Grupy dyskusyjne   »   zamienniki vs oryginalne cześci

zamienniki vs oryginalne cześci



1 Data: Sierpien 21 2009 12:07:10
Temat: zamienniki vs oryginalne cześci
Autor: Tom 

witam,

konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
duuużo różne.
pozdrawiam Tomek



2 Data: Sierpien 21 2009 21:15:51
Temat: Re: zamienniki vs oryginalne cześci
Autor: DoQ 

Tom pisze:

konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
duuużo różne.

Ta oryginalna to sprawna jest? Bo chyba nie skoro kupiles druga?


Pozdrawiam
Pawel

3 Data: Sierpien 22 2009 00:24:16
Temat: Re: zamienniki vs oryginalne cześci
Autor: Tom 

On 21 Sie, 21:15, DoQ  wrote:

Tom pisze:

> konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
> po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
> zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
> trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
> duuużo różne.

Ta oryginalna to sprawna jest? Bo chyba nie skoro kupiles druga?

ma przypalony styk na jeden przewód WN poza tym wydaje się być
sprawna.
Pomiary dość równe i sensowne.

4 Data: Sierpien 21 2009 21:33:58
Temat: Re: zamienniki vs oryginalne czeœci
Autor: J.F. 

On Fri, 21 Aug 2009 12:07:10 -0700 (PDT),  Tom wrote:

konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
duuużo różne.

po stronie NN to bym sie spodziewal raczej zblizonej wartosci.
Po stronie WN dowolnosc jest wieksza.

Co to za auto, jaki zaplon i jakie sa te wartosci - bo moze jednak i
duuuze roznice akceptowalne ?

J.

5 Data: Sierpien 22 2009 00:37:29
Temat: Re: zamienniki vs oryginalne cze ci
Autor: Tom 

On 21 Sie, 21:33, J.F.  wrote:

On Fri, 21 Aug 2009 12:07:10 -0700 (PDT),  Tom wrote:
>konkretnie chodzi mi o cewkę zapłonową, czy przemierzona rezystancja
>po stronie NN i WN w zamienniku i cewce oryginalnej powinna być
>zbliżona do siebie czy nie koniecznie. Kupiłem taką sztukę - nową - i
>trochę zdębiałem bo oznaczenia się zgadzają, lecz wyniki pomiarów są
>duuużo różne.

po stronie NN to bym sie spodziewal raczej zblizonej wartosci.
Po stronie WN dowolnosc jest wieksza.

Co to za auto, jaki zaplon i jakie sa te wartosci - bo moze jednak i
duuuze roznice akceptowalne ?

Auto to Polo 1.4 16V 2000r. a cewka to całość dla 4 świec. W oryginale
wartości od WN to 5.2 kOhm miedzy wyjściami na świece. W zamienniku ok
7kOhm. Od strony NN sa 4 piny:
        oryg      zamiennik
1-2:  1.72          17.2
1-3:  0.78          20.0
1-4:  0.39          10.0
2-3:  1.72          17.2
2-4:  1.33          7.19
3-4:  0.39          10.0

pomijając inne wartości to na parze 1-3 w zamienniku wartość jest od
czapki. Oryginalnie siedzi Temic (032 905 106B) a zamiennik kupiłem
Vemo (10-70-0044). Na VAG-u dostaję 2 błędy w wolnym tlumaczeniu:
przerwa w obwodzie cewki stage 1 i stage 2.

pozdrawiam
Tomek

6 Data: Sierpien 22 2009 10:26:09
Temat: Re: zamienniki vs oryginalne cze ci
Autor: J.F. 

On Sat, 22 Aug 2009 00:37:29 -0700 (PDT),  Tom wrote:

Auto to Polo 1.4 16V 2000r. a cewka to całość dla 4 świec. W oryginale
wartości od WN to 5.2 kOhm miedzy wyjściami na świece. W zamienniku ok
7kOhm.

Tym bym sie nie przejmowal.

Od strony NN sa 4 piny:
       oryg      zamiennik
1-2:  1.72          17.2
1-3:  0.78          20.0
1-4:  0.39          10.0
2-3:  1.72          17.2
2-4:  1.33          7.19
3-4:  0.39          10.0

pomijając inne wartości to na parze 1-3 w zamienniku wartość jest od
czapki.

Hm, tak na oko to jedna cewka jest 1-4, druga 3-4, a 2-4 .. opornik
zabezpieczajacy ?

Oryginalnie siedzi Temic (032 905 106B) a zamiennik kupiłem
Vemo (10-70-0044). Na VAG-u dostaję 2 błędy w wolnym tlumaczeniu:
przerwa w obwodzie cewki stage 1 i stage 2.

Czyli cewka nawyrazniej nie od tego.
Hm, moze elektronika zrobila kolejny postep, ale ja przyzwyczajony
jestem raczej do pradow po pare amperow. na nowej takie nie poplyna,
czy ona w ogole jest od czegokolwiek ?.

J.

7 Data: Sierpien 22 2009 05:20:56
Temat: Re: zamienniki vs oryginalne cze ci
Autor: Tom 

On 22 Sie, 10:26, J.F.  wrote:

On Sat, 22 Aug 2009 00:37:29 -0700 (PDT),  Tom wrote:
>Auto to Polo 1.4 16V 2000r. a cewka to całość dla 4 świec. W oryginale
>wartości od WN to 5.2 kOhm miedzy wyjściami na świece. W zamienniku ok
>7kOhm.

Tym bym sie nie przejmowal.

>Od strony NN sa 4 piny:
>        oryg      zamiennik
>1-2:  1.72          17.2
>1-3:  0.78          20.0
>1-4:  0.39          10.0
>2-3:  1.72          17.2
>2-4:  1.33          7.19
>3-4:  0.39          10.0
>pomijając inne wartości to na parze 1-3 w zamienniku wartość jest od
>czapki.

Hm, tak na oko to jedna cewka jest 1-4, druga 3-4, a 2-4 .. opornik
zabezpieczajacy ?

>Oryginalnie siedzi Temic (032 905 106B) a zamiennik kupiłem
>Vemo (10-70-0044). Na VAG-u dostaję 2 błędy w wolnym tlumaczeniu:
>przerwa w obwodzie cewki stage 1 i stage 2.

Czyli cewka nawyrazniej nie od tego.
Hm, moze elektronika zrobila kolejny postep, ale ja przyzwyczajony
jestem raczej do pradow po pare amperow. na nowej takie nie poplyna,
czy ona w ogole jest od czegokolwiek ?.

Dziś mam kolejne doświadczenia. Bylem w sklepie, dostałem jakiś inny
zamiennik zupełnie innej firmy, założyłem, odpalam, na jałowym zaczyna
szarpać ale nic jadę. I znów ta sama historia jak wcześniej ale
szarpie częściej, prawie przygasa przy ruszaniu. Pomierzyłem
rezystancje i na WN ok 5KOhm a na NN jeszcze inaczej niż w obu
poprzednich ale generalnie duże oporności. Ale koleś coś mocno
ściemniał mi przy zwrocie a cena Vemo była dziwnie niska, w końcu
oddal kasę. Po drodze zahaczyłem o InterCars. Mieli Beru, pomierzyłem
prawie jak oryginał (jakieś drobne różnice raczej nieznaczące), lecz
niestety nie był chętny na test w samochodzie, trudno rozumiem. I
teraz dylemat brać w ciemno czy diabli wiedza co robić. Trochę szkoda
byłoby wtopić 450 za te Beru jak nie będzie dobrze.

pozdrawiam
Tomek

8 Data: Sierpien 23 2009 10:45:08
Temat: Re: zamienniki vs oryginalne cze ci
Autor: J.F. 

On Sat, 22 Aug 2009 05:20:56 -0700 (PDT),  Tom wrote:

Po drodze zahaczyłem o InterCars. Mieli Beru, pomierzyłem
prawie jak oryginał (jakieś drobne różnice raczej nieznaczące), lecz
niestety nie był chętny na test w samochodzie, trudno rozumiem. I
teraz dylemat brać w ciemno czy diabli wiedza co robić. Trochę szkoda
byłoby wtopić 450 za te Beru jak nie będzie dobrze.

A sciagnij jakiegos Haynesa, moze tam podadza opornosci, a moze jakies
uwagi czy schematy.

I sprawdz na szrotach/allegro, moze dorwiesz oryginalna cewke taniej.

J.

zamienniki vs oryginalne cześci



Grupy dyskusyjne