Grupy dyskusyjne   »   1.9TDI po remoncie....

1.9TDI po remoncie....



1 Data: Marzec 30 2007 18:36:27
Temat: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Marcin 

Mialem remont w 1.9TDI 130km
Od tego czasu (juz 3000km) autko jedzie jakby mialo 90KM a oleju pije litr na 1000km.
Bylo tulejowanie, szlif, planowanie glowicy, nowe tloki i pierscienie, zawory. Co do cholery spieprzyli?



2 Data: Marzec 30 2007 17:39:04
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Mar 2007 18:36:27 +0200, Marcin napisał(a):

Mialem remont w 1.9TDI 130km
Od tego czasu (juz 3000km) autko jedzie jakby mialo 90KM a oleju pije litr
na 1000km.
Bylo tulejowanie, szlif, planowanie glowicy, nowe tloki i pierscienie,
zawory. Co do cholery spieprzyli?

Niemożliwe.. musi to jakieś francuskie TDI
BP, MSPANC

--
Pozdrowienia, Waldek Godel        awago.maupa.telekomunikacja.org
"Porównywanie francuskich aut podatnych na uszkodzenia z niemiecką
solidnością i prawdziwie ponadczasową bryłą samochodu jest dość śmieszne."

3 Data: Marzec 30 2007 18:56:34
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Marcin napisał(a):

Mialem remont w 1.9TDI 130km
Od tego czasu (juz 3000km) autko jedzie jakby mialo 90KM a oleju pije litr na 1000km.
Bylo tulejowanie, szlif, planowanie glowicy, nowe tloki i pierscienie, zawory. Co do cholery spieprzyli? 

Usługę? Jedyne rozwiązanie to powrót do warsztatu i reklamacja.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

4 Data: Marzec 30 2007 19:01:16
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Maks 

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Mialem remont w 1.9TDI 130km
Od tego czasu (juz 3000km) autko jedzie jakby mialo 90KM a oleju pije
litr  na 1000km.
Bylo tulejowanie, szlif, planowanie glowicy, nowe tloki i pierscienie,
zawory. Co do cholery spieprzyli?

Jeśli szczeliny pierścieni są prawidłowe, to pojeździj jeszcze z 7000. Do
dotarcia.


--
Pozdrawiam
Maks

5 Data: Marzec 30 2007 17:06:02
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor:

On 30 Mar, 19:01, "Maks"  wrote:

Użytkownik "Marcin"  napisał w

> Mialem remont w 1.9TDI 130km
> Od tego czasu (juz 3000km) autko jedzie jakby mialo 90KM a oleju pije
> litr  na 1000km.
> Bylo tulejowanie, szlif, planowanie glowicy, nowe tloki i pierscienie,
> zawory. Co do cholery spieprzyli?

Jeśli szczeliny pierścieni są prawidłowe, to pojeździj jeszcze z 7000. Do
dotarcia.

--
Pozdrawiam
Maks

bzdura coś zrąbali jeżeli nie masz rachunku to kicha znowu remont w
innym zakładzie ..
jakie to autko że zdechł TDI ???

6 Data: Marzec 30 2007 19:48:34
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Marcin 


Użytkownik  napisał w wiadomości On 30 Mar, 19:01, "Maks"  wrote:

bzdura coś zrąbali jeżeli nie masz rachunku to kicha znowu remont w
innym zakładzie ..
jakie to autko że zdechł TDI ???

Passat, wtrysk lal wiec tlok sie wtopil w cylinder... ogolnie masakra.
Z reklamacja bylem, nie wiedza co jest, umowilem sie z nimi ze pojade do najwiekszego w miescie zakladu zajmujacego sie tdi po diagnoze za ktora oni placa. Jesli to ich wina to naprawia/oddadza kase za naprawe.
W poniedzialek jestem tam umowiony, ale jakos mnie nerwy szarpia...

7 Data: Marzec 30 2007 19:52:56
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: kml 


Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Jesli to ich wina to naprawia/oddadza kase za naprawe.
W poniedzialek jestem tam umowiony, ale jakos mnie nerwy szarpia...

Teraz to i tak nic nie zdziałasz. Walnij browarka, rozpal grilla a zacząć nabuzowywać się możesz w niedziele wieczorem tak żeby wstać wściekły jak osa w poniedzielnik rano :)


--
pozdrawiam
kml

8 Data: Marzec 30 2007 22:32:38
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Maks 

Użytkownik  napisał w wiadomości


bzdura coś zrąbali jeżeli nie masz rachunku to kicha znowu remont w
innym zakładzie ..
jakie to autko że zdechł TDI ???

A co mogli zrąbać innego wg. Ciebie???????????????

Dla początkowego okresu użytkowania nawet producent dopuszcza do 1l/1000 km.


--
Pozdrawiam
Maks

9 Data: Marzec 30 2007 23:03:55
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Marcin 


Użytkownik "Maks"  napisał w wiadomości

Użytkownik  napisał w wiadomości


bzdura coś zrąbali jeżeli nie masz rachunku to kicha znowu remont w
innym zakładzie ..
jakie to autko że zdechł TDI ???

A co mogli zrąbać innego wg. Ciebie???????????????

Dla początkowego okresu użytkowania nawet producent dopuszcza do 1l/1000 km.

Ale jedzie jakby zdechlo mu 40KM!!!

10 Data: Marzec 30 2007 23:14:06
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Filip 

Marcin wrote:

Ale jedzie jakby zdechlo mu 40KM!!!

A podlaczyli wszystko? Podepnij go pod vaga i zobacz czy nie masz bledow...


--
/Pozdrawiam, Filip/
A6, 2.5 TDI V6, Tiptronic - :)
http://www.brianmoss.com/home.htm
www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/Mechanik_i_Granada.jpg
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

11 Data: Marzec 30 2007 23:36:35
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Marcin 


Uzytkownik "Filip"  napisal w wiadomosci

Marcin wrote:

Ale jedzie jakby zdechlo mu 40KM!!!

A podlaczyli wszystko? Podepnij go pod vaga i zobacz czy nie masz bledow...


Vag mowic ze bledow brak. Jeden mechanik powiedzial ze za mala dawka paliwa, drugi ze dobra, zobaczymy co powie trzeci...

12 Data: Marzec 30 2007 23:48:19
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Maks 

Uzytkownik "Marcin"  napisal w wiadomosci

Uzytkownik "Filip"  napisal w wiadomosci

Marcin wrote:
Ale jedzie jakby zdechlo mu 40KM!!!
A podlaczyli wszystko? Podepnij go pod vaga i zobacz czy nie masz
bledow...
Vag mowic ze bledow brak. Jeden mechanik powiedzial ze za mala dawka
paliwa,  drugi ze dobra, zobaczymy co powie trzeci...

Tym sie nie sugeruj. Bledy wyskakuja rzadko i niewiele mówia.

Optymalna dawka dla AFN'a (taki podejrzewam) jest 4mg/hub. Mozesz miec 3,4 -
6. To tez w niczym nie przeszkadza.



--
Pozdrawiam
Maks

13 Data: Marzec 30 2007 23:38:26
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Maks 

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Maks"  napisał w wiadomości

Użytkownik  napisał w wiadomości

bzdura coś zrąbali jeżeli nie masz rachunku to kicha znowu remont w
innym zakładzie ..
jakie to autko że zdechł TDI ???
A co mogli zrąbać innego wg. Ciebie???????????????
Dla początkowego okresu użytkowania nawet producent dopuszcza do 1l/1000
km.
Ale jedzie jakby zdechlo mu 40KM!!!

A wiiiiiiiidzisz... :)

Sprawdź rozrząd, ale dokłanie! Na wałku rozrządu nie ma klina! Przed
założeniem górnego koła rozrządu trzeba unieruchomić koło zamachowe w
ustalonym punkcie i ustawić wałek rozrządu liniałem w szczelinie przy pompie
(VAG jakiśtam), oczywiście krzywkami pierwszego gara do góry :).

Wg mnie wpływ na zużycie oleju ma to niewielki, ale na te 40KM potężny.

Teraz możesz podpiąć VAG-a i sprawdzić statyczny kąt początku wtrysku (Basic
Settings 04).
Jak wszystko gra, zabierz się za wężyki od N75 i AGR. Sprawdź szczelność
AGR.

To w kwestii tych 40KM.

Ale równie dobrze może byś to, o czym mówiłem. Za mała szczelina w
pierścieniach powodująca klinowanie się rozgrzanego pierścienia w cylindrze
i szybkie zużycie gładzi/pierścienia. Ale tu objawy są dość wyraźne
wcześniej.
Może być też za mała szczelina w tłoku, co powoduje klinowanie się
pierścienia w tłoku i słabe uszczelnienie komory spalania.
Tu pasuje zarówno zużycie oleju, jak i utrata mocy, najczęściej równocześnie
i z niezłym dymieniem.


--
Pozdrawiam
Maks

14 Data: Marzec 31 2007 00:00:01
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Marcin 


Użytkownik "Maks"  napisał w wiadomości

Ale równie dobrze może byś to, o czym mówiłem. Za mała szczelina w pierścieniach powodująca klinowanie się rozgrzanego pierścienia w cylindrze i szybkie zużycie gładzi/pierścienia. Ale tu objawy są dość wyraźne wcześniej.


Dzieki za informacje. A tak z ciekawosci, jakie sa to objawy?

15 Data: Marzec 31 2007 00:22:39
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Maks 

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Maks"  napisał w wiadomości

Ale równie dobrze może byś to, o czym mówiłem. Za mała szczelina w
pierścieniach powodująca klinowanie się rozgrzanego pierścienia w
cylindrze i szybkie zużycie gładzi/pierścienia. Ale tu objawy są dość
wyraźne wcześniej.
Dzieki za informacje. A tak z ciekawosci, jakie sa to objawy?

