Grupy dyskusyjne   »   Bialo kremowy ...

Bialo kremowy ...



1 Data: Grudzien 30 2007 00:36:36
Temat: Bialo kremowy ...
Autor:

Witam,

Mam pytanie czym moze bys spowodowany bialo-kremowy nalot na korku
wlewu oleju.

Samochod Omega B 2,5 V6  194 kkm
- 13 kkm od ostatniej wymiany oleju - stan max - Mobil 1 Super Sync
5W40 lub 0W40 - teraz nie pamietam - butelka z zapasem w bagazniku
- plyn w ukladzie chlodzenia w normie (brak tlustych plam lub
zmecenia) - ciupinke ponizej znacznika stanu dla zimnego plynu

Samochod w 90 % porusza sie na krotkich odcinkach jednak raz 2 razy w
tygodniu robi trase srednio 100 -200 km .

Czy taki nalot moze byc spowodowany zmieszaniem paliwa z olejem
(krotkie przebiegi przy zimnym silniku)

Pozdrawiam

Jarek Nowak
www.pinusproject.pl

Omega B kombi - 2,5 V6



2 Data: Grudzien 30 2007 10:01:08
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor: scobowski 

raczej zmieszania oleju z chłodziwem wlaśnie. Gdyby pierścienie puszczały ci
mieszankę do skrzyni korbowej czułbyś spod korka wyraźny swąd paliwa - a o
tym nic nie piszesz.

3 Data: Grudzien 30 2007 09:13:16
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor: Seweryn 

"scobowski"

raczej zmieszania oleju z chłodziwem wlaśnie.

Nic z tych rzeczy.  Ponieważ auto porusza się na krótkich trasach, woda
skraplająca się w silniku nie zdąży odparować, bo silnik jest niedogrzany.

Pozdrawiam,
SPB

4 Data: Grudzien 30 2007 01:24:00
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor:


> raczej zmieszania oleju z chłodziwem wlaśnie.

Nic z tych rzeczy.  Ponieważ auto porusza się na krótkich trasach, woda
skraplająca się w silniku nie zdąży odparować, bo silnik jest niedogrzany.

O tym nie pomyslalem - mam nadzieje ze to bedzie jednak przypadlosc
zwiazana z mrozem.
zaczekam z tym do wiosny - nie ma innych objawow i wtedy zobaczymy czy
ustapi ta przypadlosc.

5 Data: Grudzien 30 2007 17:54:54
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor: xxxx 

Był 30 grudzień 2007 roku (niedziela) gdy o godz. 10:24, wszystkim znany
 napisał(a):

raczej zmieszania oleju z chłodziwem wlaśnie.

Nic z tych rzeczy.  Ponieważ auto porusza się na krótkich trasach, woda
skraplająca się w silniku nie zdąży odparować, bo silnik jest niedogrzany.

O tym nie pomyslalem - mam nadzieje ze to bedzie jednak przypadlosc
zwiazana z mrozem.
zaczekam z tym do wiosny - nie ma innych objawow i wtedy zobaczymy czy
ustapi ta przypadlosc.

Na pewno tak jest. W silniku jest powietrze, które ma okresloną wilgotność,
Przy schładzaniu, zawrta w nim woda w postaci pary, skrapla się i te krople
wystaczą aby na korku robiło się coś w stylu mazi. Oczywiście to pod
warynkiem, ze nie ubywa ci płynu w układzie chłodzenia, bo wtedy maź może
mieć przyczynę własnie w tym ubytku.
Szczególnie widac to przy jeździe na krórkich odcinkach ze studzniem
silnika (dłzugimi przerwami).
Przejdzie .. jak zmienią sie warunki atmosferyczne albo bedziesz więcej
jeździł na dłuższych odcinkach.
Pzdr
--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

6 Data: Grudzien 30 2007 01:09:05
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor:

On 30 Gru, 10:01, "scobowski"  wrote:

raczej zmieszania oleju z chłodziwem wlaśnie. Gdyby pierścienie puszczały ci
mieszankę do skrzyni korbowej czułbyś spod korka wyraźny swąd paliwa - a o
tym nic nie piszesz.

Zapach paliwa jest wyczuwalny na korku ale nie jest to cos bardzo
wyraznego. .
Co do chlodziwa to tak jak pisze nie ubywa plynu chlodzacego - jest
klarowny i czysty, olej tez trzyma stan.
Jednak sam olej zbliza sie do momentu wymiany.

Wiem, ze zmieszanie chlodziwa z olejem powduje takie "zmydlenie" ale
moze cos innego tez to moze spowodowac, zuzycie oleju - wolalbym
znalezc tansze wytlumaczenie tego niz uszkodzona uszczelka pod glowica
- ami ....

7 Data: Grudzien 30 2007 20:47:38
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor: BartekK 

 pisze:

Wiem, ze zmieszanie chlodziwa z olejem powduje takie "zmydlenie" ale
moze cos innego tez to moze spowodowac, zuzycie oleju - wolalbym
znalezc tansze wytlumaczenie tego niz uszkodzona uszczelka pod glowica
- ami ....
A wiesz że ten silnik posiada chłodnice oleju... zanurzoną w wodzie? :) Zresztą często regularnie cieknącą, w zasadzie to zmora tych V6. Jest ona widoczna po ściągnięciu kolektora ssącego, wtrysków itd, na bloku silnika między głowicami, wyciągnąć ją się da tylko po ściągnięciu głowic.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

8 Data: Grudzien 30 2007 23:56:23
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor:

On 30 Gru, 20:47, BartekK  wrote:

 pisze:> Wiem, ze zmieszanie chlodziwa z olejem powduje takie "zmydlenie" ale
> moze cos innego tez to moze spowodowac, zuzycie oleju - wolalbym
> znalezc tansze wytlumaczenie tego niz uszkodzona uszczelka pod glowica
> - ami ....

A wiesz że ten silnik posiada chłodnice oleju... zanurzoną w wodzie? :)
Zresztą często regularnie cieknącą, w zasadzie to zmora tych V6. Jest
ona widoczna po ściągnięciu kolektora ssącego, wtrysków itd, na bloku
silnika między głowicami, wyciągnąć ją się da tylko po ściągnięciu głowic.


Ale jeżeli miała by to być chłodnica oleju to miałbym ubytki w
płynie ....

Pozdrawiam

Jarek Nowak
www.pinusproject.pl

Omega B kombi - 2,5 V6

9 Data: Styczen 01 2008 21:46:34
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor: BartekK 

 pisze:

A wiesz że ten silnik posiada chłodnice oleju... zanurzoną w wodzie? :)
Ale jeżeli miała by to być chłodnica oleju to miałbym ubytki w
płynie ....
Nie koniecznie. Ciśnienie oleju podczas pracy jest znacząco większe niż ciśnienie wody. U mnie tak była ta chłodniczka uszkodzona, że:
- zimna - była 100% szczelna
- rozgrzana - była 100% szczelna
- wody nie ubywało, oleju nie ubywało (w widocznych ilościach)
- gdy się nagrzewał włączony silnik - nic się nie działo. Woda i olej idealne,
- gdy silnik stygł wyłączony (brak ciśnienia oleju) to nagle w oleju pojawiały się niewielkie ilości wody.
Dopiero podczas testowego wygrzewania chłodnicy oleju pod ciśnieniem - wykazało mikropęknięcie tuż obok króćca - które dopiero otwierało się gdy nie było ciśnienia oleju, a temperatura spadała/rosła - przy ~90'C i przy 20'C szczelność 100%, a w okolicach 50'C przy małym ciśnieniu lekka nieszczelność, przy większym - uszczelniało się...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

10 Data: Grudzien 30 2007 11:14:11
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor: Przembo 

Użytkownik  napisał

Mam pytanie czym moze bys spowodowany bialo-kremowy nalot na korku
wlewu oleju.

Samochod Omega B 2,5 V6  194 kkm
- 13 kkm od ostatniej wymiany oleju - stan max - Mobil 1 Super Sync
5W40 lub 0W40 - teraz nie pamietam - butelka z zapasem w bagazniku
- plyn w ukladzie chlodzenia w normie (brak tlustych plam lub
zmecenia) - ciupinke ponizej znacznika stanu dla zimnego plynu

Samochod w 90 % porusza sie na krotkich odcinkach jednak raz 2 razy w
tygodniu robi trase srednio 100 -200 km .

Czy taki nalot moze byc spowodowany zmieszaniem paliwa z olejem
(krotkie przebiegi przy zimnym silniku)

To sugeruje uszczelke pod glowica, ale jak nie ubywa plynu chlodzacego to
raczej odpada.
Paliwo, a dokladniej benzyna skrapla sie i dostaje do oleju (spalona czesc
oleju jest uzupelniania benzyna, przy krotkich trasach zaleca sie czestsza
wymiane oleju - wlasnie dlatego), ale nie daje takich objawow.
Woda skraplajaca sie w silniku daje dokladnie takie efekty, ALE po 100, czy
200km nie powinno byc po tej mazi sladu!

Najlepiej jak wyczyscisz korek przed ta dluzsza trasa, wtedy bedziesz mial
pewnosc. Jak bedzie czysty to problemu nie ma.

Pozdr

11 Data: Grudzien 30 2007 12:21:35
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 30 Dec 2007 00:36:36 -0800 (PST),  wrote:

Samochod w 90 % porusza sie na krotkich odcinkach jednak raz 2 razy w
tygodniu robi trase srednio 100 -200 km .

To jest przyczyną.

Czy taki nalot moze byc spowodowany zmieszaniem paliwa z olejem
(krotkie przebiegi przy zimnym silniku)

Nie. To zmieszanei wody kondensującej w skrzyni korbowej z olejem.
Sprawdź jak to wygląda po długiej trasie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

12 Data: Grudzien 30 2007 04:59:43
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor:

On 30 Gru, 12:21, Adam Płaszczyca
wrote:

On Sun, 30 Dec 2007 00:36:36 -0800 (PST),  wrote:
>Samochod w 90 % porusza sie na krotkich odcinkach jednak raz 2 razy w
>tygodniu robi trase srednio 100 -200 km .

To jest przyczyną.

>Czy taki nalot moze byc spowodowany zmieszaniem paliwa z olejem
>(krotkie przebiegi przy zimnym silniku)

Nie. To zmieszanei wody kondensującej w skrzyni korbowej z olejem.
Sprawdź jak to wygląda po długiej trasie.


Dzięki wszystkim za informacje - test na krotkim odcinku spowodowal ze
mazi zrobilo sie wiecej... zobaczymy jak wypadnie test po trasie ...
Dam znac ;)

13 Data: Grudzien 30 2007 17:57:03
Temat: Re: Bialo kremowy ...
Autor: xxxx 

Był 30 grudzień 2007 roku (niedziela) gdy o godz. 13:59, wszystkim znany
 napisał(a):

On 30 Gru, 12:21, Adam Płaszczyca
wrote:
On Sun, 30 Dec 2007 00:36:36 -0800 (PST),  wrote:
Samochod w 90 % porusza sie na krotkich odcinkach jednak raz 2 razy w
tygodniu robi trase srednio 100 -200 km .

To jest przyczyną.

Czy taki nalot moze byc spowodowany zmieszaniem paliwa z olejem
(krotkie przebiegi przy zimnym silniku)

Nie. To zmieszanei wody kondensującej w skrzyni korbowej z olejem.
Sprawdź jak to wygląda po długiej trasie.

Dzięki wszystkim za informacje - test na krotkim odcinku spowodowal ze
mazi zrobilo sie wiecej... zobaczymy jak wypadnie test po trasie ...
Dam znac ;)

Bedzie OK..(o ile nie ubywa ci płynu w układzie chłodzenia). To tylko
emulsja tworzaca sie przy odrobinie wody (w wilgoci zawartej w powietrzu).
--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

Bialo kremowy ...



Grupy dyskusyjne