[OT] 4x4 UAZ
1 | Data: Lipiec 23 2012 10:24:15 |
Temat: [OT] 4x4 UAZ | |
Autor: Albercik | Tak lekko na marginesie... 2 |
Data: Lipiec 23 2012 12:00:05 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Arkadiusz Dymek | W dniu 7/23/2012 10:24 AM, Albercik wrote: Bawi siÄ™ ktoĹ› z Was czymĹ› takim? PróbujÄ™ znaleĽÄ‡ jakieĹ› ciekawe Spróbuj tutaj: http://www.forum4x4.pl/ Moim zdaniem forum nr 1, no i o ile gotowych manuali tam może nie znajdziesz (choć nie wiem, nie grzebałem), to na pewno znajdziesz praktyków, którzy pokierujÄ… co i jak. Pozdrawiam, Arkadesh 3 |
Data: Lipiec 23 2012 13:35:06 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Marek 'marcus075' Karweta | Albercik, Mon, 23 Jul 2012 10:24:15 +0200, pl.misc.samochody: no i my¶lę że UAZ się w te kryteria idealnie wpasowuje... To pozwolę sobie na offtopa do offtopa: Widziałem kiedy¶-tam na Allegro UAZa z silnikiem marki Caterpillar V6 3,0l (diesel), now± skrzyni± biegów i reduktorem, zmienionymi hamulcami (na tarczowe), wspomaganiem kierownicy i tak dalej. Generalnie: z UAZa została rama i blachy, cała reszta zmieniona. Piękny był. 20k PLN go¶ć chciał... -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. 4 |
Data: Lipiec 23 2012 05:29:34 | Temat: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Iguan_007 | Albecik, sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania... kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- 5 |
Data: Lipiec 23 2012 17:46:40 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: BartekK | W dniu 2012-07-23 14:29, Iguan_007 pisze: Albecik, Może samurajek za mały i mało rzucajÄ…cy siÄ™ w oczy ;) A znów robienie z niego monstertrucka siÄ™ szybko koĹ„czy, bo silniczek też ma mały... -- | Bartłomiej KuĽniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 6 |
Data: Lipiec 23 2012 12:45:32 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Iguan_007 | On Tuesday, July 24, 2012 1:46:40 AM UTC+10, BartekK wrote: Może samurajek za mały i mało rzucaj±cy się w oczy ;) Oj tam maly. Zalezy do czego porownamy ;) http://tinyurl.com/boxn3bp A znów robienie z Nie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.. A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od 8 cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci z malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet duzego silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal - "puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie przejechac" ;) Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- 7 |
Data: Lipiec 23 2012 22:57:27 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: BartekK | W dniu 2012-07-23 21:45, Iguan_007 pisze: W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radÄ™, mimo znacznie wiÄ™kszej masy. WiÄ™kszy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej siÄ™ w kiepskiej przyczepnoĹ›ci wyzbierać, niż gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na małych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepnoć. (pewnie to też dużo zależy od umiejÄ™tnoĹ›ci, ale takie moje wrażenia po jakichĹ› tam własnych przygodach terenowych)A znów robienie zNie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa. A i do uaza wiÄ™ksza szansa na znalezienie jakichĹ›/odczegoĹ› "poważnych" 100% blokowanych mostów (do samuraja sÄ…, ale drogie bo dla nawiedzonych). A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od 8 cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci z malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet duzego silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal - "puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie przejechac" ;)Kwestia tego, co chce siÄ™ w tym terenie robić. Czy przejechać po polu, czy przez bagno. Przy sensownie terenowych gumach (znaczy duże grube kolczaste balony) - na oryginalnych mostach suzuki wymiÄ™ka, bo ma zbyt duże przełożenie (nawet z reduktorem, bo duże opony dajÄ… prawie x2 prÄ™dkoĹ›ci i /2 mocy). A kupować takiego złomka http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3i-wtrysk-szeroki-most-okazja-i2480416005.html i robić takie ładne rzeczy: http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3-benzyna-off-road-4x4-i2480212168.html - można. Ale widać ile to kosztuje (i obawiam siÄ™ że sprzedajÄ…cy wiÄ™cej wsadził, niż chce za to auto, i to już nawet czasu nie liczÄ…c). I tak dokładajÄ…c solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoĹ› daje rade" robi siÄ™ jednak "1.3 jest biedny" i trzeba by zrobić jakiĹ› swap, popularne 1.6 z vitary jakoĹ› wchodzi, ale coĹ› innego - bywa ciÄ™żko, bo jednak nawet w UNO jest wiÄ™cej miejsca pod maskÄ… niż w Samuraiu :) -- | Bartłomiej KuĽniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 8 |
Data: Lipiec 23 2012 23:08:20 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: BartekK | W dniu 2012-07-23 22:57, BartekK pisze: dokładajÄ…c solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoĹ› dajeJeszcze dodam, że podstawowÄ… przeróbkÄ… uterenowiajÄ…cÄ… jest rozsuniÄ™cie mostów (wyciÄ™cie nadkoli itd) Potem danie szerszych mostów. Potem zmiana wysokoĹ›ci i wzmocnienie ramy... Ludzie robiÄ… swapy na np 2.0 z Opla, i inne wynalazki, ale nadal na szerokoć pod maskÄ… jest ciasno. WiÄ™c (skoro i tak jest rama, i jeszcze klatka pewnie dołożona która to wzmacnia) wywala siÄ™ nadkola i robi konstrukcjÄ™ z rur. I tÄ… metodÄ… z poczÄ…tkowego samuraja nie zostaje nic poza nr VIN i papierami ;) i tak powstaje zmota, którÄ… w zasadzie można by zrobić bez zakupu poczÄ…tkowego samuraja, bo nic z niego nie zostało :) tzw zupa z gwoĽdzia. -- | Bartłomiej KuĽniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 9 |
Data: Lipiec 23 2012 14:55:48 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Iguan_007 | Bartek, 10 |
Data: Lipiec 24 2012 00:47:05 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: BartekK | W dniu 2012-07-23 23:55, Iguan_007 pisze: Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w UAZie.PiszÄ™ o suzuki i uazie i możliwych jego modyfikacjach (bo to zakładał wÄ…tkotwórca, że chce coĹ› modzić i swapować). Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt.No chyba wiÄ™kszoć terenówek bÄ™dzie beznadziejna na autostradzie, choćby z powodu ogumienia, to siÄ™ prowadzi jak ponton. Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki.Nawet seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nicnie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli przeprawy. Niska masa pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc samochodu sprawiaja ze w niczym wiekszym pojazdom nie ustepuje (oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie). Raczej watpie zeby ten seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie konstrukcje nowoczesnoscia nie grzesza ale nawet przy Suzuki ten UAZ to archaik. No to znów siÄ™ rozbijamy o to, co wÄ…tkotwórca chce z tym robić - lansować siÄ™, jeĽdzić po polu, robić przeprawy albo długie wyprawy, czy szybkie i brutalne rajdy. Nie bez powodu prÄ™dzej czy póĽniej koĹ„czy siÄ™ zmotÄ… (albo koĹ„czy siÄ™ kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by nie można ulepszyć w którÄ…Ĺ› stronÄ™. A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. Piszesz o