Grupy dyskusyjne   »   [cross] [vat] zmiany na lepsze?

[cross] [vat] zmiany na lepsze?



1 Data: Marzec 20 2014 08:58:00
Temat: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

Witam,
Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że zmienia się na lepsze ;)
Otóż z poniższego wynika mi, że aby odliczać 100%waty to muszę mieć:
1) auto do przewozu min. 10 osób ALBO
2) sposób wykorzystywania auta innego niż wielozadaniowy, van (jeden rząd siedzeń) potwierdza poprzez ewidencję przebiegu pojazdu, że auto jest wykorzystywane wyłÄ…cznie do działalności (czyli dowolna osobówka zadeklarowana do działalności?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd siedzeń)
Według tego mógłbym do firmy kupić dowolne auto i odliczać pełny Watt (tyle że przy osobówce byłoby to bardziej upierdliwe, bo trzeba prowadzić ewidencję) - wiem, wiem, przepisy nie zmieniają się na korzyć podatnika, więc nie ma co się łudzić nadzieją... Chciałem przypuszczenia potwierdzić w moim US - ale tam dopiero dziś będą debatować na ten temat ;), z resztą ich informacje są równie znaczące jak informacje z tej grupy i biorą za nie taką samą odpowiedzialnoć :)
Poniżej tekst, najciekawsze zaczyna się od gwiazdek:


Jakby mało nam było zmian od stycznia, Prezydent podpisał ustawę z dnia 7 lutego 2014 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, która ma za zadanie zmodyfikować (czytaj: ograniczyć) prawo podatników do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z zakupem czy użytkowaniem pojazdów samochodowych. Nowe regulacje wchodzą w życie od 1 kwietnia br.

Wspomniana ustawa w sposób zasadniczy modyfikuje obecnie obowiązujący art. 86a ustawy o podatku VAT. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że określa go zupełnie na nowo. A przecież przepis ten obowiązuje dopiero od początku roku 2014, a zatem niespełna trzy miesiące. Jak widać, fiskus bardzo się spieszy, aby ograniczyć nam prawo do odliczenia podatku VAT.

Na wstępie muszę wskazać, ze w słowniczku ustawy o VAT (znajdującym się w art. 2) mocą ustawy nowelizującej, ustawodawca umieścił definicję pojazdu samochodowego – są to pojazdy samochodowe w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony .

Znowelizowany art. 86a ustawy o VAT na samym początku wskazuje, że co do zasady podatnikowi będzie przysługiwać prawo do doliczenia 50% kwoty podatku VAT z tytułu nie tylko transakcji zakupu pojazdu samochodowego (w tym WNT czy import), jego wytworzenia czy też najmu, leasingu bądź innej umowy o podobnym charakterze, ale także wszelkich wydatków związanych z jego eksploatacją (nie tylko części, ale także płyny eksploatacyjne, usługi, itd.).

***************************************

                 Ograniczeń wskazanych wyżej nie będzie się stosować w przypadku, gdy pojazdy samochodowe są:

a/ wykorzystywane wyłÄ…cznie do działalności gospodarczej podatnika lub

b/ konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu co najmniej 10 osób łÄ…cznie z kierowcą, jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie.

                 „Udowodnienie” wykorzystywania pojazdów wyłÄ…cznie do działalności gospodarczej podatnika będzie następować w dwojaki sposób:

1/ jeżeli sposób wykorzystywania tych pojazdów przez podatnika, zwłaszcza określony w ustalonych przez niego zasadach ich używania, dodatkowo potwierdzony prowadzoną przez podatnika dla tych pojazdów ewidencją przebiegu pojazdu, wyklucza ich użycie do celów niezwiązanych z d.g.  lub

2/ jeżeli konstrukcja tych pojazdów wyklucza ich użycie do celów niezwiązanych z d.g. lub powoduje, że ich użycie do celów niezwiązanych z d.g. jest nieistotne.

Wystarczy spełnienie jednego z powyższych warunków, aczkolwiek nie będzie to łatwe. Warunek 2/ dotyczy bowiem tylko ściśle określonych pojazdów, wymienionych w ust. 9 znowelizowanego  art. 86a ustawy o VAT. I są to:

1 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałÄ… przegrodą:

a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van,    lub:

b/ z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;

2 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

3 – pojazdy specjalne, takie jak: agregat elektryczny/spawalniczy, do prac wiertniczych, koparka, koparko-spycharka, ładowarka, podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych, żuraw samochodowy

- jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

Natomiast spełnienie wymagań określonych w pkt 1 i 2 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego, potwierdzonego zaświadczeniem, oraz dowodu rejestracyjnego zawierającego odpowiednia adnotację.


--
Pozdrawiam
Łukasz



2 Data: Marzec 20 2014 09:35:40
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Marek Dyjor 

dddddddd wrote:

Witam,
Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że
zmienia się na lepsze ;)

ciach

przepisy wala w drobnych przedsiębiorców preferując duże podmioty

bo dlaczego fliziarz mający furgon nie może sobie odliczać więcej niż 50% bo po drodze odwozi dziecko do szkoły a wracając z pracy robi zakupy do domu? takie auto jest prywatnie używane z 10% czasu albo mniej.

trzeba też zauważyć ze kompletnie wyłÄ…czono możliwoć legalnego wykorzystania auta firmowego w celu prywatnym, za takie coś mają być kary i to duże. Powstaje kolejne prawo które można egzekwować jak sie chce na szkodę podatnika.

kontroler zobaczy samochód służbowy pod marketem i dowali grzywnę za nie służbowe wykorzystanie bo pracownik poszedł zrobić zakupy.

czy autem służbowym nożna bezie podwieźÄ‡ dziecko do szkoło po drodze albo zabrać zonę do miasta?

3 Data: Marzec 20 2014 08:42:30
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: AZ 

["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On 2014-03-20, Marek Dyjor  wrote:


czy autem służbowym nożna bezie podwieźÄ‡ dziecko do szkoło po drodze albo
zabrać zonę do miasta?

A skad masz miec rano samochod sluzbowy pod domem? Miejsce samochodu
sluzbowego jest pod firma, a jak firme masz w domu to dziecko wiez prywatnym,
wroc po sluzbowy i dopiero jedz zalatwiac sluzbowe rzeczy :-)

--
Artur
ZZR 1200

4 Data: Marzec 20 2014 10:13:55
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Jaroslaw Postawa 

W dniu 2014-03-20 09:42, AZ pisze:

["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On 2014-03-20, Marek Dyjor  wrote:

czy autem służbowym nożna bezie podwieźÄ‡ dziecko do szkoło po drodze albo
zabrać zonę do miasta?

A skad masz miec rano samochod sluzbowy pod domem?
Zapytaj ministra Szczurka. Przy okazji pewnie dowiesz się, że dojazd z domu do pracy jest służbowym wykorzystaniem samochodu.


Pozdrawiam,
Jarek

5 Data: Marzec 20 2014 02:26:01
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: WS 

W dniu czwartek, 20 marca 2014 09:42:30 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

 

A skad masz miec rano samochod sluzbowy pod domem? Miejsce samochodu
sluzbowego jest pod firma, a jak firme masz w domu to dziecko wiez prywatnym,
wroc po sluzbowy i dopiero jedz zalatwiac sluzbowe rzeczy :-)

Ciekawe co pominna zrobic moja kuzynka pracujaca jak przedst.handl. firmy farmaceut. - do firmy ma ponad 150km od miejsca zamieszkania, jej rejon byl ok 100km od m.zamieszk (ale w przeciwna strone niz firma), jak kiedys wpadli na pomysl, zeby wszyscy rownoczesnie po cos tam przyjechali do firmy to nie bylo gdzie zaparkowac ;) ;)  ;)

WS

6 Data: Marzec 20 2014 09:33:53
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: AZ 

On 2014-03-20, WS  wrote:

A skad masz miec rano samochod sluzbowy pod domem? Miejsce samochodu
sluzbowego jest pod firma, a jak firme masz w domu to dziecko wiez prywatnym,
wroc po sluzbowy i dopiero jedz zalatwiac sluzbowe rzeczy :-)

Ciekawe co pominna zrobic moja kuzynka pracujaca jak przedst.handl. firmy farmaceut. - do firmy ma ponad 150km od miejsca zamieszkania, jej rejon byl ok 100km od m.zamieszk (ale w przeciwna strone niz firma), jak kiedys wpadli na pomysl, zeby wszyscy rownoczesnie po cos tam przyjechali do firmy to nie bylo gdzie zaparkowac ;) ;)  ;)

A nie wiem, to juz by trzeba dopytac milosciwie nam panujacych :-)

--
Artur
ZZR 1200

7 Data: Marzec 20 2014 17:24:53
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup

W dniu czwartek, 20 marca 2014 09:42:30 UTC+1 użytkownik AZ napisał:


A skad masz miec rano samochod sluzbowy pod domem? Miejsce samochodu
sluzbowego jest pod firma, a jak firme masz w domu to dziecko wiez prywatnym,
wroc po sluzbowy i dopiero jedz zalatwiac sluzbowe rzeczy :-)

Ciekawe co pominna zrobic moja kuzynka pracujaca jak przedst.handl. firmy farmaceut. - do firmy ma ponad 150km od miejsca zamieszkania,

Ale to jej problem, a nie fiskusa.
Zawsze może przeprowadzić się bliżej.

8 Data: Marzec 22 2014 20:59:37
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: jerzu 

On Thu, 20 Mar 2014 08:42:30 +0000 (UTC), AZ
 wrote:

A skad masz miec rano samochod sluzbowy pod domem?

