0,4L oleju/600km
1 | Data: Grudzien 20 2007 15:41:20 |
Temat: 0,4L oleju/600km | |
Autor: Hautameki | To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów. 2 |
Data: Grudzien 20 2007 15:48:26 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: J.F. | On Thu, 20 Dec 2007 15:41:20 +0100, Hautameki wrote: To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i Duzo. Ogolnie da sie z tym zyc i w granicach normy [fabrycznej, zawyzonej] ... ale po co bylo ten "remont" robic :-) Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Moze jednak nie byl dotarty prawidlowo ? Choc cylindry jak rozumiem nie ruszane ... Wiadomo ktoredy cieknie ? Silnik byl rozebrany to powinno byc wiadomo. J. 3 |
Data: Grudzien 20 2007 16:00:51 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Ukaniu |
Moze jednak nie byl dotarty prawidlowo ? Jak zmienili pierścionki i wsadzili je na dotartą gładź cylindra to nie ma się co dziwić. Przy zmianie pierścieni trzeba by choć lekko honować cylinder. Najprościej przynajmniej papierem ściernym o odpowiedniej gradacji. Potem pewnie delikatnie go docierał i w efekcie pierścienie nie dolegają do gładzi jak potrzeba i małe szanse, że zaczną. Pozdrawiam Łukasz 4 |
Data: Grudzien 20 2007 16:23:42 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Piotr B. | Przy zmianie pierścieni trzeba by choć lekko honować cylinder. Najprościejserio mowisz ??? papier scierny w reke i szlifowac ? a jaka gradacja ??? ;) 5 |
Data: Grudzien 20 2007 16:28:20 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Ukaniu |
przynajmniej papierem ściernym o odpowiedniej gradacji.serio mowisz ??? papier scierny w reke i szlifowac ? a jaka gradacja ??? Oczywiście, ja mam ustrojstwo do honowania ręcznego z kamieniami i regulowanym naciskiem ale papierem to też da się zrobić i będzie na pewno lepiej niż pchanie pierścieni na wyglancowany cylinder. Gradacja? 150, 200. Zresztą to akurat zależy od ręki. Pozdrawiam Łukasz 6 |
Data: Grudzien 20 2007 16:43:52 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Piracik_ |
Oczywiście, ja mam ustrojstwo do honowania ręcznego z kamieniami i wiec ja zle rozumiem czy ty proponujesz wkladac tloki w cylinder o zmasakrowanej powierzchni? zawsze myslalem, ze ona wlasnie ma byc gladka... co wiec sie stanie z pierscieniami przy pracy na chropowatej powierzchni? 7 |
Data: Grudzien 20 2007 16:49:33 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Ukaniu |
wiec ja zle rozumiem czy ty proponujesz wkladac tloki w cylinder o zmasakrowanej powierzchni? zawsze myslalem, ze ona wlasnie ma byc gladka... co wiec sie stanie z pierscieniami przy pracy na chropowatej powierzchni? Cylindry są honowane, czyli mają posiadać odpowiednią chropowatość i rysy o odpowiednim kierunku. Po co? Po to aby pierścienie były smarowane - w tych rysach gromadzi się olej. Po to też aby w pierwszym okresie docierania pierścienie się po prostu lekko starły uszczelniając połączenie pierścień cylinder. Fachowa literatura podaje dane dotyczące kątów honowania i zalecanej chropowatości powierzchni. Pozdrawiam Łukasz 8 |
Data: Grudzien 20 2007 15:53:36 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: go! | Ukaniu wrote:
a czy pierscienie sie nie obracaja? Czy takie wygladzenie papierem z lapy gwarantuje idealna okraglosc przekroju cylindra? 9 |
Data: Grudzien 20 2007 16:58:03 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Ukaniu |
a czy pierscienie sie nie obracaja? Czy takie wygladzenie papierem z lapy gwarantuje idealna okraglosc przekroju cylindra? Pierścienie raczej się nie obracają a nawet jakby to nie zmienia to faktu, że potrzebują się doszlifować na chropowatej powierzchni cylindra. Co do owalizacji - zależy jak będziesz tarł. To głównie chodzi o odpowiednie zarysowanie powierzchni a nie wyszlifowanie. Warto wcześniej po prostu zobaczyć właściwie honowany cylinder. Pozdrawiam Łukasz 10 |
Data: Grudzien 20 2007 16:42:22 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Hautameki | J.F. pisze: On Thu, 20 Dec 2007 15:41:20 +0100, Hautameki wrote: No właśnie to mnie najbardziej boli, że gość wziął kupę szmalu za remont, który w zasadzie był zbędny, bo jak silnik brał olej tak bierze nadal. Za tą kasę miałbym z dwa silniki. Niestety decyzja o remoncie została podjęta bez mojej wiedzy przez nadgorliwą bliską mi osobę. Uważam, że są to pieniądze wydane w błoto, aż mnie w mostku ściska z tego wszystkiego. Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM Nic tam nie wyciekało, po prostu silnik przepalał olej, pierścienie były zapieczone na cylindrach, czasami dostał po garach na pół-sucho. Remoncik miał być ratunkiem dla tego silnika a także wyeliminowaniem brania tego oleju pieprzonego. -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 11 |
Data: Grudzien 20 2007 15:50:25 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: go! | Hautameki wrote: Uważam, że są to pieniądze wydane w błoto, aż mnie w mostku ściska z tego wszystkiego. Nie denerwuj sie.. Spokojnie Jak mial remoncik byl lekarstwem a nie jest to znaczy ze ktos tu wzial kase za cos z czego sie nie wywiazal do cholery.. Poprobuj moze z nim pertraktowac. Niech remont dokonczy albo ci wroci do poprzedniego stanu i pieniadze odda ;) Wymienil pol flakow, nabral kupe kasy a teraz rozklada rece i mowi ze tak ma byc? A Moze rzeczywiscie zawory? 12 |
Data: Grudzien 20 2007 19:18:12 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Janusz Plantagenet |
Nic tam nie wyciekało, po prostu silnik przepalał olej, pierścienie były I kup pan potem auto od takiego cwaniaczka! 13 |
Data: Grudzien 21 2007 01:41:54 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Hautameki | Janusz Plantagenet pisze:
Hola hola, nie za ostro Pan kolega pojechał ze swoją opinią?! Wypraszam sobie kojarzenia mnie z cwaniactwem, trochę ostrożniej z pochopnym wysnuwaniem opinii pod czyimś adresem, mniej plucia jadem i więcej samokontroli polecam! -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 14 |
Data: Grudzien 21 2007 09:00:40 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-12-20 15:48, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: On Thu, 20 Dec 2007 15:41:20 +0100, Hautameki wrote: Już niekoniecznie :) - nie wiem jak Honda, ale w nowych Oplach jest to 0.6 l/1000km, a w tym przypadku mamy 0.66(6) l/1000km - to całkiem dużo... .. ale po co bylo ten "remont" robic :-) Ot co - moim zdaniem nadaje się to do reklamacji, zwłaszcza jeśli (a tego nie widzę) były robione też uszczelnienia w hydraulice głowicy. Kręcenie do czerwonego też powoduje większe zużycie oleju, ale nie aż tyle... Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 15 |
Data: Grudzien 21 2007 10:48:16 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: J.F. | On Fri, 21 Dec 2007 09:00:40 +0100, Mirek Ptak wrote: Dnia 2007-12-20 15:48, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Taaa - 0.60 w normie, a 0.67 to nieznosnie duzo :-) A w starych oplach bylo 0.7 :-) J. 16 |
Data: Grudzien 21 2007 14:45:02 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-12-21 10:48, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Już niekoniecznie :) - nie wiem jak Honda, ale w nowych Oplach jest to 0.6 l/1000km, a w tym przypadku mamy 0.66(6) l/1000km - to całkiem dużo... W czasie gwarancji to by przesądziło o jej ewentualnej skuteczności :)
Prawda :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 17 |
Data: Grudzien 21 2007 15:05:54 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: J.F. | On Fri, 21 Dec 2007 14:45:02 +0100, Mirek Ptak wrote: Dnia 2007-12-21 10:48, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Zaleja gesszym olejem i doprowadza do fabrycznej normy :-) J. 18 |
Data: Grudzien 21 2007 14:51:20 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 21.12.2007 J.F napisał/a: On Fri, 21 Dec 2007 09:00:40 +0100, Mirek Ptak wrote: Takie "zużycie" oleju praktycznie eliminuje potrzebę jego wymiany. :) -- Mijał czas, Uwierz mi, Widziałem go już potem tylko raz. Słyszałem jak deszcz leje i jak grzmi, Znów mi pomachał, potem czmychnął w las. Chciałem tam biec, dać mu parasol i, Padało wtedy, pomyślałem że Bym to zrobił gdyby nie bez klamek drzwi BIEDAK ZMOKNIE! I KRATY W OKNIE! :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 19 |
Data: Grudzien 22 2007 18:45:19 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: venioo | J.F. pisze: A w starych oplach bylo 0.7 :-) ....a nawet 0,75 przy c20ne i 0.9 w c20xe :) -- venioo + czerwona calibra c20ne http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta! 20 |
Data: Grudzien 20 2007 15:49:20 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Boombastic |
To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów. A uszczelniacze zaworów wymieniłes? 21 |
Data: Grudzien 20 2007 16:37:01 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Hautameki | Boombastic pisze: A uszczelniacze zaworów wymieniłes? Tego nie wiem na 100%, muszę się zapytać. -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 22 |
Data: Grudzien 21 2007 22:17:10 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Hautameki" napisał w wiadomości Boombastic pisze: A jeżeli wymieniłeś czy były to oryginalne z ASO Hondy bo zamienniki nie są nic warte. Odnośnie uszczelki pod głowicę to również założenie Hondowskiej pozwala uniknąć ponownej wizyty u mechanika po kilkutysiącach od wymiany ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 23 |
Data: Grudzien 20 2007 16:04:42 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Dysiek | To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów. Dosyc duzo, moja z takim samym silnikiem z 1993 roku nie bierze wcale. Dysiek 24 |
Data: Grudzien 20 2007 16:46:05 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Hautameki | Dysiek pisze: To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów. To dziwne, że ci nie bierze, chyba, że twój styl jazdy polega na muskaniu pedału gazu. Z różnych źródeł wiem, że te silniki biorą olej, ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w granicach normy. Teraz tylko problem w którym miejscu ta norma się znajduje, bo każdy przypadek należy oceniać indywidualnie. -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 25 |
Data: Grudzien 20 2007 17:40:37 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Grzegorz | Hello Hautameki !: ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w granicach normy. Teraz tylko problem w którym miejscu ta norma się znajduje, bo każdy przypadek należy oceniać indywidualnie. Ale jak miałeś zapieczone pierścienie, to najpierw usuń przyczynę, a potem skutek (remont itd.). Inaczej wywalasz kasę w błoto. Nie napisałeś, na jakim oleju jeździsz. Ile było przebiegu. Docieranie nie polega na delikatnej jeździe, w ten sposób tylko wygładzisz conieco, a nie dopasujesz. I szlifowanie głowicy ???? Padła uszczelka ???? Jak nie, to po kiego grzyba ...... Chyba że przegrzałeś - to by tłumaczyło te zapieczone pierścienie, ale zaczyna się od nafty a nie od kapitalki. A jak padły panewki, to olej do dupy ktoś (Ty ??) wlał. No chyba że silnik ma pod 200 kkm ostrej jazdy ... A może jakieś pseudoulepszacze ktoś wlał ???? pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 26 |
Data: Grudzien 20 2007 19:37:18 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Dysiek | To dziwne, że ci nie bierze, chyba, że twój styl jazdy polega na muskaniu pedału gazu. Z różnych źródeł wiem, że te silniki biorą olej, ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w granicach normy. Super agresywnie nie jezdze, ale tez kapelusza nie zakladam. Poza tym po co kupowac woz z silnikiem VTEC-E jak chce sie jezdzic b. agresywnie? BTW, ile ci pali benzyny? A co do oleju to wymieniam raz na 12-13 tysiecy. W tym czasie poziom spada od najwyzszej kropki pol centymetra - czyli spala moze ze dwie setki - czyli tylko co nic. Pozdrawiam Dysiek 27 |
Data: Grudzien 20 2007 21:12:15 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: ss1 |
ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w Zalezy jakie silniki... VTEC tak. A na przyklad moj F20A4 nic nie bierze. 28 |
Data: Grudzien 20 2007 21:45:53 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend ss1 wrote: Potwierdzam- w spokojnej jeździe miejskiej, do 3tys obrotów faktycznie nic. Co innego podróż autostradą przez 2000km z prędkośćiami 150-200km/h :) Wtedy można się zdziwić, a kontrola poziomu oleju co 1000km zalecana :) Jeżdżę na 5W40 póki co, ale odkąd profil jazdy zmienił się na większość szybkiej trasy, to myślę o jakimś racingowym oleju z indeksem letnim 50 lub nawet 60. -- Michał 29 |
Data: Grudzien 21 2007 09:04:41 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-12-20 21:12, *ss1* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w granicach normy. Sprawdź, czy Ci się benzyna nie przedostaje do oleju, bo to nie jest normalne... Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 30 |
Data: Grudzien 21 2007 13:03:10 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: ss1 |
Sprawdź, czy Ci się benzyna nie przedostaje do oleju, bo to nie jest Juz pobieglem do warsztatu.... 31 |
Data: Grudzien 21 2007 13:52:39 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Przembo | Użytkownik "Mirek Ptak" napisał Zalezy jakie silniki... VTEC tak. To ze sie przedostaje do oleju to jest akurat normalne. I o ile silnik spala niewielkie losci oleju i niewielkie ilosci beznyny sie do niego przedostaja to jest dobrze, a jesli te 2 czynniki sie zbilansuja to potem slyszymy wiejskie legendy: "nic nie bierze". Pozdr 32 |
Data: Grudzien 21 2007 10:23:48 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Krzys |
Witam. Mam dokładnie ten sam silnik...... Przejechane... hmmmm tego nikt nie wie.... obstawiam ze 230 tys. bo mam na liczniku 130 (ja nie kręciłem, ale juz kupując nie wierzyłem ze jezdziła nim kobieta tylko do kosciola :) Czasami zdarza mi sie zaliczac czerwone pole, ale nie za czesto.... za to okolica 5 tys. obrotów regularnie odwiedzana i ..... wyminiam olej co 10 tys. zawsze kaze nalac leciutko ponad górną granice i po 10 tys własnie jest na minimum, wiec jakby nie dolewam takze...... pozdrawiam 33 |
Data: Grudzien 20 2007 17:04:07 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: PARKER | Dnia 2007-12-20 15:41, Użytkownik Hautameki napisał: To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów. Remont to jest jak robisz szlify . A zakładanie pierścieni czy panewek bez szlifu to taki niby remont i masz niby efekt. Czyli nic to nie zmienia. Adam www.qmotor.pl 34 |
Data: Grudzien 20 2007 17:56:01 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Kubz | witaj, mam hanke z takim samym silnikiem, remontu to on nie widział 35 |
Data: Grudzien 21 2007 08:09:11 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: wchpikus | Witam! 36 |
Data: Grudzien 21 2007 08:41:22 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Przembo | Użytkownik "wchpikus" napisał Dlaczego widze wszedzie ze ludzie pisza oleju nie bierze... Masz calkowita racje, ale mozna jeszcze wyjasnic dlaczego wielu wydaje sie ze im oleju nie ubywa. Spalanie niewielkich ilosci oleju jest naturalne, tak samo jak naturalne jest przenikanie niewielkkich ilosci benzyny do oleju. Jak oleju nie ubywa przy zasilaniu noPb, to po prostu maleje "ilosc oleju w oleju". Ale jesli auto ma instalacje LPG to zjawisko prawie nie wystepuje i widac realne zuzycie paliwa, chyba ze ktos silnik rozgrzewa na noPb. Benzyna skraplna sie na sciankach cylindra, a do tego musi byc zimny silnik i wzbogacona mieszanka, im wiecej jazd na zimno tym gorzej. Pozdr 37 |
Data: Grudzien 21 2007 11:10:15 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: J.F. | On Fri, 21 Dec 2007 08:09:11 +0100, wchpikus wrote: Dlaczego widze wszedzie ze ludzie pisza oleju nie bierze... Ale niezauwazalnie malo. Albo i zauwazalnie - i przez 15kkm zszedl z 3/4 do 1/4 bagnetu .. Lub raczej po 10kkm bylo ciagle 1/2 bagnetu, a wiecej nikt nie ogladal. Jesli olej dostaje sie do cylindra (czyli smarowanie jest) to przy Ale sa pierscienie zgarniajace, scianki zimne i widac bardzo mala czesc sie spali. J. 38 |
Data: Grudzien 21 2007 18:41:05 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Tomek | On Fri, 21 Dec 2007 08:09:11 +0100, wchpikus wrote:Jasne ze mała ilość, ale za to kilka tysięcy razy w ciągu każdej minuty. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 39 |
Data: Grudzien 21 2007 22:29:24 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: J.F. | On 21 Dec 2007 19:41:05 +0100, Tomek wrote: Ale sa pierscienie zgarniajace, scianki zimne i widac bardzo mala Jasne ze mała ilość, ale za to kilka tysięcy razy w ciągu każdej minuty. Policzenie jaka jest grubosc tej warstwy jest naprawde pouczajace :-) J. 40 |
Data: Grudzien 21 2007 15:47:15 | Temat: Re: 0,4L oleju/600km | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 20 Dec 2007 15:41:20 +0100, Hautameki Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Tyle, ile trzeba. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |