Grupy dyskusyjne   »   zamarzający reduktor

zamarzający reduktor



1 Data: Kwiecien 30 2014 21:40:17
Temat: zamarzający reduktor
Autor: MadMan 

Witam,

z jakiegoś powodu po wymianie silnika w Polonezie (silnik 1.6 gaźnik)
zamarza mi reduktor. Podpięte jest chyba tak samo, nie ja przekładałem i
nie do końca pamiętam, wcześniej tego nie było.
Układ chłodzenia chyba dobrze odpowietrzony, termostat zachowuje się w
nowym silniku inaczej - trzyma 90 stopni, stary trzymał nieco niżej, czy
może to być powodem?

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138



2 Data: Kwiecien 30 2014 21:54:14
Temat: Re: zamarzający reduktor
Autor: ToMasz 

W dniu 30.04.2014 21:40, MadMan pisze:

Witam,

z jakiegoś powodu po wymianie silnika w Polonezie (silnik 1.6 gaźnik)
zamarza mi reduktor. Podpięte jest chyba tak samo, nie ja przekładałem i
nie do końca pamiętam, wcześniej tego nie było.
Układ chłodzenia chyba dobrze odpowietrzony, termostat zachowuje się w
nowym silniku inaczej - trzyma 90 stopni, stary trzymał nieco niżej, czy
może to być powodem?

Brak przepływu płynu chłodzącego albo gaz (nie ciecz) zamiast płynu chłodzącego. jak masz przedmuchy spalin do cieczy chłodzącej to tak będzie albo jak z jakiegoś powodu ciecz nie krąży. Latem, dla testów możesz "zasilić" układ chłodzenia z wiadra i zlewać do wiadra. Zobaczysz we wiaderku czy lecą bańki i czy wogóle jest przepływ

ToMasz

3 Data: Maj 01 2014 10:57:43
Temat: Re: zamarzający reduktor
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

gaz (nie ciecz) zamiast płynu chłodzącego.

Jakby mial zapowietrzony uklad chlodzenia, wszystko jedno czym (LPG, spalinami, czy powietrzem), to by sie mocno przegrzewal.
Do autora: Sprawdz, czy weze doprowadzajace ciecz do parownika sa cieple i czy jest jakas roznica temp. zasilanie-powrot.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

4 Data: Maj 03 2014 14:28:36
Temat: Re: zamarzający reduktor
Autor: MadMan 

Dnia Thu, 01 May 2014 10:57:43 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Do autora: Sprawdz, czy weze doprowadzajace ciecz do parownika sa cieple
i czy jest jakas roznica temp. zasilanie-powrot.

No właśnie lekko letnie, nie ma tzw. szału. W poniedziałek chyba pojadę
do warsztatu, mam wrażenie że to będzie jakaś głupota - termostat
przytykający powrót albo coś...

Aha, ważna sprawa, wczoraj "zaliczyłem" Salmopol, pod górkę trzymał
ponad 90 stopni (tak na oko do 95 może), za to jak zjeżdżałem z górki to
przez 7 km się nie zagrzał (trzymał między 50 a 70 stopni) - mam się
martwić czy to normalne? Po płaskim nagrzewa się normalnie, praktycznie
cały zjazd hamowałem silnikiem.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

5 Data: Maj 03 2014 06:24:49
Temat: Re: zamarzający reduktor
Autor:

W dniu sobota, 3 maja 2014 14:28:36 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:

Dnia Thu, 01 May 2014 10:57:43 +0200, Pawel "O'Pajak" napisaďż˝(a):



> Do autora: Sprawdz, czy weze doprowadzajace ciecz do parownika sa cieple

> i czy jest jakas roznica temp. zasilanie-powrot.



No w�a�nie lekko letnie, nie ma tzw. sza�u. W poniedzia�ek chyba pojad�

do warsztatu, mam wra�enie �e to b�dzie jaka� g�upota - termostat

przytykaj�cy powr�t albo co�...



Aha, wa�na sprawa, wczoraj "zaliczy�em" Salmopol, pod g�rk� trzyma�

ponad 90 stopni (tak na oko do 95 mo�e), za to jak zje�d�a�em z g�rki to

przez 7 km si� nie zagrza� (trzyma� mi�dzy 50 a 70 stopni) - mam si�

martwi� czy to normalne? Po p�askim nagrzewa si� normalnie, praktycznie

ca�y zjazd hamowa�em silnikiem.



--

Pozdrawiam,

Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com

JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl

Tlen: madman1985, GG: 2283138
Coś mi się widzi że tanio nie będzie i nie skończy się na termostacie. Silnik 1,6 z Poldka trochę mało kompatybilny jest z gazem. To za sprawą konstrukcji. Wzięli blok od 1500 i zrobili cylindry o większej średnicy. Mało materiału jest pomiędzy cylindrami i przy gazie tam uszkadza się uszczelka. Najlepsze jest to że uszczelka czasami nie wygląda na uszkodzoną. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego te silniki jak wykazują na gazie taką niesprawność jak u Ciebie na benzynie działają normalnie. Sprawdź czy ogrzewanie działa od razu czy dopiero jak się silnik ugrzeje. Jak by działało na gazie dopiero po rozgrzaniu silnika to na 99,9% uszczelka pod głowicą do wymiany. Planowanie głowicy na szlifierce do głowić jest niezbędne bez względu na to co może mechanik powiedzieć.

6 Data: Maj 05 2014 18:49:22
Temat: Re: zamarzający reduktor
Autor: MadMan 

Dnia Sat, 3 May 2014 06:24:49 -0700 (PDT),
napisał(a):

Coś mi się widzi że tanio nie będzie i nie skończy się na termostacie. Silnik 1,6 z Poldka trochę mało kompatybilny jest z gazem. To za sprawą konstrukcji. Wzięli blok od 1500 i zrobili cylindry o większej średnicy. Mało materiału jest pomiędzy cylindrami i przy gazie tam uszkadza się uszczelka. Najlepsze jest to że uszczelka czasami nie wygląda na uszkodzoną. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego te silniki jak wykazują na gazie taką niesprawność jak u Ciebie na benzynie działają normalnie. Sprawdź czy ogrzewanie działa od razu czy dopiero jak się silnik ugrzeje. Jak by działało na gazie dopiero po rozgrzaniu silnika to na 99,9% uszczelka pod głowicą do wymiany. Planowanie głowicy na szlifierce do głowić jest niezbędne bez względu na to co może mechanik powiedzieć.

Ten akurat silnik na LPG nie chodził za długo.
Problem chyba rozwiązany - wymieniłem za radą znajomego termostat.
Poprzedni prawdopodobnie przytykał w całości powrót płynu chłodniczego z
reduktora - "stopka" nie była już częścią reszty termostatu.
Krótka trasa (5 km) i reduktor dalej jest ciepły, lekko chłodniejszy
tylko niż silnik.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

zamarzający reduktor



Grupy dyskusyjne