Grupy dyskusyjne   »   Biodiesel i Common Rail

Biodiesel i Common Rail



1 Data: Czerwiec 12 2008 06:03:32
Temat: Biodiesel i Common Rail
Autor: GreGG 

Mam pytanie, bo w świetle rosnących cen atrakcyjna wydaje się cena biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze tańszy od zwykłego diesla.

I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych silnikach Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną uszkodzeń i powodować utratę gwarancji?

Prosiłbym o wypowiedzi osoby, które wiedzą coś na ten temat ;)

Pozdrawiam,

Greg



2 Data: Czerwiec 12 2008 07:03:39
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: Grzegorz 

Hello GreGG !:

Mam pytanie, bo w świetle rosnących cen atrakcyjna wydaje się cena biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze tańszy od zwykłego diesla.

I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych silnikach Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną uszkodzeń i powodować utratę gwarancji?

Prosiłbym o wypowiedzi osoby, które wiedzą coś na ten temat ;)

Kilka lat temu pytałem w niemieckim salonie Forda ... odpowied: była jednoznaczna - NIE ...

Ale popatrz do książki pojazdu - tam wyraźnie piszą co wolno a co nie ...

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

3 Data: Czerwiec 12 2008 08:54:28
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: Robert J. 

...atrakcyjna wydaje się cena biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze tańszy od zwykłego diesla.

50 gr to ok. 10 % ceny :-). Faktycznie atrakcyjna cena... W necie można znaleźć wiele sprzecznych informacji, m.im. to że biodiesel ma niższą kaloryczność, ale auto jeżdżące na nim pali tyle samo :-). Ot, taki lekki fenomen. Co jak co, ale do CR ja bym tego nie wlewał... W moim TDI do niektórych typów można (jest podane w instrukcji których). Do wolnossącego myśle że spokojnie można...

4 Data: Czerwiec 12 2008 08:57:52
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: vrinx 


Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości

...atrakcyjna wydaje się cena biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50
groszy na litrze tańszy od zwykłego diesla.

50 gr to ok. 10 % ceny :-). Faktycznie atrakcyjna cena... W necie można
znaleźć wiele sprzecznych informacji, m.im. to że biodiesel ma niższą
kaloryczność, ale auto jeżdżące na nim pali tyle samo :-). Ot, taki lekki
fenomen. Co jak co, ale do CR ja bym tego nie wlewał... W moim TDI do
niektórych typów można (jest podane w instrukcji których). Do wolnossącego
myśle że spokojnie można...


VW TDI 105 KM jest napisane wyraźnie na wlewie paliwa "nie" dla biopdiesla

v.

5 Data: Czerwiec 12 2008 10:35:30
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: Robert J. 

VW TDI 105 KM jest napisane wyraźnie na wlewie paliwa "nie" dla biopdiesla

W mojej octavii też. Ale napisałem że do niektórych wersji można, napisane w instrukcji do jakich. Chodzi chyba o filtr cząstek stałych...

6 Data: Czerwiec 12 2008 10:58:22
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "GreGG" 
napisał w wiadomości
Mam pytanie, bo w świetle rosnących cen atrakcyjna wydaje się cena
biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze tańszy od
zwykłego diesla.

I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych silnikach
Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną uszkodzeń i
powodować utratę gwarancji?

Prosiłbym o wypowiedzi osoby, które wiedzą coś na ten temat ;)

Pozdrawiam,

Greg

    U mnie to nawet 60gr roznicy ostatnio bylo. Ja sie konkretnie nie
wypowiem bo mam starego wolnossacego diesla 1.4, jezdzi, odpala bez
problemu. Kolega ma golfa TDI i mowi ze rano trzeba dluzej pokrecic i
nierowno pracuje (na zwyklym ON ze jest OK).

PZDr
Adam

7 Data: Czerwiec 12 2008 11:48:37
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości


   U mnie to nawet 60gr roznicy ostatnio bylo. Ja sie konkretnie nie
wypowiem bo mam starego wolnossacego diesla 1.4, jezdzi, odpala bez
problemu. Kolega ma golfa TDI i mowi ze rano trzeba dluzej pokrecic i
nierowno pracuje (na zwyklym ON ze jest OK).

PZDr
Adam
Napisałem że tak było zimą :P teraz nie ma najmniejszej róznicy podczas
uruchamiania :)

Pozdro !!

8 Data: Czerwiec 12 2008 12:12:44
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: perszing 

Czarek Daniluk pisze:

Napisałem że tak było zimą :P teraz nie ma najmniejszej róznicy podczas uruchamiania :)

A jaki silnik masz?


--
:> www.ogloszenia.nowy-sacz.pl

9 Data: Czerwiec 12 2008 14:45:03
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "perszing"  napisał w wiadomości

Czarek Daniluk pisze:

Napisałem że tak było zimą :P teraz nie ma najmniejszej róznicy podczas
uruchamiania :)

A jaki silnik masz?

Można wywnioskować z wcześniejszych moich wypowiedzi na PMS - 1,9TDI 90KM
oznaczenie ALE.

Pozdro !!

10 Data: Czerwiec 12 2008 22:48:40
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: Demos 

CZesc

w
GreGG napisał(a):

Mam pytanie, bo w świetle rosnących cen atrakcyjna wydaje się cena
biodiesla, np. na stacjach Bliska jest o 50 groszy na litrze
tańszy od zwykłego diesla.

I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych
silnikach Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną
uszkodzeń i powodować utratę gwarancji?

Prosiłbym o wypowiedzi osoby, które wiedzą coś na ten temat ;)

Kolega ma ciezarowke Volvo z 2006 r i ma dwa zbiorniki paliwa
pierwszy jakies 1000 litrow na bio i drugi maly jakies 100 litrow na
ON.
Zimny silnik uruchamia sie na ON i po osiagnieciu temp okolo 40 st C
przelacza sie na bio. Silnik 420 koni Common Rail turbodoladowany.
Jezdzi nim do Niemiec glownie i tankuje tam bo tam bio jest po 80
eurocentow ( informacja od niego ja nie sprawdzalem tego).



--
PZDR Demos
VF1000FIIF bold`or
Passat VR6 Variant
Bojkotujmy chinskie badziewie

11 Data: Czerwiec 12 2008 23:05:04
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: jerzu 

On Thu, 12 Jun 2008 06:03:32 +0200, GreGG
 wrote:

I teraz pytanie - czy biodiesel można stosować w nowoczesnych silnikach
Common Rail (TDi, HDI itp.)? Czy może on być przyczyną uszkodzeń i
powodować utratę gwarancji?

W instrukcji do Forda Transita z silnikiem TDDi była informacja że w
paliwie może być max. 5% dodatku bioestrów.
W manualu do Mastera dCi (CR) kategoryczny zakaz używania biodiesla.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

12 Data: Czerwiec 15 2008 21:10:56
Temat: Re: Biodiesel i Common Rail
Autor: Marek P. 

dCi i bez Bio do n ajtrwalszych nie należą.
--
Pozdr

Marek P.

Biodiesel i Common Rail



Grupy dyskusyjne