Użytkownik "Irek N."  napisał w wiadomo¶ci grup
jak powszechnie wiadomo daje d..y przy temperaturach poniżej -20C :)
Nie Irku, to nie prawda. Mam dwa - ten stary faktycznie nie chce zapalic, a ten jeszcze starszy nie ma z tym problemow :-(
W jednym aku bylo czysciutkie, w drugim nie dotykane od 2 czy 3 lat, wykwity na klemach po pare cm - i zgadnijcie ktory zapalil :-)
Swoja droga .. skad te wykwity ? akumulator nieszczelny, czy posmarowalem nie calkiem bezkwasowa wazelina ?
A ten "zadbany" aku i tak dostal zwarcia :-)
Mam takowy i potrzebuję aby jednak zechciał rano zapalić. Wpadł mi do głowy pomysł samostartów (spray w wlot powietrza). Czy w roli takowego nada się gaz przykładowo propan-butan?
Zrobiłem dzisiaj próbę - ciężko było, ale zapalił. Nie wiem ile w tym gaz pomógł, psikałem troszeczkę z obawy o ewentualne skutki.
Normalnie to sie chyba eterem robi, a p-b ... trudniej zapala niz benzyna, tak przynajmniej mowia.
J.
| 7 | Data: Luty 03 2012 09:56:44 | 
| Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie... | 
| Autor: PM | 
 Normalnie to sie chyba eterem robi, a p-b ... trudniej zapala nizbenzyna, tak przynajmniej mowia.
 
 
w dieslu na 100% - wyższa liczba oktanowa.
 | 8 | Data: Luty 03 2012 11:25:31 |  | Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie... |  | Autor: J.F |  Użytkownik "PM"  napisał w wiadomo¶ci grup
 Normalnie to sie chyba eterem robi, a p-b ... trudniej zapala nizbenzyna, tak przynajmniej mowia.
 
 w dieslu na 100% - wyższa liczba oktanowa.
 
ale liczba oktanowa to odpornosc na spalanie detonacyjne - nie wiem czy sie przeklada na zwykle spalanie :-)
 
J.
 | 9 | Data: Luty 03 2012 11:41:27 |  | Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie... |  | Autor: T. |  Użytkownik "PM"  napisał w wiadomo¶ci
 
 
 Normalnie to sie chyba eterem robi, a p-b ... trudniej zapala nizbenzyna, tak przynajmniej mowia.
 
 w dieslu na 100% - wyższa liczba oktanowa.
 
 
Oktany to dla benzyny. Dla ON okre¶la się liczbę cetanow±. 
T.
 | 10 | Data: Luty 03 2012 12:13:57 |  | Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie... |  | Autor: PM |  Użytkownik "T."  napisał
 
 
 Oktany to dla benzyny. Dla ON okre¶la się liczbę cetanow±.
 
wspaniale! 
ale mowa była o propan butanie, który wdmuchujemy w kolektor diesla. 
i konsekwentnie dalej: 
skoro liczba oktanowa to odporno¶c na samozapłon więc im niższa tym łatwiej on nast±pi.
 | 11 | Data: Luty 03 2012 17:01:01 |  | Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie... |  | Autor: RoMan Mandziejewicz |  Hello PM,
 Friday, February 3, 2012, 12:13:57 PM, you wrote:
 
 
 Oktany to dla benzyny. Dla ON okre¶la się liczbę cetanow±.wspaniale!
 ale mowa była o propan butanie, który wdmuchujemy w kolektor diesla.
 i konsekwentnie dalej:
 skoro liczba oktanowa to odporno¶c na samozapłon więc im niższa tym łatwiej
 on nast±pi.
 
 
Nastepuje za wczesnie i zamiast wspomóc rozruch - hamuje silnik.
 
--   
Best regards, 
 RoMan                             
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com  (w budowie!)
 | 12 | Data: Luty 04 2012 22:18:17 |  | Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie... |  | Autor: nazgul |  W dniu 2012-02-03 17:01, RoMan Mandziejewicz pisze:
 
 Nastepuje za wczesnie i zamiast wspomóc rozruch - hamuje silnik.
 
 
to już inna kwestia 
ale propan-butan raczej nie ma niższej niż ON.
 
ciekawe jakÄ… ma eter?
 | 13 | Data: Luty 03 2012 11:09:03 |  | Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie... |  | Autor: komar |  W dniu 2012-02-02 23:22, Irek N. pisze:
 jak powszechnie wiadomo daje d..y przy temperaturach poniżej -20C :)Mam takowy i potrzebujÄ™ aby jednak zechciał rano zapalić. Wpadł mi do głowy pomysł
 samostartów (spray w wlot powietrza). Czy w roli takowego nada siÄ™ gaz przykładowo
 propan-butan?
 Zrobiłem dzisiaj próbÄ™ - ciÄ™żko było, ale zapalił. Nie wiem ile w tym gaz pomógł, psikałem
 troszeczkÄ™ z obawy o ewentualne skutki.
 Robił już ktoĹ› próby tego typu? Bardzo niebezpieczne?
 
 
kiedyĹ› miałem nieprzyjemnoć jeĽdzić przez rok autem z tym silnikiem, zaliczyłem dwie zimy i robiłem kilka eksperymentów. Na samostartach zatrzymywał mi siÄ™ silnik - nie wiem czemu, moze kompresja za duża, ale jak zassał gaz to rozrusznik nie miał siły krecić wałem. Wielkorotne grzenie Ĺ›wiec nigdy nie pomagało, tylko pogarszało sprawÄ™. Jedyne co możesz spróbować to: zakrÄ™cić z 10 sekund - jak nie zapali to wyjąć kluczyk ze stacyjki, odczekać 2 minuty i po grzaniu Ĺ›wiec aż usłyszysz, że wyłaczył siÄ™ przekaĽnik Ĺ›wiec (pykniÄ™cie - kilkanaĹ›cie sekund po zgaĹ›niÄ™ciu kontrolki grzania) próbuj palić - u mnie tym magicznym sposobem jakoĹ› zapalał ale trzeba było i tak długo krÄ™cić. Inna pewna metoda to z holu - zawsze zapalał :)
 
k.
 | 14 | Data: Luty 03 2012 12:50:39 |  | Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie... |  | Autor: AZ |  On 02/03/2012 11:09 AM, komar wrote:
 kiedyĹ› miałem nieprzyjemnoć jeĽdzić przez rok autem z tym silnikiem,
 zaliczyłem dwie zimy i robiłem kilka eksperymentów. Na samostartach
 zatrzymywał mi siÄ™ silnik - nie wiem czemu, moze kompresja za duża, ale
 jak zassał gaz to rozrusznik nie miał siły krecić wałem.
 
 
> 
Ja bym obstawiał na za wczesnÄ… detonacjÄ™ i dlatego zatrzymywało silnik.
 
--  
Artur 
ZZR 1200
 |  |  |  |  |  |  |  |