Mikołaj Jopczyński, Tychy Online pisze:
Aaaa jeszcze jedno - czujnik temp z kompa pokazuje -40 ;)
Logicznie - zacznij od czujnika... chocby sztuczna rezystancja - charakterystyke czujnika znajdzisz na pewno w necie.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins
3 |
Data: Lipiec 28 2009 22:12:43 |
Temat: Re: Brak turbo, brak bledow w kompie - czyli omega 2.5 TDS |
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online pisze:
Aaaa jeszcze jedno - czujnik temp z kompa pokazuje -40 ;)
Logicznie - zacznij od czujnika... chocby sztuczna rezystancja - charakterystyke czujnika znajdzisz na pewno w necie.
Zastanawia mnie, jak czujnik temp moze miec wplyw na turbo?
Z tego co wiem, to czujnik temp jest ukryty wlasnie w przeplywomierzu.
M.
4 |
Data: Lipiec 28 2009 22:26:35 | Temat: Re: Brak turbo, brak bledow w kompie - czyli omega 2.5 TDS | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek |
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online pisze:
Aaaa jeszcze jedno - czujnik temp z kompa pokazuje -40 ;)
Logicznie - zacznij od czujnika... chocby sztuczna rezystancja - charakterystyke czujnika znajdzisz na pewno w necie.
Zastanawia mnie, jak czujnik temp moze miec wplyw na turbo?
Z tego co wiem, to czujnik temp jest ukryty wlasnie w przeplywomierzu.
M.
Bardzo duzy. Pamietaj, ze gestosc powietrza powiazana jest z temperatura, a wplyw temperatury na turbo jest ogromny. Z jakiegos powodu masz intercooler - albo i nie, ale w to akurat watpie :-)
Nawet jesli czujnik zaszyty jest w przeplywomierzu to na pewno da sie ze schematu odczytac na ktorych pinach kostki z przeplywomierza jest sygnal z czujnika. Po prostu podstaw tam jakas odpowiednia rezystancje (najlepiej w okolicach 20st C). Stawiam piwo, ze to jest przyczyna.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins
5 |
Data: Lipiec 29 2009 17:48:03 | Temat: Re: Brak turbo, brak bledow w kompie - czyli omega 2.5 TDS | Autor: Karolek |
Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online"" napisał w wiadomości
Witajcie,
Ostatnimi czasy auto zrobilo sie mulowate. Komputer pokazuje przy 4tys obrotow max cisnienie turbiny 1,5 - deczko malo :)
Wstepna diagnoza to przeplywomierz (brak innych bledow).
I teraz pytania:
- czy ktos na slasku (myslowice) moglby podjechac do mojego warsztatu i pozyczyc na chwilke przeplywomierz
- gdzie mozna kupic taki przeplywomierz w ludzkiej cenie - bo 1000 pln z hurtownii powala...
- macie jakis inny pomysl ?
Aaaa jeszcze jedno - czujnik temp z kompa pokazuje -40 ;)
Sprawdz wezyk idacy od kolektora ssacego do czujnika cisnienia doladowania. Jak spadnie to nie bedzie mocy.
Sam czujnik tez mozna sprawdzic/podmienic.
A temp. otoczenia z kompa (-40) to przerwa w obwodzie czujnika lub w ogole brak czujnika temperatury.
Karolek
| | |