Grupy dyskusyjne   »   wymiana tarczy sprzęgła

wymiana tarczy sprzęgła




1 Data: Październik 04 2008 09:45:59
Temat: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Leming 

Witam.

Mam mały problem z Nissanem Almerą 1.4, związany prawdopodobnie z tarczą sprzęgła. Coraz częściej, przy dynamiczniejszym dodaniu gazu silnik wchodzi na wysokie obroty, ale przyspieszenie jest mizerne. Mój wniosek jest taki, że ślizga się tarcza sprzęgła, więc zapewne do wymiany. Ktoś rzucił mi takie hasło, że przy wymianie tarczy dobrze jest zmienić "wycisk" sprzęgła - na podobnej zasadzie, jak wymiana pompy wody przy remoncie rozrządu ;-)
Co prawda nie mam podstaw nie wierzyć, ale szukam potwierdzenia, że faktycznie jedno warto robić z drugim? Warto?
Druga sprawa, że nie mogę znaleźć takiej części na allegro ani w serwisach internetowych handlujących częściami, a kilka sprawdziłem :-/ Jest jakaś inna nazwa na ów "wycisk"?
Ostatnia sprawa (co prawda zamierzam zadzwonić i zapytać, jednak skonfrontować informacje zawsze warto ;) - możecie podzielić się informacjami ile taka usługa wymiany tarczy (i ewentualnie tego wycisku) może kosztować? Zakładam, że części dostarczę...

Z góry dzięki za porady :-)

Pozdrawiam,
LM




2 Data: Październik 04 2008 09:00:58
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Hants 

Docisk..

Najrozsadniej jest wymienic tarcze, docisk i lozysko za jednym razem.

3 Data: Październik 04 2008 10:08:03
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Leming 

Hants pisze:

Docisk..

Najrozsadniej jest wymienic tarcze, docisk i lozysko za jednym razem.

Hmm... Chyba względy finansowe zmuszą mnie do bycia mniej rozsądnym ;-/ Co do docisku-wycisku dalej mam wątpliwość, z tego względu że podobno ten "wycisk" to jakaś w sumie drobna i niedroga rzecz, a z tego co widzę docisk kosztuje kilka stówek... Przyszło mi do głowy, że może ten wycisk to wysprzęglik... dalej jestem w kropce

4 Data: Październik 04 2008 10:19:56
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Karolek 


Użytkownik "Leming" <wojo_b_NO_SPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:48E72463.2040702poczta.onet.pl...

Hants pisze:
Docisk..

Najrozsadniej jest wymienic tarcze, docisk i lozysko za jednym razem.

Hmm... Chyba względy finansowe zmuszą mnie do bycia mniej rozsądnym ;-/ Co do docisku-wycisku dalej mam wątpliwość, z tego względu że podobno ten "wycisk" to jakaś w sumie drobna i niedroga rzecz, a z tego co widzę docisk kosztuje kilka stówek... Przyszło mi do głowy, że może ten wycisk to wysprzęglik... dalej jestem w kropce

Wydaje mi sie ze ten tajemniczy wycisk o ktorym piszesz to po prostu lozysko oporowe.
Fakt to lozysko warto wymienic, co do docisku to trzeba zobaczyc w jakim jest stanie, jezeli jest prosty i sloneczko cale to zostawic, jak uszkodzony to wymienic.





Karolek

5 Data: Październik 04 2008 10:42:45
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: PARKER 


Fakt to lozysko warto wymienic, co do docisku to trzeba zobaczyc w jakim jest stanie, jezeli jest prosty i sloneczko cale to zostawic, jak uszkodzony to wymienic.

Pokaże Ci 2 dociski co wyglądają jak nowe ale są uszkodzone bo nie dają rady wycisnąc tarczy ... Więc z tym oglądaniem stanu to bajka....

6 Data: Październik 04 2008 13:48:19
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Karolek 


Użytkownik "PARKER" <adamparker@nospamgazeta.pl> napisał w wiadomości news:gc7aov$m4r$1nemesis.news.neostrada.pl...


Fakt to lozysko warto wymienic, co do docisku to trzeba zobaczyc w jakim jest stanie, jezeli jest prosty i sloneczko cale to zostawic, jak uszkodzony to wymienic.

Pokaże Ci 2 dociski co wyglądają jak nowe ale są uszkodzone bo nie dają rady wycisnąc tarczy ... Więc z tym oglądaniem stanu to bajka....


Pokaz.
BTW docisk nie wyciska tarczy ;>
No i moze ogladajcy nie wie na co patrzec... sam sie kiedys przejechalem na tym ze nie zauwazylem, ze sloneczko bylo pekniete (w pospiechu nie obejrzalem dokladnie) i musialem drugi raz skrzynie wyciagac.




Karolek

7 Data: Październik 04 2008 12:38:29
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: waldi 


Użytkownik "Leming" <wojo_b_NO_SPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:48E72463.2040702poczta.onet.pl...

Hants pisze:
Docisk..

Najrozsadniej jest wymienic tarcze, docisk i lozysko za jednym razem.

