Grupy dyskusyjne   »   2.0 HDI świece żarowe

2.0 HDI świece arowe



1 Data: Grudzien 21 2010 15:11:15
Temat: 2.0 HDI świece arowe
Autor: nexus6 

Cze
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece arowe od nowości.
Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym duej świeci.
Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala normalnie. Auto w okolicach 0 do moe -2 zapala atwo przy pierwszym kręceniu.
Przy -10 i niej po nocy zapala bardzo cięko, nawet jeśli ze 3 razy podgrzewam świece. Bardzo cięko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4 kręceniu po okoo 10s kade (moe trochę mniej). 3 kręcenia to minimum przy tych temperaturach, częściej 4.
Zuycia oleju brak, przebieg oryginalny.

Podejrzewam świece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia, lub uszkodzenia zasilania świec?
Czy atwo sprawdzić te świece samemu?
Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy aby się przekonać, e to nie to.
Czy świece NGK są OK?
pozdrawiam
nexus



2 Data: Grudzien 21 2010 15:20:46
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: mirek 

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomoci

Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod
chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym
razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma
(ok. 5 sek).

--
Mirek

3 Data: Grudzien 21 2010 15:38:17
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: nexus6 

W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze:

U¿ytkownik   napisa³ w wiadomo¶ci

Cze¶æ
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km ¶wiece ¿arowe od nowo¶ci.
Podejrzewam ¶wiece ¿arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste¶ pewien, ¿e to ¶wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty¶. parkowany tylko pod
chmurk±, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesz³e mrozy odpala za pierwszym
razem. Po mocno moro¼nej nocy (-15 i wiêcej) trzeba nieco d³u¿ej potrzymaæ
(ok. 5 sek).


Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.
pozdrawiam
nexus

4 Data: Grudzien 21 2010 21:53:12
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, e moe nie mieć siy odpowiednio zakręcić.
Sprawd dokadniej aku, moe zabierz go do domu i podaduj. Moe się okazać, e prąd na pierwszy strza owszem daje odpowiedni, ale pojemno ju nie ta.
Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy duej. Przebieg to 168kkm.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj."

5 Data: Grudzien 22 2010 07:11:43
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa w wiadomości

W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, e moe nie mieć siy odpowiednio zakręcić.
Sprawd dokadniej aku, moe zabierz go do domu i podaduj. Moe się okazać, e prąd na pierwszy strza owszem daje odpowiedni, ale pojemno ju nie ta.

Przecie na kręcenie się nie skary.

Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy duej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mj pali od strzaa...

6 Data: Grudzien 22 2010 09:17:17
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:


Uytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa w
wiadomości
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi
wyciągnąć z aku tyle mocy, e moe nie mieć siy odpowiednio zakręcić.
Sprawd dokadniej aku, moe zabierz go do domu i podaduj. Moe się
okazać, e prąd na pierwszy strza owszem daje odpowiedni, ale
pojemno ju nie ta.

Przecie na kręcenie się nie skary.


Akurat to moe być zudne. Mj kręci jak gupi, sąsiadowi kręci sabiej, choć wydawao się, e wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręci wawiej i odpali bezproblemowo.

Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
duej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mj pali od strzaa...

Te, moderator...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj."

7 Data: Grudzien 22 2010 10:17:31
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa w wiadomości

W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:

Uytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa w
wiadomości
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi
wyciągnąć z aku tyle mocy, e moe nie mieć siy odpowiednio zakręcić.
Sprawd dokadniej aku, moe zabierz go do domu i podaduj. Moe się
okazać, e prąd na pierwszy strza owszem daje odpowiedni, ale
pojemno ju nie ta.

Przecie na kręcenie się nie skary.


Akurat to moe być zudne. Mj kręci jak gupi, sąsiadowi kręci sabiej, choć wydawao się, e wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręci wawiej i odpali bezproblemowo.


Coś w tym moe być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to raczej nie to.

Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
duej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mj pali od strzaa...

Te, moderator...

A co :) Te dodatkowe przechwaki mu nie pomagają

8 Data: Grudzien 22 2010 11:00:26
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Sebastian Sawicki 

On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:

Akurat to moe być zudne. Mj kręci jak gupi, sąsiadowi kręci
sabiej, choć wydawao się, e wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
odpaliem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręci wawiej
i odpali bezproblemowo.


