CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku
1 | Data: Styczen 03 2007 00:35:46 |
Temat: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | |
Autor: Neo | prosze tylko nie google z wpisem cng śląsk 2 |
Data: Styczen 03 2007 00:43:33 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Paweł | http://www.czakram.pl/nritscng.php 3 |
Data: Styczen 03 2007 07:58:42 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Neo | konkurencja tez nie wiele ma do powiedzenia na dolnym slasku - nawet tel. 4 |
Data: Styczen 03 2007 12:03:29 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Pablo |
konkurencja tez nie wiele ma do powiedzenia na dolnym slasku - nawet tel. ale czego Ty wymagasz? podczas rozmowy pytasz sie czy montowali taka instalacja ? a moze masz wymagania zeby oddac do warsztatu ktory montowal juz cng do takiego jak Twoj samochod? Czy wogole nie chca sie podjac? Jesli jestes z wroclawia to ktos tam musi przerabiac bo jezdzi kilka autek z jednej szkoly jazdy . Tak jak pisalem wczesniej zaprowadz auto do byle kogo i niech montuje tak jak montuje sie lpg. Mikser niech dobierze na tej stronie : http://www.ekoalma.pop.pl/modules.php?name=Mikser&file=index&func=mixkat.htm lub dopasuje wedlug podanych tam wymiarow. Wariator podlacza sie tak jak inne pierdoly elektroniczne a reszta jest IDENTYCZNA. Kontroler sondy lambda bierzesz taki jak od LPG np STAG 50 lub AL800 czy BINGO S no chyba, ze zamierzasz bawic sie w instalacje wtryskowe IV gen.... wtedy to juz wyzsza szkola jazdy. Poprzednio mialem podac Ci model wariatora - zrobie to dopiero teraz :) Jesli masz oryginalny silnik 2.0i 16v Mpi to powinienes dac PICK UP36 lub AE522-2 z wsadem do fordow. Ale pisales, ze to jest V6 od granady wiec to raczej nie ten. Jesli to silnik 2,5l V6 24v Mpi EEC-V to powinienes zastosowac COBRE lub PICK UP ewentualnie programowalne zamienniki AE510N / AE510. Picasso 5 |
Data: Styczen 03 2007 12:48:12 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Blyskacz | ale czego Ty wymagasz?cos mi sie wydaje, ze kolega Neo pragnie, zeby zalozono mu instalacje, ktora posiada, tj zdemontowana z jakiegos auta, wiec nie ma sie co dziwic, ze nie chca sie podjac... i niech montuje tak jak montuje sie lpg. Mikser niech dobierze na tej stronie :ten katalog jest dobry "pogladowo", natomiast zalecane tam srednice czesto sa zanizone i to do tego stopnia, ze powoduja znaczny spadek mocy :( Przykladem moze byc zalecany mikser do mojego auta, w wersji z klapa polecaja 35mm w wersji bez klapy 33mm jak na silik 170KM to duzo za malo. Jako, ze mialem pod reka wlasnie 35mm to go tam wrzucilem i przejezdzilem tak do czasu dorobienia miksera na 38mm, spadek osiagow byl odczuwalny, a na 33mm to dopiero musi byc lipa ... pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 6 |
Data: Styczen 03 2007 13:32:03 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Pablo |
ale czego Ty wymagasz?cos mi sie wydaje, ze kolega Neo pragnie, zeby zalozono mu instalacje, tutaj juz musi sam porzezbić i "zalatwic" legalizacje instalki :)
ale ja o tym wiem :) Tylko, ze wiekszosc instalatorow potrafi jak malpki przykrecic odpowiednie rurki i podpiac wskazane kabelki we wskazane miejsca. Nie potrafia a raczej nie chca myslec przy montarzu, takie mocne zwezenia powoduja, ze samochod MUSI jezdzic na gazie a wolne obroty beda stabilne. Teoretycznie do kazdego samochodu mikser powinien byc dopasowany indywidualnie. Przy dobrym dopasowaniu tradycyjnego miksera, blosa mozna do smietnika wrzucic - ale komu sie chce? Najlepiej kupic mikser o najwiekszym przeswicie i wyciac z plastiku (np butelka po plynie do spryskiwaczy) kryzy co 1 mm srednicy. Zakladac po kolei i patrzec co sie dzieje z sonda lambda podczas jazdy i jak auto zachowuje sie na wolnych i przy max obciazeniu. Kiedy juz ustalimy przy ktorej kryzie mamy optymalne warunki zamawiamy gotowy mikser lub montujemy trwala kryze zadanej wielkosci na stale. Picasso 7 |
Data: Styczen 03 2007 14:14:03 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Neo | oczekuje ze człowiek z którym bede rozwamawiał bedzie wiedział oczym ja 8 |
Data: Styczen 03 2007 15:17:34 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Pablo |
do Pablo hehe i tu jest pies pogrzebany bo przepchniesz wszystko tylko nie zbiorniki :P Ja z legalizowaniem uzywanych zbiornikow dalem sobie spokoj bo to jest tak faktycznie nie do przejscia. Jesli kupiles zbiorniki bez certyfikatow producenta (paszportow) to musisz sie zglosic o nie do producenta. Byl sobie kiedys dwuletni zbiornik fabera 95 l bez paszportu i faber sie wypiął na prosbe o kopie/duplikat :) nie wiem jak z innymi mniejszymi producentami. Mozesz zamontowac instalacje z najmniejszym najtanszym nowym zbiornikiem cng. Zrobic wszystkie badania i wbic instalacje do DR. Jesli okres legalizacji posiadanych zbiornikow juz minął mozesz zrobic legalizacje "dla siebie". Polega ona na zrobieniu pelnych badan (proba cisnieniowa + endoskop) ale bez wydania certyfiktu UDT - koszt ok 70 zl za szt . Absurd polega na tym, ze mozesz zrobic takie badanie zbiornikow ale udt nie podbije badania bo nie masz paszportu :) Czy cos nabijesz na swoich zbiornikach to juz twoja sprawa ale bez odpowiednich cyferek (np skopiowanych z nowego zbiornika) powienienes demontowac zbiorniki na czas przegladu okresowego. Jesli masz zbiornik kompozytowy lub kompozytowo aluminiowy z napisem: "DO NOT USE AFTER: " i np 2006 r to nie ryzykuj i wywal go do smieci . Z tego co mi wiadomo w polsce nie przedluza sie legalizacji na zbiorniki kompozytowe. Prawo w polse mowi, ze nie wolno montowac uzywanych podzespolow instalacji gazowych ... Oczywiscie ja do nieczego nie namawiam - tylko informuje!!! :) Picasso 9 |
Data: Styczen 03 2007 15:50:57 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Neo | nowe nie montowane z paszportem tyle ze z włoch za 30% ceny tej co w polsce 10 |
Data: Styczen 03 2007 20:08:16 | Temat: Re: CNG gdzie zamontuje na dolnym ślasku | Autor: Pablo |
nowe nie montowane z paszportem tyle ze z włoch za 30% ceny tej co w No to nowe czy uzywane? Jesli nowe i z PASZPORTEM nie z ta gowniana zalaminowana karteczka to po przetlumaczeniu paszportu nie widze przeciwskazan... Co do Twojego silnika niestety nie pomoge bo nie ma go w spisie wariatorow AEB pozostaje pytanie czy uklad zaplonowy jest taki sam jak w podanych wczesniej silnikach czy inny. Jesli inny to trzeba dalej szukac moze ten zaplon jest taki sam jak przy jakims innym popularniejszym samochodzie. Krzysztof |