Grupy dyskusyjne   »   2 problemy

2 problemy



1 Data: Styczen 31 2007 16:14:26
Temat: 2 problemy
Autor: Szymon Błaszczyk 

witam - mam taki problem: alternator nie łąduje mi akumulatora - odczepiam
klemy i gaśnie, akumulator działa tylko kilkanaście godzin od czasu
naładowania ... jednak mam problem - jak sprawdzić czy to nawala alternator
czy ewentualnie jakieś przewody w samochodzie - najlepiej jak sprawdzić czy
alternator działa? bo to chyba będzie droższe od wymiany kilku kabli

drugi problem - mam VW POLO II 1984 r. silnik 1.0 - wie ktoś może co
znajduje się pod zbiornikiem oleju? nie wiem jak to się nazywa a bardzo to
się nagrzewa (to do czego prowadzi taka srebrna rura) - oprócz tego gdy
odkręcam pojemnik gdzie wlewam wode do chłodnicy to wytryskuje do góry
woda ... no i jest ciepła (nie wiem czy to coś znaczy) ...

pomocy - wiem że tu często pisze ale ucze się codzień czegoś o moim
samochodzie ... a on jest tak dobry że co rusz czegoś o sobie nauczyć mi się
pozwala

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Styczen 31 2007 17:50:55
Temat: Re: 2 problemy
Autor: J.F. 

On Wed, 31 Jan 2007 16:14:26 +0000 (UTC),  Szymon Błaszczyk wrote:

witam - mam taki problem: alternator nie łąduje mi akumulatora - odczepiam
klemy i gaśnie, akumulator działa tylko kilkanaście godzin od czasu
naładowania ... jednak mam problem - jak sprawdzić czy to nawala alternator
czy ewentualnie jakieś przewody w samochodzie - najlepiej jak sprawdzić czy
alternator działa? bo to chyba będzie droższe od wymiany kilku kabli

A zacznij od wykrecenia szczotkotrzymacza, moze juz szczotek nie ma.

Woltomierz do akumulatora, po uruchomieniu silnika powinno
napiecie skoczyc do jakis 14-14.5V. Jesli po zapaleniu swiatel,
dmuchawy, szyby i podgazowaniu jest nadal to napiecie - altek jest
dobry. A jak na jalowych obrotach tez jest tyle, to juz jest swietnie.

drugi problem - mam VW POLO II 1984 r. silnik 1.0 - wie ktoś może co
znajduje się pod zbiornikiem oleju? nie wiem jak to się nazywa a bardzo to
się nagrzewa (to do czego prowadzi taka srebrna rura)

Rura wydechowa, tlumik, katalizator ? Maja prawo sie grzac.

oprócz tego gdy
odkręcam pojemnik gdzie wlewam wode do chłodnicy to wytryskuje do góry
woda ... no i jest ciepła (nie wiem czy to coś znaczy) ...

A to moze byc zly objaw. Uszczelka pod glowica ?

J.

3 Data: Styczen 31 2007 18:17:26
Temat: Re: 2 problemy
Autor: Szymon Błaszczyk 

J.F.  napisał(a):

On Wed, 31 Jan 2007 16:14:26 +0000 (UTC),  Szymon Błaszczyk wrote:
>witam - mam taki problem: alternator nie łąduje mi akumulatora -
odczepiam
>klemy i gaśnie, akumulator działa tylko kilkanaście godzin od czasu
>naładowania ... jednak mam problem - jak sprawdzić czy to nawala
alternator
>czy ewentualnie jakieś przewody w samochodzie - najlepiej jak sprawdzić
czy
>alternator działa? bo to chyba będzie droższe od wymiany kilku kabli

A zacznij od wykrecenia szczotkotrzymacza, moze juz szczotek nie ma.

a co to szczotkowstrzymywacz? jak go poznać?
 
Woltomierz do akumulatora, po uruchomieniu silnika powinno
napiecie skoczyc do jakis 14-14.5V. Jesli po zapaleniu swiatel,
dmuchawy, szyby i podgazowaniu jest nadal to napiecie - altek jest
dobry. A jak na jalowych obrotach tez jest tyle, to juz jest swietnie.

>drugi problem - mam VW POLO II 1984 r. silnik 1.0 - wie ktoś może co
>znajduje się pod zbiornikiem oleju? nie wiem jak to się nazywa a bardzo
to
>się nagrzewa (to do czego prowadzi taka srebrna rura)

Rura wydechowa, tlumik, katalizator ? Maja prawo sie grzac.

czyli jak rozumiem to nie ma prawa się nagrzewać - masz jakiś pomysł co to
może być?

>oprócz tego gdy
>odkręcam pojemnik gdzie wlewam wode do chłodnicy to wytryskuje do góry
>woda ... no i jest ciepła (nie wiem czy to coś znaczy) ...

A to moze byc zly objaw. Uszczelka pod glowica ?

można coś wiecej? jestem w tych sprawach laikiem - na dodatek
zdeterminowanym żeby dojśc do tego samemu!

J.

pozdrawiam
Szymon

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Styczen 31 2007 20:07:26
Temat: Re: 2 problemy
Autor: Nex@pl 

Szymon Błaszczyk napisał(a):

a co to szczotkowstrzymywacz? jak go poznać?

koledze chodzi chyba o regulator napięcia, ja tak to zrozumiałem. Takie coś, do czego idą kabelki w alternatorze. Zazwyczaj trzyma się to na kilku śrubkach.


czyli jak rozumiem to nie ma prawa się nagrzewać - masz jakiś pomysł co to może być?


Przydałaby się fotka, ot z telefonu nawet. Nie wiem czy nie mowa o kolektorze wydechowym :) Ten raczej ma prawo się grzać ;)



można coś wiecej? jestem w tych sprawach laikiem - na dodatek zdeterminowanym żeby dojśc do tego samemu!

Grzanie się płynu chłodniczego najzwyklej mówi o jakimś problemie z ukłądem chłodzenia - może chłodnica jest już trochę przytkana albo rury.

5 Data: Luty 01 2007 00:19:08
Temat: Re: 2 problemy
Autor: J.F. 

On Wed, 31 Jan 2007 20:07:26 +0100,  Nex@pl wrote:

Szymon Błaszczyk napisał(a):
a co to szczotkowstrzymywacz? jak go poznać?

koledze chodzi chyba o regulator napięcia, ja tak to zrozumiałem. Takie
coś, do czego idą kabelki w alternatorze. Zazwyczaj trzyma się to na
kilku śrubkach.

Chodzi mi o szczotkotrzymacz, bo chce szczotki obejrzec,
a ze czesto zintegrowany z regulatorem.

Wiele alternatorow ma takie urzadzonko od tylu, dwie srubki i
mozna szczotki wyciagnac.
Dla bezpieczenstwa zdjac wczesniej kleme masy z akumulatora.


czyli jak rozumiem to nie ma prawa się nagrzewać - masz jakiś pomysł co to
może być?

Jesli to jeden z w/w elementow to jak najbardziej maja byc gorace,
nawet bardzo gorace.


J.

2 problemy



Grupy dyskusyjne