Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D]
1 | Data: Lipiec 26 2008 00:24:10 |
Temat: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | |
Autor: MM | Nabyty drogą kupna nowy wężyk do paliwa 8mm, podobno dobry (nie tani) 2 |
Data: Lipiec 26 2008 21:54:01 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: PAndy |
3 |
Data: Lipiec 28 2008 11:16:01 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: J.F. | Użytkownik "PAndy" napisał w NBic nie powinno sie dziac - to o czym piszesz jest realnym Latwo napisac - rozbierzesz caly osprzet silnika i wymienisz ? Prodcuenci tacy jak Mercedes maja cale serie pojazdow No wlasnie nie bardzo [po niemiecku] http://www.biodiesel.de/index.php3?hid=00412 wychodzi na to ze Niemcy sie wycofali z biodiesla, tylko nie bardzo rozumiem - czy spowodowaly to ostrzejsze normy spalin, czy tylko szkodzenie filtrom czastek stalych. Die Erteilung einer Serienfreigabe für Diesel-Pkw der Marken VW, Audi, Seat, Skoda ist mit der Einführung der EURO-4-Motoren ausgelaufen. Die Nachrüstung von "Altfahrzeugen" (Bestand: ca. 2,5 Mio.) mit für Biodiesel freigegebenen Partikelfiltern ist seit Herbst 2006 möglich. Z.B. mit Nachrüstpartikelfiltern der Firmen TwinTec und HJS. Co ambitny program Techlandu tlumaczy na Nadział zwolnienia seryjnego dla samochodu osobowy dieslowy marek VW, Audi, seat, Skoda jest z wprowadzeniem EURO - wycieknie 4- motor. Przygotowania po z "pojazdów altu" (stan: ca. 2,5 Mio.) jest z dla Bio diesla zwolnionymi cedzidłami partykuły od jesieni 2006 możliwy. Z. B. z cedzidłami partykuła uzbroić po firmy TwinTec i HJS. Innymi slowy - Euro-4 w ogolnosci sa niedopuszczone do biodiesla, ale od jesieni 2006 niektore filtry wydechowe znow dopuszczaja : J. 4 |
Data: Lipiec 30 2008 18:10:53 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: MM | J.F. wrote: No wlasnie nie bardzo [po niemiecku] Mercedes dopuszcza tylko dla silnikow 200CDI, 220CDI - nowszych od mojego 200D (ostatniego z tych tradycyjnych, majacych opinie malo awaryjnych: rzedowa pompa wtryskowa, wtrysk posredni, bez komputerow) - i to nie wszystkich (opcja fabryczna 921, niestety brak mozliwosci pozniejszej przerobki). To, ze w 14-letnim silniku (niecale 2 lata w PL) padlo kilka rzeczy w ciagu jednego miesiaca (oringi pompy wtryskowej, pompa zasilajaca, wezyki paliwowe tez jakos lekko napuchniete...), wskazywaloby raczej na paliwo juz u nas, a nie naturalne zuzycie z wiekiem. Dodatek OR daloby sie poznac po zapachu spalin, ale OR wedlug tabeli nie jest az tak agresywny, jak biodiesel. A moze jest jakis prosty domowy sposob, by wykryc biodiesel w ON? Innymi slowy - Euro-4 w ogolnosci sa niedopuszczone do biodiesla, U mnie jeszcze nie ma tych filtrow, z eko-wynalazkow jest tam tylko EGR (= dolot brudny od sadzy), na szczescie latwy do obejscia... 5 |
Data: Lipiec 31 2008 18:47:39 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: PAndy |
To, ze w 14-letnim silniku (niecale 2 lata w PL) padlo kilka rzeczy moze tak byc... chociaz byloby to bardzo dziwne gdyby ten 5- 7-% dodatek powodowal az takie zniszczenia... U mnie jeszcze nie ma tych filtrow, z eko-wynalazkow jest tam tylko pamietaj ze EGR powoduje tez obnizenie temperatury komory spalania - nie wiem czy rozsadne jest obchodzenie EGR 6 |
Data: Lipiec 31 2008 19:27:56 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: J.F. | On Thu, 31 Jul 2008 18:47:39 +0200, PAndy wrote: "MM" wrote in message Dlaczego dziwne ? Od jakiego stezenia plyn szkodliwy staje sie nieszkodliwy ? J. 7 |
Data: Lipiec 31 2008 20:36:38 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: PAndy |
Dlaczego dziwne ? Od jakiego stezenia plyn szkodliwy staje sie powszechnosc tego przepisu powoduje ze musiano liczyc sie z problemami (tzn ich brakiem) - tak mala ilosc dodatku nie powinna spowodowac tego typu klopotow... 8 |
Data: Lipiec 31 2008 18:43:40 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: PAndy |
Latwo napisac - rozbierzesz caly osprzet silnika i wymienisz ? ??? wezyki, uszczelki w ukladzie paliwowym... nie ma tego znowu az tak duzo poza tym niemcy jedza na e85 w zwyklych samochodach, czasem mieszaja w baku pol na pol (inne proporcje tez kombinuja) z zwykla benzyna 95 i jezdza - samochodami z 95 roku (widzialem na zdf bodajze reportaz ze stacji - robili wywiady z ludzmi - babka jezdzi fiesta i w ten sposob juz jakis czasbez problemow) No wlasnie nie bardzo [po niemiecku] generalnie zwracaja uwage na zbiorniki paliwa, elementy elastyczne i uszczelniajace oraz filtr czastek stalych - podczas wymiany filtru mozna zalozyc taki dostosowany do biodiesla (moze wyzsza zawartosc wody w spalinach powoduje korozje elementow ukaldu wydechowego?) Innymi slowy - Euro-4 w ogolnosci sa niedopuszczone do biodiesla, problem z biopaliwami jest inny - produkcja biopaliw sprawia ze rosna ceny zywnosci i dlatego EU zaczela powoli rozumiec ze biopaliwa nie sa wcale takie super (poza tym dochodza jeszcze inne aspekty sordowiskowe ktore powoduja ze biopaliwa wcale nie sa rozwiazaniem problemow z ekologia) 9 |
Data: Lipiec 31 2008 19:00:21 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: J.F. | On Thu, 31 Jul 2008 18:43:40 +0200, PAndy wrote: "J.F." wrote in message Zapominasz o wielu .. plywak paliwowskazu, pompa paliwa, uszczelka na deklach zbiornika, uszczelki wtryskiwaczy, wtryskiwacze wewnatrz, zaworek cisnieniowy w listwie - to przypadek latwiejszy, w dieslu nie podejmuje sie policzyc, no chyba CR. poza tym niemcy jedza na e85 w zwyklych samochodach, czasem mieszaja w No i tu pytanie gdzie jest prawda - po stronie roln-eko-faszystow, czy u producenta uszczelek ktory twierdzi ze nie wytrzymaja. No wlasnie nie bardzo [po niemiecku] A ten filtr to tani jest i czesto sie go wymienia ? problem z biopaliwami jest inny - produkcja biopaliw sprawia ze rosna ceny ale ropy bedzie coraz mniej. J. 10 |
Data: Lipiec 31 2008 20:47:26 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: PAndy |