Coś w tym moe być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to
raczej nie to.


Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali.
S.

9 Data: Grudzien 22 2010 12:53:55
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Sebastian Sawicki"  napisa w wiadomości

On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:
Akurat to moe być zudne. Mj kręci jak gupi, sąsiadowi kręci
sabiej, choć wydawao się, e wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
odpaliem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręci wawiej
i odpali bezproblemowo.


Coś w tym moe być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to
raczej nie to.


Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali.

To ju chyba mocno zarnięta maszyna ktra nie ma kompresji. Jak tylko nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie mona liczyć pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

10 Data: Grudzien 22 2010 14:49:04
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Sebastian Sawicki 

On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:

To ju chyba mocno zarnięta maszyna ktra nie ma kompresji. Jak tylko
nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie mona liczyć
pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI.
S.

11 Data: Grudzien 23 2010 08:13:06
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Sebastian Sawicki"  napisa w wiadomości

On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
To ju chyba mocno zarnięta maszyna ktra nie ma kompresji. Jak tylko
nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie mona liczyć
pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.

przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI.

Nie mogę sobie wyobranić aby silnik ktry kręci na tyle wawo e nie mona zauwayc rnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapali z powodu za maych obrotw. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś?

12 Data: Grudzien 23 2010 09:27:33
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Uytkownik "Agent"  napisa w wiadomości grup

Nie mogę sobie wyobranić aby silnik ktry kręci na tyle wawo e nie mona zauwayc rnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapali z powodu za maych obrotw. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś?

W 1.9 dCi minimalne prędko obrotowa przy ktrej moliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min
(rdo - Instrukcja serwisowa, rozdzia 13B - ukad wtrysku diesel)
Poniej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.

Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

Pzdr
TG

13 Data: Grudzien 23 2010 14:36:35
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa w wiadomości

Uytkownik "Agent"  napisa w wiadomości grup
Nie mogę sobie wyobranić aby silnik ktry kręci na tyle wawo e nie mona zauwayc rnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapali z powodu za maych obrotw. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś?

W 1.9 dCi minimalne prędko obrotowa przy ktrej moliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min
(rdo - Instrukcja serwisowa, rozdzia 13B - ukad wtrysku diesel)
Poniej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.

Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

Moe i racja. Chocia kci sie to z logiką jeśli auto mogoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje

14 Data: Grudzien 23 2010 16:17:04
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Uytkownik "Agent"  napisa w wiadomości grup

>W 1.9 dCi minimalne prędko obrotowa przy ktrej moliwy jest rozruch >wynosi 300 obr/min
>(rdo - Instrukcja serwisowa, rozdzia 13B - ukad wtrysku diesel)
>Poniej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.

>Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.

Moe i racja. Chocia kci sie to z logiką jeśli auto mogoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje

Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytaem wynika, e poniej tej prędkości obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciśnienie w rampie wtryskowej, ktre w fazie rozruchu powinno być większe od 1050 barw (jeśli ten warunek nie jest speniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch)

Pzdr
TG

15 Data: Grudzien 23 2010 00:06:54
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-22 11:00, Sebastian Sawicki pisze:

Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V
ale silnik Ci juz nie odpali.

Jesteś pewien tego co napisaeś?

16 Data: Grudzien 23 2010 00:06:18
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-22 09:17, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi
wyciągnąć z aku tyle mocy, e moe nie mieć siy odpowiednio zakręcić.
Sprawd dokadniej aku, moe zabierz go do domu i podaduj. Moe się
okazać, e prąd na pierwszy strza owszem daje odpowiedni, ale
pojemno ju nie ta.

Przecie na kręcenie się nie skary.

Akurat to moe być zudne. Mj kręci jak gupi, sąsiadowi kręci
sabiej, choć wydawao się, e wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
odpaliem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręci wawiej i
odpali bezproblemowo.

Dokadnie.

Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
duej. Przebieg to 168kkm.

Następna super rada to mj pali od strzaa...

Mj pali jak tylko pomyślę, e ju przekręcam kluczyk.

17 Data: Grudzien 22 2010 19:24:02
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Uytkownik "Agent"  napisa w wiadomości grup

Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, e moe nie mieć siy odpowiednio zakręcić.
>Sprawd dokadniej aku, moe zabierz go do domu i podaduj. Moe się >okazać, e prąd na pierwszy strza owszem daje odpowiedni, ale pojemno >ju nie ta.

Przecie na kręcenie się nie skary.

Samo krecenie nie wystarczy, musi być odpowiednia predkosc obrotowa walu.

Pzdr
TG

18 Data: Grudzien 23 2010 00:04:42
Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.

Moesz mieć gwniany olej.

Raczej na pewno.

19 Data: Grudzien 21 2010 21:11:17
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: ToMasz 

mirek pisze:

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomoci

Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod
chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym
razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma
(ok. 5 sek).

nie ebym sie chwali, ale moja Xsara ma na liczniku 160ty (tyle
wywiatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne wiece zarowe. Tyle ze
w HDi to sie tylko zim zapalaj i to na bardzo krtki czas. Zapalam tak
ze przekrcam kluczyk, i czekam a elektryczna pompa paliwa skoczy
pompowa - wtedy dopiero krce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
15 stopni poniej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
zderzaka, ale silnik - zapala. By w zeszym roku problem ze nie chciaa
zapala a objaw by podobny do padajcego akumulatora. Rozrusznik krci
tak troch niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie
"rwie" jak dziki.
Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke
(>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a
nie zrobie zwarcia) - swiece s OK.

ToMasz

20 Data: Grudzien 22 2010 07:13:47
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "ToMasz"  napisa w wiadomoci

mirek pisze:
Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomoci

Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo
2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod
chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym
razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma
(ok. 5 sek).

nie ebym sie chwali, ale moja Xsara ma na liczniku 160ty (tyle
wywiatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne wiece zarowe. Tyle ze
w HDi to sie tylko zim zapalaj i to na bardzo krtki czas. Zapalam tak
ze przekrcam kluczyk, i czekam a elektryczna pompa paliwa skoczy
pompowa - wtedy dopiero krce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
15 stopni poniej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
zderzaka, ale silnik - zapala. By w zeszym roku problem ze nie chciaa
zapala a objaw by podobny do padajcego akumulatora. Rozrusznik krci
tak troch niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie
"rwie" jak dziki.

Czy kada odpowied musi zawiera opis jak to mj diesel super pali?

Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke
(>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a
nie zrobie zwarcia) - swiece s OK.

To pierwsza dobra rada.

21 Data: Grudzien 22 2010 09:20:42
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Mariusz Chwalba 

On Wed, 22 Dec 2010 07:13:47 +0100, Agent  wrote:

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomoci

Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
[...]
Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke
(>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a
nie zrobie zwarcia) - swiece s OK.

To pierwsza dobra rada.

Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem
(do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale  komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

Jak ju multimetr rano wycigniesz, to sprawdzibym przy okazji napicie
na akumulatorze przed rozruchem (powinno by ponad 12.5V i nie spada
widocznie przy wczonych wiatach) i po rozruchu (adowanie, przy  wczonych
wiatach i nawiewach powinno by powyej 14V). Tak na wszelki wypadek.

Trzecie sprawdzibym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, e
z rnych stacji korzystasz.

No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory  rozrusznikowi
- to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadku
doadowa akumulator.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

22 Data: Grudzien 23 2010 00:11:22
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-22 09:20, Mariusz Chwalba pisze:

Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem
(do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci? Jaka powinna by oporno? Jak ma si oporno do nagaru na wiecy?

Trzecie sprawdzibym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, e
z rnych stacji korzystasz.

Jeli tankuje na rnych to bardzo le, nie moe w tej sytuacji wykluczy, e to paliwo.

No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory
rozrusznikowi

Rozrusznik krci si w oleju?

- to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadku
doadowa akumulator.

W takim przypadku ZMIENI OLEJ !!!

23 Data: Grudzien 23 2010 08:02:41
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Mariusz Chwalba 

On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK  wrote:

Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem
(do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci?

Zapyta dalej na grupie. Albo jecha do mechanika.

Jaka powinna by oporno?

Mniej-wicej taka sama. Koczenie si wiecy mona zaobserwowa po tecie
"na arwk", tam si spore rnice robi.

Jak ma si oporno do nagaru na wiecy?

Nijak. Ale przegwizdanie omomierzem wiec to 3 minuty roboty i nie wymaga
demontau niczego istotnego.

[...]
No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory
rozrusznikowi

Rozrusznik krci si w oleju?

Nie wiem jak u Ciebie, u mnie krci silnikiem.

- to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim  wypadku
doadowa akumulator.

W takim przypadku ZMIENI OLEJ !!!

Dyskusyjne. Jestem raczej zwolennikiem praktyki uywania klasy lepkoci
oleju przewidzianej przez producenta. Producent za zwykle przewiduje, e
rozrusznik musi w rnych warunkach tym silnikiem krci. Jeeli na
doadowanym akumulatorze odpali normalnie, problem jest w okolicach
adowania (bo nie daje rady najwyraniej go doadowa). Jeli nie da rady,
to mona szuka dalej.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

24 Data: Grudzien 23 2010 08:32:29
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: ToMasz 

Mariusz Chwalba pisze:

On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK  wrote:

Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem
(do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci?

Zapyta dalej na grupie. Albo jecha do mechanika.
pojechalici panowie troszk skrtami mylowymi. W praktyce, omomierzem
bym tej swiecy nie mierzy, bo wyjedzie prawie zwarcie na kadej. Trzeba
by zmierzy prd, i dopiero ten prd porwnywa. Amperomierza tylko
chyba na takie prdy brak.... Bo co  mi sie wydaje ze 10A dla takiej
swiecy to piku....

ToMasz

25 Data: Grudzien 23 2010 08:55:59
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Mariusz Chwalba 

On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz  wrote:

Zwrcić te uwagę, czy czasami jakaś nie świeci sabiej. Albo  omomierzem
(do masy), czy oporności mają te same. Świeca moe się kończyć, ale
komputer
jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

CO zrobić jak kada świeczka wskae inną warto oporności?

Zapytać dalej na grupie. Albo jechać do mechanika.
pojechaliści panowie troszkę skrtami myślowymi. W praktyce, omomierzem
bym tej swiecy nie mierzy, bo wyjedzie prawie zwarcie na kadej.

Ale bez przesady, świece arowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do
gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy będach pomiarowych, będziesz te będy mia takie same na kadej  świecy.

Trzeba
by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porwnywać. Amperomierza tylko
chyba na takie prądy brak.... Bo coś  mi sie wydaje ze 10A dla takiej
swiecy to pikuś....

Mechanik sprawdzi to wpinając arwkę w szereg między świecą a zasilaniem
i będzie ocenia po jasności świecenia tej arwki. Mam wraenie, e  multimetr
będzie dokadniejszy :-)

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

26 Data: Grudzien 23 2010 11:39:21
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: J.F. 

Uytkownik "Mariusz Chwalba"  napisa

Ale bez przesady, świece arowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do
gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy będach pomiarowych, będziesz te będy mia takie same na kadej  świecy.

0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.
Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.

J.

27 Data: Grudzien 23 2010 11:54:33
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Mariusz Chwalba 

On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F.   wrote:

Ale bez przesady, świece arowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie")  do
gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy będach pomiarowych, będziesz te będy mia takie same na kadej   świecy.

0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.

Albo i więcej. Ale to nie przeszkadza przy porwnaniu, czy wszystkie świece
tą samą oporno mają.

Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.

Podejrzewam, e przy przekanikach jest wygodny dostęp.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

28 Data: Grudzien 22 2010 19:19:43
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

?Uytkownik "Agent"  napisa w wiadomoci grup

Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke
(>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a
nie zrobie zwarcia) - swiece s OK.

To pierwsza dobra rada.

Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieniem dwie wiece ktre miay zwarcie.
Miarodajny test bez wykrcania - jedynie omomierz (dokadny).

Pzdr
TG

29 Data: Grudzien 22 2010 07:09:43
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "mirek"  napisa w wiadomoci

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomoci
Cze
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km wiece arowe od nowoci.
Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).

hej,
jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma (ok. 5 sek).

No to pomg.

30 Data: Grudzien 21 2010 15:36:03
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Sebastian Sawicki 

Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa a potem bedzie jeszcze jedno pykniecie - wtedy dopiero przestaja grzac swiece zarowe.
Przy duzym mrozie bedzie to ok 10-15 sekund po tym jak zgasnie kontrolka.
Wtedy sprobuj odpalic i zobacz czy jest poprawa.
S.

31 Data: Grudzien 22 2010 07:14:55
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Sebastian Sawicki"  napisa w wiadomości

Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa

To ciekawe, we to rozwiń.