A jak firma jest w Warszawie, a pracownik mieszka w Krakowie?
Miejsce garażowania <> siedziba firmy, i są na to interpretacje US i
sądów.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

9 Data: Marzec 20 2014 11:24:57
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: ZZZ 


Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości

dddddddd wrote:
Witam,
Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że
zmienia się na lepsze ;)

ciach

przepisy wala w drobnych przedsiębiorców preferując duże podmioty

bo dlaczego fliziarz mający furgon nie może sobie odliczać więcej niż 50% bo po drodze odwozi dziecko do szkoły a wracając z pracy robi zakupy do domu? takie auto jest prywatnie używane z 10% czasu albo mniej.

trzeba też zauważyć ze kompletnie wyłÄ…czono możliwoć legalnego wykorzystania auta firmowego w celu prywatnym, za takie coś mają być kary i to duże. Powstaje kolejne prawo które można egzekwować jak sie chce na szkodę podatnika.

kontroler zobaczy samochód służbowy pod marketem i dowali grzywnę za nie służbowe wykorzystanie bo pracownik poszedł zrobić zakupy.

czy autem służbowym nożna bezie podwieźÄ‡ dziecko do szkoło po drodze albo zabrać zonę do miasta?

Dzielicie włos na czworo.
Poprowadzić ewidencję przejazdów samochodu to mały problem dla
jednoosobowej firmy. Zawsze można wpisać przejazd do klienta z ofertą
(choćby w odległości 50-100km od siedziby). Kilka takich wpisów w miesiącu
daje pokrycie na prywatne przejazdy. Potrzebujesz więcej, zrób kilka "przejazdów"
dalszych.
Taka ewidencja nie musi być non-stop w samochodzie (to nie karta drogowa jak
za komuny, którą kontrolował milicjant w czasie kontroli drogowej), ani non-stop
w biurze. Ma być do dyspozycji kontrolującego firmę (ale nie natychmiast).
Przychodzi kontroler, mówi jakie dokumenty masz mu przygotować i na jutro spokojnie
uzupełnisz ewidencję o wpisy.

Samochód służbowy pod marketem? Kilka uzasadnionych powodów się znajdzie...
pojechał po jakieś akcesoria (olej, wycieraczki, płyn do spryskiwaczy czy co tam
chcesz) a że nie kupił?  nie było właściwych. Nie będzie go przecież ktoś pod tym
marketem legitymował.

Ĺťonę do miasta?  Jest tyle spraw służbowych, które trzeba załatwić w mieście
(choćby kupić papier ksero, a trzeba wybrać dobry i objechać 10 sklepów).
A gdzie masz napisane w ewidencji, że jedziesz z żoną?

itp., itd.,  od dawna istniało ewidencjonowanie przejazdów użycia samochodu
prywatnego do celów służbowych (mógł to być nawet samochód pożyczony od kogoś
z rodziny) i dawało się to rozpisać.
Nie przesadzajcie. Urząd Podatkowy jest od wyszukiwania podatków, a Podatnik
od umiejętności dopasowania się do zmieniającej się sytuacji.

ZZ

10 Data: Marzec 22 2014 06:32:11
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Marek Dyjor 

ZZZ wrote:

Ĺťonę do miasta?  Jest tyle spraw służbowych, które trzeba załatwić w
mieście (choćby kupić papier ksero, a trzeba wybrać dobry i objechać
10 sklepów). A gdzie masz napisane w ewidencji, że jedziesz z żoną?

itp., itd.,  od dawna istniało ewidencjonowanie przejazdów użycia
samochodu prywatnego do celów służbowych (mógł to być nawet samochód
pożyczony od kogoś
z rodziny) i dawało się to rozpisać.
Nie przesadzajcie. Urząd Podatkowy jest od wyszukiwania podatków, a
Podatnik od umiejętności dopasowania się do zmieniającej się sytuacji.

obawiam sie że będzie kolejne prawo gumowe które bedzie można interpretować wg woli urzędnika.

Swoją droga to nie rozumiem kompletnie tej nagonki na samochody. jakby to jakies biliony miliardy z budżetu wyciekały. Podejżewam ze koszty kontrolowania tego bałaganu będą wiesze niż zyski...


a udział lewego oleju opałowego w sprzedaży paliwa do diesli rośnie od 5 lat skutecznie...

11 Data: Marzec 20 2014 14:29:08
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: yabba 

Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości

Witam,
Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że zmienia się na lepsze ;)
Otóż z poniższego wynika mi, że aby odliczać 100%waty to muszę mieć:
1) auto do przewozu min. 10 osób ALBO
2) sposób wykorzystywania auta innego niż wielozadaniowy, van (jeden rząd siedzeń) potwierdza poprzez ewidencję przebiegu pojazdu, że auto jest wykorzystywane wyłÄ…cznie do działalności (czyli dowolna osobówka zadeklarowana do działalności?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd siedzeń)
Według tego mógłbym do firmy kupić dowolne auto i odliczać pełny Watt (tyle że przy osobówce byłoby to bardziej upierdliwe, bo trzeba prowadzić ewidencję) - wiem, wiem, przepisy nie zmieniają się na korzyć podatnika, więc nie ma co się łudzić nadzieją... Chciałem przypuszczenia potwierdzić w moim US - ale tam dopiero dziś będą debatować na ten temat ;), z resztą ich informacje są równie znaczące jak informacje z tej grupy i biorą za nie taką samą odpowiedzialnoć :)


Co się martwisz? Podniesie się ceny usług i to klient zapłaci za wszystkie pomysły partii rządzącej.


--
Pozdrawiam,

yabba

12 Data: Marzec 20 2014 14:59:48
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: hikikomorisan 

On 20.03.2014 14:29, yabba wrote:

Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości

Witam,
Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że
zmienia się na lepsze ;)
Otóż z poniższego wynika mi, że aby odliczać 100%waty to muszę mieć:
1) auto do przewozu min. 10 osób ALBO
2) sposób wykorzystywania auta innego niż wielozadaniowy, van (jeden
rząd siedzeń) potwierdza poprzez ewidencję przebiegu pojazdu, że auto
jest wykorzystywane wyłÄ…cznie do działalności (czyli dowolna osobówka
zadeklarowana do działalności?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden
rząd siedzeń)
Według tego mógłbym do firmy kupić dowolne auto i odliczać pełny Watt
(tyle że przy osobówce byłoby to bardziej upierdliwe, bo trzeba
prowadzić ewidencję) - wiem, wiem, przepisy nie zmieniają się na
korzyć podatnika, więc nie ma co się łudzić nadzieją... Chciałem
przypuszczenia potwierdzić w moim US - ale tam dopiero dziś będą
debatować na ten temat ;), z resztą ich informacje są równie znaczące
jak informacje z tej grupy i biorą za nie taką samą odpowiedzialnoć :)


Co się martwisz? Podniesie się ceny usług i to klient zapłaci za
wszystkie pomysły partii rządzącej.



Tradycyjnie. "Kara" dotknie najbiedniejszych.

A oni jak osly dalej beda glosowac na "bohaterów narodu dzielnie tlumiacych zakusy kapitalistow na hajs".






--


Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

13 Data: Marzec 20 2014 15:19:02
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: yabba 

Użytkownik "hikikomorisan"  napisał w wiadomości

On 20.03.2014 14:29, yabba wrote:
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości

Witam,
Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że
zmienia się na lepsze ;)
Otóż z poniższego wynika mi, że aby odliczać 100%waty to muszę mieć:
1) auto do przewozu min. 10 osób ALBO
2) sposób wykorzystywania auta innego niż wielozadaniowy, van (jeden
rząd siedzeń) potwierdza poprzez ewidencję przebiegu pojazdu, że auto
jest wykorzystywane wyłÄ…cznie do działalności (czyli dowolna osobówka
zadeklarowana do działalności?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden
rząd siedzeń)
Według tego mógłbym do firmy kupić dowolne auto i odliczać pełny Watt
(tyle że przy osobówce byłoby to bardziej upierdliwe, bo trzeba
prowadzić ewidencję) - wiem, wiem, przepisy nie zmieniają się na
korzyć podatnika, więc nie ma co się łudzić nadzieją... Chciałem
przypuszczenia potwierdzić w moim US - ale tam dopiero dziś będą
debatować na ten temat ;), z resztą ich informacje są równie znaczące
jak informacje z tej grupy i biorą za nie taką samą odpowiedzialnoć :)


Co się martwisz? Podniesie się ceny usług i to klient zapłaci za
wszystkie pomysły partii rządzącej.



Tradycyjnie. "Kara" dotknie najbiedniejszych.

A oni jak osly dalej beda glosowac na "bohaterów narodu dzielnie tlumiacych zakusy kapitalistow na hajs".

Ktoś musi być lemingiem, żeby zarabiać mógł "ktoś".



--
Pozdrawiam,

yabba

14 Data: Marzec 20 2014 18:33:35
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: LEPEK 

W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
siedzeń)
[...]
2/ jeżeli konstrukcja tych pojazdów wyklucza ich użycie do celów
niezwiązanych z d.g. lub powoduje, że ich użycie do celów niezwiązanych
z d.g. jest nieistotne.
[...]
Warunek 2/ dotyczy bowiem tylko ściśle określonych
pojazdów, wymienionych w ust. 9 znowelizowanego  art. 86a ustawy o VAT.
I są to:

1 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd
siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu
ładunków ścianą lub trwałÄ… przegrodą:

a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju:
wielozadaniowy, van,    lub:

b/ z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;

2 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

3 – pojazdy specjalne, takie jak: agregat elektryczny/spawalniczy, do
prac wiertniczych, koparka, koparko-spycharka, ładowarka, podnośnik do
prac konserwacyjno-montażowych, żuraw samochodowy

- jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym
wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

No tak, taki Nissan Navara to jest samochód, którego nie można używać do celów prywatnych. Co za hipokryzja...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

15 Data: Marzec 20 2014 10:54:15
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Pablo Eldiablo 

W dniu czwartek, 20 marca 2014 18:33:35 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:




No tak, taki Nissan Navara to jest samochód, którego nie można używać do

celów prywatnych. Co za hipokryzja...


Do celow prywatnych to mozna i Caterpillarem pojechac do fryzjera. A od 1 kwietnia Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo klasyfikowana dla celow VAT, jak Seicento.

pablo

16 Data: Marzec 20 2014 19:27:09
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: yabba 

Użytkownik "Pablo Eldiablo"  napisał w wiadomości W dniu czwartek, 20 marca 2014 18:33:35 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:




No tak, taki Nissan Navara to jest samochód, którego nie można używać do

celów prywatnych. Co za hipokryzja...


Do celow prywatnych to mozna i Caterpillarem pojechac do fryzjera.



Tak mi się skojarzyło:

http://www.youtube.com/watch?v=pFZf03kocqI

--
Pozdrawiam,

yabba

17 Data: Marzec 20 2014 19:30:12
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Pablo Eldiablo"  napisał w
wiadomości news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-

A od 1 kwietnia Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo klasyfikowana
dla celow VAT, jak Seicento.

A nie była?

18 Data: Marzec 21 2014 02:20:57
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Pablo Eldiablo 

W dniu czwartek, 20 marca 2014 19:30:12 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:

Użytkownik "Pablo Eldiablo" <...> napisał w

wiadomości news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-

> A od 1 kwietnia Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo klasyfikowana

> dla celow VAT, jak Seicento.



A nie była?

Nie. 100% odliczenia VAT przy zakupie i eksploatacji (w tym od paliwa) przyslugiwalo od dowolnego samochodu z otwarta paka (kazdy pickup) oraz od dowolnego, ktorego przestrzen ladunkowa jest konstrukcyjnie odrebnym elementem od pasazerskiej (prawie kazdy pickup) - i odpowiednio w DR pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.

Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego rzedu siedzen, wiec wszystkie king-caby, podwojne kabiny, doki, polonezy trucki roye itp. traca prawo odliczenia 'z automatu', trzeba bedzie taki samochod zglosic jak kazda osobowke i prowadzic ewidencje, aby odliczac 100%, albo odliczac 50% od wszystkiego - jako uzytek 'mieszany'...

19 Data: Marzec 21 2014 17:05:01
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Pablo Eldiablo"  napisał w wiadomości grup

W dniu czwartek, 20 marca 2014 19:30:12 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
Użytkownik "Pablo Eldiablo" <...> napisał w

wiadomości news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-

> A od 1 kwietnia Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo > klasyfikowana

> dla celow VAT, jak Seicento.



A nie była?

Nie. 100% odliczenia VAT przy zakupie i eksploatacji (w tym od paliwa) przyslugiwalo od dowolnego samochodu z otwarta paka (kazdy pickup) oraz od dowolnego, ktorego przestrzen ladunkowa jest konstrukcyjnie odrebnym elementem od pasazerskiej (prawie kazdy pickup) - i odpowiednio w DR pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.

Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego rzedu siedzen

A skąd to info?

20 Data: Marzec 22 2014 07:17:22
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:

Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A skąd to info?



chociażby z głównego postu  tym wątku

p.s.
dla aut z jednym rzędem siedzeń zgaduję że też prosto nie będzie - bo możliwość odliczania waty bez rozpisywania kilometrówki możliwy jest jeżeli mamy zaświadczenie ze stacji diagnostycznej ORAZ wpis do dowodu - na dzień dzisiejszy (wczorajszy, bo wczoraj pytałem) stacje diagnostyczne wystawiają po staremu (bo obowiązują jeszcze stare przepisy).
Aby odliczyć watę od takiego auta zzjawić się na SKP po nowe zaświadczenie oraz w WK po wpis do dowodu (bo teraz wpis vat-1 nie wystarczy, a i stare zaświadczenie o spełnianiu wymogów dotyczy starych przepisów a nie tych po 1.04 :)
Czekam na relację z kolejek w SKP i WK (albo z kontroli nieświadomych użytkowników samochodów z vat-1) :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

21 Data: Marzec 22 2014 07:34:00
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A skąd to info?



chociażby z głównego postu  tym wątku

Słabe info.
Cytat z przepisów by się przydał.

22 Data: Marzec 22 2014 08:14:40
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-22 07:34, Cavallino pisze:


Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A skąd to info?



chociażby z głównego postu  tym wątku

Słabe info.
Cytat z przepisów by się przydał.



to wyszukaj sobie ustawę o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to właśnie cytat z niej

--
Pozdrawiam
Łukasz

23 Data: Marzec 22 2014 10:46:36
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-03-22 07:34, Cavallino pisze:

Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

Cytat z przepisów by się przydał.



to wyszukaj sobie ustawę o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to właśnie cytat z niej

Jeśli chodzi Ci o ten cytat:
"2 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

, to faktycznie masz rację, że jeden rząd siedzeń jest warunkiem koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem wystarczającym.
Jeśli tylko Ci o to chodziło, to źle zrozumiałem intencje.
I teraz pytanie o które mnie chodziło - czy np. Seicento Van ma nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu?
Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka też wyczerpuje ten warunek?
Które przepisy te regulują?

24 Data: Marzec 22 2014 16:04:10
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-22 10:46, Cavallino pisze:


Jeśli chodzi Ci o ten cytat:
"2 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

, to faktycznie masz rację, że jeden rząd siedzeń jest warunkiem
koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem
wystarczającym.
Jeśli tylko Ci o to chodziło, to źle zrozumiałem intencje.
I teraz pytanie o które mnie chodziło - czy np. Seicento Van ma nadwozie
przeznaczone do przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielny element
pojazdu?
Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka też
wyczerpuje ten warunek?
Które przepisy te regulują?

ogólnie wygląda to jak zwykle w naszym kraju, czyli tydzień przed wprowadzeniem przepisów nikt nic nie wie :)
Moja interpretacja jest taka:
"1 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałÄ… przegrodą:
a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van"

co to jest VAN IMO reguluje:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r.
w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep
Dz. U. nr 238 poz. 2010

dostępne np. tu:
http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/2010/z01.htm

problem w tym, że na dzień dzisiejszy SKP wystawi ci zaświadczenie według starych przepisów (pytałem na dwóch stacjach)- czyli zgodnoć z vat-1, więc jeśli chcesz odliczać watę i nie pisać kilometrówki, to 1.04.2014 musisz najpierw pojechać do SKP (i wykłócić się żeby dali papier zgodny z obowiązującą od dzisiaj ustawą), następnie do WK po wpis do dowodu (tam pewnie musisz się wykłócić żeby wpisali "VAN" a nie VAT-1), wtedy spokojnie możesz jechać zatankować (w przeciwnym wypadku VAT możesz odliczać dopiero od momentu wystawienia papierka 'VAN' przez SKP i wpisu do DR)
To moja interpretacja, ale wydaje się w pełni logiczna.
Logicznym jest też, że jeśli ktoś posiada papier ze SKP o VAT-1, to tak czy inaczej musi przed poniesieniem jakiegokolwiek wydatku na auto w kwietniu pojawić się w SKP i WK (ale nie wcześniej niż SKP będą miały nowe wzory do wystawiania zaśwadczeń, czyli 1.04 albo później ;).
Mam nadzieję że nie powiedzą o tym w TV, bo jak staniemy w kolejce do SKP i WK 1.04, to będziemy tam stać przez tydzień...

--
Pozdrawiam
Łukasz

25 Data: Marzec 22 2014 02:57:41
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Pablo Eldiablo 

W dniu sobota, 22 marca 2014 07:34:00 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup



> W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:

>>> Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego

>>> rzedu siedzen

>>

>> A skąd to info?

>>

>>

>

> chociażby z głównego postu  tym wątku



Słabe info.

Cytat z przepisów by się przydał.

Art. 1. ust. 9. pkt 1) lit b) oraz pkt 2) ustawy z dnia 7 lutego 2014 r. o zmianie ustawy o podatku od towarow i uslug oraz niektorych innych ustaw.

Pasi info?

26 Data: Marzec 22 2014 11:02:28
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Pablo Eldiablo"  napisał w
wiadomości

oraz od dowolnego, ktorego przestrzen ladunkowa jest konstrukcyjnie
odrebnym elementem od pasazerskiej (prawie kazdy pickup) - i odpowiednio >
w DR pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.

ZTCW od SC z 1 rzędem siedzeń i paką ładunkową dotychczas przysługiwało
pełne odliczenie vat - przestrzeń towarowa dłuższa niż kabina pasażerska od
szyby do przegrody. Czyli tak samo jak pickup typu nawara

27 Data: Marzec 22 2014 16:07:31
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-22 11:02, Arbiter pisze:

UÂżytkownik "Pablo Eldiablo"  napisaÂł w
wiadomoÂści
oraz od dowolnego, ktorego przestrzen ladunkowa jest konstrukcyjnie
odrebnym elementem od pasazerskiej (prawie kazdy pickup) - i odpowiednio >
w DR pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.

ZTCW od SC z 1 rzĂŞdem siedzeĂą i pakÂą ÂładunkowÂą dotychczas przysÂługiwaÂło
peÂłne odliczenie vat - przestrzeĂą towarowa dÂłuÂższa niÂż kabina pasaÂżerska od
szyby do przegrody. Czyli tak samo jak pickup typu nawara



jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i dojeżdżać nią do pracy :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

28 Data: Marzec 24 2014 09:07:50
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: AZ 

On 2014-03-22, dddddddd  wrote:


jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i
dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

29 Data: Marzec 24 2014 10:30:56
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-24 10:07, AZ pisze:

On 2014-03-22, dddddddd  wrote:

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i
dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)


wcześniej się kwalifikował, teraz ponoć jest traktowany jak osobówka więc 50%  -a raczej nie ryzykowałbym deklaracji użytku wyłÄ…cznie w DG...
Ale sprawdź, może jest inaczej - nie interesowałem się, bo jakoś nie mam czasu po godzinach jeździć i moto stoi w garażu i się kurzy, a do pracy potrzebuję bagażnika... wielkości bagażnika miaty :) (jeden kufer to na tą chwilę za mało) dzięki temu nie doć że jazda do pracy będzie przyjemna, to i żona bardziej zadowolona (bo motocykl=śmierć) i częściej takie auto wykorzystam - bo bać się zadeklarować do użytku wyłÄ…cznie w DG nie będę - mam małe dzieci, więc to na pewno nie będzie auto do prywatnych wyjazdów (choć na jakimś zlocie mazdy widziałem że w bagażniku komfortowo mieści się jedno dziecko ;)

--
Pozdrawiam
Łukasz

30 Data: Marzec 24 2014 09:39:29
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: AZ 

On 2014-03-24, dddddddd  wrote:

W dniu 2014-03-24 10:07, AZ pisze:
On 2014-03-22, dddddddd  wrote:

