Grupy dyskusyjne   »   0,4L oleju/600km

0,4L oleju/600km



1 Data: Grudzien 20 2007 15:41:20
Temat: 0,4L oleju/600km
Autor: Hautameki 

To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów.
Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM

--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"



2 Data: Grudzien 20 2007 15:48:26
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: J.F. 

On Thu, 20 Dec 2007 15:41:20 +0100,  Hautameki wrote:

To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i
panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie
użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów.

Duzo.
Ogolnie da sie z tym zyc i w granicach normy [fabrycznej, zawyzonej]
... ale po co bylo ten "remont" robic :-)

Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to
Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM

Moze jednak nie byl dotarty prawidlowo ?
Choc cylindry jak rozumiem nie ruszane ...

Wiadomo ktoredy cieknie ? Silnik byl rozebrany to powinno byc wiadomo.

J.

3 Data: Grudzien 20 2007 16:00:51
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Moze jednak nie byl dotarty prawidlowo ?
Choc cylindry jak rozumiem nie ruszane ...

Jak zmienili pierścionki i wsadzili je na dotartą gładź cylindra to nie ma się co dziwić.
Przy zmianie pierścieni trzeba by choć lekko honować cylinder. Najprościej przynajmniej papierem ściernym o odpowiedniej gradacji.
Potem pewnie delikatnie go docierał i w efekcie pierścienie nie dolegają do gładzi jak potrzeba i małe szanse, że zaczną.

Pozdrawiam Łukasz

4 Data: Grudzien 20 2007 16:23:42
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Piotr B. 

Przy zmianie pierścieni trzeba by choć lekko honować cylinder. Najprościej
przynajmniej papierem ściernym o odpowiedniej gradacji.
serio mowisz ??? papier scierny w reke i szlifowac ? a jaka gradacja ???

;)

5 Data: Grudzien 20 2007 16:28:20
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Piotr B."  napisał w wiadomości

przynajmniej papierem ściernym o odpowiedniej gradacji.
serio mowisz ??? papier scierny w reke i szlifowac ? a jaka gradacja ???

;)

Oczywiście, ja mam ustrojstwo do honowania ręcznego z kamieniami i regulowanym naciskiem ale papierem to też da się zrobić i będzie na pewno lepiej niż pchanie pierścieni na wyglancowany cylinder. Gradacja? 150, 200. Zresztą to akurat zależy od ręki.

Pozdrawiam Łukasz

6 Data: Grudzien 20 2007 16:43:52
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Piracik_ 


Oczywiście, ja mam ustrojstwo do honowania ręcznego z kamieniami i
regulowanym naciskiem ale papierem to też da się zrobić i będzie na pewno
lepiej niż pchanie pierścieni na wyglancowany cylinder. Gradacja? 150,
200. Zresztą to akurat zależy od ręki.

wiec ja zle rozumiem czy ty proponujesz wkladac tloki w cylinder o
zmasakrowanej powierzchni? zawsze myslalem, ze ona wlasnie ma byc gladka...
co wiec sie stanie z pierscieniami przy pracy na chropowatej powierzchni?

7 Data: Grudzien 20 2007 16:49:33
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Piracik_"  napisał w wiadomości

wiec ja zle rozumiem czy ty proponujesz wkladac tloki w cylinder o zmasakrowanej powierzchni? zawsze myslalem, ze ona wlasnie ma byc gladka... co wiec sie stanie z pierscieniami przy pracy na chropowatej powierzchni?

Cylindry są honowane, czyli mają posiadać odpowiednią chropowatość i rysy o odpowiednim kierunku.
Po co? Po to aby pierścienie były smarowane - w tych rysach gromadzi się olej.
Po to też aby w pierwszym okresie docierania pierścienie się po prostu lekko starły uszczelniając połączenie pierścień cylinder.
Fachowa literatura podaje dane dotyczące kątów honowania i zalecanej chropowatości powierzchni.

Pozdrawiam Łukasz

8 Data: Grudzien 20 2007 15:53:36
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: go! 

Ukaniu wrote:



Po to też aby w pierwszym okresie docierania pierścienie się po prostu lekko starły uszczelniając połączenie pierścień cylinder.

a czy pierscienie sie nie obracaja? Czy takie wygladzenie papierem z lapy gwarantuje idealna okraglosc przekroju cylindra?

