2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
1 | Data: Pa?dziernik 18 2012 00:02:57 |
Temat: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | |
Autor: Marek | Witam, 2 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 00:15:05 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marek, czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do przyśpieszania z małych prędkości. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 3 |
Data: Pa?dziernik 17 2012 22:18:50 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: | RoMan Mandziejewicz wrote: Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do przyĹpieszania Znowu zaczyna siÄ trollowanie. Uwaga! Nie karmiÄ! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 4 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 07:21:41 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek Dyjor | Użytkownik wrote: RoMan Mandziejewicz wrote: wisz trochÄ ma racji... 5 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 13:17:07 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: | Marek Dyjor wrote: Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do Nie ma, sprawne auto z elektronicznym wtryskiem nie ma prawa szarpaÄ w takiej sytuacji. Powinno po prostu słabo przyspieszaÄ. SzarpaÄ na za niskich obrotach to mógł, byÄ może, Polonez z gaźnikiem... -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 6 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 00:20:04 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku. Pozdrawiam Marek 7 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 00:29:47 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: liquidmolly | On Thu, 18 Oct 2012 00:20:04 +0200, Marek wrote: Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, "Witam wszystkich>.Mam Berlingo z 2003r 2.0hdi 90ps i mam z nim problem,jak jadę na 4biegu 50km/h i chcę przyspieszyć to zaczyna mi szarpać, a jeżeli nie dotykam gazu prawie wcale to nie szarpie i jak mu wcisnę gaz do dechy to też nie szarpie ,normalnie sie rozpędza. tak też jest na 5 biegu jak go rozpędzam od 70 do 90km/. Na tych biegach z ta prędkością na obrotomierzu jest od 1500do1900 obotów." "Bo jeżeli się jedzie poniżej 1500obrotów na tych biegach to nie szarpie a jeśli powyżej 2000tys obrotów to też nie szarpie." To jest kwestia zbyt niskich obrotów. Owszem, da sie ruszyć z nawet z trójki bez szarpania -- tylko trza umić i nie martwic sie o sprzęgło ;P 8 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 00:37:24 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marek, Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów doTo nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nie są własciwe biegi do przyśpieszania przy takich prędkościach. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 9 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 10:23:24 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek | Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5 biegu. 10 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 19:23:51 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Cavallino |
Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał lub ma HDI 2.0 i ten problem będzie wiedział o co chodzi. Szarpanie występuje w zakresie 1500-1800 obrotów i to sa prędkosci 70-80 km/h na 5 biegu. Czyli tak jak Ci piszą - za nisko. 11 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 19:56:33 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: liquidmolly | On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote: Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto miał Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim) biegu, czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza? Moze zmien samochod na taki z automatyczna skrzynia... 12 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 20:07:51 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-18 19:56, liquidmolly pisze: On Thu, 18 Oct 2012 10:23:24 +0200, Marek wrote:Ale tu nie chodzi o przerażenie obrotami lecz o to, że dla tego silnika opisane przez Marka warunki pracy nie powinny powodowaÄ żadnych szarpaĹ. A skoro już o automacie, to mógłbyĹ siÄ mocno zdziwiÄ jak automat z podobnym silnikiem podczas delikatnej jazdy potrafi utrzymywaÄ obroty właĹnie w granicach 1500-1800. WiÄc może to Ty nie do koĹca wiesz o czym piszesz... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 13 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 20:16:16 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Tom N | R2r w W dniu 2012-10-18 19:56, liquidmolly pisze: Ale powoduje, i poki co nie znalazl sie lekarz od 70-80/5 biegu... A skoro już o automacie, to mógłbyś się mocno zdziwić jak automat z No i? Delikates bedzie czestym klientem serwisu, mnie to nie przeszkadza Więc może to Ty nie do końca wiesz o czym piszesz... A moze wiem -- po co ci ta osobista wycieczka byla potrzebna? Chciales sie dowartosciowac? -- 'Tom N' 14 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 20:51:23 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-18 20:16, (Tom N) pisze: R2r wW jednym samochodzie powoduje, w drugim takim samym nie. Ciekawe, prawda? :-) Na dodatek w trzecim podobnym również wszystko ok. No i rada dotyczÄ ca zmiany samochodu na taki z automatem też nie jest rozwiÄ zaniem. Nie sÄ dzÄ aby to była sprawa skrzyni biegów, ;-) a jeĹli chodzi o technikÄ jazdy to myĹlÄ, że możemy przyjÄ Ä już za pewnik, że również nie.A skoro już o automacie, to mógłbyĹ siÄ mocno zdziwiÄ jak automat z Delikates bedzie czestym klientem serwisu, mnie to nie przeszkadzaNo, teraz też teraz pojechałeĹ... Ĺagodna jazda dieslem z obrotami 1500-1800 szkodliwa dla samochodu. Dobrze, że mój tego nie czyta, bo jeszcze by uwierzył. ;-) Stwierdziłem fakt, że napisałeĹ (rozumiem, że oba posty sÄ Twojego autorstwa mimo różnych nicków i braku podpisu w pierwszym) bzdurÄ i starałem siÄ jak najłagodniej to ujÄ Ä. Nie ma w tym nic osobistego. Stwierdzenie, że nie wiesz o czym piszesz jest tylko moja hipotezÄ , na której poparcie nie mam nic poza Twoimi słowami i brakiem podejrzewania CiÄ, że celowo kłamiesz. :-)WiÄc może to Ty nie do koĹca wiesz o czym piszesz... Nie podejrzewałem, że aż tak wrażliwy na swoim punkcie jesteĹ, że moje słowa mogły CiÄ uraziÄ, zwłaszcza po tekĹcie pod adresem wÄ tkotwórcy "czy moze 2500 obrotow juz cie przeraza?". Dziwne, że to dla Ciebie nie było osobistÄ wycieczkÄ . Ale nieważne. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 15 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 21:10:59 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Ale probowales jezdzic z predkosciami 70-80 na czwartym (albo trzecim) Naprawdę tak trudno zrozumieć to co napisałem ? Poniżej 1500 jest OK, nawet przy 1000 obrotów auto jedzie płynnie. Dwa inne auta z tym silnikiem pracują poprawnie. Proszę o nie spamowanie w temacie. Pozdrawiam Marek 16 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 21:40:43 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-10-18 21:10, Marek pisze: "liquidmolly" napisał: A twoje nie i nikt nie potrafi znaleźć przyczyny. Dowiesz się pewnie wielu dziwnych rzeczy, ale rozwiązania się nie spodziewaj. Przypadkiem może się trafi ;) Ja mam w swoim "loopback error" (czy coś w podobie) i pewnie do śmierci będzie z tym samochód żył :) Proszę o nie spamowanie w temacie. LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy pisze co chce i co uważa :) TY oczywiście też masz do tego prawo :) 17 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 22:04:07 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
LOL - kupiłeś to Berlingo z Wrześni i teraz myślisz, że usenet i pms to Czy z Wrześni czy z Gdyni - znaczenia akurat nie ma. Piszę z nadzieją rozwiązania problemu, gdyż auto popularne i problem również dość często występujacy. Wypróbowałem już większość metod, które pomogły innym, lecz jeszcze nie trafiłem na winnego. Pozdrawiam Marek 18 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 22:21:35 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-10-18 22:04, Marek pisze:
Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko, jedyne wątki w których brałeś udział (i byłeś ich autorem) to: "Volkswagen Caddy - prośba o porady i opinię" "Berlingo - Września" "Berlingo 2004 vs Caddy 2004 osobowe wysokośc osłony silnika " "2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów". Po czym piszesz: "Proszę o nie spamowanie w temacie. " Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny support. Taki lajf. Ty pomożesz innym, być może Tobie pomogą. Przy okazji będzie z 90% postów nie na temat itd. Piszę z nadzieją Na dedykowanych forach forach byłeś? 19 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 22:41:22 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Ma. Wiesz dlaczego? Pozwolę wytłumaczyć - na grupie jesteś krótko, Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem krótko również nic do tego nie ma. Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny Dlatego prosiłem o niespamowanie aby nie było tych 90% nie na temat. Co gorsze wdając się w dyskusję sam pisze posty nie zwiazane z tematem, ale niektórych wypowiedzi nie sposób zostawić bez komentarza. Na dedykowanych forach forach byłeś? Oczywiście, zanim napisałem tutaj. Pozdrawiam Marek 20 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 08:08:54 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-10-18 22:41, Marek pisze: Nadal nie widzę związku z pochodzeniem auta. To, że na tej grupie jestem Skoro tego nie widzisz, trudno... Wiesz, tu jest usenet, a nie (jak pisałem wcześniej) bezpłatny To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się wydaje na temat, a co nie. Czas się do tego przyzwyczaić. To nie jest jakieś tforum z moheratorem itd. Co No popatrz, a do innych masz jakieś uwagi :P ale Sposób, sposób :) 21 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 08:31:20 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
To jest grupa dyskusyjna i tak naprawdę mało kogo obchodzi co ci się To również dotyczy Ciebie. Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając grupę podobnie jak Ty. Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował. Pozdrawiam Marek 22 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 08:47:08 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-10-19 08:31, Marek pisze: Użytkownik "Artur Maśląg" napisał ROTFL - czyżbyś czytał niedokładnie? Przypomnę co napisałem wczoraj: <cite> > jakiś dedykowany support techniczny? Nie, to grupa dyskusyjna - każdy > pisze co chce i co uważa TY oczywiście też masz do tego prawo </cite> Niepotrzebnie się wdałem w dyskusję, zaśmiecając grupę podobnie jak Ty. Widać, żeś młody i wojowniczy ;) Kolejne posty nie na temat po prostu będę ignorował. Znaczy nauka się przydała :) 23 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 21:56:21 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Krzysztof Matyasik | W dniu 18.10.2012 10:23, Marek pisze: Jeszcze raz napiszę - to nie jest kwestia zbyt niskich obrotów - kto Święta racja, te silniki lubią szarpać dokładnie w tym zakresie. Odłącz przepływomierz i ciesz się przez kilka minut brakiem szarpania :) Generalnie to przepływka i zawór EGR do czyszczenia lub wymiany. Jeśli w zaworze EGR ułamał się grzybek - tylko wymiana. Niektórzy zaślepiają, dziurki wiercą... takie tam druciarstwo. Oczywiście po odpięciu przepływomierza po jakimś czasie powinien wyskoczyć błąd... wystarczy ją podłączyć z powrotem i skasować dowolnym skanerem obd, nawet tym na bluetooth (+telefon z androidem). Mam to samo. 24 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 10:44:54 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-18 00:37, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Marek,Ale nie umknÄło Ci czasem, że to jest Diesel? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 25 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 10:50:51 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello R2r, Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nieZwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów doTo nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK, Słabiutki dieselek w nielekkiej budzie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 26 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:32:23 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-18 10:50, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello R2r,No bez przesady. Co prawda wyĹcigówka to to nie jest ale _spokojne_ przyspieszanie od 1500 obrotów to akurat nie powinno byÄ nic trudnego dla tego samochodu. Bez wzglÄdu na wartoć samego przyspieszenia przy obrotach rzÄdu 1500+ samochód powinien jechaÄ płynnie. Szarpanie w tym przypadku IMHO Ĺwiadczy jednak o jakichĹ problemach z zasilaniem a nie o niewłaĹciwej technice jazdy. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 27 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 13:23:30 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: | R2r wrote: No bez przesady. Co prawda wyĹcigówka to to nie jest ale _spokojne_ ZwróÄ uwagÄ, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne, nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafiÄ przyspieszyÄ od absurdalnie nawet niskich obrotów. Wszystkie którymi jeżdżÄ spokojnie przyspieszÄ od 1000 lub nawet niżej. OczywiĹcie nie jest to właĹciwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpaÄ. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 28 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 09:02:29 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: komar | W dniu 2012-10-18 15:23, tÎż pisze: ZwróÄ uwagÄ, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne, a Roy to czasem nie wgniata w fotel przy 300rpm ? 29 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 09:38:20 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-10-19 09:02, komar pisze: W dniu 2012-10-18 15:23, tÎż pisze: PrzestaĹ. Tylko pobudzasz trolla do życia. I to tÄpego trolla, któremu siÄ wydaje, że to inni sÄ trollami, a nie on sam. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 30 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 08:57:21 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: | Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote: Tylko pobudzasz trolla do życia. I to tÄpego trolla, któremu siÄ wydaje, Ale nikt do Ciebie nic nie pisał. WiÄc wracaj do nory. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 31 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:10:13 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Ale nie umknÄło Ci czasem, że to jest Diesel? Nie umnkÄło. JeżdżÄ również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niż to z powodu zbyt niskich obrotów. Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat. Pozdrawiam Marek 32 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:25:09 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:
Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki przepływomierza. I wtedy sprawdź. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 33 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 12:17:42 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki przepływomierza. I wtedy sprawdź. OdłÄ czałem swojÄ przepływkÄ i było bez zmian, dlatego ja wykluczyłem - test na komputerze podczas jazdy rownież nie wykazał jej nieprawidłowej pracy. Pozdrawiam Marek 34 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 13:24:42 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: | Marek wrote: OdłÄ czałem swojÄ przepływkÄ i było bez zmian, dlatego ja wykluczyłem - Spróbuj jednak podmieniÄ. To, że auto z odłÄ czonÄ przepływkÄ też szarpie, to akurat nic dziwnego, bo ona przecież do czegoĹ służy. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 35 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:35:57 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze: Pytałem RoMana. ZauważyłeĹ może? JeżdżÄ również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiemNo popatrz jak siÄ piÄknie z TobÄ zgadzam... :> Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.Ale... to chyba jest grupa dyskusyjna, nie? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 36 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 12:15:33 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Pytałem RoMana. ZauważyłeĹ może? Fakt, moje przeoczenie. Pozdrawiam Marek 37 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:04:59 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Myjk | Thu, 18 Oct 2012 00:02:57 +0200, Marek [...] szarpania [...] Możesz sprecyzowaÄ? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki" (jakby siÄ paliwo koĹczyło) czy raczej "telepanie" budÄ ? -- Pozdor Myjk 38 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:24:06 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Możesz sprecyzowaÄ? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki" CiÄżko to dokładnie opisaÄ, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez przepływomierza to samo, z odłÄ czonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem LiquiMolly i jakby była mała poprawa. Pozdrawiam Marek 39 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:33:14 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: twistedme | CiÄżko to dokładnie opisaÄ, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez przepływomierza to samo, z odłÄ czonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem LiquiMolly i jakby była mała poprawa. Ja mam coĹ takiego w 1,9jtd (posłuże siÄ słowami z jakiegoĹ forum fiata, bo dokładnie tak samo): "WidzÄ, że nie tylko ja mam ten problem. Co prawda mam starszy typ, bo 1.9 JTD ale problem ten sam. Szarpie przy spokojnym przyspieszaniu, wyczuwalne głównie na 1 i 2 biegu w granicach 1300-1500 obr./min. tak jakby brakowało mu paliwa. Czasami jest to mniej odczuwalne, innym razem bardziej. EGR czyĹciłem, przepływomierz odłÄ czałem, na różnych paliwach jeździłem, wodÄ z filtra spuszczałem. Filtr powietrza praktycznie nowy." Ja bÄdÄ z tym walczył w przyszłym miesiÄ cu, bo mnie wkurzaÄ zaczyna... Pozdrawiam Przemek 40 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:41:04 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Myjk | Thu, 18 Oct 2012 11:24:06 +0200, Marek CiÄżko to dokładnie opisaÄ, ale takie szybkie szarpanie, WyglÄ da na to, że mam to samo w 2.0 CiTD w Mazdzie 6. Tylko u mnie problem wsytÄpuje sporadycznie. Wykluczyłem wiÄc poduszki silnika czy skrzyni (choÄ któraĹ ewidentnie jest zużyta, bo telepie mocno budÄ na jałowych). Długo jednak nie doĹwiadczałem tego efektu po kalibracji wtrysków. -- Pozdor Myjk 41 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 17:25:12 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Marek pisze tak: Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby Jak szybkie wibrujące. To może być napinacz paska wielorowkowego, sprzęgło alternatora lub sam pasek. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 42 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 17:28:29 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Myjk | Thu, 18 Oct 2012 17:25:12 +0200, PiteR Jak szybkie wibrujÄ ce. To może byÄ napinacz Jak raz wystÄpuje a raz nie, to też? -- Pozdor Myjk 43 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 17:34:03 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Myjk pisze tak: Jak raz występuje a raz nie, to też? Jeśli raz = zimno lub mokro to też jak nie to nie wiem co to za licho. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 44 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 17:35:49 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** PiteR pisze tak: Jak raz występuje a raz nie, to też? zdjąć pasek i pojeżdzić -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 45 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 11:25:16 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-10-18 00:02, Marek pisze: Witam, Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony. Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i jest OK... 46 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 12:18:44 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony. Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i jest OK... Mechanik jeździł z odłączonym czy zaślepionym EGR i nie pomogło niestety. Pozdrawiam Marek 47 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 07:18:34 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-10-18 12:18, Marek pisze:
No to czy z odpiętym czy zaślepionym, bo to będzie istotna różnica. Bo jeżeli EGR się zasyfił to pewnie jest przyblokowany w jednej pozycji i jazda z odpiętym nic nie da. Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku. Któryś ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo... 48 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 08:50:41 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marek |
Dopytam dokładnie, dzieki za zwrócenie na to uwagi. Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku. Któryś ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo... Korekty sprawdzane na komputerze i mieściły się w normie. Pozdrawiam Marek 49 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 13:20:56 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: | Marek wrote: czy udało siÄ komuĹ z Was doĹwiadczyÄ a co ważniejsze zwalczyÄ problem Szarpanie na niskich obrotach, jeĹli pochodzi z silnika (a nie z układu przeniesienia napÄdu) wiÄ że siÄ zapewne ze niewłaĹciwie dobieranÄ lub podawanÄ mieszankÄ (przy niskich obrotach zwykle najpierw czuÄ tego rodzaju problemy). WiÄc sprawdzaj po kolei wszystko, co ma na to wpływ, może w koĹcu znajdziesz przyczynÄ. Nie znam niestety tego silnika, wiÄc nie wiem, co tam najczÄĹciej pada. :) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 50 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 21:16:23 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Hinek | Użytkownik "Marek" napisał Przyczyną podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu przelewowego sterującego ciśnieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach. Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli: HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min. "Wiedza" nabyta przy eksploatacji Malucha albo 20-letniego Golfa jest już małoprzydatna. -- Hinek 51 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 21:35:40 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: ToMasz | Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez wszystkie wątki, więc wyjaśnię moje zdanie tak: Ja staram się jeździć HDI 2.0 tak w miarę sensownie, ekonomicznie, spokojnie. moja żona zadowolona ze stosunkowo wysokiego momentu obrotowego, jedynki używa przez pierwsze 3 metry jazdy, potem dwójka, 5m i trójka. Ja drę ryja żeby nie jeździła poniżej 1500 obrotów. Matka ma partnera 1.1, więc - z przyzwyczajenia - bez 3500 RPM nie ruszy /nie zmieni biegu. To auto, ten silnik, przez ostatnie 4 lata nie zadławił się, nie szarpnął na żadnych obrotach, pod dowolnym obciążeniem. Ci którzy twierdzą że "te typy tak mają" zapewne znają się na czymś innym niż samochody.... ToMasz 52 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 21:49:19 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze: właĹnie to chciałem napisaÄ. Nie jestem w stanie przebrnÄ Ä przezAle że jak majÄ ? Bo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. PodałeĹ dwa przykłady odmiennego sposobu jazdy. To który jest ten niewłaĹciwy? :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 53 |
Data: Pa?dziernik 18 2012 22:00:32 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-10-18 21:35, ToMasz pisze: Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:właśnie to chciałem napisać. Nie jestem w stanie przebrnąć przez Już się dowartościowaliście na tle "niedouczonych" i "nieinteligentnych" i "nieposiadających" (w swym mniemaniu oczywiście) ? Tak, prawdą jest, że 2.0 HDI "idzie" ładnie od dołu (choć te 1100rpm to pewna przesada) i jak jest wszystko w porządku to nie ma szarpań itd. Tyle, że bardzo wiele silników tak ma i nie jest to żadna cudowna właściwość. Podobnie pojedzie większość większych benzyn (np. 2.0) i to nawet 20 letnich. Oczywiście, inaczej wygląda charakterystyka momentu/mocy dla 2.0 HDI (PSA) i 1.1 (jak mniemam wolnossącej benzyny, która szybko została wycofana z oferty) - może jakbyś to porównał do 1.8 to byłoby o czym rozmawiać... 54 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 17:45:43 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Marek" napisał A turbinka przy ilu się załącza? Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność autora takiego tekstu. 55 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 18:51:04 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino napisał(a): Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli: W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie przyspiesza już od 1200 obr. Gdy miałem zastępcze Berlingo z 2.0 hdi jechał bardzo podobnie do mojego - w tych silnikach nie ma żadnej "turbo-dziury" - auto przyspiesza jakby było napędzane silnikiem elektrycznym. Mam porównanie do 1.9dci - to zupełnie inne silniki - dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi). TG 56 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 21:09:42 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze: [...] dciTo znaczy, że masz zepsuty jeĹli poniżej 1800 siÄ dławi. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 57 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 21:29:56 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r napisał(a): W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze: Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy 1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan. W drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza. TG 58 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 22:35:52 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r napisał(a):Nie wiem co, ale jeĹli tak Ci siÄ zachowuje samochód jak napisałeĹ to ani chybi coĹ masz zepsute. :-) Daj gaz do podłogi przyTy z tych, dla których pedał przyspieszenia ma tylko dwa położenia? :-) Nie chodzi o dynamiczne przyspieszanie, lecz o jazdÄ i ewentualne _delikatne_ (powolne) zwiÄkszanie prÄdkoĹci a to nawet przy 1500 rpm odbywa siÄ przy sprawnym dCi bez szarpania ani dławienia. Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciĹniÄcie gazu powoduje najwyżej to, że na poczÄ tku samochód zbiera siÄ leniwie i faktycznie dopiero ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej jednak nie dławi siÄ. "Dławi" to możeNo właĹnie nic siÄ nie telepie, nie dławi siÄ ani nie szarpie podczas normalnej jazdy z prÄdkoĹciÄ obrotowÄ nawet w zakresie 1500-1800 rpm. Dotyczy to zarówno mojego 1,9 dCi 120KM jak i dwóch innych 2,0 (150 i 170 KM), które mam okazjÄ od czasu do czasu użytkowaÄ. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 59 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 08:48:22 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r napisał(a): Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to, że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej jednak nie dławi się. Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet przy 1200obr/min. Nie ma prównania do 1.9dci - mam dwa minivany - jeden z dci, drugi z hdi - mie ma czego porónywać. Mam też w rodzinie nowszy dci (130KM) i tu też jest tak samo. TG 60 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 10:31:51 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r napisał(a):No a napisałeĹ: "dci zaczyna jechaÄ pow. 1800-2000 obr. (niżej siÄ dławi)", później zaĹ ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie siÄ" dokładniej opisuje ten stan". Czyli coĹ zupełnie odmiennego od tego co powyżej... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 61 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 12:12:25 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze: dci i hdi to Twoim zdaniem to samo? 62 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 22:12:21 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-20 12:12, Cavallino pisze: A gdzieĹ tak napisałem? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 63 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 23:31:28 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r napisał(a): Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 64 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 08:40:41 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a): W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze: Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat sobie często myśli, że teraz to właściwie wcale nie trzeba redukować i przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieźle mu to wychodzi :-) TG 65 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 18:09:09 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Krzysztof Matyasik | W dniu 20.10.2012 08:40, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a): BeZeDura! Masz zepsuty japoński automat. Mam 2.0HDI z automatem AM6 (Aisin - Warner) i nie ma bata, aby w trybie automatycznym silnik męczył się przy 1200 obr/min - skrzynia zawsze zmienia przełożenie. Co więcej - japoński automat potrafi zrzucić nawet trochę za nisko, tylko po to, aby po dwóch sekundach znowu wrócić na wyższy bieg, chociaż spokojnie mógł pociągnąć na poprzednim... ale z drugiej strony przynajmniej nie syfi się tak FAP, jak to ma miejsce w dziadkowozach z manualem... zmiana biegu przy 1900 obr i gaz w podłodze... silnik w takiej sytuacji to istna wytwórnia sadzy. 66 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 10:32:32 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: R2r | W dniu 2012-10-19 23:31, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: A kto bogatemu zabroni? ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 67 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 08:43:50 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Cavallino |
Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino napisał(a): Jasne....... Weź kiedyś zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do np. 1800, możesz się zdziwić. 68 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 08:55:58 | Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 20-10-2012 o 08:43:50 Cavallino napisał(a):
Za leniwy jestem :-) - ale przejedź się kiedyś c4P z hdi 2.0 (najlepiej nowszą wersją 150/160KM) lub jakimś pugiem z tym silnikiem - zdziwisz się jak tym się jeździ. Przyzwyczajenia ze "starych" diesli, które jechały dopiero od 2krpm+ nie mają tutaj racji bytu. TG |