Pytanie tylko ile z tych zmian wynika z zastąpienia miksera blosem a ile z
wywalenia elektroniki (być może zbyt ekonomicznie ustawionej) i silniczka
Sluszna uwaga.
Ja zmienialem chyba 3 rodzaje miksera, i dlugo testowalem jak pracuje
instalacja po odpieciu silnika krokowego. Nie uzyskalem jednak takich
efektow (subiektywnie) jak teraz.
Jaki masz mikser u siebie? Ja mialem watpliwosci czy nie jest przeplyw zbyt
dlawiony z uwagi na czujnik cisnienia (?) - taki baczek w gardzieli
urzadzenia wtryskowego ktory skutecznie dlawil przeplyw. Jaki masz rozmiar
miksera?
Instalacja nie byla ustawiona ekonomicznie - palil ponad 11 litrow, a w
miescie 12,5 litra. Faktycznie mozna bylo troche ograniczyc dawke.
W moim przypadku przypuszczam ze glowna przyczyna polepszenia osiagow jest
wlasnie zmniejszenie dlawienia na mikserze.
Pozdrrrr... Reksio
| 4 | 
Data: Grudzien 19 2006 10:57:19 | 
| Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. | 
| Autor: Grzechu  | 
Reksio  napisał: 
 Jaki masz mikser u siebie? Ja mialem watpliwosci czy nie jest 
przeplyw zbyt dlawiony z uwagi na czujnik cisnienia (?) - taki baczek 
w gardzieli urzadzenia wtryskowego ktory skutecznie dlawil przeplyw. 
Jaki masz rozmiar miksera? 
 
Prawde mówi±c nie wiem. Nie zagl±dałem jeszcze w te okolice bo nie było takiej potrzeby :)
 
--  
Pozdrawiam 
Grzechu 
-=VW Golf II 1.8GT LPG=-  http://forum.vwgolf.pl
| 5 | 
Data: Grudzien 19 2006 09:23:23 |  | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. |  | Autor: MAYDAY  |  
Reksio napisał(a): 
 1. Po zamontowaniu mozna zauwazyc ze znacznie latwiej wkreca sie na obroty. 
Az czuc ze chce jechac. 
2. Bardziej elastyczny - ladniej przyspiesza na niskich obrotach i nie czuc 
dlawienia na wysokich. 
3. Spalanie - nie zmniejszylo sie na tyle by moc o tym powiedziec cos 
miarodajnego - moze o litr, ale trasy i stacje paliw nie byly powtarzalne. 
4. Ladniej zapala na gazie w chlodne dni i nie gasnie na wolnych obrotach 
5. Stabilne wolne obroty 
6. Montaz zajal mi niecala godzine - nie przecinalem oryginalnych rur, 
zamontowalem inne - wymagaly tylko malej adaptacji - jedno ciecie. Regulacji 
dokonal mechanik :-) 
7. Jest to niezgodne ze specyfikacja OBDII i bedzie problem przy przegladzie 
:-) (to jest taki zart) 
 
Mam 1.8 AAM, i widzę z przytoczonych tutaj przykładów że miałeś g.. a nie instalkę. Ja mam Lovato. Żadnej z twoich nowych zalet mi nie brakuje. Auto pali ok 8.5 litra gazu na trasie przy jeździe do 160. W mieście ok 10 wychodzi. Przyspiesza jak AAM ;), Z zapalaniem nie ma kłopotów, przy ujemnych temperaturach zapala na gazie. Wolne obroty stabilne, nie gaśnie na wolnych obrotach. Dlatego twierdzę że gaz trzeba umieć zakładać i lepiej wydać te 2-3 stówki więcej i mieć spokój niż potem kombinować. Nie raz widziałem na Allegro samochód na wielopunkcie z gazem I generacji, Nawet chciałem mondeo kupić niedawno 1.8 DOHC z którego koleś wywalił komputer od gazu i założył śrubę. Co z tego że samochód mało pali jak wogóle nie jedzie. Odpuściłem.
 | 6 | 
Data: Grudzien 19 2006 10:25:27 |  | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. |  | Autor: Reksio  |  
brakuje. Auto pali ok 8.5 litra gazu na trasie przy jeździe do 160. W 
mieście ok 10 wychodzi. Przyspiesza jak AAM ;), Z zapalaniem nie ma 
 
Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz pali 
niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle. 
Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3? 
Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y.
 
Pozdrrr... Reksio
 | 7 | 
Data: Grudzien 19 2006 10:32:41 |  | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. |  | Autor: MAYDAY  |  
Reksio napisał(a): 
  > Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz pali 
 niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle. 
Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3? 
Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y. 
 
były silniki AAM, w B3, sedan. silnik ma 75 KM, i 140 Nm, bardzo podobny do niego jest silnik ABS, tylko że ma 90 KM. Silnik ten był montowany w Vento i golfach III. Te ustawianie na ¶rubę nie zapewnia wg mnie odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie obrotów, a co za tym idzie w jednym jest ona za bogata a w innym za uboga. A jak powszechnie wiadomo jest to niezdrowe dla silnika.
 | 8 | 
Data: Grudzien 19 2006 19:11:49 |  | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. |  | Autor: jasio kowalski  |  
MAYDAY  napisał(a):  
 
 Reksio napisał(a): 
  > Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz  
pali 
> niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle. 
> Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3? 
> Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y. 
 
były silniki AAM, w B3, sedan. silnik ma 75 KM, i 140 Nm, bardzo podobny  
do niego jest silnik ABS, tylko że ma 90 KM. Silnik ten był montowany w  
Vento i golfach III. Te ustawianie na ¶rubę nie zapewnia wg mnie  
odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie obrotów, a co za tym  
idzie w jednym jest ona za bogata a w innym za uboga. A jak powszechnie  
wiadomo jest to niezdrowe dla silnika. 
 
Ten silnik dla Golfa jest przymaly, nie mowiac o passacie. A tego gazu nie 
pali ci tak malo. Musisz go pewnie mocno dusic, zeby cos wyciagnac z tego 
silniczka. 
PZDR
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->  http://www.gazeta.pl/usenet/
| 9 | 
Data: Grudzien 20 2006 09:15:16 |  | Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu. |  | Autor: MAYDAY  |  
jasio kowalski napisał(a): 
 
 Ten silnik dla Golfa jest przymaly, nie mowiac o passacie. A tego gazu nie 
pali ci tak malo. Musisz go pewnie mocno dusic, zeby cos wyciagnac z tego 
silniczka. 
PZDR 
 
Ja tam nie jestem rajdowcem, ale czy pali dużo to bym polemizował, bo autko troche waży, silnik 1.8 pal±cy 8,5 litra gazu na trasie przy prędko¶ciach ¶rednio 120-150 bo tak jeżdżę jest dla mnie rewelacyjny.Więcej jak 11 litrów nigdy nie spalił, ¶rednia z ostatnich 30 tys km jest ok 9,5 litra.
  |  |  |  |  |  |