Grupy dyskusyjne   »   zapchany filter paliwa a spalanie

zapchany filter paliwa a spalanie



1 Data: Wrzesien 19 2011 16:34:28
Temat: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: mar jan 

hey,
czy zuzyty filt paliwa moze miec jakis wplyw na zawyzone spalanie?
chodzi o starego diesla wolnossaka.
logicznie rzecz biorac przyblokowanie filtra winno dawac efekt slabniecia auta,
przerywania i gasniecia jako ostatecznosc....
Oczywiscie spadek dynamiki to najpierwsze.
myle sie?
co innego zapchany filtr powietrza, on chyba zawyza spalanie?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Wrzesien 19 2011 17:13:21
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: Olo 

W dniu 2011-09-19 16:34, mar jan pisze:

hey,
czy zuzyty filt paliwa moze miec jakis wplyw na zawyzone spalanie?
chodzi o starego diesla wolnossaka.
logicznie rzecz biorac przyblokowanie filtra winno dawac efekt slabniecia auta,
przerywania i gasniecia jako ostatecznosc....
Oczywiscie spadek dynamiki to najpierwsze.
myle sie?
co innego zapchany filtr powietrza, on chyba zawyza spalanie?


nie mylisz się...

3 Data: Wrzesien 19 2011 18:08:40
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: ToMasz 

W dniu 19.09.2011 16:34, mar jan pisze:

hey,
czy zuzyty filt paliwa moze miec jakis wplyw na zawyzone spalanie?
chodzi o starego diesla wolnossaka.
logicznie rzecz biorac przyblokowanie filtra winno dawac efekt slabniecia auta,
przerywania i gasniecia jako ostatecznosc....
Oczywiscie spadek dynamiki to najpierwsze.
myle sie?
co innego zapchany filtr powietrza, on chyba zawyza spalanie?

jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej. JEśli się mylę, to przez przypadek odkryłeś super sposób na oszczędzanie!  kupić auto z 100konnym silnikiem, zatkać filtr i mamy 40 koni i 30% spadek zużycia paliwa ! :)

ToMasz

4 Data: Wrzesien 19 2011 18:17:00
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: Olo 

W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:

jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.

dodajmy filtr paliwa ;)

JEśli się mylę, to przez przypadek odkryłeś super sposób na
oszczędzanie! kupić auto z 100konnym silnikiem, zatkać filtr i mamy 40
koni i 30% spadek zużycia paliwa ! :)

tendencja jest raczej w kierunku 240 koni przy 30% większym spalaniu :P

5 Data: Wrzesien 19 2011 19:29:48
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:

jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.

A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

6 Data: Wrzesien 19 2011 20:41:56
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.

A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?

skład mieszanki, kiedy otwierasz przepustnice i zapchany filtr paliwa zubaża
mieszanke.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

7 Data: Wrzesien 19 2011 21:12:27
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-09-19 20:41, Kuba (aka cita) pisze:


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.

A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?

skład mieszanki, kiedy otwierasz przepustnice i zapchany filtr paliwa
zubaża
mieszanke.

Co otwierasz w tym starym dieslu? :)

8 Data: Wrzesien 19 2011 21:15:29
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-09-19 19:29, MarcinJM pisze:

W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.

A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?


A kąt wtrysku jakoś się tam nie zmienia w zależności od obciążenia silnika?

9 Data: Wrzesien 19 2011 22:28:40
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-09-19 21:15, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2011-09-19 19:29, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.

A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?


A kąt wtrysku jakoś się tam nie zmienia w zależności od obciążenia silnika?

Raczej kąt zależy od obrotów ;) jak niby stara rotacyjna bądź rzędowa pompa wtryskowa ma wykryć obciążenie ?
Są regulatory w nich, ino odśrodkowe a te mogą tylko zwiększać wraz ze4 wzrostem obrotów ...
Obciążenie silnika wykrywa w zależności od nastawienia nastawnika :)

Pozdrawiam !

10 Data: Wrzesien 19 2011 22:45:47
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-09-19 22:28, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2011-09-19 21:15, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-09-19 19:29, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.

A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?


A kąt wtrysku jakoś się tam nie zmienia w zależności od obciążenia
silnika?

Raczej kąt zależy od obrotów ;) jak niby stara rotacyjna bądź rzędowa
pompa wtryskowa ma wykryć obciążenie ?

Ze stopnia wciśnięcia gazu.
Przy depnięciu, poza zwiększeniem dawki paliwa nie jest przestawiany kąt wtrysku?

Są regulatory w nich, ino odśrodkowe a te mogą tylko zwiększać wraz ze4
wzrostem obrotów ...

Ze wzrostem obrotów to oczywiste, ale czy głębokość wciśnięcia gazu nie ma wpływu na kąt wtrysku?

11 Data: Wrzesien 19 2011 23:40:58
Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
Autor: ToMasz 

W dniu 19.09.2011 22:45, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2011-09-19 22:28, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-09-19 21:15, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-09-19 19:29, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-09-19 18:08, ToMasz pisze:
jeśli auto ma zapchany filtr to jeździ nieoptymalnie wiec pali więcej.

A co w starym dieslu ma byc nieoptymalnego?
o ile wiem, to wciśnięcie pedału gazu, powoduje zwiekszenie dawki paliwa która ma być "sciśnięta" przez pompę i podana do wtryskiwacza. nie bardzo wiem jak proces sie odbędzie przy braku paliwa. w najlepszym razie bedzie tak, jakby kierowca wcisnął gaz o wiele słabiej. To wydłuży podróż ale na spalanie będzie miało niewielki wpływ. chociaż jak pojedzie 50km/h a nie 90 - niewiem czy nie będzie gorzej.

Co jednak jeśli proces pompowania paliwa nie będzie taki optymistyczny? znowu brak mi doświadczenia by stwierdzić czy pompa nie zacznie zamiast paliwa, sprężać paliwa z powietrzem, albo czy ciśnienie jakie wytworzy(przy braku paliwa) nie będzie za małe. tzn wystarczające do jazdy, ale powodujące właśnie nieoptymalne spalanie. nie wiem, nie zupełne, mało wydajne...

Tak czy owak, zatkany, przytkany filtr paliwa napewno nie pomoże w ustalaniu rekordów ilości km przejechanych na jednym litrze.

ToMasz

zapchany filter paliwa a spalanie



Grupy dyskusyjne