Mam pytanie, bo w świetle rosnących cen atrakcyjna wydaje się cena biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze tańszy od zwykłego diesla.
I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych silnikach Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną uszkodzeń i powodować utratę gwarancji?
Prosiłbym o wypowiedzi osoby, które wiedzą coś na ten temat ;)
Pozdrawiam,
Greg
2 |
Data: Czerwiec 12 2008 07:03:39 |
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail |
Autor: Grzegorz |
Hello GreGG !:
Mam pytanie, bo w świetle rosnących cen atrakcyjna wydaje się cena biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze tańszy od zwykłego diesla.
I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych silnikach Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną uszkodzeń i powodować utratę gwarancji?
Prosiłbym o wypowiedzi osoby, które wiedzą coś na ten temat ;)
Kilka lat temu pytałem w niemieckim salonie Forda ... odpowied: była jednoznaczna - NIE ...
Ale popatrz do książki pojazdu - tam wyraźnie piszą co wolno a co nie ...
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
3 |
Data: Czerwiec 12 2008 08:54:28 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: Robert J. |
...atrakcyjna wydaje się cena biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze tańszy od zwykłego diesla.
50 gr to ok. 10 % ceny :-). Faktycznie atrakcyjna cena... W necie można znaleźć wiele sprzecznych informacji, m.im. to że biodiesel ma niższą kaloryczność, ale auto jeżdżące na nim pali tyle samo :-). Ot, taki lekki fenomen. Co jak co, ale do CR ja bym tego nie wlewał... W moim TDI do niektórych typów można (jest podane w instrukcji których). Do wolnossącego myśle że spokojnie można...
4 |
Data: Czerwiec 12 2008 08:57:52 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: vrinx |
Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości
...atrakcyjna wydaje się cena biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50
groszy na litrze tańszy od zwykłego diesla.
50 gr to ok. 10 % ceny :-). Faktycznie atrakcyjna cena... W necie można
znaleźć wiele sprzecznych informacji, m.im. to że biodiesel ma niższą
kaloryczność, ale auto jeżdżące na nim pali tyle samo :-). Ot, taki lekki
fenomen. Co jak co, ale do CR ja bym tego nie wlewał... W moim TDI do
niektórych typów można (jest podane w instrukcji których). Do wolnossącego
myśle że spokojnie można...
VW TDI 105 KM jest napisane wyraźnie na wlewie paliwa "nie" dla biopdiesla
v.
5 |
Data: Czerwiec 12 2008 10:35:30 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: Robert J. |
VW TDI 105 KM jest napisane wyraźnie na wlewie paliwa "nie" dla biopdiesla
W mojej octavii też. Ale napisałem że do niektórych wersji można, napisane w instrukcji do jakich. Chodzi chyba o filtr cząstek stałych...
6 |
Data: Czerwiec 12 2008 10:58:22 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: Adam Szewczak |
Użytkownik "GreGG"
napisał w wiadomości
Mam pytanie, bo w świetle rosnących cen atrakcyjna wydaje się cena
biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze tańszy od
zwykłego diesla.
I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych silnikach
Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną uszkodzeń i
powodować utratę gwarancji?
Prosiłbym o wypowiedzi osoby, które wiedzą coś na ten temat ;)
Pozdrawiam,
Greg
U mnie to nawet 60gr roznicy ostatnio bylo. Ja sie konkretnie nie
wypowiem bo mam starego wolnossacego diesla 1.4, jezdzi, odpala bez
problemu. Kolega ma golfa TDI i mowi ze rano trzeba dluzej pokrecic i
nierowno pracuje (na zwyklym ON ze jest OK).
PZDr
Adam
7 |
Data: Czerwiec 12 2008 11:48:37 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik "Adam Szewczak" napisał w wiadomości
U mnie to nawet 60gr roznicy ostatnio bylo. Ja sie konkretnie nie
wypowiem bo mam starego wolnossacego diesla 1.4, jezdzi, odpala bez
problemu. Kolega ma golfa TDI i mowi ze rano trzeba dluzej pokrecic i
nierowno pracuje (na zwyklym ON ze jest OK).
PZDr
Adam
Napisałem że tak było zimą :P teraz nie ma najmniejszej róznicy podczas
uruchamiania :)
Pozdro !!
8 |
Data: Czerwiec 12 2008 12:12:44 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: perszing |
Czarek Daniluk pisze:
Napisałem że tak było zimą :P teraz nie ma najmniejszej róznicy podczas uruchamiania :)
A jaki silnik masz?
--
:> www.ogloszenia.nowy-sacz.pl
9 |
Data: Czerwiec 12 2008 14:45:03 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik "perszing" napisał w wiadomości
Czarek Daniluk pisze:
Napisałem że tak było zimą :P teraz nie ma najmniejszej róznicy podczas
uruchamiania :)
A jaki silnik masz?
Można wywnioskować z wcześniejszych moich wypowiedzi na PMS - 1,9TDI 90KM
oznaczenie ALE.
Pozdro !!
10 |
Data: Czerwiec 12 2008 22:48:40 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: Demos |
CZesc
w
GreGG napisał(a):
Mam pytanie, bo w świetle rosnących cen atrakcyjna wydaje się cena
biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze
tańszy od zwykłego diesla.
I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych
silnikach Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną
uszkodzeń i powodować utratę gwarancji?
Prosiłbym o wypowiedzi osoby, które wiedzą coś na ten temat ;)
Kolega ma ciezarowke Volvo z 2006 r i ma dwa zbiorniki paliwa
pierwszy jakies 1000 litrow na bio i drugi maly jakies 100 litrow na
ON.
Zimny silnik uruchamia sie na ON i po osiagnieciu temp okolo 40 st C
przelacza sie na bio. Silnik 420 koni Common Rail turbodoladowany.
Jezdzi nim do Niemiec glownie i tankuje tam bo tam bio jest po 80
eurocentow ( informacja od niego ja nie sprawdzalem tego).
--
PZDR Demos
VF1000FIIF bold`or
Passat VR6 Variant
Bojkotujmy chinskie badziewie
11 |
Data: Czerwiec 12 2008 23:05:04 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: jerzu |
On Thu, 12 Jun 2008 06:03:32 +0200, GreGG
wrote:
I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych silnikach
Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną uszkodzeń i
powodować utratę gwarancji?
W instrukcji do Forda Transita z silnikiem TDDi była informacja że w
paliwie może być max. 5% dodatku bioestrów.
W manualu do Mastera dCi (CR) kategoryczny zakaz używania biodiesla.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
12 |
Data: Czerwiec 15 2008 21:10:56 | Temat: Re: Biodiesel i Common Rail | Autor: Marek P. |
dCi i bez Bio do n ajtrwalszych nie należą.
--
Pozdr
Marek P.
| | | | | | | | | | |