Bezproblemowy diesel
1 | Data: Pa?dziernik 06 2015 22:25:20 |
Temat: Bezproblemowy diesel | |
Autor: ToMasz | witam 2 |
Data: Pa?dziernik 06 2015 22:34:58 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 06.10.2015 o 22:25, ToMasz pisze: witam Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi 6 lat lania paliwa i do dziĹ żałujÄ że jÄ sprzedałem. 3 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 01:59:27 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Scobowski | W dniu 2015-10-06 o 22:34, Cavallino pisze: W dniu 06.10.2015 o 22:25, ToMasz pisze:Mam zupełnie odmienne doĹwiadczenia z 2-litrowym crdi :) 4 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 08:13:41 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Myjk | Wed, 7 Oct 2015 01:59:27 +0200, Scobowski Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdiMam zupełnie odmienne doĹwiadczenia z 2-litrowym crdi :) Odmienne od Twoich doĹwiadczenia mam z 2-litrowym CiTD. :> 7 lat paliwo lejÄ i jeżdżÄ. Olej wymieniÄ też czasem. :P DPF zdrowy. -- Pozdor Myjk 5 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 11:25:58 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 07.10.2015 o 01:59, Scobowski pisze: W dniu 2015-10-06 o 22:34, Cavallino pisze: Zgadza siÄ - 2 litrowy to zupełnie inna bajka. Tylko 1.6/1.7 wchodzi w rachubÄ. 6 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 08:46:22 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: J.F. | Dnia Tue, 6 Oct 2015 22:34:58 +0200, Cavallino napisał(a): Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi Ale co tu zalowac - nadal robia. J. 7 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 11:29:41 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 07.10.2015 o 08:46, J.F. pisze: Dnia Tue, 6 Oct 2015 22:34:58 +0200, Cavallino napisał(a): Żałuję, bo 1,5 roku później syn poszukując czegoś podobnego kupił Hultaja i30 , z tym samym silnikiem, ale w słabszej wersji. Stan bardzo dobry (jak na poflotowe auto), ale duży przebieg, nieco młodszy, ale i tak lepiej gdyby jeździł moim ceedem. Że nowe robią to wiem, ale są równie nisko zawieszone co je dyskwalifikuje jak dla mnie, w Sportage nie łączą 4x4 z 1.6 crdi, więc też odpadło w swojej cenie, a Soul którego miałem zamiar kupić (i nie kupiłem bo ni było w wybranym kolorze), zrobił się po zmianie modelu tak drogi, że również bezsensowny. Podrożał lekko licząc o jakieś 10 tys. 8 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 08:34:01 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: abn140 |
ToMasz Po co koniecznie takie 'nowe' np http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-c4-i5714150361.html cena zwala z nog przecietnego amatora - janusza, ale..... bedzie i tak taniej niz to co szukasz.... moze po silnikach trzeba szukac? jtd? hdi? mam kumpla ktory odbiera fimowe skody w tych latach i cenach. przebiegi potezne, ma wglad w historie serwisowe. zazwyczaj puste. nic sie tam nie dzialo.... motory na pompowtryskach jeszcze...., wiem. trudno dostac uczciwy przebieg w skodzie.... 9 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 01:18:35 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Bolko | W dniu środa, 7 października 2015 08:34:05 UTC+2 użytkownik abn140 napisał: > ToMasz Bo auto to nie tylko silnik? Ale rdzewiejąca karoseria, zniszczone zawieszenie, trzeszczące plastiki itd... Kiedys kupiłem takie auto za 5 tys. Wymieniłem w nim wszystko po koleji A i tak się psuło i było stare i trzeszczało. Kurcze też się zastanawiam nad kupnem auta ale czekam na okazje. Pytanie co to znaczy. 10 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 14:19:20 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Maciek | Dnia Tue, 06 Oct 2015 22:25:20 +0200, ToMasz napisał(a): 11 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 14:25:43 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2015-10-07 o 14:19, Maciek pisze: Dnia Tue, 06 Oct 2015 22:25:20 +0200, ToMasz napisał(a):to ten sam silnik, ale po 2005 ciężko go ustrzelić w XP bo przeważnie wsadzali nieszczęsne 1,6HDI... 12 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 14:27:22 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2015-10-06 o 22:25, ToMasz pisze: witam Jak na Twoim miejscu szukałbym P307SW ale 2,0HDI 136KM. Ma co prawdÄ fapa, dwumas i VGT, ale to nadal bardzo trwały motor. Jak znajdziesz niezajeżdżony egzemplarz to poĹmigasz długo... 13 |
Data: Pa?dziernik 07 2015 07:01:08 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Bolko |
Jak na Twoim miejscu szukałbym P307SW ale 2,0HDI 136KM. Ma co prawdą Albo źle patrzę albo najmłodszy to 2008 r. http://allegro.pl/peugeot-307-12622?buyUsed=1&a_text_i%5B5%5D%5B0%5D=2000&a_text_i%5B5%5D%5B1%5D=2000&a_enum%5B16%5D%5B2%5D=2 14 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 09:52:20 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2015-10-07 o 16:01, Bolko pisze:
No 307 robili do 2008 roku... Później weszła 308'ka 15 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 01:12:40 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Bolko | No 307 robili do 2008 roku... Później weszła 308'ka No chyba faktycznie niezłe auto bo na allegro: 308 kombi z 2 litra 136 KM sztuk 10 a na OLX sztuk 8 16 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 12:46:48 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2015-10-08 o 10:12, Bolko pisze: Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...No 307 robili do 2008 roku... Później weszła 308'ka Miałem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem złego słowa. Żałuję, że przesiadłem się na Zafirę B 1,9CDTI... Następne auto jakie będzie to albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI 17 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 10:33:02 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Bolko | Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla... Ja nie potrzebuje aż tak dużego auta, może kiedyś. Te silniki są spotykane jeszcze w jakiś mniejszych modelach? Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy. Kiedyś opiekowałem się flotą 20 renówek. Wszystko było dobrze dopóki były na gwarancji. Jak się skończyła to ja pi....e Co tydzień jakieś auto w serwisie zwłaszcza w zimie zwłaszcza elektryka. Jak powiedział gość w serwisie auta dobrze skonfigurowane :) 18 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 19:55:09 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 08.10.2015 o 19:33, Bolko pisze: Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla... I nic się nie zmieniło, trzymaj się od tego z daleka. Jak tego nie chcesz to tylko coś z Dalekiego Wschodu. 19 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 19:57:57 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko pisze: Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy. W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn" bezpowrotnie minÄły. C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzyniÄ MCP to bezawaryjne auto.. Silniki jedne z lepszych wĹród diesli (jeĹli nie najlepsze) - oszczÄdne, bezawaryjne, tanie w serwisie. JeĹli rozważasz jakieĹ kombi - lepiej wg mnie kupiÄ C4P (krótka wersja) - jeĹli C4GP jest za duży. TG 20 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 20:07:13 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko pisze: OczywiĹcie. Tylko że calutki rok zajÄ ł ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do stanu używalnoĹci. Całe szczÄĹcie że od tego momentu jakoĹ działa, ale to co wymienili przez rok nie powinno nigdy wyjć z fabryki. Z drugim problemem (klima) nic nie sÄ w stanie zrobiÄ przez lat 3, podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii aut z silnikami K4M. 21 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 20:13:59 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .10.2015 o 20:07 Cavallino pisze: W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dacia to nie francuz :-) - ZNOWU?, naprawdÄ współczujÄ.. Ja piszÄ o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wÄ tku) - to jest bdb dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad. Mam w rodzinie (oprócz mojego) jeszcze 2 auta z tym silnikiem - wszystkie zachowujÄ siÄ bez zarzutu. U siebie mam już prawie 200kkm (od nowoĹci), zero problemów, NULL. Silnik nigdy nie naprawiany, pracuje tak jak po wyjĹciu z fabryki. TG 22 |
Data: Pa?dziernik 08 2015 21:37:44 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 08.10.2015 o 20:13, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .10.2015 o 20:07 Cavallino pisze: Na tej samej zasadzie Megane również nie, bo moja była produkowana w Turcji. - ZNOWU?, naprawdÄ współczujÄ..
Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeĹ żeby to był problem. Niestety - to jest problem, od którego zdarzajÄ siÄ wyjÄ tki. Nawet jak silnik jest ok, a ponoÄ jest, to reszta już francuska. 23 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 18:55:56 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino pisze: Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeĹ żeby to był problem. No właĹnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, sÄ modele bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i wystÄpujÄ w każdej marce. Wrzucanie do jednego worka laguny II 1.9 dci i c4/c4gp to nieporozumienie. Francuzy to nie tylko renault. To tak jakby na podstawie bolÄ czek pasata 2.0 TDI mówiÄ, że każdy niemieÄ to złom. Tym bardziej, że teraz w każdej marce masz osprzÄt, elektronikÄ Boscha/Valeo/denso itp i tak naprawdÄ to do koĹca nie wiadomo, czy ten francuz jest taki zły "bo to francuz" - czy też np. do Bosch dał ciała, jak było w przypadku laguny. Od paru lat nie mam stycznoĹci z Renault, mam za to do czynienia z PSA. Na kilka rożnych aut tego koncernu nie ma w moim otoczeniu żadnego niezadowolonego użytkownika w przeciwieĹstwie do np. Toyoty. TG 24 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 19:03:55 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 09.10.2015 o 18:55, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino pisze: Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to sÄ wyjÄ tki od całej megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna. 25 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 19:09:05 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .10.2015 o 19:03 Cavallino pisze: No właĹnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, sÄ modele PozostanÄ przy swoim zadaniu o francuzach. Przymierzam siÄ powoli do nowego auta - "francuza" zamieniÄ na kolejnego "francuza" :-) TG 26 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 19:23:41 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 09.10.2015 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .10.2015 o 19:03 Cavallino pisze: Nie radzÄ - mówiłeĹ że do tej pory nie było z nimi źle u Cieb ie, wiÄc zapewne już limit fuksa wyczerpałeĹ. A teraz jak wdepniesz to od razu głÄboko..... ;-) 27 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 18:29:28 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: ToMasz |
Ja piszÄ o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wÄ tku) - to jest bdba ja konkretnie pytam o silnik RHY. Dlaczego? bo w silniku bez wad, bÄdzie trzeba wymieniÄ dwumasÄ turbo typu "Variable".... A wtedy auto bÄdzie miało 14 lat i bÄdzie kosztowaÄ tyle samo co kwota do zapłaty w serwisie. To właĹnie spotkało agilÄ mojej mamy. co z tego że auto jest fajne i bezawaryjne, jak normalny element eksploatacyjny kosztuje 2 tysiaki? Dlatego chÄtnie kupiÄ teraz albo za parÄ lat, najmłodsze auto z silnikiem hdi 2 litry 90 koni. Pytam jakie najmłodsze... ToMasz PS chyba ze do peugeota 307/308 jest dostÄpna modyfikacja wywalajÄ ca fap, dfp czy co tam trzeba i zamiast dwumasy da siÄ zamontowaÄ standardowe koło zamachowe. 28 |
Data: Pa?dziernik 12 2015 15:00:44 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2015-10-09 o 18:29, ToMasz pisze:
Tak FAP'a wywalisz bez najmniejszego problemu... Natomiast co do dwumasy to z tego co pamiętam nie ma zamiennika jednomasowego. Ale przy odpowiednim traktowaniu dwumasy prędzej sprzedasz auto niż wymienisz dwumas. A silnik RHY to do 2005 jeszcze stosunkowo łatwo znaleźć. Powyżej to niestety szukanie igły w stogu siana. Sam miałem 2 auta z RHY (P206 i P307SW). Super silnik z serii pancernej 29 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 17:28:20 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: CzesĹaw WiĹniak | : Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy. W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn" bezpowrotnie minÄły. Na pewno nie 2.2 DCi :) 30 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 19:04:02 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław WiĹniak pisze: Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy. Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisaÄ, że wszystkie "Niemcy" to złomy? TG 31 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 19:06:15 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Cavallino | W dniu 09.10.2015 o 19:04, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław WiĹniak pisze: Na pewno żeby unikaÄ, tak ogólnie, nie tylko z w/w powodów. Głównie dlatego, że absulutnie nie sÄ warte swojej ceny - tutaj wyjÄ tków nie ma (no może poza Fordem Ka za 25 tys). Ja od 20 lat unikam i nie żałujÄ. 32 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 19:14:46 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .10.2015 o 19:06 Cavallino pisze: Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też Ja też unikam jak ognia, właĹnie ze wzglÄdu na stosunek ceny do jakoĹci/wyposażenia ale nigdy by mi nie przyszło do głowy na podstawie wadliwych silników/modeli wypisywaÄ takie uogólnienia. TG 33 |
Data: Pa?dziernik 13 2015 08:17:01 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: dddddddd | W dniu 09.10.2015 o 19:04, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław WiĹniak pisze: a co jest nie tak z 2.0d BMW? -- Pozdrawiam Ĺukasz 34 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 11:52:55 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2015-10-08 o 19:33, Bolko pisze: Mniejsze modele: P308, P508, C4, C5, Ford Focus, Mondeo (od 2006?? w górę). No i jakieś nowe auta od PSA i Forda.Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla... Od Renówki to ja też bym się trzymał z daleka... A ja Francuza się nie boję tym bardziej czegoś z koncernu PSA 35 |
Data: Pa?dziernik 10 2015 10:13:37 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Trybun | W dniu 2015-10-06 o 22:25, ToMasz pisze: witam Pewnie nie ma nic takiego, problemy wczeĹniej czy później pojawiÄ siÄ w każdym silniku. Ja odpowiedzialnie polecam Hyundai Matrixa 1.5 CRDI. 2 lata użytkowania i tylko zimÄ niewielkie problemy z odpaleniem CIEPĹEGO silnika. No i z wad to stosunkowo wysokie spalanie. A poza tym do rany przyłóż. LaÄ i jeździÄ. Do tego stopnia ze gdy było trochÄ zimniej to zaciÄ gałem nie tylko Peugeota 307 HDI sÄ siada, ale także benzyniaka. No i oczywiĹcie nie sposób pominÄ Ä najważniejszego atutu - niskiej ceny zakupu tego auta. 36 |
Data: Pa?dziernik 12 2015 17:27:22 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: J.F. | Użytkownik "Marek" napisał w wiadomoĹci grup polecam oplowskie 1.7 DTI lub ewentualnie CDTI. A kolektor w CDTI juz wymieniales ? Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-) J. 37 |
Data: Pa?dziernik 13 2015 07:33:09 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Marek | A kolektor w CDTI juz wymieniales ?CDTI napisalem jako ewentualnie. Generalnie mial wiecej usterek niz DTI. W DTI na razie tylko czujnik polozenia walu. CDTI pompa oleju i uszczelka pod glowica, ale to bardziej z zaniedbania i braku wskaznika temperatury na desce. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 38 |
Data: Pa?dziernik 13 2015 09:30:36 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Trybun | W dniu 2015-10-13 o 07:33, Marek pisze: A kolektor w CDTI juz wymieniales ?CDTI napisalem jako ewentualnie. Generalnie mial wiecej usterek niz DTI. A Ĺwiece żarowe? OsobiĹcie znam dwa przypadki w których nie dały siÄ wymieniÄ w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że sÄ to jedyne ople (zafiry) jakie znam z tym silnikiem. 39 |
Data: Pa?dziernik 13 2015 10:02:15 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Marek |
A Ĺwiece żarowe? OsobiĹcie znam dwa przypadki w których nie dały siÄna razie odpalaja za dotknieciem -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 40 |
Data: Pa?dziernik 13 2015 13:29:18 | Temat: Re: Bezproblemowy diesel | Autor: Trybun | W dniu 2015-10-13 o 10:02, Marek pisze:
W takim razie poczekamy do wymiany. I nie jestem tu całkowicie przekonany że taka wymiana to słaby punkt tych silników. Przecie do problemów z wymianÄ Ĺwiec poza specjalistycznymi warsztatami, niewiele trzeba, i to w praktycznie silniku każdej marki. Wystarczy za mocno dokrÄciÄ, czy nie daÄ smaru i już jest problem z ich wykrÄceniem.. |