Grupy dyskusyjne   »   C5

C5



1 Data: Lipiec 16 2007 08:01:36
Temat: C5
Autor: MichałG 

Co oznacza komunikat 'anomalie antipollution'? (fr) "Antipollution fault"
(ang)
C5 (2004) po ok godz jazdy.
Wg instrukcji - "skontaktować sie z ASO". Czego sie spodziewać ?

Pozdrowienia
Michał



2 Data: Lipiec 16 2007 08:36:02
Temat: Re: C5
Autor: Blyskacz 

MichałG napisał(a):

Co oznacza komunikat 'anomalie antipollution'? (fr) "Antipollution fault"
(ang)
C5 (2004) po ok godz jazdy.
czyli pewnie diesel i klopoty z filtrem czastek stalych...

Wg instrukcji - "skontaktować sie z ASO". Czego sie spodziewać ?
generalnie duzych kosztow :(

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

3 Data: Lipiec 18 2007 10:59:41
Temat: Re: C5
Autor: MichałG 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

MichałG napisał(a):
Co oznacza komunikat 'anomalie antipollution'? (fr) "Antipollution fault"
(ang)
C5 (2004) po ok godz jazdy.
czyli pewnie diesel i klopoty z filtrem czastek stalych...

Wg instrukcji - "skontaktować sie z ASO". Czego sie spodziewać ?
generalnie duzych kosztow :(

Na szczeście tylko wymiana przewodu do 'elektozaworu' .... nie dopytywałem
jakiego- za 25,50 zł
:-)

Pozdrowienia
Michał

4 Data: Lipiec 16 2007 08:20:48
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 08:01:36 +0200, MichałG napisał(a):

Co oznacza komunikat 'anomalie antipollution'? (fr) "Antipollution fault"
(ang)
C5 (2004) po ok godz jazdy.
Wg instrukcji - "skontaktować sie z ASO". Czego sie spodziewać ?

Masz spore szanse, że błąd zniknie, choć jeżeli masz FAP to może po prostu
trzeba uzupełnić płyn. Zestaw w całkiem sensownej cenie jest do kupienia w
Intercarsie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

5 Data: Lipiec 16 2007 00:23:57
Temat: Re: C5
Autor:

On 16 Lip, 08:01, "MichałG"  wrote:

Co oznacza komunikat 'anomalie antipollution'? (fr) "Antipollution fault"
(ang)
C5 (2004) po ok godz jazdy.
Wg instrukcji - "skontaktować sie z ASO". Czego sie spodziewać ?

Pozdrowienia
Michał


HDI ??
Pewnie ciecz do dopalacza się kończy, albo skończyła ;)

Parę groszy musisz szykować :D

Pozdro !!

6 Data: Lipiec 16 2007 09:39:57
Temat: Re: C5
Autor: Hektor 

Użytkownik  napisał

HDI ??
Pewnie ciecz do dopalacza się kończy, albo skończyła ;)

Parę groszy musisz szykować :D

Tak z ciekawosci, ile kosztuje taki plyn i na ile starcza ?

Zbigniew Kordan

7 Data: Lipiec 16 2007 08:57:51
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 09:39:57 +0200, Hektor napisał(a):

Tak z ciekawosci, ile kosztuje taki plyn i na ile starcza ?

płyn kosztuje od 50 do 300 zł / litr i starcza bardzo różnie, bo komputer
sam go dozuje, ale są to tysiące kilometrów - 2, 3 do 4

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

8 Data: Lipiec 16 2007 10:11:18
Temat: Re: C5
Autor: Blyskacz 

Waldek Godel napisał(a):

płyn kosztuje od 50 do 300 zł / litr i starcza bardzo różnie, bo komputer
sam go dozuje, ale są to tysiące kilometrów - 2, 3 do 4

chyba cos Ci sie pokrecilo...
Na przykladzie 206 HDI 2.0, zbiornik na plyn eloys na cos kolo 6l i starcza na okolo 80-120kkm zaleznie od jakosci paliwa i stylu jazdy...
Co do kosztow... gdzie mozna kupic ten plyn za 50zl ?

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

9 Data: Lipiec 16 2007 10:25:21
Temat: Re: C5
Autor: MichałG 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Waldek Godel napisał(a):

płyn kosztuje od 50 do 300 zł / litr i starcza bardzo różnie, bo komputer
sam go dozuje, ale są to tysiące kilometrów - 2, 3 do 4

chyba cos Ci sie pokrecilo...
Na przykladzie 206 HDI 2.0, zbiornik na plyn eloys na cos kolo 6l i
starcza na okolo 80-120kkm zaleznie od jakosci paliwa i stylu jazdy...
Co do kosztow... gdzie mozna kupic ten plyn za 50zl ?

c5 kupiełem z przebiegiem ok. 50kkm (pewny - nie krecony) . teraz ma ok
110kkm
- nic nie było do tej pory uzupełniane - oprócz oleju... :-) i płynu do
stryskiwaczy... - acha... od jakiegoś czasu zgłasza - 'uzupełnij płyn ' -
pomimo pełnego zbiorniczka. Podobno styki czujnika zaśniedziały. Czy tak ?
Pozdr.
M.

10 Data: Lipiec 16 2007 09:45:30
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 10:11:18 +0200, Blyskacz napisał(a):

Na przykladzie 206 HDI 2.0, zbiornik na plyn eloys na cos kolo 6l i
starcza na okolo 80-120kkm zaleznie od jakosci paliwa i stylu jazdy...

eee... jjjasne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

11 Data: Lipiec 16 2007 11:49:49
Temat: Re: C5
Autor: J.F. 

On Mon, 16 Jul 2007 10:11:18 +0200,  Blyskacz wrote:

Waldek Godel napisał(a):
płyn kosztuje od 50 do 300 zł / litr i starcza bardzo różnie, bo komputer
sam go dozuje, ale są to tysiące kilometrów - 2, 3 do 4

chyba cos Ci sie pokrecilo...
Na przykladzie 206 HDI 2.0, zbiornik na plyn eloys na cos kolo 6l i
starcza na okolo 80-120kkm zaleznie od jakosci paliwa i stylu jazdy...
Co do kosztow... gdzie mozna kupic ten plyn za 50zl ?

A co to jest za plyn ?
Mocznik jak w AdBlue ?

J.

12 Data: Lipiec 16 2007 11:57:05
Temat: Re: C5
Autor: Blyskacz 

J.F. napisał(a):

A co to jest za plyn ?
w skrocie - plyn "na bazie" Ce, dodany do paliwa sprawia, ze powstale czastki sadzy spalaja sie w nizszych temperaturach - mozliwych do uzyskania w wydechu poprzez stosowne dawkowanie paliwa i katowanie silnika.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

13 Data: Lipiec 16 2007 11:19:16
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 11:57:05 +0200, Blyskacz napisał(a):

w skrocie - plyn "na bazie" Ce, dodany do paliwa sprawia, ze powstale
czastki sadzy spalaja sie w nizszych temperaturach - mozliwych do
uzyskania w wydechu poprzez stosowne dawkowanie paliwa i katowanie silnika.

eeee... po raz kolejny jjjjasne... z każdą chwilą doganiasz Płaszczyca na
niezagrożonej do tej pory głównego guru od francuskiej motoryzacji

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

14 Data: Lipiec 16 2007 12:39:08
Temat: Re: C5
Autor: Blyskacz 

Waldek Godel napisał(a):

eeee... po raz kolejny jjjjasne... z każdą chwilą doganiasz Płaszczyca na
niezagrożonej do tej pory głównego guru od francuskiej motoryzacji

Szanowny Pnie Waldku, pozycja guru zajeta jest od dawna przez Pana i gdzie mi tam sie z Panem mierzyc. Jesli masz cos konstruktywnego do napisania do prosze, bo poki co to piszesz glupoty w stylu litr plynu na   2-4kkm i nawet nie potrafisz przyznac sie do bledu.
Trolujesz i pozytku z Twoich postow tyle co z ...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

15 Data: Lipiec 16 2007 11:58:33
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 12:39:08 +0200, Blyskacz napisał(a):

Szanowny Pnie Waldku, pozycja guru zajeta jest od dawna przez Pana i
gdzie mi tam sie z Panem mierzyc. Jesli masz cos konstruktywnego do
napisania do prosze, bo poki co to piszesz glupoty w stylu litr plynu na
  2-4kkm i nawet nie potrafisz przyznac sie do bledu.
Trolujesz i pozytku z Twoich postow tyle co z ...

