Użytkownik "daro" napisał w wiadomości
Jaka może być przyczyna braku podcisnienia w kolektorze? U mnie
podciśnienie w kolektorze dolotowym steruje paroma elementami w
samochodzie (np. zamknietym obiegiem powietrza czy wspomaganiem
hamowania). No i na postoju, przy wolnych obrotach bądź podgazowaniu
podciśnienie jest i te elementy działają, natomiast podczas przyspieszana
samochodu podciśnienie spada zupełnie no i te układy nie działają. Czy
może to być jakaś nieszczelność w układzie dolotowym? Silnik wydaje się
pracować poprawnie. Zamontowana jest tez instalacja gazowa, na wtrysku.
Gdzie szukać usterki?
Zacząłbym od sprawdzenia, czy masz filtr powietrza. Poza tym coś nie gra z
objawami.
Podciśnienie jest słabe zazwyczaj przy jałowych obrotach, a u Ciebie jest
odwrotnie - po otwarciu przepustnicy...
Przyczyn może być wiele: od braku filtra, poprzez dziurę w układzie,
cofające się spaliny (rozrząd!!!), po zapchany kat.
Niestety.... bez szklanej kuli ani rusz... :)
--
Pozdrawiam
Maks
3 |
Data: Czerwiec 11 2007 22:38:02 |
Temat: Re: Brak podciśnienia w kolektorze dolotowym |
Autor: Blyskacz |
Maks napisał(a):
Podciśnienie jest słabe zazwyczaj przy jałowych obrotach, a u Ciebie jest odwrotnie - po otwarciu przepustnicy...
Mylisz sie... podcisnienie w kolektorze ssacym najwieksze jest wlasnie przy zamknietej przepustnicy i maleje wraz z jej otwieraniem...
Inaczej ma sie sprawa przed przepustnica, ale podcisnienie do serwa brane jest wlasnie z kolektora ssacego ( w klasycznym benzyniaku ) a nie
z dolotu przed przepustnica...
pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-)
4 |
Data: Czerwiec 11 2007 22:44:28 | Temat: Re: Brak podciśnienia w kolektorze dolotowym | Autor: Maks |
Użytkownik "Blyskacz" napisał w wiadomości
Maks napisał(a):
Podciśnienie jest słabe zazwyczaj przy jałowych obrotach, a u Ciebie jest
odwrotnie - po otwarciu przepustnicy...
Mylisz sie... podcisnienie w kolektorze ssacym najwieksze jest wlasnie
przy zamknietej przepustnicy i maleje wraz z jej otwieraniem...
Inaczej ma sie sprawa przed przepustnica, ale podcisnienie do serwa brane
jest wlasnie z kolektora ssacego ( w klasycznym benzyniaku ) a nie
z dolotu przed przepustnica...
Masz rację. Kurde... dobry Harnaś,.... ale zbój.. :)
--
Pozdrawiam
Maks
5 |
Data: Czerwiec 12 2007 07:55:23 | Temat: Re: Brak podciśnienia w kolektorze dolotowym | Autor: Shreek |
Maks napisał(a):
Podciśnienie jest słabe zazwyczaj przy jałowych obrotach, a u Ciebie jest odwrotnie - po otwarciu przepustnicy...
Odwrotnie.
--
M.
GG: 1119311
6 |
Data: Czerwiec 11 2007 22:46:06 | Temat: Re: Brak podcinienia w kolektorze dolotowym | Autor: J.F. |
On Mon, 11 Jun 2007 21:13:06 +0200, daro wrote:
Jaka może być przyczyna braku podcisnienia w kolektorze? U mnie podciśnienie
w kolektorze dolotowym steruje paroma elementami w samochodzie (np.
zamknietym obiegiem powietrza czy wspomaganiem hamowania). No i na postoju,
przy wolnych obrotach bądź podgazowaniu podciśnienie jest i te elementy
działają, natomiast podczas przyspieszana samochodu podciśnienie spada
zupełnie no i te układy nie działają. Czy może to być jakaś nieszczelność w
układzie dolotowym? Silnik wydaje się pracować poprawnie. Zamontowana jest
tez instalacja gazowa, na wtrysku. Gdzie szukać usterki?
Pod pokrywa fitra powietrza :-)
A powazniej .. jak wciskasz gaz do oporu to cisnienie w kolektorze ma
byc jak najwyzsze - znaczy sie podcisnienie jak najmniejsze.
Tyle spadku co przeplywie i na filtrze powietrza.
Serwo hamulca powinno przechowywac podcisnienie.
Inne .. no coz, widac nie jest to samochod na niemieckie drogi :-)
J.
| | | |