32 Data: Grudzien 22 2010 08:59:52
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Sebastian Sawicki 

On 22.12.2010 07:14, Agent wrote:


Uytkownik "Sebastian Sawicki"  napisa w
wiadomości
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj
jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa

To ciekawe, we to rozwiń.

Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz kluczyk, slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych, potem po chwili znika dzwiek pompy. Jak poczekasz jeszcze dluzej to pyknie przekaznik, wtedy przestaja grzac swiece zarowe.

U mnie tak jest, ze jak jest duzy mroz, i sprobuje odpalac od razu jak zgasnie kontrolka swiec to musze krecic dobre pare sekund (3? 5? nie pamietam bo raz tylko tak odpalem). Jak poczekam (tylko jak jest spory mroz) zgodnie z instrukcja powyzej to odpala po 2 - 3 przekreceniach walem. Byc moze swiece zarowe sa u mnie tez juz troche zmeczone, nie wiem, ale powyzsza procedura sie sprawdza wiec ja stosuje.
W HDI jest jeszcze taki myk, ze jak wal korbowy podczas uruchamiania nie osiagnie jakiejs tam zalozonej predkosci (calkiem sporej), to sterownik silnika nie odpali. Dlatego tez, bardzo dobry akumulator to podstawa, bo nawet ten ktory kreci pozornie dobrze, moze nie wystarczyc.

S.

33 Data: Grudzien 22 2010 10:21:23
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Sebastian Sawicki"  napisa w wiadomości

On 22.12.2010 07:14, Agent wrote:

Uytkownik "Sebastian Sawicki"  napisa w
wiadomości
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj
jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa

To ciekawe, we to rozwiń.

Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz kluczyk, slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych, potem po chwili znika dzwiek pompy.

Jesli w ogle  ma elektryczną niskiego ciśnienia to czy czasem nie chodzi ona cay czas. W benzynwkach tez sychac dwięk pompy tylko chwilę co nie oznacza e pompa chodzi tylko przez ten momemt.

34 Data: Grudzien 22 2010 09:56:30
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisa(a):

Jesli w ogle  ma elektryczn niskiego cinienia to czy czasem nie chodzi
ona cay czas. W benzynwkach tez sychac dwik pompy tylko chwil co nie
oznacza e pompa chodzi tylko przez ten momemt.

tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze.
W dodatku komputer nie wczy zaponu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
cinienia nie bdzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo ma
tolerancj od pompy z baku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

35 Data: Grudzien 22 2010 12:56:07
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Waldek Godel"  napisa w wiadomoci

Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisa(a):

Jesli w ogle  ma elektryczn niskiego cinienia to czy czasem nie chodzi
ona cay czas. W benzynwkach tez sychac dwik pompy tylko chwil co nie
oznacza e pompa chodzi tylko przez ten momemt.

tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze.
W dodatku komputer nie wczy zaponu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
cinienia nie bdzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo ma
tolerancj od pompy z baku.

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

36 Data: Grudzien 22 2010 12:59:31
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Sebastian Sawicki 

On 22.12.2010 12:56, Agent wrote:

tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze.
W dodatku komputer nie wczy zaponu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
cinienia nie bdzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo ma
tolerancj od pompy z baku.

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma
jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Autorowi chodzilo zapewne o to, ze ma ja zawsze 2.0 HDI..
S.

37 Data: Grudzien 22 2010 12:09:03
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

38 Data: Grudzien 23 2010 08:15:43
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "Waldek Godel"  napisa w wiadomoci

Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

I pompa elektryczna si wycza?

39 Data: Grudzien 23 2010 11:50:27
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisa(a):

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

I pompa elektryczna si wycza?

Nie. A dlaczego miaaby si wycza?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

40 Data: Grudzien 23 2010 18:22:48
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: ToMasz 

Waldek Godel pisze:

Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisa(a):

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

I pompa elektryczna si wycza?

Nie. A dlaczego miaaby si wycza?

obydwaj macie racje. jak sie przekrci kluczyk w stacyjce, to pompa
"nabije" cinienia i... co ma krci w nieskonczono? wycza sie. Nie
wiem ile to trwa, 10 moze 15 sekund ale napewno sie wycza. natomiast
jak silnik zapali to pompa elektryczna w baku pompuje bez przerwy.

ToMasz

41 Data: Luty 16 2012 12:16:29
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2010-12-22 13:09, Waldek Godel pisze:

Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):

Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.

Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

A co powiesz o 2,0HDI 90KM na osprzcie siemensa, ktry to nie ma tej pompki jak silnik na osprzcie Boscha??

42 Data: Grudzien 21 2010 15:43:24
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: CeSaR 

Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka wiec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
lub uszkodzenia zasilania wiec?

Eeeeee, jako mi si wierzy nie chce eby po 80kkm wiece byy do wymiany..
Mimo wszystko sprawd najpierw bateri.
A moe wtryski zasyfie jakim trefnym paliwem?

C

43 Data: Grudzien 21 2010 16:42:57
Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe
Autor: Rafal 

Na zimnym silniku przy odczonej listwie zasilania wiec, kada powinna mie
prawie zwarcie do masy. Na pocztek moesz sprawdzi oporno pomidzy listw
a mas, bo najprawdopodobniej wszystkie nie dziaaj. Po przekrceniu kluczyka
na listwie, czy tam kablu, powinno by min. 11V. Jeeli czu, e zapon jest
nie we wszystkich cylindrach jednoczenie, to te moe wskazywa na wiece arowe.


--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

44 Data: Grudzien 22 2010 07:08:43
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Agent 


Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomości

Cze
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece arowe od nowości.
Kontrolka pracuje normalni tzn, im zimniej tym duej świeci.
Auto zgaszone po kilku minutach jazdy (<5 min) na mrozie -10 zapala normalnie. Auto w okolicach 0 do moe -2 zapala atwo przy pierwszym kręceniu.
Przy -10 i niej po nocy zapala bardzo cięko, nawet jeśli ze 3 razy podgrzewam świece. Bardzo cięko to dla mnie zaskoczenie przy 3 lub 4 kręceniu po okoo 10s kade (moe trochę mniej). 3 kręcenia to minimum przy tych temperaturach, częściej 4.
Zuycia oleju brak, przebieg oryginalny.

Podejrzewam świece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia, lub uszkodzenia zasilania świec?
Czy atwo sprawdzić te świece samemu?
Ew koszt wymiany nie jest problemem, ale nie lubię marnować pieniędzy aby się przekonać, e to nie to.
Czy świece NGK są OK?
pozdrawiam

Świece arowe mona sprawdzić bez odkręcania ( przynajmniej tak pobienie ale i tak z duym prawdopodobieństwem)

45 Data: Grudzien 22 2010 15:34:03
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-12-21, nexus6  wrote:

Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka wiec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
lub uszkodzenia zasilania wiec?
Czy atwo sprawdzi te wiece samemu?

Najprostszy test: Wykrci, podpi do akumulatora, popatrze czy si nagrzewaj.
Jak padnite - zobaczysz. Jak nie wszystkie bd dobrze grzay -
zobaczysz. A na za sabo grzejce, za to rwno - masz mae szanse.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

46 Data: Grudzien 22 2010 22:23:46
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-12-22 15:34, Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2010-12-21,   wrote:
Podejrzewam świece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys).
Moje pytanie: czy kontrolka świec wskazuje w tym aucie ich uszkodzenia,
lub uszkodzenia zasilania świec?
Czy atwo sprawdzić te świece samemu?

Najprostszy test: Wykręcić, podpiąć do akumulatora, popatrzeć czy się nagrzewają.
Jak padnięte - zobaczysz.

A jak dobre to moesz je uwalić. Moe nie dotyczyć 2.0HDi (bo nie wiem w sumie jak w nim z tym jest), ale w niektrych nowych dieslach, świece wcale nie są podpięte pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V).


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj."

47 Data: Grudzien 22 2010 23:57:54
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-12-22, Marcin "Kenickie" Mydlak  wrote:

A jak dobre to moesz je uwali. Moe nie dotyczy 2.0HDi (bo nie wiem w
sumie jak w nim z tym jest), ale w niektrych nowych dieslach, wiece
wcale nie s podpite pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V).

Nie wiedziaem. A czemu tak zrobili, eby dawa grubsze przewody?