No twoje posty dają pożytek w postaci ubawu. Co prawda nie mam w zwyczaju
bawić się w niańkę dla osób z upośledzoną zdolnością korzystania z gugla,
ale ktoś jeszcze może te brednie wziąść za prawdę i uwierzyć.

Płyn jest dozowany przez komputer, który mierzy różnicę ciśnień przed i za
FAP i z tego oblicza stopień zapchania.
Płyn plus takie ustawienie silnika, żeby PODNIEŚĆ temperaturę spalin, co
pozwala rozgrzać mocniej filtr a to pozwala dopalić cząstki zatykające
filtr.

Decyduje o tym komputer silnika, powinna też się zapalić lampka lub pokazać
napis na komputerze, co informuje kierowcę, że przez 10 minut powinien
postarać się utrzymać prędkość obrotową silnika powyżej 1400 obrotów.
Jeżeli to się nie uda (np jazda w mieście), komputer powinien podjąć
kolejną próbę po 30 minutach. Niemożność wypalenia filtra (jazda w mieście,
brak płynu) jest jedną z przyczyn komunikatu o błędzie. Jeżeli nie zniknie
po krótkim czasie należy jechać do serwisu i dokonać wypalenia serwisowego
(jeżeli brak wypalenia przez komputer silnika był przyczyną komunikatu).

Jeżeli faktycznie brak wypalenia jest przyczyną komunikatu, nie należy tego
lekceważyć, bo filtr będzie się zatykał coraz bardziej, aż w końcu silnik
przełączy się na tryb serwisowy. Można też doprowadzić do konieczności
przedwczesnej wymiany filtra.

I jeżdząc na normalnym paliwie z silnikiem nie rzezanym przez kowala, pełen
zbiornik płynu ELOYS starcza naprawdę tysiące kilometrów, do 60-70 kkm.
Żywotność filtra FAP powinna się kształtować w granicach 80-120 kkm.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

16 Data: Lipiec 16 2007 13:17:38
Temat: Re: C5
Autor: Blyskacz 

Waldek Godel napisał(a):

Płyn plus takie ustawienie silnika, żeby PODNIEŚĆ temperaturę spalin, co
pozwala rozgrzać mocniej filtr a to pozwala dopalić cząstki zatykające
filtr.
lol... plyn eolys nie podnosi temperatury...
plyn powoduje obnizenie wymaganej temperatury spalania sadzy poprzez jej modyfikacje, a katowanie umozliwia uzyskanie tejze, co napisalem w 1szym poscie, ale oczywiscie takiemu specowi jak Ty czytanie ze zrozumieniem jest obce...
"The EOLYS^(TM) fuel-borne catalyst facilitates this regeneration by significantly lowering the light-off temperature of the soot and by moderating the exotherm of the resulting"

cytat ze strony producenta  :
http://www.rhodia-ec.com/site_ec_us/catalysis/index_automotive.htm

po krótkim czasie należy jechać do serwisu i dokonać wypalenia serwisowego
czyli katowania.. bo inaczej tego nazwac nie mozna...

I jeżdząc na normalnym paliwie z silnikiem nie rzezanym przez kowala, pełen
zbiornik płynu ELOYS starcza naprawdę tysiące kilometrów, do 60-70 kkm.
Żywotność filtra FAP powinna się kształtować w granicach 80-120 kkm.
no i teraz wroc i przeczytaj jeszcze raz co sam napisales w 1szym poscie i co ja odpowiedzialem... czytaj,  az zrozumiesz.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

17 Data: Lipiec 16 2007 12:55:03
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 13:17:38 +0200, Blyskacz napisał(a):

po krótkim czasie należy jechać do serwisu i dokonać wypalenia serwisowego
czyli katowania.. bo inaczej tego nazwac nie mozna...

Owszem, można.


I jeżdząc na normalnym paliwie z silnikiem nie rzezanym przez kowala, pełen
zbiornik płynu ELOYS starcza naprawdę tysiące kilometrów, do 60-70 kkm.
Żywotność filtra FAP powinna się kształtować w granicach 80-120 kkm.
no i teraz wroc i przeczytaj jeszcze raz co sam napisales w 1szym poscie
i co ja odpowiedzialem... czytaj,  az zrozumiesz.

nie zauważylem drugiego "k" - w zakresie tego - przepraszam.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

18 Data: Lipiec 16 2007 14:08:12
Temat: Re: C5
Autor: Blyskacz 

Waldek Godel napisał(a):

Owszem, można.

uruchamialem ta procedure kilkukrotnie i patrzac na "prace" silnika z niczym innym mi sie nie kojarzylo...
Jak juz jestes taki mily to jeszcze napisz nam tu wszystkim, gdzie mozna kupic ten plyn  50zl/1l, mysle ze wielu bedzie Ci dziekowac...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

19 Data: Lipiec 16 2007 13:39:20
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 14:08:12 +0200, Blyskacz napisał(a):

uruchamialem ta procedure kilkukrotnie i patrzac na "prace" silnika z
niczym innym mi sie nie kojarzylo...
Jak juz jestes taki mily to jeszcze napisz nam tu wszystkim, gdzie mozna
kupic ten plyn  50zl/1l, mysle ze wielu bedzie Ci dziekowac...


Bywały na alledrogo. W Niemczech 5 litrów kosztuje 110 euro, więc niewiele
więcej. Był też w Intercarsie, co po różnych zniżkach jakie tam można mieć
daje cenę niewiele wyższą niż 50 zł
Ten płyn generalnie nie jest drogi, zwłaszcza biorąc pod uwagę na ile
starcza, to tylko prorynkowe działania polskich ASO dają takie wspaniałe
ceny.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

20 Data: Lipiec 16 2007 14:48:46
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości news:
....

Jak juz jestes taki mily to jeszcze napisz nam tu wszystkim, gdzie mozna
kupic ten plyn  50zl/1l, mysle ze wielu bedzie Ci dziekowac...


Bywały na alledrogo. W Niemczech 5 litrów kosztuje 110 euro, więc niewiele
więcej. Był też w Intercarsie, co po różnych zniżkach jakie tam można mieć
daje cenę niewiele wyższą niż 50 zł
Ten płyn generalnie nie jest drogi, zwłaszcza biorąc pod uwagę na ile
starcza, to tylko prorynkowe działania polskich ASO dają takie wspaniałe
ceny.

Czy toto jest tylko w HDI, czy inne diesle też wymagają takich inwestycji w płyny?
Chodzi mi zwłaszcza o fiatowskie multijety, jako że zamierzam na rzecz tkowego porzucić eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli technicznej...

21 Data: Lipiec 16 2007 13:57:52
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 14:48:46 +0200, Cavallino napisał(a):


Czy toto jest tylko w HDI, czy inne diesle też wymagają takich inwestycji w
płyny?
Chodzi mi zwłaszcza o fiatowskie multijety, jako że zamierzam na rzecz
tkowego porzucić eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli
technicznej...

Są, zwłaszcza jeżeli to jest 2.0JTD albo 2.2JTD :-))))))))))))

Ale może po prostu porzuć eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli
technicznej i zacznij eksploatację tych udanych.