wkladaniu wiekszych silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy amatorskim zastosowaniu terenowki to troche nieporozumienie. Po co ladowac pieniadze w modyfikacje archaicznego UAZa jesli mozna je zaoszczedzic i kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie czy hamulce pewnie juz kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola.Całkowicie siÄ™ zgadzam co do dostÄ™pnoĹ›ci części do suzuki, bo to bardzo popularne pudełeczko, a uaz to jednak tylko kraje historycznie z cccp zwiÄ…zane. I wcale nie broniÄ™ tutaj UAZa jako idealnego dawcy ramy do budowy auta terenowego, UAZa to zaproponował wÄ…tkotwórca ;) Tylko że zrobić coĹ› w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest na najbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko toporne i solidne. A w suzuki to już troszkÄ™ trzeba siÄ™ nagłówkować, jak wcisnąć, albo po prostu kupować gotowe kity (a tÄ… metodÄ… to siÄ™ w założonym budżecie nie zmieĹ›cimy, zakup samych kółek w teren go szybko zamknie). A "kupić i jeĽdzić" (bo siÄ™ da) to chyba wÄ…tkotwórca nie zakładał ;) Bo prawda jest taka, że w terenie dajÄ… radÄ™ przedziwne auta, i to wcale nie terenowe ;) Widać to na wschodnich rajdach, gdzie całkiem poważnie ludzie potrafiÄ… przejechać trasÄ™ rajdu terenowego ładÄ… samarÄ… albo zaporożcem V4 itp, gdzie poczÄ…tkujÄ…cy terenówkÄ… by mógł malowniczo utknąć. http://www.youtube.com/watch?v=nCM63zSbzxs http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw -- | Bartłomiej KuĽniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 11 |
Data: Lipiec 23 2012 17:11:08 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Iguan_007 | Bartek, Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w UAZie.Piszę o suzuki i uazie i możliwych jego modyfikacjach Nie, porownujesz zmodyfikowanego UAZa do seryjnego Suzuki, cytuje: "W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radę, mimo znacznie większej masy. Większy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej się w kiepskiej przyczepno¶ci wyzbierać, niż gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na małych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepno¶ć.." z powodu ogumienia, to się prowadzi jak ponton.Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt.No chyba większo¶ć terenówek będzie beznadziejna na autostradzie, choćby Duzy LC czy Patrol idealnie sie jako autostradowe "cruisery" nadaja. UAZ czy Suzuki raczej sie nie nadaja. O to mi chodzilo. nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdyNie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki.Nawet seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. No to znów się rozbijamy o to, co w±tkotwórca chce z tym robić -lansować się, jeĽdzić po polu, robić przeprawy albo długie wyprawy, czy szybkie i brutalne rajdy. Suzuki jest bardzo dobrym samochodem terenowym, pomimo mniejszego silnika. W niczym temu nieszczesnemu UAZowi nie ustepuje. Czesci do modyfikacji jest wiecej do Suzuki niz do UAZa. Wiec niezaleznie czy ktos bedzie chcial sie "lansowac" czy jezdzic na "szybkie I brutalne rajdy" moze obydwa samochody jako baze wykorzystac. Suzuki wcale nie jest rzadkoscia na rajdach wiec juz nie opowiadajmy bajek ze sie do tego nie nadaje. Nie bez powodu prędzej czy póĽniej kończy sięzmot± (albo kończy się kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by nie można ulepszyć w któr±¶ stronę. Oczywiscie ze nie ma. Mimo wszystko ja osobiscie wolalbym bawic sie w modyfikacje Suzuki niz UAZa. Rzecz gustu. najbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystkoA jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesciTylko że zrobić co¶ w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest na toporne i solidne. A w suzuki to już troszkę trzeba się nagłówkować, jak wcisn±ć, Wiesz, nie obraz sie ale mysle ze troche fantazjujesz. Czesci ze zlomowiska i tak wiecej znajdziesz dla Suzuki niz UAZa. I czego to konkretnie nie mogles przyspawac do Suzuki a mogles do UAZa? Ludzie tak samo robia potwory z Suzuki jak I z UAZa. Nie ma z tym zadnego problemu jesli ktos chce sie bawic w modyfikacje. A to ze tego nieszczesnego duzego silnika pod maske nie wepchasz nie czyni z niego gorszej terenowki. Naprawde, przy reduktorze silnik to nie wszystko. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia 12 |
Data: Lipiec 24 2012 03:31:10 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: BartekK | W dniu 2012-07-24 02:11, Iguan_007 pisze: Przemawia przeze mnie dawne doĹ›wiadczenie z udziału w modzeniu właĹ›nie UAZa (skrócona rama, różne silniki, głównie mercedes diesel bo dostÄ™pny i niezniszczalny, różne mosty itd ), Tarpana, Patrola...Tylko że zrobić coĹ› w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest nanajbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko I części które znajdowałem (w Ĺ›miesznych cenach, bo "z czegoĹ› innego", a nie "do tuningu") to było raczej duże - np UAZie mosty miałem z Unimoga (do dużych kół idealne, bo majÄ… dodatkowÄ… przekładniÄ™ w samych kołach, choć dzisiaj już troszkÄ™ w cenÄ™ idÄ…). Dużo części (np wspomaganie) z sprzÄ™tów wojskowo-demobilowych (brm, star itp). -- | Bartłomiej KuĽniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 13 |
Data: Lipiec 23 2012 19:09:40 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Iguan_007 | Bartek, > Wiesz, nie obraz sie ale mysle ze troche fantazjujesz. Czesci ze zlomowiska i tak wiecej znajdziesz dla Suzuki niz UAZa. I czego to konkretnie nie mogles przyspawac do Suzuki a mogles do UAZa? Ludzie tak samo robia potwory z Suzuki jak I z UAZa. Nie ma z tym zadnego problemu jesli ktos chce sie bawic w modyfikacje. A to ze tego nieszczesnego duzego silnika pod maske nie wepchasz nie czyni z niego gorszej terenowki. Naprawde, przy reduktorze silnik to nie wszystko. Przemawia przeze mnie dawne do¶wiadczenie z udziału w modzeniu wła¶nieUAZa (skrócona rama, różne silniki, głównie mercedes diesel bo dostępny i niezniszczalny, różne mosty itd ), Tarpana, Patrola... I czę¶ci które znajdowałem (w ¶miesznych cenach, bo "z czego¶ innego", a nie "do tuningu") to było raczej duże - np UAZie mosty miałem z Unimoga Ja absolutnie nie neguje Twojego doswiadczenia. Wydaje mi sie jednak ze Twoje dyskredytwoanie Suzuki bierze sie stad ze nie miales z nim do czynienia. Pieknie ze do UAZa pakowales mosty z Unimoga. Czy naprawde nie dalo sie ich do Suzuki dosztukowac? Pewnie sie dalo, skoro w UAZie mogles rame przerabiac to rownie dobrze mogles to zrobic w Suzuki. Inna sprawa ze to zwyczajnie nie ma sensu - w Suzuki wazacym tone nie potrzebujesz mostow z Unimoga.. Jeszcze raz powtorze to co wczesniej napisalem - Suzuki sa czesto modyfikowane I biora udzial w rajdach. To ze Ty przerabiales akurat UAZa nie znaczy ze Suzuki sie nie da przerobic. A seryjne Suzuki wcale nie bedzie gorsze od seryjnego UAZa. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia 14 |
Data: Lipiec 24 2012 03:22:27 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Iguan_007 | W dniu 2012-07-23 23:55, Iguan_007 pisze: A to specjalnie dla tych ktorzy uwazaja ze Suzuki sie do przeprawowego 4x4 nie nadaje :) http://pultusk4x4.org.pl/wp-content/uploads/2012/06/przeprawa.pdf > A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. No i specjalnie dla milosnikow wiekszych silnikow: http://www.suzukiconversion.com/ Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- 15 |