Hmm... Chyba względy finansowe zmuszą mnie do bycia mniej rozsądnym ;-/ Co
do docisku-wycisku dalej mam wątpliwość, z tego względu że podobno ten
"wycisk" to jakaś w sumie drobna i niedroga rzecz, a z tego co widzę
docisk kosztuje kilka stówek... Przyszło mi do głowy, że może ten wycisk
to wysprzęglik... dalej jestem w kropce


badz oszczedny i wymien tylko sama tarcze za jakis 1000 km wymienisz docisk
plus nowa tarcza i takie beda oszczednosci, czy przy rozrzadzie wymieniasz
tylko pasek? Sprzeglo zawsze wymienia sie jako komplet tarcza docisk oraz
lozysko oporowe ktory zuzywa sie w rownym stopniu.
Jest takie przyslowie "Chytry dwa razy traci"

8 Data: Październik 04 2008 10:18:24
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: PARKER 


Mam mały problem z Nissanem Almerą 1.4, związany prawdopodobnie z tarczą sprzęgła. Coraz częściej, przy dynamiczniejszym dodaniu gazu silnik wchodzi na wysokie obroty, ale przyspieszenie jest mizerne. Mój wniosek jest taki, że ślizga się tarcza sprzęgła, więc zapewne do wymiany. Ktoś rzucił mi takie hasło, że przy wymianie tarczy dobrze jest zmienić "wycisk" sprzęgła - na podobnej zasadzie, jak wymiana pompy wody przy remoncie rozrządu ;-)
Co prawda nie mam podstaw nie wierzyć, ale szukam potwierdzenia, że faktycznie jedno warto robić z drugim? Warto?
Druga sprawa, że nie mogę znaleźć takiej części na allegro ani w serwisach internetowych handlujących częściami, a kilka sprawdziłem :-/ Jest jakaś inna nazwa na ów "wycisk"?
Ostatnia sprawa (co prawda zamierzam zadzwonić i zapytać, jednak skonfrontować informacje zawsze warto ;) - możecie podzielić się informacjami ile taka usługa wymiany tarczy (i ewentualnie tego wycisku) może kosztować? Zakładam, że części dostarczę...

Ci co mówią że by dać nowy docisk i łożysko ( a czasami nawet wysprzęglik - jak jest z łożyskiem np. Opel Vectra) są profesjonalistami .
Tak samo jak Ci co każą wymieniać  pasek rozrządu + rolki + napinacz + pompe wody ( jeśli jest napędzana rozrządem ) .

Bo Ci ludzie po prostu mają doświadczenie. A próby osczędzania czesto kosztują 2-3 więcej.

Adam
www.qmotor.pl

9 Data: Październik 04 2008 11:30:46
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Leming 

PARKER pisze:

Ci co mówią że by dać nowy docisk i łożysko ( a czasami nawet wysprzęglik - jak jest z łożyskiem np. Opel Vectra) są profesjonalistami .
Tak samo jak Ci co każą wymieniać  pasek rozrządu + rolki + napinacz + pompe wody ( jeśli jest napędzana rozrządem ) .


No to zadzwoniłem do serwisu i za robotę wołają sobie 250 zł - właściwie niezależnie od ilości wymienianych części, bo tak czy owak sprzęgło trzeba wyjąć. W tej sytuacji chyba faktycznie lepiej zrobić raz a dobrze, a nie bujać się za chwilę z wymianą innej części i znowu bulić za robociznę.
Zaproponowano mi do mojej Almery cały zestaw firmy Exedy za 300 zł. Czy jest to dobra firma i czy cena za części też jest ok? ;-)

10 Data: Październik 04 2008 14:38:25
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Agent 


Użytkownik "Leming" <wojo_b_NO_SPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:48E737C6.8010906poczta.onet.pl...

PARKER pisze:

Ci co mówią że by dać nowy docisk i łożysko ( a czasami nawet wysprzęglik - jak jest z łożyskiem np. Opel Vectra) są profesjonalistami .
Tak samo jak Ci co każą wymieniać  pasek rozrządu + rolki + napinacz + pompe wody ( jeśli jest napędzana rozrządem ) .


No to zadzwoniłem do serwisu i za robotę wołają sobie 250 zł - właściwie niezależnie od ilości wymienianych części, bo tak czy owak sprzęgło trzeba wyjąć. W tej sytuacji chyba faktycznie lepiej zrobić raz a dobrze, a nie bujać się za chwilę z wymianą innej części i znowu bulić za robociznę.
Zaproponowano mi do mojej Almery cały zestaw firmy Exedy za 300 zł. Czy jest to dobra firma i czy cena za części też jest ok? ;-)

Sprzęgło kupuje się często kompletne razem z dociskiem (łozyskiem oporowym) i jak ja kupowałem to cały komplet był tylko nieco droższy niż części kupowane oddzielnie. Aha i nie kupuj byle czego bo mi sie po 5 tys na nowo rozleciało, potem kupiłem Valeo i potrzymało aż sprzedałem. Ze sprzęgieł to Luk polecają.

