Grupy dyskusyjne   »   Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?

Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?



1 Data: Sierpien 30 2007 20:08:59
Temat: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: LEPEK 

Witam,

Jak wiadomo silniki spalinowe są sprawne tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Logicznym zatem byłoby stosowanie do nich bezstopniowych skrzyń biegów, przez co można by utrzymywać obroty na pożądanym poziomie. Rozwiązanie takie stosowane jest powszechnie w skuterach (o małych pojemnościach). Dla czego nie stosuje się ich jednak w samochodach? Czy chodzi o dużą moc do przekazania i małą wytrzymałość takich rozwiązań? Czy może o coś innego? Były co prawda próby jakieś o ile pamiętam w Japończykach, ale popularne to jest jak silnik Wankla - czyli właściwie wcale.

Pozdr
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kółka
bez skutera



2 Data: Sierpien 30 2007 20:12:01
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości

Witam,

Jak wiadomo silniki spalinowe są sprawne tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Logicznym zatem byłoby stosowanie do nich bezstopniowych skrzyń biegów, przez co można by utrzymywać obroty na pożądanym poziomie. Rozwiązanie takie stosowane jest powszechnie w skuterach (o małych pojemnościach). Dla czego nie stosuje się ich jednak w samochodach?

A kto powiedział że się nie stosuje?
CVT to właśnie taka skrzynia.

3 Data: Sierpien 30 2007 20:22:42
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: pablos 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Jak wiadomo silniki spalinowe są sprawne tylko w ograniczonym zakresie
obrotów. Logicznym zatem byłoby stosowanie do nich bezstopniowych skrzyń
biegów, przez co można by utrzymywać obroty na pożądanym poziomie.
Rozwiązanie takie stosowane jest powszechnie w skuterach (o małych
pojemnościach). Dla czego nie stosuje się ich jednak w samochodach?

A kto powiedział że się nie stosuje?
CVT to właśnie taka skrzynia.
witam
W latach 50tych DAF pozniej Saab stosowal wlasnie takie skrzynie
samochody te były uwazana ze sa przeznaczone dla zakonnic z racji  ich
prostoty dzialania
Fiat Punto ze skrzynia CVT był sprzedawany.

4 Data: Sierpien 30 2007 20:28:19
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Alex81 

In article  
says...

Fiat Punto ze skrzynia CVT był sprzedawany.

Do tego Nissany Micra i Primera oraz od kilku już lat Audi. Trochę tego
jeździ.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

5 Data: Sierpien 31 2007 09:55:40
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: PaweL 

Fiat Punto ze skrzynia CVT był sprzedawany.

Do tego Nissany Micra i Primera oraz od kilku już lat Audi. Trochę tego
jeździ.


W Punto była stosowana właśnie skrzynia z Micry.

a z mocniejszych samochodów np. 250cio konny Nissan Murano też ma CVT

6 Data: Sierpien 30 2007 20:26:50
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 30 Aug 2007 20:22:42 +0200, pablos napisał(a):

witam
W latach 50tych DAF pozniej Saab stosowal wlasnie takie skrzynie
samochody te były uwazana ze sa przeznaczone dla zakonnic z racji  ich
prostoty dzialania

Nie o to całkiem chodziło - DAF bardzo bał się o trwałość przekładni z
pasami VanDoorne'a więc te autka miały - jeżeli dobrze pamiętam - około 25
KM, czyli w okolicach malucha, a samo auto było cięższe. W efekcie miało
osiągi zadowalające tylko zakonnice.