Data: Lipiec 24 2012 11:08:59 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: PK | On 2012-07-24, Iguan_007 wrote: A to specjalnie dla tych ktorzy uwazaja ze Suzuki sie do Generalnie wystarczy wpisać w youtube "suzuki samurai". Filmów jest na pÄ™czki - czÄ™ć z jazdy, a czÄ™ć pokazujÄ…ca modyfikacje. Poza tym pytajÄ…cy w wÄ…tku tak naprawdÄ™ nie napisał jaki ma cel (poza samym grzebaniem). Czy chce samochód do takiego roztrzepytania błota na gotowych torach czy po prostu do jazdy w terenie naturalnym. W obu zastosowaniach Jimny da radÄ™, ale w pierwszym rzeczywiĹ›cie skoĹ„czy siÄ™ to kompletnÄ… przebudowÄ… na buggy. Przy normalnym korzystaniu (tzn. po prostu jako transport tam, gdzie nie ma drogi) już seryjny model wioski nie robi. "Fanbase" rzeczywiĹ›cie ogromny. Dużo wiÄ™kszy niż wspomnianej już Nivy, która poza krajami byłego ZSRR i "zaprzyjaĽnionymi" jest raczej nieznana. No i jeĹ›li kogoĹ› interesuje zasiÄ™g, to Suzuki pali zauważalnie mniej :). pozdrawiam, PK 16 |
Data: Lipiec 24 2012 13:38:14 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Albercik | W dniu 24.07.2012 13:08, PK pisze: Poza tym pytajÄ…cy w wÄ…tku tak naprawdÄ™ nie napisał jaki ma cel (poza DziÄ™kujÄ™ wszystkim za udział w dyskusji, której siÄ™ cały czas przysłuchuje.. Już odpowiadam na pytania jakie siÄ™ pojawiajÄ…, a mianowicie cel.. Jeżeli chodzi o 4x4 to była by to moja pierwsza stycznoć z tym sportem, nie mogÄ™ powiedzieć czy złapiÄ™ bagcyla, bo ani nie obracam siÄ™ w takich krÄ™gach, ani nigdy nie miałem 4x4. Jak by samochód był to i pewnie z jakimĹ› lokalnym klubem nawiÄ…zał bym kontakt, co dalej nie wiem, na pewno jakiĹ› wypad na wieĹ› do rodzinki(wiem że komfort Ĺ›redniawy, ale to 50km tylko), czy przejechać siÄ™ przez miasto bez dachu nad głowÄ….. Co do samochodu. Faktycznie bardziej rajcowało by mnie dłubanie w/pod samochodem niż samo posiadanie go. Zdecydowanie wolał bym wersje z rzeĽbieniem i tworzeniem niż kupowaniem gotowych kitów. To tak tyle odnoĹ›nie pojawiajÄ…cych siÄ™ pytaĹ„. 17 |
Data: Lipiec 24 2012 12:31:12 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Sebastian Kaliszewski | Iguan_007 wrote: Bartek, To generalnie prawda z jednÄ… uwagÄ… o czym niżej Naprawde nic nie trzeba Lekkim niepozornym autkiem typu Samuraj czy już zupełnie niepozorna i też lekka Niva (torchÄ™ wiÄ™ksza i bardziej komfortowa ale trudniejsza w przeróbkach) czÄ™sto bez problemu wjeżdża (i przejeżdża!) siÄ™ tam gdzie duże i ciÄ™żkie grzÄ™znÄ… natychmiast. Ale duży wygrywa gdy sÄ… koleiny / rowy. Po prostu gdy na kołach 31" (nie mówiÄ…c o fabrycznych 27-28") stoi siÄ™ na "gruchach" to wiÄ™kszy na kapciach 35" czy 37" po prostu przejedzie, nie mówiÄ…c już o "zmotach-potworach" na zwolnicach i kółkach 40". Raczej watpie zeby ten seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie Eeee, ale tu głównym celem OP, jak rozumiem, jest sama zabawa w przerabianie. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 18 |
Data: Lipiec 24 2012 12:25:49 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: to | begin Sebastian Kaliszewski Ale duży wygrywa gdy sÄ… koleiny / rowy. Po prostu gdy na kołach 31" (nie A po chuj taplać siÄ™ w błocie jakimĹ› cuchnÄ…cym rzÄ™chem w rodzaju UAZ-a, że tak nieĹ›miało i kulturalnie zapytam? -- ignorance is bliss 19 |
Data: Lipiec 31 2012 12:38:01 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Sebastian Kaliszewski | to wrote: begin Sebastian Kaliszewski A po chuj np. grać w szachy? Albo latać wiszÄ…c na sznurkach pod kawałkiem szmaty? Albo moczyć dupÄ™ siedzÄ…c na jakiejĹ› łupinie ze szmatÄ… na patyku? Albo żeby pasowało do tematu grupy... Na jaki chuj zapieprzać z nikÄ…d do nikÄ…d w hałasie, w celowo rozregulowanym i popsutym (zamiast normalnego mamy pojazd z wyprutÄ… sporÄ… czeĹ›ciÄ… wnÄ™trza za to ponabijany jakimis rurami a w dodatku bardzo awaryjny) samochodzie? \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 20 |
Data: Lipiec 23 2012 17:47:34 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: BAREK |
kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa. Też o Samuraju pomyĹ›lałem, żeby podpowiedzieć jak pytanie autora wÄ…tku przeczytałem; -mały budget; Samuraj, Frontiera, Niva, -trochÄ™ wiÄ™kszy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie, -najlepsze LandRover Discovery i Defender, -sam top to Mercedes G Każdy stopieĹ„ już pewnie w granicach 10-20tyĹ› do kupienia i tylko naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne. UAZ może być mało popularny wiÄ™c i niezbyt wdziÄ™czny do takiej zabawy. 21 |
Data: Lipiec 24 2012 14:37:52 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Sebastian Kaliszewski | BAREK wrote:
Frontera Samuraj jest popularny w motaniu i stosunkowo łatwy. Niva bÄ™dzie doć słaba do przeróbek. Wiem bo mam. Tuning robić można i siÄ™ daje -- ale w zakresie nie zmieniajÄ…cym formy pojazdu. Ale zrobienie potwora zmoty "żeby wyglÄ…dał" bÄ™dzie trudne -- i sprowadziło by siÄ™ zapewne do założenia budy Nivy na ramÄ™ UAZa -- tak jest oficjalna niemal fabryczna przeróbka Niva Marsz robiona. -trochÄ™ wiÄ™kszy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie, Pajero jest taĹ„sze i w przeróbkach i w zakupie od dwu pozostałych. LandCruiser chyba najdroższy. -najlepsze LandRover Discovery i Defender, Przezwisko "Defektor" mówi wiele. :) Różnicy półki w stosunku do LC i Patrola to tu nie widzÄ™ -- podobnej klasy i wielkoĹ›ci pojazdy. -sam top to Mercedes G Mercedes G to chyba trup kompletny w takiej cenie. LC, Patrol to już bardzo mocno "przepracowane" (albo namotane czyli wymagajÄ…ce "odwszenia" po poprzednim motaczu). Chyba, że bÄ™dzie okazja (trafiajÄ… siÄ™ -- np. znajomy kupił z jakiejĹ› wyprzedaży z "demobilu" z dużego zakładu (bodaj stoczni) za praktyucznie pół ceny. Ale to siÄ™ trzeba naszukać i nechodzić/jeżdzić (on 600km po to jechał). Pajero jeszcze OK w tej cenie. i tylko naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 22 |
Data: Lipiec 24 2012 15:07:28 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: KiloSierra | W dniu 12/07/23 17:47, BAREK pisze: a Vitara gdzie ? 23 |
Data: Lipiec 23 2012 17:37:27 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomo¶ci Albecik, sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania... kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase Popieram. Mam takiego kumpla w pracy, dłubka i offroadowca. Sprzedał w zeszłym roku GAZ (chyba to samo co UAZ) i kupił samuraja, zdaje się nawet taniej. Wymienił silnik za niecałe 2 kafle i ¶miga.To znaczy ¶migał jeszcze w maju, potem zmienił firmę ;-) -- Yogi(n) 24 |
Data: Lipiec 24 2012 14:19:27 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: Sebastian Kaliszewski | Yogi(n) wrote: Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomo¶ci Albecik, Nie, nie to samo :) Choć podobnie "zaawansowane" technologicznie pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 25 |
Data: Lipiec 24 2012 15:40:08 | Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ | Autor: GR001 |
Tak lekko na marginesie... polecam Suzuki Samurai... gr |