Zależy od wielkości tej szczeliny, od przegrzewania silnika, gwałtownej
utraty mocy, przez "niekręcenie" przy odpalaniu na gorąco, aż po zatrzymanie
slinika.
Jeśli szczelina jest tylko trochę za mała, to można czasem nie zauważyć, ale
i zużycie gładzi jest wtedy powolniejsze.

Ja stawiam na szczelinę w tłoku (niewłaściwe tłoki/pierścienie), rozrząd,
lub pomyłkę przy wężykach podciśnienia. (tu zużycie oleju nie pasuje).

Jeszcze turbina mogła zostać uszkodzona przy demontażu (ułamanie łopatki,
jakiś udar) i olej ucieka przez łożyska turbiny.
Trudno tak na odległość.... Ale lepiej dla Ciebie, żeby to był np. rozrząd.
Wprawne oko na VAG-u też to zobaczy (duże korekcje wtrysków), ale najlepiej
sprawdzić statycznie.


--
Pozdrawiam
Maks

16 Data: Marzec 30 2007 19:46:38
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Mialem remont w 1.9TDI 130km

chyba 130kkm x 5 ...

pozdro

PeJot

17 Data: Marzec 30 2007 19:49:07
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Marcin 


Użytkownik "PeJot - Krk"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości
Mialem remont w 1.9TDI 130km

chyba 130kkm x 5 ...

pomylka, 130KM

18 Data: Marzec 30 2007 19:54:41
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Alti 


Użytkownik "PeJot - Krk"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Mialem remont w 1.9TDI 130km

chyba 130kkm x 5 ...

A to dlaczego?
Każdy silnik da sie zabić w kilkadziesiąt km. Starczy że brakło któregoś z
płynów. Np. pękła miska od uderzenia, wylał się olej a kierownik stweirdził
ze musi dojechać do domu i chuj.
Wojtek

19 Data: Marzec 30 2007 20:57:16
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości

Mialem remont w 1.9TDI 130km

chyba 130kkm x 5 ...

A to dlaczego?
Każdy silnik da sie zabić w kilkadziesiąt km. Starczy że brakło któregoś z płynów. Np. pękła miska od uderzenia, wylał się olej a kierownik stweirdził ze musi dojechać do domu i chuj.

A da się ale jak widzę przebiegi o jakich ludzie nieraz mówią i to dla TDI
jeżdżonego po autobahn'ach to śmiać mi się chce ;)
A tutaj chodziło jednak o KM ...

PeJot

20 Data: Marzec 31 2007 00:36:48
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: J.F. 

On Fri, 30 Mar 2007 19:54:41 +0200,  Alti wrote:

Mialem remont w 1.9TDI 130km
chyba 130kkm x 5 ...

A to dlaczego?
Każdy silnik da sie zabić w kilkadziesiąt km. Starczy że brakło któregoś z
płynów. Np. pękła miska od uderzenia, wylał się olej a kierownik stweirdził
ze musi dojechać do domu i chuj.

Te komputery coraz madrzejsze - stwierdzi taki ze oleju nie ma,
temperatura za wysoka, wylaczy silnik i ch* :-)

J.

21 Data: Marzec 30 2007 23:58:07
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: PiotrVW 

Witam
Tak jak już koledzy pisali 3000 po kapitalce to raczej nie jest jeszcze czas
na duszenie gazu do dechy a raczej na delikatne i powolne docieranie
silnika . Jesli  mu dałeś "w palnik"  od wyjazdu z warsztatu to sory ale
jest szansa że sam go sp.....ś .
Po drugie nie bierze Ci oleju przez turbine ?
Pozdrawiam Piotr.

22 Data: Marzec 31 2007 00:03:07
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Marcin 


Użytkownik "PiotrVW"  napisał w wiadomości

Witam
Tak jak już koledzy pisali 3000 po kapitalce to raczej nie jest jeszcze czas na duszenie gazu do dechy a raczej na delikatne i powolne docieranie silnika . Jesli  mu dałeś "w palnik"  od wyjazdu z warsztatu to sory ale jest szansa że sam go sp.....ś .
Po drugie nie bierze Ci oleju przez turbine ?
Pozdrawiam Piotr.


Nigdzie nie napisalem ze katowalem go od wyjazdu z warsztatu.
Napisz mi jak mam to sprawdzic? Bo w rurce do IC jest olej (i ma byc - tak mi powiedziano) a jak mam sprawdzic czy nie ma go tam za duzo?

23 Data: Marzec 31 2007 00:25:31
Temat: Re: 1.9TDI po remoncie....
Autor: Maks 

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Nigdzie nie napisalem ze katowalem go od wyjazdu z warsztatu.
Napisz mi jak mam to sprawdzic? Bo w rurce do IC jest olej (i ma byc -
tak  mi powiedziano) a jak mam sprawdzic czy nie ma go tam za duzo?

Idealnie byłoby 0. Ale to się rzadko nawet w nowych udaje.
Może być troszkę (powiedzmy - tłuste ścianki). W żadnym wypadku nie "ma
być".


--
Pozdrawiam
Maks

1.9TDI po remoncie....



Grupy dyskusyjne