Grupy dyskusyjne   »   Benzyna E85 i dziennikarze

Benzyna E85 i dziennikarze



1 Data: Marzec 26 2008 19:58:45
Temat: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Boombastic 

Właśnie dziennikarzyny z Wiadomości na TVP1 podali swoje przemyslenia odnośnie benzyny E85, że liczba oktanowa wynosi 85 i że nie ma aut mogących jeździć na tak niskooktanowej benzynie. Co za banda debili.



2 Data: Marzec 26 2008 21:06:06
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: novinka 

Właśnie dziennikarzyny z Wiadomości na TVP1 podali swoje przemyslenia
odnośnie benzyny E85, że liczba oktanowa wynosi 85 i że nie ma aut
mogących jeździć na tak niskooktanowej benzynie. Co za banda debili.

a ja czekalem na info ze to benzyna lotnicza i bedzie kosztowala 0,85Euro za
litr.
poziom dziennikarzy w tym kraju puka od spodu w dno

3 Data: Marzec 26 2008 21:55:06
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: bratPit 

Właśnie dziennikarzyny z Wiadomości na TVP1 podali swoje przemyslenia
odnośnie benzyny E85, że liczba oktanowa wynosi 85 i że nie ma aut
mogących
jeździć na tak niskooktanowej benzynie. Co za banda debili.


hmm, zaglądnąłem do instukcji mojego jeździdła i w sekcji paliw jest
zalecana liczba oktanowa 95, można stosować 98 oktanów lub 91, przy czym
przy 91 oktanów jest notatka że samochód ma mniejszą moc i moment obrotowy,
wpisali też info że układ sterowania sam dobiera parametry pracy do danego
paliwa, wychodzi na to że u mnie nie powinno się lać 85 bo będzie muł - tzn
już jest a na RON85 będzie dramat ;-)
brat

4 Data: Marzec 26 2008 22:10:03
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Boombastic 

hmm, zaglądnąłem do instukcji mojego jeździdła i w sekcji paliw jest
zalecana liczba oktanowa 95, można stosować 98 oktanów lub 91, przy czym
przy 91 oktanów jest notatka że samochód ma mniejszą moc i moment obrotowy,
wpisali też info że układ sterowania sam dobiera parametry pracy do danego
paliwa, wychodzi na to że u mnie nie powinno się lać 85 bo będzie muł - tzn
już jest a na RON85 będzie dramat ;-)

A co to ma wspólnego z E85?

5 Data: Marzec 26 2008 22:15:36
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: bratPit 



A co to ma wspólnego z E85?

to że potwierdza się, że nie jest zalecana - na przykład - do mojego auta i
wnioskuję, że nie powinienem jej stosować,
brat

6 Data: Marzec 26 2008 22:25:39
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Przemek V 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości



A co to ma wspólnego z E85?

to że potwierdza się, że nie jest zalecana - na przykład - do mojego auta
i
wnioskuję, że nie powinienem jej stosować,

A 104 oktanowe paliwo Twojemu autku by przypasowało?

7 Data: Marzec 26 2008 21:28:46
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-26, bratPit  wrote:

A co to ma wspólnego z E85?

to że potwierdza się, że nie jest zalecana - na przykład - do mojego auta i
wnioskuję, że nie powinienem jej stosować,

Tak, ale z zupelnie innego powodu - a liczba oktanowa E85 to na pewno nie 85.

--
Jacek "AMI" Rudowski

8 Data: Marzec 26 2008 22:30:00
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Czabu 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości



A co to ma wspólnego z E85?

to że potwierdza się, że nie jest zalecana - na przykład - do mojego auta i
wnioskuję, że nie powinienem jej stosować,

Poczytaj sobie np. to:
http://www.kib.pl/?i=biopaliwa&page=bioetanol

Pozdrawiam
Czabu

9 Data: Marzec 26 2008 22:44:39
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Marcin Narzynski 

No to cytat z linka:

"E85 może być używane tylko w specjalnie przystosowanych do tego paliwa pojazdach tzw. FFV (z ang. Flexible Fuel Vehicles). W Brazylii około 80% wszystkich sprzedawanych samochodów to właśnie pojazdy typu FFV. W Europie tylko nieliczne firmy samochodowe oferują modele przystosowane do zasilania biopaliwem E85."

Jak widać - problem istnieje. Mało który samochód potrafi użyć E85.