PS.
Jakbyś nie załapał- Fiat PRODUKUJE tylko silniki 1.9JTD i 2.4 JTD.
Pozostałe to silniki innych producentów - 1.3 to Isuzu, 2.0 i 2,2 to
silniki PSA.
Silnik 2.5 TDI to - zgodnie z opisem - silnik VAG

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

22 Data: Lipiec 16 2007 15:56:55
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 14:57,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jakbyś nie załapał- Fiat PRODUKUJE tylko silniki 1.9JTD i 2.4 JTD.
Pozostałe to silniki innych producentów - 1.3 to Isuzu, 2.0 i 2,2 to
                                             ^^^^^^^^^^^^
Coraz gorzej z Tobą - przemyśl (sprawdź) co napisałeś

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

23 Data: Lipiec 16 2007 15:01:32
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 15:56:55 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Jakbyś nie załapał- Fiat PRODUKUJE tylko silniki 1.9JTD i 2.4 JTD.
Pozostałe to silniki innych producentów - 1.3 to Isuzu, 2.0 i 2,2 to
                                             ^^^^^^^^^^^^
Coraz gorzej z Tobą - przemyśl (sprawdź) co napisałeś

Możesz podkręcić jasność wypowiedzi? Ja póki co podtrzymuję swoją.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

24 Data: Lipiec 16 2007 16:31:51
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 16:01,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jakbyś nie załapał- Fiat PRODUKUJE tylko silniki 1.9JTD i 2.4 JTD.
Pozostałe to silniki innych producentów - 1.3 to Isuzu, 2.0 i 2,2 to
                                             ^^^^^^^^^^^^
Coraz gorzej z Tobą - przemyśl (sprawdź) co napisałeś

Możesz podkręcić jasność wypowiedzi? Ja póki co podtrzymuję swoją.

Jeden z wielu dostępnych rozjaśniaczy znalezionych na googlu ;):
http://www.moto.bydgoszcz.pl/index.php?op=T1&ida=72&PHPSESSID=8834cc9acd89027d2b0dbb1e608a368f
rozdział - silnik: polska specjalność

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

25 Data: Lipiec 16 2007 15:47:59
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 16:31:51 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Jeden z wielu dostępnych rozjaśniaczy znalezionych na googlu ;):
http://www.moto.bydgoszcz.pl/index.php?op=T1&ida=72&PHPSESSID=8834cc9acd89027d2b0dbb1e608a368f
rozdział - silnik: polska specjalność

No i? Wciąż podtrzymuję, że to jest silnik produkowany przez Isuzu
(należące do GM), w fabryce Isuzu w Tychach.
Fiat ma udziały w spółce, ale to wciąż fabryka Isuzu/GM:
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Powertrain

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

26 Data: Lipiec 16 2007 18:59:14
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 16:47,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Mon, 16 Jul 2007 16:31:51 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Jeden z wielu dostępnych rozjaśniaczy znalezionych na googlu ;):
http://www.moto.bydgoszcz.pl/index.php?op=T1&ida=72&PHPSESSID=8834cc9acd89027d2b0dbb1e608a368f
rozdział - silnik: polska specjalność

No i? Wciąż podtrzymuję, że to jest silnik produkowany przez Isuzu
(należące do GM), w fabryce Isuzu w Tychach.
Fiat ma udziały w spółce, ale to wciąż fabryka Isuzu/GM:
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Powertrain


Isuzu nigdy nie było w jakikolwiek sposób zaangażowane w Fiat GM Powertrain w *Bielsku-Białej* :)
http://www.fiat-gm-pwt.pl/    - znajdź mi choć jedną wzmiankę o Isuzu.

Isuzu ma zasadniczy wkład w silniki 1.7 i 3.0 CDTI stosowane przez GM, ale te są produkowane w Kaiserslautern. Tam też są zresztą produkowane też silniki 1.9 opracowane przez Fiata.

Wiesz co... - a, zamiast tego kilka linków:
http://www.fiat.pl/img/world/download/GrupaFiatwPolsce.pdf
strona 27
http://www.fiatgroup.com/comuni/php/file_get.php?w=LY15CBX4YG915XY5AO5X
całość.

Proponuję pozostać przy francuzach, chyba że i w tej dziedzinie masz podobnie powalającą wiedzę (co sugeruje ostatni wątek o filtrach FAP ;) ).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

27 Data: Lipiec 16 2007 18:02:04
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 18:59:14 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Isuzu nigdy nie było w jakikolwiek sposób zaangażowane w Fiat GM
Powertrain w *Bielsku-Białej* :)
http://www.fiat-gm-pwt.pl/    - znajdź mi choć jedną wzmiankę o Isuzu.

Przeczytałeś cokolwiek z linku który podałem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

28 Data: Lipiec 16 2007 19:26:45
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 19:02,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Mon, 16 Jul 2007 18:59:14 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Isuzu nigdy nie było w jakikolwiek sposób zaangażowane w Fiat GM Powertrain w *Bielsku-Białej* :)
http://www.fiat-gm-pwt.pl/    - znajdź mi choć jedną wzmiankę o Isuzu.

Przeczytałeś cokolwiek z linku który podałem?

Nie płaszczycuzuj - przeczytałem łącznie z linkami - przy okazji znalazłem to :) :
"GM sold its 8% stake in Isuzu on April 11, 2006" o czym nie wiedziałem.

Silnik 1,3 MultiJet jest konstrukcją Fiata, wytwarzaną w fabryce będącej JoinVenture Fiata i GM w Bielsku-Białej. Silnik ten nie miał i nie ma nic wspólnego z Isuzu!
Jeśli jest inaczej to poproszę o dowód
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

29 Data: Lipiec 16 2007 18:52:17
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 16 Jul 2007 14:48:46 +0200, Cavallino napisał(a):


Czy toto jest tylko w HDI, czy inne diesle też wymagają takich inwestycji w
płyny?
Chodzi mi zwłaszcza o fiatowskie multijety, jako że zamierzam na rzecz
tkowego porzucić eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli
technicznej...

Są, zwłaszcza jeżeli to jest 2.0JTD albo 2.2JTD :-))))))))))))

Ale może po prostu porzuć eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli
technicznej i zacznij eksploatację tych udanych.

Uważasz że to była odpowiedź na pytanie?




PS.
Jakbyś nie załapał- Fiat PRODUKUJE tylko silniki 1.9JTD i 2.4 JTD.

Właśnie o  1.9 multijet chodzi.


Pozostałe to silniki innych producentów - 1.3 to Isuzu, 2.0 i 2,2 to
silniki PSA.

W jakim sensie 1.3 multijet to Isuzu?
Ta fabryka w Polsce należy do Isuzu?

30 Data: Lipiec 16 2007 18:05:14
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 18:52:17 +0200, Cavallino napisał(a):

Ale może po prostu porzuć eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej
myśli
technicznej i zacznij eksploatację tych udanych.

Uważasz że to była odpowiedź na pytanie?



Myślę że to może być odpowiedź na problemy.


W jakim sensie 1.3 multijet to Isuzu?
Ta fabryka w Polsce należy do Isuzu?

Żeby nie denerwować Mirka - należy do GM i Fiata i wszystko wskazuje na to,
że wkrótce będzie należeć tylko do GM.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

31 Data: Lipiec 16 2007 19:15:34
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 16 Jul 2007 18:52:17 +0200, Cavallino napisał(a):

Ale może po prostu porzuć eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej
myśli
technicznej i zacznij eksploatację tych udanych.

Uważasz że to była odpowiedź na pytanie?



Myślę że to może być odpowiedź na problemy.

Ale na jakie problemy?
Z Fiatem?
Leje się do niego ten płyn czy nie? (bo tego dotyczyło pytanie).




W jakim sensie 1.3 multijet to Isuzu?
Ta fabryka w Polsce należy do Isuzu?

Żeby nie denerwować Mirka - należy do GM i Fiata

No właśnie tak mi się wydawało.
I że silnik 1.3 to adaptacja fiatowskiego JTD (tyle że tym razem ze zmniejszoną pojemnością) a nie czegokolwiek oplowskiego.
Trudno mówić że to nie jest silnik Fiata.

i wszystko wskazuje na to,
że wkrótce będzie należeć tylko do GM.