11 Data: Październik 04 2008 11:35:10
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Shreek 

Leming napisał(a):

Z góry dzięki za porady :-)

Przy wymianie sprzęgła koszt robocizny jest z reguły dosyć wysoki.
Więc szkoda wymieniać samą tarczę aby chwilę później okazało się że padł docisk albo łożysko.

--
M.

12 Data: Październik 04 2008 12:18:54
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: news 

Przy wymianie sprzęgła koszt robocizny jest z reguły dosyć wysoki.
Więc szkoda wymieniać samą tarczę aby chwilę później okazało się że padł docisk albo łożysko.

I to jest samo sedno sprawy :) Fabryczny, oryginalny docisk i łożysko oporowe zazwyczaj spokojnie wytrzyma ze 2 tarcze. Ja robiąc "sam dla siebie" czyli darmo, zmieniałem już w 2 samochodach samą tarczę z doskonałym skutkiem.

Jeśli jednak auto kupiłeś używane i prawdziwej historii ani przebiegu samochodu nie znasz to lepiej zmień tarczę + docisk + łożysko oporowe + uszczelki w okolicy jak zobaczysz wycieki oleju ze skrzyni biegów (głownie wałek sprzęgłowy) lub silnika (głownie uszczelniacz na wale korbowym za kołem zamachowym) bo aby uzyskać dostęp do tych elementów i tak trzeba wyciągać skrzynie biegów a to sporo roboty...

--
Tomek

13 Data: Październik 04 2008 13:08:55
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Leming 

news pisze:

Jeśli jednak auto kupiłeś używane i prawdziwej historii ani przebiegu samochodu nie znasz to lepiej zmień tarczę + docisk + łożysko oporowe + uszczelki w okolicy jak zobaczysz wycieki oleju ze skrzyni biegów (głownie wałek sprzęgłowy) lub silnika (głownie uszczelniacz na wale korbowym za kołem zamachowym) bo aby uzyskać dostęp do tych elementów i tak trzeba wyciągać skrzynie biegów a to sporo roboty...

Mądrze prawicie, koledzy :-) Faktycznie jednak wyżyłuję się finansowo na komplet, po pierwsze nie stać mnie na dziadowanie, a poza tym chciwy 2 razy traci ;-)
Dzięki za te rady, zwrócę uwagę na "okołoskrzyniowe" sprawy.

14 Data: Październik 05 2008 20:51:31
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Boombastic 


Użytkownik "news" <123@123.123> napisał w wiadomości news:gc7gbh$d7$1nemesis.news.neostrada.pl...

Przy wymianie sprzęgła koszt robocizny jest z reguły dosyć wysoki.
Więc szkoda wymieniać samą tarczę aby chwilę później okazało się że padł docisk albo łożysko.

I to jest samo sedno sprawy :) Fabryczny, oryginalny docisk i łożysko oporowe zazwyczaj spokojnie wytrzyma ze 2 tarcze. Ja robiąc "sam dla siebie" czyli darmo, zmieniałem już w 2 samochodach samą tarczę z doskonałym skutkiem.

Wytrzyma lub nie wytrzyma, a koszt wyciągania skrzyni znaczny w stosunku do potencjalnych oszczędności.

15 Data: Październik 06 2008 13:59:34
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 04 Oct 2008 11:35:10 +0200, Shreek <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl>
wrote:

Z góry dzięki za porady :-)

Przy wymianie sprzęgła koszt robocizny jest z reguły dosyć wysoki.
Więc szkoda wymieniać samą tarczę aby chwilę później okazało się że padł
docisk albo łożysko.

Dodam, że koszt zakupy kompletu (tarcza, docisk, łożysko) jest
niewiele wyższy od kupienia samej tarczy.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Październik 06 2008 20:09:13
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Leming 

Adam Płaszczyca pisze:

Dodam, że koszt zakupy kompletu (tarcza, docisk, łożysko) jest
niewiele wyższy od kupienia samej tarczy.

E, no nie wiem czy niewiele, za tarczę zawołali mi 80 zł, a za komplet 300 zł. Ale i tak przekonaliście mnie że warto ;-)

17 Data: Październik 07 2008 22:27:56
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Piter 

na  ** p.m.s **  Leming pisze tak:

E, no nie wiem czy niewiele, za tarczę zawołali mi 80 zł, a za
komplet 300 zł.

To tanio!

--
    Piter
    vw golf mk2

18 Data: Październik 09 2008 15:56:57
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 06 Oct 2008 20:09:13 +0200, Leming
<wojo_b_NO_SPAM@poczta.onet.pl> wrote:

E, no nie wiem czy niewiele, za tarczę zawołali mi 80 zł, a za komplet

Chyba za nabicie nowych okładzin na tarczę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Październik 04 2008 23:37:21
Temat: Re: wymiana tarczy sprzęgła - Almera 1.4
Autor: Stefan Szczygielski 

Leming wrote:

Mam mały problem z Nissanem Almerą 1.4, związany prawdopodobnie z tarczą
sprzęgła. (...)
Zakładam, że części dostarczę...

Taki hint (może okazać się pomocny): w N15 1.4 z końcowym okresie
produkcji czasem (ale nie zawsze) było montowane sprzęgło takie, jak w 1.6.

S.

wymiana tarczy sprzęgła