9 Data: Grudzien 20 2007 16:58:03
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "go!"  napisał w wiadomości

a czy pierscienie sie nie obracaja? Czy takie wygladzenie papierem z lapy gwarantuje idealna okraglosc przekroju cylindra?

Pierścienie raczej się nie obracają a nawet jakby to nie zmienia to faktu, że potrzebują się doszlifować na chropowatej powierzchni cylindra.
Co do owalizacji - zależy jak będziesz tarł. To głównie chodzi o odpowiednie zarysowanie powierzchni a nie wyszlifowanie. Warto wcześniej po prostu zobaczyć właściwie honowany cylinder.

Pozdrawiam Łukasz

10 Data: Grudzien 20 2007 16:42:22
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Hautameki 

J.F. pisze:

On Thu, 20 Dec 2007 15:41:20 +0100,  Hautameki wrote:
To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów.

Duzo. Ogolnie da sie z tym zyc i w granicach normy [fabrycznej, zawyzonej]
.. ale po co bylo ten "remont" robic :-)

No właśnie to mnie najbardziej boli, że gość wziął kupę szmalu za remont, który w zasadzie był zbędny, bo jak silnik brał olej tak bierze nadal. Za tą kasę miałbym z dwa silniki. Niestety decyzja o remoncie została podjęta bez mojej wiedzy przez nadgorliwą bliską mi osobę. Uważam, że są to pieniądze wydane w błoto, aż mnie w mostku ściska z tego wszystkiego.

Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM

Moze jednak nie byl dotarty prawidlowo ?
Choc cylindry jak rozumiem nie ruszane ...

Wiadomo ktoredy cieknie ? Silnik byl rozebrany to powinno byc wiadomo.

Nic tam nie wyciekało, po prostu silnik przepalał olej, pierścienie były zapieczone na cylindrach, czasami dostał po garach na pół-sucho.
Remoncik miał być ratunkiem dla tego silnika a także wyeliminowaniem brania tego oleju pieprzonego.


--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

11 Data: Grudzien 20 2007 15:50:25
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: go! 

Hautameki wrote:

Uważam, że są to pieniądze wydane w błoto, aż mnie w mostku ściska z tego wszystkiego.

[...]
Remoncik miał być ratunkiem dla tego silnika a także wyeliminowaniem brania tego oleju pieprzonego.

Nie denerwuj sie.. Spokojnie
Jak mial remoncik byl lekarstwem a nie jest to znaczy ze ktos tu wzial kase za cos z czego sie nie wywiazal do cholery.. Poprobuj moze z nim pertraktowac. Niech remont dokonczy albo ci wroci do poprzedniego stanu i pieniadze odda ;)
Wymienil pol flakow, nabral kupe kasy a teraz rozklada rece i mowi ze tak ma byc? A Moze rzeczywiscie zawory?

12 Data: Grudzien 20 2007 19:18:12
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Janusz Plantagenet 


Nic tam nie wyciekało, po prostu silnik przepalał olej, pierścienie były
zapieczone na cylindrach, czasami dostał po garach na pół-sucho.

I kup pan potem auto od takiego cwaniaczka!

13 Data: Grudzien 21 2007 01:41:54
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Hautameki 

Janusz Plantagenet pisze:


Nic tam nie wyciekało, po prostu silnik przepalał olej, pierścienie były
zapieczone na cylindrach, czasami dostał po garach na pół-sucho.

I kup pan potem auto od takiego cwaniaczka!

Hola hola, nie za ostro Pan kolega pojechał ze swoją opinią?! Wypraszam sobie kojarzenia mnie z cwaniactwem, trochę ostrożniej z pochopnym wysnuwaniem opinii pod czyimś adresem, mniej plucia jadem i więcej samokontroli polecam!

--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

14 Data: Grudzien 21 2007 09:00:40
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-12-20 15:48,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

On Thu, 20 Dec 2007 15:41:20 +0100,  Hautameki wrote:
To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów.

Duzo. Ogolnie da sie z tym zyc i w granicach normy [fabrycznej, zawyzonej]

Już niekoniecznie :) - nie wiem jak Honda, ale w nowych Oplach jest to 0.6 l/1000km, a w tym przypadku mamy 0.66(6) l/1000km - to całkiem dużo...

.. ale po co bylo ten "remont" robic :-)

Ot co - moim zdaniem nadaje się to do reklamacji, zwłaszcza jeśli (a tego nie widzę) były robione też uszczelnienia w hydraulice głowicy.

Kręcenie do czerwonego też powoduje większe zużycie oleju, ale nie aż tyle...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

15 Data: Grudzien 21 2007 10:48:16
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: J.F. 

On Fri, 21 Dec 2007 09:00:40 +0100,  Mirek Ptak wrote:

Dnia 2007-12-20 15:48,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Duzo.
Ogolnie da sie z tym zyc i w granicach normy [fabrycznej, zawyzonej]

Już niekoniecznie :) - nie wiem jak Honda, ale w nowych Oplach jest to
0.6 l/1000km, a w tym przypadku mamy 0.66(6) l/1000km - to całkiem dużo...

Taaa  - 0.60 w normie, a 0.67 to nieznosnie duzo :-)

A w starych oplach bylo 0.7 :-)


J.

16 Data: Grudzien 21 2007 14:45:02
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-12-21 10:48,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Już niekoniecznie :) - nie wiem jak Honda, ale w nowych Oplach jest to 0.6 l/1000km, a w tym przypadku mamy 0.66(6) l/1000km - to całkiem dużo...

Taaa  - 0.60 w normie, a 0.67 to nieznosnie duzo :-)

W czasie gwarancji to by przesądziło o jej ewentualnej skuteczności :)

A w starych oplach bylo 0.7 :-)

Prawda :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

17 Data: Grudzien 21 2007 15:05:54
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: J.F. 

On Fri, 21 Dec 2007 14:45:02 +0100,  Mirek Ptak wrote:

Dnia 2007-12-21 10:48,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Już niekoniecznie :) - nie wiem jak Honda, ale w nowych Oplach jest to
0.6 l/1000km, a w tym przypadku mamy 0.66(6) l/1000km - to całkiem dużo...

Taaa  - 0.60 w normie, a 0.67 to nieznosnie duzo :-)

W czasie gwarancji to by przesądziło o jej ewentualnej skuteczności :)

Zaleja gesszym olejem i doprowadza do fabrycznej normy :-)

J.

18 Data: Grudzien 21 2007 14:51:20
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 21.12.2007 J.F  napisał/a:

On Fri, 21 Dec 2007 09:00:40 +0100,  Mirek Ptak wrote:
Dnia 2007-12-20 15:48,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Duzo.
Ogolnie da sie z tym zyc i w granicach normy [fabrycznej, zawyzonej]

Już niekoniecznie :) - nie wiem jak Honda, ale w nowych Oplach jest to
0.6 l/1000km, a w tym przypadku mamy 0.66(6) l/1000km - to całkiem dużo...

Taaa  - 0.60 w normie, a 0.67 to nieznosnie duzo :-)

A w starych oplach bylo 0.7 :-)

Takie "zużycie" oleju praktycznie eliminuje potrzebę jego wymiany. :)

--
Mijał czas,                              Uwierz mi,
Widziałem go już potem tylko raz.        Słyszałem jak deszcz leje i jak grzmi,
Znów mi pomachał, potem czmychnął w las. Chciałem tam biec, dać mu parasol i,
Padało wtedy, pomyślałem że              Bym to zrobił gdyby nie bez klamek drzwi
BIEDAK ZMOKNIE!                          I KRATY W OKNIE!
:::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ :::::::::::::::::::

19 Data: Grudzien 22 2007 18:45:19
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: venioo 

J.F. pisze:

A w starych oplach bylo 0.7 :-)


....a nawet 0,75 przy c20ne i 0.9 w c20xe :)

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

20 Data: Grudzien 20 2007 15:49:20
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Hautameki"  napisał w wiadomości

To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów.
Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM

A uszczelniacze zaworów wymieniłes?

21 Data: Grudzien 20 2007 16:37:01
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Hautameki 

Boombastic pisze:

A uszczelniacze zaworów wymieniłes?

Tego nie wiem na 100%, muszę się zapytać.
--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

22 Data: Grudzien 21 2007 22:17:10
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Hautameki"  napisał w wiadomości

Boombastic pisze:

A uszczelniacze zaworów wymieniłes?

Tego nie wiem na 100%, muszę się zapytać.

A jeżeli wymieniłeś czy były to oryginalne z ASO Hondy bo zamienniki
nie są nic warte.

Odnośnie uszczelki pod głowicę to również założenie Hondowskiej
pozwala uniknąć ponownej wizyty u mechanika po kilkutysiącach od wymiany ...

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

23 Data: Grudzien 20 2007 16:04:42
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Dysiek 

To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów.
Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM

Dosyc duzo, moja z takim samym silnikiem z 1993 roku nie bierze wcale.

Dysiek

24 Data: Grudzien 20 2007 16:46:05
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Hautameki 

Dysiek pisze:

To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów.
Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM

Dosyc duzo, moja z takim samym silnikiem z 1993 roku nie bierze wcale.

To dziwne, że ci nie bierze, chyba, że twój styl jazdy polega na muskaniu pedału gazu. Z różnych źródeł wiem, że te silniki biorą olej, ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w granicach normy. Teraz tylko problem w którym miejscu ta norma się znajduje, bo każdy przypadek należy oceniać indywidualnie.
--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

25 Data: Grudzien 20 2007 17:40:37
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Grzegorz 

Hello Hautameki !:
.....

  Z różnych źródeł wiem, że te silniki biorą olej,

ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w granicach normy. Teraz tylko problem w którym miejscu ta norma się znajduje, bo każdy przypadek należy oceniać indywidualnie.

Ale jak miałeś zapieczone pierścienie, to najpierw usuń przyczynę, a potem skutek (remont itd.). Inaczej wywalasz kasę w błoto.

Nie napisałeś, na jakim oleju jeździsz.

Ile było przebiegu.

Docieranie nie polega na delikatnej jeździe, w ten sposób tylko wygładzisz conieco, a nie dopasujesz.

I szlifowanie głowicy ???? Padła uszczelka ???? Jak nie, to po kiego grzyba ...... Chyba że przegrzałeś - to by tłumaczyło te zapieczone pierścienie, ale zaczyna się od nafty a nie od kapitalki.

A jak padły panewki, to olej do dupy ktoś (Ty ??) wlał. No chyba że silnik ma pod 200 kkm ostrej jazdy ... A może jakieś pseudoulepszacze ktoś wlał ????

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

26 Data: Grudzien 20 2007 19:37:18
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Dysiek 

To dziwne, że ci nie bierze, chyba, że twój styl jazdy polega na muskaniu pedału gazu. Z różnych źródeł wiem, że te silniki biorą olej, ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w granicach normy.

Super agresywnie nie jezdze, ale tez kapelusza nie zakladam. Poza tym po co kupowac woz z silnikiem VTEC-E jak chce sie jezdzic b. agresywnie? BTW, ile ci pali benzyny? A co do oleju to wymieniam raz na 12-13 tysiecy. W tym czasie poziom spada od najwyzszej kropki pol centymetra - czyli spala moze ze dwie setki - czyli tylko co nic.

Pozdrawiam
Dysiek

27 Data: Grudzien 20 2007 21:12:15
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: ss1 


Użytkownik "Hautameki"  napisał w wiadomości


ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w
granicach normy.

Zalezy jakie silniki... VTEC tak.
A na przyklad moj F20A4 nic nie bierze.

28 Data: Grudzien 20 2007 21:45:53
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Michal_K 

Our newsgroup friend ss1 wrote:


Użytkownik "Hautameki"  napisał w wiadomości


ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w
granicach normy.

Zalezy jakie silniki... VTEC tak.
A na przyklad moj F20A4 nic nie bierze.
Potwierdzam- w spokojnej jeździe miejskiej, do 3tys obrotów faktycznie
nic.

Co innego podróż autostradą przez 2000km z prędkośćiami 150-200km/h :)
Wtedy można się zdziwić, a kontrola poziomu oleju co 1000km zalecana :)
Jeżdżę na 5W40 póki co, ale odkąd profil jazdy zmienił się na
większość szybkiej trasy, to myślę o jakimś racingowym oleju z indeksem
letnim 50 lub nawet 60.


--
Michał

29 Data: Grudzien 21 2007 09:04:41
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-12-20 21:12,  *ss1* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w granicach normy.

Zalezy jakie silniki... VTEC tak.
A na przyklad moj F20A4 nic nie bierze.

Sprawdź, czy Ci się benzyna nie przedostaje do oleju, bo to nie jest normalne...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

30 Data: Grudzien 21 2007 13:03:10
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: ss1 


Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości


Sprawdź, czy Ci się benzyna nie przedostaje do oleju, bo to nie jest
normalne...



Juz pobieglem do warsztatu....

31 Data: Grudzien 21 2007 13:52:39
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Przembo 

Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał

Zalezy jakie silniki... VTEC tak.
A na przyklad moj F20A4 nic nie bierze.

Sprawdź, czy Ci się benzyna nie przedostaje do oleju, bo to nie jest
normalne...

To ze sie przedostaje do oleju to jest akurat normalne. I o ile silnik spala
niewielkie losci oleju i niewielkie ilosci beznyny sie do niego przedostaja
to jest dobrze, a jesli te 2 czynniki sie zbilansuja to potem slyszymy
wiejskie legendy: "nic nie bierze".

Pozdr

32 Data: Grudzien 21 2007 10:23:48
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Krzys 



To dziwne, że ci nie bierze, chyba, że twój styl jazdy polega na
muskaniu pedału gazu. Z różnych źródeł wiem, że te silniki biorą olej,
ogólnie silniki hondy lubią sobie łyknąć trochę oliwy, ale wszystko w
granicach normy. Teraz tylko problem w którym miejscu ta norma się
znajduje, bo każdy przypadek należy oceniać indywidualnie.

Witam.
Mam dokładnie ten sam silnik...... Przejechane... hmmmm tego nikt nie
wie.... obstawiam ze 230 tys. bo mam na liczniku 130 (ja nie kręciłem, ale
juz kupując nie wierzyłem ze jezdziła nim kobieta tylko do kosciola :)
Czasami zdarza mi sie zaliczac czerwone pole, ale nie za czesto.... za to
okolica 5 tys. obrotów regularnie odwiedzana i ..... wyminiam olej co 10
tys. zawsze kaze nalac leciutko ponad górną granice i po 10 tys własnie jest
na minimum, wiec jakby nie dolewam takze......

pozdrawiam

33 Data: Grudzien 20 2007 17:04:07
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: PARKER 

Dnia 2007-12-20 15:41, Użytkownik Hautameki napisał:

To dużo czy mało? Silnik jest po remoncie - wymienione pierścienie i panewki, głowica szlifowana. Docierany przez 1500km, potem już normalnie użytkowany, czyli ponad 3000tys. obrotów.
Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM


Remont to jest jak robisz szlify .  A zakładanie pierścieni czy panewek bez szlifu  to taki niby remont i masz niby efekt.
Czyli nic to nie zmienia.

Adam
www.qmotor.pl

34 Data: Grudzien 20 2007 17:56:01
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Kubz 

witaj, mam hanke z takim samym silnikiem, remontu to on nie widział
jeszcze;) a oleju pali do 1l na 15 tyś

35 Data: Grudzien 21 2007 08:09:11
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: wchpikus 

Witam!
Dlaczego widze wszedzie ze ludzie pisza oleju nie bierze...
Zastanawiam sie jak to mozliwe ze nie bierze, zawsze troche spali, mniej lub
wiecej ale zawsze.
Jesli olej dostaje sie do cylindra (czyli smarowanie jest) to przy
rozprezeniu mieszanki olej pozostanie na sciankach cylindra, prawda?
Jesli by nie zostal, to powrot tloka bylby na sucho.
Jesli zostaje, to czesc (mala jego czesc) naturalnie sie spali...
A moze sie myle?

Kwesta tylko ile tego oleju tam sie dostaje, jak gruba jest jego warstwa i
czy tez nie dostaje sie poprzez zawory..
Ale zeby nic nie bral?
Nie wiem czy ktos sprawdzal ile wlal i ile wylecialo przy wymianie.
Oczywiscie wszystko nie wyplynie, dlatego ciezko to sprawdzic.
Pozdrawiam

36 Data: Grudzien 21 2007 08:41:22
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Przembo 

Użytkownik "wchpikus"  napisał

Dlaczego widze wszedzie ze ludzie pisza oleju nie bierze...
Zastanawiam sie jak to mozliwe ze nie bierze, zawsze troche spali, mniej
lub wiecej ale zawsze.
Jesli olej dostaje sie do cylindra (czyli smarowanie jest) to przy
rozprezeniu mieszanki olej pozostanie na sciankach cylindra, prawda?
Jesli by nie zostal, to powrot tloka bylby na sucho.
Jesli zostaje, to czesc (mala jego czesc) naturalnie sie spali...
A moze sie myle?

Masz calkowita racje, ale mozna jeszcze wyjasnic dlaczego wielu wydaje sie
ze im oleju nie ubywa. Spalanie niewielkich ilosci oleju jest naturalne, tak
samo jak naturalne jest przenikanie niewielkkich ilosci benzyny do oleju.
Jak oleju nie ubywa przy zasilaniu noPb, to po prostu maleje "ilosc oleju w
oleju". Ale jesli auto ma instalacje LPG to zjawisko prawie nie wystepuje i
widac realne zuzycie paliwa, chyba ze ktos silnik rozgrzewa na noPb. Benzyna
skraplna sie na sciankach cylindra, a do tego musi byc zimny silnik i
wzbogacona mieszanka, im wiecej jazd na zimno tym gorzej.

Pozdr

37 Data: Grudzien 21 2007 11:10:15
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: J.F. 

On Fri, 21 Dec 2007 08:09:11 +0100,  wchpikus wrote:

Dlaczego widze wszedzie ze ludzie pisza oleju nie bierze...
Zastanawiam sie jak to mozliwe ze nie bierze, zawsze troche spali, mniej lub
wiecej ale zawsze.

Ale niezauwazalnie malo.

Albo i zauwazalnie - i przez 15kkm zszedl z 3/4 do 1/4 bagnetu ..

Lub raczej po 10kkm bylo ciagle 1/2 bagnetu, a wiecej nikt nie
ogladal.

Jesli olej dostaje sie do cylindra (czyli smarowanie jest) to przy
rozprezeniu mieszanki olej pozostanie na sciankach cylindra, prawda?
Jesli by nie zostal, to powrot tloka bylby na sucho.
Jesli zostaje, to czesc (mala jego czesc) naturalnie sie spali...

Ale sa pierscienie zgarniajace, scianki zimne i widac bardzo mala
czesc sie spali.

J.

38 Data: Grudzien 21 2007 18:41:05
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Tomek 

On Fri, 21 Dec 2007 08:09:11 +0100,  wchpikus wrote:
>Dlaczego widze wszedzie ze ludzie pisza oleju nie bierze...
>Zastanawiam sie jak to mozliwe ze nie bierze, zawsze troche spali, mniej lub
>wiecej ale zawsze.

Ale niezauwazalnie malo.

Albo i zauwazalnie - i przez 15kkm zszedl z 3/4 do 1/4 bagnetu ..

Lub raczej po 10kkm bylo ciagle 1/2 bagnetu, a wiecej nikt nie
ogladal.

>Jesli olej dostaje sie do cylindra (czyli smarowanie jest) to przy
>rozprezeniu mieszanki olej pozostanie na sciankach cylindra, prawda?
>Jesli by nie zostal, to powrot tloka bylby na sucho.
>Jesli zostaje, to czesc (mala jego czesc) naturalnie sie spali...

Ale sa pierscienie zgarniajace, scianki zimne i widac bardzo mala
czesc sie spali.

J.

Jasne ze mała ilość, ale za to kilka tysięcy razy w ciągu każdej minuty.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

39 Data: Grudzien 21 2007 22:29:24
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: J.F. 

On 21 Dec 2007 19:41:05 +0100,  Tomek wrote:

Ale sa pierscienie zgarniajace, scianki zimne i widac bardzo mala
czesc sie spali.

Jasne ze mała ilość, ale za to kilka tysięcy razy w ciągu każdej minuty.

Policzenie jaka jest grubosc tej warstwy jest naprawde pouczajace :-)

J.

40 Data: Grudzien 21 2007 15:47:15
Temat: Re: 0,4L oleju/600km
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 20 Dec 2007 15:41:20 +0100, Hautameki
wrote:

Styl jazdy agresywny, regularnie kręcony pod czerwone pole, samochód to
Honda Civic V gen, silnik VTEC-E 90KM

Tyle, ile trzeba.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

0,4L oleju/600km



Grupy dyskusyjne