Witam
Aktualnie jezdze na oleju Castrol GTX Magnatec 10W40. Jezeli chodzi o jego
zuzycie to jest jakies 0.7L na 5000km. Jezeli chodzi o silnik to trudno
powiedziec ile ma kilometrow (samochod 9 letni). Zastanawiam sie nad zmiana
oleju podczas najblizszego przegladu, i w zwiazku z tym nie wiem w ktora
strone isc. Czy przejsc na syntetyk polepszajac parametry silnika i byc moze
nieco go czyszczac czy tez przejsc na mineral jak w tytule, zmniejszajac
spalanie opleju itp.
Wiem ze moge wlac do silnika dowolny z tych olei bo klasy jakosci sie
zgadzaja, jednak pojawia sie pytanie, czy na syntetyku nie zacznie mi wiecej
brac i ewentualnie glosniej chodzi? Z drugiej strony czy mineral bedzie
zapewniac mi dobre smarowanie silnika.
Chodzi o Audi A4 1.8 5V
Marcin
2 |
Data: Marzec 31 2007 09:32:34 |
Temat: Re: Castrol GTX High Mileage czy Castrol EDGE Sport 0W-40 |
Autor: PeJot - Krk |
Użytkownik "Golab" napisał w wiadomości
Aktualnie jezdze na oleju Castrol GTX Magnatec 10W40. Jezeli chodzi o jego
zuzycie to jest jakies 0.7L na 5000km. Jezeli chodzi o silnik to trudno
powiedziec ile ma kilometrow (samochod 9 letni). Zastanawiam sie nad zmiana
oleju podczas najblizszego przegladu, i w zwiazku z tym nie wiem w ktora
strone isc. Czy przejsc na syntetyk polepszajac parametry silnika i byc moze
nieco go czyszczac czy tez przejsc na mineral jak w tytule, zmniejszajac
spalanie opleju itp.
Wiem ze moge wlac do silnika dowolny z tych olei bo klasy jakosci sie
zgadzaja, jednak pojawia sie pytanie, czy na syntetyku nie zacznie mi wiecej
brac i ewentualnie glosniej chodzi? Z drugiej strony czy mineral bedzie
zapewniac mi dobre smarowanie silnika.
Chodzi o Audi A4 1.8 5V
Zużycie oleju masz w normie (pewnie lubisz swojej Audicy dać w tyłek
a na wyższych obrotach zużycie rośnie;)
Absolutnie nie przechodź na minerała, polecam Valvoline Maxlife 10W40.
Silnik na nim równo pracuje a zużycie oleju też się trochę zmniejszy.
pozdro
PeJot
Civic 3D 1.4iS'97
3 |
Data: Czerwiec 25 2007 12:13:54 | Temat: Re: Castrol GTX High Mileage czy Castrol EDGE Sport 0W-40 | Autor: Golab |
Aktualnie jezdze na oleju Castrol GTX Magnatec 10W40. Jezeli chodzi o jego
zuzycie to jest jakies 0.7L na 5000km. Jezeli chodzi o silnik to trudno
powiedziec ile ma kilometrow (samochod 9 letni). Zastanawiam sie nad
zmiana
oleju podczas najblizszego przegladu, i w zwiazku z tym nie wiem w ktora
strone isc. Czy przejsc na syntetyk polepszajac parametry silnika i byc
moze
nieco go czyszczac czy tez przejsc na mineral jak w tytule, zmniejszajac
spalanie opleju itp.
Wiem ze moge wlac do silnika dowolny z tych olei bo klasy jakosci sie
zgadzaja, jednak pojawia sie pytanie, czy na syntetyku nie zacznie mi
wiecej
brac i ewentualnie glosniej chodzi? Z drugiej strony czy mineral bedzie
zapewniac mi dobre smarowanie silnika.
Chodzi o Audi A4 1.8 5V
Przeszedlem na pelen syntetyk, 2kkm i zadnych problemow. Troszke lepiej sie
zbiera z nizszych obrotow.
Marcin
| |