Grupy dyskusyjne   »   zaniki zap³onu w poldku 1.6 GLI

zaniki zap³onu w poldku 1.6 GLI



1 Data: Wrzesien 06 2007 16:29:32
Temat: zaniki zap³onu w poldku 1.6 GLI
Autor: jerry 

Ogólnie lubi± wypadaæ zap³ony, czasem (rzadko) na moment (ok 1s) zanika
zap³on potem jest ³up w wydech i jedzie dalej.
Jazda na gazie, na benzynie szarpie franca. Dodatkowo ponoæ czuæ za nim LPG
W zasadzie nie jest to polonez, ale kant, ale ma komplet z poldka 1.6GLI z
monowtryskiem ABIMEXa z 95r bez sondy lambda.
Dodatkowo rano po odpaleniu na zimno trzêsie silnikiem - chyba bardzo mocno
gubi zap³ony albo nie pali na wszystkie cylindry. Po prze³aczeniu na gaz
obroty rosna do 2500 i chodzi stabilnie

Jakies idee? Pomys³y?

Jerry



2 Data: Wrzesien 06 2007 16:53:18
Temat: Re: zaniki zap³onu w poldku 1.6 GLI
Autor: Krzysztof Matyasik 

jerry pisze:

Ogólnie lubi± wypadaæ zap³ony, czasem (rzadko) na moment (ok 1s) zanika zap³on potem jest ³up w wydech i jedzie dalej.
Jazda na gazie, na benzynie szarpie franca. Dodatkowo ponoæ czuæ za nim LPG
W zasadzie nie jest to polonez, ale kant, ale ma komplet z poldka 1.6GLI z monowtryskiem ABIMEXa z 95r bez sondy lambda.
Dodatkowo rano po odpaleniu na zimno trzêsie silnikiem - chyba bardzo mocno gubi zap³ony albo nie pali na wszystkie cylindry. Po prze³aczeniu na gaz obroty rosna do 2500 i chodzi stabilnie

Podmieñ na próbê modu³ z cewkami. Na szrocie kosztuje max. 100 z³otych.

pozdrawiam,

Krzysiek

3 Data: Wrzesien 10 2007 09:44:11
Temat: Re: zaniki zap³onu w poldku 1.6 GLI
Autor: kurczak 

On 6 Wrz, 16:53, Krzysztof Matyasik  wrote:

jerry pisze:

> Ogólnie lubi± wypadaæ zap³ony, czasem (rzadko) na moment (ok 1s) zanika
> zap³on potem jest ³up w wydech i jedzie dalej.
> Jazda na gazie, na benzynie szarpie franca. Dodatkowo ponoæ czuæ za nim LPG
> W zasadzie nie jest topolonez, ale kant, ale ma komplet z poldka 1.6GLIz
> monowtryskiem ABIMEXa z 95r bez sondy lambda.
> Dodatkowo rano po odpaleniu na zimno trzêsie silnikiem - chyba bardzo mocno
> gubi zap³ony albo nie pali na wszystkie cylindry. Po prze³aczeniu na gaz
> obroty rosna do 2500 i chodzi stabilnie

Podmieñ na próbê modu³ z cewkami. Na szrocie kosztuje max. 100 z³otych.

pozdrawiam,

Krzysiek

U mnie w Polonezie GLI 96' by³o podobnie, na razie wyeliminowa³em
kilka mozliwo¶ci: nie jest to na pewno modu³ - przy uszkodzeniu modu³u
w najlepszym wypadku nie pali³by wcale na benzynie - wymienia³em na
nowy i to nic nie da³o, nie ma to nic wspólnego z zap³onem a z
wtryskiem benzyny, przy zatkaniu przewodów podci¶nieniowych chodzi³o
elegancko jednak spada³ z obrotów jak by³u ustawione za nisko. Wina
le¿y po stronie wtryskiwacza a raczej jego sterowaniai przez komputer
a tu móg³ pa¶æ zawór spiêtrzaj±cy lub potencjometr wolnych obrotów.
Przy z³ej pracy tych czê¶ci ciænienie na wtryskiwaczu nie mo¿e siê
ustaliæ, zw³aszcza na wolnych obrotach. Dok³adn± analizê mo¿na zrobiæ
dopiero komputerem, osobi¶cie wci±¿ szukam warsztatu w Lublinie który
jest w stanie to zrobiæ.
POzdrawiam
Robert

4 Data: Wrzesien 10 2007 20:51:32
Temat: Re: zaniki zap³onu w poldku 1.6 GLI
Autor: Jerry 


U¿ytkownik "kurczak"  napisa³ w wiadomo¶ci

On 6 Wrz, 16:53, Krzysztof Matyasik  wrote:

jerry pisze:

> Ogólnie lubi± wypadaæ zap³ony, czasem (rzadko) na moment (ok 1s) zanika
> zap³on potem jest ³up w wydech i jedzie dalej.
> Jazda na gazie, na benzynie szarpie franca. Dodatkowo ponoæ czuæ za nim
> LPG
> W zasadzie nie jest topolonez, ale kant, ale ma komplet z poldka 1.6GLIz
> monowtryskiem ABIMEXa z 95r bez sondy lambda.
> Dodatkowo rano po odpaleniu na zimno trzêsie silnikiem - chyba bardzo
> mocno
> gubi zap³ony albo nie pali na wszystkie cylindry. Po prze³aczeniu na gaz
> obroty rosna do 2500 i chodzi stabilnie

Podmieñ na próbê modu³ z cewkami. Na szrocie kosztuje max. 100 z³otych.

pozdrawiam,

Krzysiek

U mnie w Polonezie GLI 96' by³o podobnie, na razie wyeliminowa³em
kilka mozliwo¶ci: nie jest to na pewno modu³ - przy uszkodzeniu modu³u
w najlepszym wypadku nie pali³by wcale na benzynie - wymienia³em na
nowy i to nic nie da³o, nie ma to nic wspólnego z zap³onem a z
wtryskiem benzyny, przy zatkaniu przewodów podci¶nieniowych chodzi³o
elegancko jednak spada³ z obrotów jak by³u ustawione za nisko. Wina
le¿y po stronie wtryskiwacza a raczej jego sterowaniai przez komputer
a tu móg³ pa¶æ zawór spiêtrzaj±cy lub potencjometr wolnych obrotów.
Przy z³ej pracy tych czê¶ci ciænienie na wtryskiwaczu nie mo¿e siê
ustaliæ, zw³aszcza na wolnych obrotach. Dok³adn± analizê mo¿na zrobiæ
dopiero komputerem, osobi¶cie wci±¿ szukam warsztatu w Lublinie który
jest w stanie to zrobiæ.

********************************************************************

U mnie to nie wtryskiwacz bo mam to na gazie - zw³aszcza te zaniki zap³onu
na 1s - to na 100% zaniki zap³onu bo potem jest du¿e DUP w wydechu - spala
sie gaz co przeszed³ przez silnik... po protu iskry musi nie byæ. Ale
zdiagnozowaæ jest bardzo trudno bo to tylko momentami sie dzieje - musia³bym
ze 3 dni je¼dziæ z podpiêtym non stop  komputerem - minute temu opisa³em Ci
kabelek diagnostyczny do ABIMEXa i program.

Poza tym, moze sie okazaæ ¿e b³±d jest gdzie¶ poza komputerem - wtedy dupa
blada diagnostyka nic nie powie....

Jerry

5 Data: Wrzesien 10 2007 23:03:31
Temat: Re: zaniki zap³onu w poldku 1.6 GLI
Autor: kurczak 

On 10 Wrz, 20:51, "Jerry"  wrote:

U¿ytkownik "kurczak"  napisa³ w
On 6 Wrz, 16:53, Krzysztof Matyasik  wrote:





> jerry pisze:

> > Ogólnie lubi± wypadaæ zap³ony, czasem (rzadko) na moment (ok 1s) zanika
> > zap³on potem jest ³up w wydech i jedzie dalej.
> > Jazda na gazie, na benzynie szarpie franca. Dodatkowo ponoæ czuæ za nim
> > LPG
> > W zasadzie nie jest topolonez, ale kant, ale ma komplet z poldka 1.6GLIz
> > monowtryskiem ABIMEXa z 95r bez sondy lambda.
> > Dodatkowo rano po odpaleniu na zimno trzêsie silnikiem - chyba bardzo
> > mocno
> > gubi zap³ony albo nie pali na wszystkie cylindry. Po prze³aczeniu na gaz
> > obroty rosna do 2500 i chodzi stabilnie

> Podmieñ na próbê modu³ z cewkami. Na szrocie kosztuje max. 100 z³otych.

> pozdrawiam,

> Krzysiek

U mnie w Polonezie GLI 96' by³o podobnie, na razie wyeliminowa³em
kilka mozliwo¶ci: nie jest to na pewno modu³ - przy uszkodzeniu modu³u
w najlepszym wypadku nie pali³by wcale na benzynie - wymienia³em na
nowy i to nic nie da³o, nie ma to nic wspólnego z zap³onem a z
wtryskiem benzyny, przy zatkaniu przewodów podci¶nieniowych chodzi³o
elegancko jednak spada³ z obrotów jak by³u ustawione za nisko. Wina
le¿y po stronie wtryskiwacza a raczej jego sterowaniai przez komputer
a tu móg³ pa¶æ zawór spiêtrzaj±cy lub potencjometr wolnych obrotów.
Przy z³ej pracy tych czê¶ci ciænienie na wtryskiwaczu nie mo¿e siê
ustaliæ, zw³aszcza na wolnych obrotach. Dok³adn± analizê mo¿na zrobiæ
dopiero komputerem, osobi¶cie wci±¿ szukam warsztatu w Lublinie który
jest w stanie to zrobiæ.

********************************************************************

U mnie to nie wtryskiwacz bo mam to na gazie - zw³aszcza te zaniki zap³onu
na 1s - to na 100% zaniki zap³onu bo potem jest du¿e DUP w wydechu - spala
sie gaz co przeszed³ przez silnik... po protu iskry musi nie byæ. Ale
zdiagnozowaæ jest bardzo trudno bo to tylko momentami sie dzieje - musia³bym
ze 3 dni je¼dziæ z podpiêtym non stop  komputerem - minute temu opisa³em Ci
kabelek diagnostyczny do ABIMEXa i program.

Poza tym, moze sie okazaæ ¿e b³±d jest gdzie¶ poza komputerem - wtedy dupa
blada diagnostyka nic nie powie....

Jerry- Ukryj cytowany tekst -

- Poka¿ cytowany tekst -

Nie¼le por±bane to jest, dzi¶ na benzynie dusi³ mi siê i generalnie
mia³ "do³a", na gazie idzie dobrze. Z tego co opisa³e¶ u ciebie mo¿e
byæ co¶ raczej z elektryk± ale to zale¿y jak± masz instalacjê gazow±.
A mo¿e jedynie skacz± iskry po przewodach zap³onowych. Ja w ci±gu 2
lat 3 razy wymienia³em przewody przy podobnych objawach. Strzela³o z
rury na gazie zw³aszcza jak by³a deszczowa pogoda. Dziêki za post o
diagnostyce!
Pozdrawiam
kurczak

zaniki zap³onu w poldku 1.6 GLI



Grupy dyskusyjne