wysprzÄ™glik - monta¿
1 | Data: Pa?dziernik 11 2016 23:11:36 |
Temat: wysprzÄ™glik - monta¿ | |
Autor: Slawek h | Chcę wymienić wyspzęglik w corsie 2 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 10:26:21 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-12 o 08:11, Slawek h pisze: ChcÄ™ wymienić wyspzÄ™glik w corsie Nie widzia³em tego na ¿ywo, ale na zdjÄ™ciach widać, ¿e ten czerwony dynks trzyma Å›ciÅ›niÄ™tÄ… sprÄ™¿ynÄ™. Jak jÄ… zwolnisz, to sprÄ™¿yna wyciÅ›nie element roboczy. W normalnej pracy, po zamontowaniu oprze siÄ™ pewnie o docisk sprzÄ™g³a, jak wyciÄ…gniesz wczeÅ›niej, to wyskoczy. To tak, jakbyÅ› pompowa³ peda³ hamulca przy zdemontowanym zacisku, prÄ™dzej czy pó¼niej t³ok wyskoczy, bo nie ma siÄ™ o co oprzeć. ZresztÄ… masz to opisane w linku od tego obrazka: http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310 -- viktorius 3 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 03:11:55 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: Slawek h | nie mo¿e siÄ™ oprzeć o docisk bo jak w³o¿ysz skrzyniÄ™? 4 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 14:02:19 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-12 o 12:11, Slawek h pisze: nie mo¿e siÄ™ oprzeć o docisk bo jak w³o¿ysz skrzyniÄ™? Jak ju¿ pisa³em, to by³y moje przemyÅ›lenia po obejrzeniu obrazka. Jak jest naprawdÄ™, dowiesz siÄ™ po rozebraniu. Być mo¿e jest tam coÅ›, co po zamontowaniu zapobiega wysuniÄ™ciu ³o¿yska oporowego i jego t³oka poza cylinder wysprzÄ™glika. W koÅ„cu jakoÅ› to sk³adajÄ… w fabryce i opracowali takÄ…, a nie innÄ… procedurÄ™, w której czerwony dynks gra kluczowÄ… rolÄ™ ;) -- viktorius 5 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 04:28:04 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: laisar | W dniu Å›roda, 12 pa¼dziernika 2016 08:11:58 UTC+2 u¿ytkownik Slawek h napisa³: instrukcja ka¿e go demontować na samym koÅ„cu? "Po jego [wysprzÄ™glika] zamontowaniu", czyli po przykrÄ™ceniu do os³ony sprzÄ™g³a (a nie dopiero po zamontowaniu "dzwonu" do silnika). 6 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 19:00:51 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 11 Oct 2016 23:11:36 -0700 (PDT), Slawek h napisa³(a): https://www.google.com/imgres?q=opel+corsa+c+wysprzeglik&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Address&rlz=1I7ACAW_plPL484PL484&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbnid=P1lTFkgsE8M2oM:&imgrefurl=http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310&docid=YFVRydCGBJzkhM&imgurl=http://motofocus.pl/UserFiles/Image/mu/2011/05/A_20110527_luk.jpg&w=516&h=282&ei=hVQeUICfKYSyhAej74HoCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=330&dur=3035&hovh=166&hovw=304&tx=137&ty=95&sig=108765742711111318260&page=1&tbnh=95&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0,i:95 No przecie¿ na tej stronie z której masz obrazek jest to opisane: http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310 Jak to wyci±gniesz to si³ownik wysprzêglika wyjedzie. W najlepszym razie znacznie utrudni to monta¿ (bo bêdziesz musia³ pokonaæ dodatkowo si³ê sprê¿yny), a mo¿e nawet uniemo¿liwi bo t³oczek wyjedzie, a potem bêdzie to bardzo ciê¿ko z³o¿yæ jednocze¶nie montuj±c to na miejscu. 7 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 21:23:29 | Temat: Re: wysprzêglik - monta¿ | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak: Nie za bardzo wiem o co dok³adnie chodzi z tym czerwonym My¶lê, ¿e chodzi o to zeby¶ nie robi³ tego d³ugo z wyjetym jêzyczkiem bo powoli wylezie. Przykrêcasz wysprzêglik do skrzyni, pod³±czasz p³yn odpowietrzasz i w ostatniej chwili wyciagasz zawleczkê. Pró¿nia spowalnia wy³a¿enie t³oczka a ty szybko przykrecasz skrzyniê do bloku ¿eby docisn±æ wysprzêglik do s³oneczka. https://youtu.be/jDmYUChrzL0 -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 8 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 21:53:41 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: Slawek h | W instrukcji LUKa jest podane aby nie smarować niklowanych wielowypustów. 9 |
Data: Pa?dziernik 13 2016 09:26:30 | Temat: Re: wysprzêglik - monta¿ | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak: W instrukcji LUKa jest podane aby nie smarowaæ niklowanych który? Nawet w zestawie nie ma smarowid³a, choæ podobno daj± wróbelki æwierkajom ¿e nawalone du¿o smaru skoñczy na ok³adzinach tarczy, ¿e z py³em z tarczy smar skleja wielopust i tarcza nie odsuwa siê od ko³a zamachowego i zawsze ci±gnie wa³ek przez co biegi nie wchodz± g³adko. Trzeba posmarowaæ tylko tylko ¿eby zabiæ ew rdzê w rowkach. Mo¿e nikiel ma siê jako¶ samosmarowaæ i mniej rdzewieæ. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 10 |