Co pewnie i tak nie będzie oznaczać że te silniki i części do nich jakkolwiek się zmienią czy znikną z Fiatów.

32 Data: Lipiec 16 2007 18:24:55
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 19:15:34 +0200, Cavallino napisał(a):

Ale na jakie problemy?
Z Fiatem?
Leje się do niego ten płyn czy nie? (bo tego dotyczyło pytanie).

Jeżeli masz filtr cząstek stałych to się leje.
To samo dotyczy silnika HDI - jest mnóstwo silników, zwłaszcza 2.0 8v które
nie mają filtra i nie leje się płynów.

Silniki 2.0 16v JTD oraz 2.2 16v JTD są silnikami PSA i ZTCW mają FAP oraz
leje się płyn. Wiem, że są silniki 1.9JTD bez filtra. Ale nie wiem czy są
1.9JTD z filtrem.

No właśnie tak mi się wydawało.
I że silnik 1.3 to adaptacja fiatowskiego JTD (tyle że tym razem ze
zmniejszoną pojemnością) a nie czegokolwiek oplowskiego.
Trudno mówić że to nie jest silnik Fiata.

Nie jest, bo to nie jest adaptacja. To jest całkowicie nowa konstrukcja GM
we współpracy Fiata, z której ten ostatni się właśnie wycofuje.
Identycznie jest z silnikiem 2.7HDI, który jest silnikiem PSA we współpracy
z Fordem, różnica jest taka, że Ford się nie wycofuje.
Nie ma on nic wspólnego z silnikami 2.0 i 2,2 poza technologią. Identycznie
jest z 1.3  JTD/CDTI

Co pewnie i tak nie będzie oznaczać że te silniki i części do nich
jakkolwiek się zmienią czy znikną z Fiatów.

A tego nigdzie nie pisałem - zresztą byłoby to z ich strony wielką głupota,
bo to świetne silniki.
2.0 JTD też nie znikną, bo Multivany schodzą z taśm fabryki PSA i do takich
silników są przystosowane. Itp. itd.
Pisałem natomiast, że tylko silniki 1.9JTD i 2.4JTD są rzeczywiście
fiatowskie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

33 Data: Lipiec 16 2007 19:30:51
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości news:

Pisałem natomiast, że tylko silniki 1.9JTD i 2.4JTD są rzeczywiście
fiatowskie.

No i o nie pytam (1.9).
Zresztą zależy jak na to patrzeć, dla mnie silnik robiony przez SWOJĄ spółkę zależną (1.3) dalej jest własnym silnikiem.
Rozwód Fiata z GM nic tu nie zmienia.

34 Data: Lipiec 16 2007 18:43:15
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 19:30:51 +0200, Cavallino napisał(a):

Zresztą zależy jak na to patrzeć, dla mnie silnik robiony przez SWOJĄ spółkę
zależną (1.3) dalej jest własnym silnikiem.
Rozwód Fiata z GM nic tu nie zmienia.

Poza tym, że to przestanie być ich spółka zależna?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

35 Data: Lipiec 16 2007 19:57:07
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 19:43,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Mon, 16 Jul 2007 19:30:51 +0200, Cavallino napisał(a):

Zresztą zależy jak na to patrzeć, dla mnie silnik robiony przez SWOJĄ spółkę zależną (1.3) dalej jest własnym silnikiem.
Rozwód Fiata z GM nic tu nie zmienia.

Poza tym, że to przestanie być ich spółka zależna?

Jakie to ma znaczenie *po* skonstruowaniu silnika?
Jakie znaczenie ma kto robi silnik do faktu kto go skonstruował?

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Zakład w Kaiserslautern jest własnością GM od zawsze - czy to oznacza, że silniki 1.7, 1.9 i 3.0 CDTI są konstrukcją GM?
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

36 Data: Lipiec 17 2007 09:47:23
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 16 Jul 2007 19:30:51 +0200, Cavallino napisał(a):

Zresztą zależy jak na to patrzeć, dla mnie silnik robiony przez SWOJĄ spółkę
zależną (1.3) dalej jest własnym silnikiem.
Rozwód Fiata z GM nic tu nie zmienia.

Poza tym, że to przestanie być ich spółka zależna?

Rozwód już nastąpił, a spółka jest dalej zależna.
Poza tym obrazowo - po rozwodzie rodziców dzieci dalej są dziećmi OBOJGA rodziców, niezależnie od tego komu przyznano opiekę.

37 Data: Lipiec 16 2007 19:53:20
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 19:24,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

I że silnik 1.3 to adaptacja fiatowskiego JTD (tyle że tym razem ze zmniejszoną pojemnością) a nie czegokolwiek oplowskiego.
Trudno mówić że to nie jest silnik Fiata.

Nie jest, bo to nie jest adaptacja. To jest całkowicie nowa konstrukcja GM
we współpracy Fiata, z której ten ostatni się właśnie wycofuje.

Ale o czym Ty piszesz? To konstrukcja w 100% Fiata. To rzeczywiście nowa konstrukcja, ale Fiata - no może z niewielkim dotknięciem GM (ot tyle, żeby nic nie zepsuli) bo Opel nigdy nie miał sukcesów w konstruowaniu silników Diesla - zwłaszcza z systemem MultiJet ;).
Pisanie, że to konstrukcja GM we współpracy z Fiatem to jak pisanie, że FSO skonstruowało Aveo we współpracy z GM DAT - litości!
A końcówkę zdania to bardziej po Polsku by trzeba było napisać, bo zrozumiana bezpośrednio sugeruje, że Fiat wycofuje się z silnika 1.3 co oczywiście jest nieprawdą (bo ze współpracy z Fiatem to GM się wycofuje a nie odwrotnie).
http://www.moto-portal.pl/glowna/Aktualnosci/Fiat_500_triumfalny_powrot_4285.html
Sam o tym piszesz dalej i tylko dzięki temu można to zrozumieć.

Use google Waldek - częściej niż do tego zachęcasz ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

38 Data: Lipiec 16 2007 19:23:02
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 19:53:20 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

konstrukcja, ale Fiata - no może z niewielkim dotknięciem GM (ot tyle,
żeby nic nie zepsuli) bo Opel nigdy nie miał sukcesów w konstruowaniu
silników Diesla - zwłaszcza z systemem MultiJet ;).

Aleś ty uparty. Czy to znaczy, że silniki 2.0 HDI też są konstrukcji Fiata?
Bo są Fiaty Ulyssee 2.0 JTDS Multijet.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

39 Data: Lipiec 17 2007 09:49:14
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 16 Jul 2007 19:53:20 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

konstrukcja, ale Fiata - no może z niewielkim dotknięciem GM (ot tyle,
żeby nic nie zepsuli) bo Opel nigdy nie miał sukcesów w konstruowaniu
silników Diesla - zwłaszcza z systemem MultiJet ;).

Aleś ty uparty. Czy to znaczy, że silniki 2.0 HDI też są konstrukcji Fiata?

A w jakim Fiacie są one stosowane?


Bo są Fiaty Ulyssee 2.0 JTDS Multijet.

Ano - i to jest akurat wspólne auto ze znaczkiem Fiata, w przeciwieństwie do Bravo, Linei czy Punto.
Stąd i silnik obcy.
Coś jak 1.6 benzynowy w Seidici.

40 Data: Lipiec 17 2007 09:25:32
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 09:49:14 +0200, Cavallino napisał(a):

A w jakim Fiacie są one stosowane?

Bo są Fiaty Ulyssee 2.0 JTDS Multijet.

właśnie  w tym. I podejrzewam jeszcze, że w Scudo.

Ano - i to jest akurat wspólne auto ze znaczkiem Fiata, w przeciwieństwie do

Ale już w Ducato masz różne wynalazki - od własnych po folcfagenowskie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

41 Data: Lipiec 17 2007 10:38:07
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości news:

Bo są Fiaty Ulyssee 2.0 JTDS Multijet.

właśnie  w tym. I podejrzewam jeszcze, że w Scudo.

Ano - i to jest akurat wspólne auto ze znaczkiem Fiata, w przeciwieństwie do

Ale już w Ducato masz różne wynalazki - od własnych po folcfagenowskie.

Tyle że mnie nic z tej kategorii nie interesuje, nie potrzebuję ani ciężarówki, ani autobusu.

42 Data: Lipiec 17 2007 13:14:53
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 20:23, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Mon, 16 Jul 2007 19:53:20 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

konstrukcja, ale Fiata - no może z niewielkim dotknięciem GM (ot tyle, żeby nic nie zepsuli) bo Opel nigdy nie miał sukcesów w konstruowaniu silników Diesla - zwłaszcza z systemem MultiJet ;).

Aleś ty uparty. Czy to znaczy, że silniki 2.0 HDI też są konstrukcji Fiata?
Bo są Fiaty Ulyssee 2.0 JTDS Multijet.


O takim to ja nie słyszałem - google wyrzuca kilka dziwnych linków jedynie.
Jest więcej linków do 2.0 JTD multijet lub 2.2 JTD multijet, ale to strony nieoficjalne - na stronach Fiata znalazłem przy tych silnikach (w odróżnieniu od 1.3 i 1.9) tylko m-jet lub mjet.
Jednak nie w tym problem - napisałeś bzdurę, że 1.3 jest silnikiem Isuzu i ciągle spychasz dyskusję na manowce zamiast przyznać się do błędu :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

43 Data: Lipiec 17 2007 12:31:12
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 13:14:53 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

O takim to ja nie słyszałem - google wyrzuca kilka dziwnych linków jedynie.
Jest więcej linków do 2.0 JTD multijet lub 2.2 JTD multijet, ale to
strony nieoficjalne - na stronach Fiata znalazłem przy tych silnikach (w
odróżnieniu od 1.3 i 1.9) tylko m-jet lub mjet.

http://42.pl/u/t8o

Jednak nie w tym problem - napisałeś bzdurę, że 1.3 jest silnikiem Isuzu
i ciągle spychasz dyskusję na manowce zamiast przyznać się do błędu :)

eee... jjjasne
http://www.gm.com/automotive/gmpowertrain/
http://www.motoforum.pl/news/fullnews.php?id=133

"Opracowany przez GM Powertrain i Fiata szesnastozaworowy silnik o
pojemności skokowej 1248 ccm..."

Przypominam, że GM miało gówniane własne diesle, te które były dobre,
pochodziły właśnie z fabryk przejętych wraz z marką Isuzu.
Następnie GM zrobił dokładnie to samo co BMW z Roverem/Mini - zabrało to co
najlepsze, a resztę sprzedało. Technologię i konstrukcję nad którą
pracowali razem z Fiatem włożyli do Powetraina.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

44 Data: Lipiec 17 2007 13:47:42
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 17 Jul 2007 13:14:53 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

O takim to ja nie słyszałem - google wyrzuca kilka dziwnych linków jedynie.
Jest więcej linków do 2.0 JTD multijet lub 2.2 JTD multijet, ale to
strony nieoficjalne - na stronach Fiata znalazłem przy tych silnikach (w
odróżnieniu od 1.3 i 1.9) tylko m-jet lub mjet.

http://42.pl/u/t8o

"Nie ma wyników w wybranym(-ych) języku(-ach)."


Czyli piszesz o czymś czego w Polsce nie ma.

"Opracowany przez GM Powertrain i Fiata szesnastozaworowy silnik o
pojemności skokowej 1248 ccm..."

Przypominam, że GM miało gówniane własne diesle, te które były dobre,
pochodziły właśnie z fabryk przejętych wraz z marką Isuzu.
Następnie GM zrobił dokładnie to samo co BMW z Roverem/Mini - zabrało to co
najlepsze, a resztę sprzedało. Technologię i konstrukcję nad którą
pracowali razem z Fiatem włożyli do Powetraina.

A tak naprawdę - technologię FIATA wykorzystali w Powertrain do stworzenia mniejszej wersji silnika, na wzór większych, istniejących we Fiacie od 10 lat.

45 Data: Lipiec 17 2007 12:49:24
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 13:47:42 +0200, Cavallino napisał(a):

Czyli piszesz o czymś czego w Polsce nie ma.

No i zniknąłeś producenta tych silników...

A tak naprawdę - technologię FIATA wykorzystali w Powertrain do stworzenia
mniejszej wersji silnika, na wzór większych, istniejących we Fiacie od 10
lat.

A i owszem, bo common rail to pomysł Fiata, jak najbardziej i
bezapelacyjnie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

46 Data: Lipiec 17 2007 14:12:15
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 17 Jul 2007 13:47:42 +0200, Cavallino napisał(a):

Czyli piszesz o czymś czego w Polsce nie ma.

No i zniknąłeś producenta tych silników...

W Polsce nigdy go nie było jeśli o to chodzi.



A tak naprawdę - technologię FIATA wykorzystali w Powertrain do stworzenia
mniejszej wersji silnika, na wzór większych, istniejących we Fiacie od 10
lat.

A i owszem, bo common rail to pomysł Fiata, jak najbardziej i
bezapelacyjnie.

I dlatego że im nieźle wyszło JTD, to na bazie większego JTD zbudowali wraz z GM mniejszy.

47 Data: Lipiec 17 2007 13:39:13
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 14:12:15 +0200, Cavallino napisał(a):

No i zniknąłeś producenta tych silników...

W Polsce nigdy go nie było jeśli o to chodzi.

Skoro go zniknąłeś...

I dlatego że im nieźle wyszło JTD, to na bazie większego JTD zbudowali wraz
z GM mniejszy.

zbudowali jeszcze jakiś na bazie 1.9? Oprócz tego 1.3 zbudowanego od zera?
A to ciekawe.. a jakieś fakty?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

48 Data: Lipiec 17 2007 14:52:06
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości news:

I dlatego że im nieźle wyszło JTD, to na bazie większego JTD zbudowali wraz
z GM mniejszy.

zbudowali jeszcze jakiś na bazie 1.9? Oprócz tego 1.3 zbudowanego od zera?

Weź idź sobie podyskutuj ze ścianą.
Dorówna Ci uporem.

49 Data: Lipiec 17 2007 13:59:39
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 14:52:06 +0200, Cavallino napisał(a):

Weź idź sobie podyskutuj ze ścianą.
Dorówna Ci uporem.

nie, no skądże, oleję fakty, np. takie, że nawet citroenowski 1.6HDI nie ma
nic wspólnego z 2.0HDI, NIC poza technologią i producentem/konstruktorem.

A co dopiero taki 1.3 JTD Multijet/CDTI produkowany w technologii Common
Rail II przez zupełnie inną firmę.

Jeżeli jednak chcesz, to proszę, mogę ci przyznać - to jest zmniejszona
wersja starego 1.9JTD, wzięli piłkę, oberżnęli mu jeden cylinder, dopisali
dwójkę przy common rail i dup, już jest nowy silnik ze starego. Cieszysz
się? Brawo...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

50 Data: Lipiec 17 2007 15:05:22
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 17 Jul 2007 14:52:06 +0200, Cavallino napisał(a):

Weź idź sobie podyskutuj ze ścianą.
Dorówna Ci uporem.

nie, no skądże, oleję fakty

Właśnie to robisz.

, np. takie, że nawet citroenowski 1.6HDI

Mówimy o fiatowskim 1.3 JTD.
A on ma bardzo dużo wspólnego z 1.9 JTD, zdecydowanie więcej niż Z CZYMKOLWIEK ze stajni Opla, Isuzu etc.

A co dopiero taki 1.3 JTD Multijet/CDTI produkowany w technologii Common
Rail II przez zupełnie inną firmę.

Rozumiem, że jakby przenieść produkcję 1.9 do Tychów (albo odwrotnie) to NAGLE, bez żadnych zmian konstrukcyjnych, 1.3 stałby się jego bliźniakiem?
Nie czujesz że bredzisz?

51 Data: Lipiec 17 2007 14:25:31
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 15:05:22 +0200, Cavallino napisał(a):

Mówimy o fiatowskim 1.3 JTD.
A on ma bardzo dużo wspólnego z 1.9 JTD, zdecydowanie więcej niż Z
CZYMKOLWIEK ze stajni Opla, Isuzu etc.

Jasne.. mnóstwo.. jest dieslem z bezpośrednim wtryskiem, jest metalowy,
napędza samochody.. coś pominąłem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

52 Data: Lipiec 17 2007 14:01:27
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-17 13:31, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Tue, 17 Jul 2007 13:14:53 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

O takim to ja nie słyszałem - google wyrzuca kilka dziwnych linków jedynie.
Jest więcej linków do 2.0 JTD multijet lub 2.2 JTD multijet, ale to strony nieoficjalne - na stronach Fiata znalazłem przy tych silnikach (w odróżnieniu od 1.3 i 1.9) tylko m-jet lub mjet.

http://42.pl/u/t8o

Ty już czytać nie potrafisz :(
http://www.google.com/search?q=fiat+ulysse+2.0+jtds+multijet&btnG=Szukaj&hl=pl&client=opera&rls=pl

Jednak nie w tym problem - napisałeś bzdurę, że 1.3 jest silnikiem Isuzu i ciągle spychasz dyskusję na manowce zamiast przyznać się do błędu :)

eee... jjjasne http://www.gm.com/automotive/gmpowertrain/

Co niby ma oznaczać ten link?

http://www.motoforum.pl/news/fullnews.php?id=133

Informacja prasowa od GM Polska - ma wartość podobną do oświadczenia Fiata - tylko tam kolejność twórców była inna.

"Opracowany przez GM Powertrain i Fiata szesnastozaworowy silnik o
pojemności skokowej 1248 ccm..."

Ja w Oplu w Gliwicach codziennie spędzam ładnych kilka godzin - byłem przy wprowadzaniu Agili 1.3 CDTI i nieomal z pierwszej ręki (ludzie z Fiat GM Powertrain) wiem kto konstruował ten silnik - dlatego piszę z takim przekonaniem!
Dla uspokojenia dyskusji jestem nawet gotów przyznać, że GM miało większy wkład w konstrukcję tego silnika niż osobiście uważam, ale jeszcze raz *Isuzu* z tym silnikiem nie ma nic wspólnego!

Przypominam, że GM miało gówniane własne diesle, te które były dobre,
pochodziły właśnie z fabryk przejętych wraz z marką Isuzu.

Żadna fabryka Isuzu nie została przejęta przez GM - o czym Ty piszesz? GM podpisało umowę o współpracy (bodaj w 1971 roku), kupili (wymienili?) kilka procent akcji i potem utworzyli kilka JointVentures (nawet w Polsce w Tychach) i tyle:
http://www.isuzu.co.jp/world/investor/fact/gm.html

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

53 Data: Lipiec 17 2007 13:37:34
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 14:01:27 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

eee... jjjasne
http://www.gm.com/automotive/gmpowertrain/

Co niby ma oznaczać ten link?

Że Powertrain to przedsięwzięcie GM. Zgodnie z linkiem który podawałem ci
bodajże przedwczoraj, GM usiłował współpracować w Europie z Fiatem, ale
wszelkie rozmowy właśnie upadły i jesienią Powertrain Europe będzie znów
czysto GM.

Dla uspokojenia dyskusji jestem nawet gotów przyznać, że GM miało
większy wkład w konstrukcję tego silnika niż osobiście uważam, ale
jeszcze raz *Isuzu* z tym silnikiem nie ma nic wspólnego!

A nowe mini jest konstrukcją czysto BMW - przecież nawet nie ma takiej
firmy "Rover"....

Żadna fabryka Isuzu nie została przejęta przez GM - o czym Ty piszesz?
GM podpisało umowę o współpracy (bodaj w 1971 roku), kupili (wymienili?)
kilka procent akcji i potem utworzyli kilka JointVentures (nawet w
Polsce w Tychach) i tyle:
http://www.isuzu.co.jp/world/investor/fact/gm.html

Nie, no skądże, tego:
1971 GM signed a capital agreement with Isuzu.
tam zupełnie nie ma. <ROOOOOOOOOOOTFL>
aż do roku 2003:
2003 GM's share of Isuzu's capital was altered from 49% to 12%.
i następnie:
Isuzu and GM established a new joint venture company called GMI Diesel
Engineering Ltd. (GMIDEL) for powertrain systems.

Czyli robią fabrykę Powetrain, z jakimś udziałem GM i jakimś udziałem
Isuzu, z czego jeszcze 12% należy do GM. Więc ogóle Isuzu nie miało wpływu
na silniki diesla  GM, bo tego:
1997 Isuzu Motors Polska Sp. z o.o. was established in Poland to assemble
diesel engines for Adam Opel AG in Germany.
też nie ma

Równie inteligentnie możesz twierdzić, że France Telecom nie ma kontroli
nad Centertelem w PL.


Dobra, jak dla mnie EOT. Jak zaczniesz odróżniać słowa "produkcja" od
"konstrukcja" to chętnie wrócę do rozmowy.
(dla ścisłości - fakt, nie użyłem tego słowa na początku, bo to też nie
jest czysto ich konstrukcja, bo już w początkach projektu wszystko poszło
do Powetraina, tyle, że jeszcze w początkach fabryki w Tychach jedną z
opcji była produkcja ówcześnie przyszłych silników właśnie tam. Później
zdecydowano zrobić je jednak pod marką Powertrain, a poźniej dołączył się
Fiat ze swoimi technologiami które pomogły ulepszyć ten silnik)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

54 Data: Lipiec 17 2007 15:29:40
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-17 14:37,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Tue, 17 Jul 2007 14:01:27 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

eee... jjjasne http://www.gm.com/automotive/gmpowertrain/
Co niby ma oznaczać ten link?

Że Powertrain to przedsięwzięcie GM. Zgodnie z linkiem który podawałem ci

A czy ja napisałem gdzieś, że powertrain to nie GM?

bodajże przedwczoraj, GM usiłował współpracować w Europie z Fiatem, ale
wszelkie rozmowy właśnie upadły i jesienią Powertrain Europe będzie znów
czysto GM.

Nie usiłował, a współpracował - nawet w Oplu ludzie z purchasingu chodzili z logo Fiata i GM na koszulach.
No ale co to ma wspólnego z tematem?

Dla uspokojenia dyskusji jestem nawet gotów przyznać, że GM miało większy wkład w konstrukcję tego silnika niż osobiście uważam, ale jeszcze raz *Isuzu* z tym silnikiem nie ma nic wspólnego!

A nowe mini jest konstrukcją czysto BMW - przecież nawet nie ma takiej
firmy "Rover"....

Parafrazując - podkręć jasność wypowiedzi...

Żadna fabryka Isuzu nie została przejęta przez GM - o czym Ty piszesz? GM podpisało umowę o współpracy (bodaj w 1971 roku), kupili (wymienili?) kilka procent akcji i potem utworzyli kilka JointVentures (nawet w Polsce w Tychach) i tyle:
http://www.isuzu.co.jp/world/investor/fact/gm.html

Nie, no skądże, tego:
1971 GM signed a capital agreement with Isuzu.
tam zupełnie nie ma. <ROOOOOOOOOOOTFL>
aż do roku 2003:
2003 GM's share of Isuzu's capital was altered from 49% to 12%.
i następnie:
Isuzu and GM established a new joint venture company called GMI Diesel
Engineering Ltd. (GMIDEL) for powertrain systems.

Do k... nędzy a co ja Ci powyżej napisałem?


