Grupy dyskusyjne   »   wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie

wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie



1 Data: Luty 26 2013 15:33:47
Temat: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: AT 

Czy to normalne, ze po wymienia spręzyn (vectra gts)
w serwisie Opla, jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego,
 strasznie trzeszczy coś, wydaje mi się, ze to gumy,
 słyszałem ze powinno się kielichy smarem, aby temu zapobiec.
Nawet przed wymianą poprosiłem aby tego dopilnowali, bo wcześniej miałem
podobny efekt a astrze,
pan odpowiedział, ze chłopcy wiedzą co robić.

Oczywiscie  nowe dali  gumu i łożyska
Pozatym wszystk jest ok, ale zeby za taką usługę skasować 1,6k,
wraz z geometrią i mieć wrażenie ze jedzie się starym rumplem to śednio mi
to pasuje,
szukam argumentów,  jutro jadę na reklamację.

pozdrawiam



2 Data: Luty 26 2013 17:42:30
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  AT pisze tak:

jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego strasznie trzeszczy coś

może zbyt słabo dokręcili amortyzator na dole, może którąś ze śrub.

pan odpowiedział, ze chłopcy wiedzą co robić.

a jednak widać dali d. :)


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

3 Data: Luty 26 2013 21:03:58
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: nadir 

Użytkownik AT napisał:

Czy to normalne, ze po wymienia spręzyn (vectra gts)
w serwisie Opla, jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego,
  strasznie trzeszczy coś,

Wygląda mi to bardziej na gumy stabilizatora.
Czy bardziej/mocniej trzeszczy gdy koła pracują na różnych wysokościach, na przykład jak wjedziesz jednym kołem na ten spowalniacz?

4 Data: Luty 26 2013 22:08:22
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: megrims 

W dniu 2013-02-26 21:03, nadir pisze:

Użytkownik AT napisał:
Czy to normalne, ze po wymienia spręzyn (vectra gts)
w serwisie Opla, jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego,
  strasznie trzeszczy coś,

Wygląda mi to bardziej na gumy stabilizatora.
Czy bardziej/mocniej trzeszczy gdy koła pracują na różnych wysokościach,
na przykład jak wjedziesz jednym kołem na ten spowalniacz?

A może to?
http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c-signum-febi-fv-i2987386717.html

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

5 Data: Luty 26 2013 22:40:37
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 26 Feb 2013 22:08:22 +0100, megrims napisał(a):

A może to?
http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c-signum-febi-fv-i2987386717.html

To wspaniałe, plastikowe urządzonko nie jęczy na wybojach, a przy kręceniu
kierownicą... I bardziej jest to chrupotanie niż jęczenie ;)

6 Data: Luty 26 2013 22:54:48
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: nadir 

A może to?
http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c-signum-febi-fv-i2987386717.html

No może, ale już w kilku samochodach, zdarzyło mi się, że to gumy/obejmy stabilizatora trzeszczą właśnie przy jego ugięciu.
Nawet całkiem nowe potrafią skrzeczeć na wybojach, może przy okazji wymiany sprężyn wymienili w serwisie też te gumy.

7 Data: Luty 27 2013 10:36:23
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: AT 

>> Czy to normalne, ze po wymienia spręzyn (vectra gts)

w serwisie Opla, jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego,
  strasznie trzeszczy coś,

Wygląda mi to bardziej na gumy stabilizatora.
Czy bardziej/mocniej trzeszczy gdy koła pracują na różnych wysokościach,
na przykład jak wjedziesz jednym kołem na ten spowalniacz?


Wróciłem z serwisu, tez pierwsze co usłyszałem Twoje słowa,
jednak posmarowanie rozwiązało problem, choć twierdzili, ze tego
się nie robi, bo smar niszczy gumy,
ale to dlaczego w nowych autach nie steszczy?

Poprosiłem aby posmarować najwyżej jak zniszczy gumę to wymienię za kilka
lat,

co do ceny 1.6k nie jest duzo :)
bo same spręzyny to koszt 1019zł
320zł zbieżnośc przednia i tył ustawianie
reszte robocizna,

a spręzyn nie dało się po prostu kupić w polsce do tego konkretnego modelu
obdzwoniłem swoich mechników, oni największe hurtownie,
tydzień szukałem, zamienniki lejfosa za ok 650zł były ale czas
czekania miesiąc, więć został mi serwis.

pozdrawiam

8 Data: Luty 27 2013 11:17:30
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: marsel 


Wróciłem z serwisu, tez pierwsze co usłyszałem Twoje słowa,
jednak posmarowanie rozwiązało problem, choć twierdzili, ze tego
się nie robi, bo smar niszczy gumy,
ale to dlaczego w nowych autach nie steszczy?

Bo są lepiej i gorzej wykonane te gumy.
Widziałem już różne, na przykład zamiast smaru było coś w rodzaju talku, w innym wykonaniu powierzchnia gumy bezpośrednio dotykająca stabilizatora była wyłożona jakąś tkaniną/siatką.
Niektóre gumy na przykład latem trzeszczały, bo ciasno oplatały stabilizator, a zimą guma się kurczyła, twardniała i stabilizator tłukł na wybojach.
Różne są wynalazki jedne trzeszczą i stukają inne nie.
Cena tych gum nie jest raczej kosmiczna i można spokojnie co kilka lat wymienić, kwestia jeszcze podejścia do tych gum w samym samochodzie. W jednym jest łatwiej w innym trudniej i to też trzeba by uwzględnić w ogólnych kosztach.

9 Data: Luty 27 2013 11:53:32
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: AT 

> na wybojach.

Różne są wynalazki jedne trzeszczą i stukają inne nie.
Cena tych gum nie jest raczej kosmiczna i można spokojnie co kilka lat
wymienić, kwestia jeszcze podejścia do tych gum w samym samochodzie. W
jednym jest łatwiej w innym trudniej i to też trzeba by uwzględnić w
ogólnych kosztach.



koszt roboty spory dosyc, więc
lepiej kupic porządne, ale tu są oryginalne z GM,
dziwne ze taki numer jest, facet nie potrafił sensownie odpowiedzieć,
wybrałem smarowanie smarem niszczącym gumę,
ale bez trzeszczenia, najwyzej za kilka lat wymienię na inne.

pozdrawiam
AT

10 Data: Luty 26 2013 22:45:12
Temat: Re: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 26 Feb 2013 15:33:47 +0100, AT napisał(a):

Czy to normalne, ze po wymienia spręzyn (vectra gts)
w serwisie Opla, jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego,
 strasznie trzeszczy coś, wydaje mi się, ze to gumy,
 słyszałem ze powinno się kielichy smarem, aby temu zapobiec.

Tak jak pisano - na 90% to będą gumy stabilizatora.
Przy wymianie sprężyn wymontowano kolumny, wahacze pod własnym ciężarem
opadły wtedy tak nisko jak jeszcze nigdy, a po takiej operacji to się lubi
odezwać w taki właśnie sposób.

Być może wystarczy je nasmarować, albo należy wymienić (kosztują zazwyczaj
niewiele).
Jak stabilizator się wytarł o te gumki jakoś znacząco, to albo trzeba
dopasować jakieś podwymiarowe, albo wymienić stabilizator.


Nawet przed wymianą poprosiłem aby tego dopilnowali, bo wcześniej miałem
podobny efekt a astrze,
pan odpowiedział, ze chłopcy wiedzą co robić.

Wiedzieć, a pamiętać to dwie różne rzeczy :-)

Oczywiscie  nowe dali  gumu i łożyska
Pozatym wszystk jest ok, ale zeby za taką usługę skasować 1,6k,

Ło matko... mnie zderzenie z drzewem przy 50km/h mniej kosztowało :)

wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie



Grupy dyskusyjne