Grupy dyskusyjne   »   BLOS pierwsze wrazenia

BLOS pierwsze wrazenia



1 Data: Listopad 25 2006 15:09:56
Temat: BLOS pierwsze wrazenia
Autor: Capone 

Hej.
Jak czesc z Was pamieta, zastanawialem sie nad wyborem instalacji
gazowej. Wczoraj odebralem auto od gazownika.Typ instalacji BLOS.  Nie
mam jeszcze utwierdzonego zdania, jak przejade kilkaset km to bede w
stanie powiedziec cos wiecej, jednak narazie jestem zadowolony. W moim
mniemaniu auto nie stracilo mocy tz. w miescie wg.  nie ma roznicy.
Prawdopodobnie pomiar mocy i momentu wykazalby jakies straty , ale ja
sie nie scigam.

Zaobserwowalem ciekawa zjawisko.
1. Silnik po odpaleniu na ssaniu plywal na obrotach, kiedy sie nagrzal
i ssanie sie calkowicie wylaczylo, plywanie na pb ustalo. Takie
zjawisko mialo miejsce kilkarazy po czym ustapilo. Wydaje mi sie ze
byla to reakcja komputera na cialo obce w dolocie. W tej chwili motor
pracuje rowno na pb z ssaniem i bez oraz na lpg.
2. Po odebraniu auta od zakladu uslyszec mozna bylo tykanie,
najbardziej przypominalo to tykanie przekaznika. Dzwiek ten slyszalny
byl zarowno podczas jazdy jak i postoju z wlaczonym silnikiem.
Wygladalo to tak ze na wolnych obr. silnik powoli spadal z obr. kiedy
dochodzil do pewnej niskiej predkosci (nie bylo duszenia sie silnika )
bylo tyk i silnik powracal na wlasciwe obroty. Nastepnie znowu tyk i
powoli spadal. Bardzo mnie to denerwowalo. Wczoraj nadal cieszac sie
samochodem jezdzilem kilka godzin i objaw ten ustal sam z siebie.
Dzisiaj rano jadac na uczelnie juz nie bylo tykania, w drodze powrotnej
rowniez wszystko OK.
3. Zamontowano mi parownik 100KW. Moj samochod ma 136km i w pewnym
momencie krecac silnik pod czerwone pole (testowo... normalnie wykazuje
wieksza kulture techniczna) silnik zaczynal slabnac. Pomyslalem sobie
ze to wlasnie efekt malego parownika. Po kilkunastu km ten sam obja
pojawil sie w polowie skali obrotow. Wiedzialem juz ze to konczacy sie
LPG. Po zatankowaniu bylo juz OK.
Jednak nadal nie mam pewnosci czy ten parownik aby ma wystaraczajaca
wydajnosc. Jak to sprawdzic ? Wiem ze jesli poprosze o wstawienie
wiekszego parownika zaklad wykona to nieodplanie. Tylko nie chce
jezdzic i zawracac komus glowe jesli to nic nie zmieni. Ten parownik
jest na granicy mozliwosci jesli chodzi o wydajnosc jaka podaje
producent do mocy mojego motoru.
-Jak zbadac czy potrzebny mi wiekszy parownik ?
-Czy wiekszy parownik bedzie mial wplyw na spalanie ?

Genralnie auto zachowuje sie w 99% tak jak na pb. Ten jeden % to fakt
ze gdy wlaczam klimatyzacje obroty spadaja troche zabardzo i da sie
czuc delikatne, ale naprawde delikatne wibracje. Moze komus innemu to
by nie przeszkadzalo, jednak ja to wychwycilem. Inna sprawa ze jak sie
na pb wlaczy klimatyzacje efekt jest bardzo podobny, komputer troche
podnosi wtedy obroty, jednak i tak czuc po pracy silnika ze AC dziala.


Reasumujac: silnik wkreca sie tak samo jak na pb, dysponuje taka sama
lub bardzo podobna moca i momentem.  Nie zauwazylem roznicy mocy na pb
bez blosa i z blosem. W moim przypadku BLOS sprawuje sie dobrze.
Zobaczymy jak bedzie dalej.

Pozdrawiam Artur
honda accord



BLOS pierwsze wrazenia



Grupy dyskusyjne