CKMK - slizgawka - raport ;)
1 | Data: Styczen 25 2007 22:26:23 |
Temat: CKMK - slizgawka - raport ;) | |
Autor: Cyprian Prochot | dzisiaj korzystajac z okazji zakupow pobawilem sie chwile na parkingu pod 2 |
Data: Styczen 25 2007 22:32:43 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: Jimiasty | ogolnie gdybysmy zgodnie z wczesniejszymi ustaleniami planowali jakis spot a probowales na Parkingu za Plaza? Jak sie maja te dwie slizgawki do siebie, gdzie lepiej? W razie czego dzisiaj o 24:00 pod Plaza, moze znajdze sie jakis chetny grupowicz na slizgawke... -- | Pozdrawiam... Jimiasty | Zielone Mondeo 4x4 3 |
Data: Styczen 25 2007 22:41:43 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: Cyprian Prochot |
a probowales na Parkingu za Plaza? Jak sie maja te dwie slizgawki do musze sprobowac. aczkolwiek juz nie dzisiaj... W razie czego dzisiaj o 24:00 pod Plaza, moze znajdze sie jakis chetny nie baudzo.. jutro chce sie gdzies na 7 do pracy dotoczyc wiec odpada. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 4 |
Data: Styczen 25 2007 22:50:19 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: kauzyperda | Cyprian Prochot napisał(a): ba. nawet pare aaltonenow wykrecilem - jak za starych dobrych czasow ;)Jak zrobic aaltonena? Moglbys podac jakas lapatologiczna recepture krok po kroku? pozdr luck 5 |
Data: Styczen 25 2007 23:02:12 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: R. | kauzyperda napisał(a): po kroku? Tu widać: http://www.youtube.com/watch?v=e-J8bZSwsWk http://www.youtube.com/watch?v=7lf4VnYZS5o AFAIK musisz "zarzucić autem w stronę odwrotną do tej do której chcesz sie obracać, po tym szybka kontra, i juz zaczynasz sie kręcić... jak juz widzisz ze prawie 360 st. to kontra i gaz i "wyciąga Cie" na prostą (oczywiście FWD) -- Pozdrawiam R. ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo //// dzidzi:7063613 //// >>> http://mazurek.yoyo.pl <<< 6 |
Data: Styczen 25 2007 23:05:49 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: Cyprian Prochot |
Cyprian Prochot napisał(a): gdzies na sieci jest podrecznik dla przednio i tylnonapedowek. w skrocie dla przednionapedowki z recznym na tyl: 1. najpierw trzeba sie nauczyc robic rowne wahadelko czyli odchylki o jakies 45 stopni lewo prawo 2. jak juz to kontrolujesz i jedziesz w miare po prostej zamiatajac tylem to: a) rozpedzasz sie do ok 40 kmh (lub wiecej w kopnym sniegu) b) robisz lekkie wahadlo tylem w lewo, po czym zamiatasz tylem w prawo tak zeby tyl zaczal Cie wyprzedzac (czyli po lekkikm skrecie w prawo zaciagasz reczny do konca, dodajesz lekko gazu i skrecasz na max w lewo) c) w momencie gdy mijasz 180 stopni, czyli przod auta wskazuje w lewa strone wzgledem poczatkowego kierunku ruchu (godz 6 na zegarku) zaczynasz szybciutko odkrecac kierownice i przekrecasz ja w pozycje max w prawo, jednoczesnie wciskasz sprzeglo tak zeby przednie kola mogly samoczynnie zaczac sie obracac do tylu d) w momencie gdy mijasz przodem 270 stopni (czyli godz 3 na zegarku liczona wzgledem poczatkowego kierunku jazdy) skrecasz kierownice znowu max w lewo, i powoli dodajac gazu puszczasz sprzeglo, w tym momencie przednie kola wyciagaja Ci przod e) w momencie dochodzenia do 360 stopni kontrujesz leciutko w prawo kierownica bo tyl bedzie chcial znowu poleciec na prawo za Toba 3. wbrew pozorom wazne jest lekkie wahadlo w lewo na poczatku (punt b), wtedy masz znacznie wieksza energie docelowego obrotu, bo jednoczesnie tyl "wraca" w prawo a Ty przod skrecasz w lewo, wiec auto nabiera rotacji. ot i tyle filozofii w tym temacie. jedyny problem to fakt ze raczej na 100 % manewry musisz wykonywac jedna reka w sposob plynny, oraz to ze w ciagu 3-4 sek przekrecasz kierownice max w lewo, potem max w prawo, potem max w lewo potem do pozycji centralnej. tak wiec na poczatku po 5-6 probach leje sie z Ciebie struzkami ;) i jeszcze jedna rada: nie przejmuj sie niepowodzeniami. mi na lotnisku w czyzynach swego czasu - gdy juz w miare kontriolowalem auto na sliskim jezeli chodzi o kontry - zabralo caly wieczor (ze 30 prob nieudanych) zeby zrobic pierwszego pokracznego aalthonena, i ten pierwszy udany raz byl w momencie kiedy wlasnie jechalem juz z powrotem do domu z poczuciem porazki i postanowilem przekrecic sie jeszcze raz wyjezdzajac juz z lotniska ;) powodzenia:) -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 7 |
Data: Styczen 26 2007 09:17:08 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: kauzyperda | Cyprian Prochot napisał(a): gdzies na sieci jest podrecznik dla przednio i tylnonapedowek.Dzieki serdeczne za opis, wydrukowalem i... bede probowal ;-) Napalilem sie. pozdr luck 8 |
Data: Styczen 26 2007 10:11:35 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: JanKo | Dzieki serdeczne za opis, wydrukowalem i... bede probowal ;-) Cudnie. Uważaj tylko by nie zakończyć Aaltonena uroczym Mazochem jak kolega Olek (obtłuczony prawy tył i wgnieciona maska na tym samym drzewie) 9 |
Data: Styczen 26 2007 10:19:58 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: Cyprian Prochot |
> Dzieki serdeczne za opis, wydrukowalem i... bede probowal ;-)kolega Olek (obtłuczony prawy tył i wgnieciona maska na tym samym drzewie) no na CWICZENIE to sie raczej wybiera spore place w skali lotnisko niz parking z kraweznikami i drzewami :D -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 10 |
Data: Styczen 26 2007 12:04:22 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: JanKo | no na CWICZENIE to sie raczej wybiera spore place w skali lotnisko niz Niestety, moje lotnisko zbyt regularnie odśnieżają a czasami nawet robią trudności i nie chcą wpuszczać na płytę ;-) 13 |
Data: Styczen 26 2007 10:37:02 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: rydzo | Po ciężkich przemyśleniach, w pocie czoła Cyprian Prochot napisał: Jak zrobic aaltonena? Moglbys podac jakas lapatologiczna recepture krokgdzies na sieci jest podrecznik dla przednio i tylnonapedowek. to ja sie przylacze: wczoraj w nocy chcialem troche sie pobawic na calkowicie oblodzonym placyku i pojawil sie problem. Mam FWD kombi. Chcialem robic boki bez recznego i nie bardzo mi wychodzilo :( Problem polagal na bardzo duzej podsterownosci. Probowalem rozchustac samochod, czyli przez zakretem w prawo dawalem lekko w lewo i nic. Za kazdym razem konczylo sie poslizgiem przednich kół. Probowalem tez pomagac troche hamolcem zeby dociazyc przod i nic.... z recznym zero problemow, bez recznego dupa... -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX BRC Sequent 24 Uniden 510 xl 14 |
Data: Styczen 26 2007 10:52:43 | Temat: Re: CKMK - slizgawka - raport ;) | Autor: Cyprian Prochot |
Za kazdym razem konczylo sie poslizgiem przednich kół. przyznam szczerze ze mistrzem LFB (left foot braking) nie jestem i mniej plynnie wychodzi mi ten sposob sterowania kierunkiem jazdy niz wspomaganie sie rekawem, ale idea jest taka, ze prawa noga jest na gazie, i dosc mocno tego gazu dawkuje, natomiast lewa noga na hamulcu sluzy do blokowania tylnych kol. poniewaz przod jest "ciagniety" przez silnik wiec sie nie blokuje, a tyl nie ma napedu - wiec blokuje sie jak przy recznym . przy slabym silniku zabawa staje sie trudna. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 |