Grupy dyskusyjne   »   Bezproblemowy diesel

Bezproblemowy diesel



1 Data: Pa?dziernik 06 2015 22:25:20
Temat: Bezproblemowy diesel
Autor: ToMasz 

witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz 10 lat. Do tej pory jeździłem citroenami z silnikiem:
2.0 HDi – 90 KM (DW10TD)RHY
i jeśli znacie auta wyprodukowane po 2005 z tym silnikiem to proszę o wskazanie
dziękuję

ToMasz



2 Data: Pa?dziernik 06 2015 22:34:58
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 06.10.2015 o 22:25, ToMasz pisze:

witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
10 lat.

Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.

3 Data: Pa?dziernik 07 2015 01:59:27
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Scobowski 

W dniu 2015-10-06 o 22:34, Cavallino pisze:

W dniu 06.10.2015 o 22:25, ToMasz pisze:
witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
10 lat.

Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.

Mam zupełnie odmienne doświadczenia z 2-litrowym crdi :)

4 Data: Pa?dziernik 07 2015 08:13:41
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Myjk 

Wed, 7 Oct 2015 01:59:27 +0200, Scobowski

Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.
Mam zupełnie odmienne doświadczenia z 2-litrowym crdi :)

Odmienne od Twoich doświadczenia mam z 2-litrowym CiTD. :> 7 lat paliwo
leję i jeżdżÄ™. Olej wymienię też czasem. :P DPF zdrowy.

--
Pozdor
Myjk

5 Data: Pa?dziernik 07 2015 11:25:58
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 07.10.2015 o 01:59, Scobowski pisze:

W dniu 2015-10-06 o 22:34, Cavallino pisze:
W dniu 06.10.2015 o 22:25, ToMasz pisze:
witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
10 lat.

Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.

Mam zupełnie odmienne doświadczenia z 2-litrowym crdi :)

Zgadza się - 2 litrowy to zupełnie inna bajka.
Tylko 1.6/1.7 wchodzi w rachubę.

6 Data: Pa?dziernik 07 2015 08:46:22
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 6 Oct 2015 22:34:58 +0200, Cavallino napisał(a):

Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.

Ale co tu zalowac - nadal robia.

J.

7 Data: Pa?dziernik 07 2015 11:29:41
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 07.10.2015 o 08:46, J.F. pisze:

Dnia Tue, 6 Oct 2015 22:34:58 +0200, Cavallino napisał(a):
Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.

Ale co tu zalowac - nadal robia.

Żałuję, bo 1,5 roku później syn poszukując czegoś podobnego kupił Hultaja i30 , z tym samym silnikiem, ale w słabszej wersji.
Stan bardzo dobry (jak na poflotowe auto), ale duży przebieg, nieco młodszy, ale i tak lepiej gdyby jeździł moim ceedem.

Że nowe robią to wiem, ale są równie nisko zawieszone co je dyskwalifikuje jak dla mnie, w Sportage nie łączą 4x4 z 1.6 crdi, więc też odpadło w swojej cenie, a Soul którego miałem zamiar kupić (i nie kupiłem bo ni było w wybranym kolorze), zrobił się po zmianie modelu tak drogi, że również bezsensowny.
Podrożał lekko licząc o jakieś 10 tys.

8 Data: Pa?dziernik 07 2015 08:34:01
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: abn140 


ToMasz

Po co koniecznie takie 'nowe'
np
http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-c4-i5714150361.html
cena zwala z nog przecietnego amatora - janusza, ale.....
bedzie i tak taniej niz to co szukasz....
moze po silnikach trzeba szukac?
jtd? hdi?
mam kumpla ktory odbiera fimowe skody w tych latach i cenach.
przebiegi potezne, ma wglad w historie serwisowe. zazwyczaj puste.
nic sie tam nie dzialo....
motory na pompowtryskach jeszcze...., wiem. trudno dostac uczciwy przebieg w
skodzie....

