Grupy dyskusyjne   »   Bicie

Bicie



1 Data: Grudzien 15 2010 22:16:42
Temat: Bicie
Autor: to 

Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieĹ› z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia siÄ™ na kołach 205/55/R16
i NIE objawia siÄ™ na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeĽdzi jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla Ľle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...

--
ignorance is bliss



2 Data: Grudzien 15 2010 23:39:12
Temat: Re: Bicie
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-12-15 23:16, to pisze:

Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieĹ› z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia siÄ™ na kołach 205/55/R16
i NIE objawia siÄ™ na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeĽdzi jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla Ľle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...

Bardzo wÄ…tpliwe.

Te dwa komplety 16" sprawdzane były na tych samych felgach, czy róznych? JeĹ›li tych samych, to pewnie któraĹ› z felg krzywa.

Z jakiĹ› abstrakcyjnych pomysłów to sprawdĽ czy na tych 16" jest trochÄ™ miejsca miÄ™dzy zaciskiem a naklejanymi ciÄ™żarkami.

No i jest jeszcze kwestia ET felg - to potrafi różne dziwne zjawiska powodować, ale raczej nie bicie.

Te R18 to pewnie letnie były, a R16 zimówki - na pewno wyeliminowałeĹ› jakiĹ› Ĺ›nieg, albo wodÄ™ zamarzajÄ…cÄ… w zakamarkach felgi?

3 Data: Grudzien 16 2010 04:25:59
Temat: Re: Bicie
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Te dwa komplety 16" sprawdzane były na tych samych felgach, czy róznych?
JeĹ›li tych samych, to pewnie któraĹ› z felg krzywa.

Mam dwa komplety 16" felgi i dwa komplety 16" opon (zimowe, letnie).

Z jakiĹ› abstrakcyjnych pomysłów to sprawdĽ czy na tych 16" jest trochÄ™
miejsca miÄ™dzy zaciskiem a naklejanymi ciÄ™żarkami.

Praktycznie nie ma, ale nic nie ociera.
 
No i jest jeszcze kwestia ET felg - to potrafi różne dziwne zjawiska
powodować, ale raczej nie bicie.

ET jest taki jak powinien być, nie jestem zwolennikiem eksperymentowania
z tym parametrem.

Te R18 to pewnie letnie były, a R16 zimówki - na pewno wyeliminowałeĹ›
jakiś śnieg, albo wodę zamarzającą w zakamarkach felgi?

Tak, wstawiłem auto do ocieplanego garażu na cały dzieĹ„ i nic to nie
zmieniło...

--
ignorance is bliss

4 Data: Grudzien 16 2010 21:30:26
Temat: Re: Bicie
Autor: V-Tec 

W dniu 2010-12-15 23:39, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2010-12-15 23:16, to pisze:
Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieĹ› z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia siÄ™ na kołach 205/55/R16
i NIE objawia siÄ™ na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeĽdzi jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla Ľle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...

opony proste? Chociaż to byłby spory przypadek, że akurat w obydwu kompletach sÄ… uszkodzone.
Ja ostatnio 2 prawie nówki wyrzuciłem. Wyważyć siÄ™ dało, jeĽdzić na nich już nie. "Krzywizna" widoczna gołym okiem - minimalnie, a jednak.

--
pozdr,
W.

5 Data: Grudzien 16 2010 00:15:16
Temat: Re: Bicie
Autor: BartekK 

W dniu 2010-12-15 23:16, to pisze:

Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieĹ› z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia siÄ™ na kołach 205/55/R16
i NIE objawia siÄ™ na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeĽdzi jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla Ľle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...
Niby. Ostatnio walczyłem długo z felgami i oponami, wszystko sprawdzane po 3 razy na wyważarce u oponiarzy - no ideał po prostu, a koło 100-120 wibracje że nawigacja odpada od szyby. I to jeszcze w dodatku wibracje proporcjonalne do przyspieszania, przy hamowaniu silnikiem - brak wibracji po chwili. Cuda po prostu. W koĹ„cu wymiana opon na nowe = zero problemu. Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na wyważarce gdy opona siÄ™ krÄ™ciła tylko odĹ›rodkowo - wszystko wychodziło dobrze, a w aucie, gdy opona siÄ™ uginała pod ciÄ™żarem auta (i przy zmiennym rozkładzie tego ciÄ™żaru) - w pewnym miejscu opona uginała siÄ™ bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

6 Data: Grudzien 16 2010 00:23:02
Temat: Re: Bicie
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-12-16 00:15, BartekK pisze:

Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na
wyważarce gdy opona siÄ™ krÄ™ciła tylko odĹ›rodkowo - wszystko wychodziło
dobrze, a w aucie, gdy opona siÄ™ uginała pod ciÄ™żarem auta (i przy
zmiennym rozkładzie tego ciÄ™żaru) - w pewnym miejscu opona uginała siÄ™
bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

W niektórych zakładach majÄ… maszyny do sprawdzania jak siÄ™ opona zachowuje po dociĹ›niÄ™ciu jej do obracajÄ…cego siÄ™ walca.
Tam takie cuda wychodzÄ….

7 Data: Grudzien 16 2010 04:33:43
Temat: Re: Bicie
Autor: to 

begin BartekK

Niby. Ostatnio walczyłem długo z felgami i oponami, wszystko sprawdzane
po 3 razy na wyważarce u oponiarzy - no ideał po prostu, a koło 100-120
wibracje że nawigacja odpada od szyby. I to jeszcze w dodatku wibracje
proporcjonalne do przyspieszania, przy hamowaniu silnikiem - brak
wibracji po chwili. Cuda po prostu. W końcu wymiana opon na nowe = zero
problemu. Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na
wyważarce gdy opona siÄ™ krÄ™ciła tylko odĹ›rodkowo - wszystko wychodziło
dobrze, a w aucie, gdy opona siÄ™ uginała pod ciÄ™żarem auta (i przy
zmiennym rozkładzie tego ciÄ™żaru) - w pewnym miejscu opona uginała siÄ™
bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

To może być to, bo u mnie też sÄ… przy przyspieszaniu (wyłÄ…cznie na 16"),
no i to już trzeci sezon dla zimówek, wiÄ™c kilkudziesiÄ™cioma dziurami już
oberwały. ;)

--
ignorance is bliss

8 Data: Grudzien 16 2010 07:11:41
Temat: Re: Bicie
Autor: Agent 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieĹ› z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia siÄ™ na kołach 205/55/R16
i NIE objawia siÄ™ na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeĽdzi jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla Ľle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...

W takim razie winne sa opony lub snieg na felgach

9 Data: Grudzien 16 2010 06:45:03
Temat: Re: Bicie
Autor: to 

begin Agent

W takim razie winne sa opony lub snieg na felgach

Tak bym pomyĹ›lał, ale dwa komplety opon, dwa komplety felg?

--
ignorance is bliss

10 Data: Grudzien 16 2010 10:45:26
Temat: Re: Bicie
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-12-16 07:45, to pisze:

begin Agent

W takim razie winne sa opony lub snieg na felgach

Tak bym pomyĹ›lał, ale dwa komplety opon, dwa komplety felg?


A miÄ™dzy garażem a odcinkiem testowym tego Ĺ›niegu nie nałapiesz?

11 Data: Grudzien 16 2010 09:57:35
Temat: Re: Bicie
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

A miÄ™dzy garażem a odcinkiem testowym tego Ĺ›niegu nie nałapiesz?

Ale letnie 16" też chyba biły... (inne opony, inne felgi) Chyba pojadÄ™
gdzieĹ›, gdzie majÄ… dobrÄ… wyważarkÄ™, może to coĹ› da.

--
ignorance is bliss

12 Data: Grudzien 16 2010 11:29:35
Temat: Re: Bicie
Autor: Agent 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

begin Tomasz Pyra

A miÄ™dzy garażem a odcinkiem testowym tego Ĺ›niegu nie nałapiesz?

Ale letnie 16" też chyba biły... (inne opony, inne felgi) Chyba pojadÄ™
gdzieĹ›, gdzie majÄ… dobrÄ… wyważarkÄ™, może to coĹ› da.

A weĽ przejedĽ siÄ™ na jakiĹ› odcinek idelnie równy (jakiĹ› nowy czysty asfalt albo coĹ› podobnego) i jedĽ bardzo wolno ( u mnie z prÄ™dkoĹ›ciÄ… mniejszÄ… niż prÄ™dkoć auta na 1 biegu bez dodawania gazu). Ja wyczuwam wtedy u siebie leciutkie kołysanie auta za co jeszcze nie wiem co winić - felgi lub opony ale napewno nie złe wyważenie. Mam zamiar to sprawdzić po kupnie za rok nowych opon. Przy wiÄ™kszych prÄ™dkoĹ›ciach też mam leciutkie wibracje ale sÄ… na tyle małe że da siÄ™ wytrzymać.

13 Data: Grudzien 18 2010 09:30:35
Temat: Re: Bicie
Autor: to 

begin Agent

A weĽ przejedĽ siÄ™ na jakiĹ› odcinek idelnie równy (jakiĹ› nowy czysty
asfalt albo coĹ› podobnego) i jedĽ bardzo wolno ( u mnie z prÄ™dkoĹ›ciÄ…
mniejszÄ… niż prÄ™dkoć auta na 1 biegu bez dodawania gazu). Ja wyczuwam
wtedy u siebie leciutkie kołysanie auta za co jeszcze nie wiem co winić
- felgi lub opony ale napewno nie złe wyważenie.

Miałem tak przy lekko krzywej feldze. Ogólnie moim zdaniem taki efekt
najprawdopodobniej oznacza krzywÄ… felgÄ™ lub uszkodzonÄ… oponÄ™.

--
ignorance is bliss

Bicie



Grupy dyskusyjne