Bora 1.4 vs 2.0
1 | Data: Czerwiec 09 2008 16:17:53 |
Temat: Bora 1.4 vs 2.0 | |
Autor: SOCAR | Witam! 2 |
Data: Czerwiec 09 2008 14:23:47 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: T | SOCAR pisze: Obie w benzynie. 1.4 jest za słaby (dlatego jest tania, bo nikt jej nie chce kupiÄ), 2.0 to chyba jeszcze ten antyczny, 115 PS, nie? Pewnie mało palił nie bÄdzie, ale powinien byÄ prosty i tani w naprawach. A jakichĹ z 1.8 20V nie widziałeĹ? To był udany silnik i nawet w wersji bez turbo powinien byÄ całkiem dynamiczny i nie tak paliwożerny jak 2.0. -- http://tomasz.warszawa.pl 3 |
Data: Czerwiec 09 2008 16:34:08 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: SOCAR | On 9 Jun 2008 16:23:47 +0200, T wrote: SOCAR pisze: Niestety nie. 1.4 to typowy (i rzeczywisty) przykład "dziadek w niedziele do kościoła". Ma wyjeżdzony 12000km (tak to nie zart) i jest praktycznie nowa. Przez ostatnie pół roku stałą w garażu. 1.8 niestety nie widziałem :( 2.0 za to była używana cały czas od 1999. Przekonuje się troche do tego 1.4 (z racji ceny zakupu ;-)), jednak bardzo obawiam się tego "za słąby" na tą budę. Zobaczę jak wypadnie na "jeździe testowej". Choć same parametry 75KM wydają mi się za małe. ech ... -- SOCAR 4 |
Data: Czerwiec 09 2008 19:32:41 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Fenio | SOCAR wrote: Niestety nie. 1.4 to typowy (i rzeczywisty) przykład "dziadek w I tylko taki kierowca będzie zadowolony z tego silnika :) Jeśli cenisz sobie chociaż troche osiągi to zapomnij o 1.4 -- Pozdrawiam Fenio 5 |
Data: Czerwiec 09 2008 21:15:43 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Fotelik |
On 9 Jun 2008 16:23:47 +0200, T wrote:Miałem omege 2.0 136 KM a zona lanoska 1.4 75 KM Od czasu jak sprzedaliśmy omegę i jeżdze lanosem mam wrażenie że mamy cały czas zepsute cos w silniku. Na nieszczescie to niestety tylko wrażenie bo silnik 1.4 75 KM to muł Jak jade na trasie 120 a ktoś ok 110 to mam problemy żeby sie rozpędzić i go wyprzedzić. Z doświadczenia radzę Ci bierz 2.0 Foti 6 |
Data: Czerwiec 09 2008 16:29:28 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: bartekE320 | "SOCAR" wrote in message - 2.0 ma wielki silnik, który wyżłopie wszystko co ma na stanie w 5 minut 2.0 to wielki silnik? Wspolczuje. -- Pozdrawiam 7 |
Data: Czerwiec 09 2008 16:31:30 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Alti |
Witam! Przejedź się jedna i drugą i bedziesz wiedział. Ja w każdym razie od razu odrzuciłbym 1.4. Mój ojciec kiedyś jeździł ibizą 1.4. Jak dla mnie i dla niego ten silnik to troche nieporozumienie w ibizie. Bora jest zapewne cięższa więc to będzie jeszcze większe nieporozumienie. A co do różnic w spalaniach to w mieście 2.0 łyknie ci o 2l więcej a na trasie będzie palił tyle samo albo 0.5l więcej. Czy to za duża tróżnica dla ciebie to sam zadecyduje. Tak samo OC to różnica 200pln/rok (nie wiem czy to dużo czy mało dla ciebie). Wojtek 8 |
Data: Czerwiec 09 2008 16:36:59 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: SOCAR | On Mon, 9 Jun 2008 16:31:30 +0200, Alti wrote: Użytkownik "SOCAR" napisał w wiadomości Hmmm. Jeżeli rzeczywiście różnice są w takich granicach to rzeczwiście mały problem. I masz rację, po jazdach próbnych sam zdecyduje (choć do tej pory jeżdząc Avensis 2.0, wiem że różnica mocy między silnikami <1.6 a 2.0 jest bardzo znacząca) -- SOCAR 9 |
Data: Czerwiec 09 2008 17:06:03 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Robert J. | Hmmm. Jeżeli rzeczywiście różnice są w takich granicach to rzeczwiście mały Nie wiem jak w VW, ale żonie kupiłem forda fiestę (taki sobie wybrała, jej sprawa) z silnikiem 1,3. Jakiś niezbyt nowoczesny wynalazek, duratec czy jakoś tak. I to cholerstwo żłopie po mieście prawie 9 l. Myślę że 1,8 by palił niewiele więcej :-), dlatego na te zużycia małych silników trzeba patrzeć z przymrużeniem oka ;-). Owszem, przy stałej V pewnie będzie małe, ale to nie w Polsce... 10 |
Data: Czerwiec 09 2008 16:30:40 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Michal k. | Obie w benzynie. mam borke 2.0 benzyne ale z automatyczna skrzynia... palic - pali jak to na 2.0 przystalo - trasa od 7l do 14 w miescie... srednio 10.5 - podkreslam to automat - wiec wiecej niz manual... mozna jezadzic tym dosyc dynamicznie ale skrzynia automatyczna zabiera tez troche mocy - 115 koni i 12,5 do setki to umowmy sie nie jest jakis rewelacyjny wynik.. konstrukcja silnika 8 zaworow jakas nowoczesna nie jest, ale + jest to ze nie jest wogole wyzylowany i mozna podobno nim wykrecic doscy duze przebiegi...... aaa no i te silniki (AQY) podobna lubia brac olej - i to do 1 litra na 1000 (wyczytalem na forum skody - ladowali je tez do octawek) ja mam APK i nie zauwazylem by oleum ubywalo... gazowac bede i ponoc dosyc dobrze te silniki znosza gaz. o 1,4 sie nie wpowiem bo nie wiem - ale za male to chyba (ale dla mnie wszystko ponizej 2.0 to za male...) ubezpiezpieczenia OC przy 60% znizce place 500 zł M 11 |
Data: Czerwiec 09 2008 08:09:11 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: kamil |
aaa no i te silniki (AQY) podobna lubia brac olej - i to do 1 litra na 1000 Czyli w okresie miedzywymianowym dolewaja 10l oleju? Do baku chyba.. Pozdrawiam Kamil 12 |
Data: Czerwiec 09 2008 17:30:47 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: kml |
To chyba poczytaj archiwum. -- pozdrawiam kml 13 |
Data: Czerwiec 09 2008 08:52:13 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: kamil | >> aaa no i te silniki (AQY) podobna lubia brac olej - i to do 1 litra na Przyznam, ze nie czytalem. Czy ten silnik aby robiony z takich samych wypiekow, jak reklama Fabii? Lukrowe pierscienie i cylindry z masy orzechowej wyjasnialy by takie nieszczelnosci.. ;) Pozdrawiam Kamil 14 |
Data: Czerwiec 09 2008 18:15:50 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: kml |
>> aaa no i te silniki (AQY) podobna lubia brac olej - i to do 1 litra >> na Jest w archiwum :D ale od razu dodam, że nie miałem na myśli WYŁĄCZNIE tego silnika tylko temat pt 10l oleju pomiędzy przeglądami. -- pozdrawiam kml 15 |
Data: Czerwiec 09 2008 09:23:54 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: kamil | On Jun 9, 5:15 pm, "kml" wrote: Użytkownik "kamil" napisał w Przeprosze sie w takim razie z wyszukiwarka, bo przyznam ze nie miesci mi sie w glowie taka ilosc. Swego czasu kupilem za grosze zakatowanego civica 1.6 jako awaryjny srodek transportu (doslownie - awaryjny). I on faktycznie bral 10l/1000km, ale dymil przy tym niemilosiernie i wydawal nieciekawe odglosy, kiedy kontrolka oleju zapalala sie na stale. ;) Pozdrawiam Kamil -- 16 |
Data: Czerwiec 09 2008 17:01:17 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Robert J. | VW Bora 1.4 16V z 2002 Z reguły tylko na papierze, w warunkach mocno teoretycznych :-). Jak zaczniesz przyspieszać-zwalniać-przyspieszać to okaże się, że pali niewiele mniej niż 2,0... Znajomy ma 1,6 (o ile mnie pamięć nie myli) i klnie pod niebiosa. Auto strasznie słabe, pali dużo... 17 |
Data: Czerwiec 09 2008 18:17:35 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Lewis |
Jakiś czas temu pisałem na grupę o poradę, gdyż zamierzam kupić swój To szybko się decyduj bo mogą niedoczekać ;) Obie w benzynie. Ano... Nadal mam dylemat (i proszę o poradę) gdyż: Obyś się nie przeliczył... - 1.4 jest nowsza (kolejny plus dla niej) Niekoniecznie... - nie mam pojęcia czy czasem 1.4 nie jest silnikiem za słąbym na taką bude. Ano jest... Czasem muszę wyskoczyć "za miasto" i obawiam się że z tym silnikiem Ano bedzie. - 2.0 jest starsza (niby minus) Niekoniecznie... - 2.0 ma wielki silnik, który wyżłopie wszystko co ma na stanie w 5 minut Byzydura... - ubezpieczenie 2.0 będzie kosztować z 30x wiecej niz 1.4 (nie mam Byzydura... ja ze zniżką 50% płace coś koło 700zł za 2800ccm Moje potrzeby to 90% jazda po mieście 10% za miastem + wakacje raz w roku. OK Zastanawiam się czy nie wziąść Bory 2.0 i nie założyć na nią gazu. napewno ciekawsze rozwiązanie niż 1.4 bez gazu. Byłbym wdzięczny za wszelkie komentarze, sugestie i porady ;-) A teraz małe wypociny... Daruj sobie auto pokroju bory z silnikiem <100KM Kiedyś jeździłem favoritką 135L i dopóki nie miałem wyobrażenia ze moze być coś lepszego było OK, później było audi 80B4 z silnikiem ABK 2.0 90KM to już był demon szybkości, później chwilowo nastał golf 3 1.9tdi 1Z@115KM to już naprawde było czym jechać, nawet teraz czasami robi na mnie wrazenie, a aktualnie mam to co w stopce i szczerze odradzam "duże" auta z małymi silniczkami. Prosty rachunek: Weźmy bore z 1.4 i a6 z 2.8 automatyczna skrzynia, klima, 4x4, w obu przypadkach. 70kilku konny silnik przy takim obciążeniu spali Ci kosmiczną ilośc paliwa, w mieście spokojnie 11-12l/100km, nie ma co się łudzić ze 7-8. A z kolei dużo większe i cięższe auto jakim jest A6 z 2x większym silnikiem spali do 3-4l paliwka więcej i do tego masz jeszcze dużą nadwyżke mocy i bezcenną radość z jazdy. I jak mi ktos powie "mały ekonomiczny" silnik, to niech odrazu poda swoją definicję pojęcia ekonomiczny... Z góry dzięki. nie za ma co. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 18 |
Data: Czerwiec 09 2008 19:56:43 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: omega_fan | Hi, Jakiś czas temu pisałem na grupę o poradę, gdyż zamierzam kupić swój 1.4 przyciśnięte tak, aby osiągnąć dynamikę porównywalną z 2.0 spali tyle samo albo więcej, może ciut mniej przy 90 km/h. - 1.4 jest nowsza (kolejny plus dla niej) Jedyny. - nie mam pojęcia czy czasem 1.4 nie jest silnikiem za słąbym na taką Zdecydowanie jest. Czasem muszę wyskoczyć "za miasto" i obawiam się że z tym