Bezpieczenstwo po holendersku
1 | Data: Styczen 19 2010 15:52:52 |
Temat: Bezpieczenstwo po holendersku | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Styczen 19 2010 16:10:18 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: bartekkr | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
Brukowany pas na srodku drogi to najwieksze kretynstwo jakie istnieje. Porobili pelno tego na podkarpaciu (juz pare lat temu np. na 9 kilka kilometrow przed wjadem do Rzeszowa od polnocy). Idiotyzm. Nie lepiej bylo zrobic szersze pasy a nie marnowac te kilka metrow na durna kostke, po ktorej nie mozna jezdzic? 3 |
Data: Styczen 19 2010 16:39:30 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: J.F. | Użytkownik "bartekkr" napisał w wiadomości Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości No nie, bo jak sa szersze pasy, to kierowcy szybko jezdza :-) J. 4 |
Data: Styczen 19 2010 23:30:29 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Józek |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ehh, to samo na drodze kraków-olkusz, szlag by ich trafił, chodzą słuchy że droga nie może być szybka aby nie stanowić konkurencji dla A4, udało im się, sznureczek ciągnie sie przez całą 30km drogę -- Radek 5 |
Data: Styczen 20 2010 10:54:55 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: bartekkr | Użytkownik "Józek" napisał w wiadomości Ehh, to samo na drodze kraków-olkusz, szlag by ich trafił, chodzą słuchy Fakt, a jeszcze gorsze jest to, ze co chwile sa tam ograniczenia do 70 i niby fotoradary (niektore juz maja zamalowane okienka ;)). Mimo to i tak wole tamtedy jechac na Slask niz ta "pseudo autostrada za 18zl w jedna strone". 6 |
Data: Styczen 20 2010 20:32:17 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 19 Jan 2010 23:30:29 +0100, Józek napisał(a): Ehh, to samo na drodze kraków-olkusz, szlag by ich trafił, chodzą słuchy że Jakbys tego nie miał, to bys miał czkawke od skręcających do domów w LEWO. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 7 |
Data: Styczen 20 2010 13:26:05 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: cztery | Brukowany pas na srodku drogi to najwieksze kretynstwo jakie istnieje. Porobili pelno tego na podkarpaciu (juz pare lat temu np. na 9 kilka kilometrow przed wjadem do Rzeszowa od polnocy). Idiotyzm. Nie lepiej bylo zrobic szersze pasy a nie marnowac te kilka metrow na durna kostke, po ktorej nie mozna jezdzic? To nie jest kretynstwo. Dzieki temu mozna wydzielic kryte pasy do skretu w lewo (zwiekszajac przez to BRD, uplynniajac ruch i zwiekszajac jego poziom swobody). Na takich wysepkach mozna rowniec lokalizowac azyle przy przejsciach dla pieszych. Zastosowanie zawezenia pasow ruchu czy innych sposobow uspakajania ruchu przed wjazdem do obszaru zabudowanego duzo bardziej wplywa na ograniczenie predkosci niz zastosowanie tylko oznakowania obszaru zabudowanego. Im szerszy pas ruchu tym wieksza predkosc rozwijana przez uczestnikow ruchu. W Polsce ogolnodostepne drogi krajowe projektuje sie na predkosc miarodajna 100 km/h (przy dopuszczalnej 90 km/h). Pas ruchu o szerokosci 3.5 m w zupelnosci wystarczy do bezpiecznej jazdy z taka predkoscia. 8 |
Data: Luty 01 2010 10:47:54 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 20 Jan 2010, cztery wrote: To nie jest kretynstwo. Dzieki temu mozna wydzielic kryte pasy do skretu w lewo (zwiekszajac przez to BRD, uplynniajac ruch i zwiekszajac jego poziom swobody). Na takich wysepkach mozna rowniec lokalizowac azyle przy przejsciach dla pieszych.[...] Pas ruchu o szerokosci 3.5 m w zupelnosci wystarczy do bezpiecznej jazdy ....ale pobocze jest? Pytam o *pobocze* (do jazdy rowerem), nie wyskakiwać proszę z utrudnieniami pt. "śmieszki rowerowe". pzdr, Gotfryd 9 |
Data: Styczen 20 2010 20:31:49 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 19 Jan 2010 16:10:18 +0100, bartekkr napisał(a): Brukowany pas na srodku drogi to najwieksze kretynstwo jakie istnieje. To zalezy gdzie. Ma to sens w zabudowie, gdzie co chwilę masz posesje przy drodze. Ten pas daje to, że auta _jadą_, a skręcający w lewo czekają na tym środkowym pasie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Styczen 19 2010 17:02:23 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: boropi | http://edroga.tv/drogi-i-mosty/inwestycje/91-holenderskie-bezpieczenstwo-po-polsku-cz-i Wszytko robią żeby tylko utrudnić (spowolnić) jazdę. Podoba mi się u Niemców, jak droga kręta i za wąska na wyprzedzanie, to żeby w miarę przyjemnie się jechało co jakiś czas się zmieniają 2 pasy w jedna i jeden w drugą. A u as od razu by spowalniali z betonową przegroda po środku aby przypadkiem ktoś nie wyprzedził wolno jadących. tu nie chodzi już nawet o stan dróg, tylko o mentalność. boropi 12 |
Data: Styczen 19 2010 22:54:03 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Tue, 19 Jan 2010 15:52:52 +0100, J.F. Problem naszych dróg jest taki, że drogi tranzytowe przebiegają właśnie przez wioski, mieszkalne dzielnice miast itp. 13 |
Data: Styczen 19 2010 22:13:40 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 19 Jan 2010 22:54:03 +0100, Tomasz Pyra Problem naszych dróg jest taki, że drogi tranzytowe przebiegają właśnie Problem naszych dróg jest taki, że sieć bazuje na tym, co powstało kilkaset lat temu, a potem było tylko utwardzane i poszerzane. Jednakowoż skoro nie da się np. wymusić zakazu budowy budynków bliżej niż np. 50m od drogi krajowej, to pozostaje budowa obwodnic. Czasami takowe powstają, aczkolwiek nie mam złudzeń. Budowa obwodnic nie jest najpopularniejszym zajęciem w naszym kraju... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 14 |
Data: Styczen 19 2010 23:47:26 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Tue, 19 Jan 2010 22:54:03 +0100, Tomasz Pyra No nie bez przyczyny trasa przez cały czas jakoś tam lawiruje po to żeby kilka kilometrów przed miasteczkiem obrać kurs dokładnie na kościelną wieżę :) Jednakowoż skoro nie da się np. wymusić zakazu Obwodnice to w obecnym stadium leczenie syfa pudrem. Na większości tras przelotowych jest miasteczko za miasteczkiem - tam drogę trzeba od nowa puścić bokiem, bo robienie obwodnic pojedynczych miast, to będzie slalom. 15 |
Data: Styczen 19 2010 23:13:50 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 19 Jan 2010 23:47:26 +0100, Tomasz Pyra Obwodnice to w obecnym stadium leczenie syfa pudrem. Owszem, tylko że takich nowych możemy się spodziewać kilka, góra kilkanaście w skali kraju, a i to raczej za wiele lat (choć paru odcinków do tego mitycznego 2012 może doczekamy?). A jak będzie się trochę wić... Będzie ciekawiej :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 16 |
Data: Styczen 20 2010 08:39:06 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Tue, 19 Jan 2010 23:47:26 +0100, Tomasz Pyra Ale ostatnio np. otwarto obwodnice Krośniewic na DK1, a był to jeden najbardziej korkujących się odcinków trasy. Więc może nie jest aż tak źle :) 17 |
Data: Styczen 20 2010 16:26:09 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Tue, 19 Jan 2010 23:13:50 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): Owszem, tylko że takich nowych możemy się spodziewać kilka, góra I więcej linii ciągłej, bo ekrany zasłaniają zakręt... :) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 18 |
Data: Styczen 20 2010 16:52:14 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 20 Jan 2010 16:26:09 +0100, Borys Pogoreło Owszem, tylko że takich nowych możemy się spodziewać kilka, góra Najbardziej podoba mi się obwodnica Rawy Mazowieckiej -- na środku krzyżówka ze światłami (bo w sumie obwodnica niestety dzieli miasto na części) i 50-ka. Ulubione miejsce lokalnych wąsaczy. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 19 |
Data: Styczen 20 2010 12:38:24 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" Robert Rędziak pisze: Jednakowoż skoro nie da się np. wymusić zakazu Ale taki lub zblizony wymog chyba juz jest. Tylko ze blizsze domy juz stoja - wyburzyc ? pozostaje budowa obwodnic. Czasami takowe powstają, aczkolwiek IMO to sie troche mylisz. Pare lat temu jak sie GD chwalila drogami, to tam sporo obwodnic bylo. Pulawy okazuje sie ze obwodnice maja, czy moze beda mialy, bo wkrotce skoncza: http://www.pulawymost.pl/main.php?txt=ogolne Byc moze stad te holenderskie przebudowy na tranzycie :-) albo oddzial Lubelski http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_lublin/inwestycje_drogowe/zrealizowane//index.php?id_item_tree=210415e5fe1f7d0ace24170f9faf102f jak rozwiniesz poszczegolne drogi, to troche obwodnic jest. Juz zrobionych. Obwodnice to w obecnym stadium leczenie syfa pudrem. Miasteczka to mniejszy problem - jest ich mniej, nie sa zbyt czesto, wyburzac za duzo by trzeba, taka droga podzieli tez miejscowosc - nie ma sensu skoro mozna obejsc. Klopot z wioskami, ktore sa czesciej, rozlozone wzdluz drogi, a rolnikow nie mozna oddzielic od ich pol. Co wszystko razem sugeruje zeby zrobic nowa droge z dala od starej. I najlepiej od razu autostrade, a przynajmniej bezkolizyjna ekspresowke. J. 20 |
Data: Styczen 20 2010 13:19:07 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Wed, 20 Jan 2010 12:38:24 +0100, J.F. napisał(a): Miasteczka to mniejszy problem - jest ich mniej, nie sa zbyt Masz rację. Cały czas zachodzę w głowę jak udało się zrobić DK7 Grójec-Radom? Białobrzegi dostały obwodnicę, a resztę poszerzono do standardu drogi ekspresowej. Tych wiosek może aż tak dużo nie było, ale trafiały się. Wygląda to na wyjątek potwierdzający regułę, albo wyjątkowo sprzyjające warunki do rozbudowy istniejącej drogi, zamiast zbudowania całkiem nowej obok. -- Pozdrawiam, Przemek 21 |
Data: Styczen 20 2010 20:33:44 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 20 Jan 2010 13:19:07 +0100, Przemysław Bernat napisał(a): Masz rację. Cały czas zachodzę w głowę jak udało się zrobić DK7 Proste - tam już a Girka były plany i zarezerwowano pas terenu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 22 |
Data: Styczen 21 2010 13:54:29 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-01-20 12:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Pulawy okazuje sie ze obwodnice maja, czy moze beda mialy, bo wkrotce Ta "holenderka" jest w kierunku północ-południe, a obwodnica (jeszcze nie skończona) wschód-zachód. Od zawsze było tam na długim odcinku ograniczenie do 40, bo chałupy blisko :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 24 |
Data: Styczen 20 2010 13:19:31 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: cztery | http://edroga.tv/drogi-i-mosty/inwestycje/91-holenderskie-bezpieczenstwo-po-polsku-cz-i A wiesz, ze po zastosowaniu takich "utrudnien" czas przejazdu tranzytowego przez Pulawy skrocil sie o 10% ? 25 |
Data: Styczen 20 2010 18:31:02 | Temat: Re: Bezpieczenstwo po holendersku | Autor: 'Tom N' | cztery w http://edroga.tv/drogi-i-mosty/inwestycje/91-holenderskie-bezpieczenstwo-po-polsku-cz-i A wiesz, ze po zastosowaniu takich "utrudnien" czas przejazdu tranzytowego To raczej efekt nasiania zakazów 12t w związku z "nowym" mostem. Na podstawie wieloletnich obserwacji twierdzę, że Kazimierska/Włostowicka jest tak samo obciążona. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |