On Wed, 31 Jan 2007 16:14:26 +0000 (UTC), Szymon Błaszczyk wrote:
witam - mam taki problem: alternator nie łąduje mi akumulatora - odczepiam
klemy i gaśnie, akumulator działa tylko kilkanaście godzin od czasu
naładowania ... jednak mam problem - jak sprawdzić czy to nawala alternator
czy ewentualnie jakieś przewody w samochodzie - najlepiej jak sprawdzić czy
alternator działa? bo to chyba będzie droższe od wymiany kilku kabli
A zacznij od wykrecenia szczotkotrzymacza, moze juz szczotek nie ma.
Woltomierz do akumulatora, po uruchomieniu silnika powinno
napiecie skoczyc do jakis 14-14.5V. Jesli po zapaleniu swiatel,
dmuchawy, szyby i podgazowaniu jest nadal to napiecie - altek jest
dobry. A jak na jalowych obrotach tez jest tyle, to juz jest swietnie.
drugi problem - mam VW POLO II 1984 r. silnik 1.0 - wie ktoś może co
znajduje się pod zbiornikiem oleju? nie wiem jak to się nazywa a bardzo to
się nagrzewa (to do czego prowadzi taka srebrna rura)
Rura wydechowa, tlumik, katalizator ? Maja prawo sie grzac.
oprócz tego gdy
odkręcam pojemnik gdzie wlewam wode do chłodnicy to wytryskuje do góry
woda ... no i jest ciepła (nie wiem czy to coś znaczy) ...
A to moze byc zly objaw. Uszczelka pod glowica ?
J.
3 |
Data: Styczen 31 2007 18:17:26 |
Temat: Re: 2 problemy |
Autor: Szymon Błaszczyk |
J.F. napisał(a):
On Wed, 31 Jan 2007 16:14:26 +0000 (UTC), Szymon Błaszczyk wrote:
>witam - mam taki problem: alternator nie łąduje mi akumulatora -
odczepiam
>klemy i gaśnie, akumulator działa tylko kilkanaście godzin od czasu
>naładowania ... jednak mam problem - jak sprawdzić czy to nawala
alternator
>czy ewentualnie jakieś przewody w samochodzie - najlepiej jak sprawdzić
czy
>alternator działa? bo to chyba będzie droższe od wymiany kilku kabli
A zacznij od wykrecenia szczotkotrzymacza, moze juz szczotek nie ma.
a co to szczotkowstrzymywacz? jak go poznać?
Woltomierz do akumulatora, po uruchomieniu silnika powinno
napiecie skoczyc do jakis 14-14.5V. Jesli po zapaleniu swiatel,
dmuchawy, szyby i podgazowaniu jest nadal to napiecie - altek jest
dobry. A jak na jalowych obrotach tez jest tyle, to juz jest swietnie.
>drugi problem - mam VW POLO II 1984 r. silnik 1.0 - wie ktoś może co
>znajduje się pod zbiornikiem oleju? nie wiem jak to się nazywa a bardzo
to
>się nagrzewa (to do czego prowadzi taka srebrna rura)
Rura wydechowa, tlumik, katalizator ? Maja prawo sie grzac.
czyli jak rozumiem to nie ma prawa się nagrzewać - masz jakiś pomysł co to
może być?
>oprócz tego gdy
>odkręcam pojemnik gdzie wlewam wode do chłodnicy to wytryskuje do góry
>woda ... no i jest ciepła (nie wiem czy to coś znaczy) ...
A to moze byc zly objaw. Uszczelka pod glowica ?
można coś wiecej? jestem w tych sprawach laikiem - na dodatek
zdeterminowanym żeby dojśc do tego samemu!
J.
pozdrawiam
Szymon
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
4 |
Data: Styczen 31 2007 20:07:26 | Temat: Re: 2 problemy | Autor: Nex@pl |
Szymon Błaszczyk napisał(a):
a co to szczotkowstrzymywacz? jak go poznać?
koledze chodzi chyba o regulator napięcia, ja tak to zrozumiałem. Takie coś, do czego idą kabelki w alternatorze. Zazwyczaj trzyma się to na kilku śrubkach.
czyli jak rozumiem to nie ma prawa się nagrzewać - masz jakiś pomysł co to może być?
Przydałaby się fotka, ot z telefonu nawet. Nie wiem czy nie mowa o kolektorze wydechowym :) Ten raczej ma prawo się grzać ;)
można coś wiecej? jestem w tych sprawach laikiem - na dodatek zdeterminowanym żeby dojśc do tego samemu!
Grzanie się płynu chłodniczego najzwyklej mówi o jakimś problemie z ukłądem chłodzenia - może chłodnica jest już trochę przytkana albo rury.
5 |
Data: Luty 01 2007 00:19:08 | Temat: Re: 2 problemy | Autor: J.F. |
On Wed, 31 Jan 2007 20:07:26 +0100, Nex@pl wrote:
Szymon Błaszczyk napisał(a):
a co to szczotkowstrzymywacz? jak go poznać?
koledze chodzi chyba o regulator napięcia, ja tak to zrozumiałem. Takie
coś, do czego idą kabelki w alternatorze. Zazwyczaj trzyma się to na
kilku śrubkach.
Chodzi mi o szczotkotrzymacz, bo chce szczotki obejrzec,
a ze czesto zintegrowany z regulatorem.
Wiele alternatorow ma takie urzadzonko od tylu, dwie srubki i
mozna szczotki wyciagnac.
Dla bezpieczenstwa zdjac wczesniej kleme masy z akumulatora.
czyli jak rozumiem to nie ma prawa się nagrzewać - masz jakiś pomysł co to
może być?
Jesli to jeden z w/w elementow to jak najbardziej maja byc gorace,
nawet bardzo gorace.
J.
| | |