9 Data: Pa?dziernik 07 2015 01:18:35
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Bolko 

W dniu środa, 7 października 2015 08:34:05 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

> ToMasz

Po co koniecznie takie 'nowe'

Bo auto to nie tylko silnik?
Ale rdzewiejąca karoseria, zniszczone zawieszenie, trzeszczące plastiki itd...

Kiedys kupiłem takie auto za 5 tys.
Wymieniłem w nim wszystko po koleji
A i tak się psuło i było stare i trzeszczało.

Kurcze też się zastanawiam nad kupnem auta ale czekam na okazje.
Pytanie co to znaczy.

10 Data: Pa?dziernik 07 2015 14:19:20
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 06 Oct 2015 22:25:20 +0200, ToMasz napisał(a):

(...)

2-litrowy, 90-konny, 8-zaworowy diesel o mocy 90 KM montowany w Xsarze
Picasso zbiera dobre opinie.
Moze to po prostu tez sam silnik jest ;)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

11 Data: Pa?dziernik 07 2015 14:25:43
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2015-10-07 o 14:19, Maciek pisze:

Dnia Tue, 06 Oct 2015 22:25:20 +0200, ToMasz napisał(a):

(...)

2-litrowy, 90-konny, 8-zaworowy diesel o mocy 90 KM montowany w Xsarze
Picasso zbiera dobre opinie.
Moze to po prostu tez sam silnik jest ;)

to ten sam silnik, ale po 2005 ciężko go ustrzelić w XP bo przeważnie wsadzali nieszczęsne 1,6HDI...

12 Data: Pa?dziernik 07 2015 14:27:22
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2015-10-06 o 22:25, ToMasz pisze:

witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
10 lat. Do tej pory jeździłem citroenami z silnikiem:
2.0 HDi – 90 KM (DW10TD)RHY
i jeśli znacie auta wyprodukowane po 2005 z tym silnikiem to proszę o
wskazanie
dziękuję

ToMasz


Jak na Twoim miejscu szukałbym P307SW ale 2,0HDI 136KM. Ma co prawdą fapa, dwumas i VGT, ale to nadal bardzo trwały motor. Jak znajdziesz niezajeżdżony egzemplarz to pośmigasz długo...

13 Data: Pa?dziernik 07 2015 07:01:08
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Bolko 


Jak na Twoim miejscu szukałbym P307SW ale 2,0HDI 136KM. Ma co prawdą
fapa, dwumas i VGT, ale to nadal bardzo trwały motor. Jak znajdziesz
niezajeżdżony egzemplarz to pośmigasz długo...

Albo źle patrzę albo najmłodszy to 2008 r.

http://allegro.pl/peugeot-307-12622?buyUsed=1&a_text_i%5B5%5D%5B0%5D=2000&a_text_i%5B5%5D%5B1%5D=2000&a_enum%5B16%5D%5B2%5D=2

14 Data: Pa?dziernik 08 2015 09:52:20
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2015-10-07 o 16:01, Bolko pisze:


Jak na Twoim miejscu szukałbym P307SW ale 2,0HDI 136KM. Ma co prawdą
fapa, dwumas i VGT, ale to nadal bardzo trwały motor. Jak znajdziesz
niezajeżdżony egzemplarz to pośmigasz długo...

Albo źle patrzę albo najmłodszy to 2008 r.

http://allegro.pl/peugeot-307-12622?buyUsed=1&a_text_i%5B5%5D%5B0%5D=2000&a_text_i%5B5%5D%5B1%5D=2000&a_enum%5B16%5D%5B2%5D=2


No 307 robili do 2008 roku... Później weszła 308'ka

15 Data: Pa?dziernik 08 2015 01:12:40
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Bolko 

No 307 robili do 2008 roku... Później weszła 308'ka

No chyba faktycznie niezłe auto
bo na allegro:
308 kombi z 2 litra 136 KM sztuk 10
a na OLX sztuk 8

16 Data: Pa?dziernik 08 2015 12:46:48
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2015-10-08 o 10:12, Bolko pisze:

No 307 robili do 2008 roku... Później weszła 308'ka

No chyba faktycznie niezłe auto
bo na allegro:
308 kombi z 2 litra 136 KM sztuk 10
a na OLX sztuk 8

Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
Miałem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem złego słowa. Żałuję, że
przesiadłem się na Zafirę B 1,9CDTI... Następne auto jakie będzie to albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI

17 Data: Pa?dziernik 08 2015 10:33:02
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Bolko 

Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
Miałem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem złego słowa. Żałuję, że
przesiadłem się na Zafirę B 1,9CDTI... Następne auto jakie będzie to
albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI

Ja nie potrzebuje aż tak dużego auta, może kiedyś.
Te silniki są spotykane jeszcze w jakiś mniejszych modelach?
Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.
Kiedyś opiekowałem się flotą 20 renówek.
Wszystko było dobrze dopóki były na gwarancji.
Jak się skończyła to ja pi....e
Co tydzień jakieś auto w serwisie
zwłaszcza w zimie
zwłaszcza elektryka.
Jak powiedział gość w serwisie auta dobrze skonfigurowane :)

18 Data: Pa?dziernik 08 2015 19:55:09
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 08.10.2015 o 19:33, Bolko pisze:

Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
Miałem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem złego słowa. Żałuję, że
przesiadłem się na Zafirę B 1,9CDTI... Następne auto jakie będzie to
albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI

Ja nie potrzebuje aż tak dużego auta, może kiedyś.
Te silniki są spotykane jeszcze w jakiś mniejszych modelach?
Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.
Kiedyś opiekowałem się flotą 20 renówek.
Wszystko było dobrze dopóki były na gwarancji.
Jak się skończyła to ja pi....e
Co tydzień jakieś auto w serwisie

I nic się nie zmieniło, trzymaj się od tego z daleka.
Jak tego nie chcesz to tylko coś z Dalekiego Wschodu.

19 Data: Pa?dziernik 08 2015 19:57:57
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko  pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"  bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto..
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) - oszczędne,  bezawaryjne, tanie w serwisie.
Jeśli rozważasz jakieś kombi - lepiej wg mnie kupić C4P (krótka wersja) -  jeśli C4GP jest za duży.

TG

20 Data: Pa?dziernik 08 2015 20:07:13
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko  pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.

Oczywiście.
Tylko że calutki rok zajął ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do stanu używalności.
Całe szczęście że od tego momentu jakoś działa, ale to co wymienili przez rok nie powinno nigdy wyjć z fabryki.

Z drugim problemem (klima) nic nie są w stanie zrobić przez lat 3, podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii aut z silnikami K4M.

21 Data: Pa?dziernik 08 2015 20:13:59
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2015 o 20:07 Cavallino  pisze:

W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko  pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.

Oczywiście.
Tylko że calutki rok zajął ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do  stanu używalności.
Całe szczęście że od tego momentu jakoś działa, ale to co wymienili  przez rok nie powinno nigdy wyjć z fabryki.

Z drugim problemem (klima) nic nie są w stanie zrobić przez lat 3,  podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii aut  z silnikami K4M.


Dacia to nie francuz :-) - ZNOWU?, naprawdę współczuję..

Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku) - to jest bdb  dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad. Mam w rodzinie (oprócz  mojego) jeszcze 2 auta z tym silnikiem - wszystkie zachowują się bez  zarzutu. U siebie mam już prawie 200kkm (od nowości), zero problemów, NULL.
Silnik nigdy nie naprawiany, pracuje tak jak po wyjściu z fabryki.

TG

22 Data: Pa?dziernik 08 2015 21:37:44
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 08.10.2015 o 20:13, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .10.2015 o 20:07 Cavallino  pisze:

W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko  pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.

Oczywiście.
Tylko że calutki rok zajął ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do
stanu używalności.
Całe szczęście że od tego momentu jakoś działa, ale to co wymienili
przez rok nie powinno nigdy wyjć z fabryki.

Z drugim problemem (klima) nic nie są w stanie zrobić przez lat 3,
podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii
aut z silnikami K4M.


Dacia to nie francuz :-)

Na tej samej zasadzie Megane również nie, bo moja była produkowana w Turcji.


  - ZNOWU?, naprawdę współczuję..

Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku)

Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był problem.
Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.

23 Data: Pa?dziernik 09 2015 18:55:56
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino  pisze:


Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był  problem.
Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.

No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele  bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w  każdej marce.
Wrzucanie do jednego worka laguny II 1.9 dci i c4/c4gp to nieporozumienie.
Francuzy to nie tylko renault. To tak jakby na podstawie bolączek pasata  2.0 TDI mówić, że każdy niemieć to złom.
Tym bardziej, że teraz w każdej marce masz osprzęt, elektronikę   Boscha/Valeo/denso itp i tak naprawdę to do końca nie wiadomo, czy ten  francuz jest taki zły "bo to francuz" - czy też np. do Bosch dał ciała,  jak było w przypadku laguny.
Od paru lat nie mam styczności z Renault, mam za to do czynienia z PSA. Na  kilka rożnych aut tego koncernu nie ma w moim otoczeniu żadnego  niezadowolonego użytkownika w przeciwieństwie do np. Toyoty.

TG

24 Data: Pa?dziernik 09 2015 19:03:55
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 09.10.2015 o 18:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino  pisze:


Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był
problem.
Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.

No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
każdej marce.

Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to są wyjątki od całej megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna.

25 Data: Pa?dziernik 09 2015 19:09:05
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2015 o 19:03 Cavallino  pisze:


No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
każdej marce.

Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to są wyjątki od całej  megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna.

Pozostanę przy swoim zadaniu o francuzach.
Przymierzam się powoli do nowego auta - "francuza" zamienię na kolejnego  "francuza" :-)

TG

26 Data: Pa?dziernik 09 2015 19:23:41
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 09.10.2015 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .10.2015 o 19:03 Cavallino  pisze:


No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
każdej marce.

Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to są wyjątki od całej
megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna.

Pozostanę przy swoim zadaniu o francuzach.
Przymierzam się powoli do nowego auta - "francuza" zamienię na kolejnego
"francuza" :-)

Nie radzę - mówiłeś że do tej pory nie było z nimi źle u Cieb ie, więc zapewne już limit fuksa wyczerpałeś.
A teraz jak wdepniesz to od razu głÄ™boko..... ;-)

27 Data: Pa?dziernik 09 2015 18:29:28
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: ToMasz 


Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku) - to jest bdb
dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad.
a ja konkretnie pytam o silnik RHY. Dlaczego? bo w silniku bez wad, będzie trzeba wymienić dwumasę turbo typu "Variable".... A wtedy auto będzie miało 14 lat i będzie kosztować tyle samo co kwota do zapłaty w serwisie. To właśnie spotkało agilę mojej mamy. co z tego że auto jest fajne i bezawaryjne, jak normalny element eksploatacyjny kosztuje 2 tysiaki? Dlatego chętnie kupię teraz albo za parę lat, najmłodsze auto z silnikiem hdi 2 litry 90 koni. Pytam jakie najmłodsze...

ToMasz

PS chyba ze do peugeota 307/308 jest dostępna modyfikacja wywalająca fap, dfp czy co tam trzeba i zamiast dwumasy da się zamontować standardowe koło zamachowe.

28 Data: Pa?dziernik 12 2015 15:00:44
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2015-10-09 o 18:29, ToMasz pisze:


Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku) - to jest bdb
dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad.
a ja konkretnie pytam o silnik RHY. Dlaczego? bo w silniku bez wad,
będzie trzeba wymienić dwumasę turbo typu "Variable".... A wtedy auto
będzie miało 14 lat i będzie kosztować tyle samo co kwota do zapłaty w
serwisie. To właśnie spotkało agilę mojej mamy. co z tego że auto jest
fajne i bezawaryjne, jak normalny element eksploatacyjny kosztuje 2
tysiaki? Dlatego chętnie kupię teraz albo za parę lat, najmłodsze auto z
silnikiem hdi 2 litry 90 koni. Pytam jakie najmłodsze...

ToMasz

PS chyba ze do peugeota 307/308 jest dostępna modyfikacja wywalająca
fap, dfp czy co tam trzeba i zamiast dwumasy da się zamontować
standardowe koło zamachowe.

Tak FAP'a wywalisz bez najmniejszego problemu...
Natomiast co do dwumasy to z tego co pamiętam nie ma zamiennika jednomasowego. Ale przy odpowiednim traktowaniu dwumasy prędzej sprzedasz auto niż wymienisz dwumas.
A silnik RHY to do 2005 jeszcze stosunkowo łatwo znaleźć. Powyżej to niestety szukanie igły w stogu siana.
Sam miałem 2 auta z RHY (P206 i P307SW). Super silnik z serii pancernej

29 Data: Pa?dziernik 09 2015 17:28:20
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Czesław Wiśniak 

:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn" bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) - oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.

Na pewno nie 2.2 DCi :)

30 Data: Pa?dziernik 09 2015 19:04:02
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław Wiśniak  pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"  bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) -  oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.

Na pewno nie 2.2 DCi :)

Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też  nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie "Niemcy"  to złomy?

TG

31 Data: Pa?dziernik 09 2015 19:06:15
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Cavallino 

W dniu 09.10.2015 o 19:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław Wiśniak  pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) -
oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.

Na pewno nie 2.2 DCi :)

Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie
"Niemcy" to złomy?

Na pewno żeby unikać, tak ogólnie, nie tylko z w/w powodów.
Głównie dlatego, że absulutnie nie są warte swojej ceny - tutaj wyjątków nie ma (no może poza Fordem Ka za 25 tys).
Ja od 20 lat unikam i nie żałuję.

32 Data: Pa?dziernik 09 2015 19:14:46
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2015 o 19:06 Cavallino  pisze:


Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie
"Niemcy" to złomy?

Na pewno żeby unikać, tak ogólnie, nie tylko z w/w powodów.
Głównie dlatego, że absulutnie nie są warte swojej ceny - tutaj wyjątków  nie ma (no może poza Fordem Ka za 25 tys).
Ja od 20 lat unikam i nie żałuję.


Ja też unikam jak ognia, właśnie ze względu na stosunek ceny do  jakości/wyposażenia ale nigdy by mi nie przyszło do głowy na podstawie  wadliwych silników/modeli wypisywać takie uogólnienia.

TG

33 Data: Pa?dziernik 13 2015 08:17:01
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: dddddddd 

W dniu 09.10.2015 o 19:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław Wiśniak  pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) -
oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.

Na pewno nie 2.2 DCi :)

Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie
"Niemcy" to złomy?

TG

a co jest nie tak z 2.0d BMW?

--
Pozdrawiam
Łukasz

34 Data: Pa?dziernik 09 2015 11:52:55
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2015-10-08 o 19:33, Bolko pisze:

Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
Miałem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem złego słowa. Żałuję, że
przesiadłem się na Zafirę B 1,9CDTI... Następne auto jakie będzie to
albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI

Ja nie potrzebuje aż tak dużego auta, może kiedyś.
Te silniki są spotykane jeszcze w jakiś mniejszych modelach?
Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.
Kiedyś opiekowałem się flotą 20 renówek.
Wszystko było dobrze dopóki były na gwarancji.
Jak się skończyła to ja pi....e
Co tydzień jakieś auto w serwisie
zwłaszcza w zimie
zwłaszcza elektryka.
Jak powiedział gość w serwisie auta dobrze skonfigurowane :)



Mniejsze modele: P308, P508, C4, C5, Ford Focus, Mondeo (od 2006?? w górę). No i jakieś nowe auta od PSA i Forda.
Od Renówki to ja też bym się trzymał z daleka...

A ja Francuza się nie boję tym bardziej czegoś z koncernu PSA

35 Data: Pa?dziernik 10 2015 10:13:37
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Trybun 

W dniu 2015-10-06 o 22:25, ToMasz pisze:

witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz 10 lat. Do tej pory jeździłem citroenami z silnikiem:
2.0 HDi – 90 KM (DW10TD)RHY
i jeśli znacie auta wyprodukowane po 2005 z tym silnikiem to proszę o wskazanie
dziękuję

ToMasz


Pewnie nie ma nic takiego, problemy wcześniej czy później pojawią się w każdym silniku. Ja odpowiedzialnie polecam Hyundai Matrixa 1.5 CRDI. 2 lata użytkowania i tylko zimą niewielkie problemy z odpaleniem CIEPŁEGO silnika. No i z wad to stosunkowo wysokie spalanie. A poza tym do rany przyłóż. Lać i jeździć.  Do tego stopnia ze gdy było trochę zimniej to zaciągałem nie tylko Peugeota 307 HDI sąsiada, ale także benzyniaka.
No i oczywiście nie sposób pominąć najważniejszego atutu - niskiej ceny zakupu tego auta.

36 Data: Pa?dziernik 12 2015 17:27:22
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: J.F. 

Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup

polecam oplowskie 1.7 DTI lub ewentualnie CDTI.
Uzytkowane jedno i drugie. Przebiegi ponad 200kkm i silniki ok.

A kolektor w CDTI juz wymieniales ?
Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-)

J.

37 Data: Pa?dziernik 13 2015 07:33:09
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Marek 

A kolektor w CDTI juz wymieniales ?
Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-)

J.

CDTI napisalem jako ewentualnie. Generalnie mial wiecej usterek niz DTI.
W DTI na razie tylko czujnik polozenia walu.
CDTI pompa oleju i uszczelka pod glowica, ale to bardziej z zaniedbania i braku wskaznika temperatury na desce.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

38 Data: Pa?dziernik 13 2015 09:30:36
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Trybun 

W dniu 2015-10-13 o 07:33, Marek pisze:

A kolektor w CDTI juz wymieniales ?
Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-)

J.

CDTI napisalem jako ewentualnie. Generalnie mial wiecej usterek niz DTI.
W DTI na razie tylko czujnik polozenia walu.
CDTI pompa oleju i uszczelka pod glowica, ale to bardziej z zaniedbania i braku wskaznika temperatury na desce.


A świece żarowe? Osobiście znam dwa przypadki w których nie dały się wymienić w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że są to jedyne ople (zafiry) jakie znam z tym silnikiem.

39 Data: Pa?dziernik 13 2015 10:02:15
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Marek 


A świece żarowe? Osobiście znam dwa przypadki w których nie dały się
wymienić w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że są to jedyne ople
(zafiry) jakie znam z tym silnikiem.
na razie odpalaja za dotknieciem

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

40 Data: Pa?dziernik 13 2015 13:29:18
Temat: Re: Bezproblemowy diesel
Autor: Trybun 

W dniu 2015-10-13 o 10:02, Marek pisze:


A świece żarowe? Osobiście znam dwa przypadki w których nie dały się
wymienić w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że są to jedyne ople
(zafiry) jakie znam z tym silnikiem.
na razie odpalaja za dotknieciem


W takim razie poczekamy do wymiany. I nie jestem tu całkowicie przekonany że taka wymiana to słaby punkt tych silników. Przecie do problemów z wymianą  świec poza specjalistycznymi warsztatami, niewiele trzeba, i to w praktycznie silniku każdej marki. Wystarczy za mocno dokręcić, czy nie dać smaru i już jest problem z ich wykręceniem..

Bezproblemowy diesel



Grupy dyskusyjne