Grupy dyskusyjne   »   BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.

BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.



1 Data: Grudzien 18 2006 23:52:15
Temat: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: Reksio 

    Chcialem sie podzielic na grupie moimi spostrzezeniami po zamontowaniu
BLOSa w samochodzie VW Passat B3 kombi, silnik 1,8 RP, wtrysk jednopunktowy.
Przejechalem ponad tysiac kilometrow. Poprzednia instalacja z mikserem na
urzadzeniu wtryskowym z "komputerem" :-)
1. Po zamontowaniu mozna zauwazyc ze znacznie latwiej wkreca sie na obroty.
Az czuc ze chce jechac.
2. Bardziej elastyczny - ladniej przyspiesza na niskich obrotach i nie czuc
dlawienia na wysokich.
3. Spalanie - nie zmniejszylo sie na tyle by moc o tym powiedziec cos
miarodajnego - moze o litr, ale trasy i stacje paliw nie byly powtarzalne.
4. Ladniej zapala na gazie w chlodne dni i nie gasnie na wolnych obrotach
5. Stabilne wolne obroty
6. Montaz zajal mi niecala godzine - nie przecinalem oryginalnych rur,
zamontowalem inne - wymagaly tylko malej adaptacji - jedno ciecie. Regulacji
dokonal mechanik :-)
7. Jest to niezgodne ze specyfikacja OBDII i bedzie problem przy przegladzie
:-) (to jest taki zart)

Pozdrrrrr.... Reksio



2 Data: Grudzien 19 2006 00:32:54
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: Grzechu 

Reksio  napisał:

   Chcialem sie podzielic na grupie moimi spostrzezeniami po
zamontowaniu BLOSa w samochodzie VW Passat B3 kombi, silnik 1,8 RP,
wtrysk jednopunktowy. Przejechalem ponad tysiac kilometrow.
Poprzednia instalacja z mikserem na urzadzeniu wtryskowym z
"komputerem" :-)

Pytanie tylko ile z tych zmian wynika z zastąpienia miksera blosem a ile z wywalenia elektroniki (być może zbyt ekonomicznie ustawionej) i silniczka krokowego. Bo generalnie po zmianie z II generacji (słaby Stag 50) na I generacje czyli zwykłą śrube różnica jest dokładnie taka sama jak Ty opisujesz a też mam silnik RP. Więcej mocy i dławienia w całym zakresie obrotów, szybsza reakcja na mocne wciśnięcie gazu, bezproblemowe odpalanie na lpg, brak gaśnięcia na luzie.


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

3 Data: Grudzien 19 2006 00:46:24
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: Reksio 

Pytanie tylko ile z tych zmian wynika z zastąpienia miksera blosem a ile z
wywalenia elektroniki (być może zbyt ekonomicznie ustawionej) i silniczka

Sluszna uwaga.
Ja zmienialem chyba 3 rodzaje miksera, i dlugo testowalem jak pracuje
instalacja po odpieciu silnika krokowego. Nie uzyskalem jednak takich
efektow (subiektywnie) jak teraz.
Jaki masz mikser u siebie? Ja mialem watpliwosci czy nie jest przeplyw zbyt
dlawiony z uwagi na czujnik cisnienia (?) - taki baczek w gardzieli
urzadzenia wtryskowego ktory skutecznie dlawil przeplyw. Jaki masz rozmiar
miksera?
Instalacja nie byla ustawiona ekonomicznie - palil ponad 11 litrow, a w
miescie 12,5 litra. Faktycznie mozna bylo troche ograniczyc dawke.
W moim przypadku przypuszczam ze glowna przyczyna polepszenia osiagow jest
wlasnie zmniejszenie dlawienia na mikserze.

Pozdrrrr... Reksio

4 Data: Grudzien 19 2006 10:57:19
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: Grzechu 

Reksio  napisał:

Jaki masz mikser u siebie? Ja mialem watpliwosci czy nie jest
przeplyw zbyt dlawiony z uwagi na czujnik cisnienia (?) - taki baczek
w gardzieli urzadzenia wtryskowego ktory skutecznie dlawil przeplyw.
Jaki masz rozmiar miksera?

Prawde mówi±c nie wiem. Nie zagl±dałem jeszcze w te okolice bo nie było takiej potrzeby :)


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

5 Data: Grudzien 19 2006 09:23:23
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: MAYDAY 

Reksio napisał(a):

1. Po zamontowaniu mozna zauwazyc ze znacznie latwiej wkreca sie na obroty.
Az czuc ze chce jechac.
2. Bardziej elastyczny - ladniej przyspiesza na niskich obrotach i nie czuc
dlawienia na wysokich.
3. Spalanie - nie zmniejszylo sie na tyle by moc o tym powiedziec cos
miarodajnego - moze o litr, ale trasy i stacje paliw nie byly powtarzalne.
4. Ladniej zapala na gazie w chlodne dni i nie gasnie na wolnych obrotach
5. Stabilne wolne obroty
6. Montaz zajal mi niecala godzine - nie przecinalem oryginalnych rur,
zamontowalem inne - wymagaly tylko malej adaptacji - jedno ciecie. Regulacji
dokonal mechanik :-)
7. Jest to niezgodne ze specyfikacja OBDII i bedzie problem przy przegladzie
:-) (to jest taki zart)

Mam 1.8 AAM, i widzę z przytoczonych tutaj przykładów że miałeś g.. a nie instalkę. Ja mam Lovato. Żadnej z twoich nowych zalet mi nie brakuje. Auto pali ok 8.5 litra gazu na trasie przy jeździe do 160. W mieście ok 10 wychodzi. Przyspiesza jak AAM ;), Z zapalaniem nie ma kłopotów, przy ujemnych temperaturach zapala na gazie. Wolne obroty stabilne, nie gaśnie na wolnych obrotach. Dlatego twierdzę że gaz trzeba umieć zakładać i lepiej wydać te 2-3 stówki więcej i mieć spokój niż potem kombinować. Nie raz widziałem na Allegro samochód na wielopunkcie z gazem I generacji, Nawet chciałem mondeo kupić niedawno 1.8 DOHC z którego koleś wywalił komputer od gazu i założył śrubę. Co z tego że samochód mało pali jak wogóle nie jedzie. Odpuściłem.

6 Data: Grudzien 19 2006 10:25:27
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: Reksio 

brakuje. Auto pali ok 8.5 litra gazu na trasie przy jeździe do 160. W
mieście ok 10 wychodzi. Przyspiesza jak AAM ;), Z zapalaniem nie ma

Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz pali
niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle.
Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3?
Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y.

Pozdrrr... Reksio

7 Data: Grudzien 19 2006 10:32:41
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: MAYDAY 

Reksio napisał(a):
  > Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz pali

niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle.
Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3?
Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y.

były silniki AAM, w B3, sedan. silnik ma 75 KM, i 140 Nm, bardzo podobny do niego jest silnik ABS, tylko że ma 90 KM. Silnik ten był montowany w Vento i golfach III. Te ustawianie na ¶rubę nie zapewnia wg mnie odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie obrotów, a co za tym idzie w jednym jest ona za bogata a w innym za uboga. A jak powszechnie wiadomo jest to niezdrowe dla silnika.

8 Data: Grudzien 19 2006 19:11:49
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: jasio kowalski 

MAYDAY  napisał(a):

Reksio napisał(a):
  > Ladne spalanie. Powiedz w takim razie co jest przyczyna, skoro teraz
pali
> niewiele mniej (albo tyle samo), a wrazenia z jazdy sa niezle.
> Co to za silnik AAM ? W B3? Kombi? Jestes Pewien ze masz B3?
> Byly EZ, RP, PB, KR, 2E, 9A, RA, SB, 1Y.

były silniki AAM, w B3, sedan. silnik ma 75 KM, i 140 Nm, bardzo podobny
do niego jest silnik ABS, tylko że ma 90 KM. Silnik ten był montowany w
Vento i golfach III. Te ustawianie na ¶rubę nie zapewnia wg mnie
odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie obrotów, a co za tym
idzie w jednym jest ona za bogata a w innym za uboga. A jak powszechnie
wiadomo jest to niezdrowe dla silnika.

Ten silnik dla Golfa jest przymaly, nie mowiac o passacie. A tego gazu nie
pali ci tak malo. Musisz go pewnie mocno dusic, zeby cos wyciagnac z tego
silniczka.
PZDR

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Grudzien 20 2006 09:15:16
Temat: Re: BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.
Autor: MAYDAY 

jasio kowalski napisał(a):

Ten silnik dla Golfa jest przymaly, nie mowiac o passacie. A tego gazu nie
pali ci tak malo. Musisz go pewnie mocno dusic, zeby cos wyciagnac z tego
silniczka.
PZDR

Ja tam nie jestem rajdowcem, ale czy pali dużo to bym polemizował, bo autko troche waży, silnik 1.8 pal±cy 8,5 litra gazu na trasie przy prędko¶ciach ¶rednio 120-150 bo tak jeżdżę jest dla mnie rewelacyjny.Więcej jak 11 litrów nigdy nie spalił, ¶rednia z ostatnich 30 tys km jest ok 9,5 litra.

BLOS w Passacie B3 - wrazenia po zamontowaniu.



Grupy dyskusyjne