Czyli robią fabrykę Powetrain, z jakimś udziałem GM i jakimś udziałem
Isuzu, z czego jeszcze 12% należy do GM. Więc ogóle Isuzu nie miało wpływu
na silniki diesla  GM, bo tego:

Nie miało wpływu na 1.3 - zrozum, uwierz lub cokolwiek tam jeszcze, bo już siły nie mam.

1997 Isuzu Motors Polska Sp. z o.o. was established in Poland to assemble
diesel engines for Adam Opel AG in Germany.
też nie ma

Oczywiście, że nie! Oni mają udział w *produkcji* silnika 1.7 CDTI

Równie inteligentnie możesz twierdzić, że France Telecom nie ma kontroli
nad Centertelem w PL.

Co z nieprzystający do tematu przykład - lepszy jest taki (na dodatek prawdziwy) Centertel nie ma kontroli na France Telecom :)

Dobra, jak dla mnie EOT. Jak zaczniesz odróżniać słowa "produkcja" od
"konstrukcja" to chętnie wrócę do rozmowy.

No ale to właśnie Ty tego nie odróżniasz!

(dla ścisłości - fakt, nie użyłem tego słowa na początku, bo to też nie
jest czysto ich konstrukcja, bo już w początkach projektu wszystko poszło
do Powetraina, tyle, że jeszcze w początkach fabryki w Tychach jedną z
opcji była produkcja ówcześnie przyszłych silników właśnie tam. Później
zdecydowano zrobić je jednak pod marką Powertrain, a poźniej dołączył się
Fiat ze swoimi technologiami które pomogły ulepszyć ten silnik)

BIELSKO BIAŁA - mówi Ci to coś?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

55 Data: Lipiec 17 2007 14:54:10
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 15:29:40 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

A nowe mini jest konstrukcją czysto BMW - przecież nawet nie ma takiej
firmy "Rover"....


Kupiono fabrykę, wzięto najlepsze technologie i rozwiązania i przeniesiono
do innej, własnej fabryki, po czym pierwszą fabrykę sprzedano.
Nie dokładnie to samo, ale coś bardzo podobnego zrobił GM z Isuzu.
Zdążyli zrobić silnik 1.7 oraz przygotować 1.3, który został dokończony
wspólnie z Fiatem.

Dokończony - nie zrobiony od zera, albo z silnika 1.9 jak się roi
Cavallino.
Zapewne rozwiązania CR2 przygotowywane przez Fiata miały znakomity wpływ na
świetne parametry tego silnika, ale osprzęt to jedno, a zasadnicza
konstrukcja to drugie.

Wracając jeszcze raz do PSA - identyczną sytuację masz z silnikami 1.6 16v
HDI.
Przyszedł Ford, zrobili wspólną fabrykę, rozwiązania Forda pomogły znacznie
ulepszyć te silniki, obydwie firmy są właścicielami fabryki, mają swoją
własną nazwę (TDCI) ale jednak częściej się mówi, że to są silniki PSA w
Fordzie niż silniki Forda w Citroenie/Peugeocie.
Tyle wspólnego. I jedna ZASADNICZA różnica - PSA od wielu lat miało WŁASNE
technologie diesli i produkowało świetne i trwałe silniki. DOKŁADNIE na
odwrót niż GM/Opel, który nie umiał tego zrobić. Robił albo padliny, albo
kupował inne (czasem jeszcze gorsze padliny, jak TDS w Omegach).
Wszystkie dobre diesle w Oplach pochodziły przez lata od Isuzu. GM
sprzedając fabrykę (fabryki, firmę) zostawiło sobie technologię, podobnie
jak BMW zostawiło sobie Mini i prawa do marki i konstrukcji.
Napiszesz, że BMW SKONSTRUOWAŁO Mini? Nie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

56 Data: Lipiec 17 2007 16:03:13
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości news:

Nie dokładnie to samo, ale coś bardzo podobnego zrobił GM z Isuzu.
Zdążyli zrobić silnik 1.7 oraz przygotować 1.3, który został dokończony
wspólnie z Fiatem.

Taka jest Twoja wersja?
A cokolwiek na jej potwierdzenie masz?

Bo to, że to Fiat umiał robić diesle cr, a nie Isuzu czy GM to prawda znana powszechnie.
O tym że GM miał cokolwiek z tego silnika ZANIM Fiat się przyłączył pierwsze słyszę.




Dokończony - nie zrobiony od zera, albo z silnika 1.9 jak się roi
Cavallino.
Zapewne rozwiązania CR2 przygotowywane przez Fiata miały znakomity wpływ na
świetne parametry tego silnika, ale osprzęt to jedno, a zasadnicza
konstrukcja to drugie.

Sugerujesz że największym problemem jest zrobienie odlewu? ;-)


Tyle wspólnego. I jedna ZASADNICZA różnica - PSA od wielu lat miało WŁASNE
technologie diesli i produkowało świetne i trwałe silniki. DOKŁADNIE na
odwrót niż GM/Opel, który nie umiał tego zrobić. Robił albo padliny, albo
kupował inne (czasem jeszcze gorsze padliny, jak TDS w Omegach).
Wszystkie dobre diesle w Oplach pochodziły przez lata od Isuzu.

DO czasu kiedy GM wszedł w mariaż z Fiatem, posiadającym jeszcze lepsze diesle, co zaowocowało O NIEBO lepszym dieslem niż cokolwiek z rąk Isuzu.

GM
sprzedając fabrykę (fabryki, firmę) zostawiło sobie technologię

Ale czyją?
Isuzu czy Fiata?
Bo jak to drugie to zapewne masz rację.

57 Data: Lipiec 17 2007 16:09:51
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-17 15:54,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
....

Nie dokładnie to samo, ale coś bardzo podobnego zrobił GM z Isuzu.
Zdążyli zrobić silnik 1.7 oraz przygotować 1.3, który został dokończony
wspólnie z Fiatem.

Poproszę o źródło tej rewelacyjnej bzdury.
....

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

58 Data: Lipiec 17 2007 16:17:36
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-17 15:54,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie dokładnie to samo, ale coś bardzo podobnego zrobił GM z Isuzu.
Zdążyli zrobić silnik 1.7 oraz przygotować 1.3, który został dokończony
wspólnie z Fiatem.

http://www.fiatlcv.pl/index.php?pid=18&modelKey=0253D&engName=1.3%20Multijet%2016v

--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

59 Data: Lipiec 17 2007 16:35:54
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-17 15:54,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie dokładnie to samo, ale coś bardzo podobnego zrobił GM z Isuzu.
Zdążyli zrobić silnik 1.7 oraz przygotować 1.3, który został dokończony
wspólnie z Fiatem.

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.motogobex.pl/foto1/13multijet.jpg&imgrefurl=http://www.motogobex.pl/news.php%3Fid%3D44&h=345&w=526&sz=40&hl=pl&start=41&tbnid=P0Ph_5KSBFBLfM:&tbnh=87&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3Djtd%2B1.9%26start%3D40%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26c2coff%3D1%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DN

Jeszcze coś napisz...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

60 Data: Lipiec 17 2007 19:50:04
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości

Dnia 2007-07-17 15:54,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie dokładnie to samo, ale coś bardzo podobnego zrobił GM z Isuzu.
Zdążyli zrobić silnik 1.7 oraz przygotować 1.3, który został dokończony
wspólnie z Fiatem.

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.motogobex.pl/foto1/13multijet.jpg&imgrefurl=http://www.motogobex.pl/news.php%3Fid%3D44&h=345&w=526&sz=40&hl=pl&start=41&tbnid=P0Ph_5KSBFBLfM:&tbnh=87&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3Djtd%2B1.9%26start%3D40%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26c2coff%3D1%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DN

Jeszcze coś napisz...

Paolo Ferrero Odpowiedzialny Product Engineering Fiat Powertrain Italia powiedział: " Z produkcją 405.000 jednostek w roku 2004, >silnik 1.3 reprezentuje nowy rozdział w technologii diesel Fiata.

No popatrz - to taki wredny italianiec odebrał zamiast żółtka nagrodę za ten wybitnie japoński silnik..... ;-)

61 Data: Lipiec 17 2007 20:09:42
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Jul 2007 19:50:04 +0200, Cavallino napisał(a):

No popatrz - to taki wredny italianiec odebrał zamiast żółtka nagrodę za ten
wybitnie japoński silnik..... ;-)

No to tylko czekac jak nagrodę za jakieś HDI dostanie Bosch.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

62 Data: Lipiec 18 2007 00:00:01
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 17 Jul 2007 19:50:04 +0200, Cavallino napisał(a):

No popatrz - to taki wredny italianiec odebrał zamiast żółtka nagrodę za ten
wybitnie japoński silnik..... ;-)

No to tylko czekac jak nagrodę za jakieś HDI dostanie Bosch.

Jeśli to tylko Bosch zrobił ten silnik to bardzo możliwe.....

63 Data: Lipiec 17 2007 23:05:17
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 18 Jul 2007 00:00:01 +0200, Cavallino napisał(a):

No popatrz - to taki wredny italianiec odebrał zamiast żółtka nagrodę za
ten
wybitnie japoński silnik..... ;-)

No to tylko czekac jak nagrodę za jakieś HDI dostanie Bosch.

Jeśli to tylko Bosch zrobił ten silnik to bardzo możliwe.....

Nie, zrobił układ wtryskowy. Za to dostał nagrodę konstruktor z Fiata

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

64 Data: Lipiec 18 2007 00:12:42
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Wed, 18 Jul 2007 00:00:01 +0200, Cavallino napisał(a):

No popatrz - to taki wredny italianiec odebrał zamiast żółtka nagrodę za
ten
wybitnie japoński silnik..... ;-)

No to tylko czekac jak nagrodę za jakieś HDI dostanie Bosch.

Jeśli to tylko Bosch zrobił ten silnik to bardzo możliwe.....

Nie, zrobił układ wtryskowy.

Problem w tym, że tylko Ty twierdzisz że resztę w 1.3 JTD zrobili inni, nawet tacy którzy ten silnik widzieli tylko w gotowych wozach.
I nie masz na poparcie swoich słów kompletnie nic.

65 Data: Lipiec 18 2007 07:57:26
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-17 19:50,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Paolo Ferrero Odpowiedzialny Product Engineering Fiat Powertrain Italia powiedział: " Z produkcją 405.000 jednostek w roku 2004, >silnik 1.3 reprezentuje nowy rozdział w technologii diesel Fiata.

No popatrz - to taki wredny italianiec odebrał zamiast żółtka nagrodę za ten wybitnie japoński silnik..... ;-)

Cuda panie... Na miejscu Isuzu poszedł bym z tym do sądu ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

66 Data: Lipiec 18 2007 12:26:36
Temat: Re: C5
Autor: J.F. 

On Tue, 17 Jul 2007 15:29:40 +0200,  Mirek Ptak wrote:

Równie inteligentnie możesz twierdzić, że France Telecom nie ma kontroli
nad Centertelem w PL.

Co z nieprzystający do tematu przykład - lepszy jest taki (na dodatek
prawdziwy) Centertel nie ma kontroli na France Telecom :)

Sie zdarzaja cuda  - Unimil SA wykupil swojego wlasciciela Condomi AG
:-)

Co mnie zreszta zastanawia - czyzby mozna bylo nie miec nic a jednak
posiadac dwie lub wiecej firm ?

J.

67 Data: Lipiec 18 2007 12:59:56
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-18 12:26,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Sie zdarzaja cuda  - Unimil SA wykupil swojego wlasciciela Condomi AG
:-)

Przy fuzjach to czasami opłacalne co zaobserwowałem w momencie łączenia mojej byłej firmy z moja drugą była firmą, która była większa zarówno w gotówce jak i ludziach (co by bardziej skomplikować to mam ciągłość pracy od czasów tej pierwszej :) ).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

68 Data: Lipiec 16 2007 16:10:10
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 14:48,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Czy toto jest tylko w HDI, czy inne diesle też wymagają takich inwestycji w płyny?
Chodzi mi zwłaszcza o fiatowskie multijety, jako że zamierzam na rzecz tkowego porzucić eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli technicznej...

Nie jestem absolutnie pewien, ale u mnie jest filtr cząstek stałych i procedura jego oczyszczania wygląda podobnie - czyli jazda 10 minut z obrotami powyżej x (nie pamiętam dokładnie w tej chwili) - wnioskuję, że może to być podobna/taka sama technologia - choć coś mi dzwoni, że ten filtr jest bez obsługowy...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

69 Data: Lipiec 16 2007 19:05:04
Temat: Re: C5
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości

Dnia 2007-07-16 14:48,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Czy toto jest tylko w HDI, czy inne diesle też wymagają takich inwestycji w płyny?
Chodzi mi zwłaszcza o fiatowskie multijety, jako że zamierzam na rzecz tkowego porzucić eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli technicznej...

Nie jestem absolutnie pewien, ale u mnie jest filtr cząstek stałych i procedura jego oczyszczania wygląda podobnie - czyli jazda 10 minut z obrotami powyżej x (nie pamiętam dokładnie w tej chwili) - wnioskuję, że może to być podobna/taka sama technologia - choć coś mi dzwoni, że ten filtr jest bez obsługowy...

No tak - CDTi to chyba ten sam silnik co w Fiacie (mówię o 120 KM).
Pytanie co do dolewania płynu pozostaje aktualne.

70 Data: Lipiec 16 2007 19:28:54
Temat: Re: C5
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-16 19:05,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

No tak - CDTi to chyba ten sam silnik co w Fiacie (mówię o 120 KM).
Pytanie co do dolewania płynu pozostaje aktualne.

Najlepiej to chyba do dealera Fiata zadzwonić, bo silnik wprawdzie taki sam, ale osprzęt (a w szczególności filtr) już niekoniecznie.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

71 Data: Lipiec 16 2007 20:19:23
Temat: Re: C5
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 16 Jul 2007 19:28:54 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Najlepiej to chyba do dealera Fiata zadzwonić, bo silnik wprawdzie taki
sam, ale osprzęt (a w szczególności filtr) już niekoniecznie.

Zwłaszcza, ze do samych silników PSA są dwa rodzaje płynów

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

72 Data: Lipiec 16 2007 15:21:39
Temat: Re: C5
Autor: Blyskacz 

Waldek Godel napisał(a):

Bywały na alledrogo.
od kilku miesiecy nie ma, podobnie na ebay-u...

W Niemczech 5 litrów kosztuje 110 euro, więc niewiele
więcej.
na 5l raptem 160zl... faktycznie "niewiele", zreszta bez konkretnych namiarow  to malo przydatna informacja...

Był też w Intercarsie, co po różnych zniżkach jakie tam można mieć
daje cenę niewiele wyższą niż 50 zł

.... o obecnosci tego w  IC chodza mity, gdy tam dzwonilem  nie umieli mi powiedziec czy  i kiedy bedzie, nt ceny juz zupelnie nikt sie nie chcial wypowiadac...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

73 Data: Lipiec 16 2007 15:34:44
Temat: Re: C5
Autor: marek 'moa' piotrowski 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał

Co do kosztow... gdzie mozna kupic ten plyn za 50zl ?

można nasikać ;]
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

74 Data: Lipiec 16 2007 11:23:29
Temat: Re: C5
Autor: ML 

Dnia 16-07-2007 o 08:01:36 MichałG  napisał(a):

Co oznacza komunikat 'anomalie antipollution'? (fr) "Antipollution fault"
(ang)
C5 (2004) po ok godz jazdy.
Wg instrukcji - "skontaktowaĂŚ sie z ASO". Czego sie spodziewaĂŚ ?

Pozdrowienia
MichaÂł

Mozesz sprobowac od wymiany filtra powietrza. Kumpel tak mial w P307 i po  wymianie filtra jak reka odjal.



--
Marcin Luty

C5



Grupy dyskusyjne