Zapominasz o wielu .. plywak paliwowskazu, pompa paliwa, nie kwestionuje tego jednak nie wszystko padnie - kiedys sprawdzalem jak szybko etanol absolutny naruszy gumowy korek - trwalo to naprawde bardzo dlugo... poza tym niemcy jedza na e85 w zwyklych samochodach, czasem mieszaja w czym innym jest gwarancja producnta a czym innym rzeczywista wytrzymalosc - jesli mamy E85 zmieszane w proporcji 4:6 z 95 to tak naprawde ponad polowe cieczy stanowi benzyna - trzeba by porobic eksperymenty i sprawdzic jak szybko zdechna elementy (moze sie okazac ze wytrzymaja caly okres eksploatacji) - w kazdym razie ludzie w Niemczech mieszaja to, jezdza, wszystko jest ok powiedzmy przez 3 - 4 lata eksploatacji leciwych juz pojazdow... No wlasnie nie bardzo [po niemiecku] nie mam diesla wiec nie wiem ale zaryzukuje ze w ciagu powiedzmy 10 lat co najmniej raz trzeba go wymeinic (w Niemczech przy okazji przegladow zapewne sprawdzana jest jego skutecznosc i albo sie go wymienia albo sprzedaje samochod polakowi) ale ropy bedzie coraz mniej. ropy tak ale poklady smieci (towrzywa sztuczne), wegla jakis czas dadza szanse na produkcje paliw plynnych - o ile bedziemy dysponowac zrodlem energi przy pomocy ktorej da sie przetwarzac jedno w drugie to zyskamy pare alt - ja mam prywatna nadzieje ze do 2025 bedziemy mieli energie z syntezy termojadrowej co powinno w koncu zapewnic nam bezpieczenstwo energetyczne na dlugie tysiaclecia...poza tym nanotechnologia tez moze tutaj zmienic obraz produkcji - jednak napewno paliwa beda coraz drozsze - skonczyly sie czasy barylki ropy po 10$ 11 |
Data: Lipiec 31 2008 21:24:58 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: J.F. | On Thu, 31 Jul 2008 20:47:26 +0200, PAndy wrote: "J.F." wrote in message Ale czy to byl korek wykonany z materialu NBR/CR ? owszem, i mnie etanol wydaje sie stosunkowo malo szkodliwy, ale skad sie ten niski stopien odpornosci tego konkretnego materialu wzial. generalnie zwracaja uwage na zbiorniki paliwa, elementy elastyczne i Czyli zapewne drogi jest, a "przy okazji" to sie juz nastepnym wlascicielom przydarzy. ale ropy bedzie coraz mniej.ropy tak ale poklady smieci (towrzywa sztuczne), wegla jakis czas dadza Juz teraz mozemy miec .. tylko trzeba duuzo rzepaku zasiac :-) ..poza tym nanotechnologia tez moze Trzeba by sprawdzic jak wyglada cena barylki w stosunku do srednich amerykanskich zarobkow. J. 12 |
Data: Sierpien 01 2008 12:04:34 | Temat: Re: Biopaliwa a elementy gumowe [Mercedes W202 C200D] | Autor: PAndy |
Ale czy to byl korek wykonany z materialu NBR/CR ? Nie, zwyczajny gumowy korek owszem, i mnie etanol wydaje sie stosunkowo malo szkodliwy, nie wiem - podobnie jest z gumami w motoryzacji - czesc gum jest nieodporna na oleje i rozpuszczalniki organiczne a inne z kolei sa odporne itd Czyli zapewne drogi jest, a "przy okazji" to sie juz nastepnym przypuszczam ze tak... ale naprawde musialby zabrac glos jakis posiadacz diesla ktory wymienial filtr czastek stalych wzglednie mozna poszukac jaki jest czas zycia - http://www.osti.gov/bridge/basicsearch.jsp wystarczy wpisac biodiesel by dostac duza ilosc dokumentow na ten temat - niestety nie moge nic sciagnac - podejrzewam ze DOE blokuje ip spoza USA... Za to sa te dokumenty w cache'u googla - wystarczy wpisac tytul opracowania i powinno byc dostepne... - sprobuje sobie w wolnej chwili poczytac Juz teraz mozemy miec .. tylko trzeba duuzo rzepaku zasiac :-) wegiel kamienny i synteza Trzeba by sprawdzic jak wyglada cena barylki w stosunku do srednich heh - srednie zarobki w Poslce znaczaco odstaja od srednich zarobkow w EU czy USA - o tym wie kazdy... |