MN

10 Data: Marzec 26 2008 21:56:55
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 26 Mar 2008 22:44:39 +0100, Marcin Narzynski
 wrote:

Jak widać - problem istnieje. Mało który samochód potrafi użyć E85.

 ,,Użyć'' to nie problem. Problemem są stopy glinu czy magnezu w
 układzie zasilania, na które etanol działa korozyjnie. Poza tym
 praca takiego silnika będzie daleka od ideału. U nas raczej
 przyjęłoby się E5 czy też E10, które można lać do względnie
 nowoczesnych aut bez większych problemów, gdyby nie to, że
 prawdopodobnie jedyna dostępna w pl. E5 kosztuje około 5PLN/l :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

11 Data: Marzec 26 2008 23:21:21
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Tomasz Pyra 

Robert Rędziak pisze:

On Wed, 26 Mar 2008 22:44:39 +0100, Marcin Narzynski
 wrote:

Jak widać - problem istnieje. Mało który samochód potrafi użyć E85.

 ,,Użyć'' to nie problem. Problemem są stopy glinu czy magnezu w
 układzie zasilania, na które etanol działa korozyjnie. Poza tym
 praca takiego silnika będzie daleka od ideału. U nas raczej
 przyjęłoby się E5 czy też E10, które można lać do względnie
 nowoczesnych aut bez większych problemów, gdyby nie to, że
 prawdopodobnie jedyna dostępna w pl. E5 kosztuje około 5PLN/l :)

Eee... coś E5 to masz chyba na każdej stacji.
Kiedyś www.orlen.pl podawał składy paliw i w zwykłej 95 5-10% to był etanol.

12 Data: Marzec 26 2008 23:22:49
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Pyra pisze:

Robert Rędziak pisze:
On Wed, 26 Mar 2008 22:44:39 +0100, Marcin Narzynski
 wrote:

Jak widać - problem istnieje. Mało który samochód potrafi użyć E85.

 ,,Użyć'' to nie problem. Problemem są stopy glinu czy magnezu w
 układzie zasilania, na które etanol działa korozyjnie. Poza tym
 praca takiego silnika będzie daleka od ideału. U nas raczej
 przyjęłoby się E5 czy też E10, które można lać do względnie
 nowoczesnych aut bez większych problemów, gdyby nie to, że
 prawdopodobnie jedyna dostępna w pl. E5 kosztuje około 5PLN/l :)

Eee... coś E5 to masz chyba na każdej stacji.
Kiedyś www.orlen.pl podawał składy paliw i w zwykłej 95 5-10% to był etanol.

O tu znalazłem coś takiego:
http://www.lotos.pl/produkty/paliwa/9.html

Zawartość związków organicznych tlenowych % ( V/V ): 
- alkohol etylowy EtOH, max 5,0
- etery C5 i wyższe, max 15,0


Czyli etanolu jednak maksymalnie 5%.

13 Data: Marzec 27 2008 00:50:50
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Tomek 


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

praca takiego silnika będzie daleka od ideału. U nas raczej
przyjęłoby się E5 czy też E10, które można lać do względnie
nowoczesnych aut bez większych problemów, gdyby nie to, że
prawdopodobnie jedyna dostępna w pl. E5 kosztuje około 5PLN/l :)

Zaryzykowalbym stwierdzenie, ze w zwiazku z Narodowym Celem Wskaznikowym (mowiacym o % biopaliw, ktore zobowiazany jest producent umiescic na rynku) praktycznie cala benzyna 95 oktanowa, ktora jest sprzedawana w PL (pewnie z niewielkimi wyjatkami) to E5, tzn z dodatkiem etanolu ponizej 5%, o czym producent klienta zgodnie z ustawa informowac nie musi.

A ceny tego fantastycznego E5 sa takie, jak widac na stacji - okolo 4,30 zl /l

Pozdrawiam

14 Data: Marzec 26 2008 22:07:48
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-26, Marcin Narzynski  wrote:

No to cytat z linka:

"E85 może być używane tylko w specjalnie przystosowanych do tego paliwa
pojazdach tzw. FFV (z ang. Flexible Fuel Vehicles). W Brazylii około 80%
wszystkich sprzedawanych samochodów to właśnie pojazdy typu FFV. W Europie
tylko nieliczne firmy samochodowe oferują modele przystosowane do zasilania
biopaliwem E85."

Jak widać - problem istnieje. Mało który samochód potrafi użyć E85.

Oczywiscie, ze istnieje - ale w niektorych samochodach mozna dosc latwo przystosowac
instalacje do tego paliwa i przestroic do niego ecu.
Niemniej jednak moze to byc klopotliwy/kosztowny zabieg - nie kazde ecu da sie
przeprogramowac.

--
Jacek "AMI" Rudowski

15 Data: Marzec 31 2008 19:35:56
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Poldekk 

Marcin Narzynski wrote:

No to cytat z linka:

"E85 może być używane tylko w specjalnie przystosowanych do tego paliwa pojazdach tzw. FFV (z ang. Flexible Fuel Vehicles). W Brazylii około 80% wszystkich sprzedawanych samochodów to właśnie pojazdy typu FFV. W Europie tylko nieliczne firmy samochodowe oferują modele przystosowane do zasilania biopaliwem E85."

Jak widać - problem istnieje. Mało który samochód potrafi użyć E85.

A Zuk, Nysa, Tarpan itp. nie pojedzie?

16 Data: Kwiecien 01 2008 10:09:35
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-31, Poldekk  wrote:

Jak widać - problem istnieje. Mało który samochód potrafi użyć E85.

A Zuk, Nysa, Tarpan itp. nie pojedzie?

Jak je odpowiednio przygotujesz, to kazde pojedzie.
Odpowiednio przygotujesz...

--
Jacek "AMI" Rudowski

17 Data: Marzec 27 2008 09:24:17
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: bratPit[pr] 


A co to ma wspólnego z E85?

to że potwierdza się, że nie jest zalecana - na przykład - do mojego auta i
wnioskuję, że nie powinienem jej stosować,

Poczytaj sobie np. to:
http://www.kib.pl/?i=biopaliwa&page=bioetanol

czyli benzyna E85 mająca około 100 oktanów może spokojnie być stosowana jeżeli chodzi o pracę silnika natomiast z pewną taką nieśmiałością gdy chodzi o jej oddziaływanie na układ paliwowy samochodu,
i szłysko jasne ;-)
brat

18 Data: Marzec 27 2008 09:25:46
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-27, bratPit[pr]  wrote:


A co to ma wspólnego z E85?

to że potwierdza się, że nie jest zalecana - na przykład - do mojego auta
i
wnioskuję, że nie powinienem jej stosować,

Poczytaj sobie np. to:
http://www.kib.pl/?i=biopaliwa&page=bioetanol

czyli benzyna E85 mająca około 100 oktanów może spokojnie być stosowana
jeżeli chodzi o pracę silnika natomiast z pewną taką nieśmiałością gdy
chodzi o jej oddziaływanie na układ paliwowy samochodu,

To jeszcze raz - moze, jesli przygotujesz odpowiednio komputer (czy co tam
w danym samochodzie steruje mieszanka paliwowa) do podawania odpowiedniej ilosci
paliwa.

Lanie  e85 wprost do "zwyczajnego", nieprzystosowanego samochodu skonczyc sie
moze problemami.

--
Jacek "AMI" Rudowski

19 Data: Marzec 27 2008 11:19:14
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 27 Mar 2008 09:24:17 +0100, bratPit[pr]
 wrote:

czyli benzyna E85 mająca około 100 oktanów może spokojnie być stosowana
jeżeli chodzi o pracę silnika

 Taaaa... Będzie za ubogo. Kontynuować?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

20 Data: Marzec 27 2008 13:24:59
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: bratPit[pr] 


czyli benzyna E85 mająca około 100 oktanów może spokojnie być stosowana
jeżeli chodzi o pracę silnika

Taaaa... Będzie za ubogo. Kontynuować?

hmm..nigdy nie byłem mocny z chemii ;-)
rozumiem że podwyższenie temperatury pracy, nieciekawie :/
brat

21 Data: Marzec 27 2008 12:41:30
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 27 Mar 2008 13:24:59 +0100, bratPit[pr]
 wrote:

rozumiem że podwyższenie temperatury pracy, nieciekawie :/

 ,,Unikalna technologia płynnych tłoków''.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

22 Data: Marzec 27 2008 14:06:22
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: bratPit[pr] 


rozumiem że podwyższenie temperatury pracy, nieciekawie :/

,,Unikalna technologia płynnych tłoków''.

:-)
brat

PS czy napis bi-fuel na subaru outback odnosi się do przystosowania silnika na PB95 i E85? czy na PB95 i LPG?

23 Data: Marzec 27 2008 13:45:00
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-27, bratPit[pr]  wrote:

PS czy napis bi-fuel na subaru outback odnosi się do przystosowania silnika
na PB95 i E85? czy na PB95 i LPG?

bi-fuel czy flexi-fuel to raczej okreslenie dla samochodow mogacych jezdzic i na
benzynie i na bioetanolu.

lpg wymaga nieco wiekszych przerobek

--
Jacek "AMI" Rudowski

24 Data: Marzec 26 2008 23:03:44
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Tomasz Pyra 

bratPit pisze:

A co to ma wspólnego z E85?

to że potwierdza się, że nie jest zalecana - na przykład - do mojego auta i
wnioskuję, że nie powinienem jej stosować,
brat


Tylko to jest takie głupie oznaczenie.
E85 ma około 100 oktanów i pod tym względem zupełnie dobrze nadaje się do napędzania naszych silników. A nawet można lekko wyprzedzić kąt zapłonu.

85 to tam jest, ale nie oktanów a procent etanolu. A więc 85% spirytusu.

Kwestia dostosowania silnika polega na tym, że w etanol jest bardziej agresywny dla gumowych i aluminiowych elementów instalacji paliwowej.

25 Data: Marzec 26 2008 22:14:52
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-26, Tomasz Pyra  wrote:

Tylko to jest takie głupie oznaczenie.
E85 ma około 100 oktanów i pod tym względem zupełnie dobrze nadaje się
do napędzania naszych silników. A nawet można lekko wyprzedzić kąt zapłonu.

85 to tam jest, ale nie oktanów a procent etanolu. A więc 85% spirytusu.

Kwestia dostosowania silnika polega na tym, że w etanol jest bardziej
agresywny dla gumowych i aluminiowych elementów instalacji paliwowej.

Akurat to zdaje sie nie powinno byc problemem dla wiekszosci nowoczesnych
samochodow - ale warto byloby sie upewnic odnosnie poszczegolnych modeli.

Problemem jest inna inna wartosc energetyczna (prosze mi wybaczyc
ewentualne pomylki w nazewnictwie), ktora powoduje, ze paliwa podawac trzeba
wiecej dla zachowania parametrow silnika. To z kolei wymaga z reguly
wydajniejszych wtryskow.

Druga sprawa - e85 zawiera duzo "bonusowego" tlenu, ktory po wlaniu
paliwa do niewystrojonego samochodu zachwieje wartosc AFR doprowadzajac
do ubogiej mieszanki (i znow trzeba podawac wieksza ilosc paliwa).

--
Jacek "AMI" Rudowski

26 Data: Marzec 27 2008 08:54:27
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Massai 

Jacek Rudowski nastukał(-a):



Problemem jest inna inna wartosc energetyczna (prosze mi wybaczyc
ewentualne pomylki w nazewnictwie), ktora powoduje, ze paliwa podawac
trzeba wiecej dla zachowania parametrow silnika. To z kolei wymaga z
reguly wydajniejszych wtryskow.

Saab produkuje takie wersje bifuel.
Tego E85 pali bardzo podobnie, za to ma na nim o kilkadziesiąt koni
więcej...

--
Pozdro
Massai

27 Data: Marzec 27 2008 09:24:00
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-27, Massai  wrote:

Jacek Rudowski nastukał(-a):



Problemem jest inna inna wartosc energetyczna (prosze mi wybaczyc
ewentualne pomylki w nazewnictwie), ktora powoduje, ze paliwa podawac
trzeba wiecej dla zachowania parametrow silnika. To z kolei wymaga z
reguly wydajniejszych wtryskow.

Saab produkuje takie wersje bifuel.
Tego E85 pali bardzo podobnie, za to ma na nim o kilkadziesiąt koni
więcej...

Alez ja o tym wiem- ale raczej nie robi tego na takiej samej mapie jak dla
benzyny, a wtryski pewnie sa tak dobrane, zeby pracowaly odpowiednio dla
obu paliw.

Lanie e85 tak po  prostu do nieprzygotowanego samochodu skonczy sie problemami
tak czy inaczej - i nie ze wzgledu na korozje ukladu paliwowego.

--
Jacek "AMI" Rudowski

28 Data: Marzec 27 2008 10:31:37
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Boombastic 

Lanie e85 tak po  prostu do nieprzygotowanego samochodu skonczy sie problemami
tak czy inaczej - i nie ze wzgledu na korozje ukladu paliwowego.

Ze względu na liczbe oktanową raczej nie będzie problemu, ale uklad zasilania nie wytrzyma alkoholu.

29 Data: Marzec 27 2008 09:41:05
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-27, Boombastic  wrote:

Lanie e85 tak po  prostu do nieprzygotowanego samochodu skonczy sie
problemami
tak czy inaczej - i nie ze wzgledu na korozje ukladu paliwowego.

Ze względu na liczbe oktanową raczej nie będzie problemu, ale uklad
zasilania nie wytrzyma alkoholu.

Uklad zasilania samochodu, czy kierowcy? :)

To jeszcze raz - czesc (boje sie mimo wszystko napisac "wiekszosc")
nowoczesnych samochodow ma instalacje paliwowa spokojnie radzaca sobie
z alkoholem - przykladem moze byc np. Subaru, gdzie uzytkownicy stosujacy
bioetanol nie odnotowali problemow tego typu.
Ew. mozna dokonac konwersji, zalozyc linie paliwowe odporne na korozje
powodowana alkoholem.

Oczywiscie pozostaje temat uszczelek w silniku itp. ale to w nowoczesnych
silnikach zdecydowanie problemem byc nie  powinno.

Liczba oktanowa wyzsza problemem na pewno nie bedzie - natomiast wiara, ze
bez przestrojenia komputera tak po  prostu przybedzie od tego mocy jest dosc,
rzeklbym, naiwna :) - jesli ktokolwiek oczywiscie taka nadzieja zyje.

Problemem jest natomiast wartosc energetyczna paliwa - tak z pamieci okolo 30%
nizsza niz benzyny oraz , powtorze raz jeszcze, bo wspominalem juz o tym -
"bonusowy" tlen dostarczany przez alkohol, ktory zmienia sklad mieszanki
i dobrze to uwzglednic przy okreslaniu dawki paliwa, jesli nie chcemy
miec na poczatek komunikatu o bledzie (uboga mieszanka) a potem problemow
z tej ubogiej mieszanki wynikajacych.

Problem jest nieco mniejszy w samochodach, gdzie mieszanka jest z natury dosc
bogata - tutaj znow przykladem dobrym moze byc Subaru, przynajmiej Turbo.
W efekcie Impreza Turbo (sadze, ze dla Forestera bedzie podobnie) akceptuje bez
wiekszych problemow do 30% etanolu w paliwie bez zadnych modyfikacji.
Zas wymiana wtryskow i pompy paliwa na wydajniejsze wystarczyly niektorym
uzytkownikom w praktyce, zeby zaczac jezdzic na e85.

Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

30 Data: Marzec 27 2008 11:02:46
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Boombastic 

Problem jest nieco mniejszy w samochodach, gdzie mieszanka jest z natury dosc
bogata - tutaj znow przykladem dobrym moze byc Subaru, przynajmiej Turbo.
W efekcie Impreza Turbo (sadze, ze dla Forestera bedzie podobnie) akceptuje bez
wiekszych problemow do 30% etanolu w paliwie bez zadnych modyfikacji.
Zas wymiana wtryskow i pompy paliwa na wydajniejsze wystarczyly niektorym
uzytkownikom w praktyce, zeby zaczac jezdzic na e85.

Zdaje się, że ten silnik może przyspieszyć zapłon, więc moze wykorzystać wysokooktanową benzynę.
Piszesz, ze wytrzyma 30% etanolu, a ma wytrzymać aż 85%. Nie wiem czy da radę.

31 Data: Marzec 27 2008 10:24:19
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-27, Boombastic  wrote:

Zdaje się, że ten silnik może przyspieszyć zapłon, więc moze wykorzystać
wysokooktanową benzynę.

Ja tam biegly nie jestem pewnie w temacie, ale raczej nie przyspieszy zaplonu
ponad to, na co zostal zaprogramowany przez producenta.

Piszesz, ze wytrzyma 30% etanolu, a ma wytrzymać aż 85%. Nie wiem czy da
radę.

Ale czy co da rade? I co ma wytrzymywac? - bez urazy, zeby nie bylo, ze napadam
;)

Jak podasz do silnika odpowiednia mieszanke, to bedzie wszystko w porzadku.
Po zamontowaniu wydajniejszej pompy paliwa i wiekszych wtryskow do komory
spalania podawane jest wiecej paliwa, wzbogacajac mieszanke do odpowiedniego
poziomu i jazda.
To nie jest kwestia "czy da rade" tylko tak ludzie robili i jezdzili.

Oczywiscie nie zmienia to faktu, ze zamiast tak sobie tylko wyliczac,ze potrzeba
paliwa 30% wiecej, wiec dajemy o 30% wydajniejsze wtryski - najlepiej zwyczajnie
zrobic remap i wystroic samochod tak, zeby _na pewno_ bylo dobrze.

A tutaj wiecej szczegolow od amerykanskich eksperymentatorow :)
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=803341

--
Jacek "AMI" Rudowski

32 Data: Marzec 27 2008 14:48:36
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Boombastic 

Piszesz, ze wytrzyma 30% etanolu, a ma wytrzymać aż 85%. Nie wiem czy da
radę.

Ale czy co da rade? I co ma wytrzymywac? - bez urazy, zeby nie bylo, ze napadam
;)

Czy układ zasilania nie zostanie skorodowany przez etanol + czy uszczelki zachowają swój stan skupienia.

33 Data: Marzec 27 2008 13:51:08
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-27, Boombastic  wrote:

Ale czy co da rade? I co ma wytrzymywac? - bez urazy, zeby nie bylo, ze
napadam
;)

Czy układ zasilania nie zostanie skorodowany przez etanol + czy uszczelki
zachowają swój stan skupienia.

Wiekszosc nowoczesnych silnikow nie powinna miec wiekszych problemow.
Ew. wymiana przewodow paliwowych, ale podejrzewam, ze w znacznej czesci
samochodow i to nie bedzie problemem.

Ogolnie dosc interesujace paliwo - ale  nie wydaje mi sie, zeby bylo bardzo
przyszlosciowe w tej postaci. Predzej faktycznie e5, e10.
Ale kto wie...

--
Jacek "AMI" Rudowski

34 Data: Marzec 27 2008 11:23:29
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 27 Mar 2008 09:41:05 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
 wrote:

Problemem jest natomiast wartosc energetyczna paliwa - tak z pamieci okolo 30%
nizsza niz benzyny oraz , powtorze raz jeszcze, bo wspominalem juz o tym -
"bonusowy" tlen dostarczany przez alkohol, ktory zmienia sklad mieszanki
i dobrze to uwzglednic przy okreslaniu dawki paliwa, jesli nie chcemy
miec na poczatek komunikatu o bledzie (uboga mieszanka) a potem problemow
z tej ubogiej mieszanki wynikajacych.

 E85 ma zupełnie z dupy skład mieszanki stechiometrycznej. Dla
 E85 będzie to 1:9.765, podczas gdy dla standardowego paliwa jest
 to 1:14.7.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

35 Data: Marzec 27 2008 11:35:42
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 27 Mar 2008 09:41:05 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
 wrote:

Zas wymiana wtryskow i pompy paliwa na wydajniejsze wystarczyly niektorym
uzytkownikom w praktyce, zeby zaczac jezdzic na e85.

 Ale nie jest to optymalny sposób, ponieważ zakłada wzbogacenie
 mieszanki w każdym momencie o współczynnik wynikający z różnicy
 wydajności wtryskiwaczy. Natomiast różnica pomiędzy optymalnymi
 składami dla maksymalnej mocy, oraz prawdopodobnie dla
 maksymalnej oszczędności (tu nie znalazłem wartości), nie jest
 liniowa:

NoPB95 E85
 maksymalna moc 0.85 0.71
 skład stechiometryczny 1 1
 maksymalne zubożenie 1.15 ?

 Zatem przydałby się inny mapping.

 Pozdrawiam, r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

36 Data: Marzec 27 2008 11:40:22
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-03-27, Robert Rędziak  wrote:

On Thu, 27 Mar 2008 09:41:05 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
 wrote:

Zas wymiana wtryskow i pompy paliwa na wydajniejsze wystarczyly niektorym
uzytkownikom w praktyce, zeby zaczac jezdzic na e85.

 Ale nie jest to optymalny sposób, ponieważ zakłada wzbogacenie
 mieszanki w każdym momencie o współczynnik wynikający z różnicy
 wydajności wtryskiwaczy. Natomiast różnica pomiędzy optymalnymi
 składami dla maksymalnej mocy, oraz prawdopodobnie dla
 maksymalnej oszczędności (tu nie znalazłem wartości), nie jest
 liniowa:

NoPB95 E85
 maksymalna moc 0.85 0.71
 skład stechiometryczny 1 1
 maksymalne zubożenie 1.15 ?

 Zatem przydałby się inny mapping.

O ile mnie pamiec nie myli, to napisalem o tym w ktoryms z nastepnych zdan
swojego posta ;)

Oczywiscie masz racje - natomiast sens mojego powyzszego zdania byl tylko taki,
ze niektorym juz to wystarczylo, zeby w ogole jezdzic bez jakiegos wiekszego
problemu.

--
Jacek "AMI" Rudowski

37 Data: Marzec 26 2008 23:17:45
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: bratPit 


>> A co to ma wspólnego z E85?
>
> to że potwierdza się, że nie jest zalecana - na przykład - do mojego
auta i
> wnioskuję, że nie powinienem jej stosować,
> brat
>

Tylko to jest takie głupie oznaczenie.
E85 ma około 100 oktanów i pod tym względem zupełnie dobrze nadaje się
do napędzania naszych silników. A nawet można lekko wyprzedzić kąt
zapłonu.

85 to tam jest, ale nie oktanów a procent etanolu. A więc 85% spirytusu.

Kwestia dostosowania silnika polega na tym, że w etanol jest bardziej
agresywny dla gumowych i aluminiowych elementów instalacji paliwowej.

uff,
kurcze, zupełnie nie rozumiem dlaczego tak ciężko ludziom przychodzi
napisać - widząc że sam nie znam tego zagadnienia i sam się łapię na tę
pułapkę- że magiczne 85 to cholerne oznaczenie a nie liczba oktanowa? no ale
w sumie nie jestem psychologiem tylko automatykiem więc mogę tego nie
rozumieć, podobnie jak nie widzieć różnicy między E85, RON85, CHGW85,
brat

38 Data: Marzec 27 2008 07:35:23
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: venioo 

bratPit pisze:

rozumieć, podobnie jak nie widzieć różnicy między E85, RON85, CHGW85,

Co jezdzi na ChGW85? Pewnie tez jakies ChGW ;)

--
venioo

39 Data: Marzec 27 2008 11:18:06
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 27 Mar 2008 07:35:23 +0100, venioo
 wrote:

Co jezdzi na ChGW85? Pewnie tez jakies ChGW ;)

 Flexi-Fuel.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

40 Data: Marzec 27 2008 07:51:00
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Boombastic 

uff,
kurcze, zupełnie nie rozumiem dlaczego tak ciężko ludziom przychodzi
napisać - widząc że sam nie znam tego zagadnienia i sam się łapię na tę
pułapkę- że magiczne 85 to cholerne oznaczenie a nie liczba oktanowa? no ale
w sumie nie jestem psychologiem tylko automatykiem więc mogę tego nie
rozumieć, podobnie jak nie widzieć różnicy między E85, RON85, CHGW85,

Po pierwsze to były już podawane linki opisujące to paliwo, a po drugie własnie dlatego napisałem tego posta, bo durni dziennikarze nie zadali sobie najmniejszego trudu by sprawdzić swoje informacje i podają kompletne bzdury do publicznej wiadomości.

41 Data: Marzec 27 2008 08:43:40
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: bratPit[pr] 

Po pierwsze to były już podawane linki opisujące to paliwo, a po drugie własnie dlatego napisałem tego posta, bo durni dziennikarze nie zadali sobie najmniejszego trudu by sprawdzić swoje informacje i podają kompletne bzdury do publicznej wiadomości.

OK, widocznie mi to umknęło,
problem w tym że znając temat - widzisz od razu że też się na to łapię, myślałem że na tej grupie chodzi o to by się czegoś dowiedzieć/nauczyć, a nie robić przepychanki,
brat

42 Data: Marzec 27 2008 12:50:57
Temat: Re: Benzyna E85 i dziennikarze
Autor: Tomek 


85 to tam jest, ale nie oktanów a procent etanolu. A więc 85% spirytusu.

Co za marnotrawstwo! :-)
Tomek

Benzyna E85 i dziennikarze



Grupy dyskusyjne