Grupy dyskusyjne   »   BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.

BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.



1 Data: Listopad 10 2007 23:15:15
Temat: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: buter 

Witam.
Zastanawiam się nad kupnem BMW 318ti Compact lub 318iS, przejrzałem dane
techniczne i dochodzę do wniosku, że różnią się tylko trochę osiągami
no i oczywiście nadwoziem. Mam racje?
Spalaniem mają raczej w granicach 10l benzyny?
Warto to to gazować? Czy będą problemy... np. z "dławiącym się silnikiem"
albo brakiem zapłonu w którymś garze?
Który ładniejszy? Bo patrząc na zdjęcia, nie mogę się zdecydować ;-]

Teraz część fizyczna:
Oba mają ten sam silnik(pojemność, moc, moment, ten sam silnik) ale różnią
się: oponami(318ti ma 15, 318iS ma 16), wagą(20kg na korzyść 318ti),
długością i rozstawem przednich kół. I najważniejsze - wg danych producenta
318ti ma 0.3s szybciej do setki, ale 318iS ma kilka km/h v-maxu więcej.
Kto jest temu winien? Waga?
Ja bym stawiał na rodzaj ogumienia.

Pozdrawiam,
buter



2 Data: Listopad 10 2007 22:24:37
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 10 Nov 2007 23:15:15 +0100, buter
wrote:

Oba mają ten sam silnik(pojemność, moc, moment, ten sam silnik) ale różnią
się: oponami(318ti ma 15, 318iS ma 16), wagą(20kg na korzyść 318ti),
długością i rozstawem przednich kół. I najważniejsze - wg danych producenta
318ti ma 0.3s szybciej do setki, ale 318iS ma kilka km/h v-maxu więcej.
Kto jest temu winien? Waga?

 a) waga i moment bezwładności większej felgi,
 b) aerodynamika.

Ja bym stawiał na rodzaj ogumienia.

 O ogumieniu można coś powiedzieć znając wymiary.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

3 Data: Listopad 10 2007 23:51:13
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: buter 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w

 O ogumieniu można coś powiedzieć znając wymiary.

źle się wyraziłem, myślałem o średnicy felgi.

4 Data: Listopad 11 2007 00:20:08
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 10 Nov 2007 23:51:13 +0100, buter
wrote:

źle się wyraziłem, myślałem o średnicy felgi.

 To wciąż za mało. Rozmiar opony ma wpływ na powierzchnię czołową.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

5 Data: Listopad 10 2007 23:02:23
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: Jacek Rudowski 

On 2007-11-10, buter  wrote:

Zastanawiam się nad kupnem BMW 318ti Compact lub 318iS, przejrzałem dane
techniczne i dochodzę do wniosku, że różnią się tylko trochę osiągami
no i oczywiście nadwoziem. Mam racje?

silnik jest praktycznie ten sam w obu - m42b18.
Moze sie roznic drobiazgami zaleznie od rocznika.
Moga byc np. inne pojemniki na filtr oleju :)

Chyba rozne sie zdarzaja komputery sterujace silnikiem,
ale mechanicznie poza tym to ten sam m42b18 jak powiedzialem.

Spalaniem mają raczej w granicach 10l benzyny?

Zalezy w jakich granicach naciskasz pedal gazu :)

Warto to to gazować? Czy będą problemy... np. z "dławiącym się silnikiem"
albo brakiem zapłonu w którymś garze?

Mozesz zalozyc wtrysk sekwencyjny - nie powinno byc problemow.

Który ładniejszy? Bo patrząc na zdjęcia, nie mogę się zdecydować ;-]

Ale o jakim 318is mowisz? bo byly rozne wersje nadwoziowe.
Jesli nie masz wielkiego parcia na wiekszy bagaznik albo 4 drzwi itp.
to moge spokojnie polecic Compacta - jest nieco krotszy, bardzo fajnie sie
prowadzi, na twardym zawieszeniu jest niczym gokart (no moze troche przesadzam)
i lubi skrecac.

Teraz część fizyczna:
Oba mają ten sam silnik(pojemność, moc, moment, ten sam silnik) ale różnią
się: oponami(318ti ma 15, 318iS ma 16), wagą(20kg na korzyść 318ti),
długością i rozstawem przednich kół. I najważniejsze - wg danych producenta
318ti ma 0.3s szybciej do setki, ale 318iS ma kilka km/h v-maxu więcej.
Kto jest temu winien? Waga?
Ja bym stawiał na rodzaj ogumienia.

to jest taka roznica, ktorej w praktyce nie zarejrestrujesz.
A jesli juz, to bedziesz mial pewnie podobne roznice ogolnie zaleznie od
wielkosci kol, oporu toczenia, oporu powietrza, od tego jak ruszysz,
jak szybko bedziesz zmienial biegi itp. itd.
Nie ma sie w ogole nad czym trzepac.

Z drugiej strony jesli istotne dla ciebie jest tak bardzo przyspieszenie i
predkosc maksymalna samochodu, to chyba celujesz w zla wersje silnikowa :)
Zainteresuj sie M3 :)

Pozdrawiam
--
Jacek "AMI" Rudowski

6 Data: Listopad 11 2007 00:29:36
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: buter 

Użytkownik "Jacek Rudowski"  :

silnik jest praktycznie ten sam w obu - m42b18.
Moze sie roznic drobiazgami zaleznie od rocznika.
Moga byc np. inne pojemniki na filtr oleju :)
Chyba rozne sie zdarzaja komputery sterujace silnikiem,
ale mechanicznie poza tym to ten sam m42b18 jak powiedzialem.



Zalezy w jakich granicach naciskasz pedal gazu :)

Z reguly sa 3:
1. Ekonomiczna(jaknajnizej ale bez przesady).
2. Przyspieszeniowa(nisko, ale czasem sie pociagnie wyzej).
3. Szprotowa(od max. obrotow do max. mocy albo ciut wyżej).

Ale o jakim 318is mowisz? bo byly rozne wersje nadwoziowe.
Jesli nie masz wielkiego parcia na wiekszy bagaznik albo 4 drzwi itp.
to moge spokojnie polecic Compacta - jest nieco krotszy, bardzo fajnie sie
prowadzi, na twardym zawieszeniu jest niczym gokart (no moze troche
przesadzam)
i lubi skrecac.

Faktycznie zapomnialem napisac. Caly czas mowie o E36.
Na poczatku pasowal mi ten 'sedanowaty' (iS), potem popatrzylem na
hatchbacka
i tez zaczal mi sie podobac i sam juz nie wiem ktory ladniejszy.

to jest taka roznica, ktorej w praktyce nie zarejrestrujesz.
A jesli juz, to bedziesz mial pewnie podobne roznice ogolnie zaleznie od
wielkosci kol, oporu toczenia, oporu powietrza, od tego jak ruszysz,
jak szybko bedziesz zmienial biegi itp. itd.
Nie ma sie w ogole nad czym trzepac.

mhm...

Z drugiej strony jesli istotne dla ciebie jest tak bardzo przyspieszenie i
predkosc maksymalna samochodu, to chyba celujesz w zla wersje silnikowa :)
Zainteresuj sie M3 :)

Czy ja wyglądam na takiego co ma za dużo kasy? ;-)
Wolałbym któryś z tych dwóch uturbić, lekkie budy, konkretny silnik.
Dobrać przełożenia i zainstalować gwizdek - przegoni mnie ktoś? ;-]

Pozdrawiam,
buter

7 Data: Listopad 11 2007 00:37:32
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Faktycznie zapomnialem napisac. Caly czas mowie o E36.
Na poczatku pasowal mi ten 'sedanowaty' (iS), potem popatrzylem na
hatchbacka
i tez zaczal mi sie podobac i sam juz nie wiem ktory ladniejszy.


W kompakcie jest paskudny kokpit. Mi wybitnie nie pasuje, brak mi wypaśnej centralnej konsoli nachylonej w stronę kierowcy. :)
Nie rozumiem tylko, dlaczego tak się upierasz przy 1.8. Rozważ lepiej jakąś z rzędowych 6-tek. Są nieporównywalne pod względem kultury pracy. I dobrze się gazują przy tym. Skoro zadowalałoby Cię 140KM w 1.8, to takie najsłabsze 6 cylindrów (2.0 24V 150KM) powinno Cię uradować. :)


Pozdrawiam
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

8 Data: Listopad 10 2007 23:48:28
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: Jacek Rudowski 

On 2007-11-10, buter  wrote:

Zalezy w jakich granicach naciskasz pedal gazu :)

Z reguly sa 3:
1. Ekonomiczna(jaknajnizej ale bez przesady).
2. Przyspieszeniowa(nisko, ale czasem sie pociagnie wyzej).
3. Szprotowa(od max. obrotow do max. mocy albo ciut wyżej).

To bedzie oznaczac pewnie cokolwiek miedzy ok.7-8l na trasie bez szalenstw,
do pewnie okolo 20l przy mocnym cisnieciu.
Jak szukasz ekonomii to kup Matiza :)

Z drugiej strony jesli istotne dla ciebie jest tak bardzo przyspieszenie i
predkosc maksymalna samochodu, to chyba celujesz w zla wersje silnikowa :)
Zainteresuj sie M3 :)

Czy ja wyglądam na takiego co ma za dużo kasy? ;-)
Wolałbym któryś z tych dwóch uturbić, lekkie budy, konkretny silnik.
Dobrać przełożenia i zainstalować gwizdek - przegoni mnie ktoś? ;-]

I myslisz, ze uturbienie tego silnika byloby tansze niz zakup M3?
Oj naiwnys... :)

Za to na temat swapow w BMW to pewnie moznaby dlugo - ale to tez cos tam
kosztuje, a pamietac trzeba tez o zawieszeniu, hamulcach, czasami pewnie tez
skrzyni biegow. Zwlaszcza jak sie chce potem moc/moment wykorzystywac w jezdzie.

Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

9 Data: Listopad 11 2007 00:22:41
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 11 Nov 2007 00:29:36 +0100, buter
wrote:

Na poczatku pasowal mi ten 'sedanowaty' (iS), potem popatrzylem na
hatchbacka
i tez zaczal mi sie podobac i sam juz nie wiem ktory ladniejszy.

 Proponuję ten w lepszym stanie.

Czy ja wyglądam na takiego co ma za dużo kasy? ;-)
Wolałbym któryś z tych dwóch uturbić, lekkie budy, konkretny silnik.
Dobrać przełożenia i zainstalować gwizdek - przegoni mnie ktoś? ;-]

 Sprawne M3, zwłaszcza w konkurencji stosunek osiągów do
 pomieszkiwania auta u mechanika. Zwłaszcza jeśli nie masz dużo
 kasy, to Twoje turbo będzie drutem jechać.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

10 Data: Listopad 11 2007 01:08:44
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "buter"  napisał w wiadomości

Witam.
Zastanawiam się nad kupnem BMW 318ti Compact lub 318iS, przejrzałem dane
techniczne i dochodzę do wniosku, że różnią się tylko trochę osiągami
no i oczywiście nadwoziem. Mam racje?
Spalaniem mają raczej w granicach 10l benzyny?
Warto to to gazować? Czy będą problemy... np. z "dławiącym się silnikiem"
albo brakiem zapłonu w którymś garze?
Który ładniejszy? Bo patrząc na zdjęcia, nie mogę się zdecydować ;-]

Teraz część fizyczna:
Oba mają ten sam silnik(pojemność, moc, moment, ten sam silnik) ale różnią
się: oponami(318ti ma 15, 318iS ma 16), wagą(20kg na korzyść 318ti),
długością i rozstawem przednich kół. I najważniejsze - wg danych
producenta
318ti ma 0.3s szybciej do setki, ale 318iS ma kilka km/h v-maxu więcej.
Kto jest temu winien? Waga?
Ja bym stawiał na rodzaj ogumienia.

Te 0,3 i kilka km/h nie mają po tylu latach aż tyle znaczenia. Za to Compact
ma znacznie bardziej prymitywną tylną zawiechę, ZTCP żywcem przejętą z
poprzedniego modelu (E30). Sedan to chyba już wielowahacz i podobno zupełnie
inne prowadzenie. Tak przynajmniej pisali w testach z epoki. Wiele więcej
nie pomogę ale masz jakiś trop do pobadania dalej.

11 Data: Listopad 11 2007 15:17:17
Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
Autor: zkruk [Lodz] 

buter wrote:

Teraz część fizyczna:
Oba mają ten sam silnik(pojemność, moc, moment, ten sam silnik) ale
różnią się: oponami(318ti ma 15, 318iS ma 16), wagą(20kg na korzyść
318ti), długością i rozstawem przednich kół. I najważniejsze - wg
danych producenta 318ti ma 0.3s szybciej do setki, ale 318iS ma kilka
km/h v-maxu więcej. Kto jest temu winien? Waga?
Ja bym stawiał na rodzaj ogumienia.

a ja bym stawial na przelozenia skrzyni biegow

seicento 1100 i seicento sport
maja rozne przelozenia i jezdza troche inaczej...


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.



Grupy dyskusyjne