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

48 Data: Grudzien 22 2010 23:36:45
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: nexus6 

Więc tak
na razie testy zawieszone, temperatura wzrosa. Wczoraj jeszcze byo -7 i pierwszy raz przytrzymaem świece duej ni do zgaśnięcia kontrolki i zaskoczy od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać (chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasno podświetlenia (koniec pracy świec).
Moe za krtko grzaem, poczekam na mrz. Silnik od razu po zaskoczeniu pracuje rwniutko, więc chyba świece grzeją wszystkie.
Obroty wau korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne. To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora. N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym napięcie spada do 9 woltw (mam elektroniczny woltomierz, ktry o tym ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, adowanie OK). Moliwe e rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwae czy nie?
pozdrawiam
nexus

49 Data: Grudzien 23 2010 00:19:13
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-22 23:36, nexus6 pisze:

na razie testy zawieszone, temperatura wzrosa. Wczoraj jeszcze byo -7
i pierwszy raz przytrzymaem świece duej ni do zgaśnięcia kontrolki i
zaskoczy od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać
(chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasno podświetlenia
(koniec pracy świec).

Ale świece mogą nadal grzać.

Moe za krtko grzaem, poczekam na mrz.

Ja ostatnio sprbowaem odpalić bez grzania świec, od razu przekręciem silnik i troszkę cięej mu byo ale odpali po 2 sekundach bez problemu przy -8 stopniach. Więc z tymi świeczkami to te tak się nie napalaj, powinieneś mieć dobry akumulator, to jest podstawa.

Silnik od razu po zaskoczeniu
pracuje rwniutko, więc chyba świece grzeją wszystkie.

Jedna świeca jak będzie grzaa, to te silnik musi rwniutko pracować.

Obroty wau korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne.
To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt
niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora.
N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym
napięcie spada do 9 woltw (mam elektroniczny woltomierz, ktry o tym
ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, adowanie OK).
Moliwe e rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwae czy nie?


Akumulator masz padnięty, moim zdaniem.

Rozrusznik, jak kady inny, ma za zadanie kręcić.

50 Data: Grudzien 23 2010 18:38:34
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: ToMasz 

Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, adowanie OK).
Moliwe e rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwae czy nie?
pozdrawiam
nexus

Prze moze aku z samochodu kogoś z rodziny - będziesz wiedzia. Co do
rozrusznika - cieka sprawa. Przez wiekszo ycia byem zdania ze jak
kręci to jest dobry. dopiero parę lat temu, jak zacząem jedzić
citroenami to "odkryem" ze w rozruszniku są 4 szczotki, i jak ktraś
padnie (albo prawie padnie) to rozrusznik kręci, ale z taką jakąś
nieśmiaością. W moim aucie rozrusznik przey tyle co sprzęgo wiec
bardzo krtko.
Jak by Cię interesowao jak wygląda Twj rozrusznik w środku (Naprawa) -
zobacz sobie:

 http://infobot.pl/r/1THU

Mimo ze taka naprawa kosztuje parę godzin pracy +szczotki za 20z, to
jednak pamietaj, ze nie  koniecznie rozrusznik jest sprawcą problemw.
ToMasz

51 Data: Grudzien 23 2010 00:04:00
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:

Cze
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.

Na świeczkach moe być nagar. Albo moe jakaś nie dziaać, jedna, dwie.. Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpala, to akumulator masz saby.

52 Data: Grudzien 23 2010 06:37:58
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Uytkownik "Filip KK"  napisa w wiadomości grup W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:

Cze
Mam kilka pytań.
>Najpierw opis sytuacji.

Na świeczkach moe być nagar. Albo moe jakaś nie dziaać, jedna, dwie.. Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpala, to akumulator masz saby.

Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwch dobrych świecach sprawny silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie)

Pzdr
TG

53 Data: Grudzien 24 2010 11:51:50
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-23 06:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwch dobrych świecach sprawny
silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie)

Dokadnie tak jak mwisz. Nie wiem czemu a tak bardzo koledzy zachęcają do sprawdzania _kadej_jednej_ świecy omomierzem/amperomierzem/voltomierzem. Ja w poprzednim aucie miaem 3 świeczki przepalone, zorientowaem się o tym po 2 zimach normalnego odpalania w największe mrozy...

54 Data: Styczen 04 2011 15:56:47
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie
Autor: nexus6 

W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:

Cze
Mam kilka pytań.
Najpierw opis sytuacji.
Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece arowe od nowości.

A więc  problemem by akumulator.
Baday go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorw i obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku napięcia. Ale badali zawsze jak podjechaem autem, czyli nie w stanie "po mronej nocy".
W końcu wkurzony zabraem go do domu i zbadaem po swojemu. Ot aku mia typowe objawy zasiarczanienia tj. adowa się szybko i wyadowywa take. Na elektrodzie wyczytaem, e mona to wykryć mierząc gęsto elektrolitu akumulatora naadowanego. Ładowaem go do do wyranego gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odączeniu prostownika) wtedy gęsto elektrolitu bya jak dla akumulatora wyadowanego w poowie 1,2 g/cm3!
Wyadowanie arwką 55W (tj 3,9A prądu) przez 2 godziny akumulatora po zdjęciu z prostownika dao spadek napięcia do 11,8 V pod obiąeniem arwki i 12,1 V bez obciąenia. Przy pojemnoi 77AH powinien mc zasilać tą arwkę prze kilkanaście godzin! A 12,1 V to aku ju mocno wyadowany.
Poszed na zom. Bya to centra futura (stara, jeszcze polskiej produkcji). Zastąpia ją centra plus i kręci jak dzika. Nie byo jeszcze -10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu.
Uwaga nowe centry  futury (od 3 lat) nie są ju polskie, ale hiszpańskie i nie daje się ich otworzyć aby sprawdzić elektrolit, dlatego wybraem plusa.

Moe komuś pomogę tymi wywodami
za Waszą pomoc dziękuję
nexus

55 Data: Styczen 04 2011 16:00:27
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie
Autor: Cavallino 

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomości news:

W końcu wkurzony zabraem go do domu i zbadaem po swojemu. Ot aku mia typowe objawy zasiarczanienia tj. adowa się szybko i wyadowywa take. Na elektrodzie wyczytaem, e mona to wykryć mierząc gęsto elektrolitu akumulatora naadowanego. Ładowaem go do do wyranego gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odączeniu prostownika) wtedy gęsto elektrolitu bya jak dla akumulatora wyadowanego w poowie 1,2 g/cm3!

A jaka miaa być?
Gazowanie to nie koniec adowania akumulatora.
Poowa - moe być.
Czyli miaeś prawidowe objawy przy aku naadowanym poowicznie.

56 Data: Styczen 04 2011 16:14:18
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie
Autor: nexus6 

W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomości news:


A jaka miaa być?
Gazowanie to nie koniec adowania akumulatora.
Poowa - moe być.
Czyli miaeś prawidowe objawy przy aku naadowanym poowicznie.
tak i brak adowania. Prąd pynący przy  podączonym prostowniku lub zasilaczu ustawionym na 14,5 V pomiędzy 100 a 200 mA
nexus

57 Data: Styczen 04 2011 16:21:44
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie
Autor: Cavallino 

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomości

W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomości news:


A jaka miaa być?
Gazowanie to nie koniec adowania akumulatora.
Poowa - moe być.
Czyli miaeś prawidowe objawy przy aku naadowanym poowicznie.
tak i brak adowania.

Jaki znowu brak adowania?
Skoro gazowa i by w poowie naadowany, to chyba jednak się adowa?

58 Data: Styczen 04 2011 16:41:08
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie
Autor: nexus6 

W dniu 2011-01-04 16:21, Cavallino pisze:

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomości

W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomości news:


A jaka miaa być?
Gazowanie to nie koniec adowania akumulatora.
Poowa - moe być.
Czyli miaeś prawidowe objawy przy aku naadowanym poowicznie.
tak i brak adowania.

Jaki znowu brak adowania?
Skoro gazowa i by w poowie naadowany, to chyba jednak się adowa?
Tak i w tempie w jaki przjmowa adunek do pena adowanie trwaoby jeszcze 10,5 dnia przy zaoeniu prądu 150mA a ten spada.
pozdrawiam
nexus

59 Data: Styczen 04 2011 16:50:43
Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie
Autor: Cavallino 

Uytkownik "nexus6"  napisa w wiadomości news:

Skoro gazowa i by w poowie naadowany, to chyba jednak się adowa?
Tak i w tempie w jaki przjmowa adunek do pena adowanie trwaoby jeszcze 10,5 dnia przy zaoeniu prądu 150mA a ten spada.

Znaczy do poowy adowaeś go w kilka dni?
Żeby mieć pewno musiabyś sprawdzić parametry przed adowaniem, po adowaniu do poowy i po adowaniu na full.
Jak rozumiem sprawdzieś tylko w tym drugim momencie, cięko na tej podstawie wyrokować o sprawności aku.

2.0 HDI świece żarowe



Grupy dyskusyjne