Grupy dyskusyjne   »   wysprzÄ™glik - montaż

wysprzÄ™glik - monta¿



1 Data: Pa?dziernik 11 2016 23:11:36
Temat: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: Slawek h 

Chcę wymienić wyspzęglik w corsie
jest tego typu

[img]https://www.google.com/imgres?q=opel+corsa+c+wysprzeglik&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Address&rlz=1I7ACAW_plPL484PL484&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbnid=P1lTFkgsE8M2oM:&imgrefurl=http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310&docid=YFVRydCGBJzkhM&imgurl=http://motofocus.pl/UserFiles/Image/mu/2011/05/A_20110527_luk.jpg&w=516&h=282&ei=hVQeUICfKYSyhAej74HoCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=330&dur=3035&hovh=166&hovw=304&tx=137&ty=95&sig=108765742711111318260&page=1&tbnh=95&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0,i:95 [/img]

Nie za bardzo wiem o co dok³adnie chodzi z tym czerwonym zabezpieczeniem? Dlaczego instrukcja ka¿e go demontować na samym koÅ„cu? Co takiego jest w tym wysprzÄ™gliku ¿e takie jest zalecenie.
ZresztÄ… nie do koÅ„ca jest jasne czy chodzi tu o to ¿e przed wyjÄ™ciem tego zabezpieczenia musi być wewnÄ…trz p³yn hamulcowy, czy nie. A przecie¿ montujÄ…c skrzyniÄ™ on siÄ™ Å›ciÅ›nie trzochÄ™.



2 Data: Pa?dziernik 12 2016 10:26:21
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-12 o 08:11, Slawek h pisze:

Chcę wymienić wyspzęglik w corsie
jest tego typu

[img]https://www.google.com/imgres?q=opel+corsa+c+wysprzeglik&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Address&rlz=1I7ACAW_plPL484PL484&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbnid=P1lTFkgsE8M2oM:&imgrefurl=http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310&docid=YFVRydCGBJzkhM&imgurl=http://motofocus.pl/UserFiles/Image/mu/2011/05/A_20110527_luk.jpg&w=516&h=282&ei=hVQeUICfKYSyhAej74HoCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=330&dur=3035&hovh=166&hovw=304&tx=137&ty=95&sig=108765742711111318260&page=1&tbnh=95&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0,i:95 [/img]

Nie za bardzo wiem o co dok³adnie chodzi z tym czerwonym zabezpieczeniem? Dlaczego instrukcja ka¿e go demontować na samym koÅ„cu? Co takiego jest w tym wysprzÄ™gliku ¿e takie jest zalecenie.
ZresztÄ… nie do koÅ„ca jest jasne czy chodzi tu o to ¿e przed wyjÄ™ciem tego zabezpieczenia musi być wewnÄ…trz p³yn hamulcowy, czy nie. A przecie¿ montujÄ…c skrzyniÄ™ on siÄ™ Å›ciÅ›nie trzochÄ™.


Nie widzia³em tego na ¿ywo, ale na zdjÄ™ciach widać, ¿e ten czerwony dynks trzyma Å›ciÅ›niÄ™tÄ… sprÄ™¿ynÄ™. Jak jÄ… zwolnisz, to sprÄ™¿yna wyciÅ›nie element roboczy. W normalnej pracy, po zamontowaniu oprze siÄ™ pewnie o docisk sprzÄ™g³a, jak wyciÄ…gniesz wczeÅ›niej, to wyskoczy.

To tak, jakbyÅ› pompowa³ peda³ hamulca przy zdemontowanym zacisku, prÄ™dzej czy pó¼niej t³ok wyskoczy, bo nie ma siÄ™ o co oprzeć.

ZresztÄ… masz to opisane w linku od tego obrazka:
http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310

--
viktorius

3 Data: Pa?dziernik 12 2016 03:11:55
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: Slawek h 

nie mo¿e siÄ™ oprzeć o docisk bo jak w³o¿ysz skrzyniÄ™?
Opiera się o docisk po zamontowaniu skrzyni nie wcześniej,
DostÄ™pu do sprzÄ™g³a, wysprzÄ™glika nie ma po w³o¿eniu skrzyni

4 Data: Pa?dziernik 12 2016 14:02:19
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-12 o 12:11, Slawek h pisze:

nie mo¿e siÄ™ oprzeć o docisk bo jak w³o¿ysz skrzyniÄ™?
Opiera się o docisk po zamontowaniu skrzyni nie wcześniej,
DostÄ™pu do sprzÄ™g³a, wysprzÄ™glika nie ma po w³o¿eniu skrzyni


Jak ju¿ pisa³em, to by³y moje przemyÅ›lenia po obejrzeniu obrazka.
Jak jest naprawdÄ™, dowiesz siÄ™ po rozebraniu. Być mo¿e jest tam coÅ›, co po zamontowaniu zapobiega wysuniÄ™ciu ³o¿yska oporowego i jego t³oka poza cylinder wysprzÄ™glika. W koÅ„cu jakoÅ› to sk³adajÄ… w fabryce i opracowali takÄ…, a nie innÄ… procedurÄ™, w której czerwony dynks gra kluczowÄ… rolÄ™ ;)


--
viktorius

5 Data: Pa?dziernik 12 2016 04:28:04
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: laisar 

W dniu Å›roda, 12 pa¼dziernika 2016 08:11:58 UTC+2 u¿ytkownik Slawek h napisa³:

instrukcja ka¿e go demontować na samym koÅ„cu?

"Po jego [wysprzÄ™glika] zamontowaniu", czyli po przykrÄ™ceniu do os³ony sprzÄ™g³a (a nie dopiero po zamontowaniu "dzwonu" do silnika).

6 Data: Pa?dziernik 12 2016 19:00:51
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 11 Oct 2016 23:11:36 -0700 (PDT), Slawek h napisa³(a):

https://www.google.com/imgres?q=opel+corsa+c+wysprzeglik&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Address&rlz=1I7ACAW_plPL484PL484&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbnid=P1lTFkgsE8M2oM:&imgrefurl=http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310&docid=YFVRydCGBJzkhM&imgurl=http://motofocus.pl/UserFiles/Image/mu/2011/05/A_20110527_luk.jpg&w=516&h=282&ei=hVQeUICfKYSyhAej74HoCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=330&dur=3035&hovh=166&hovw=304&tx=137&ty=95&sig=108765742711111318260&page=1&tbnh=95&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0,i:95

No przecie¿ na tej stronie z której masz obrazek jest to opisane:
http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310

Jak to wyci±gniesz to si³ownik wysprzêglika wyjedzie.
W najlepszym razie znacznie utrudni to monta¿ (bo bêdziesz musia³ pokonaæ
dodatkowo si³ê sprê¿yny), a mo¿e nawet uniemo¿liwi bo t³oczek wyjedzie, a
potem bêdzie to bardzo ciê¿ko z³o¿yæ jednocze¶nie montuj±c to na miejscu.

7 Data: Pa?dziernik 12 2016 21:23:29
Temat: Re: wysprzêglik - monta¿
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Slawek h pisze tak:

Nie za bardzo wiem o co dok³adnie chodzi z tym czerwonym
zabezpieczeniem? Dlaczego instrukcja ka¿e go demontowaæ na samym
koñcu? Co takiego jest w tym wysprzêgliku ¿e takie jest zalecenie.
Zreszt± nie do koñca jest jasne czy chodzi tu o to ¿e przed
wyjêciem tego zabezpieczenia musi byæ wewn±trz p³yn hamulcowy, czy
nie. A przecie¿ montuj±c skrzyniê on siê ¶ci¶nie trzochê.

My¶lê, ¿e chodzi o to zeby¶ nie robi³ tego d³ugo z wyjetym jêzyczkiem
bo powoli wylezie. Przykrêcasz wysprzêglik do skrzyni, pod³±czasz p³yn
odpowietrzasz i w ostatniej chwili wyciagasz zawleczkê.

Pró¿nia spowalnia wy³a¿enie t³oczka a ty szybko przykrecasz skrzyniê
do bloku ¿eby docisn±æ wysprzêglik do s³oneczka.

https://youtu.be/jDmYUChrzL0

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

8 Data: Pa?dziernik 12 2016 21:53:41
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: Slawek h 

W instrukcji LUKa jest podane aby nie smarować niklowanych wielowypustów.
Mo¿e wiecie dlaczego tak jest? O co chodzi? I jak mam rozpoznać taki niklowany wielowypust? Niby powinien b³yszczeć
Czy ten jest niklowany?

https://www.google.pl/search?q=luk+tarcza+sprz%C4%99g%C5%82a&hl=pl&biw=1633&bih=947&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwibjrv5_dbPAhXLFywKHRFGA1UQ_AUIBigB#hl=pl&tbm=isch&q=luk+tarcza+sprz%C4%99g%C5%82a+320+0261+10&imgrc=OeXhlx6PpjFhzM%3A

Nawet w zestawie nie ma smarowid³a, choć podobno dajÄ…

9 Data: Pa?dziernik 13 2016 09:26:30
Temat: Re: wysprzêglik - monta¿
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Slawek h pisze tak:

W instrukcji LUKa jest podane aby nie smarowaæ niklowanych
wielowypustów. Mo¿e wiecie dlaczego tak jest? O co chodzi? I jak
mam rozpoznaæ taki niklowany wielowypust? Niby powinien b³yszczeæ
Czy ten jest niklowany?

https://www.google.pl/search?q=luk+tarcza+sprz%C4%99g%C5%82a&hl=pl&
biw=1633&bih=947&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwib
jrv5_dbPAhXLFywKHRFGA1UQ_AUIBigB#hl=pl&tbm=isch&q=luk+tarcza+sprz%C
4%99g%C5%82a+320+0261+10&imgrc=OeXhlx6PpjFhzM%3A

który?


