Witam
Sytuacja wygląda tak:
jest sobie Corsa 95r, diesel. alternator nie ładuje akumulatora. kontrolka
ładowania zachowuje się tak, jakby wszytsko było w porządku - nie świeci
się podczas jady, przy nie działającym silniku świeci.
Połączenie elektryczne pomiędzy akumulatorem, a alternatorem jest w
porządku.
Pomiar napięcia na odpiętym od aku alternatorze to ~19,7V, po zwiększeniu
obrotów silnika napięcia spada do 18V.
Amperomierz wpięty pomiędzy alternator a aku pokazje 0,02A.
Ciekawe jest to, że raz już tak miałem. Wtedy wymontowałem alternator i
zaniosłem do elektryka. Ten wsadził go na stanowisko testowe i ze
zdziwieniem stwierdził, że jest OK (wcześniej sprawdzał też połączenia
elektryczne, i był pewien że coś jest nie tak z altkiem). Po zamontowaniu z
powrotem do samochodu zadziałał bez problemów!
Ktoś coś poradzi?
Pozdrawiam!
PS: FUT-pl.misc.samochody
2 |
Data: Grudzien 04 2006 10:09:45 |
Temat: Re: Brak ładowania |
Autor: Grejon |
scx napisał(a):
Witam
Sytuacja wygląda tak:
jest sobie Corsa 95r, diesel. alternator nie ładuje akumulatora. kontrolka
ładowania zachowuje się tak, jakby wszytsko było w porządku - nie świeci
się podczas jady, przy nie działającym silniku świeci.
Połączenie elektryczne pomiędzy akumulatorem, a alternatorem jest w
porządku.
Ale jak się objawia to nieładowanie, mierzyłeś napięcie na końcówkach akumulatora po włączeniu silnika?
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Odkryj sieć na nowo! < http://www.mozilla.org/firefox>
< http://www.fitness4you.pl> - wszystko dla aktywnych
3 |
Data: Grudzien 04 2006 10:14:45 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: scx |
Dnia Mon, 04 Dec 2006 10:09:45 +0100, Grejon napisał(a):
scx napisał(a):
Witam
Sytuacja wygląda tak:
jest sobie Corsa 95r, diesel. alternator nie ładuje akumulatora. kontrolka
ładowania zachowuje się tak, jakby wszytsko było w porządku - nie świeci
się podczas jady, przy nie działającym silniku świeci.
Połączenie elektryczne pomiędzy akumulatorem, a alternatorem jest w
porządku.
Ale jak się objawia to nieładowanie, mierzyłeś napięcie na końcówkach
akumulatora po włączeniu silnika?
Po odpaleniu silnika napięcie powoli spada, tym szybciej im więcej rzeczy
jest włączonych. Po dodaniu gazu - żadnego skoku napięcia.
No i amperomierz wpięty w obwód pokazuje, że z alternatora wypływa
pomijalnie mały prąd (a przy włączonym wszystkim co się da powinien być
spory...)
4 |
Data: Grudzien 04 2006 10:35:15 | Temat: Re: Brak ladowania | Autor: J.F. |
On Mon, 4 Dec 2006 10:05:43 +0100, scx wrote:
Pomiar napięcia na odpiętym od aku alternatorze to ~19,7V, po zwiększeniu
obrotów silnika napięcia spada do 18V.
Amperomierz wpięty pomiędzy alternator a aku pokazje 0,02A.
Jak masz takie napiecie to sie powinien akumulator gotowac a nie
ladowac. A jakie jest napiecie po podlaczeniu akumulatora ?
wysokie napiecie i duzy opor wewnetrzny .. nie bardzo sobie potrafie
wyobrazic uszkodzenie zdolne to zrobic. Diody urwane ?
Miernik na pewno dobry ?
J.
5 |
Data: Grudzien 04 2006 11:03:32 | Temat: Re: Brak ladowania | Autor: scx |
Dnia Mon, 04 Dec 2006 10:35:15 +0100, J.F. napisał(a):
On Mon, 4 Dec 2006 10:05:43 +0100, scx wrote:
Pomiar napięcia na odpiętym od aku alternatorze to ~19,7V, po zwiększeniu
obrotów silnika napięcia spada do 18V.
Amperomierz wpięty pomiędzy alternator a aku pokazje 0,02A.
Jak masz takie napiecie to sie powinien akumulator gotowac a nie
ladowac. A jakie jest napiecie po podlaczeniu akumulatora ?
Te napięcie mam na alternatorze odpiętym od akumulatora. Po podpięciu do
aku - mam napięcie aku.
wysokie napiecie i duzy opor wewnetrzny .. nie bardzo sobie potrafie
wyobrazic uszkodzenie zdolne to zrobic. Diody urwane ?
Właśnie dlatego piszę na grupę, cosik dziwne to jest...
Miernik na pewno dobry ?
Metex, na pewno sprawny
6 |
Data: Grudzien 04 2006 10:39:05 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Desoft |
Użytkownik "scx" napisał w wiadomości
Witam
Sytuacja wygląda tak:
jest sobie Corsa 95r, diesel. alternator nie ładuje akumulatora. kontrolka
ładowania zachowuje się tak, jakby wszytsko było w porządku - nie świeci
się podczas jady, przy nie działającym silniku świeci.
Połączenie elektryczne pomiędzy akumulatorem, a alternatorem jest w
porządku.
Sprawdziłbym jednak te połączenia.
Zrób test:
Weź żarówkę (najlepiej od świateł długich/mijania).
Na zgaszonym silniku podepnik żarówkę alternator-obudowa z wyjściem przewodu do akumulatora.
Zapal silnik i powtórz test.
Desoft
Pomiar napięcia na odpiętym od aku alternatorze to ~19,7V, po zwiększeniu
obrotów silnika napięcia spada do 18V.
Amperomierz wpięty pomiędzy alternator a aku pokazje 0,02A.
Ciekawe jest to, że raz już tak miałem. Wtedy wymontowałem alternator i
zaniosłem do elektryka. Ten wsadził go na stanowisko testowe i ze
zdziwieniem stwierdził, że jest OK (wcześniej sprawdzał też połączenia
elektryczne, i był pewien że coś jest nie tak z altkiem). Po zamontowaniu z
powrotem do samochodu zadziałał bez problemów!
Ktoś coś poradzi?
Pozdrawiam!
PS: FUT-pl.misc.samochody
7 |
Data: Grudzien 04 2006 10:46:34 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Desoft |
Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości
Sprawdziłbym jednak te połączenia.
Zrób test:
Weź żarówkę (najlepiej od świateł długich/mijania).
Na zgaszonym silniku podepnik żarówkę alternator-obudowa z wyjściem przewodu do akumulatora.
Zapal silnik i powtórz test.
Napisałem trochę nieprecyzyjnie: podłącz żarówkę pod obudowę alternatora a drugi koniec pod śrubę do której przykręcony jest ten gruby kabel który idzie do akumulatora.
Napisz na grupie jak zachowuje się żarówka przy zgaszonym i zapalonym silniku.
Desoft
8 |
Data: Grudzien 04 2006 11:08:38 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Ryszard K |
Może wymień baterię w mierniku.
R.K.
9 |
Data: Grudzien 04 2006 11:18:58 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz |
Może szczotki są do wymiany ?
10 |
Data: Grudzien 04 2006 15:26:14 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: scx |
Dnia Mon, 04 Dec 2006 11:18:58 +0100, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
napisał(a):
Może szczotki są do wymiany ?
Toby się lampecka świeciła
11 |
Data: Grudzien 04 2006 15:29:47 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Grejon |
scx napisał(a):
Witam
Sytuacja wygląda tak:
jest sobie Corsa 95r, diesel. alternator nie ładuje akumulatora.
A właśnie - może to bez związku, ale aku też jest 95r? ;)
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Odkryj sieć na nowo! < http://www.mozilla.org/firefox>
< http://www.fitness4you.pl> - wszystko dla aktywnych
12 |
Data: Grudzien 04 2006 21:08:36 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: scx |
Dnia Mon, 04 Dec 2006 15:29:47 +0100, Grejon napisał(a):
scx napisał(a):
Witam
Sytuacja wygląda tak:
jest sobie Corsa 95r, diesel. alternator nie ładuje akumulatora.
A właśnie - może to bez związku, ale aku też jest 95r? ;)
Aku bodajrze 3latek, jak na razie w doskonałej formie
13 |
Data: Grudzien 04 2006 16:25:43 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Roman |
Witam
Sprawdź połączenie masy alternatora z silnikiem i akumulatorem.
pozdrawiam
Roman
14 |
Data: Grudzien 04 2006 21:13:27 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: scx |
Dnia Mon, 4 Dec 2006 16:25:43 +0100, Roman napisał(a):
Witam
Sprawdź połączenie masy alternatora z silnikiem i akumulatorem.
Hmmm
Alternator jest zamocowany 3 potężnymi śrubami + sporym kawałkiem żeliwa
bezpośrednio do bloku silnika.
Trochę by to było dziwne gdyby nie było styku... ale kiedy ostatnio
przytrafiła mi się taka awaria pomogło wykręcenie i wkręcenia altka od
nowa. (po drodze oberwał parę razy młotkiem, ale to inna historia).
Teraz już alternator rozłożony na kawałki, więc ciężko będzie sprawdzić
Twoją teorię
15 |
Data: Grudzien 05 2006 07:38:56 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Desoft |
Użytkownik "scx" napisał w wiadomości
Hmmm
Alternator jest zamocowany 3 potężnymi śrubami + sporym kawałkiem żeliwa
bezpośrednio do bloku silnika.
Trochę by to było dziwne gdyby nie było styku... ale kiedy ostatnio
przytrafiła mi się taka awaria pomogło wykręcenie i wkręcenia altka od
nowa. (po drodze oberwał parę razy młotkiem, ale to inna historia).
Dlaczego ma nie być styku? z Twoich opowieści właśnie to jest najbardziej prawdopodobne.
Podałem metodę jak sprawdzić.
Desoft
| | | | | | | | | | | | | |