Grupy dyskusyjne   »   1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)

1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)



1 Data: Pa?dziernik 06 2011 19:17:30
Temat: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: ArekM 

Witam!

Jest sobie A3 z silnikiem 1.9 TDI 130KM. Dzis, w pewnym momencie, w czasie mocniejszej jazdy przestał ciągnąc (140 km/h max). Wygląda to tak, jakby smigło przestało dmuchać. Po restarcie (wyłÄ…czenie i włÄ…czenie silnika) - kurka ... jak windows :) - wszystko wrociło do normy. Ale kilkadziesiąt kilometrów dalej, po dluzszej chwili mocnej jazdy powtorka. Reset - i znowu chodził normalnie.

Ki czort !?!?

--
PozdrawiAM!
E90



2 Data: Pa?dziernik 06 2011 19:22:53
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Diabełson 

W dniu 2011-10-06 19:17, ArekM pisze:

Witam!

Jest sobie A3 z silnikiem 1.9 TDI 130KM. Dzis, w pewnym momencie, w
czasie mocniejszej jazdy przestał ciągnąc (140 km/h max). Wygląda to
tak, jakby smigło przestało dmuchać. Po restarcie (wyłÄ…czenie i
włÄ…czenie silnika) - kurka ... jak windows :) - wszystko wrociło do
normy. Ale kilkadziesiąt kilometrów dalej, po dluzszej chwili mocnej
jazdy powtorka. Reset - i znowu chodził normalnie.

Ki czort !?!?

rułka jakaś od turbo nieszczelna, spadywuje?

--
F'pockokah az przytópęm

3 Data: Pa?dziernik 06 2011 19:33:19
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: ArekM 


Jest sobie A3 z silnikiem 1.9 TDI 130KM. Dzis, w pewnym momencie, w
czasie mocniejszej jazdy przestał ciągnąc (140 km/h max). Wygląda to
tak, jakby smigło przestało dmuchać. Po restarcie (wyłÄ…czenie i
włÄ…czenie silnika) - kurka ... jak windows :) - wszystko wrociło do
normy. Ale kilkadziesiąt kilometrów dalej, po dluzszej chwili mocnej
jazdy powtorka. Reset - i znowu chodził normalnie.

Ki czort !?!?

rułka jakaś od turbo nieszczelna, spadywuje?

I sama sie uszczelnia albo wraca na miejsce po "resecie" ? :)

--
PozdrawiAM!
E90

4 Data: Pa?dziernik 06 2011 19:28:18
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Karolek 

W dniu 2011-10-06 19:17, ArekM pisze:

Witam!

Jest sobie A3 z silnikiem 1.9 TDI 130KM. Dzis, w pewnym momencie, w
czasie mocniejszej jazdy przestał ciągnąc (140 km/h max). Wygląda to
tak, jakby smigło przestało dmuchać. Po restarcie (wyłÄ…czenie i
włÄ…czenie silnika) - kurka ... jak windows :) - wszystko wrociło do
normy. Ale kilkadziesiąt kilometrów dalej, po dluzszej chwili mocnej
jazdy powtorka. Reset - i znowu chodził normalnie.

Ki czort !?!?


Zmienna geometria do wymiany/czyszczenia, lub zawor N75 (ale przewaznie zmienna geometria).
Szukaj w google "notlauf" to Ci sie troche wyjasni sprawa.

--
Karolek

5 Data: Pa?dziernik 06 2011 20:52:33
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Łukasz 


Zmienna geometria do wymiany/czyszczenia, lub zawor N75 (ale przewaznie
zmienna geometria).
Szukaj w google "notlauf" to Ci sie troche wyjasni sprawa.

mądre słowa !

6 Data: Pa?dziernik 06 2011 20:09:40
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Meehoo 

Dnia Thu, 06 Oct 2011 19:17:30 +0200, ArekM napisał(a):

Ki czort !?!?

Tak jak windows - wchodzi w tryb awaryjny :-). Może być tego wiele powodów:
przepływka, zaworki, przewody, mieszek, turbina zawalona sadzą. Najlepiej
od razu jedź do jakiegoś speca od turbinek, bo po podłączeniu do kompa to
chyba mało można wyczytać.

pzdr

--
Meehoo

7 Data: Pa?dziernik 06 2011 21:01:58
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Meehoo"  napisał w wiadomości

Dnia Thu, 06 Oct 2011 19:17:30 +0200, ArekM napisał(a):

Ki czort !?!?

Tak jak windows - wchodzi w tryb awaryjny :-). Może być tego wiele powodów:
przepływka, zaworki, przewody, mieszek, turbina zawalona sadzą. Najlepiej
od razu jedź do jakiegoś speca od turbinek, bo po podłączeniu do kompa to
chyba mało można wyczytać.

masz już odpowiedz od Karolka.
Hasło notlauf


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

8 Data: Pa?dziernik 06 2011 21:48:56
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-10-06 21:01, Kuba (aka cita) pisze:

masz już odpowiedz od Karolka.
Hasło notlauf



Ano - standardowe hasło dla użyszkodnika TDI :) jak się nie wie co to notlauf to się raczej nie miało TDi :D

Pozdrawiam !

9 Data: Pa?dziernik 06 2011 23:03:40
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: .Peeter 

"Czarek Daniluk" wrote:

Ano - standardowe hasło dla użyszkodnika TDI :) jak się nie wie co to notlauf to się raczej nie miało TDi :D

Albo nie przeczytało dekalogu kierownika bolidu na gnojówkę. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

10 Data: Pa?dziernik 06 2011 23:24:25
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-10-06 21:01, Kuba (aka cita) pisze:

masz już odpowiedz od Karolka.
Hasło notlauf



Ano - standardowe hasło dla użyszkodnika TDI :) jak się nie wie co to notlauf to się raczej nie miało TDi :D

no wiesz, ja narazie pojęcie znam tylko ze słyszenia :D


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

11 Data: Pa?dziernik 07 2011 14:53:16
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: PepedB 

W dniu 2011-10-06 21:01, Kuba (aka cita) pisze:


Użytkownik "Meehoo"  napisał w
wiadomości
Dnia Thu, 06 Oct 2011 19:17:30 +0200, ArekM napisał(a):

Ki czort !?!?

Tak jak windows - wchodzi w tryb awaryjny :-). Może być tego wiele
powodów:
przepływka, zaworki, przewody, mieszek, turbina zawalona sadzą. Najlepiej
od razu jedź do jakiegoś speca od turbinek, bo po podłączeniu do kompa to
chyba mało można wyczytać.

masz już odpowiedz od Karolka.
Hasło notlauf


Wydaje mi się, że notlauf znika dopiero po ponownym uruchomieniu auta. Tu moc wraca jak rozumiem bez tego zabiegu. Jak dla mnie zawieszają się łopatki w turbo (turbosprężarka do czyszczenia lub wymiany), albo zatyka się jakiś wężyk sterowania turbosprężarką. Jeśli to to drugie, to dobremu specowi od TDI naprawa zajmie kilka minut.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

12 Data: Pa?dziernik 07 2011 15:18:31
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "PepedB"  napisał w wiadomości

Wydaje mi się, że notlauf znika dopiero po ponownym uruchomieniu auta. Tu moc wraca jak rozumiem bez tego zabiegu. Jak dla mnie zawieszają się łopatki w turbo (turbosprężarka do czyszczenia lub wymiany), albo zatyka się jakiś wężyk sterowania turbosprężarką. Jeśli to to drugie, to dobremu specowi od TDI naprawa zajmie kilka minut.


cytuje z pierwszego postu:
"Po restarcie (wyłączenie i
włączenie silnika) - kurka ... jak windows :) "


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

13 Data: Pa?dziernik 10 2011 15:11:43
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: PepedB 

W dniu 2011-10-07 15:18, Kuba (aka cita) pisze:

cytuje z pierwszego postu:
"Po restarcie (wyłączenie i
włączenie silnika) - kurka ... jak windows :) "


Noo i to by było tyle na temat dokładnego czytania przeze mnie posta ;)

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

14 Data: Pa?dziernik 07 2011 09:23:01
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Robson 

W dniu 2011-10-06 19:17, ArekM pisze:

Witam!

Jest sobie A3 z silnikiem 1.9 TDI 130KM. Dzis, w pewnym momencie, w
czasie mocniejszej jazdy przestał ciągnąc (140 km/h max). Wygląda to
tak, jakby smigło przestało dmuchać. Po restarcie (wyłączenie i
włączenie silnika) - kurka ... jak windows :) - wszystko wrociło do
normy. Ale kilkadziesiąt kilometrów dalej, po dluzszej chwili mocnej
jazdy powtorka. Reset - i znowu chodził normalnie.

Ki czort !?!?


U mnie (golfIV, 1.9TDI, 101KM) pomogło wyjęcie turbiny, oczyszczenie, zapłaciłem za to 500zł i 3 rok autko śmiga bez problemów. Zacinały sie łopatki od zmiennej geometrii.

R

15 Data: Pa?dziernik 08 2011 08:08:48
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Karolek 

W dniu 2011-10-07 09:23, Robson pisze:


U mnie (golfIV, 1.9TDI, 101KM) pomogło wyjęcie turbiny, oczyszczenie,
zapłaciłem za to 500zł i 3 rok autko śmiga bez problemów. Zacinały sie
łopatki od zmiennej geometrii.

Tak na marginesie to za ok 300zl kupisz nowa zmienna geometrie, plus cena za wymiane (sama wymiana dosc latwa).
Osobiscie polecam wymiane na nowa, bo czyszczenie nie zawsze zdaje egzamin, bardzo czesto korozja atakuje elementy zmiennej geometrii i powstaja wzery i ogolnie porowata powierzchnia, a wtedy problem szybko wraca.


--
Karolek

16 Data: Pa?dziernik 08 2011 17:20:03
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-10-08 08:08, Karolek pisze:

W dniu 2011-10-07 09:23, Robson pisze:


U mnie (golfIV, 1.9TDI, 101KM) pomogło wyjęcie turbiny, oczyszczenie,
zapłaciłem za to 500zł i 3 rok autko śmiga bez problemów. Zacinały sie
łopatki od zmiennej geometrii.

Tak na marginesie to za ok 300zl kupisz nowa zmienna geometrie, plus
cena za wymiane (sama wymiana dosc latwa).

A jakiego producenta turbosprężarki są w tych silnikach?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

17 Data: Pa?dziernik 08 2011 22:29:00
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: aro333 

W silniku VW ALH (90KM)jest Gerrat, przynajmniej w Octavi I

18 Data: Pa?dziernik 09 2011 10:21:50
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Karolek 

W dniu 2011-10-08 17:20, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

W dniu 2011-10-08 08:08, Karolek pisze:
W dniu 2011-10-07 09:23, Robson pisze:


U mnie (golfIV, 1.9TDI, 101KM) pomogło wyjęcie turbiny, oczyszczenie,
zapłaciłem za to 500zł i 3 rok autko śmiga bez problemów. Zacinały sie
łopatki od zmiennej geometrii.

Tak na marginesie to za ok 300zl kupisz nowa zmienna geometrie, plus
cena za wymiane (sama wymiana dosc latwa).

A jakiego producenta turbosprężarki są w tych silnikach?


Glownie Garrett.

--
Karolek

19 Data: Pa?dziernik 09 2011 16:27:59
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-10-09 10:21, Karolek pisze:

W dniu 2011-10-08 17:20, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-10-08 08:08, Karolek pisze:
W dniu 2011-10-07 09:23, Robson pisze:


U mnie (golfIV, 1.9TDI, 101KM) pomogło wyjęcie turbiny, oczyszczenie,
zapłaciłem za to 500zł i 3 rok autko śmiga bez problemów. Zacinały sie
łopatki od zmiennej geometrii.

Tak na marginesie to za ok 300zl kupisz nowa zmienna geometrie, plus
cena za wymiane (sama wymiana dosc latwa).

A jakiego producenta turbosprężarki są w tych silnikach?


Glownie Garrett.


To rzuć linkiem do tej zmiennej geometrii za 300zł do Garretta.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

20 Data: Pa?dziernik 09 2011 17:17:43
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Karolek 

W dniu 2011-10-09 16:27, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Glownie Garrett.


To rzuć linkiem do tej zmiennej geometrii za 300zł do Garretta.

Nie wiem czemu, ale na ta chwile gosc nie sprzedaje juz tych czesci.
O ile mnie pamiec nie myli to bralem od tego kiedys http://allegro.pl/show_user.php?uid=4872773
Jeszcze nie dawno byly np. http://archiwumallegro.pl/zmienna_geometria_lopatek_vnt_vw_audi_seat_tdi-1724946145.html
Nie wiem czemu teraz nie ma zadnych aukcji :/


--
Karolek

21 Data: Pa?dziernik 10 2011 08:41:14
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Robson 

W dniu 2011-10-09 17:17, Karolek pisze:

W dniu 2011-10-09 16:27, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Glownie Garrett.


To rzuć linkiem do tej zmiennej geometrii za 300zł do Garretta.

Nie wiem czemu, ale na ta chwile gosc nie sprzedaje juz tych czesci.
O ile mnie pamiec nie myli to bralem od tego kiedys
http://allegro.pl/show_user.php?uid=4872773
Jeszcze nie dawno byly np.
http://archiwumallegro.pl/zmienna_geometria_lopatek_vnt_vw_audi_seat_tdi-1724946145.html

Nie wiem czemu teraz nie ma zadnych aukcji :/



Chyba zbankrutował ;). Przed czyszczeniem szukałem, ile taki Garrett może kosztować, ceny oscylowały w okolicach 1500zł.

R

22 Data: Pa?dziernik 10 2011 13:44:35
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-10-10 08:41, Robson pisze:

W dniu 2011-10-09 17:17, Karolek pisze:
W dniu 2011-10-09 16:27, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Glownie Garrett.


To rzuć linkiem do tej zmiennej geometrii za 300zł do Garretta.

Nie wiem czemu, ale na ta chwile gosc nie sprzedaje juz tych czesci.
O ile mnie pamiec nie myli to bralem od tego kiedys
http://allegro.pl/show_user.php?uid=4872773
Jeszcze nie dawno byly np.
http://archiwumallegro.pl/zmienna_geometria_lopatek_vnt_vw_audi_seat_tdi-1724946145.html


Nie wiem czemu teraz nie ma zadnych aukcji :/



Chyba zbankrutował ;). Przed czyszczeniem szukałem, ile taki Garrett
może kosztować, ceny oscylowały w okolicach 1500zł.

Jakiś czas temu Garrett miał na stronie informację, że zaprzestaje sprzedaży samych części do turbin ze zmienną geometrią.
Teraz podobno, te części można kupić, ale w wydaniu "by small, chinese hands".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

23 Data: Pa?dziernik 10 2011 14:39:14
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Karolek 

W dniu 2011-10-10 13:44, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:


Chyba zbankrutował ;). Przed czyszczeniem szukałem, ile taki Garrett
może kosztować, ceny oscylowały w okolicach 1500zł.

Jakiś czas temu Garrett miał na stronie informację, że zaprzestaje
sprzedaży samych części do turbin ze zmienną geometrią.

Myslisz, ze dlatego ten gosc juz tych czesci nie sprzedaje?

Teraz podobno, te części można kupić, ale w wydaniu "by small, chinese
hands".


Tylko gdzie to mozna kupic i jak to jest wykonane, bo precyzja ma tam duze znaczenie.
Te co ten gosc sprzedawal na alledrogo byly oryginalne.

--
Karolek

24 Data: Pa?dziernik 10 2011 14:36:54
Temat: Re: 1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)
Autor: Karolek 

W dniu 2011-10-10 08:41, Robson pisze:

Nie wiem czemu teraz nie ma zadnych aukcji :/



Chyba zbankrutował ;).

Kto wie, moze za malo bral za te czesci :>

Przed czyszczeniem szukałem, ile taki Garrett
może kosztować, ceny oscylowały w okolicach 1500zł.

Zgadza sie.


--
Karolek

1.9 TDI 130KM ma .... zwisy :)



Grupy dyskusyjne