Grupy dyskusyjne   »   BMW 316

BMW 316



1 Data: Marzec 16 2007 11:08:25
Temat: BMW 316
Autor: Rudi 

Witam!
Noszę się z zamiarem kupna BMW 316 z roczników 91-93. Wiem, że stare ale od
dawna cierpię na ten samochód :) a na młodszy mnie nie stać. Powiedzcie
proszę na co szczególnie zwracać uwagę. Czy blachy były ocynkowane?
pozdrawiam
Rudi



2 Data: Marzec 16 2007 13:16:21
Temat: Re: BMW 316
Autor: noker 

Rudi napisał(a):

Witam!
Noszę się z zamiarem kupna BMW 316 z roczników 91-93. Wiem, że stare ale od dawna cierpię na ten samochód :) a na młodszy mnie nie stać. Powiedzcie proszę na co szczególnie zwracać uwagę. Czy blachy były ocynkowane?
pozdrawiam
Rudi
jaki model??
E30 oder E36 ??
--
  _   _      _    BMW e30 325iA           _   _
| \ | | __ | | _ ___ _ __ __  __   ___  | | / |
|  \| |/  \| |/ / _ \ '__|  \|  \ / _ \ | |/  |
| |\  | || |   \  __/ |  | |\ |\ | (_)(_|  /| |
|_| \_|\__/|_|\_\___|_|  |_||_||_|\__ \_|_/ |_|
    . . : : : . . 2 2 1 3 9 1 7 . . : : : . .

3 Data: Marzec 16 2007 13:27:11
Temat: Re: BMW 316
Autor: Scyzoryk 


jaki model??
E30 oder E36 ??

IMO e30 w tych latach nie bylo produkowane wiec zostaje e36.

e30 do 91r  pozniej jeszcze tylko kombi w tej budzie przez kilka lat
klepali.


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

4 Data: Marzec 16 2007 15:56:40
Temat: Re: BMW 316
Autor: Rudi 


jaki model??
E30 oder E36 ??

E36 ma się rozumieć :)

Rudi

5 Data: Marzec 16 2007 13:41:43
Temat: Re: BMW 316
Autor: Elwis 

Noszę się z zamiarem kupna BMW 316 z roczników 91-93. Wiem, że stare ale
od
dawna cierpię na ten samochód :) a na młodszy mnie nie stać. Powiedzcie
proszę na co szczególnie zwracać uwagę. Czy blachy były ocynkowane?
pozdrawiam
Rudi

Wybór marki jak najbardziej prawidłowy :-) ale wybór wersji silnikowej już
nie. Silniki 1,6 i 1,8 typu M40 to klamory, które fabryka powinna bezpłatnie
wymieniać na M43 w ramach gwarancji i dla zachowania swojego dobrego imienia
:-) Jeżeli limituje Cię kasa to poszukaj E36 z tych roczników ale z
silnikami 2.0 M50 - zupełnie inna kultura pracy, praktycznie bezobsługowe i
nie wiele więcej palą od M40. Nie wiem czy chcesz jeździć na benzynie czy na
LPG, jeżeli to drugie to musisz się liczyć z droższą instalacją gazową.
Możesz też szukać E36 z rocznika od 1993 w górę z 4-cylindrowymi
nowocześniejszymi silnikami M43, które mają metalowy kolektor i łańcuch
rozrządu zamiast paska (jak to jest w M40).
Jak chcesz poczytać na co zwrócić uwagę to proponuję temat:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4367


--
~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~
Pozdrawia Elwis
BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz

6 Data: Marzec 16 2007 16:02:55
Temat: Re: BMW 316
Autor: Rudi 


Użytkownik "Elwis"  napisał w wiadomości


Wybór marki jak najbardziej prawidłowy :-) ale wybór wersji silnikowej już
nie. Silniki 1,6 i 1,8 typu M40 to klamory, które fabryka powinna
bezpłatnie
wymieniać na M43 w ramach gwarancji i dla zachowania swojego dobrego
imienia
:-) Jeżeli limituje Cię kasa to poszukaj E36 z tych roczników ale z
silnikami 2.0 M50 - zupełnie inna kultura pracy, praktycznie bezobsługowe
i
nie wiele więcej palą od M40.

Nie mam aspiracji Hołowczyca więc nie interesują mnie rakietowe
przyspieszenia a te 100KM oferowane przez 1,6 w zupełności mi wystarcza.
Chyba że chodzi o inne zachowania tych silników. Z kasą to jest tak, że mnie
totalnie ogranicza, więc liczę się z tym, że jak nabędę to auto to nie
będzie kasy na instalację LPG... i będę musiał chcąc czy nie jeździć na
benzynie. W związku z tym interesuje mnie jak najniższe spalanie i to, że
2.0 pali niewiele więcej, bo niestety więcej i wcale mnie to nie pociesza.


Nie wiem czy chcesz jeździć na benzynie czy na
LPG, jeżeli to drugie to musisz się liczyć z droższą instalacją gazową.

Do tej pory jeździłem Focusem 1,6 z LPG i było całkiem fajnie, ale sytuacja
się zmieniła i trzeba się przesiąść na coś tańszego :)
W Foce też miałem plastikowy kolektor....2900 za LPG

Możesz też szukać E36 z rocznika od 1993 w górę z 4-cylindrowymi
nowocześniejszymi silnikami M43, które mają metalowy kolektor i łańcuch
rozrządu zamiast paska (jak to jest w M40).

Cena!!! Niestety te roczniki to już z innej bajki cenowej...

Jak chcesz poczytać na co zwrócić uwagę to proponuję temat:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4367

Tam już byłem, ale jeszcze chętnie zajrzę, dzięki.

pozdrawiam
Rudi

7 Data: Marzec 16 2007 19:43:42
Temat: Re: BMW 316
Autor: kamil d 

Rudi napisał(a):

Z kasą to jest tak, że mnie
totalnie ogranicza, więc liczę się z tym, że jak nabędę to auto to nie będzie kasy na instalację LPG... i będę musiał chcąc czy nie jeździć na benzynie.

Do tej pory jeździłem Focusem 1,6 z LPG i było całkiem fajnie, ale sytuacja się zmieniła i trzeba się przesiąść na coś tańszego :)

I ta 316 '91/'93 będzie tańsza w eksploatacji niż Focus? Jakoś ciężko mi to pojąć...

--
kamil d
red 206
mysłowice
www.patrz.fe.pl

8 Data: Marzec 16 2007 23:43:16
Temat: Re: BMW 316
Autor: [konio] 

Nie wiem ile chcesz wydac ale ja mam od miesiaca 316 z roku 1995 z silnikiem
1.8 z roku 1999 ma się rozumieć M43 z gazem już i dałem 8000 zł

9 Data: Marzec 17 2007 00:04:18
Temat: Re: BMW 316
Autor: Elwis 

Nie mam aspiracji Hołowczyca więc nie interesują mnie rakietowe
przyspieszenia a te 100KM oferowane przez 1,6 w zupełności mi wystarcza.
Chyba że chodzi o inne zachowania tych silników. Z kasą to jest tak, że
mnie totalnie ogranicza, więc liczę się z tym, że jak nabędę to auto to
nie będzie kasy na instalację LPG... i będę musiał chcąc czy nie jeździć
na benzynie. W związku z tym interesuje mnie jak najniższe spalanie i to,
że 2.0 pali niewiele więcej, bo niestety więcej i wcale mnie to nie
pociesza.

Ależ mi nie chodzi o przyspieszenia  - dobrze serwisowane 1,6 lub 1,8 pomyka
całkiem żwawo co wiem po swoim przykładzie, miałem E30 316i.
Jeżeli ogranicza Cię kasa przy zakupie to zapewnie przy serwisowaniu
również, wnioskuję więc że nie ucieszysz się jeżeli powiem Ci, że silniki
M40 wymagają zmiany paska rozrządu co 40-45kkm, a wymianę rolek i napinacza
powinno się robić w zasadzie co drugą wymianę paska... Do tego dochodzi 80%
prawdopodobieństwo, że po krótkim czasie (ze względu na przebieg oferowanych
Beemek)  będziesz musiał wymienić hydropopychacze zaworów i możesz zdziwić
się jak mechnik przy okazji tej wymiany stwierdzi że wałek rozrządu jest
wyjechany - to jest chyba największa bolączka tych silników. Oczywiście po
wymianie całej "góry" będziesz mógł śmigać następne 200-250kkm ale wydatek
rzędu 1500-2000zł może poszarpać kieszenią...
W silnikach 6-cylindrowych w/w przypadlości nie występują.

Możesz też szukać E36 z rocznika od 1993 w górę z 4-cylindrowymi
nowocześniejszymi silnikami M43, które mają metalowy kolektor i łańcuch
rozrządu zamiast paska (jak to jest w M40).

Cena!!! Niestety te roczniki to już z innej bajki cenowej...

czasami lepiej jest dołożyć w momencie kupna 2-3 tys zł i mieć święty spokój
:-)


--
~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~
Pozdrawia Elwis
BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz

10 Data: Marzec 16 2007 18:04:17
Temat: Re: BMW 316
Autor: Alti 


Użytkownik "Rudi"  napisał w wiadomości

Witam!
Noszę się z zamiarem kupna BMW 316

Tu sie nie ma z czym nosić, chopie. To są 4 garki w ciężkiej budzie.

Powiedzcie proszę na co szczególnie zwracać uwagę.

Żeby nie było 4 garkowe - to w pierwszej kolejności.
A wdrugiej to na bmw-klub.pl masz tutoriala jak kupować bmw.

Czy blachy były ocynkowane?

Tak
Wojtek

11 Data: Marzec 16 2007 19:53:27
Temat: Re: BMW 316
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 16 Mar 2007 18:04:17 +0100, Alti
wrote:

Żeby nie było 4 garkowe - to w pierwszej kolejności.

 A co jest złego w M42?

 Ja tam bym wolał 318 z M42 niż 320-kę z sześciocylindrową krową
 wiszącą nad przednią osią.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl

BMW 316



Grupy dyskusyjne