Grupy dyskusyjne   »   1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem

1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem



1 Data: Kwiecien 14 2008 09:35:24
Temat: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

No i coś niemiłego zauważyłem w moim wehikule, niedobrze oj
niedobrze... wszystko po kolei:

Pacjent:
Silnik 1.4 16v AKQ w VW Lupo 98 (model 99), przebieg 148 kkm (pewnie
troszkę więcej, ogólnie zadbany więc więcej niż 160 kkm nie daje),
olej 10W40 Lotos semi niedawno wymieniony, silnik silny, ma dość nisko
moc i moment ale te silniki tak mają...

Objaw:
Po hamowaniu silnikiem (zjazd z dłuższej górki) w momencie dodawania
ponownie gazu na prostym odcinku zaczyna kopcić na niebiesko (sporo
dymu!). Im dłużej hamuje silnikiem tym mocniej kopci po dodaniu gazu
(tak jakby zbierał się olej). Dodatkowo jak hamuje dość sporo (np. 1
km jade na 3. obroty ok. 3000 RPM) to po dodaniu gazu oprócz chmury
autko szarpie. Chmura ustępuje po 2-3 sekundach (zapewne jak sie olej
wypali).

Dodatkowo jak przyśpieszam dynamiczniej i zmieniam wyżej biegi
(4000-5000 RPM) to w trakcie zmiany biegu też przykopci na niebiesko.

Autko w trasie spokojnie jadąc 90-120kmh nie pali prawie wcale oleju.
Jak sie kręcę po mieście to weźmie 0.7-0.8 litra na 1000km. Po tym
incydencie z hamowaniem silnikiem (było to 2 razy pod rząd - byłem w
górach) zatrzymałem się i autko spaliło ok. 0.3 litra na te dwa
hamowania!

Diagnoza:
I tutaj nie wiem! Jak myślicie co to może być? Czytając i przeglądając
szeroko pojęty internet dochodzę do wniosku, że to uszczelniacze
zaworów. Warto to robić? Może to pierścienie? Jak to sprawdzić?

Pozdrawiam,
Wojtek.



2 Data: Kwiecien 14 2008 18:49:08
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: JBART 

Autko w trasie spokojnie jadąc 90-120kmh nie pali prawie wcale oleju.
Jak sie kręcę po mieście to weźmie 0.7-0.8 litra na 1000km. Po tym
incydencie z hamowaniem silnikiem (było to 2 razy pod rząd - byłem w
górach) zatrzymałem się i autko spaliło ok. 0.3 litra na te dwa
hamowania!

fiu,fiu, a ja sie zastanawialem dlaczego lejesz lotos

--
Jarek

3 Data: Kwiecien 14 2008 13:57:32
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 14 Kwi, 18:49, "JBART"  wrote:

> Autko w trasie spokojnie jadąc 90-120kmh nie pali prawie wcale oleju.
> Jak sie kręcę po mieście to weźmie 0.7-0.8 litra na 1000km. Po tym
> incydencie z hamowaniem silnikiem (było to 2 razy pod rząd - byłem w
> górach) zatrzymałem się i autko spaliło ok. 0.3 litra na te dwa
> hamowania!

fiu,fiu, a ja sie zastanawialem dlaczego lejesz lotos

--
Jarek

Lotos chyba jest OK. Wole wymianę Lotosa co 10kkm niż Mobila co
15kkm ;)

Poza tym już dość moje szeroko pojęte otoczenie jeździ na Lotosie i
nie ma skutków ubocznych (np. Palio 1.6 16v z przebiegiem 250kkm -
silnik nie otwierany - jedynie raz wymienione niektóre zawory -
rozrząd poszedł wcześniej)

4 Data: Kwiecien 14 2008 23:52:13
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: hamberg 

Lotos chyba jest OK. Wole wymianę Lotosa co 10kkm niż Mobila co
15kkm ;)



IMHO slusznie :)

5 Data: Kwiecien 14 2008 19:21:55
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Lewis 


I tutaj nie wiem! Jak myślicie co to może być? Czytając i przeglądając
szeroko pojęty internet dochodzę do wniosku, że to uszczelniacze
zaworów. Warto to robić? Może to pierścienie? Jak to sprawdzić?

Pierwsza myśl jaki mi się nasunęła to właśnie te uszczelniacze.
Uszczelniacze to nic straszne jak pierścionki moze być gorzej.
Moje kurwiszcze pali 700ml oleju na 1000km 70%miasto 30% trasa i też właśnie rozważam wymianę uszczelniaczy. Przy kick-downie pojawia się chmurka niebieskawego dymku ale przy spokojnej jeździe jest czysto.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

6 Data: Kwiecien 14 2008 12:37:34
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: hamberg 

Silnik 1.4 16v AKQ w VW Lupo 98 (model 99), przebieg 148 kkm (pewnie
troszkę więcej, ogólnie zadbany więc więcej niż 160 kkm nie daje),
olej 10W40 Lotos semi niedawno wymieniony, silnik silny, ma dość nisko
moc i moment ale te silniki tak mają...

hahaha  - naprawde liczysz na to ze ktokolwiek bawilby sie z kreceniem
licznika o 10kkm? Wolne zarty...


stawiam na uszczelniacze ale sprawdzilbym jakie jest cisnienie oleju i
swiece wykrecil zeby sprawdzic czy nie sa zaolejone. Obawiam sie ze
silnik to padaka - skoro sam zauwazasz dym we wstecznym to juz niezle
musi kopcic.

Jakby uszczelniacze byly walniete to by jeszcze przy odpalaniu po
dluzszym postoju kopcil.

7 Data: Kwiecien 14 2008 13:54:37
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 14 Kwi, 21:37, hamberg  wrote:

> Silnik 1.4 16v AKQ w VW Lupo 98 (model 99), przebieg 148 kkm (pewnie
> troszkę więcej, ogólnie zadbany więc więcej niż 160 kkm nie daje),
> olej 10W40 Lotos semi niedawno wymieniony, silnik silny, ma dość nisko
> moc i moment ale te silniki tak mają...

hahaha  - naprawde liczysz na to ze ktokolwiek bawilby sie z kreceniem
licznika o 10kkm? Wolne zarty...

stawiam na uszczelniacze ale sprawdzilbym jakie jest cisnienie oleju i
swiece wykrecil zeby sprawdzic czy nie sa zaolejone. Obawiam sie ze
silnik to padaka - skoro sam zauwazasz dym we wstecznym to juz niezle
musi kopcic.

Jakby uszczelniacze byly walniete to by jeszcze przy odpalaniu po
dluzszym postoju kopcil.

Po wymianie świec jedna z nich była lekko zaolejona (trzonek do
podpięcia kabla). Po wymianie świec było ok (sucho) zobaczymy co
będzie teraz.

Dzisiaj go testowałem. Stał równe 22h pod blokiem. Po odpaleniu zero
dymku. Dopiero po kilkunastu km po Wrocławiu ujrzałem niebieskawy dym
po specjalnym dłuuugim hamowaniu silnikiem na 3.

Obdzwoniłem dwóch zaufanych mechaników.

1. Jeden stwierdził, że ciężko na 100% powiedzieć co jest winne. Że
może pierścienie, może uszczelniacze. Kazał podjechać i na początku
wyczyścić odmę i pooglądać silnik. Ja zasugerowałem wymianę
uszczelniaczy - usłyszałem 250 zł bez zdejmowania głowicy (pod
ciśnieniem) + mam dostarczyć samemu uszczelniacze.

2. Drugi diagnozę postawił podobną ale zasugerował poszperanie w necie
na forach - jak to stwierdził "mechanicy swoje a użytkownicy swoje" i
że ważne jest skorelowanie tego ;) Uczyniłem to i stąd właśnie m.. in.
to pytanie. Mechanik ten stwierdził, że jak już robić to robić.
Zasugerował zdjęcie głowicy, wyczyszczenie zaworów i dokładne ich
oględziny (ewentualnie dalej - pierścienie) oraz oczywiście wymianę
uszczelniaczy. Jutro mam dostać na maila info o cenach i wizji remontu
(posłałem serwisówkę do AKQ silnika, gdyż mechanika nie zna go na
pamięć). Koszt zapowiada się na znacznie większy niż propozycja 1.

Co sugerujecie? Iść po tańszej linii (propozycja 1)?

8 Data: Kwiecien 14 2008 23:51:25
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: hamberg 

Po wymianie świec jedna z nich była lekko zaolejona (trzonek do
podpięcia kabla). Po wymianie świec było ok (sucho) zobaczymy co
będzie teraz.

chodzilo mi o elektrody.

Dzisiaj go testowałem. Stał równe 22h pod blokiem. Po odpaleniu zero
dymku. Dopiero po kilkunastu km po Wrocławiu ujrzałem niebieskawy dym
po specjalnym dłuuugim hamowaniu silnikiem na 3.

Obdzwoniłem dwóch zaufanych mechaników.

1. Jeden stwierdził, że ciężko na 100% powiedzieć co jest winne. Że
może pierścienie, może uszczelniacze. Kazał podjechać i na początku
wyczyścić odmę i pooglądać silnik. Ja zasugerowałem wymianę
uszczelniaczy - usłyszałem 250 zł bez zdejmowania głowicy (pod
ciśnieniem) + mam dostarczyć samemu uszczelniacze.

2. Drugi diagnozę postawił podobną ale zasugerował poszperanie w necie
na forach - jak to stwierdził "mechanicy swoje a użytkownicy swoje" i
że ważne jest skorelowanie tego ;) Uczyniłem to i stąd właśnie m. in.
to pytanie. Mechanik ten stwierdził, że jak już robić to robić.
Zasugerował zdjęcie głowicy, wyczyszczenie zaworów i dokładne ich
oględziny (ewentualnie dalej - pierścienie) oraz oczywiście wymianę
uszczelniaczy. Jutro mam dostać na maila info o cenach i wizji remontu
(posłałem serwisówkę do AKQ silnika, gdyż mechanika nie zna go na
pamięć). Koszt zapowiada się na znacznie większy niż propozycja 1.

Co sugerujecie? Iść po tańszej linii (propozycja 1)?

Zaznaczam ze nie jestem tutaj ekspertem i to nie moje pieniadze beda
wydane!.
Skoro nie kopci po dluzszym postoju to malo prawdopodobne by byly to
uszczelniacze - chyba ze to jakis szczegolny przypadek w silniku.
Wszystkie znane mi problemy z uszczelniaczami zawsze objawialy sie
przy odpalaniu. Czy silnik sie nie przegrzewa? Olej nie dostaje sie do
plynu chlodzacego? Bardzo mala szansa ale rowniez uszczelka pod
glowica moze byc walnieta. Zrob przede wszystkim tak jak 2 mechanik
radzil. Pamietam ze VAGowe silniki 1.4 mialy duze problemy (chyba
zamarzaly) tylko nie pamietam ktore - poczytaj fora byc moze to jakis
typowy problem. Drugi przypadek to jakis 1000-1500zl w zaleznosci od
lokalizacji.

9 Data: Kwiecien 15 2008 04:39:06
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 15 Kwi, 08:51, hamberg  wrote:

> Po wymianie świec jedna z nich była lekko zaolejona (trzonek do
> podpięcia kabla). Po wymianie świec było ok (sucho) zobaczymy co
> będzie teraz.

chodzilo mi o elektrody.



> Dzisiaj go testowałem. Stał równe 22h pod blokiem. Po odpaleniu zero
> dymku. Dopiero po kilkunastu km po Wrocławiu ujrzałem niebieskawy dym
> po specjalnym dłuuugim hamowaniu silnikiem na 3.

> Obdzwoniłem dwóch zaufanych mechaników.

> 1. Jeden stwierdził, że ciężko na 100% powiedzieć co jest winne. Że
> może pierścienie, może uszczelniacze. Kazał podjechać i na początku
> wyczyścić odmę i pooglądać silnik. Ja zasugerowałem wymianę
> uszczelniaczy - usłyszałem 250 zł bez zdejmowania głowicy (pod
> ciśnieniem) + mam dostarczyć samemu uszczelniacze.

> 2. Drugi diagnozę postawił podobną ale zasugerował poszperanie w necie
> na forach - jak to stwierdził "mechanicy swoje a użytkownicy swoje" i
> że ważne jest skorelowanie tego ;) Uczyniłem to i stąd właśnie m. in.
> to pytanie. Mechanik ten stwierdził, że jak już robić to robić..
> Zasugerował zdjęcie głowicy, wyczyszczenie zaworów i dokładne ich
> oględziny (ewentualnie dalej - pierścienie) oraz oczywiście wymianę
> uszczelniaczy. Jutro mam dostać na maila info o cenach i wizji remontu
> (posłałem serwisówkę do AKQ silnika, gdyż mechanika nie zna go na
> pamięć). Koszt zapowiada się na znacznie większy niż propozycja 1.

> Co sugerujecie? Iść po tańszej linii (propozycja 1)?

Zaznaczam ze nie jestem tutaj ekspertem i to nie moje pieniadze beda
wydane!.
Skoro nie kopci po dluzszym postoju to malo prawdopodobne by byly to
uszczelniacze - chyba ze to jakis szczegolny przypadek w silniku.
Wszystkie znane mi problemy z uszczelniaczami zawsze objawialy sie
przy odpalaniu. Czy silnik sie nie przegrzewa? Olej nie dostaje sie do
plynu chlodzacego? Bardzo mala szansa ale rowniez uszczelka pod
glowica moze byc walnieta. Zrob przede wszystkim tak jak 2 mechanik
radzil. Pamietam ze VAGowe silniki 1.4 mialy duze problemy (chyba
zamarzaly) tylko nie pamietam ktore - poczytaj fora byc moze to jakis
typowy problem. Drugi przypadek to jakis 1000-1500zl w zaleznosci od
lokalizacji.

Nie, nie przegrzewa się jedynie dość szybko się nagrzewa (po ok. 2-3km
normalnej jazdy). Temperatura jest stabilna - równe 88-90 stopni. Dwa
razy włączył mi się wentylator jak w nagrzanym aucie (po jeździe we
Wrocku w godzinach szczytu cofałem z 150-200 m i parkowałem tyłem).
Nie ma oleju w płynie chłodzącym. Poziom płynu od 2kkm identyczny
(wiadomo mała różnica między ciepłym a zimnym silnikiem).

Tak jak pisałem powyżej zdecyduje się chyba na pełny remont (opcja za
1000 zł z częściami).

10 Data: Kwiecien 15 2008 09:13:52
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 14 Apr 2008 09:35:24 -0700 (PDT), wofek_
 wrote:

Objaw:
Po hamowaniu silnikiem (zjazd z dłuższej górki) w momencie dodawania
ponownie gazu na prostym odcinku zaczyna kopcić na niebiesko (sporo
dymu!). Im dłużej hamuje silnikiem tym mocniej kopci po dodaniu gazu
(tak jakby zbierał się olej). Dodatkowo jak hamuje dość sporo (np. 1
km jade na 3. obroty ok. 3000 RPM) to po dodaniu gazu oprócz chmury
autko szarpie. Chmura ustępuje po 2-3 sekundach (zapewne jak sie olej
wypali).

Uszczelniacze zaworowe zdechły. Są dwie opocje:
1. Wymienić
2. Olać.

Skutkiem 2 będzie nieco zwiększone zużycie oleju i tyle.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Kwiecien 15 2008 02:04:00
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 15 Kwi, 09:13, Adam Płaszczyca
wrote:

On Mon, 14 Apr 2008 09:35:24 -0700 (PDT), wofek_

 wrote:
>Objaw:
>Po hamowaniu silnikiem (zjazd z dłuższej górki) w momencie dodawania
>ponownie gazu na prostym odcinku zaczyna kopcić na niebiesko (sporo
>dymu!). Im dłużej hamuje silnikiem tym mocniej kopci po dodaniu gazu
>(tak jakby zbierał się olej). Dodatkowo jak hamuje dość sporo (np.. 1
>km jade na 3. obroty ok. 3000 RPM) to po dodaniu gazu oprócz chmury
>autko szarpie. Chmura ustępuje po 2-3 sekundach (zapewne jak sie olej
>wypali).

Uszczelniacze zaworowe zdechły. Są dwie opocje:
1. Wymienić
2. Olać.

Skutkiem 2 będzie nieco zwiększone zużycie oleju i tyle.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca(+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec23/70 31-560Kraków(012) 378 31 98
 _______/ /_    http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Chce wymienic bo dosc czesto jezdze po gorach sporo hamujac silnikiem.
W miescie nie widac prawie objawów ale po jezdzie z gorki przy
dluzszym hamowaniu silnikiem jest chmura za autem po dodaniu gazu.

12 Data: Kwiecien 15 2008 11:33:42
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 15 Apr 2008 02:04:00 -0700 (PDT), wofek_
 wrote:

Chce wymienic bo dosc czesto jezdze po gorach sporo hamujac silnikiem.
W miescie nie widac prawie objawów ale po jezdzie z gorki przy
dluzszym hamowaniu silnikiem jest chmura za autem po dodaniu gazu.

Jak sobie życzysz, za to nastepnym razem TNIJ CYTATY!!!!
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

13 Data: Kwiecien 15 2008 04:34:36
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

Tak myślę i myślę i chyba się zdecyduję na pełny remont, czyli
rozbieranie silnika, odkręcanie miski olejowej, wymiana pierścieni,
wymiana uszczelniaczy zaworów. Boję się wariantu w którym po wymianie
uszczelniaczy zaworów (250 zł + uszczelniacze) problem nadal będzie
występował. I od początku... znowu zdejmowanie rozrządu, rozbieranie
silnika itd. (mechanik wstępnie zażyczył sobie 1000 zł za pełny remont
już z częściami).

Zdecydowałbym się tylko na uszczelniacze, jeśli po dłuższym postoju
auto by kopciło przy odpalaniu - jednak nie ma to miejsca - wogole jak
jest zimny to wcale nie kopci na niebiesko.

14 Data: Kwiecien 15 2008 13:44:26
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 15 Apr 2008 04:34:36 -0700 (PDT), wofek_
 wrote:

Tak myślę i myślę i chyba się zdecyduję na pełny remont, czyli
rozbieranie silnika, odkręcanie miski olejowej, wymiana pierścieni,
wymiana uszczelniaczy zaworów. Boję się wariantu w którym po wymianie
uszczelniaczy zaworów (250 zł + uszczelniacze) problem nadal będzie
występował.


Nie będzie. Jeśli dobrze opisałeś objawy, to sa to uszczelniacze
zaworowe, a ni epierścienie.

I od początku... znowu zdejmowanie rozrządu, rozbieranie
silnika itd. (mechanik wstępnie zażyczył sobie 1000 zł za pełny remont
już z częściami).

To nie jest pełny renont.

Zdecydowałbym się tylko na uszczelniacze, jeśli po dłuższym postoju
auto by kopciło przy odpalaniu - jednak nie ma to miejsca - wogole jak
jest zimny to wcale nie kopci na niebiesko.

Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

15 Data: Kwiecien 15 2008 06:43:32
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: hamberg 


Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie.

skad ten wniosek? bo akurat we wszystkich znanych mi autach przestalo
kopcic po zapaleniu wlasnie po wymianie uszczelniaczy zaworowych.

16 Data: Kwiecien 15 2008 15:54:36
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 15 Apr 2008 06:43:32 -0700 (PDT), hamberg
 wrote:

Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie.

skad ten wniosek? bo akurat we wszystkich znanych mi autach przestalo
kopcic po zapaleniu wlasnie po wymianie uszczelniaczy zaworowych.

Chodziło mi o sytuację, kiedy silnik po pracy na biegu jałowym i
dodaniu gazu nie kopci, a kopci po odpaleniu.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Kwiecien 15 2008 16:12:12
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: J.F. 

On Tue, 15 Apr 2008 15:54:36 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Tue, 15 Apr 2008 06:43:32 -0700 (PDT), hamberg
Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie.

skad ten wniosek? bo akurat we wszystkich znanych mi autach przestalo
kopcic po zapaleniu wlasnie po wymianie uszczelniaczy zaworowych.

Chodziło mi o sytuację, kiedy silnik po pracy na biegu jałowym i
dodaniu gazu nie kopci, a kopci po odpaleniu.

A czemu niby tak ?

W czasie postoju olej ze scianek cylindra scieka w dol a nie do
cylindra, za to ten z klawiatury .. no moze do kolektora.


J.

18 Data: Kwiecien 15 2008 23:58:26
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 15 Apr 2008 16:12:12 +0200, J.F.
 wrote:

Chodziło mi o sytuację, kiedy silnik po pracy na biegu jałowym i
dodaniu gazu nie kopci, a kopci po odpaleniu.

A czemu niby tak ?

W czasie postoju olej ze scianek cylindra scieka w dol a nie do
cylindra, za to ten z klawiatury .. no moze do kolektora.

Za to kiedy silnik zimny, to olej ze ścianek leci aż miło na górę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Kwiecien 15 2008 07:26:09
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 15 Kwi, 15:43, hamberg  wrote:

> Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie.

skad ten wniosek? bo akurat we wszystkich znanych mi autach przestalo
kopcic po zapaleniu wlasnie po wymianie uszczelniaczy zaworowych.

W moim NIE NIE KOPCI po odpaleniu.

Jaką sugerujecie ścieżkę diagnostyki? Próba olejowa? Pomiar ciśnienia?

PS. Kogo polecacie we Wroclawiu ale na diagnostyke a nie naprawe?

20 Data: Kwiecien 15 2008 23:58:56
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 15 Apr 2008 07:26:09 -0700 (PDT), wofek_
 wrote:

W moim NIE NIE KOPCI po odpaleniu.

Jaką sugerujecie ścieżkę diagnostyki? Próba olejowa? Pomiar ciśnienia?

Co najwyżej sprawdzenei ciśnienia. Objawy na 99,99% wskazują na
uszczelniacze.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Kwiecien 16 2008 16:45:35
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 15 Kwi, 23:58, Adam Płaszczyca
wrote:

Co najwyżej sprawdzenei ciśnienia. Objawy na 99,99% wskazują na
uszczelniacze.

Zagadkowe jest to autko. Dzisiaj niz zrobiłem kilkadziesiąt km po
mieście i śladu dymku ani przy przyspieszaniu ani po hamowaniu
silnikiem (a dosc mocno meczylem). Zobaczymy jutro na bagnecie ile
bedzie.

22 Data: Kwiecien 19 2008 13:34:06
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 16 Apr 2008 16:45:35 -0700 (PDT), wofek_
 wrote:

Zagadkowe jest to autko. Dzisiaj niz zrobiłem kilkadziesiąt km po
mieście i śladu dymku ani przy przyspieszaniu ani po hamowaniu
silnikiem (a dosc mocno meczylem). Zobaczymy jutro na bagnecie ile
bedzie.

Możliwe, że coś wlazło pod wargę uszczelniacza i go rozszczelniło, a
potem wypadło i masz spokój.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

23 Data: Kwiecien 19 2008 12:17:50
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 19 Kwi, 13:34, Adam Płaszczyca
wrote:

Możliwe, że coś wlazło pod wargę uszczelniacza i go rozszczelniło, a
potem wypadło i masz spokój.

Uszczelniacze zakupione (myślałem, że będą bardziej okazałe),
simmeringi wałka rozrządu też kupione. W środę zostawiam auto u
mechanika i wszystko się okaże...
Jak myślicie, po takiej wymianie (pod ciśnieniem) trzeba będzie
delikatnie jeździć aby te uszczelniacze "ułożyły się"?

24 Data: Kwiecien 15 2008 04:41:58
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 15 Kwi, 11:33, Adam Płaszczyca
wrote:

On Tue, 15 Apr 2008 02:04:00 -0700 (PDT), wofek_

Jak sobie życzysz, za to nastepnym razem TNIJ CYTATY!!!!

Przepraszam. Czytnik google zastępuje cytaty odnośnikiem do pełnej
wersji - po prostu nie zauważyłem.

25 Data: Kwiecien 19 2008 22:54:09
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: BartekK 

wofek_ pisze:

Po hamowaniu silnikiem (zjazd z dłuższej górki) w momencie dodawania
ponownie gazu na prostym odcinku zaczyna kopcić na niebiesko (sporo
dymu!). Im dłużej hamuje silnikiem tym mocniej kopci po dodaniu gazu
Jeśli to kopcenie jest powtarzalne i jesteś w stanie je zasymulować na żądanie - weź odłącz odmę (od kolektora/przepustnicy/filtra - gdzie tam masz ją podłączoną w tym silniku) i wsadź do puszki po coli (czy do czegoś innego, odpornego na temperaturę i olej), a dziurę po odmie tymczasowo czymś zatkaj.
Przejedz się i zobacz co wyrzucił przez odmę.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

26 Data: Kwiecien 19 2008 15:48:48
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

On 19 Kwi, 22:54, BartekK  wrote:

Jeśli to kopcenie jest powtarzalne i jesteś w stanie je zasymulować na
żądanie - weź odłącz odmę (od kolektora/przepustnicy/filtra - gdzie tam
masz ją podłączoną w tym silniku) i wsadź do puszki po coli (czy do
czegoś innego, odpornego na temperaturę i olej), a dziurę po odmie
tymczasowo czymś zatkaj.
Przejedz się i zobacz co wyrzucił przez odmę.

Ok, jutro postaram się to zrobić jak piszesz. Czego i w jakiej ilości
mam się spodziewać? Będzie to pod ciśnieniem?

PS. Nie wiem czy zrozumiałem. Zatykam dziurę w filtrze powietrza a
odmę gumową idącą z dołu wkładam do jakiegoś zbiornika?

27 Data: Kwiecien 27 2008 04:02:36
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: wofek_ 

No i autko już u mechanika kilka dni. Kompresja przed zrobieniem
czegokolwiek była 13,2 13,6 13,5 13,6 więc podobno nieźle.
Uszczelniacze zostały wymienione (podobno już nieźle zużyte). Do tego
simmeringi wałków rozrządu (2x45zł za małą uszczelkę :/ ).Teraz czekam
na jakieś koło pasowe paska rozrządu (podobno ktoś źle zamontował klin
i jeszcze chwilka i miałbym po silniku - rozrząd zerwałby się) -
miesiąc temu wymieniałem rozrząd ... ciekawe, ciekawe.

Przed weekendem majowym odbiór. Jak mechanik powie, że do odbioru to
poczekam jeszcze kilkanaście godzin (niech to wszystko się ułoży,
silikon stwardnieje) i w drogę.

Pytanie...

Docierać jakoś silnik? Jeździć delikatniej przez pierwsze setki km? Co
radzicie?

28 Data: Kwiecien 27 2008 16:06:27
Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
Autor: Nex@pl 

wofek_ pisze:

No i autko już u mechanika kilka dni. Kompresja przed zrobieniem
czegokolwiek była 13,2 13,6 13,5 13,6 więc podobno nieźle.
Uszczelniacze zostały wymienione (podobno już nieźle zużyte). Do tego
simmeringi wałków rozrządu (2x45zł za małą uszczelkę :/ ).Teraz czekam
na jakieś koło pasowe paska rozrządu (podobno ktoś źle zamontował klin
i jeszcze chwilka i miałbym po silniku - rozrząd zerwałby się) -
miesiąc temu wymieniałem rozrząd ... ciekawe, ciekawe.

Przed weekendem majowym odbiór. Jak mechanik powie, że do odbioru to
poczekam jeszcze kilkanaście godzin (niech to wszystko się ułoży,
silikon stwardnieje) i w drogę.

Pytanie...

Docierać jakoś silnik? Jeździć delikatniej przez pierwsze setki km? Co
radzicie?
Nie wymieniałeś pierścieni, tulei, nie szlifowałeś wału/tłoków, więc po wyjeździe od mechanika gaz do dechy - to jest auto i ma jeździć, a nie się "docierać" chyba, że Ci mechanik tak doradzi.

1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem



Grupy dyskusyjne