silnikiem Dokładnie. - 2.0 jest starsza (niby minus) Kolego, nie kupuje się rocznika tylko stan techniczny i wyposażenie. Choć nie jest to regułą, auta z większymi silnikami przeważnie mają lepsze wyposażenie. - 2.0 ma wielki silnik, który wyżłopie wszystko co ma na stanie w 5 minut Bzdura :-) - ubezpieczenie 2.0 będzie kosztować z 30x wiecej niz 1.4 (nie mam Wyliczyłem sobie składkę roczną OC w Benefii przez mBank, zakładając brak zniżek: - Bora 2.0 Comfortline, 1999 = 712 zł, - Bora 1.4 Basis, 2002 = 504 zł. Moje potrzeby to 90% jazda po mieście 10% za miastem + wakacje raz w roku. No więc tak. Teściu mój od 1,5 roku ujeżdza Borę 2.0 Comfortline, fajnie wyposażona, automatyczna klima itp. Od razu po kupnie założył do niej sekwencyjną instalację gazową, przejechał jakieś 2 lata bez problemów. Silnik rzeczywiście lubi sobie wypić oleju, ale bez szaleństw, najechane ma w tej chwili 140 tys km. Pali 9-10 litrów gazu przy jeździe 70% trasa/30% miasto, bez szaleństw ale nie kapeluszniczo. Auto bardzo fajnie zbiera się z dołu i jeździ się nim znacznie lepiej niż Borą 1.6 100 KM, którą z kolei trzeba wysoko kręcić żeby chciała jechać. Szczerze to nie wyobrażam sobie jak jeździ Bora 1.4 :-) musi to być niezła porażka. Reasumując, ja bym brał 2.0. Sekwencyjna instalacja w dobrym zakładzie w moim mieście to koszt ~2700 zł. Jednakże, jeżeli ta 1.4 ma dobrze udokumentowany przebieg, ma klimę chociaż ręczną i cena jest atrakcyjna, a boisz się tego silnika 2.0 - to bierz. Jak stwierdzisz że słabo jeździ :D to sprzedasz - powinieneś kupca znaleźć bez problemów, zaznaczam jeszcze raz o ile ten przebieg jest dobrze udokumentowany, bo jak nie to każdy kupujący będzie się pukał w czoło że skręcony. Aha, jak ta 1.4 nie ma klimatyzacji to od razu sobie odpuść. 19 |
Data: Czerwiec 09 2008 18:54:11 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Pete |
Aha, jak ta 1.4 nie ma klimatyzacji to od razu sobie odpuść. A jak ma i się ją włączy, to już chyba w ogóle nie jedzie. :) Ja też bym podarował sobie 1.4 w tej budzie. Jeździłem 2.0 i też to jakaś rakieta nie jest, ale przynajmniej nie zawalidroga. Pozdrawiam, Pete 20 |
Data: Czerwiec 10 2008 08:29:29 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: komar | SOCAR pisze: Witam! no co ty??? kupujesz wypasionego VW i bez tedka? ludze się będą śmiac i palcami na ulicy pokazywać! BP,NMSP 21 |
Data: Czerwiec 10 2008 22:44:02 | Temat: Re: Bora 1.4 vs 2.0 | Autor: Mateusz Mirski | SOCAR pisze: Witam! Kiedyś słyszałem, że miło się zaczyna robić, jak masz około 1KM/10kg, jak sobie przypomnę, czym było mi dane się przejechać, to da się jeździć, jak jest mniej, ale faktycznie miło będzie przy tym współczynniku (oczywiście niektórym będzie zawsze brakować). Przejedź się jednym i drugim i wtedy ocenisz. Co do spalania, to ja to widzę tak. z większym silnikiem możesz jeździć spokojnie, nie goniąc wszystkich koni do roboty, więc nie spalisz dużo więcej (potrzebna naprawdę silna wola), ale zawsze w zapasie pozostaje trochę i kiedy jest potrzeba możesz użyć. Słabszy silnik, żeby jechał musisz dusić cały czas z pełną mocą i w wyższych obrotach, a co za tym idzie pali sporo. -- Pozdrawiam Mateusz Mirski |
Bora 1.4 vs 2.0

