Cd. samochodów elektrycznych
1 | Data: Luty 05 2018 10:19:55 |
Temat: Cd. samochodów elektrycznych | |
Autor: Jacek Maciejewski | W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale 2 |
Data: Luty 05 2018 10:58:15 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Shrek | W dniu 05.02.2018 o 10:19, Jacek Maciejewski pisze: W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale LOL. Kupią samochód i nie będą nim jeździć tylko stać i spekulować prądem z akumulatorów. A ja głupi zamiast wachą handlować z baku i spekulować na cenach benzyny to zalewam i jeżdzę jak potrzebuje;) Shrek 3 |
Data: Luty 05 2018 12:55:00 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Mon, 5 Feb 2018 10:58:15 +0100, Shrek napisał(a): nie będą nim jeździć tylko stać i spekulować Przecież nie po to wchodzimy w elektryki żebyś sobie mógł pospekulować na prądzie :) Nie powiem wprost po co, weź chwilę pomyśl o tym, to dobrze robi na kiepełe. -- Jacek I hate haters. 4 |
Data: Luty 05 2018 13:25:00 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-05 o 12:55, Jacek Maciejewski pisze: nie bÄdÄ nim jeździÄ tylko staÄ i spekulowaÄ To po co linkowałeĹ artykuł o spekulacji prÄ dem? Pozdrawiam 5 |
Data: Luty 05 2018 13:31:24 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Mon, 5 Feb 2018 13:25:00 +0100, RadoslawF napisał(a): To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem? Widzisz, dla jednego to artykuł o spekulacji prądem a dla drugiego to artykuł jak zapobiec katastrofie światowej. Rzecz w ilości oleju w głowie. Sam zdecyduj do której grupy należysz. -- Jacek I hate haters. 6 |
Data: Luty 05 2018 15:31:17 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-05 o 13:31, Jacek Maciejewski pisze: To po co linkowałeĹ artykuł o spekulacji prÄ dem? Katastrofie Ĺwiatowej? Racje mieli ci którzy pisali jaki jesteĹ. Pozdrawiam 7 |
Data: Luty 05 2018 16:38:27 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Mon, 5 Feb 2018 15:31:17 +0100, RadoslawF napisał(a): Katastrofie światowej? Widzę że zdecydowałeś :) Shrek takoż ale czego się po nim spodziewać :) -- Jacek I hate haters. 8 |
Data: Luty 05 2018 17:10:02 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 13:31:24 +0100, Jacek Maciejewski Widzisz, dla jednego to artykuł o spekulacji prÄ dem a dla drugiego to Z tÄ katastrofÄ ĹwiatowÄ to przesada, ale jednak definicja spekulacji jest jasna (dla tych co rozumiejÄ definicjÄ) -- tutaj nic takiego nie zachodzi. Nie wiem jak uprzedzonym trzeba byÄ aby na takÄ teoriÄ wpać -- szczególnie wyrywajÄ c standardowo jeden element układanki (bo przecież to nie jest robione po to by mieÄ prÄ d jak sieÄ energetyczna zostanie zniszczona a po to aby wspomagaÄ niedoskonałoĹci jakie niosÄ elektrownie), a biorÄ c pod uwagÄ pojemnoĹci aku samochodowych (jeszcze z zachowaniem ew. mobilnoĹci) i że ceny bÄdÄ pewnie ustalone z góry jak przy sprzedaży nadwyżki prÄ du z domowych PV (z pewnoĹciÄ bez znaczÄ cego zysku) i jakiekolwiek SPEKULACJE (czyt. sprzedaż z *nadmiernym* *zyskiem*) bÄdÄ wykluczone. -- Pozdor Myjk 9 |
Data: Luty 05 2018 15:08:49 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Shrek | W dniu 05.02.2018 o 13:25, RadoslawF pisze: W dniu 2018-02-05 o 12:55, Jacek Maciejewski pisze: Bo on jest za a nawet przeciw. I jak coĹ bez sensu wstawi o elektrykach to on jest mÄ dry, tylko dyskutancie nie doroĹli do jego poziomu:P Shrekk 10 |
Data: Luty 05 2018 11:18:06 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski W ostatnim wÄ tku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prÄ du ale Na PMB był poruszany taki aspekt (acz nie w kwestii zarabiania) -- komuĹ przyszło do głowy czy by można było wykorzystywaÄ auta Tesli jako zapasowe źródło prÄ du (duuuży UPS) w razie jak sieciowego zabraknie. ;) Tutaj jest to oczywiĹcie na znacznie wiÄkszÄ skalÄ, niemniej jednak ładowanie w nocy jak sÄ przeciÄ gi w sieci i wypluwanie tego w szczycie może mieÄ sens. Naturalnie to pod warunkiem że ktoĹ ma w samochodzie akumulator 90kWh a zużywa dziennie np. 30kWh na jazdÄ -- wtedy ~40kWh bÄdzie mógł spokojnie oddaÄ. Bardzo zbliżony efekt dla energetyki ma też wspomniane niedawno grzanie domów prÄ dem w 2T. ObciÄ ża siÄ sieci w przeciÄ gach wykorzystujÄ c prÄ d "spadowy", a nie w szczycie. Obie metody pozwolÄ lepiej szacowaÄ i wyrównaÄ moce zapotrzebowania dobowego. Ja zresztÄ planujÄ zamontowaÄ w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba że iÄ Tesli do tego czasu dorobiÄ) ;) a przy okazji także wykorzystywaÄ go do łapania energii w taniej by później wykorzystywaÄ na potrzeby domu w drogiej (zamiast prÄ du sieciowego). Wyszło mi, że to taĹsze i sprawniejsze niż np. panele PV. No bo jak siÄ w nocy naładuje, to w dzieĹ działa niezależnie od tego czy słoĹce jest czy go nie ma, a do tego działa też w nocy jak nie ma prÄ du w sieci (oraz siłÄ rzeczy słoĹca) i potrafi daÄ nawet do 3kW ciÄ głe stabilnej mocy (nawet niemałÄ PC grzejÄ cÄ dom, czy kuchenkÄ indukcyjnÄ siÄ z tego zasili). -- Pozdor Myjk 11 |