Data: Pa?dziernik 13 2016 02:13:32 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: Slawek h | Za³Ä…czy³em zdjÄ™cie gdzie indziej (tam gdzie mi pozwoli³o) 11 |
Data: Pa?dziernik 13 2016 15:31:56 | Temat: Re: wysprzêglik - monta¿ | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak: Za³±czy³em zdjêcie gdzie indziej (tam gdzie mi pozwoli³o) Jak dla mnie to jest niklowany wielopust. Je¶li jest koloru "pistoletowego" czyli czarno szarego to jest to zwyk³e pokrycie a je¶li siê b³yszczy to niklowane. tutaj masz lepsze zdjêcie https://ovlov94blog.files.wordpress.com/2014/09/dscn3585.jpg https://ovlov94blog.wordpress.com/page/3/ No i faktycznie LuK podaje w instrukcji "Nickelled hub splines (characterised by their low-gloss silver coloured surface) must not be greased." a s³ówko must not jest silniejsze ni¿ should not czyli nie smarowaæ bo na zimnie smar mo¿e sklejaæ wielopust i biegi nie bêd± wchodziæ lekko dopóki siê silnik nie rozgrzeje. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 12 |
Data: Pa?dziernik 14 2016 08:32:04 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-13 o 15:31, PiteR pisze: Biegi bêd± chodziæ tak samo, zale¿± od gêsto¶ci oleju w skrzyni. Sprzêg³o teoretycznie ma ciê¿ej, bo tarcza sprzêg³a bêdzie musia³a pokonaæ opory smaru na wielowypu¶cie. Ale tylko teoretycznie, bo ile¿ to bêdzie oporu, gdy ma siê przesun±æ o 1-2mm... Nie wiem o co chodzi z tym smarowaniem, wielokrotnie sk³ada³em sprzêg³o w ¯uku, Lublinie, kilka razy w maluchu. Nie by³o takich wynalazków jak niklowanie wa³ka, nie smarowa³em, chodzi³o lekko. A przy nastêpnym rozebraniu nie by³o ¶ladów zu¿ycia zêbów wa³ka. -- viktorius 13 |
Data: Pa?dziernik 14 2016 15:48:14 | Temat: Re: wysprzêglik - monta¿ | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** viktorius pisze tak: czyli nie smarowaæ bo na zimnie smar mo¿e sklejaæ wielopust iBiegi bêd± chodziæ tak samo, zale¿± od gêsto¶ci oleju w skrzyni. Biegi nie bêda chodziæ tak samo bo mia³em to zepsute. Opór na czystym wielopu¶cie jest ¿aden ale i si³a odsuwajaca tarczê od ko³a zamachowego te¿ jest ¿adna. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 14 |
Data: Pa?dziernik 14 2016 16:13:03 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿ | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-14 o 15:48, PiteR pisze: na ** p.m.s ** viktorius pisze tak:Nie mia³e¶ pe³nego wysprzêglenia, to i biegi ciê¿ko chodzi³y. Ze smarem czy bez, przy zepsutym wysprzêgliku bêdzie jednakowo ciê¿ko. Nie myl tego z ³atwo¶ci± zmiany biegów wynikaj±ca z gêsto¶ci zimnego oleju w skrzyni. Tutaj obecno¶æ smaru na wielowypu¶cie nie ma ¿adnego wp³ywu. Opór na czystym wielopu¶cie jest ¿aden ale i si³a odsuwajaca tarczê.. Ma³a analogia: Tarcza sprzêg³owa to tarcza hamulcowa, docisk to jeden klocek, ten od strony zacisku, ko³o zamachowe to drugi klocek, ten "pasywny". Naciskaj±c peda³ sprzêg³a odpuszczasz "hamowanie", pozwalaj±c lu¼no krêciæ siê tarczy sprzêg³owej pomiêdzy dociskiem a ko³em zamachowym. Puszczaj±c peda³ sprzêg³a pozwalasz na ¶ci¶niêcie wszystkiego si³±, jak± daje sprê¿yna w docisku. I w sprzêgle, i w hamulcach nie ma ¿adnych si³ odpychaj±cych, nic siê nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, ¿eby pracowa³o osobno. Po to tarcza sprzêg³owa p³ywa po wielowypu¶cie, ¿eby zrobi³a sobie malutkie przesuniêcie podczas zu¿ywania ok³adzin ciernych. Nie widzê sensu tego smarowaæ, tarcza zu¿ywa siê tak wolno, ze smar dawno siê wytopi, albo si³± od¶rodkow± wyleci. A ¿e po drodze jeszcze mo¿e trafiæ na tarczê, to po¶lizg sprzêg³a, smród palonych ok³adzin, efekty dymne "na ¿±danie" ;) -- viktorius 15 |
Data: Pa?dziernik 14 2016 17:09:22 | Temat: Re: wysprzêglik - monta¿ | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** viktorius pisze tak: Nie mia³e¶ pe³nego wysprzêglenia, to i biegi ciê¿ko chodzi³y. Zeczyli nie smarowaæ bo na zimnie smar mo¿e sklejaæ wielopust iBiegi bêd± chodziæ tak samo, zale¿± od gêsto¶ci oleju w skrzyni. Nie mia³em pe³nego wysprzêglenia bo ³o¿ysko igie³kowe ci±gne³o wa³ek i lub zardzewia³ wielopust. Nie myl tego z ³atwo¶ci± zmiany biegów wynikaj±ca z gêsto¶ci Nie myl ³atwo¶ci zmiany biegów z niemo¿no¶ci± wrzucenia biegów. Po wymianie ³o¿yska i zapsikaniu WD40 wielopustu jak rêk± odj±³. I w sprzêgle, i w hamulcach nie ma ¿adnych si³ odpychaj±cych, nic si³y s± od bicia tarcz i luzu na ³o¿yskach ;) -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |