1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem
1 | Data: Kwiecien 14 2008 09:35:24 |
Temat: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | |
Autor: wofek_ | No i coś niemiłego zauważyłem w moim wehikule, niedobrze oj 2 |
Data: Kwiecien 14 2008 18:49:08 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: JBART | Autko w trasie spokojnie jadąc 90-120kmh nie pali prawie wcale oleju. fiu,fiu, a ja sie zastanawialem dlaczego lejesz lotos -- Jarek 3 |
Data: Kwiecien 14 2008 13:57:32 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 14 Kwi, 18:49, "JBART" wrote: > Autko w trasie spokojnie jadąc 90-120kmh nie pali prawie wcale oleju. Lotos chyba jest OK. Wole wymianę Lotosa co 10kkm niż Mobila co 15kkm ;) Poza tym już dość moje szeroko pojęte otoczenie jeździ na Lotosie i nie ma skutków ubocznych (np. Palio 1.6 16v z przebiegiem 250kkm - silnik nie otwierany - jedynie raz wymienione niektóre zawory - rozrząd poszedł wcześniej) 4 |
Data: Kwiecien 14 2008 23:52:13 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: hamberg | Lotos chyba jest OK. Wole wymianę Lotosa co 10kkm niż Mobila co IMHO slusznie :) 5 |
Data: Kwiecien 14 2008 19:21:55 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Lewis |
I tutaj nie wiem! Jak myślicie co to może być? Czytając i przeglądając Pierwsza myśl jaki mi się nasunęła to właśnie te uszczelniacze. Uszczelniacze to nic straszne jak pierścionki moze być gorzej. Moje kurwiszcze pali 700ml oleju na 1000km 70%miasto 30% trasa i też właśnie rozważam wymianę uszczelniaczy. Przy kick-downie pojawia się chmurka niebieskawego dymku ale przy spokojnej jeździe jest czysto. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 6 |
Data: Kwiecien 14 2008 12:37:34 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: hamberg | Silnik 1.4 16v AKQ w VW Lupo 98 (model 99), przebieg 148 kkm (pewnie hahaha - naprawde liczysz na to ze ktokolwiek bawilby sie z kreceniem licznika o 10kkm? Wolne zarty... stawiam na uszczelniacze ale sprawdzilbym jakie jest cisnienie oleju i swiece wykrecil zeby sprawdzic czy nie sa zaolejone. Obawiam sie ze silnik to padaka - skoro sam zauwazasz dym we wstecznym to juz niezle musi kopcic. Jakby uszczelniacze byly walniete to by jeszcze przy odpalaniu po dluzszym postoju kopcil. 7 |
Data: Kwiecien 14 2008 13:54:37 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 14 Kwi, 21:37, hamberg wrote: > Silnik 1.4 16v AKQ w VW Lupo 98 (model 99), przebieg 148 kkm (pewnie Po wymianie świec jedna z nich była lekko zaolejona (trzonek do podpięcia kabla). Po wymianie świec było ok (sucho) zobaczymy co będzie teraz. Dzisiaj go testowałem. Stał równe 22h pod blokiem. Po odpaleniu zero dymku. Dopiero po kilkunastu km po Wrocławiu ujrzałem niebieskawy dym po specjalnym dłuuugim hamowaniu silnikiem na 3. Obdzwoniłem dwóch zaufanych mechaników. 1. Jeden stwierdził, że ciężko na 100% powiedzieć co jest winne. Że może pierścienie, może uszczelniacze. Kazał podjechać i na początku wyczyścić odmę i pooglądać silnik. Ja zasugerowałem wymianę uszczelniaczy - usłyszałem 250 zł bez zdejmowania głowicy (pod ciśnieniem) + mam dostarczyć samemu uszczelniacze. 2. Drugi diagnozę postawił podobną ale zasugerował poszperanie w necie na forach - jak to stwierdził "mechanicy swoje a użytkownicy swoje" i że ważne jest skorelowanie tego ;) Uczyniłem to i stąd właśnie m.. in. to pytanie. Mechanik ten stwierdził, że jak już robić to robić. Zasugerował zdjęcie głowicy, wyczyszczenie zaworów i dokładne ich oględziny (ewentualnie dalej - pierścienie) oraz oczywiście wymianę uszczelniaczy. Jutro mam dostać na maila info o cenach i wizji remontu (posłałem serwisówkę do AKQ silnika, gdyż mechanika nie zna go na pamięć). Koszt zapowiada się na znacznie większy niż propozycja 1. Co sugerujecie? Iść po tańszej linii (propozycja 1)? 8 |
Data: Kwiecien 14 2008 23:51:25 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: hamberg | Po wymianie świec jedna z nich była lekko zaolejona (trzonek do chodzilo mi o elektrody. Dzisiaj go testowałem. Stał równe 22h pod blokiem. Po odpaleniu zero Zaznaczam ze nie jestem tutaj ekspertem i to nie moje pieniadze beda wydane!. Skoro nie kopci po dluzszym postoju to malo prawdopodobne by byly to uszczelniacze - chyba ze to jakis szczegolny przypadek w silniku. Wszystkie znane mi problemy z uszczelniaczami zawsze objawialy sie przy odpalaniu. Czy silnik sie nie przegrzewa? Olej nie dostaje sie do plynu chlodzacego? Bardzo mala szansa ale rowniez uszczelka pod glowica moze byc walnieta. Zrob przede wszystkim tak jak 2 mechanik radzil. Pamietam ze VAGowe silniki 1.4 mialy duze problemy (chyba zamarzaly) tylko nie pamietam ktore - poczytaj fora byc moze to jakis typowy problem. Drugi przypadek to jakis 1000-1500zl w zaleznosci od lokalizacji. 9 |
Data: Kwiecien 15 2008 04:39:06 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 15 Kwi, 08:51, hamberg wrote: > Po wymianie świec jedna z nich była lekko zaolejona (trzonek do Nie, nie przegrzewa się jedynie dość szybko się nagrzewa (po ok. 2-3km normalnej jazdy). Temperatura jest stabilna - równe 88-90 stopni. Dwa razy włączył mi się wentylator jak w nagrzanym aucie (po jeździe we Wrocku w godzinach szczytu cofałem z 150-200 m i parkowałem tyłem). Nie ma oleju w płynie chłodzącym. Poziom płynu od 2kkm identyczny (wiadomo mała różnica między ciepłym a zimnym silnikiem). Tak jak pisałem powyżej zdecyduje się chyba na pełny remont (opcja za 1000 zł z częściami). 10 |
Data: Kwiecien 15 2008 09:13:52 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 14 Apr 2008 09:35:24 -0700 (PDT), wofek_ Objaw: Uszczelniacze zaworowe zdechły. Są dwie opocje: 1. Wymienić 2. Olać. Skutkiem 2 będzie nieco zwiększone zużycie oleju i tyle. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 11 |
Data: Kwiecien 15 2008 02:04:00 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 15 Kwi, 09:13, Adam Płaszczyca On Mon, 14 Apr 2008 09:35:24 -0700 (PDT), wofek_ Chce wymienic bo dosc czesto jezdze po gorach sporo hamujac silnikiem. W miescie nie widac prawie objawów ale po jezdzie z gorki przy dluzszym hamowaniu silnikiem jest chmura za autem po dodaniu gazu. 12 |
Data: Kwiecien 15 2008 11:33:42 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 15 Apr 2008 02:04:00 -0700 (PDT), wofek_ Chce wymienic bo dosc czesto jezdze po gorach sporo hamujac silnikiem. Jak sobie życzysz, za to nastepnym razem TNIJ CYTATY!!!! -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Kwiecien 15 2008 04:34:36 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | Tak myślę i myślę i chyba się zdecyduję na pełny remont, czyli 14 |
Data: Kwiecien 15 2008 13:44:26 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 15 Apr 2008 04:34:36 -0700 (PDT), wofek_ Tak myślę i myślę i chyba się zdecyduję na pełny remont, czyli Nie będzie. Jeśli dobrze opisałeś objawy, to sa to uszczelniacze zaworowe, a ni epierścienie. I od początku... znowu zdejmowanie rozrządu, rozbieranie To nie jest pełny renont. Zdecydowałbym się tylko na uszczelniacze, jeśli po dłuższym postoju Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 15 |
Data: Kwiecien 15 2008 06:43:32 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: hamberg |
Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie. skad ten wniosek? bo akurat we wszystkich znanych mi autach przestalo kopcic po zapaleniu wlasnie po wymianie uszczelniaczy zaworowych. 16 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:54:36 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 15 Apr 2008 06:43:32 -0700 (PDT), hamberg Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie. Chodziło mi o sytuację, kiedy silnik po pracy na biegu jałowym i dodaniu gazu nie kopci, a kopci po odpaleniu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:12:12 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: J.F. | On Tue, 15 Apr 2008 15:54:36 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 15 Apr 2008 06:43:32 -0700 (PDT), hamberg A czemu niby tak ? W czasie postoju olej ze scianek cylindra scieka w dol a nie do cylindra, za to ten z klawiatury .. no moze do kolektora. J. 18 |
Data: Kwiecien 15 2008 23:58:26 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 15 Apr 2008 16:12:12 +0200, J.F. Chodziło mi o sytuację, kiedy silnik po pracy na biegu jałowym i Za to kiedy silnik zimny, to olej ze ścianek leci aż miło na górę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Kwiecien 15 2008 07:26:09 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 15 Kwi, 15:43, hamberg wrote: > Jakby po dłuższym postoju kopciło, to by były pierścienie. W moim NIE NIE KOPCI po odpaleniu. Jaką sugerujecie ścieżkę diagnostyki? Próba olejowa? Pomiar ciśnienia? PS. Kogo polecacie we Wroclawiu ale na diagnostyke a nie naprawe? 20 |
Data: Kwiecien 15 2008 23:58:56 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 15 Apr 2008 07:26:09 -0700 (PDT), wofek_ W moim NIE NIE KOPCI po odpaleniu. Co najwyżej sprawdzenei ciśnienia. Objawy na 99,99% wskazują na uszczelniacze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Kwiecien 16 2008 16:45:35 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 15 Kwi, 23:58, Adam Płaszczyca Co najwyżej sprawdzenei ciśnienia. Objawy na 99,99% wskazują na Zagadkowe jest to autko. Dzisiaj niz zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście i śladu dymku ani przy przyspieszaniu ani po hamowaniu silnikiem (a dosc mocno meczylem). Zobaczymy jutro na bagnecie ile bedzie. 22 |
Data: Kwiecien 19 2008 13:34:06 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 16 Apr 2008 16:45:35 -0700 (PDT), wofek_ Zagadkowe jest to autko. Dzisiaj niz zrobiłem kilkadziesiąt km po Możliwe, że coś wlazło pod wargę uszczelniacza i go rozszczelniło, a potem wypadło i masz spokój. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Kwiecien 19 2008 12:17:50 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 19 Kwi, 13:34, Adam Płaszczyca Możliwe, że coś wlazło pod wargę uszczelniacza i go rozszczelniło, a Uszczelniacze zakupione (myślałem, że będą bardziej okazałe), simmeringi wałka rozrządu też kupione. W środę zostawiam auto u mechanika i wszystko się okaże... Jak myślicie, po takiej wymianie (pod ciśnieniem) trzeba będzie delikatnie jeździć aby te uszczelniacze "ułożyły się"? 24 |
Data: Kwiecien 15 2008 04:41:58 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 15 Kwi, 11:33, Adam Płaszczyca On Tue, 15 Apr 2008 02:04:00 -0700 (PDT), wofek_ Przepraszam. Czytnik google zastępuje cytaty odnośnikiem do pełnej wersji - po prostu nie zauważyłem. 25 |
Data: Kwiecien 19 2008 22:54:09 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: BartekK | wofek_ pisze: Po hamowaniu silnikiem (zjazd z dłuższej górki) w momencie dodawaniaJeśli to kopcenie jest powtarzalne i jesteś w stanie je zasymulować na żądanie - weź odłącz odmę (od kolektora/przepustnicy/filtra - gdzie tam masz ją podłączoną w tym silniku) i wsadź do puszki po coli (czy do czegoś innego, odpornego na temperaturę i olej), a dziurę po odmie tymczasowo czymś zatkaj. Przejedz się i zobacz co wyrzucił przez odmę. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 26 |
Data: Kwiecien 19 2008 15:48:48 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | On 19 Kwi, 22:54, BartekK wrote: Jeśli to kopcenie jest powtarzalne i jesteś w stanie je zasymulować na Ok, jutro postaram się to zrobić jak piszesz. Czego i w jakiej ilości mam się spodziewać? Będzie to pod ciśnieniem? PS. Nie wiem czy zrozumiałem. Zatykam dziurę w filtrze powietrza a odmę gumową idącą z dołu wkładam do jakiegoś zbiornika? 27 |
Data: Kwiecien 27 2008 04:02:36 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: wofek_ | No i autko już u mechanika kilka dni. Kompresja przed zrobieniem 28 |
Data: Kwiecien 27 2008 16:06:27 | Temat: Re: 1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem | Autor: Nex@pl | wofek_ pisze: No i autko już u mechanika kilka dni. Kompresja przed zrobieniemNie wymieniałeś pierścieni, tulei, nie szlifowałeś wału/tłoków, więc po wyjeździe od mechanika gaz do dechy - to jest auto i ma jeździć, a nie się "docierać" chyba, że Ci mechanik tak doradzi. |