Data: Luty 05 2018 11:29:20 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Shrek | W dniu 05.02.2018 o 11:18, Myjk pisze: Tutaj jest to oczywiĹcie na znacznie wiÄkszÄ skalÄ, niemniej jednak Jasne - ludzie których staÄ na elektryka w wypasionej wersji (a wiÄc raczej nie ci biedni) bÄdÄ siÄ bawiÄ w sport ekstremalny w stylu - może jutro nie bÄdÄ potrzebaowaÄ samochodu dalej niż do marketu, to pobawiÄ siÄ w spekulacjÄ na 40 kWh - zarobie na każdej powiedzmy 10gr i w ten sposób 4 PLN dziennie, wyjdzie 100 miesiÄcznie. Po cwierÄ milenium Tesla siÄ zwróci i bÄdzie jeździł za free;) Ja zresztÄ planujÄ zamontowaÄ w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba Wyszło mi, że to taĹsze i sprawniejsze To napisz już jak coĹ kupisz i zamontujesz;) Shrek 12 |
Data: Luty 05 2018 12:21:00 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Janusz | W dniu 2018-02-05 o 11:18, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski WłaĹnie policzyłem dla swojego zużycia za styczeĹ i wg mnie siÄ nie opłaca, zysk 45zł na 34 dni to na waciki wydasz wiÄcej, żeby nie byÄ gołosłowny, liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt. Zużycie dzieĹ 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzieĹ, z bateriÄ dzieĹ 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczyÄ sprawnoć baterii 70% stÄ d wiÄcej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175zł z bateriÄ 130 zł liczone taryfa G12w tauron. WiÄc jednak PV gdzie energiÄ masz za darmo bardziej siÄ opłaci, bo tu na samym aku tracisz 30% nie liczÄ c przetwornicy i ładowarki, co najmniej po 10% na każdej a tego nie ujÄ łem w obliczeniach. Dobra ujÄ łem, wyszedł zysk 25zł :) -- Pozdr Janusz 13 |
Data: Luty 05 2018 12:35:10 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz WłaĹnie policzyłem dla swojego zużycia za styczeĹ i wg mnie siÄ nie opłaca, Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeĹ. :P Zatem powtórzÄ z pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kW użytkowej mocy w zimie czy w nocy? Załóżmy te 7kWh (bo drugÄ czÄć chcÄ zawsze zostawiaÄ jako UPS). Zestawimy ceny i dalej bÄdziemy analizowaÄ co siÄ opłaci. OczywiĹcie bez dopłat rzÄ dowych proszÄ ceny, bo u mnie nie ma żadengo programu dopłat do PV. :P -- Pozdor Myjk 14 |
Data: Luty 05 2018 13:30:48 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Janusz | W dniu 2018-02-05 o 12:35, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz" także wykorzystywaÄ go do łapania energii w taniej by później wykorzystywaÄ na potrzeby domu w drogiej (zamiast prÄ du sieciowego). " Do tego siÄ odniosłem pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kWWiem o tym ale nie o tym pisałeĹ w fragmencie zacytowanym. zawsze zostawiaÄ jako UPS).Ups też siÄ nie opłaca, aku za szybko padajÄ , wiem bo miałem. -- Pozdr Janusz 15 |
Data: Luty 05 2018 14:25:24 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeĹ. :P Zatem powtórzÄ z" także wykorzystywaÄ go do łapania energii w taniej by później Nie wiem do czego siÄ odnosiłeĹ, bo była zacytowana całoć mojego postu. Niemniej niepotrzebnie wyrwałeĹ z kontekstu tylko czÄć pasujÄ cÄ do Twojej teorii ;) bo wyraźnie napisałem, że podstawowym celem instalacji TPW2 bÄdzie funkcja UPS -- a UPS ma to do siebie, że działa zawsze (naturalnie w zakresie posiadanej pojemnoĹci) czy jest ciepło czy zimno, czy pada Ĺnieg czy Ĺwieci słoĹce. Dopiero przy okazji po spełnieniu warunku bÄdÄ chciał wykorzystaÄ eku do obniżenia zużycia dziennego -- ale to nei jest priorytet. Dlatego pytam które PV spełniajÄ podstawowy warunek, i ile bÄdÄ kosztowały dajÄ ce 3kW mocy na wyjĹciu tak jak potrafi to TPW2. zawsze zostawiaÄ jako UPS).Ups też siÄ nie opłaca, aku za szybko padajÄ , wiem bo miałem. TPW2 jest przystosowane do wielu cykli, podobnie jak baterie trakcyjne w samochodach elektrycznych. -- Pozdor Myjk 16 |
Data: Luty 05 2018 15:23:29 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: ToMasz | W dniu 05.02.2018 o 14:25, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz tak ogólnie, dla tych którzy nie Ĺledzili wÄ tków tutaj o elektrykach i na budowlanej o upsach tesli z zajebistÄ nazwÄ i cenÄ . otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystujÄ marsjaĹskÄ technologiÄ, (albo głupotÄ ludzkÄ ) bo ich sprawnoć dobija do 100%. również ładowarki do nich majÄ conajmniej 100% sprawnoĹci. tak wiÄc przyjmujÄ c żywotnoć 500 milionów cykli, to siÄ może opłacaÄ. :) nawet biorÄ c pod uwagÄ, że taki ups na 3 kw, mozna zrobiÄ ze starego serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulatorów. trudno bÄdzie stworzyÄ takÄ bateriÄ słonecznÄ , która w nocy i pod Ĺniegiem bÄdzie dawała prÄ d. tak wiÄc nikomu kto ma taki zamiar, nie polecam inwestycji w ogniwa słoneczne. Natomiast takie osoby które majÄ otwarte umysły i kalkulator, mogÄ spokojnie kupiÄ baterie słneczne. dlatego że przez pół roku oddajÄ prÄ d do sieci, a drugie pół roku mogÄ za darmo odebraÄ 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie słoĹca mogÄ pobieraÄ prÄ d. No ale 80% to zawsze mniej niż elektryczna Ĺciana tesli ze sprawnoĹciÄ może nawet wiÄksza niż 100%. ToMasz 17 |
Data: Luty 05 2018 16:35:20 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystujÄ marsjaĹskÄ Kto tak twierdzi, poza tobÄ ? tak wiÄc przyjmujÄ c żywotnoć 500 milionów cykli, to siÄ może opłacaÄ. :) Sam Janusz w poprzednim wÄ tku na PMB ci wykazał na swoim doĹwiadczeniu, że UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wyłÄ cznie strata pieniÄdzy do omawianego zastosowania. Albowiem akumulatory rozruchowe nie sÄ przystosowane do podtrzymywania (ciÄ głego obciÄ żenia, o cyklicznej pracy nie wspomnÄ), dlatego w samochodach siÄ stosuje akumulatory trakcyjne a nie klasyczne rozruchowe. dlatego że przez pół roku oddajÄ prÄ d do sieci, a drugie Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dostÄpnej mocy. Poza tym to nie rozwiÄ zuje poruszanego problemu pt. wyrównanie dobowego zużycia prÄ du w sieci, skoro można sobie potem korzystaÄ kiedy siÄ chce -- i do tego z 20% stratÄ (a realnie pewnie jeszcze wiÄkszÄ jak uwzglÄdniÄ że nie wiadomo czy wyprodukowany przez PV prÄ d zostanie spożytkowany czy pójdzie w straty). -- Pozdor Myjk 18 |
Data: Luty 05 2018 17:09:57 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F. napisał(a): Myjku, a pomyslales, ze jak juz elektrycznych samochodow przybedzie, A może na skutek likwidacji elektrowni zawodowych zapotrzebowanie na magazynowanie tak wzrośnie że opłaci się kupić drugiego elektryka żeby tylko stał i magazynował? :) -- Jacek I hate haters. 19 |
Data: Luty 05 2018 17:21:32 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F. Myjku, a pomyslales, ze jak juz elektrycznych samochodow przybedzie, Jak siÄ wyrówna zużycie dobowe, to niewykluczone że zlikwidujÄ taniÄ taryfÄ -- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadnÄ koszty utrzymania elektrowni. Jak do tego jeszcze dojdzie magazynowanie energii, to znowu pozwoli obniżyÄ koszty. Przecież piszÄ o tym nawet w tym artykule jakie to przyniesie oszczÄdnoĹci. OczywiĹcie możesz teraz zaczÄ Ä snuÄ swoje teorie spiskowe, że ktoĹ sobie tÄ kasÄ do kieszeni wsadzi i że to wszystko jest zaplanowane przez Iluminatów. ;P -- Pozdor Myjk 20 |
Data: Luty 05 2018 17:53:12 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F. Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ? Heh, może ja przestanÄpisaÄ, bo sam piÄknie polemizujesz ze swoimi argumentami. Jak sam widzisz trudno bÄdzie skasowaÄ taniÄ taryfÄ, bo jak ludziom skasujÄ taniÄ taryfÄ, to bÄdÄ korzystaÄ jak im siÄ podoba i znowu siÄ burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy zawsze bÄdÄ bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z kolei nie ma zazwyczaj problemów z produkcjÄ ... -- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadnÄEee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P Wiedziałem że winni bÄdÄ iluminaci!!!111jeden :P -- Pozdor Myjk 21 |
Data: Luty 06 2018 09:24:08 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: ToMasz | W dniu 05.02.2018 o 17:53, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.nie iluminaci. w tej chwili płacisz w paliwie drugie tyle na akcyzy i podatki. bez tego - wiÄkszoć polaków nawet by nie spojżała na elektryki. jak KIEROWCY przestanÄ płaciÄ akcyzÄ benzynowÄ , to rzÄ d przerzucie na NARĂD te same koszty. bÄdziemy płaciÄ wszyscy, ale nieco mniej. Iluminaci mogÄ teraz pisaÄ że ten koszt bÄdzie jeszcze wiÄkszy. ToMasz 22 |
Data: Luty 06 2018 10:44:12 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Tue, 6 Feb 2018 09:24:08 +0100, ToMasz nie iluminaci. w tej chwili płacisz w paliwie drugie tyle na akcyzy i Już była na ten temat dyskusja, pojawia siÄ i pojawiaÄ siÄ bÄdzie widzÄ zawsze. Akcyza wiadomo po co jest w paliwach, podatki, owszem, raczej zostanÄ dodane i nie widzÄ w tym nic dziwnego -- aczkolwiek jak uwzglÄdniÄ zmniejszenie szkodliwego wpływu na ludzi i oszczÄdnoĹci z tego tytułu w innych miejscach, wcale nie jest takie oczywiste dodanie podatków w takiej proporcji jak obecnie. Poza tym wzorem zachodu można poczÄstowaÄ wiÄkszymi podatkami zatwardziałych trucicieli spalinowych. :P -- Pozdor Myjk 23 |
Data: Luty 07 2018 22:49:22 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: J.F. |
Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ? Heh, może ja przestanÄpisaÄ, bo sam piÄknie polemizujesz ze swoimi argumentami. Jak sam widzisz trudno bÄdzie skasowaÄ taniÄ taryfÄ, bo jak ludziom skasujÄ taniÄ taryfÄ, to bÄdÄ korzystaÄ jak im siÄ podoba i znowu siÄ burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy zawsze bÄdÄ bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z kolei nie ma zazwyczaj problemów z produkcjÄ ... -- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadnÄEee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P Wiedziałem że winni bÄdÄ iluminaci!!!111jeden :P -- Pozdor Myjk 24 |
Data: Luty 07 2018 22:51:07 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: J.F. | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹci grup Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F. Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ? Heh, może ja przestanÄpisaÄ, bo sam piÄknie polemizujesz ze swoimi ALez rozwiazanie jest przeciez proste - w nocy bedzie drogo, a w dzien jeszcze drozej :-) Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy Ale to sie cale elektrownie wylacza i np remont robi. J. 25 |
Data: Luty 05 2018 17:45:38 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: J.F. | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹci grup Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F. Myjku, a pomyslales, ze jak juz elektrycznych samochodow przybedzie, Jak siÄ wyrówna zużycie dobowe, to niewykluczone że zlikwidujÄ taniÄ taryfÄ Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ? Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-) -- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadnÄ Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P J. 26 |
Data: Luty 05 2018 19:49:16 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Janusz | W dniu 2018-02-05 o 16:35, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMaszGdzie napisałem że to aku samochodowe? miałem specjalne aku żelowe dla ups-ów. Albowiem akumulatory rozruchowe nie sÄ przystosowane do podtrzymywania (ciÄ głego obciÄ żenia, o cyklicznej pracyAkurat jest dokładnie odwrotnie. Różne źródła podajÄ max sprawnoć aku na 70%. Czyli stosunek energii dostarczonej do odzyskanej z aku. -- Pozdr Janusz 27 |
Data: Luty 05 2018 20:59:18 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, Janusz Gdzie napisałem że to aku samochodowe? Czemu w takim razie Twoje aku padły pomimo że nie były praktycznie używane a akumulatory w samochodach Tesli ĹmigajÄ już 5 lat (np. po Norwegii) codziennie je katujÄ i żyjÄ ze spadkiem pojemnoĹci nie wiÄcej niż 10%? Akurat jest dokładnie odwrotnie. Pisałem o meleksach. ;P -- Pozdor Myjk 28 |
Data: Luty 10 2018 22:14:37 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Janusz | W dniu 2018-02-05 o 20:59, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, JanuszA gdzie napisałem że nie były? Akurat u mnie doĹc czÄsto były zaniki ze wzgledu na wiatr, potem wyłÄ czenia bo linie zmieniali, w sumie wytrzymały ponad 8 lat. a akumulatory w samochodach Tesli ĹmigajÄ już 5 lat (np. po Norwegii)Ale to sÄ inne aku, litowe a nie ołowiowe. Też szału nie było, mieliĹmy takiego w firmie, jeszcze za komuny. -- Pozdr Janusz 29 |
Data: Luty 11 2018 10:12:42 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Sat, 10 Feb 2018 22:14:37 +0100, Janusz A gdzie napisałem że nie były? Akurat u mnie doĹc czÄsto były zaniki ze NapisałeĹ w wÄ tku na PMB przy okazji dyskusji o TPW2 -- w stosunku do trybu w którym ma działaÄ TPW2 (czyli cykliczne codzienne rozładowywanie i ładowanie i tak jak w samochodach elektrycznych) Twoje praktycznie nie były używane -- i padły po 8 latach. TPW2 daje gwarancjÄ na 10 lat *cyklicznej* pracy. a akumulatory w samochodach Tesli ĹmigajÄ już 5 lat (np. po Norwegii)Ale to sÄ inne aku, litowe a nie ołowiowe. No toÄ właĹnie o tym jest dyskusja -- ToMasz notorycznie siÄ upiera, że samochodowe ołowiowce to idealna alternatywa dla tych w TWP2. No *NIE*. Też szału nie było, mieliĹmy takiego w firmie, jeszcze za komuny.Akurat jest dokładnie odwrotnie.Pisałem o meleksach. ;P Meleksach jako synonimu elektryków, w sensie z akumulatorami takimi samymi jak w TWP2. -- Pozdor Myjk 30 |
Data: Luty 06 2018 09:21:26 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: ToMasz | W dniu 05.02.2018 o 16:35, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMaszwszyscy Ci, którzy pokazujÄ c wspomniane urzÄ dzenia, zatajajÄ realne elektryczne parametry. w telefonach czołowy producent deklaruje niski spadek pojemnoĹci przez 300 ładowaĹ, akceptowalny spadek pojemnoĹci przez kolejne 300 ładowaĹ - potem dupa. a w elektrykach? albo cisza, albo technologia z marsa minimum 6 lat dobrej pracy. w czasach ĹwietnoĹci ups apc smart sam uczesniczyłem w takich badaniach, i wiem że nawet soft próbowali przerabiaÄ ( co siÄ okazało niepotrzebne) do takich zastosowaĹ. takich urzÄ dzeĹ w polsce stoi multum w kotłowniach.tak wiÄc przyjmujÄ c żywotnoć 500 milionów cykli, to siÄ może opłacaÄ. :) Albowiem akumulatory rozruchowe niezaprawdÄ dowiodłeĹ słusznoĹci wskazanego pomysłu, modyfikujÄ c jedynie akumulator? To już niechcesz elektrycznej sciany tesli? chcesz, bo ma zajebistÄ nazwÄ. ubraĹ niemakowych też nie założysz? zapytaj na grupie budowlanej. Poza tym to nie rozwiÄ zuje80% mocy możesz odzyskaÄ co do procenta. koniec. Za to przy badaniu wpływu na Ĺrodowisko aut elektrycznych, stosuje sie tÄ samÄ zasadÄ. czyli bierzemy prÄ d z gniazdka a paliwo z dystrybutora. niby fajnie, ale zapominamy o tym, ze aby dostarczyÄ "energii" na 200 tyĹ km do dystrybutora, potrzebujesz zapłaciÄ kilkaset złotych za transport cysternÄ . aby to samo zrobiÄ prÄ dem, płacisz kilanasicie procent strat w kablach. To jest właĹnie ukrywanie wpływu na Ĺrodowisko. ToMasz 31 |
Data: Luty 06 2018 11:21:41 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Tue, 6 Feb 2018 09:21:26 +0100, ToMasz Kto tak twierdzi, poza tobÄ ?wszyscy Ci, którzy pokazujÄ c wspomniane urzÄ dzenia, zatajajÄ realne Oho, kolejny spisek iluminatów. Zatajajom dane łajzy przekupione! Napisz jeszcze coĹ o złych szczepionkach powodujÄ cych autyzm i szpikujÄ cych ludzi ołowiem -- bÄdzie pełnia szczÄĹcia. w czasach ĹwietnoĹci ups apc smart sam uczesniczyłem w takich badaniach, No to działajÄ w koĹcu czy nie działajÄ , skoro stoi ich multum? Ile kosztujÄ ? Jak to ostatnio we wspomnianym wÄ tku liczyliĹmy, to różnica nie wychodziła znacznie wiÄksza uwzglÄdniajÄ c gwarancjÄ dawanÄ na TWP2 i że działa to od podłÄ czenia, nie trzeba siÄ znaÄ (no bo nie każdy siÄ zna i nie każdemu siÄ chce poznawaÄ) i kombinowaÄ jak to zrobiÄ aby nie wtopiÄ. zaprawdÄ dowiodłeĹ słusznoĹci wskazanego pomysłu, modyfikujÄ c jedynie NapisałeĹ, że lepiej podłÄ czyÄ tani akumulator samochodowy, zamiast inwestowaÄ w dedykowane akumulatory do podtrzymywania (jak w TWP2). Tylko to prostujÄ, bo jak policzyÄ faktyczne ogniwa i elektronikÄ takie jak sÄ zastosowane do podtrzymywania awaryjnego w TPW2, uwzglÄdniÄ wytrzymałoć (TPW2 dajÄ 10 lat gwarancji, a Januszowi AFAIR ledwo 8 lat aku wytrzymały i to ponoÄ ledwo były eksploatowane), to różnice sÄ niewielkie. Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkachzapytaj na grupie budowlanej. Nic mi tam nie powiedzÄ nowego. Skoro słoĹce nie Ĺwieci (albo panele sÄ przysypane) u nas prawie przez pół roku, ledwo coĹ tam bździ, to zostaje jak sam napisałeĹ, pół roku. Z tego pół roku trzeba wyciÄ Ä jeszcze połowÄ, no bo nocy polarnych nie mamy. Zostaje 1/4, żeby nie kopaÄ leżÄ cego zmniejszyłem do 1/3. :P Liczyłem to i PV bez *dotacji* siÄ NIE OPĹACAJÄ, już nie wspomnÄ że nie mogÄ pełniÄ roli PEWNEGO źródła awaryjnego w razie braku prÄ du w sieci -- chyba że siÄ do nich dokupi bank baterii, ale wtedy to już w ogóle kosmos cenowy siÄ robi. Poza tym to nie rozwiÄ zuje80% mocy możesz odzyskaÄ co do procenta. koniec. Szczególnie jak nie ma prÄ du w sieci. W razie czego pozbieraj sobie wczeĹniej te 80% w wiadra -- oby tylko nie metalowe bo bÄdzie zwarcie. Masz racjÄ, koniec -- a w zasadzie standardowo nie potrzebnie w ogóle zaczynałeĹ. Za to przy badaniu wpływu na Ĺrodowisko aut elektrycznych, stosuje sie tÄ Zgadzam siÄ, od lat faktyczny wpływ samochodów spalinowych na Ĺrodowisko jest ukrywany. Podobnie jak przez długi czas nie wiedziano, a potem wiedziano ale ukrywano jaki wpływ na ludzi ma benzyna z dodatkiem ołowiu i odwlekano jej "wprowadzenie", oraz diesle (szczególnie bez DPF), które nadal siÄ dopuszcza do ruchu pomimo znanej szkodliwoĹci. Ty sobie wziÄ łeĹ dystrybucjÄ, a uwzgledniłeĹ ile z silników spalinowych wycieka płynów, olejów, ile kosztuje Ĺrodowisko i ludzi wylewanie ich w lesie (albo spalanie pod strzechami) żeby nie płaciÄ za utylizacjÄ, a nawet jak serwis przekaże taki przepracowany olej (czy inny płyn borygowy) do utylizacji, to ile kosztuje ta utylizacja i jaki ma wpływ na Ĺrodowisko? Nie, bo po co... -- Pozdor Myjk 32 |
Data: Luty 05 2018 16:56:57 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: J.F. | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹci grup Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz dlatego że przez pół roku oddajÄ prÄ d do sieci, a drugie Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach Myjku, a pomyslales, ze jak juz elektrycznych samochodow przybedzie, to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-) J. 33 |
Data: Luty 05 2018 18:50:45 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-05 o 16:36, Jacek Maciejewski pisze: Natomiast takie osoby które majÄ A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpiÄte do sieci. No chyba że opowiadasz jakÄ Ĺ bajkÄ SF w której dla wszystkich starczy miejsc parkingowych i przyłÄ cz do sieci energetycznej. Pozdrawiam 34 |
Data: Luty 06 2018 13:16:11 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-05 o 19:29, Jacek Maciejewski pisze: A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpiÄte do sieci. Bez znaczenia. Ważne że osiem godzin dziennie spÄdza na z trudem znalezionym miejscu parkingowym pod pracÄ . PrzyłÄ cza energetycznego tam nie bÄdzie bo i skÄ d? WiÄc przestaĹ bajki SF opowiadaÄ. Pozdrawiam 35 |
Data: Luty 06 2018 13:33:58 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 6 Feb 2018 13:16:11 +0100, RadoslawF napisał(a): Typowe auto osobowe jaki procent czasu spędza jadąc? Nie bardzo wiem jaką tezę chcesz udowodnić. Może postaw ją, będzie łatwiej. Pod pracą to nigdy nie będzie dosyć miejsca ale mało kto dziś jeździ do pracy :) a będzie takich coraz mniej ponieważ to praca będzie jeździła do nich. Trudno to dostrzec malkontentom z urodzenia :) A wracając do stopnia wykorzystania samochodu to łatwo policzyć. Zrobię to za ciebie. Wychodzi jakieś 3%. Przez pozostałe 97% auto moze stanowić z powodzeniem część sieci rozproszonej. -- Jacek I hate haters. 36 |
Data: Luty 06 2018 15:53:11 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-06 o 13:33, Jacek Maciejewski pisze: Typowe auto osobowe jaki procent czasu spÄdza jadÄ c? Jak na razie to wiÄkszoć jednak jeździ do pracy a nie odwrotnie. Nie zauważyłeĹ? A wracajÄ c do stopnia wykorzystania samochodu to łatwo policzyÄ. ZrobiÄ Nie może tyle czasu stanowiÄ elementu sieci rozproszonej. Chyba że kupisz ten pojazd tylko w tym celu i bÄdziesz go trzymał cały czas podpiÄtego do sieci. BÄdzie to ekonomicznie nieopłacalne. Pozdrawiam 37 |
Data: Luty 06 2018 17:58:39 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 6 Feb 2018 15:53:11 +0100, RadoslawF napisał(a): Nie może tyle czasu stanowić elementu sieci rozproszonej. Nie może bo tak czy masz jakieś argumenty? -- Jacek I hate haters. 38 |
Data: Luty 07 2018 01:12:23 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-06 o 17:58, Jacek Maciejewski pisze: Nie może tyle czasu stanowiÄ elementu sieci rozproszonej. Mam i nawet je napisałem. Masz jakieĹ problemy z czytaniem lub zrozumieniem tego co czytasz? Pozdrawiam 39 |
Data: Luty 05 2018 19:29:12 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Mon, 5 Feb 2018 18:50:45 +0100, RadoslawF napisał(a): A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpięte do sieci. Typowe auto osobowe jaki procent czasu spędza jadąc? -- Jacek I hate haters. 40 |
Data: Luty 05 2018 16:36:41 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz napisał(a): Natomiast takie osoby które mają Zapomniałeś dodać że to działa tylko wtedy kiedy w gridzie 70% mocy zainstalowanej to elektrownie zawodowe. Niestety, atomowe i węglowe, oba typy bardzo be. Dlatego je likwidujemy i wtedy opcja rozproszonego OZE plus magazynowanie to jedyne co pozostaje. A magazynowanie w chwilowo nieużywanych autach samo się narzuca. Popatrz tylko jaki procent aut stoi a jaki jedzie w danym momencie doby. -- Jacek I hate haters. 41 |
Data: Luty 05 2018 20:33:38 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 19:54:26 +0100, Janusz Do ups-owej siÄ nie odnosiłem tylko do Twojej radosnej wizji "łapania Nie wiadomo do czego siÄ odnosiłÄĹ, bo nie raczyłeĹ zacytowaÄ. :P Ja to chcÄ kupiÄ jako UPS, a że bÄdzie, to dopiero wykorzystam do innych celów, a nie jak sugerujesz głównie do tego. To Tobie siÄ (znowu) ubzdurało że chcÄ na tym mieÄ jakieĹ szczególne zyski. Nie chcÄ. Inna sprawa, że mniej na tym stracÄ niż na PV. :P -- Pozdor Myjk 42 |
Data: Luty 06 2018 10:12:58 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Tue, 6 Feb 2018 09:33:46 +0100, ToMasz Nie chcÄ. Inna sprawa, że mniej na tymniemasz najmniejszych szans. Pytam ponownie. Jak nie bÄdzie prÄ du sieciowego w nocy czy w zimie, to jak zyskam wiÄcej na tych PV skoro nie bÄdÄ działaÄ? Co mi z tego że bÄdÄ mógł odkupiÄ prÄ d wyrpodukowany w lato, skoro go NIE BÄDZIE w sieci? W koĹcu ile bÄdzie kosztowaÄ instalacja bÄdÄ ca w stanie daÄ mi 3kW mocy jak TPW2? -- Pozdor Myjk 43 |
Data: Luty 06 2018 09:33:46 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: ToMasz | W dniu 05.02.2018 o 20:33, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 19:54:26 +0100, Janusz Nie chcÄ. Inna sprawa, że mniej na tymniemasz najmniejszych szans. pogadaj z kimĹ kto jest w szkole elektrycznej, albo ma pojÄcie o budowaniu takich urzÄ dzeĹ. nie nabijam siÄ, nie kpiÄ, dobrze życzÄ. Zasilacz ma jakÄ Ĺ sprawnoć - zgadzasz siÄ? normalny ok 80% super wydajny, w maksymalnym punkcie - może przekroczyÄ 90%, akumulator ma jakÄ Ĺ sprawnoć i normalne katalogi podajÄ od 60%. czy teslowe majÄ 90? wÄ tpiÄ, bo mamy nad morzem elektrownie szczytowo pompowÄ której działanie jest opłacalne i nikt nie chce jej zastÄ piÄ akumulatorami. przetwornica z 12/24 na 230V też ma jakÄ Ĺ sprawnoć, wiÄc suma strat, na bank przewyższy 20% ToMAsz 44 |
Data: Luty 05 2018 19:54:26 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Janusz | W dniu 2018-02-05 o 14:25, Myjk pisze: Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, JanuszDo ups-owej siÄ nie odnosiłem tylko do Twojej radosnej wizji "łapania energii w taniej by później wykorzystywaÄ na potrzeby domu w drogiej (zamiast prÄ du sieciowego)." że zyski z tego bÄdziesz miał symboliczne. Ale rób jak uważasz. -- Pozdr Janusz 45 |
Data: Luty 05 2018 21:03:06 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 13:06:56 -0600, Pszemol No ale nie planujesz odsprzedawania tego prÄ du Elektrowni, prawda? Ja chcÄ na własny użytek -- bo i tak wykorzystam to co bÄdÄ miał dostÄpne. Poza tym nikt nie oferuje u nas odkupu zmagazynowanej energii sieciowej. ;P -- Pozdor Myjk 46 |
Data: Luty 08 2018 15:10:48 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Iguan_007 | On Tuesday, February 6, 2018 at 5:07:01 AM UTC+10, Pszemol wrote: Te pomysły niestety opierajÄ siÄ czÄsto na zmuszaniu Elektrowni przez rzÄ dy A gdzie konkretnie tak jest? Bo u mnie w Australii energie z PV odkupuje dostawca energii (czyli podmiot niekoniecznie posiadajacy chocby jedna elektrownie) i robi to znacznie ponizej taryfy w jakiej mi sprzedaje energie. W Polce chyba tez dostawca nie odkupuje pradu po normalnej taryfie:"Prawo Energetyczne stanowi, że cena odkupu ma wynosiÄ 80% Ĺredniej giełdowej ceny energii w poprzednim roku. Nie dostaniemy jednak wcale 80% z 0,60 zł, które sami płacimy za prÄ d. Cena giełdowa nie obejmuje opłat przesyłowych oraz stałych, które ponosimy jako klienci. W efekcie otrzymamy poniżej 0,20 zł/kWh" Pozdrawiam, Iguan -- Tu i tam: https://sites.google.com/site/iguan007/ 47 |
Data: Luty 05 2018 13:06:56 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Pszemol | "Myjk" wrote in message Tutaj jest to oczywiĹcie na znacznie wiÄkszÄ skalÄ, niemniej jednak Te pomysły niestety opierajÄ siÄ czÄsto na zmuszaniu Elektrowni przez rzÄ dy lokalne lub stanowe do odkupywania energii od użytkowników po cenach detalicznych, co nie jest zbyt fair z punktu widzenia Elektrowni, które kupujÄ energiÄ w dużych blokach ale po cenach hurtowych. To, że cena detaliczna w nocy jest niższa od ceny detalicznej w dzieĹ oznacza że przeważnie cena hurtowa w nocy jest też niższa od ceny hurtowej w dzieĹ ale nie oznacza że cena hurtowa w dzieĹ jest niższa od ceny detalicznej w nocy - Elektrownia traciłaby na tym interesie... Ja zresztÄ planujÄ zamontowaÄ w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba No ale nie planujesz odsprzedawania tego prÄ du Elektrowni, prawda? Tylko na własny użytek aby mniej droższej energii zużyÄ w dzieĹ, to ma sens. 48 |
Data: Luty 05 2018 11:52:55 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: J.F. | Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale Nie bardzo rozumiem. Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ? To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku. Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz odjechac nie mozna :-) Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ... ale czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu oddac jak sie zepsuje ? :-) No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i gwarancja sie wyczerpala. A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej o Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i surowcow co samochody :-( A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25 sekund. J. 49 |
Data: Luty 05 2018 12:03:20 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F. Nie bardzo rozumiem. No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji" to może tylko szrek wpać. :P Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz Przecież piszÄ o inteligentnych "ładowarkach", czyli pewnie bÄdzie można okreĹliÄ poziom rozładowania itd. Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu Ale skoro już masz akumulator, to po co Ci hałaĹliwy i ĹmierdzÄ cy generator? Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zaczÄ łem siÄ zastanawiaÄ nad TPW2 zamiast serii UPSów. No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i To jest jakieĹ zagrożenie. A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej oZ samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i No właĹnie, stÄ d pewnie pomysł na wykorzystanie baterii w samochodach jeĹli ktoĹ ich codziennie nie potrzebuje w całoĹci. A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25 Ale przecież tam jest mowa o setkach tysiÄcy ludzi a nie milionach (a Ty jeszcze pewnie firmy wszelakie w PL uwzglÄdniłeĹ, a które sÄ już na brak prÄ du generatorami zabezpieczone). -- Pozdor Myjk 50 |
