Witam,
Mam problem w UK z rejestracją xlr 125. Do motocykla mam
Betriebserlaubnis oraz Zulassungbescheinigung Teil 1 gdzie w
adnotacjach jest informacja o wycofaniu pojazdu z ruchu. W urzędzie
wymagają drugiej części tego Zulassungbescheinigung, jako dowód
pokazująć dwie części dużego breifu na normalne motocykle.
"W odpowiedzi na Pana zapytanie informujemy, iż motocykle o maksymalnej
mocy 11 KW w niemieckim rozporządzeniu o rejestracji pojazdów
(Fahrzeugverordnung) figurują jako motocykle lekie i zgodnie z §3 Pkt
II nr 1C tego rozporządzenia są zwolnione z obowiązku rejestracji.
Jednakże zgodnie z §4 Pkt II nr 2 w połączeniu z §8 tegoż
rozporządzenia mają nałożony obowiązek posiadania tablic
rejestracyjnych. Oznacza to iż otrzymują one po przedłożeniu
pozwolenia na użytkowanie pojazdu (Betriebserlaubnis) dowód
rejestracyjny (Zulassungsbescheinigung Teil I) oraz tablice
rejestracyjne ale nie otrzymują karty pojazdu (Zulassungsbescheinigung
Teil II). Nie wolno im poruszać się po drogach publicznych na
podstawie tylko pozwolenia na użytkowanie pojazdu (Betriebserlaubnis)
oraz tzw. tablic ubezpieczeniowych, tak jak jest to dopuszczalne w
przypadku motocykli małych (o maksymalnej pojemności silnika do 50 cm3).
Konsulat wyraża nadzieję, że informacje te będą Panu pomocne"
Generalnie wszystkie motocykle do 125 ccm z Niemiec maja Betriebserlaubnis i
Farzeugschein(Zulassungsbescheinigung Teil I) - w Polsce z takimi
dokumentami bez problemu można zarejestrować moto.
Powyżej 125 odpowiednio Farzeugschein(Zulassungsbescheinigung Teil I) i
Fahrzeugbrief (Zulassungsbescheinigung Teil II).
--
pozdr.
Piotr S.
F650, R1100, R80 G/S, R35
3 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 15:08:57 |
Temat: Re: 125 z niemiec |
Autor: Marcin |
On Fri, 16 Oct 2009 10:28:39 +0200, "Piotr S" wrote:
Generalnie wszystkie motocykle do 125 ccm z Niemiec maja Betriebserlaubnis i
Farzeugschein(Zulassungsbescheinigung Teil I) - w Polsce z takimi
dokumentami bez problemu można zarejestrować moto.
Powyżej 125 odpowiednio Farzeugschein(Zulassungsbescheinigung Teil I) i
Fahrzeugbrief (Zulassungsbescheinigung Teil II).
Wielkie dzięki, tak wyczerpującej odpowiedzi się nawet nie
spodziewałem. Jeszcze raz dzięki.
--
Pozdrawiam,
Marcin Masłoń
IFA BK 350,Iż,XV1600,XJ900
4 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 16:11:48 | Temat: Re: 125 z niemiec | Autor: Piotr S |
Wielkie dzięki, tak wyczerpującej odpowiedzi się nawet nie
spodziewałem. Jeszcze raz dzięki.
nie ma sprawny, przerabiam takie tematy codziennie. Myślałem, że tylko w
Polsce czepiają się dokumentów od "125" z Niemiec, a tu o ... i na wyspach
to samo :) Może w okienu trafiłeś na urzędasa z Polski
--
pozdr.
Piotr S.
F650, R1100, R80 G/S, R35
5 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 16:32:45 | Temat: Re: 125 z niemiec | Autor: Marcin |
On Fri, 16 Oct 2009 16:11:48 +0200, "Piotr S" wrote:
nie ma sprawny, przerabiam takie tematy codziennie. My?lałem, że tylko w
Polsce czepiaj? się dokumentów od "125" z Niemiec, a tu o ... i na wyspach
to samo :) Może w okienu trafiłe? na urzędasa z Polski
nie, nie, ot literówka :) pisząc UK miałem na myśli WK, tak więc jak
najbardziej w Polsce.
--
Pozdrawiam,
Marcin Masłoń
IFA BK 350,Iż,XV1600,XJ900
6 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 18:52:21 | Temat: [OT] Re: 125 z niemiec | Autor: (pj) |
Marcin pisze:
nie, nie, ot literówka :) pisząc UK miałem na myśli WK
zasłałeś łóżko?
--
pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
7 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 19:30:59 | Temat: Re: [OT] Re: 125 z niemiec | Autor: Marcin |
On Fri, 16 Oct 2009 18:52:21 +0200, "(pj)" wrote:
zasłałeś łóżko?
nie bałdzo.
--
Pozdrawiam,
Marcin Masłoń
IFA BK 350,Iż,XV1600,XJ900
| | | | |