4e romet
1 | Data: Pa?dziernik 19 2012 12:40:13 |
Temat: 4e romet | |
Autor: Ariusz | http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 2 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 04:09:41 | Temat: Re: 4e romet | Autor: | W dniu piątek, 19 października 2012 12:42:06 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał: http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Po co robić coś takiego. Dla kasy. Pewno jest jakiś program unijny dotyczący samochodu elektrycznego. Złożyli się podatnicy w całej Unii po prawie nic i ktoś to przejął w całości. Zrobił kulka prototypów po 15 milionów za sztukę i to kończy sprawę. Czasami scyzoryk w kieszeni się otwiera jak marnowane są pieniądze. Prosty przykład. Modne w wojsku są małe samolociki z kamerami. W Polsce to kilka instytutów i politechnik nad tym pracuję. Trwa to lata. Za ułamek kwoty wydanej w ten sposób modelarze zrobili by im takie samolociki. Z grzeczności nie wspomnę że samolocików i helikopterów z kamerami jest do oporu w sklepach z zabawkami. Może by wystarczyło sygnał sterujący trochę zakodować, a może i nie trzeba by było. Ale co to byłby za interes? Osiągi samochodu z Rometu miały samochody elektryczne produkowane ma początku XX wieku. Masowy samochód elektryczny to SF. Prądu jest w Europie w tej chwili na styku. Nie było by czym ładować akumulatorów. 3 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 13:31:16 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Filip | W dniu 2012-10-19 12:40, Ariusz pisze: Aakumulatory 400 ładowaĹ, moc w zimie do 50%, można oszacowaÄ, że 20 tys zł powinno wystarczyÄ w przypadku żelowych. Dzienny koszt akumulatorów to 6 zł. Cykl ładowaĹ co 3 dni - 18zł + 6 zł SkÄ d te wartoĹci? 4 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 13:49:18 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Ariusz | W dniu 2012-10-19 13:31, Filip pisze: W dniu 2012-10-19 12:40, Ariusz pisze: Mocno szacowana 400 cykli ładowaĹ. 30 km dziennie, zasiÄg na pełnym ładowaniu 100 km. Czyli ładowanie co 3 dni około 100 razy na rok. Po 4 latach akumulatory do zmiany. Koszt akumulatorów - też mocno szacowany bo nie wiem jakie tam sÄ - 10 tys. to dzielone przez 4 lata wychodzi jakieĹ 6 zł dziennie - ładowanie co 3 dni 18 zł + koszt prÄ du deklarowany przez producenta 6 zł na 100 km. 3 dni to około 100 km. Wychodzi 24 zł na 100 km czyli 0,24zł/km. A jak piszesz, że koszt aku bÄdzie 2x wiÄkszy to całkiem siÄ nie opłaci. OczywiĹcie jest to mocno szacowane - bo jak ktoĹ robi dziennie 50 km, albo mniej. Ja zakładam 30 km bo tyle mi zazwyczaj wychodzi na dojazd do pracy i powrót po drodze zakupy i odebranie dzieci ze szkoły. Ups dzieci odpadnÄ bo tylko 2 miejsca :) Ariusz 5 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 14:00:14 | Temat: Re: 4e romet | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Ariusz, Mocno szacowana 400 cykli ładowań. 30 km dziennie, zasięg na pełnymAakumulatory 400 ładowań, moc w zimie do 50%, można oszacować, że20 tys zł powinno wystarczyć w przypadku żelowych. 400 cykli ładowania dotyczy ładowania od całkowitego wyczerpania. Akumulatory ołowiowe przy niedopuszczaniu do głebokiego rozładowania maja znacznie dłuższy czas eksploatacji i wytrzymują znacznie więcej cykli. Po 4 latach akumulatory do zmiany. Myslę, że przy codziennym ładowaniu i zużywaniu dziennie 1/3 pojemności czas życia akumulatorów wzrośnie co najmniej do 6 lat. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 6 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 14:48:18 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Filip | W dniu 2012-10-19 14:00, RoMan Mandziejewicz pisze: Myslę, że przy codziennym ładowaniu i zużywaniu dziennie 1/3Znając Polaków zaczną montować alternatory... :) 7 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 14:47:09 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Filip | W dniu 2012-10-19 13:49, Ariusz pisze: Mocno szacowana 400 cykli ładowaĹ. 30 km dziennie, zasiÄg na pełnymJa bym chciał aby producent podał jaki jest pobór prÄ du. Każdy może mieÄ przecież innÄ taryfÄ i inaczej płaciÄ dostawcy za 1kwh. Jeden zapłaci 50 groszy inny 80 groszy. A jak piszesz, że koszt aku bÄdzie 2x wiÄkszy to całkiem siÄ nie opłaci.Pisałem o żelowych... Jeszcze pod znakiem zapytania stoi te 100 km na jednym ładowaniu. Każdy kto siedzi za kierownicÄ przekracza nadmiernie prÄdkoć i ma ciÄżkÄ nogÄ, wiÄc inne bÄdÄ obliczenia dla 70 km na pełnym ładowaniu... Pozdrawiam F 8 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 14:53:43 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Michal Jankowski | Filip writes: Ja bym chciał aby producent podał jaki jest pobór prądu. Każdy może Przecież podaje. :) Pełne naładowanie to jakieś 15 kWh. MJ 9 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 15:10:53 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Filip | W dniu 2012-10-19 14:53, Michal Jankowski pisze: Filip writes:No to mamy haczyk. Przy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł. 10 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 15:39:55 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Michal Jankowski | Filip writes: W dniu 2012-10-19 14:53, Michal Jankowski pisze: Ale za jednym naładowaniem przejedziesz do 180 km, nie 100 km. MJ 11 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 16:29:59 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Filip | W dniu 2012-10-19 15:39, Michal Jankowski pisze: Filip writes:Wiesz jak producenci podają "zasięg" .. Sprawdź w swojej książce ile powinieneś przejeżdżać na baku i porównaj to ze spalaniem "rzeczywistym". 12 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 16:56:42 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Tom N | Filip w W dniu 2012-10-19 15:39, Michal Jankowski pisze: Ciężka noga trochę kosztuje, ale na 4 metrach każde auto zahamuje... -- 'Tom N' 13 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 17:00:51 | Temat: Re: 4e romet | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tom, Ciężka noga trochę kosztuje, ale na 4 metrach każde auto zahamuje...Wiesz jak producenci podają "zasięg" .. Sprawdź w swojej książce ilePrzy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł.Ale za jednym naładowaniem przejedziesz do 180 km, nie 100 km. Ale tylko w śniegu i przy hamowaniu hamulcem awaryjnym jednym kołem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 14 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 08:25:17 | Temat: Re: 4e romet | Autor: | W dniu piątek, 19 października 2012 15:11:02 UTC+2 użytkownik Filip napisał: W dniu 2012-10-19 14:53, Michal Jankowski pisze: Na szczęście prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi zero. Wszystkie wyliczenia są mało realne bo nie uwzględniają drobnej korekty. Jeśli prąd byłby masowo wykorzystywany do ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych to natychmiast zostanie obłożony akcyzą od paliwa. Okazało by się również że 30 tysięcy to cena netto. cała informacja ma charakter informacji z Moskwy że na jakimś placu rozdają Wołgi. A w rzeczywistości to nie na tym placu tylko innym. Nie samochody tylko rowery i nie rozdają a kradną. 15 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 17:39:03 | Temat: Re: 4e romet | Autor: J.F | Użytkownik napisał w wiadomości grup Na szczęście prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi zero. Wszystkie wyliczenia są mało realne bo nie uwzględniają drobnej korekty. Jeśli prąd byłby masowo wykorzystywany do ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych to natychmiast zostanie obłożony akcyzą od paliwa. Nie przesadzaj kogutku, nawet jak wejdzie do masowej produkcji, to zanim sie sprzeda masowa ilosc to pare lat minie. Przez ktore budzet jeszcze nie zauwazy problemu. J. 16 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 19:02:04 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Andrzej Kubiak | Dnia Fri, 19 Oct 2012 08:25:17 -0700 (PDT), napisał(a): Na szczęście prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi zero. W artykule piszą, że to ustrojstwo jest już do kupienia - czyli już jest w seryjnej (choćby i małoseryjnej) produkcji. Są już egzemplarze testowe, krążące po dealerach Rometa, w przyszłym tygodniu mamy z kumplem (dealerem) jechać po odbiór tego wynalazku. AK 17 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 13:37:13 | Temat: Re: 4e romet | Autor: J.F | Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomoĹci grup http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Na dodatek Waga 824 kg z akumulatorami - no to siÄ nie dziwiÄ, że pokonywanie wzniesieĹ nie wiÄcej niż 20% (choÄ to i tak sporo - ale czasem może nie daÄ rady) Bodajze najwieksze dopuszczalne nachylenie drogi u nas to 12%. I to sa nieliczne odcinki - wiekszosc "gorskich" ma ponizej 10%, raczej blizej 5%. Ale jeszcze musi z garazu wyjechac :-) Ani to ekologiczne, ani to samochód, ani to ekonomiczne... Jesli da sie na tym zarobic, to juz jest dobry powod. Gorzej jesli sie daje zarobic dzieki doplatom unijnym :-) J. 18 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 14:21:07 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Ergie | Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomoĹci grup http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Po co robiÄ coĹ takiego. Jako drugie auto obok rodzinnego vana. Na codzienne dojazdy do pracy i na zakupy jak znalazł. Ot taki całoroczny skuter. Do pracy mam poniżej 10 km, wiÄc chÄtnie zrezygnujÄ z połowy akumulatorów dziÄki czemu znacznie obniży siÄ masa co da lepsze przyspieszenie. IMO za 20 tys. to byłby hit sprzedaży, ale za 30 to może byÄ kiepsko. Pozdrawiam Ergie 19 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 14:37:34 | Temat: Re: 4e romet | Autor: T. | W dniu 2012-10-19 12:40, Ariusz pisze: http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Jest napisane, że zasiÄg to 180 km, a koszt akumulatorów - 7,5 tys. Można wszystko policzyÄ, o ile za rok. np. unia wymyĹli, że nie wolno dawaÄ akumulatorów kwasowych tylko Li_Jon za 50 tys. do takiego autka. Można zostaÄ z rÄkÄ w nocniku... T. 20 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 14:50:04 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Filip | W dniu 2012-10-19 14:37, T. pisze: Jest napisane, że zasiÄg to 180 km, a koszt akumulatorów - 7,5 tys. Bez przesady! Akumulator kosztuje tylko 2 tys zł. A nie 5,5 tys. 21 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 15:18:39 | Temat: Re: 4e romet | Autor: J.F | Użytkownik "Filip" napisał w wiadomoĹci grup Jest napisane, że zasiÄg to 180 km, a koszt akumulatorów - 7,5 tys. Bez przesady! Akumulator kosztuje tylko 2 tys zł. A nie 5,5 tys. 9 aku rozruchowych po 150Ah to tak raczej 4000, a "lepsze" musza byc drozsze :-) Chyba ze to jakies 6V, ale watpie, bo mi te 12V pasuje. Moc 5.5kW ... nie, tym sie nie da jezdzic, nawet w korkach :-) J. 22 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 15:41:52 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Michal Jankowski | "J.F" writes: 9 aku rozruchowych po 150Ah to tak raczej 4000, a "lepsze" musza byc 8V. Wszystko jest w sieci... Moc 5.5kW ... nie, tym sie nie da jezdzic, nawet w korkach :-) No co, jak na motorower, to chyba może być? MJ 23 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 15:56:40 | Temat: Re: 4e romet | Autor: J.F | Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości 9 aku rozruchowych po 150Ah to tak raczej 4000, a "lepsze" musza byc 8V. Wszystko jest w sieci... Moc 5.5kW ... nie, tym sie nie da jezdzic, nawet w korkach :-)No co, jak na motorower, to chyba może być? Jak na motorower o masie 100kg z kierowca to moze i tak, ale jak na samochod o masie 900kg, to bardzo zle. Maluchowi juz dynamiki po miescie brakuje, a przeciez ma dwa razy wiecej mocy i jest lzejszy. J. 24 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 15:59:50 | Temat: Re: 4e romet | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, 8V. Wszystko jest w sieci...9 aku