Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce
glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i
panewek korbowodowych.
objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
do sie moglo stac??????????
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 20 2011 00:55:46 | 
| Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego? | 
| Autor: Tomasz Pyra  | 
W dniu 2011-10-20 00:07, Michał sirapacz Gut pisze: 
 Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce 
glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i 
panewek korbowodowych. 
 
objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka 
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem. 
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na 
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju. 
 
do sie moglo stac?????????? 
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze 
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy? 
 
Mimo wszystko sprawdź tą uszczelkę... 
Nie wiem jak w 8V, ale w 16V UPG odwrotnie pasowała idealnie, właśnie poza otworem na olej idący do góry.
 
Przy okazji jak już zdejmiesz głowicę, to pokręć silnikiem - zobaczysz czy dół podaje olej. 
Jak podaje, to zapchało się coś na górze - wymagane ciśnienie testowe wytworzysz za pomocą WD-40 w dużym pojemniku ze słomką :)
 | 3 | 
Data: Pa?dziernik 20 2011 08:58:32 |  | Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego? |  | Autor: 4CX250  |  
Użytkownik "Michał sirapacz Gut"  napisał w wiadomości  
 objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka 
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem. 
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na 
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju. 
do sie moglo stac?????????? 
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze 
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy? 
 
Uszczelka w tych silnikach ma w jednym rogu taki charakterystyczny wystający karb. z jednej strony da się go zauważyć w szczelinie międzi cylindrem a głowicą. 
Ja rok temu wymianiałem osobiście u siebie ale nie pamiętam już czy dało się ją obrócić czy nie. Z drugiej strony ten charakterystyczny karb służący jako pozycjoner daje do myślenia że jest to możliwe.
 
Marek
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 20 2011 02:05:56 |  | Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego? |  | Autor: Czarek Daniluk  |  
On 20 Paź, 00:07, Michał sirapacz Gut  wrote: 
 Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce 
glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i 
panewek korbowodowych. 
 
objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka 
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem. 
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na 
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju. 
 
do sie moglo stac?????????? 
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze 
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy? 
 
Nic więcej nie było robione przy głowicy ?? Nie była spawana ?? 
Ja kiedyś tak miałem z Ojcem w jakimś Kadecie 1,3 
Wszystko niby OK, głowica po obróbce i spawaniu i nie było smarowania 
na górze ;) 
Po zdjęciu i obejrzeniu dokładnym okazało się że kretyn jakiś zaspawał 
bruzdę którą podawany był olej w górę :) - dłutko w dłoń, chwila 
strachu coby głowicy nie uszkodzić i wydłubałem ten kanał :D
 
Pozdrawiam !
 
PS: 
tak jak piszą - pewnie odwrotnie zadziergałeś uszczelkę i tyle
  |  |  |