Nawet w zestawie nie ma smarowid³a, choæ podobno daj±


wróbelki æwierkajom ¿e nawalone du¿o smaru skoñczy na ok³adzinach
tarczy, ¿e z py³em z tarczy smar skleja wielopust i tarcza nie odsuwa
siê od ko³a zamachowego i zawsze ci±gnie wa³ek przez co biegi nie
wchodz± g³adko. Trzeba posmarowaæ tylko tylko ¿eby zabiæ ew rdzê w
rowkach. Mo¿e nikiel ma siê jako¶ samosmarowaæ i mniej rdzewieæ.



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

10 Data: Pa?dziernik 13 2016 02:13:32
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: Slawek h 

Za³Ä…czy³em zdjÄ™cie gdzie indziej (tam gdzie mi pozwoli³o)
http://obrazki.elektroda.pl/7994293600_1476332408.jpg

11 Data: Pa?dziernik 13 2016 15:31:56
Temat: Re: wysprzêglik - monta¿
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Slawek h pisze tak:

Za³±czy³em zdjêcie gdzie indziej (tam gdzie mi pozwoli³o)
http://obrazki.elektroda.pl/7994293600_1476332408.jpg

Jak dla mnie to jest niklowany wielopust.

Je¶li jest koloru "pistoletowego" czyli czarno szarego to jest
to zwyk³e pokrycie a je¶li siê b³yszczy to niklowane.


tutaj masz lepsze zdjêcie

https://ovlov94blog.files.wordpress.com/2014/09/dscn3585.jpg
https://ovlov94blog.wordpress.com/page/3/

No i faktycznie LuK podaje w instrukcji

"Nickelled hub splines (characterised by their low-gloss silver
coloured surface) must not be greased."

a s³ówko must not jest silniejsze ni¿ should not

czyli nie smarowaæ bo na zimnie smar mo¿e sklejaæ wielopust i biegi nie
bêd± wchodziæ lekko dopóki siê silnik nie rozgrzeje.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

12 Data: Pa?dziernik 14 2016 08:32:04
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-13 o 15:31, PiteR pisze:


czyli nie smarowaæ bo na zimnie smar mo¿e sklejaæ wielopust i biegi nie
bêd± wchodziæ lekko dopóki siê silnik nie rozgrzeje.

Biegi bêd± chodziæ tak samo, zale¿± od gêsto¶ci oleju w skrzyni.
Sprzêg³o teoretycznie ma ciê¿ej, bo tarcza sprzêg³a bêdzie musia³a pokonaæ opory smaru na wielowypu¶cie.
Ale tylko teoretycznie, bo ile¿ to bêdzie oporu, gdy ma siê przesun±æ o 1-2mm...

Nie wiem o co chodzi z tym smarowaniem, wielokrotnie sk³ada³em sprzêg³o w ¯uku, Lublinie, kilka razy w maluchu. Nie by³o takich wynalazków jak niklowanie wa³ka, nie smarowa³em, chodzi³o lekko. A przy nastêpnym rozebraniu nie by³o ¶ladów zu¿ycia zêbów wa³ka.

--
viktorius

13 Data: Pa?dziernik 14 2016 15:48:14
Temat: Re: wysprzêglik - monta¿
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  viktorius pisze tak:

czyli nie smarowaæ bo na zimnie smar mo¿e sklejaæ wielopust i
biegi nie bêd± wchodziæ lekko dopóki siê silnik nie rozgrzeje.

Biegi bêd± chodziæ tak samo, zale¿± od gêsto¶ci oleju w skrzyni.
Sprzêg³o teoretycznie ma ciê¿ej, bo tarcza sprzêg³a bêdzie musia³a
pokonaæ opory smaru na wielowypu¶cie.
Ale tylko teoretycznie, bo ile¿ to bêdzie oporu, gdy ma siê
przesun±æ o 1-2mm...

Biegi nie bêda chodziæ tak samo bo mia³em to zepsute.

Opór na czystym wielopu¶cie jest ¿aden ale i si³a odsuwajaca tarczê
od ko³a zamachowego te¿ jest ¿adna.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

14 Data: Pa?dziernik 14 2016 16:13:03
Temat: Re: wysprzÄ™glik - monta¿
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-14 o 15:48, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  viktorius pisze tak:

czyli nie smarowaæ bo na zimnie smar mo¿e sklejaæ wielopust i
biegi nie bêd± wchodziæ lekko dopóki siê silnik nie rozgrzeje.

Biegi bêd± chodziæ tak samo, zale¿± od gêsto¶ci oleju w skrzyni.
Sprzêg³o teoretycznie ma ciê¿ej, bo tarcza sprzêg³a bêdzie musia³a
pokonaæ opory smaru na wielowypu¶cie.
Ale tylko teoretycznie, bo ile¿ to bêdzie oporu, gdy ma siê
przesun±æ o 1-2mm...

Biegi nie bêda chodziæ tak samo bo mia³em to zepsute.

Nie mia³e¶ pe³nego wysprzêglenia, to i biegi ciê¿ko chodzi³y. Ze smarem czy bez, przy zepsutym wysprzêgliku bêdzie jednakowo ciê¿ko.

Nie myl tego z ³atwo¶ci± zmiany biegów wynikaj±ca z gêsto¶ci zimnego oleju w skrzyni. Tutaj obecno¶æ smaru na wielowypu¶cie nie ma ¿adnego wp³ywu.

Opór na czystym wielopu¶cie jest ¿aden ale i si³a odsuwajaca tarczê
od ko³a zamachowego te¿ jest ¿adna.

..

Ma³a analogia:
Tarcza sprzêg³owa to tarcza hamulcowa, docisk to jeden klocek, ten od strony zacisku, ko³o zamachowe to drugi klocek, ten "pasywny".
Naciskaj±c peda³ sprzêg³a odpuszczasz "hamowanie", pozwalaj±c lu¼no krêciæ siê tarczy sprzêg³owej pomiêdzy dociskiem a ko³em zamachowym.
Puszczaj±c peda³ sprzêg³a pozwalasz na ¶ci¶niêcie wszystkiego si³±, jak± daje sprê¿yna w docisku.

I w sprzêgle, i w hamulcach nie ma ¿adnych si³ odpychaj±cych, nic siê nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, ¿eby pracowa³o osobno.

Po to tarcza sprzêg³owa p³ywa po wielowypu¶cie, ¿eby zrobi³a sobie malutkie przesuniêcie podczas zu¿ywania ok³adzin ciernych. Nie widzê sensu tego smarowaæ, tarcza zu¿ywa siê tak wolno, ze smar dawno siê wytopi, albo si³± od¶rodkow± wyleci. A ¿e po drodze jeszcze mo¿e trafiæ na tarczê, to po¶lizg sprzêg³a, smród palonych ok³adzin, efekty dymne "na ¿±danie" ;)

--
viktorius

15 Data: Pa?dziernik 14 2016 17:09:22
Temat: Re: wysprzêglik - monta¿
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  viktorius pisze tak:

czyli nie smarowaæ bo na zimnie smar mo¿e sklejaæ wielopust i
biegi nie bêd± wchodziæ lekko dopóki siê silnik nie rozgrzeje.

Biegi bêd± chodziæ tak samo, zale¿± od gêsto¶ci oleju w skrzyni.
Sprzêg³o teoretycznie ma ciê¿ej, bo tarcza sprzêg³a bêdzie
musia³a pokonaæ opory smaru na wielowypu¶cie.
Ale tylko teoretycznie, bo ile¿ to bêdzie oporu, gdy ma siê
przesun±æ o 1-2mm...

Biegi nie bêda chodziæ tak samo bo mia³em to zepsute.

Nie mia³e¶ pe³nego wysprzêglenia, to i biegi ciê¿ko chodzi³y. Ze
smarem czy bez, przy zepsutym wysprzêgliku bêdzie jednakowo
ciê¿ko.

Nie mia³em pe³nego wysprzêglenia bo ³o¿ysko igie³kowe ci±gne³o wa³ek
i lub zardzewia³ wielopust.


Nie myl tego z ³atwo¶ci± zmiany biegów wynikaj±ca z gêsto¶ci
zimnego oleju w skrzyni. Tutaj obecno¶æ smaru na wielowypu¶cie nie
ma ¿adnego wp³ywu.

Nie myl ³atwo¶ci zmiany biegów z niemo¿no¶ci± wrzucenia biegów.
Po wymianie ³o¿yska i zapsikaniu WD40 wielopustu jak rêk± odj±³.


I w sprzêgle, i w hamulcach nie ma ¿adnych si³ odpychaj±cych, nic
siê nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, ¿eby pracowa³o osobno.

si³y s± od bicia tarcz i luzu na ³o¿yskach ;)



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

wysprzęglik - montaż



Grupy dyskusyjne