Grupy dyskusyjne   »   wynalazek - silnik ktory spala polowe

wynalazek - silnik ktory spala polowe



1 Data: Sierpien 11 2007 00:25:49
Temat: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Marek 

zobaczcie sobie:
http://www.revetec.com/?q=videos

facet w australii wymyślił takie coś we własnym warsztacie, żadna
wielka firma po wielomilionowych badaniach itp..., zwyczajnie czysty
ludzki geniusz

da się zamontować w normalnym samochodzie

najważniejsza zaleta jest taka że tłoki przekazują siłę bezpośrednio w
linii przesuwu, a nie tak lekko na boki jak to jest w normalnym
silniku, dzięki czemu ich krawędzie nie trą o ścianki, potrzeba mniej
smarowania, wszystko wolniej się zużywa, pali połowę, emituje połowę,
waży mniej, ma mniej ruchomych części, jest lżejszy, tańszy w masowej
produkcji itp....

ale... coś mi się zdaje że wielkie firmy wykupią to od gościa i odłożą
patent na półkę, jak to zwykle bywa w takich sytuacjach

bo mniej paliwa = mniejsze zyski dla koncernów paliwowych, poza tym
przy wprowadzaniu czegoś takiego na rynek było by przetasowanie, ci
którzy mają teraz kasę i są przy starszych technologiach by potracili
ogromną kasę, a za to powyrastały by inne firmy

poza tym jeszcze kwestia części zamiennych, itp... - to by było z
początku sporo droższe bo niestandardowe



2 Data: Sierpien 10 2007 23:59:59
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Hants 

A co z wynalazkiem Polakow z Akademii Marynarki Wojennej?

Takim pomyslom po prostu szybko ukreca sie leb poprzez sponsoring celem ulepszania. Autorzy dostaja granty za "usprawnianie" i tak "usprawniac" beda do konca swoich dni..

3 Data: Sierpien 11 2007 00:53:42
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: masti 

Dnia pięknego 2007-08-11 o 00:25:49 osobnik zwany Marek wystukał:

zobaczcie sobie:
http://www.revetec.com/?q=videos

facet w australii wymyślił takie coś we własnym warsztacie, żadna
wielka firma po wielomilionowych badaniach itp..., zwyczajnie czysty
ludzki geniusz

da się zamontować w normalnym samochodzie

najważniejsza zaleta jest taka że tłoki przekazują siłę bezpośrednio w
linii przesuwu, a nie tak lekko na boki jak to jest w normalnym
silniku, dzięki czemu ich krawędzie nie trą o ścianki, potrzeba mniej
smarowania, wszystko wolniej się zużywa, pali połowę, emituje połowę,
waży mniej, ma mniej ruchomych części, jest lżejszy, tańszy w masowej
produkcji itp....

mniej ruchomych części? Raczj więcej. Rolki przekazujące ruch tłoka na
krzywkę, dodatkowe koła zębate itd.
Będzie problem z trwałością.

--
mst <at> gazeta <.> pl
Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!."
Terry Pratchett

4 Data: Sierpien 11 2007 09:09:26
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Marek 

On Sat, 11 Aug 2007 00:53:42 +0200, "masti"  wrote:

mniej ruchomych części? Raczj więcej. Rolki przekazujące ruch tłoka na
krzywkę, dodatkowe koła zębate itd.
Będzie problem z trwałością.

skoro tak mówisz, ja się opieram na tym co przeczytałem, może jest tak
że więcej się rusza, jeśli wziąć pod uwagę masę części ruchomych, ale
jeśli chodzi o ilość to mniej - właśnie to jest chyba największy
problem tego silnika, powoduje to że trzeba więcej energii na
rozkręcenie całości, a więc nie będzie na pewno dobrej dynamiki - a
skoro nie dla aut sportowych to spory rynek odpada

ale tam mówią że będą rozkręcać, przyuczają ludzi w okolicy do
produkcji tego i co najwyżej będzie produkowane jako lokalna
ciekawostka

5 Data: Sierpien 11 2007 10:15:41
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: masti 

Dnia pięknego 2007-08-11 o 09:09:26 osobnik zwany Marek wystukał:

On Sat, 11 Aug 2007 00:53:42 +0200, "masti"  wrote:

> mniej ruchomych części? Raczj więcej. Rolki przekazujące ruch tłoka na
> krzywkę, dodatkowe koła zębate itd.
> Będzie problem z trwałością.

skoro tak mówisz, ja się opieram na tym co przeczytałem, może jest tak
że więcej się rusza, jeśli wziąć pod uwagę masę części ruchomych, ale
jeśli chodzi o ilość to mniej - właśnie to jest chyba największy
problem tego silnika, powoduje to że trzeba więcej energii na
rozkręcenie całości, a więc nie będzie na pewno dobrej dynamiki - a
skoro nie dla aut sportowych to spory rynek odpada

ocena na podstwaie obserwacji tego jak to działa. Masz rację, że jest duży
problem masy zamachowej. Masywna krzywka i duże koło zamachowe. To się
musi powoli rozkręcać.

Ale trzeba przyznać, że wydawało się, że w konstrukcji silników
spalinowych nic nowego się nie wymyśli.

Podobnie jak ten polski silnik dwusuwowy bez smarowania olejem w paliwie.

--
mst <at> gazeta <.> pl
Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!."
Terry Pratchett

6 Data: Sierpien 11 2007 11:13:20
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: J.F. 

On Sat, 11 Aug 2007 10:15:41 +0200,  masti wrote:

Ale trzeba przyznać, że wydawało się, że w konstrukcji silników
spalinowych nic nowego się nie wymyśli.

A problem nie jest inny ? Wszystko juz dawno wymyslono,
a przetrwal tylko klasyczny uklad.

Udziwnienia widac sa zle ..

Podobnie jak ten polski silnik dwusuwowy bez smarowania olejem w paliwie.

Okretowe diesle chyba takie wlasnie sa, ale to troche inna bajka.

A wlasciwie to .. po zastosowaniu dodatkowego wstepnego napedu do
turbosprezarki, albo osobnej wstepnej dmuchawy, wtrysku paliwa
bezposrednio do cylindra .. czemu nie dwusuw ? Z zaworem wydechowym
lub bez.
Nic nowego w zasadzie nie wymyslam, wszystko juz jest.

J.

7 Data: Sierpien 11 2007 11:26:42
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Nic nowego w zasadzie nie wymyslam, wszystko juz jest.

Wiesz ale to nie marketingowe podejście :-)
Musisz powiedzieć, że to superextra rozwiązanie nowatorskie i nigdzie wcześniej nie stosowane a mogą je mieć tylko specjalni wybrańcy!

Pozdrawiam Łukasz

8 Data: Sierpien 11 2007 11:34:03
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: J.F. 

On Sat, 11 Aug 2007 11:26:42 +0200,  Ukaniu wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Nic nowego w zasadzie nie wymyslam, wszystko juz jest.

Wiesz ale to nie marketingowe podejście :-)
Musisz powiedzieć, że to superextra rozwiązanie nowatorskie i nigdzie
wcześniej nie stosowane a mogą je mieć tylko specjalni wybrańcy!

Alez powiem i bedzie to prawda :-)

Tylko pytanie czy taki silnik bedzie mniej palil i mniej smrodzil ?

J.

9 Data: Sierpien 11 2007 15:40:04
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: ToMasz 

J.F. napisał(a):

On Sat, 11 Aug 2007 10:15:41 +0200,  masti wrote:
Ale trzeba przyznać, że wydawało się, że w konstrukcji silników
spalinowych nic nowego się nie wymyśli.

A problem nie jest inny ? Wszystko juz dawno wymyslono,
a przetrwal tylko klasyczny uklad.

Udziwnienia widac sa zle ..

Podobnie jak ten polski silnik dwusuwowy bez smarowania olejem w paliwie.

Okretowe diesle chyba takie wlasnie sa, ale to troche inna bajka.

A wlasciwie to .. po zastosowaniu dodatkowego wstepnego napedu do
turbosprezarki, albo osobnej wstepnej dmuchawy, wtrysku paliwa
bezposrednio do cylindra .. czemu nie dwusuw ? Z zaworem wydechowym
lub bez.
z wydechowym, albo nawet z 4 wydechowymi. Takie silniki chodzą
conajmniej od 30 lat, ale w USA, a w polsce jestich ze 100 i też mają
sie dobrze. Te które ja znam są z Detroit Diesel
ToMasz

10 Data: Sierpien 13 2007 12:03:33
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Blyskacz 

ToMasz napisał(a):

z wydechowym, albo nawet z 4 wydechowymi. Takie silniki chodzą
conajmniej od 30 lat, ale w USA, a w polsce jestich ze 100 i też mają
sie dobrze. Te które ja znam są z Detroit Diesel

Rosjanie produkowali swego czasu  ( cos kolo 70-80' )diesle dwusuwowe do napedu roznego rodzaju agregatow. Mialy po dwa zawory wydechowe na gar, wtrysk bezposredni realizowany pompowtryskiwaczami i dodatkowo sprezarke Rootsa. Bardzo zwawo to pracuje :-) Ojciec ma wersje 4 i 6 garowa, 6tke zaadoptowal dawno temu do ciezarowki - miala naprawde niezlego kopa :-)
.... z tego co gdzies kiedys czytalem to te silniki to byla kopia jakiegos silnika wlasnie z USA...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

11 Data: Sierpien 13 2007 21:21:57
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: ToMasz 

Blyskacz napisał(a):

ToMasz napisał(a):

z wydechowym, albo nawet z 4 wydechowymi. Takie silniki chodzą
conajmniej od 30 lat, ale w USA, a w polsce jestich ze 100 i też mają
sie dobrze. Te które ja znam są z Detroit Diesel

Rosjanie produkowali swego czasu  ( cos kolo 70-80' )diesle dwusuwowe do
napedu roznego rodzaju agregatow. Mialy po dwa zawory wydechowe na gar,
wtrysk bezposredni realizowany pompowtryskiwaczami i dodatkowo sprezarke
Rootsa. Bardzo zwawo to pracuje :-) Ojciec ma wersje 4 i 6 garowa, 6tke
zaadoptowal dawno temu do ciezarowki - miala naprawde niezlego kopa :-)
... z tego co gdzies kiedys czytalem to te silniki to byla kopia
jakiegos silnika wlasnie z USA...

pozdrawiam Blyskacz

Mają zajebistego kopa, i maja barodzo dobry stosunek masy do mocy.
Dlatego chodzą w np pojazdach straży pożarnej..

ToMasz

12 Data: Sierpien 11 2007 01:05:54
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości  ma mniej ruchomych części, jest lżejszy, tańszy w masowej

produkcji itp....

Jak dla mnie to ma więcej ruchomych części i większe wady jak napęd korbowodowy. Niby jak ten tłok przekazuje napęd na krzywkę, że to takie bezawaryjne?
Niby jakim cudem jak tłok napiera na tą krzywkę ma występować tylko składowa siły prostopadła do denka tłoka?

Pozdrawiam Łukasz

13 Data: Sierpien 11 2007 07:17:26
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Sebastian Ciesielski 

facet w australii wymyślił takie coś we własnym warsztacie, żadna
wielka firma po wielomilionowych badaniach itp..., zwyczajnie czysty
ludzki geniusz

da się zamontować w normalnym samochodzie

najważniejsza zaleta jest taka że tłoki przekazują siłę bezpośrednio w
linii przesuwu, a nie tak lekko na boki jak to jest w normalnym
silniku, dzięki czemu ich krawędzie nie trą o ścianki, potrzeba mniej
smarowania, wszystko wolniej się zużywa, pali połowę, emituje połowę,
waży mniej, ma mniej ruchomych części, jest lżejszy, tańszy w masowej
produkcji itp....

ale... coś mi się zdaje że wielkie firmy wykupią to od gościa i odłożą
patent na półkę, jak to zwykle bywa w takich sytuacjach

bo mniej paliwa = mniejsze zyski dla koncernów paliwowych, poza tym
przy wprowadzaniu czegoś takiego na rynek było by przetasowanie, ci
którzy mają teraz kasę i są przy starszych technologiach by potracili
ogromną kasę, a za to powyrastały by inne firmy



nawet, jeśli konstrukcja jest udana,
to masz, zdaje się, rację co do jej przyszłego losu

- patrz klasyczny film pt. "Człowiek w białym garniturze"  :-)

S.

14 Data: Sierpien 11 2007 07:56:00
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: KrzysiekPP 


A co w koncu sie dzieje z tym naszym wynalazkiem, który ma dwa tłoki
chodzące z przeciwnych konców cylindra ?

--
Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19

15 Data: Sierpien 11 2007 14:57:43
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Pabl_o 


Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości


A co w koncu sie dzieje z tym naszym wynalazkiem, który ma dwa tłoki
chodzące z przeciwnych konców cylindra ?


Silnik Piotra Mezyka
http://www.ndw.v.pl/art.php?nr=234&kom=1

Walcza chlopaki ale co z tego wyjdzie...

Picasso

16 Data: Sierpien 11 2007 09:16:05
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Piter 

facet w australii wymyślił takie coś we własnym warsztacie, żadna
wielka firma po wielomilionowych badaniach itp..., zwyczajnie czysty
ludzki geniusz

da się zamontować w normalnym samochodzie

najważniejsza zaleta jest taka że tłoki przekazują siłę bezpośrednio w
linii przesuwu, a nie tak lekko na boki jak to jest w normalnym
silniku, dzięki czemu ich krawędzie nie trą o ścianki, potrzeba mniej
smarowania, wszystko wolniej się zużywa, pali połowę, emituje połowę,
waży mniej, ma mniej ruchomych części, jest lżejszy, tańszy w masowej
produkcji itp....

ale... coś mi się zdaje że wielkie firmy wykupią to od gościa i odłożą
patent na półkę, jak to zwykle bywa w takich sytuacjach

bo mniej paliwa = mniejsze zyski dla koncernów paliwowych, poza tym
przy wprowadzaniu czegoś takiego na rynek było by przetasowanie, ci
którzy mają teraz kasę i są przy starszych technologiach by potracili
ogromną kasę, a za to powyrastały by inne firmy

poza tym jeszcze kwestia części zamiennych, itp... - to by było z
początku sporo droższe bo niestandardowe

2.4 l i 78 KM i 140Nm trochę lipa, mam wrażenie że standardowe 2,4l
zdławione do 78KM da podbne rezulataty spalania

17 Data: Sierpien 11 2007 09:22:28
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: GrzegorzG 


"Marek"  wrote in message

zobaczcie sobie:
http://www.revetec.com/?q=videos



57kW z 2,4 litra to kiepski wynik jesli to z tego silnika byl wykres

18 Data: Sierpien 11 2007 09:34:37
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: ..::||::.. 

57kW z 2,4 litra to kiepski wynik jesli to z tego silnika byl wykres

to moze dowiedz sie jakie wyniki osiagaly pierwsze tradycyjne konstrukcje o
tej pojemnosci :-)

19 Data: Sierpien 11 2007 09:51:01
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: GrzegorzG 


"..::||::.."  wrote in message

57kW z 2,4 litra to kiepski wynik jesli to z tego silnika byl wykres

to moze dowiedz sie jakie wyniki osiagaly pierwsze tradycyjne konstrukcje
o
tej pojemnosci :-)



zgadza sie, obroty tez niskie i duzo pewnie jeszcze przed tym silnikiem.
Ale oni grzebia w tym od 10 lat.
Po drugie chca to wprowadzic do produkcji, wiec nie planuja zbytnich
poprawek.
Po trzecie amerykanskie jednostki slyna z malej ilosci KM. Podejrzewam, ze
fiatowski diesel 1.3 sprawdzilby sie rownie dobrze :>

20 Data: Sierpien 13 2007 20:37:08
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Boombastic 


Użytkownik "..::||::.."  napisał w wiadomości

57kW z 2,4 litra to kiepski wynik jesli to z tego silnika byl wykres

to moze dowiedz sie jakie wyniki osiagaly pierwsze tradycyjne konstrukcje
o
tej pojemnosci :-)

Jesteśmy w XXI wieku, a nie w XIX. Kogo to obchodzi?

21 Data: Sierpien 13 2007 21:02:45
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: ..::||::.. 

Jesteśmy w XXI wieku, a nie w XIX. Kogo to obchodzi?

no mnie nie obchodzi ktory mamy wiek.

22 Data: Sierpien 13 2007 21:13:07
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: KrzysiekPP 

no mnie nie obchodzi ktory mamy wiek.

Zmieniłbys zdanie w wieku XIX ... bo nigdy nie napisałbys tego posta.

--
Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19

23 Data: Sierpien 13 2007 21:24:14
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: ..::||::.. 

Zmieniłbys zdanie w wieku XIX ... bo nigdy nie napisałbys tego posta.

wiek XIX nie byl zly :)

24 Data: Sierpien 11 2007 10:03:40
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: J.F. 

On Sat, 11 Aug 2007 09:22:28 +0200,  GrzegorzG wrote:

57kW z 2,4 litra to kiepski wynik jesli to z tego silnika byl wykres


A co cie interesuje pojemnosc ?
Zuzycie paliwa sie liczy, masa troche, bezwladnosc wlasna,
wymiary ...

J.

25 Data: Sierpien 11 2007 10:08:34
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: GrzegorzG 


"J.F."  wrote in message

On Sat, 11 Aug 2007 09:22:28 +0200,  GrzegorzG wrote:
57kW z 2,4 litra to kiepski wynik jesli to z tego silnika byl wykres


A co cie interesuje pojemnosc ?
Zuzycie paliwa sie liczy, masa troche, bezwladnosc wlasna,
wymiary ...


Mowia, ze spala o 30% paliwa mniej niz standardowy silnik 2,4.
Co mi po tym, skoro amerykanski 2,4 pali z 15litrow/100km.

Zaletami sa raczej rozmiary i waga (wiec moze nie do samochodow bedzie
zastosowany tylko jakichs dzwigow/wycigagarek).

26 Data: Sierpien 12 2007 18:36:11
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Krzysztof L 

Twórca silnika skupił się na sposobie przeniesienia siły tłoka na wał napedowy.
Pierwsze chwile po zapłonie mieszanki łożyska przemieszczają się
po stromych zboczach trójkąta "wału korbowego".
Co daje stały moment obrotowy i maksymalne wykorzystanie energii tłoka.

W klasycznym silniku uderzenie spalin o tłok
następuje w niekorzystnym momencie mając krótką dźwignię do obrócenia wałem.
czyli wiekszość energii rozgniata panewki a nie obraca wałem.
Stąd cała oszczędność.

Pozdrawiam
Krzysztof

27 Data: Sierpien 13 2007 17:18:27
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Jakub Witkowski 

Krzysztof L pisze:

czyli wiekszość energii rozgniata panewki a nie obraca wałem.

Skąd ci się wzieła ta "większoś energii? To bzdura.
Duża *siła* działa na panewki, ale moc wytraca się tam tylko taka,
jaka wynika z tarcia (małego). Idealnie smarowane panewki
nie pobierają w ogóle żadnej mocy, niezależnie od sił.
A tak się składa że akurat panewki są smarowane zupełnie dobrze,
bo olej do nich tłoczy się pod ciśnieniem - poduszka olejowa.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

28 Data: Sierpien 13 2007 20:39:26
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Krzysztof L 

W punkcie zapłonu dźwignia na jaką działa siła pchająca tłok
jest bardzo krótka.
Smarowanie to sprawa oczywista.

Pozdrawiam

29 Data: Sierpien 16 2007 09:13:38
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Jakub Witkowski 

Krzysztof L pisze:

W punkcie zapłonu dźwignia na jaką działa siła pchająca tłok
jest bardzo krótka.
Smarowanie to sprawa oczywista.

Owszem - i dlatego moment jest mały.
Ale to nie znaczy, że jakaś "energia" idzie na panewki.
Ona po prostu się w tym momencie (prawie) nie oddaje.
To tak jakbyś miał napiętą sprężynę, która "czeka" na właściwy
moment - większe ramię - aby się rozprostować, i oddać energię.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

30 Data: Sierpien 16 2007 11:12:10
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: Krzysztof L 


To tak jakbyś miał napiętą sprężynę, która "czeka" na właściwy
moment - większe ramię - aby się rozprostować, i oddać energię.

Jeśli napięta sprężyna jest tym samym co tłok w cylindrze...
zamykam wątek.

Pozdr
Krzych

31 Data: Sierpien 13 2007 20:48:51
Temat: Re: wynalazek - silnik ktory spala polowe
Autor: venioo 

Tutaj cos podobnego, tylko na sprezone powietrze:
http://www.theaircar.com/

To jest dopiero wynalazek!

--
venioo

wynalazek - silnik ktory spala polowe



Grupy dyskusyjne