Witam
Słyszałem,ze silniki 2.5 litra w BMW i Omedze są te same. Chodzi o diesla.
Na dodatek przy 200 000km przychodzi czas na poważny remont.
Proszę o odpowiedź, czy to prawda? I jeżeli tak, to jak poważna to naprawa?
Pozdrawiam
xc
2 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 14:09:46 |
Temat: Re: 2.5 olej BMW,Omega-opinie |
Autor: bratPit[pr] |
Witam
Słyszałem,ze silniki 2.5 litra w BMW i Omedze są te same. Chodzi o diesla.
aczkolwiek poniekąd niekoniecznie ;-) w bmw są to silniki bardzo wytrzymałe eksploatacyjnie a w omedze są problemy z przegrzewniem się tych silników a w efekcie do uszkodzeń uszczelki głowicy miedzy 5 i 6 cylindrem, opel nie mógł sobie poradzić z chłodzeniem w omedze wprowadzając początkowo jedna a później drugą dodatkową elektryczną pompę płynu chłodniczego, naciągają się też łańcuchy rozrządu, generalnie zasada jest taka żeby brać bmw z tym silnikiem a nie opla,
brat
3 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:29:30 | Temat: Re: 2.5 olej BMW, Omega-opinie | Autor: 666 |
Jest dokładnie na odwrót.
Ten sam silnik produkowany w fabryce Steyr, w BMW podrasowany do wyższej mocy, no i kierowcy bardziej w podłogę
wciskający pedał przyspieszenia.
Przy automatycznej skrzyni biegów często silnik bedzie w lepszym stanie (elektronika nie pozwoli przeszarżować), niż
przy manualnej.
Olej musi być rzadki, lepkości 0W lub 5W, klasy B-3 lub B-4, na wymianę powinna wystarczyć bańka 5 litrów, na sucho
wchodzi 6,5 litra.
JaC
-- -- -
w bmw są to silniki bardzo wytrzymałe eksploatacyjnie a w omedze są problemy z przegrzewniem się tych silników a w
efekcie do uszkodzeń uszczelki głowicy miedzy 5 i 6 cylindrem, opel nie mógł sobie poradzić z chłodzeniem w omedze
wprowadzając początkowo jedna a później drugą dodatkową elektryczną pompę płynu chłodniczego, naciągają się też łańcuchy
rozrządu, generalnie zasada jest taka żeby brać bmw z tym silnikiem a nie opla,
4 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 13:50:17 | Temat: Re: 2.5 olej BMW, Omega-opinie | Autor: xcih |
Użytkownik " 666" napisał w wiadomości
Jest dokładnie na odwrót.
Ten sam silnik produkowany w fabryce Steyr, w BMW podrasowany do wyższej
mocy, no i kierowcy bardziej w podłogę
wciskający pedał przyspieszenia.
Przy automatycznej skrzyni biegów często silnik bedzie w lepszym stanie
(elektronika nie pozwoli przeszarżować), niż
przy manualnej.
Olej musi być rzadki, lepkości 0W lub 5W, klasy B-3 lub B-4, na wymianę
powinna wystarczyć bańka 5 litrów, na sucho
wchodzi 6,5 litra.
Czyli w BMW z automatem będzie lepszy bo się nie będzie przegrzewał i
uszczelki nie walna? A co z rozciagającym się łańcuchem? Przyznam,że
pierwsze o tym słysze.
xc
5 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 21:39:06 | Temat: Re: 2.5 olej BMW,Omega-opinie | Autor: Karolek |
Użytkownik "xcih" napisał w wiadomości
Na dodatek przy 200 000km przychodzi czas na poważny remont.
Proszę o odpowiedź, czy to prawda? I jeżeli tak, to jak poważna to naprawa?
Nie prawda.
Jezeli juz remont to co najwyzej pompy wtryskowej.
Karolek
6 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 13:42:10 | Temat: Re: 2.5 olej BMW,Omega-opinie | Autor: xcih |
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości
Użytkownik "xcih" napisał w wiadomości
Na dodatek przy 200 000km przychodzi czas na poważny remont.
Proszę o odpowiedź, czy to prawda? I jeżeli tak, to jak poważna to
naprawa?
Nie prawda.
Jezeli juz remont to co najwyzej pompy wtryskowej.
A to duży wydatek?
xc
7 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 22:09:33 | Temat: Re: 2.5 olej BMW,Omega-opinie | Autor: Karolek |
Użytkownik "xcih" napisał w wiadomości
Na dodatek przy 200 000km przychodzi czas na poważny remont.
Proszę o odpowiedź, czy to prawda? I jeżeli tak, to jak poważna to naprawa?
Nie prawda.
Jezeli juz remont to co najwyzej pompy wtryskowej.
A to duży wydatek?
Zalezy, powiedzmy od 1000zl do 3000zl (zalezy co do naprawy i gdzie naprawiasz) plus demontaz/montaz.
Karolek
| | | | | |