Obawy były niesłuszne, bo sporo lat później holendrzy zrobili sobie z tego
wyścigówki, takie do obijania. Rasowali silniki albo podmieniali, w
krańcowych przypadkach do ponad 100 KM i przekładnia wytrzymywała.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

7 Data: Sierpien 30 2007 21:31:31
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Sanctum Officium 

"Waldek Godel"  wrote in message

Dnia Thu, 30 Aug 2007 20:22:42 +0200, pablos napisał(a):

> witam
> W latach 50tych DAF pozniej Saab stosowal wlasnie takie skrzynie
> samochody te były uwazana ze sa przeznaczone dla zakonnic z racji  ich
> prostoty dzialania

Nie o to całkiem chodziło - DAF bardzo bał się o trwałość przekładni z
pasami VanDoorne'a więc te autka miały - jeżeli dobrze pamiętam - około 25
KM

O ile auto nie było zbyt duże, 25 KM to było całkiem dużo w latach 50. Duża
Warszawa, która ważyła prawie 1,5 tony, miała raptem 2 razy więcej KM.


MK

8 Data: Sierpien 31 2007 09:38:47
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 30 Aug 2007 21:31:31 +0200, Sanctum Officium napisał(a):

O ile auto nie było zbyt duże, 25 KM to było całkiem dużo w latach 50. Duża
Warszawa, która ważyła prawie 1,5 tony, miała raptem 2 razy więcej KM.

Naprawdę sądzisz, że dla skrzyni to będzie JAKAKOLWIEK różnica przenieść
(wartości z czapki) 100 KM i 200 Nm w aucie o masie 1 tony i 100 KM i 200
Nm w aucie o masie 2 ton?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

9 Data: Sierpien 31 2007 12:43:24
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 31 Aug 2007 09:38:47 +0100, Waldek Godel
 wrote:

Naprawdę sądzisz, że dla skrzyni to będzie JAKAKOLWIEK różnica przenieść
(wartości z czapki) 100 KM i 200 Nm w aucie o masie 1 tony i 100 KM i 200
Nm w aucie o masie 2 ton?

Odróżniasz moc i moment maksymalny od obciążenia ciągłego?
Nie, bo i po co? Przecież wiedza by mogła Ci zaszkodzić...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

10 Data: Sierpien 30 2007 20:23:49
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: LEPEK 

Cavallino pisze:

A kto powiedział że się nie stosuje?
CVT to właśnie taka skrzynia.

No tak, ale to jest bardzo egzotyczne rozwiązanie, jak dotąd - które samochody mają CVT? I dla czego jest to tak mało popularne, skoro IMO korzystne?

Pozdr
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kółka
bez skutera

11 Data: Sierpien 31 2007 16:25:05
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: J.F. 

On Thu, 30 Aug 2007 20:23:49 +0200,  LEPEK wrote:

Cavallino pisze:
A kto powiedział że się nie stosuje?
CVT to właśnie taka skrzynia.

No tak, ale to jest bardzo egzotyczne rozwiązanie, jak dotąd - które
samochody mają CVT? I dla czego jest to tak mało popularne, skoro IMO
korzystne?

Trudnosci wykonawcze. Na razie brak dobrego pomyslu na wykonanie.

Poza tym sprawa nie jest tak oczywista jak sie wydaje.
Nie tylko o obroty chodzi ale tez o obciazenie.
Przyklad
http://www081.thinkquest.dk/physics1.htm

obroty nie sa tak krytyczne, wsadzi sie 6-biegowa skrzynke
i po problemie [ciekawe ze glownie w dieslach stosuja :-)]

Byc moze sprawe rozwiaza hybrydy elektryczne - tzn nadal nie bedzie
CVT, ale bedzie po problemie.

J.

12 Data: Sierpien 31 2007 16:51:01
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Boombastic 

obroty nie sa tak krytyczne, wsadzi sie 6-biegowa skrzynke
i po problemie [ciekawe ze glownie w dieslach stosuja :-)]

Bo diesle są niby "elastyczne" i to dlatego pakuje się tam 6 biegów. Tak
naprawdę to nie są, bo gdyby były to można byłoby wsadzić skrzynie 3-4
biegową jak w starych autach amerykańskich.

13 Data: Sierpien 31 2007 21:20:29
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Jaroslaw Berezowski 

J.F. napisał(a):

Trudnosci wykonawcze. Na razie brak dobrego pomyslu na wykonanie.
Pomysl i to bardzo dobry jest. Nawet zaimpelmentowany komercyjnie:
http://cvt.com.sapo.pt/ivt/ivt.htm
N atej zasadzie dziala Torotrak i to w ciezkim sprzecie.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

14 Data: Sierpien 31 2007 20:54:55
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Jaroslaw Berezowski 

LEPEK napisał(a):

Cavallino pisze:

A kto powiedział że się nie stosuje?
CVT to właśnie taka skrzynia.

No tak, ale to jest bardzo egzotyczne rozwiązanie, jak dotąd - które samochody mają CVT? I dla czego jest to tak mało popularne, skoro IMO korzystne?
Honda Hybrid, Prius (ale tam w zasadzie nie ma CVT mimo ze tak pisza, tylko cos co mozna nazwac IVT), Nissan Micra mial, ktores Punto tez.
A nie stosuje sie za czesto bo 1)kiedys byla to niedojrzala technologia a teraz ma konkurentow w postaci np. skrzyni automatycznej mimo, ze potencjalnie jest to najlepsze przeniesienie napedu, 2) poza niektorymi rozwiazaniami jak IVT ma ograniczony moment jaki moze przeniesc, 3)konsumenci sa nieprzyzwyczajeni, podobno skarzyli sie, ze jednostajna predkosc obrotowa silnika sprawiala wrazenie ociezalosci, mimo ze pomiary mowily cos innego.
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

15 Data: Sierpien 31 2007 21:04:03
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Jaroslaw Berezowski"  napisał w wiadomości news:

3)konsumenci sa nieprzyzwyczajeni, podobno skarzyli sie, ze jednostajna predkosc obrotowa silnika sprawiala wrazenie ociezalosci, mimo ze pomiary mowily cos innego.

Wiesz że coś w tym jest?
Odbyłem jazdę testową w Punto z takową skrzynią i dokładnie takie wrażenie miałem, że muł nie z tej ziemi (w porównaniu do zwykłego Punto).
Dane na papierze, więc zapewne zegarkowe też, zupełnie tego nie potwierdzały.

16 Data: Wrzesien 04 2007 15:27:24
Temat: Re: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stos uje?
Autor:


Wiesz że coś w tym jest?
Odbyłem jazdę testową w Punto z takową skrzynią i dokładnie takie wrażenie
miałem, że muł nie z tej ziemi (w porównaniu do zwykłego Punto).
Dane na papierze, więc zapewne zegarkowe też, zupełnie tego nie
potwierdzały.

Nie ma takiej mozliwosci, albo wciska w fotel, albo nie.

Samolot wciska

Tomek>

17 Data: Wrzesien 04 2007 18:29:41
Temat: Re: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Cavallino 


Użytkownik  napisał w wiadomości

>
Wiesz że coś w tym jest?
Odbyłem jazdę testową w Punto z takową skrzynią i dokładnie takie wrażenie
miałem, że muł nie z tej ziemi (w porównaniu do zwykłego Punto).
Dane na papierze, więc zapewne zegarkowe też, zupełnie tego nie
potwierdzały.

Nie ma takiej mozliwosci, albo wciska w fotel, albo nie.

Ale jakiej możliwości nie ma?
Bo w fotel nie wciska.

18 Data: Sierpien 31 2007 23:58:22
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: marek 'moa' piotrowski 

LEPEK pisze:

No tak, ale to jest bardzo egzotyczne rozwiązanie, jak dotąd - które samochody mają CVT?

oprócz tych co już były wymienione to np. nowe merce klasy a.

I dla czego jest to tak mało popularne, skoro IMO korzystne?

technologia. głównie z czego zrobić "pas".

--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                               http://jeep.org.pl/forum/

19 Data: Wrzesien 01 2007 00:09:11
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Jaroslaw Berezowski 

marek 'moa' piotrowski napisał(a):

I dla czego jest to tak mało popularne, skoro IMO korzystne?

technologia. głównie z czego zrobić "pas".
Mozna bez pasa. Kwestia licencji :)

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

20 Data: Sierpien 30 2007 20:24:14
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: kpt 

Użytkownik "LEPEK" napisał

Jak wiadomo silniki spalinowe są sprawne tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Logicznym zatem byłoby stosowanie do nich bezstopniowych skrzyń biegów, przez co można by utrzymywać obroty na pożądanym poziomie. Rozwiązanie takie stosowane jest powszechnie w skuterach (o małych pojemnościach). Dla czego nie stosuje się ich jednak w samochodach?

oidp to maja one znacznie wyzsze straty podczas pracy w porownaniu do klasycznych automatow.

21 Data: Sierpien 30 2007 20:29:47
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Pete 


Użytkownik "kpt" wrote

oidp to maja one znacznie wyzsze straty podczas pracy w porownaniu do
klasycznych automatow.

Wręcz przeciwnie - są lepsze od klasycznych automatów pod tym względem.
Porównaj te same modele i wersje silnikowe dostępne zarówno z manualną jak i
z automatyczną skrzynią CVT - przyspieszenia do 100 mają identyczne.  Tak
samo jeśli chodzi o zużycie paliwa.

Pozdr.
Pete

22 Data: Sierpien 30 2007 21:17:09
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Sanctum Officium 

"Pete"  wrote in message


Użytkownik "kpt" wrote
> oidp to maja one znacznie wyzsze straty podczas pracy w porownaniu do
> klasycznych automatow.

Wręcz przeciwnie - są lepsze od klasycznych automatów pod tym względem.
Porównaj te same modele i wersje silnikowe dostępne zarówno z manualną jak
i
z automatyczną skrzynią CVT - przyspieszenia do 100 mają identyczne.  Tak
samo jeśli chodzi o zużycie paliwa.

Co świadczy o tym, że te skrzynie bezstopniowe mają mniejszą sprawność niż
klasyczne (stopniowe). W układzie silnik + skrzynia stopniowa silnik pracuje
w różnym zakresie obrotów, a osiągi i spalanie uzyskuje się takie same jak w
układzie silnik + skrzynia bezstopniowa, gdzie silnik pracuje w
najkorzystniejszym zakresie obrotów. W układzie silnik + skrzynia
bezstopniowa zyskuje się na silniku (lepsza sprawność), ale traci na skrzyni
(gorsza sprawność).


MK

23 Data: Sierpien 30 2007 20:25:18
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Pete 


Użytkownik "LEPEK" wrote

Jak wiadomo silniki spalinowe są sprawne tylko w ograniczonym zakresie
obrotów. Logicznym zatem byłoby stosowanie do nich bezstopniowych skrzyń
biegów, przez co można by utrzymywać obroty na pożądanym poziomie.
Rozwiązanie takie stosowane jest powszechnie w skuterach (o małych
pojemnościach). Dla czego nie stosuje się ich jednak w samochodach? Czy
chodzi o dużą moc do przekazania i małą wytrzymałość takich rozwiązań?

Stosuje się, np. w USA wiele aut Nissana już takie skrzynie (CVT) ma -
Sentra, Altima, Murano, Maxima.  Audi też to stosuje i wiele innych.  Tu
masz pełną listę:

http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission

Początkowo faktycznie problemem było zastosowanie tego w silnikach z dużym
momentem, ale powoli i to się zmienia.

Pozdr.
Pete

24 Data: Sierpien 31 2007 09:55:57
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 30 Aug 2007 20:08:59 +0200, LEPEK
wrote:

Rozwiązanie takie stosowane jest powszechnie w skuterach (o małych
pojemnościach). Dla czego nie stosuje się ich jednak w samochodach? Czy
chodzi o dużą moc do przekazania i małą wytrzymałość takich rozwiązań?

Przede wszystkim o to. Do małych mocy i przebiegów się to nadaje, przy
samochodach wychodzi jednak, że taniej jest zrobić skrzynię
stopniowaną.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

25 Data: Sierpien 31 2007 10:09:50
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: LEPEK 

Adam Płaszczyca pisze:

Przede wszystkim o to. Do małych mocy i przebiegów się to nadaje, przy
samochodach wychodzi jednak, że taniej jest zrobić skrzynię
stopniowaną.

Z jednej strony mnie to trochę dziwi, że wszystko "idzie do przodu", a w tym przypadku stosuje się rozwiązania sprzed stu lat (nie licząc synchronizacji). Automatyczna skrzynia biegów też w zasadzie nic w istocie rzeczy nie wnosi, tylko sposób zmiany przełożeń jest zautomatyzowany. Kiedyś przy kierownicy było mnóstwo manetek (np. kąt wyprzedzenia zapłonu), a potem to w większości zautomatyzowano. Zapłon kiedyś na palcu z kopułką - teraz elektroniczny. I z jednej strony fakt - są to rozwiązania zmniejszające koszty (teraz chyba taniej wyprodukować moduł sterujący, niż palec + kopułkę ;) ), ale jeśli chodzi np. o porównanie gaźnika i wtrysku bezpośredniego, to już tak chyba nie jest.

....a może chodzi po prostu o to, że ludzie potrzebują usłyszeć "brrrwwwwzzzzzzziiiiiiuuuuuuuuuuuuuuu!!!" w czasie przyspieszania?

Pozdr
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kółka
bez skutera

26 Data: Sierpien 31 2007 11:19:26
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: szerszen 

Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości

...a może chodzi po prostu o to, że ludzie potrzebują usłyszeć "brrrwwwwzzzzzzziiiiiiuuuuuuuuuuuuuuu!!!" w czasie przyspieszania?

mysle ze sporo w tym jest wlasnie tego ;)
dlaczego np w stanach gdzie kierowcy milosc do rwd :) wysysali z mlekiem matki tak ciezko sie przyjmowaly samochody fwd, do tej poro spora czesc ich kierowcow twierdzi ze tylko kobiety i geje jezdza fwd

27 Data: Sierpien 31 2007 12:44:44
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 31 Aug 2007 11:19:26 +0200, "szerszen"
wrote:

matki tak ciezko sie przyjmowaly samochody fwd, do tej poro spora czesc
ich kierowcow twierdzi ze tylko kobiety i geje jezdza fwd

Bo FWD ssie :P
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Sierpien 31 2007 12:54:22
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: LEPEK 

Adam Płaszczyca pisze:

Bo FWD ssie :P

A prawdziwy facet musi mieć porządną furę ;P

Pozdr
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kółka
bez skutera

29 Data: Sierpien 31 2007 14:24:28
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 31 Aug 2007 12:54:22 +0200, LEPEK
wrote:

Bo FWD ssie :P
A prawdziwy facet musi mieć porządną furę ;P

Mniej więcej ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Sierpien 31 2007 12:44:25
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 31 Aug 2007 10:09:50 +0200, LEPEK
wrote:

...a może chodzi po prostu o to, że ludzie potrzebują usłyszeć
"brrrwwwwzzzzzzziiiiiiuuuuuuuuuuuuuuu!!!" w czasie przyspieszania?

Może. Ja się dziwię, że zamiast kombinowania z mechaniką nie
zastosowano banalnego patentu ze sprzęgłem elektrodynamicznym.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

31 Data: Sierpien 31 2007 21:13:23
Temat: Re: Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Może. Ja się dziwię, że zamiast kombinowania z mechaniką nie
zastosowano banalnego patentu ze sprzęgłem elektrodynamicznym.
Nie sprzeglem tylko przekladnia. Sprzeglo nie rozwiazuje problemu :)
Problemem jest spora komplikacja (wiec i koszty), no i sprawnosc.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Bezstopniowe skrzynie biegów: czemu się nie stosuje?



Grupy dyskusyjne