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i
dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)


wcześniej się kwalifikował, teraz ponoć jest traktowany jak osobówka
więc 50%  -a raczej nie ryzykowałbym deklaracji użytku wyłÄ…cznie w DG...
Ale sprawdź, może jest inaczej - nie interesowałem się, bo jakoś nie mam
czasu po godzinach jeździć i moto stoi w garażu i się kurzy, a do pracy
potrzebuję bagażnika... wielkości bagażnika miaty :) (jeden kufer to na
tą chwilę za mało) dzięki temu nie doć że jazda do pracy będzie
                                                            ^^^^^^
przyjemna, to i żona bardziej zadowolona (bo motocykl=śmierć) i częściej
  ^^^^^^^^^

Chwilunia! Przyjemnosc to juz jest korzysc! ;-)

takie auto wykorzystam - bo bać się zadeklarować do użytku wyłÄ…cznie w
DG nie będę - mam małe dzieci, więc to na pewno nie będzie auto do
prywatnych wyjazdów (choć na jakimś zlocie mazdy widziałem że w
bagażniku komfortowo mieści się jedno dziecko ;)

Czytajac te wszystkie przepisy o odliczaniu to stwierdzam, ze urzednicy
sa po prostu POPIERDOLENI. Prowadzic ewidencje firmowego pojazdu zeby
udowadniac, iz nie jest uzywany prywatnie? Toz to jakis kretynizm do
szescianu, to nie mozna tego zadeklarowac a ewidencje prowadzic w przypadku
uzytku mieszanego i koszty/VAT rozliczac proporcjonalnie?

--
Artur
ZZR 1200

31 Data: Marzec 24 2014 10:54:15
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-24 10:07, AZ pisze:

On 2014-03-22, dddddddd  wrote:

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i
dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)


w ustawie mowa jest o pojeździe samochodowym, a motocykl to pojazd samochodowy jednośladowy...

--
Pozdrawiam
Łukasz

32 Data: Marzec 24 2014 10:04:42
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: AZ 

On 2014-03-24, dddddddd  wrote:

W dniu 2014-03-24 10:07, AZ pisze:
On 2014-03-22, dddddddd  wrote:

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i
dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)


w ustawie mowa jest o pojeździe samochodowym, a motocykl to pojazd
samochodowy jednośladowy...

Czyzby ktos cos przeoczyl? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

33 Data: Marzec 24 2014 11:26:11
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-24 11:04, AZ pisze:

On 2014-03-24, dddddddd  wrote:
W dniu 2014-03-24 10:07, AZ pisze:
On 2014-03-22, dddddddd  wrote:

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i
dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)


w ustawie mowa jest o pojeździe samochodowym, a motocykl to pojazd
samochodowy jednośladowy...

Czyzby ktos cos przeoczyl? ;-)


raczej nie, bo jeżeli ktoś chce całÄ… watę odliczyć o musi prowadzić kilometrówkę, tak samo jak dla aut osobowych

--
Pozdrawiam
Łukasz

34 Data: Marzec 23 2014 09:27:15
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Pablo Eldiablo 

W dniu sobota, 22 marca 2014 11:02:28 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:

Użytkownik "Pablo Eldiablo" <...> napisał w

wiadomości



> oraz od dowolnego, ktorego przestrzen ladunkowa jest konstrukcyjnie

> odrebnym elementem od pasazerskiej (prawie kazdy pickup) - i odpowiednio >

> w DR pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.



ZTCW od SC z 1 rzędem siedzeń i paką ładunkową dotychczas przysługiwało

pełne odliczenie vat - przestrzeń towarowa dłuższa niż kabina pasażerska od

szyby do przegrody. Czyli tak samo jak pickup typu nawara

No wlasnie nie tak samo - bo Seicento van mogl miec wpis VAT-1 a Nawara VAT-4, (albo VAT-3, jak ktos nie pomyslal, VAT-4 jest/byl bezpieczniejszy).

pablo

35 Data: Marzec 21 2014 09:13:18
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

Witam,
Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że
zmienia się na lepsze ;)
Otóż z poniższego wynika mi, że aby odliczać 100%waty to muszę mieć:
1) auto do przewozu min. 10 osób ALBO
2) sposób wykorzystywania auta innego niż wielozadaniowy, van (jeden
rząd siedzeń) potwierdza poprzez ewidencję przebiegu pojazdu, że auto
jest wykorzystywane wyłÄ…cznie do działalności (czyli dowolna osobówka
zadeklarowana do działalności?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
siedzeń)

Witam,
Dziś mój US potwierdził moją opinię - czyli mogę zadeklarować auto osobowe tylko do DG, zgłosić na druku VAT26R, wypełniać ewidencję przebiegu i odliczać 100% waty. Jeżeli mam auto z jednym rzędem siedzeń to muszę mieć papier ze stacji o spełnieniu wymogów nowej ustawy (jeżeli tego nie ma to trzeba też wypełniać ewidencję).
Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?
Druga rzecz- jeśli ktoś ma okazję, niech potwierdzi wersję mojego US w swoim urzędzie - bo mimo że opinia US nic nie znaczy, to jeśli wersje kilku US będą takie same, to można przypuszczać że tak właśnie będzie to działać

--
Pozdrawiam
Łukasz

36 Data: Marzec 22 2014 21:09:22
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: jerzu 

On Fri, 21 Mar 2014 09:13:18 +0100, dddddddd  wrote:

Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie
przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu
wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?

Ja nie wiem. Ale u mnie jest wpisane w DR "samochód ciężarowy".
Spełania VAT-1. I sam nie wiem co dalej.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

37 Data: Marzec 22 2014 21:10:15
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: Arbiter 


Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości


Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów
o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "

IMHO Miata nie spełnia wymagań VAT.

w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu
wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?

to musi być w homologacji pojazdu. Od kilku lat pojazdy z 1 rzędem siedzeń i
dalej przegrodą oraz skrzynią ładunkową spełniają tą ustawę. Np SC VAN,
Panda VAN etc

Druga rzecz- jeśli ktoś ma okazję, niech potwierdzi wersję mojego US w
swoim urzędzie - bo mimo że opinia US nic nie znaczy, to jeśli wersje
kilku US będą takie same, to można przypuszczać że tak właśnie będzie to

napisałes w zapytaniu ze chodzi o roadster a nie van z 1 rzedem siedzień?

38 Data: Marzec 22 2014 21:13:58
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: jerzu 

On Sat, 22 Mar 2014 21:10:15 +0100, "Arbiter"
wrote:

to musi być w homologacji pojazdu.

Ooo, w poniedziałek sparwdzę.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

39 Data: Marzec 23 2014 07:48:56
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-22 21:13, jerzu pisze:

On Sat, 22 Mar 2014 21:10:15 +0100, "Arbiter" wrote:

to musi być w homologacji pojazdu.

Ooo, w poniedziałek sparwdzę.


tak czy inaczej musisz mieć potwierdzenie tego ze SKP. Tak samo jak wcześniej potwierdzali VAT-1, tak teraz będą potwierdzać VAN, tyle że jeszcze ich oprogramowanie wystawia zgodność z VAT-1 (dokładnie jest to opisane jako zgodność z art 86 cośtam cośtam), jak 1.04 wystawią to samo to trzeba się z nimi kłócić że ten przepis już nie obowiązuje (przed 1.04 nie ma podstaw).
No i zgodnie z nową ustawą dopóki nie zdobędziesz podpisu diagnosty i nowego wpisu w DR, o twoje auto traktowane jest jako 50/50% (czyli waty od paliwa nie odliczysz)

--
Pozdrawiam
Łukasz

40 Data: Marzec 24 2014 16:53:33
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: jerzu 

On Sun, 23 Mar 2014 07:48:56 +0100, dddddddd  wrote:

tak czy inaczej musisz mieć potwierdzenie tego ze SKP. Tak samo jak
wcześniej potwierdzali VAT-1, tak teraz będą potwierdzać VAN, tyle że
jeszcze ich oprogramowanie wystawia zgodność z VAT-1 (dokładnie jest to
opisane jako zgodność z art 86 cośtam cośtam), jak 1.04 wystawią to samo
to trzeba się z nimi kłócić że ten przepis już nie obowiązuje (przed
1.04 nie ma podstaw).

Byłem dziś na SKP, nic nie wiedzą.
W necie za to znalazłem info, że jak pojazd miał już przeprowadzona
badanie pod kątem vat-1, to nie trzeba będzie go robić ponownie.
W homologacji mam wpisane "samochód ciężarowy, podrodzaj: van". To
samo mam w zaświadczeniu SKP gdy robiłem pod vat-1.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

41 Data: Marzec 23 2014 07:44:01
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-22 21:10, Arbiter pisze:

UÂżytkownik "dddddddd"  napisaÂł w wiadomoÂści


Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów
o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "

IMHO Miata nie speÂłnia wymagaĂą VAT.

nie spełnia, ale można ją wykorzystywać wyłÄ…cznie w DG i odliczać 100% waty (a poza działalnością i tak jej nie wykorzystam, bo to by oznaczało, że mam wolne, a jak mam wolne to cała rodzina ma wolne, więc 2-osobowe auto nie wystarczy :)
Wcześniejsze przepisy nie umożliwiały mi tego, teraz spokojnie mogę wrzucić laptopa do bagażnika i jechać do klienta :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

42 Data: Marzec 21 2014 11:50:44
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: BartekK 

W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
siedzeń)
Czyli np http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/qC/Tesla-Roadster.jpg ?
Chyba duża nadinterpretacja po twojej stronie, może się brutalnie zdarzyć z interpretacją kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj odliczony vat za 5 lat + kara).


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

43 Data: Marzec 22 2014 07:19:40
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-21 11:50, BartekK pisze:

W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:
3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
siedzeń)
Czyli np
http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/qC/Tesla-Roadster.jpg
?
Chyba duża nadinterpretacja po twojej stronie, może się brutalnie
zdarzyć z interpretacją kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj
odliczony vat za 5 lat + kara).


tak, był to skrót myślowy z mojej strony, rozpisane było to w tekście poniżej, a przed nim chciałem streścić o co mi chodzi

--
Pozdrawiam
Łukasz

[cross] [vat] zmiany na lepsze?



Grupy dyskusyjne