Grupy dyskusyjne   »   Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie

Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie



1 Data: Wrzesien 21 2009 10:18:10
Temat: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: PaweL 

Cześć

Citroeny Berlingo (głównie HDI) mają bardzo nisko zawieszony przód. Bardzo
łatwo jest urwać osłonę silnika. jazda w dużych koleinach i na drogach
gruntowych to poważny problem.
Pytanie, czy sa dostępne wyższe sprężyny do tych aut?


pozdrawiam
Paweł

ps.
gdzie w okolicach Warszawy zregenerować belkę tylnego zawieszenia?



2 Data: Wrzesien 21 2009 10:20:58
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: krzysiek82 

PaweL pisze:

Pytanie, czy sa dostępne wyższe sprężyny do tych aut?

Już na seryjnych springach buja się to cały czas i jedzie się niepewnie a Ty jeszcze chcesz podnosić :)? Mowa o nowym berlingo?

--
krzysiek82

3 Data: Wrzesien 21 2009 13:22:35
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: PaweL 


Już na seryjnych springach buja się to cały czas i jedzie się niepewnie a
Ty jeszcze chcesz podnosić :)? Mowa o nowym berlingo?


Mowa o poprzednim, z ~2004r.
Buja się bo tył jest wysoki i wysoko zawieszony. I robią się luzy w tylnym
zawieszeniu. A przód jest za niski.

Paweł

4 Data: Wrzesien 21 2009 12:38:10
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 21 Sep 2009 13:22:35 +0200, PaweL napisał(a):

Buja się bo tył jest wysoki i wysoko zawieszony. I robią się luzy w tylnym
zawieszeniu. A przód jest za niski.

Że co proszę??? Skąd takie informacje? Z BravoGirl! ???
W tylnym zawieszeniu nie robią się żadne luzy, bo nie mają jak. Jedynym
problemem jest zaniedbanie wymiany uszczelniaczy łożysk tylnych wahaczy. W
efekcie korozja zabija łożyska. Dalsza jazda w takim stanie powoduje
szybkie zniszczenie najpierw łożysk a później wahaczy, co objawia się
ustawieniem tylnych kół tak / \ ale to już jest chora sytuacja przez
zaniedbanie użytkownika. Zwłaszcza, że prawidłowa wymiana na czas jest
stosunkowo tania i do zrobienia przez dobrego mechanika w godzinę.

Tyłek berlingo jest uniesiony w górę, ze względu na zastosowanie drążka
reakcyjnego oraz sporej ładowności - żeby nie wlókł wydechem po asfalcie po
pełnym załadowaniu.
A skoro przód jest za nisko, to po pierwsze sprawdź, czy sprężyny są w
prawidłowym stanie, zanim założysz inne. Bo Berlingo wcale aż takie
strasznie niskie nie jest.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

5 Data: Wrzesien 21 2009 13:55:54
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: PaweL 


Że co proszę??? Skąd takie informacje? Z BravoGirl! ???
W tylnym zawieszeniu nie robią się żadne luzy, bo nie mają jak. Jedynym
problemem jest zaniedbanie wymiany uszczelniaczy łożysk tylnych wahaczy. W
efekcie korozja zabija łożyska. Dalsza jazda w takim stanie powoduje
szybkie zniszczenie najpierw łożysk a później wahaczy, co objawia się
ustawieniem tylnych kół tak / \ ...

Rozpadnięcie łożysk nie skutkuje powstaniem luzów? Nie ma wpływu na
zachowanie samochodu na drodze?

6 Data: Wrzesien 21 2009 13:01:09
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 21 Sep 2009 13:55:54 +0200, PaweL napisał(a):

Rozpadnięcie łożysk nie skutkuje powstaniem luzów? Nie ma wpływu na
zachowanie samochodu na drodze?

Luzy?? to jest rozwalone zawieszenie a nie luzy...
Zobacz sobie fotki tego McLarena SLR co się rozwalił w weekend, on też ma
luzy w zawieszeniu przedniego prawego koła?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

7 Data: Wrzesien 21 2009 14:22:13
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: PaweL 


Luzy?? to jest rozwalone zawieszenie a nie luzy...

Ale właściwie o co Ci chodzi?

Gów...na konstrukcja tylnego zawieszenia powoduje rozsypywanie się łożysk i
konieczność częstej regeneracji tylnej belki (zakres regeneracji jest
zależny od czujności użytkownika).

Pytanie jaki serwis w Mazowieckiem polecacie do takiej naprawy.

I jak podnieść nieco przednie zawieszenie?

8 Data: Wrzesien 21 2009 14:50:28
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 21 Sep 2009 14:22:13 +0200, PaweL napisał(a):

Ale właściwie o co Ci chodzi?


O to, że dosyć zdrowo mijasz się z prawdą.

Gów...na konstrukcja tylnego zawieszenia powoduje rozsypywanie się łożysk i
konieczność częstej regeneracji tylnej belki (zakres regeneracji jest
zależny od czujności użytkownika).

O właśnie - tak jak powyżej. Jak nie padnie uszczelniacz - tylka belka
wytrzyma lata i setki tysiące kilometrów. 
DOKŁADNIE to samo dzieje się w każdym aucie z łożyskami w kołach - padnie
uszczelniacz i po 2-3 miesiącach łozysko jest do wymiany. Twierdzisz, że
każdy samochód osobowy ma gównianą konstrukcję kół?

Pytanie jaki serwis w Mazowieckiem polecacie do takiej naprawy.

Rodomet w Radomiu.

I jak podnieść nieco przednie zawieszenie?

A sprawdziłeś już, że jest na nominalnym poziomie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

9 Data: Wrzesien 22 2009 08:23:02
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: PaweL 

.... Twierdzisz, że

każdy samochód osobowy ma gównianą konstrukcję kół?


Znam samochody w których tylne zawieszenie nie zużywa się przez 300 tyś km,
sam takim jeżdżę (Nissan). O Berlingo wypytuję w imieniu osoby z rodziny.

Paweł

10 Data: Wrzesien 22 2009 08:20:33
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Sep 2009 08:23:02 +0200, PaweL napisał(a):

Znam samochody w których tylne zawieszenie nie zużywa się przez 300 tyś km,
sam takim jeżdżę (Nissan). O Berlingo wypytuję w imieniu osoby z rodziny.

On ma ładowność zbliżoną do 1 tony? I ile razy wymieniasz w tym czasie gumy
w tym zawieszeniu? A może całe wahacze?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

11 Data: Wrzesien 22 2009 10:23:57
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-09-22 09:20,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Znam samochody w których tylne zawieszenie nie zużywa się przez 300 tyś km,
sam takim jeżdżę (Nissan). O Berlingo wypytuję w imieniu osoby z rodziny.

On ma ładowność zbliżoną do 1 tony? I ile razy wymieniasz w tym czasie gumy
w tym zawieszeniu? A może całe wahacze?

Nie wiem, czemu bronisz przegranej sprawy - ten typ zawieszenia jest skopany i tyle. Jak się chce spokojnie jeździć to trzeba o nie rzeczywiście dbać - *bardzo*.
Poza tym nie rozumiem pytania o ładowność, która tu nic do rzeczy nie ma - patrz na Saxo choćby.
Co do wymian "gum" - jak o nich zapomni to jedyne czego może się obawiać to większe hałasy a nie kompletnie rozwalona belka.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

12 Data: Wrzesien 22 2009 09:35:24
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Sep 2009 10:23:57 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Nie wiem, czemu bronisz przegranej sprawy - ten typ zawieszenia jest
skopany i tyle. Jak się chce spokojnie jeździć to trzeba o nie
rzeczywiście dbać - *bardzo*.

ojej.. tylko nie mów tego głośno, bo te setki tysięcy Berlingo/Partnerów po
całej Europie i nie tylko usłyszy i zacznie się rozsypywać.

Poza tym nie rozumiem pytania o ładowność, która tu nic do rzeczy nie ma
- patrz na Saxo choćby.
Co do wymian "gum" - jak o nich zapomni to jedyne czego może się obawiać
to większe hałasy a nie kompletnie rozwalona belka.

Niekoniecznie. Rozwalone łozyska to jeszcze nie od razu konieczność
tulejowania. Ale to już trzaski i huki w zawieszeniu. Więc nawet wyłączając
przesadne dbanie, a jeżdząc od naprawy do naprawy to koszt 430 zł. Przy
czym średnio to wystarcza na 60-100 kkm. Średnio, w polskich zasolonych
warunkach. W zamian jest prościutkie zawieszenie dające całkiem przyzwoite
prowadzenie, w dodatku nie zajmujące za dużo miejsca pod podłogą. Porównaj
sobie np. wnętrze swojej Vectry (czymś takim miałem ekstremalną
nieprzyjemność ostatnio przez 2 tygodnie jeździć) i starszego o kilkanaście
lat Peugeota 405. Tzn wnętrze bagażnika. Przy czym ten starszy o
kilkanaście lat Pug ma nieporównywalnie lepszy komfort jazdy. Jakieś
wnioski?

Wracając do dbania - ono pozwala zaoszczędzić pieniądze. Koszt
uszczelniaczy to OIDP 30 zł, koszt zestawu naprawczego ze sworzniami i
łozyskami - 130 zł. Kompletna regeneracja - 430 zł. Do wyboru do koloru -
pilnować i mieć do zapłacenia 30 zł plus robota, nie pilnować i płacić 130
zł plus robota czy kompletnie olewać i płacić 430 zł. Twoje auto daje ci
taki komfort wyboru?
Owszem... są frajerzy którzy jadą robić z autem jak im się już wahacz
urwie.. i w dodatku dają się ogolić na 1500 zł za regenerację, ale to nie
moja wina, za 800 zł są fabrycznie nowe belki

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

13 Data: Wrzesien 22 2009 11:56:06
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-09-22 10:35,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Tue, 22 Sep 2009 10:23:57 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Nie wiem, czemu bronisz przegranej sprawy - ten typ zawieszenia jest
skopany i tyle. Jak się chce spokojnie jeździć to trzeba o nie
rzeczywiście dbać - *bardzo*.

ojej.. tylko nie mów tego głośno, bo te setki tysięcy Berlingo/Partnerów po
całej Europie i nie tylko usłyszy i zacznie się rozsypywać.

Nie tak od razu - ale się sypia jak są niezadbane. Inne tez się sypią jak są niezadbane - różnica jest jedynie w koszcie naprawy :)

....
warunkach. W zamian jest prościutkie zawieszenie dające całkiem przyzwoite
prowadzenie, w dodatku nie zajmujące za dużo miejsca pod podłogą. Porównaj

Nie wiem, czym dla Ciebie jest przyzwoite prowadzenie, ale dla mnie po doświadczeniach z jazdą Xsarą I i II, Saxo, Partnerem (poprzednim), Berlingo (nowym) i Laguną I FL to jedynie Laguną mogę uznać za samochód, którym mi się dobrze jeździło (choć soje za uszami miała :) ).

sobie np. wnętrze swojej Vectry (czymś takim miałem ekstremalną

:)

nieprzyjemność ostatnio przez 2 tygodnie jeździć) i starszego o kilkanaście
lat Peugeota 405. Tzn wnętrze bagażnika. Przy czym ten starszy o
kilkanaście lat Pug ma nieporównywalnie lepszy komfort jazdy. Jakieś
wnioski?

Tylko lekkie złośliwości ad persona, więc się powstrzymam :)
EOT

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

14 Data: Wrzesien 22 2009 11:24:32
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Sep 2009 11:56:06 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Tylko lekkie złośliwości ad persona, więc się powstrzymam :)

Broń boże.. to czysta opinia o aucie. zresztą.. mój syn który jest na
etapie oglądania "szybcy i wściekli" i przechodzi młodzieńczą chorobę typu
beemwu i tuning, po jednej przejażdzce Vectrą stwierdził - dokąd nam nie
oddadzą naszego auta, nigdzie więcej nie jadę. A Vectra nawet jeszcze roku
nie miała i była w dosyć wypasionej wersji.

Niemniej pisałem o bagażniku i jego kształcie w związku z taką a nie inna
konstrukcją zawieszenia tylnego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

15 Data: Wrzesien 22 2009 11:45:59
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: PaweL 


On ma ładowność zbliżoną do 1 tony? I ile razy wymieniasz w tym czasie
gumy
w tym zawieszeniu? A może całe wahacze?

Nic, zupełnie nic nie wymieniam. No, amortyzatory po 150-200 tyś wypada
wymienić, ale nic poza tym.
Większa ładowność Berlingo jeszcze gorzej świadczy o zawieszeniu, bo
większość użytkowników nigdy nie obciąża maksymalnie tego samochodu, a
zawieszenie i tak się psuje. Tak jak we wszystkich innych Citroenach i
Peugotach z taką belką.

Paweł

16 Data: Wrzesien 22 2009 11:30:23
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Sep 2009 11:45:59 +0200, PaweL napisał(a):

Większa ładowność Berlingo jeszcze gorzej świadczy o zawieszeniu, bo
większość użytkowników nigdy nie obciąża maksymalnie tego samochodu, a
zawieszenie i tak się psuje. Tak jak we wszystkich innych Citroenach i
Peugotach z taką belką.

Tak, dokładnie tak. Będziesz tak brnął w te brednie? Bo widzę, że nawet
jednego zdania nie przeczytałeś ze zrozumieniem, może teraz, powoli i
dużymi literami:
USZKODZENIE ŁOŻYSK WAHACZA POWODUJE WODA NA SKUTEK NIESPRAWNOŚCI
USZCZELNIACZA.
WODA. taki płyn zalegający na drogach, często z solą. Skup się - to zależy
od tego co się dostaje z dołu, a nie co załadujesz od góry - na to
zawieszenie jest odporne bo jest dosyć dobrze zaprojektowane. CBDU.

WIem, że dużo wymagam, ale skup się jeszcze raz: łożyska w kołach TEŻ mają
uszczelniacze. Inne, ale spełniające tą samą rolę. I DOKŁADNIE TAKI SAM
jest efekt jego uszkodzenia - łożysko najpierw się niszczy a później
rozsypuje. Są różne skutki - w wahaczu jak się rozsypie łozysko musisz
naprawiać całą belkę. W kole jak się rozsypie łozysko musisz naprawiać pół
samochodu albo w ogóle nie ma co naprawiać (jak się rozsypie na
autostradzie dla tego przykładu). Po raz kolejny pytam - czy wszystkie auta
w takim razie są źle zaprojektowane?
Bo te łożyska też losowo lecą - tak jak losowo lecą ich uszczelniacze.
Czasem wytrzymują 200 kkm, czasem 10. Bo tak już jest. A niektóre łożyska
kół są droższe niż cała nowa belka do Berlingo. Albo dwie regeneracje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

17 Data: Wrzesien 22 2009 15:29:54
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: PaweL 

Tak, dokładnie tak. Będziesz tak brnął w te brednie? Bo widzę, że nawet
jednego zdania nie przeczytałeś ze zrozumieniem, może teraz, powoli i
dużymi literami:
USZKODZENIE ŁOŻYSK WAHACZA POWODUJE WODA NA SKUTEK NIESPRAWNOŚCI
USZCZELNIACZA.
WODA. ..


Chłopie, ale ci ciśnienie skoczyło. Napij sie melisy.

Może Citroen powinien umieszczać tabliczki "nie jeździć w czasie i po
deszczu, nie używać w zimie"? :)
Uszczelniacz jest częścią zawieszenia, więc jeżeli on się psuje i w
konsekwencji cala belka może wymagać wymiany, to zawieszenie jest
dziadowskie. Tym bardziej że problem jest znany od wielu lat, a producent
nie ulepsza uszczelniaczy.
Paradoksalnie zaletą awaryjnego zawieszenia jest powstanie wielu firm
regenerujących, dzięki czemu można za rozsądne pieniądze dokonać naprawy.

Paweł

18 Data: Wrzesien 22 2009 17:00:58
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Sep 2009 15:29:54 +0200, PaweL napisał(a):

Uszczelniacz jest częścią zawieszenia, więc jeżeli on się psuje i w
konsekwencji cala belka może wymagać wymiany, to zawieszenie jest
dziadowskie. Tym bardziej że problem jest znany od wielu lat, a producent
nie ulepsza uszczelniaczy.

I jest częścią samochodu, więc cały samochód jest dziadowski.. gratuluję
logiki.

Paradoksalnie zaletą awaryjnego zawieszenia jest powstanie wielu firm
regenerujących, dzięki czemu można za rozsądne pieniądze dokonać naprawy.

Paradoksalnie, mimo, że nigdy w żadnej z tych firm nie byłem oraz
przejechałem z tym zawieszeniem już prawie pół miliona kilometrów, zawsze
znadzie się oszołom, który wbrew faktom będzie mi wpierał, jakie mam
zawodne auto.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

19 Data: Wrzesien 22 2009 23:50:57
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

PaweL pisze:

WiĂŞksza ÂładownoœÌ Berlingo jeszcze gorzej Âświadczy o zawieszeniu, bo wiĂŞkszoœÌ uÂżytkowników nigdy nie obci¹¿a maksymalnie tego samochodu, a zawieszenie i tak siĂŞ psuje. Tak jak we wszystkich innych Citroenach i Peugotach z takÂą belkÂą.
Psuje się bo musi, przecież to auto na "F"!
W większości wypadków użytkownicy dostawczaków ładują ile się zmieści na objętoć i mają w "poważaniu" ładownoć.
Rekordzista C15 (z tym samym zawieszeniem) załadowana tak, że koszem koła zapasowego i tłumikiem zostawiała ślady na asfalcie - załadowana ok. 1300-1500 kg (2 palety ulotek na kredzie 60g). I to nie był incydent a norma dla tego konkretnego autka. i jechało :)

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

20 Data: Wrzesien 23 2009 09:10:13
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-09-22 23:50,  *Wojciech Smagowicz [ZIWK]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
....

ok. 1300-1500 kg (2 palety ulotek na kredzie 60g).

Chyba 160g :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

21 Data: Wrzesien 23 2009 19:37:55
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Mirek Ptak pisze:

Dnia 2009-09-22 23:50,  *Wojciech Smagowicz [ZIWK]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
...
ok. 1300-1500 kg (2 palety ulotek na kredzie 60g).

Chyba 160g :)
Właśnie nie - na pewno była to 60 - straszliwa "szmata" - co się maszyniści na offsetach naklęli to ich...
160 kreda jest już gruba i sztywna - więc nie robi zazwyczaj problemów.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

22 Data: Wrzesien 21 2009 18:11:54
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

PaweL pisze:

Gów...na konstrukcja tylnego zawieszenia powoduje rozsypywanie siĂŞ ÂłoÂżysk i koniecznoœÌ czĂŞstej regeneracji tylnej belki (zakres regeneracji jest zaleÂżny od czujnoÂści uÂżytkownika).
Nie masz racji - w konstrukcji zawieszeń nie uwzględniono zimowego posypywania dróg solą i innymi wynalazkami co ułańska fantazja przyniesie - np przedatowanymi nawozami.
Dziwne...
Pytanie jaki serwis w Mazowieckiem polecacie do takiej naprawy.
Rodomet Radom - sprawdzony i się zna :)


--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

23 Data: Wrzesien 22 2009 11:51:32
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: PaweL 

Nie masz racji - w konstrukcji zawieszeń nie uwzględniono zimowego
posypywania dróg solą i innymi wynalazkami co ułańska fantazja
przyniesie - np przedatowanymi nawozami.

wszystkie samochody w Polsce muszą jeździć w takich warunkach, większości
zawieszeń sól nie przeszkadza


Pytanie jaki serwis w Mazowieckiem polecacie do takiej naprawy.
Rodomet Radom - sprawdzony i się zna :)

A w Warszawie? FranceService może?


Paweł

24 Data: Wrzesien 22 2009 11:31:43
Temat: Re: Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Sep 2009 11:51:32 +0200, PaweL napisał(a):

A w Warszawie? FranceService może?


FAS ci założy zestaw naprawczy. I zapewne wielu innych mechaników. Ale jak
w grę wchodzi tulejowanie to lepiej jechać do Radomia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Berlingo HDI - niskie przednie zawieszenie



Grupy dyskusyjne