rozruchowych po 150Ah to tak raczej 4000, a "lepsze" musza Są "motorowery" z karoserią niewiele mniejszą od Cieniasa, pędzone silniczkiem spalinowym 49ccm i jakoś jeżdżą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 25 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 16:20:33 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Marcin N | W dniu 2012-10-19 15:59, RoMan Mandziejewicz pisze: Są "motorowery" z karoserią niewiele mniejszą od Cieniasa, pędzone Podaj ze dwa przykłady i będziemy kwita. -- MN 26 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 16:45:43 | Temat: Re: 4e romet | Autor: T. | W dniu 2012-10-19 16:20, Marcin N pisze: W dniu 2012-10-19 15:59, RoMan Mandziejewicz pisze:Np. Ligier. Można go kupić i u nas. T. 27 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 17:40:05 | Temat: Re: 4e romet | Autor: J.F | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w Jak na motorower o masie 100kg z kierowca to moze i tak, ale jak na Są "motorowery" z karoserią niewiele mniejszą od Cieniasa, pędzone A jezdziles takim ? I co powiesz ? J. 28 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 18:03:40 | Temat: Re: 4e romet | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, A jezdziles takim ? I co powiesz ?Jak na motorower o masie 100kg z kierowca to moze i tak, ale jak naSą "motorowery" z karoserią niewiele mniejszą od Cieniasa, pędzone Jechałem kiedyś ZA takim. Niektóre drogowe cipy ruszają znacznie wolniej swoimi mocnymi samochodami. Kiedyś się przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale z małym dieselkiem. Cena odstrasza :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 29 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 13:04:17 | Temat: Re: 4e romet | Autor: | RoMan Mandziejewicz wrote: KiedyĹ siÄ przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale z To co jej kupiłeĹ? Rower? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 30 |
Data: Pa?dziernik 22 2012 13:10:21 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Filip | W dniu 2012-10-19 18:03, RoMan Mandziejewicz pisze: Kiedyś się przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale zTo idź do pracy biedaku. Będzie Cię stać na "małego dizelka dla żony" hehe 31 |
Data: Pa?dziernik 22 2012 13:32:37 | Temat: Re: 4e romet | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Filip, Kiedyś się przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale zTo idź do pracy biedaku. Będzie Cię stać na "małego dizelka dla żony" hehe *PLONK!* biedaku. Hehe -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 32 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 17:37:15 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Pawel O'Pajak |
Po co robiÄ coĹ takiego. Bylem na pokazie i jazdach testowych. Tez sie zastanawiam kto to za tyle kupi. Silnik 5kW AC 3 fazowy, spodziewalem sie, ze bedzie wol, ale jakos sie rozkreca. Do 60 da sie dojsc, do 65 nie udalo sie. Zwrotny jest calkiem. Wyposazenie, komfort, jakosc wykonania jak wczesny maluch. Sa tylko siedzenia z przodu, ale tylne drzwi sa. To ze wzgledu na trudnosci z homologacja. Nie robili crash testow, ale drzwi cieniutkie, z przodu 5 akumulatorow na solidnych rurach, a za nimi kabina, nie wrozy to dobrze. Przyciskany do muru dyrektor nie chcial powiedziec ile z tego jest polskie, a ile sklada Chinczyk. Falownik/sterownik jest angielski, tyle wiem. Cieplo z falownika i z silnika jest wydmuchiwane na zewnatrz, a do ogrzewania kabiny sluzy osobna grzalka, chyba ich przekonalem, ze to nie jest szczyt inzynierskiego zmyslu;-) Akumulatory trakcyjne 8v 9szt. Wkrotce beda montowali nowe polskie o 1200 cyklach. Jak juz ktos zauwazyl akumulatory (nawet trakcyjne) nie lubia glebokiego rozladowania, wiec codzienne ladowanie z pewnoscia ich zywotnosc poprawi. Te 400 cykli obecnie, wkrotce 1200 jest liczone od pelnego naladowania do calkowitego zdechniecia, rozladowanie w ilus % i ladowanie da lata bezproblemowej pracy. Z minusow jeszcze - brak odzyskiwania energii podczas hamowania. Toz to sredniowiecze. Widocznosc do tylu bardzo kiepska - idiotycznie przyciemniana szyba. Well, za cene takiego lepszego skuterka moglby sie sprzedawac, za 34kzl moze ktos sie zlituje i kupi, ale chyba kolejek nie bedzie;-) Jako, ze to elektryk mozna nim wjechac w miejsca niedostepne dla spalinowych (np. Stare Miasto) no i w korku nic nie spala. Moja srednia predkosc (normalnym samochodem) to 28-30km/h po miescie, wiec do miasteczka 4e jest w zupelnosci wystarczajacy, zasieg, predkosc, przyspieszenie, zwrotnosc itd. Jakby kosztowal polowe tego co teraz i przeszedl jakies crash testy, to bym sie zastanawial. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 33 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 17:44:08 | Temat: Re: 4e romet | Autor: J.F | Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomoĹci grup Jako, ze to elektryk mozna nim wjechac w miejsca niedostepne dla spalinowych (np. Stare Miasto) A jaki tam znak stoi ? no i w korku nic nie spala. Moja srednia predkosc (normalnym samochodem) to 28-30km/h po miescie, wiec do miasteczka 4e jest w zupelnosci wystarczajacy, zasieg, predkosc, przyspieszenie, zwrotnosc itd. Ale porownania w ruchu ulicznym nie miales ? Bo mnie sie cos widzi ze na swiatlach "ja mu w gaz, a z tylu klaksony" :-) J. 34 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 20:26:22 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Pawel O'Pajak |
A jaki tam znak stoi ? Nie wiem, prezentacja byla w BlueCity, zrobilismy rundke po okolicznych uliczkach, wjechalismy do parku na zdjecia i tyle. Ponoc w Krakowie mozna na rynek wjezdzac elektrycznym. Ale porownania w ruchu ulicznym nie miales ? No wiec o dziwo wcale nie. Przy tej masie i mocy silniczka z 2 osobami spodziewalem sie rozpedzania do 60 w 3,2 tygodnia;-). Tymczasem ruszalo sie zwawiej od wiekszosci innych samochodow. Nie mierzylem "osiagow", ale takie mam odczucia. Silnik elektrryczny ma max moment obrotowy praktycznie od 0 rpm. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 35 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 18:28:41 | Temat: Re: 4e romet | Autor: ToMasz |
Bylem na pokazie i jazdach testowych. Tez sie zastanawiam kto to za tyle5kW i to jeszcze na prÄ d przemienny - całkiem fajny silnik! Pozatym, ta elektronika -to kawał dobrej roboty. Dlaczego niema odzysku energii? To powinno byÄ karalne. Z drugiej strony, tak siÄ dzieje jak niema konkurencji. Czy jest w nim jakakolwiek skrzynia biegów? gdzie jest slinik? Wyposazenie, komfort, jakosc wykonania jak wczesny maluch. Sa tylkobrak dodatków - rozumiem. drzwi z tyłu - nie. Akumulatory trakcyjne 8v 9szt.dlaczego nie dali 6x12V? za tanio by było? > Jakby kosztowal polowe tego co teraz i przeszedl jakies crash testy, to bym sie zastanawial. Czyli pole do popisu dla kolejnej firmy. Sprzedamy wam podróbkÄ E4, ale za to ze zwykłymi akumulatorami - wiÄc taĹszÄ i odzyskiem energii ToMasz Ps rÄce załamujÄ nad polskÄ myĹlÄ technicznÄ . Jak to jest że mamy tylu uzdolnionych inżynierów (nawet tu na grupie) i zero wsparcia ze strony biznesu. Za to "Biznes" wymyĹla takie pseudo-ekologiczne elektryczne niewiadomo co 36 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 19:33:02 | Temat: Re: 4e romet | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello ToMasz, Akumulatory trakcyjne 8v 9szt.dlaczego nie dali 6x12V? za tanio by było? Akumulatory trakcyjne 8V 150Ah to standard. Tani standard, powszechnie dostępny. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 37 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 20:51:24 | Temat: Re: 4e romet | Autor: Pawel O'Pajak |
5kW i to jeszcze na prÄ d przemienny - całkiem fajny silnik! No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym znacznie prosciej sterowac. Ten w 4E jest bezszczotkowy. Z drugiej strony, tak siÄ dzieje jak niema Oj jest, od firm przerabiajacych klasyczne samochody na elektryczne, po budowe od poczatku. http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/display_left_samochody.htm W Polsce tez sie sporo dzieje, jest calkiem zgrabny quad na litowo-jonowych aku, co ciekawe temperatura stabilizowana ciecza, jest tez 3-kolowiec (nie sadzilem, ze moze byc cos brzydszego od 2CV, a jednak): http://lepszeauta.pl/page19.php i cos wiekszego tez powstaje (moze bedzie ladniejsze). Odwiedzilem tez firme, ktora przerabia na ev zwykle samochody, wlasnie przerabiali... Lublina. Czy jest w nim jakakolwiek skrzynia biegów? A po co? gdzie jest slinik? Kawaleczek przed tylna osia. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 38 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 20:56:40 | Temat: Re: 4e romet | Autor: J.F. | Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a): Powitanko, No to juz wiesz czemu sie stosuje AC. A sterowanie ... przy 5kW nawet i DC nie jest takie proste. J. 39 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 12:30:01 | Temat: Re: 4e romet | Autor: BartekK | W dniu 2012-10-19 20:56, J.F. pisze: Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):Powiedz to komuĹ z kolei od elektrowozów :> -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 40 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 15:18:14 | Temat: Re: 4e romet | Autor: J.F. | Dnia Sat, 20 Oct 2012 12:30:01 +0200, BartekK napisał(a): W dniu 2012-10-19 20:56, J.F. pisze: Powiedz to komuś z kolei od elektrowozów :> Wystarczy spojrzec na schemat elektrowozu, na cene, a potem spytac czemu to takie drogie :-) Bo mimo pozornej prostoty starych konstrukcji - to mechaniczne przelaczanie 3kV DC nie jest proste. Bo nowe konstrukcje ... kolej tez juz przeszla AC. Bezszczotkowe silniki lepsze, a i elektronicznie latwiej kontrolowac 600A w kazdej z trzech faz, niz 2000 w jednej. J. 41 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 13:27:40 | Temat: Re: 4e romet | Autor: | J.F. wrote: Bezszczotkowe silniki lepsze, a i elektronicznie latwiej kontrolowac Ja w moim Polonezie Trucku Royu bez problemu kontrolujÄ elektronicznie 2000A w każdej z trzech faz! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 42 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 08:23:28 | Temat: Re: 4e romet | Autor: | W dniu sobota, 20 października 2012 15:18:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Dnia Sat, 20 Oct 2012 12:30:01 +0200, BartekK napisaďż˝(a): Elektrowozy drogie bo duże i ciężkie a nie dlatego że jakieś cuda są potrzebne do załączania i sterowania silnika. Jak duży prąd to większy włącznik. Jak by sterowanie w elektrowozie było skomplikowane to by nie było na Ziemi żadnego elektrowozu. 43 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 21:49:18 | Temat: Re: 4e romet | Autor: ToMasz | W dniu 19.10.2012 20:51, Pawel O'Pajak pisze: wbrew pozorom, w AC łatwiej jest zrobiÄ płaskÄ charakterystykÄ. WłaĹnie w wielu konstrukcjach z DC wymagana jest skrzynia biegów. JEdnak, gdyby jakaĹ firma zdecydowała siÄ na hurtowy zakup/montaż silników, sterowania, akumulatorów - ceny spadłyby mocno. JA bym sobie życzył silnik w piaĹcie. wystarczyłoby 1kW w tylne koło w normalnej osobówce i masz hybrydÄ za parÄ tyĹ.Z drugiej strony, tak siÄ dzieje jak niema ToMasz 44 |
Data: Pa?dziernik 20 2012 23:31:37 | Temat: Re: 4e romet | Autor: LEPEK |
45 |
Data: Pa?dziernik 19 2012 11:48:28 | Temat: Re: 4e romet | Autor: | W dniu piątek, 19 października 2012 12:42:06 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał: http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Ten też jest elektryczny http://www.auto-blog.pl/tesla-model-s/ 46 |
Data: Pa?dziernik 21 2012 18:54:11 | Temat: Re: 4e romet | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Ariusz pisze tak: Ani to ekologiczne, ani to samochód, ani to ekonomiczne... ktoś kiedyś musi zacząć :) reaktory kieszonkowe nie są jeszcze dostępne. Wygra ten kto kupi pierwszy i ma możliwość kradzieży prądu w pracy. Przydała by się też funkcja ograniczania prądu ładowania dla starych instalacji ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |