Pytanie tylko ile z tych zmian wynika z zastąpienia miksera blosem a ile z
wywalenia elektroniki (być może zbyt ekonomicznie ustawionej) i silniczka
Sluszna uwaga.
Ja zmienialem chyba 3 rodzaje miksera, i dlugo testowalem jak pracuje
instalacja po odpieciu silnika krokowego. Nie uzyskalem jednak takich
efektow (subiektywnie) jak teraz.
Jaki masz mikser u siebie? Ja mialem watpliwosci czy nie jest przeplyw zbyt
dlawiony z uwagi na czujnik cisnienia (?) - taki baczek w gardzieli
urzadzenia wtryskowego ktory skutecznie dlawil przeplyw. Jaki masz rozmiar
miksera?
Instalacja nie byla ustawiona ekonomicznie - palil ponad 11 litrow, a w
miescie 12,5 litra. Faktycznie mozna bylo troche ograniczyc dawke.
W moim przypadku przypuszczam ze glowna przyczyna polepszenia osiagow jest
wlasnie zmniejszenie dlawienia na mikserze.
Pozdrrrr... Reksio
4 |
Data: Grudzien 19 2006 10:57:19 |
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. |
Autor: Grzechu |
Reksio napisał:
Jaki masz mikser u siebie? Ja mialem watpliwosci czy nie jest
przeplyw zbyt dlawiony z uwagi na czujnik cisnienia (?) - taki baczek
w gardzieli urzadzenia wtryskowego ktory skutecznie dlawil przeplyw.
Jaki masz rozmiar miksera?
Prawde mówi±c nie wiem. Nie zagl±dałem jeszcze w te okolice bo nie było takiej potrzeby :)
--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl
5 |
Data: Grudzien 19 2006 09:23:23 | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. | Autor: MAYDAY |
Reksio napisał(a):
1. Po zamontowaniu mozna zauwazyc ze znacznie latwiej wkreca sie na obroty.
Az czuc ze chce jechac.
2. Bardziej elastyczny - ladniej przyspiesza na niskich obrotach i nie czuc
dlawienia na wysokich.
3. Spalanie - nie zmniejszylo sie na tyle by moc o tym powiedziec cos
miarodajnego - moze o litr, ale trasy i stacje paliw nie byly powtarzalne.
4. Ladniej zapala na gazie w chlodne dni i nie gasnie na wolnych obrotach
5. Stabilne wolne obroty
6. Montaz zajal mi niecala godzine - nie przecinalem oryginalnych rur,
zamontowalem inne - wymagaly tylko malej adaptacji - jedno ciecie. Regulacji
dokonal mechanik :-)
7. Jest to niezgodne ze specyfikacja OBDII i bedzie problem przy przegladzie
:-) (to jest taki zart)
Mam 1.8 AAM, i widzę z przytoczonych tutaj przykładów że miałeś g.. a nie instalkę. Ja mam Lovato. Żadnej z twoich nowych zalet mi nie brakuje. Auto pali ok 8.5 litra gazu na trasie przy jeździe do 160. W mieście ok 10 wychodzi. Przyspiesza jak AAM ;), Z zapalaniem nie ma kłopotów, przy ujemnych temperaturach zapala na gazie. Wolne obroty stabilne, nie gaśnie na wolnych obrotach. Dlatego twierdzę że gaz trzeba umieć zakładać i lepiej wydać te 2-3 stówki więcej i mieć spokój niż potem kombinować. Nie raz widziałem na Allegro samochód na wielopunkcie z gazem I generacji, Nawet chciałem mondeo kupić niedawno 1.8 DOHC z którego koleś wywalił komputer od gazu i założył śrubę. Co z tego że samochód mało pali jak wogóle nie jedzie. Odpuściłem.
6 |
Data: Grudzien 19 2006 10:25:27 | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. | Autor: Reksio |
brakuje. Auto pali ok 8.5 litra gazu na trasie przy jeździe do 160. W
mieście ok 10 wychodzi. Przyspiesza jak AAM ;), Z zapalaniem nie ma
Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz pali
niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle.
Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3?
Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y.
Pozdrrr... Reksio
7 |
Data: Grudzien 19 2006 10:32:41 | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. | Autor: MAYDAY |
Reksio napisał(a):
> Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz pali
niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle.
Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3?
Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y.
były silniki AAM, w B3, sedan. silnik ma 75 KM, i 140 Nm, bardzo podobny do niego jest silnik ABS, tylko że ma 90 KM. Silnik ten był montowany w Vento i golfach III. Te ustawianie na ¶rubę nie zapewnia wg mnie odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie obrotów, a co za tym idzie w jednym jest ona za bogata a w innym za uboga. A jak powszechnie wiadomo jest to niezdrowe dla silnika.
8 |
Data: Grudzien 19 2006 19:11:49 | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. | Autor: jasio kowalski |
MAYDAY napisał(a):
Reksio napisał(a):
> Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz
pali
> niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle.
> Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3?
> Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y.
były silniki AAM, w B3, sedan. silnik ma 75 KM, i 140 Nm, bardzo podobny
do niego jest silnik ABS, tylko że ma 90 KM. Silnik ten był montowany w
Vento i golfach III. Te ustawianie na ¶rubę nie zapewnia wg mnie
odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie obrotów, a co za tym
idzie w jednym jest ona za bogata a w innym za uboga. A jak powszechnie
wiadomo jest to niezdrowe dla silnika.
Ten silnik dla Golfa jest przymaly, nie mowiac o passacie. A tego gazu nie
pali ci tak malo. Musisz go pewnie mocno dusic, zeby cos wyciagnac z tego
silniczka.
PZDR
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
9 |
Data: Grudzien 20 2006 09:15:16 | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. | Autor: MAYDAY |
jasio kowalski napisał(a):
Ten silnik dla Golfa jest przymaly, nie mowiac o passacie. A tego gazu nie
pali ci tak malo. Musisz go pewnie mocno dusic, zeby cos wyciagnac z tego
silniczka.
PZDR
Ja tam nie jestem rajdowcem, ale czy pali dużo to bym polemizował, bo autko troche waży, silnik 1.8 pal±cy 8,5 litra gazu na trasie przy prędko¶ciach ¶rednio 120-150 bo tak jeżdżę jest dla mnie rewelacyjny.Więcej jak 11 litrów nigdy nie spalił, ¶rednia z ostatnich 30 tys km jest ok 9,5 litra.
| | | | | |