Grupy dyskusyjne   »   zamulona panda

zamulona panda



1 Data: Styczen 09 2007 23:06:59
Temat: zamulona panda
Autor: Rafi 

witajcie

ostatnio w mojej pandzie brakuje mocy.... nie to zebym twierdzil ze kiedys
miala wystarczajaco, ale w stosunku do tego co bylo jest tragicznie.....
np. wrzucam sobie V bieg i zamiast przyspieszac panda zwalnia do 70km/h
czasami jej sie jakby cos "przetka" albo zasniedziale "styki" zadzialaja, bo
idze lepiej, ale zwykle to przy wyzszej predkosci jest po prostu kicha.
jedynka, dwojka, trojka jako tako jada - w miescie sie tego nie odczuje ze
byc moze sa slabsze, czworka tez osiagnie deptajac nawet 100kmh, ale z
piatka jest tragicznie, bo zamiast jechac do przodu to zwalnia

wymienilem swiece, filtr powietrza, na dniach beda tez nowe przewody WN, ale
poki co zero poprawy. silnik chodzi jakby troche nierowno, ale czasami uda
mu sie wskoczyc w rytm i jest ok, jednak w wiekszosci okresu troche kuleje.
Iskra wszedzie jest, cewki ok (byly podmieniane na probe).

dzieje sie tak i na gazie, i na benzynie. poczatkowo chcailem szukac winy u
gazownikow, ale po kilku roznych regulacjach stwierdzilem, ze nie ma sensu.
skoro kuleje na zarowno na benzynie jak i na lpg, najpierw trzeba zrobic
aby bylo dobrze na PB, to i na lpg sie ustatkuje.

acha - odkad sie zamulila, wciaga mi 11l gaziora, a to conajmniej o 2 za
duzo
--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Rafi DJYendruh



2 Data: Styczen 09 2007 23:12:14
Temat: Re: zamulona panda
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Rafi napisał(a):

acha - odkad sie zamulila, wciaga mi 11l gaziora, a to conajmniej o 2 za
duzo

moze czas udac sie do gazownika na regulacje?

na benzynie te same problemy?

3 Data: Styczen 09 2007 23:17:10
Temat: Re: zamulona panda
Autor: MK 

acha - odkad sie zamulila, wciaga mi 11l gaziora, a to conajmniej o 2 za
duzo

moze czas udac sie do gazownika na regulacje?

na benzynie te same problemy?


LOL post miesiąca !! :)))

4 Data: Styczen 09 2007 23:19:43
Temat: Re: zamulona panda
Autor: Rafi 

Marcin J. Kowalczyk wrote:

Rafi napisał(a):
acha - odkad sie zamulila, wciaga mi 11l gaziora, a to conajmniej o 2 za
duzo

moze czas udac sie do gazownika na regulacje?

na benzynie te same problemy?


bylem u gazownika, wg kompa wszystkow normie, ale i tak go zmusilem zeby
troche pokrecil i poregulowal. nic nie dalo. zreszta wychodze z zalozenia,
ze skoro muli i na gazie i na benzynie, i wiecej pali, to przyczyna powinna
lezec w takim podzespole, ktory wplywa na jedno i drugie. jesli sie to
naprawi, to i na PB i LPG powinno byc znacznie lepiej.

poki co BOSCH nie wykryl usterek elektroniki



--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Rafi DJYendruh

5 Data: Styczen 10 2007 08:26:25
Temat: Re: zamulona panda
Autor: PaweL 


Użytkownik "Rafi"  napisał w wiadomości

Marcin J. Kowalczyk wrote:

Rafi napisał(a):
acha - odkad sie zamulila, wciaga mi 11l gaziora, a to conajmniej o 2 za
duzo

moze czas udac sie do gazownika na regulacje?

na benzynie te same problemy?


bylem u gazownika, wg kompa wszystkow normie, ale i tak go zmusilem zeby
troche pokrecil i poregulowal. nic nie dalo. zreszta wychodze z zalozenia,
ze skoro muli i na gazie i na benzynie, i wiecej pali, to przyczyna powinna
lezec w takim podzespole, ktory wplywa na jedno i drugie. jesli sie to
naprawi, to i na PB i LPG powinno byc znacznie lepiej.

poki co BOSCH nie wykryl usterek elektroniki



Staropolskie przysłowie mówi: Nie masz problemów (z autem) - załóż sobie LPG.
A gazownicy mówią: wymienić świece, przewody wn, filtr powietrza, jeszcze raz wymienić to samo (na "specjalne" wersje do LPG), pojechać do innych serwisów...
Jeżeli bosch (wiertarka?) nie znalazł błędów, to trzeba popatrzeć na korekty paliwowe spowodowane jazdą na gazie. Może stopił sie katalizator? (nierzadkie przy gazie)

6 Data: Styczen 10 2007 09:31:39
Temat: Re: zamulona panda
Autor: Piotrek 

Staropolskie przysłowie mówi: Nie masz problemów (z autem) - załóż sobie
LPG.

jasne:)


Może stopił sie katalizator? (nierzadkie przy gazie)

yyyy ze co?
pierwsze slysze, a ty slyszales czy widziales moze:)

--
pzdr
piotrek

7 Data: Styczen 10 2007 10:36:53
Temat: Re: zamulona panda
Autor: PaweL 

Może stopił sie katalizator? (nierzadkie przy gazie)

yyyy ze co?
pierwsze slysze, a ty slyszales czy widziales moze:)


widziałem (kilka razy)

8 Data: Styczen 09 2007 23:46:00
Temat: Re: zamulona panda
Autor: TomiS 

Rafi napisał(a):

witajcie

ostatnio w mojej pandzie brakuje mocy.... nie to zebym twierdzil ze kiedys
miala wystarczajaco, ale w stosunku do tego co bylo jest tragicznie.....
np. wrzucam sobie V bieg i zamiast przyspieszac panda zwalnia do 70km/h
czasami jej sie jakby cos "przetka" albo zasniedziale "styki" zadzialaja, bo
idze lepiej, ale zwykle to przy wyzszej predkosci jest po prostu kicha.
jedynka, dwojka, trojka jako tako jada - w miescie sie tego nie odczuje ze
byc moze sa slabsze, czworka tez osiagnie deptajac nawet 100kmh, ale z
piatka jest tragicznie, bo zamiast jechac do przodu to zwalnia

wymienilem swiece, filtr powietrza, na dniach beda tez nowe przewody WN, ale
poki co zero poprawy. silnik chodzi jakby troche nierowno, ale czasami uda
mu sie wskoczyc w rytm i jest ok, jednak w wiekszosci okresu troche kuleje.
Iskra wszedzie jest, cewki ok (byly podmieniane na probe).

dzieje sie tak i na gazie, i na benzynie. poczatkowo chcailem szukac winy u
gazownikow, ale po kilku roznych regulacjach stwierdzilem, ze nie ma sensu.
skoro kuleje na zarowno na benzynie jak i na lpg, najpierw trzeba zrobic
aby bylo dobrze na PB, to i na lpg sie ustatkuje.

acha - odkad sie zamulila, wciaga mi 11l gaziora, a to conajmniej o 2 za
duzo

Sprawdź czy się koła nie grzeją. Podobny przypadek zanotowałem nie dawno. Okazało sie że tłoczek się zapiekł i nie odbijały klocki.

Pozdrawiam
TomiS

9 Data: Styczen 10 2007 00:31:06
Temat: Re: zamulona panda
Autor: loli 

A na luzie mocno zwalnia, czy sie ladnie toczy?
Na postoju z luzem dobrze wchodzi na obroty?
Komputer nie pokazuje bledow, moze da sie je
odczytac?
Pozdr.

10 Data: Styczen 10 2007 10:00:34
Temat: Re: zamulona panda
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 09 Jan 2007 23:06:59 +0100, Rafi  wrote:

wymienilem swiece, filtr powietrza, na dniach beda tez nowe przewody WN, ale
poki co zero poprawy. silnik chodzi jakby troche nierowno, ale czasami uda
mu sie wskoczyc w rytm i jest ok, jednak w wiekszosci okresu troche kuleje.
Iskra wszedzie jest, cewki ok (byly podmieniane na probe).

Może TPS, może przepływomierz...
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

11 Data: Styczen 10 2007 17:39:06
Temat: Re: zamulona panda
Autor: Rafi 

co do tego zuzycia gaziora.... jak ja jade pali mniej, ale ogolnie zuzycie
wzroslo o ok 2 litry bez wzgledu na to kto jedzie

co do sensownosci zalozenia gazu i klopotach z tym zwiazanych - autko sluzy
do nauki jazdy, wiec LPG jest po prostu wyznacznikiem ekonomicznosci calego
przedsiwziecia. a oprocz mnie jezdza  kursanci :-)

co do klockow i zaciskow -  niby wszystko ok, autko da sie przepychac na
luzie w jedna i druga strone, wiec nic go nie hamuje. kola tez sie nie
grzeja

autko muli i na gazie i na benzynie, wiec przyczyna musli tkwic w takim
szczegole, ktory odpowiada za prace silnika i napedu zarowno na jednym, jak
i na drugim. licze ze naprawa lub wymiana tej zuzytej/niesprawnej czesci
przywroci wlasciwe parametry jazdy i na jednym , i na drugim paliwie

R
--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Rafi DJYendruh

12 Data: Styczen 11 2007 08:10:59
Temat: Re: zamulona panda
Autor: Przemek 

Rafi  wrote in

autko muli i na gazie i na benzynie, wiec przyczyna musli tkwic w
takim szczegole, ktory odpowiada za prace silnika i napedu zarowno na
jednym, jak i na drugim. licze ze naprawa lub wymiana tej
zuzytej/niesprawnej czesci przywroci wlasciwe parametry jazdy i na
jednym , i na drugim paliwie

z tego co pamietam, to poprzedniczki pandy CC/SC mialy centralke
adaptacyjna, tzn. uczyly sie stylu jazdy kierowcy.
Jak jakis kerownik jezdzil zbyt ostroznie a centrala sie tego nauczyla, to
potem wystepowaly problemy takie jak u Ciebie.

Rozwiazaniem tego problemu byla krotka trasa z odpowiednio wysokimi RPM na
poszczegolnych biegach :)



--
Pozdrawiam Przemek
BX 19 TRD '88 Automat, Xsara II Break 1.9D '00
Czechowice-Dziedzice

zamulona panda



Grupy dyskusyjne