Grupy dyskusyjne   »   2.5TD, a swiece zarowe.

2.5TD, a swiece zarowe.



1 Data: Pa?dziernik 27 2008 19:03:14
Temat: 2.5TD, a swiece zarowe.
Autor: 666 

Mam pytanko dotyczace silnika 2,5TD (BMW, Omega) i pewnej popularnej przypadłości dotyczacej trudnego czasem rozruchu ciepłego
silnika z uwagi na niewłączanie się świec żarowych przy ciepłym silniku.

Czy włączanie/niewłączanie świec przy rozruchu można ustawić w komputerze silnika, poprzez interface (TEC czy podobny) - czy jest to
wartość regulowana (w domysle - temperaturą silnika)?

Wiem, ze niektórzy po prostu wyprowadzają sobie jeden kabelek od przekaźnika świec żarowych na deskę i "kłopoty" (bo to nie jakieś
prawdziwe kłopoty, tylko po co bez sensu kręcić rozusznikiem te 8-10 sek., skoro na zimno pali w ułamek sekundy) z ciepłym rozuchem
jak ręką odjął, ale to trochę rzemieślnicze i mało eleganckie rozwiązanie.
THX



2 Data: Pa?dziernik 27 2008 19:20:14
Temat: Re: 2.5TD, a swiece zarowe.
Autor: perszing 

  666 pisze:

Mam pytanko dotyczace silnika 2,5TD (BMW, Omega) i pewnej popularnej przypadłości dotyczacej trudnego czasem rozruchu ciepłego
silnika z uwagi na niewłączanie się świec żarowych przy ciepłym silniku.

A to nie jest jakas usterka pompy wtryskowej? Bo jesli masz silnik cieply to powinien palic od kopa.

Wydawalo mi sie, ze kiedys widzialem na allegro aukcje, gdzie gosc sprzedawal jakis zaworek do pompy zeby sie paliwo nie cofalo, czy jakos tak.

--
Nowy-Sacz Ogloszenia Drobne
www.ogloszenia.nowy-sacz.pl

3 Data: Pa?dziernik 27 2008 20:11:48
Temat: Re: 2.5TD, a swiece zarowe.
Autor: bratPit 


Mam pytanko dotyczace silnika 2,5TD (BMW, Omega) i pewnej popularnej przypadłości dotyczacej trudnego czasem rozruchu ciepłego
silnika z uwagi na niewłączanie się świec żarowych przy ciepłym silniku.

A to nie jest jakas usterka pompy wtryskowej? Bo jesli masz silnik cieply to powinien palic od kopa.

Wydawalo mi sie, ze kiedys widzialem na allegro aukcje, gdzie gosc sprzedawal jakis zaworek do pompy zeby sie paliwo nie cofalo, czy jakos tak.

nie TTTM,
a do autora wątku, ktoś opracował mały układ elektroniczny ktory się gdzieśtam podpinało i problem znikał jak ręką odjął, musisz poszukać,
brat

4 Data: Pa?dziernik 27 2008 20:17:42
Temat: Re: 2.5TD, a swiece zarowe.
Autor: Arni 

bratPit pisze:

nie TTTM,
a do autora wątku, ktoś opracował mały układ elektroniczny ktory się gdzieśtam podpinało i problem znikał jak ręką odjął, musisz poszukać,

http://moto.allegro.pl/search.php?string=odpala&category=620&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0&country=1

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

5 Data: Pa?dziernik 27 2008 21:24:46
Temat: Re: 2.5TD, a swiece zarowe.
Autor: Karolek 


Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości

Mam pytanko dotyczace silnika 2,5TD (BMW, Omega) i pewnej popularnej przypadłości dotyczacej trudnego czasem rozruchu ciepłego
silnika z uwagi na niewłączanie się świec żarowych przy ciepłym silniku.

Czy włączanie/niewłączanie świec przy rozruchu można ustawić w komputerze silnika, poprzez interface (TEC czy podobny) - czy jest to
wartość regulowana (w domysle - temperaturą silnika)?

Wiem, ze niektórzy po prostu wyprowadzają sobie jeden kabelek od przekaźnika świec żarowych na deskę i "kłopoty" (bo to nie jakieś
prawdziwe kłopoty, tylko po co bez sensu kręcić rozusznikiem te 8-10 sek., skoro na zimno pali w ułamek sekundy) z ciepłym rozuchem
jak ręką odjął, ale to trochę rzemieślnicze i mało eleganckie rozwiązanie.


Pompa wtryskowa do regeneracji/wymiany... a dokladniej glowiczka pompy wtryskowej.
Mozna to przez jakis czas zamaskowac oszukujac kompa poprzez odcinanie lub wprowadzanie innej rezystancji na czujniku temperatury cieczy.
Ale regeneracja bedzie i tak nie unikniona....po pewnym czasie przestanie w ogole odpalac na cieplym silniku.



Karolek

6 Data: Pa?dziernik 28 2008 13:12:33
Temat: Re: 2.5TD, a swiece zarowe.
Autor: 666 

Właśnie wrócił z serwisu Boscha, a regeneracja była rok temu.

Jesli tylko przed rozruchem palą choć króko swiece żarowe, to rozruch w ułamku sekundy, a bez świec trzeba pokręcić - inna sprawa,
że akumulator trochę już odsłużył (wszystko przygasa), ale jeszcze szkoda na nowy.
JaC


-- -- -

Pompa wtryskowa do regeneracji/wymiany... a dokladniej glowiczka pompy wtryskowej.

7 Data: Pa?dziernik 28 2008 21:25:57
Temat: Re: 2.5TD, a swiece zarowe.
Autor: Karolek 


Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości

Właśnie wrócił z serwisu Boscha, a regeneracja była rok temu.

Jesli tylko przed rozruchem palą choć króko swiece żarowe, to rozruch w ułamku sekundy, a bez świec trzeba pokręcić - inna sprawa,
że akumulator trochę już odsłużył (wszystko przygasa), ale jeszcze szkoda na nowy.

Akumulator to podstawa, jezeli slabo kreci to wymienic.
Jak to nic nie da to niestety, ale jednak kolejny raz bedzie pompa.
Mozesz to bardzo latwo zweryfikowac.
Jak silnik bedzie cieply, polej zimna woda glowiczke pompy wtryskowej (tak z 2-3 litry powinny wystarczyc) i zobacz jak odpali.
Jak odpali ladnie to juz wiesz ze glowiczka, jak nic sie nie zmieni to co innego bedzie przyczyna.




Karolek

8 Data: Pa?dziernik 28 2008 06:36:56
Temat: Re: 2.5TD, a swiece zarowe.
Autor: Adas 


Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości

Mam pytanko dotyczace silnika 2,5TD (BMW, Omega) i pewnej popularnej
przypadłości dotyczacej trudnego czasem rozruchu ciepłego
silnika z uwagi na niewłączanie się świec żarowych przy ciepłym silniku.

Czy włączanie/niewłączanie świec przy rozruchu można ustawić w komputerze
silnika, poprzez interface (TEC czy podobny) - czy jest to
wartość regulowana (w domysle - temperaturą silnika)?

Wiem, ze niektórzy po prostu wyprowadzają sobie jeden kabelek od
przekaźnika świec żarowych na deskę i "kłopoty" (bo to nie jakieś
prawdziwe kłopoty, tylko po co bez sensu kręcić rozusznikiem te 8-10 sek.,
skoro na zimno pali w ułamek sekundy) z ciepłym rozuchem
jak ręką odjął, ale to trochę rzemieślnicze i mało eleganckie rozwiązanie.
THX

omega klub polska>>>>sam naprawiam


Adas
omega 2,5 td +chip

2.5TD, a swiece zarowe.



Grupy dyskusyjne