Data: Luty 05 2018 03:15:28 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: | In May 2016, Nissan and Enel power company announced a collaborative V2G trial project in the United Kingdom, the first of its kind in the country.[32] The trial comprises 100 V2G charging units to be used by Nissan Leaf and e-NV200 electric van users. The project claims electric vehicle owners will be able to sell stored energy back to the grid at a profit. 51 |
Data: Luty 05 2018 17:11:13 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 03:15:28 -0800 (PST), nie potrzeba giganta intelektu zeby uzmyslowic sobie ile ograniczen ma Ale widaÄ potrzeba podstaw intelektu by zrozumieÄ, że jak siÄ już posiada coĹ co nie jest w pełni wykorzystane to nic stoi na przeszkodzie aby to udostÄpniÄ -- gdy alternatywÄ ma byÄ bezużytecznie stanie tylko dla samego faktu gotowoĹci i lepszego samopoczucia malkontentów. ;p Tymczasem sÄ ludzie którzy działajÄ w schemacie i mogÄ sobie pozwoliÄ na odpowiednie zaplanowanie tematu i udostÄpnienie (aby elektrownie nie musiały inwestowaÄ i podwyższaÄ cen) -- a jednoczeĹnie jeszcze zarobiÄ, oczywiĹcie nieduże, bo przeciez nikt nie mówi aby kupowaÄ auto elektryczne aby taki proceder miał zwróciÄ jego zakup. ale cieszmy sie ze GB wybrala Brexit teraz to ich pieniadze :-) Ten uĹmieszek to taki trchÄ głupkowaty jest w Ĺwietle tego ile jest warta ich waluta w stosunku od naszej, a nawet do europejskiej. Historia pokazuje, że ich decyzje polityczno-gospodarcze były znacznie lepsze niż u nas gdy wielokrotnie szybko siÄ rozprawili z problemami, a my w nich grzÄźniemy 30-40 lat później. Dlatego pytam ponownie, z czego siÄ tak szczerzysz? ;P -- Pozdor Myjk 52 |
Data: Luty 05 2018 13:16:20 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: J.F. | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹci grup Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F. Nie bardzo rozumiem. No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji" Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz Przecież piszÄ o inteligentnych "ładowarkach", czyli pewnie bÄdzie można Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu Ale skoro już masz akumulator, to po co Ci hałaĹliwy i ĹmierdzÄ cy Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-) Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zaczÄ łem siÄ IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo - solary czy wiatrak. A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej oZ samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i No właĹnie, stÄ d pewnie pomysł na wykorzystanie baterii w samochodach jeĹli Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym punkcie. No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke polowa pojemnosci akumulatora.. A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25Ale przecież tam jest mowa o setkach tysiÄcy ludzi a nie milionach (a Ty Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie. Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do szczytow, to moze i to by mialo sens. W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej. Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens. J. 53 |
Data: Luty 05 2018 14:38:26 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F. Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac To znowu zależy od sytuacji. Jak już wspominałem u mnie przerwy w dostawie prÄ du zdarzajÄ siÄ niezmiernie rzadko. Jakbym kupił generator, to przez 10 lat bym zeĹ nie skorzystał ani razu, za to majÄ c akumulator, poza funkcjÄ UPS wykorzystywałbym go codziennie. Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-) I co, zatankował do pełna i nie miał potem chÄci worków z piaskiem nosiÄ? :P Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zaczÄ łem siÄIMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo - Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że siÄ nie opłacajÄ bez dopłat. To już wolÄ zamontowaÄ TPW2 i działaÄ w trybie j.w. łÄ dowaÄ w taniej i użytkowaÄ w drogiej jednoczeĹnie majÄ c UPS. Jakby siÄ dało w podobny sposób wykorzystaÄ jeszcze auto elektryczne to byłaby super sprawa jak dla mnie. Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym No właĹnie, a jak ja jeżdżÄ 4km dziennie to nawet testowany niedawno miev by mi wystarczył, Tesla to już w ogóle... Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie. No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, wiÄc nie wiesz na ile może starczyÄ. No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do U nas jest inaczej myĹlisz? :P Ja bym takÄ energiÄ wykorzystywał choÄby do zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie bÄdÄ w nowym domu bo grzaÄ bedÄ prÄ dem), a pracujÄ głównie w drogiej, wiÄc i energiÄ bytowÄ w drogiej zużywam. -- Pozdor Myjk 54 |
Data: Luty 05 2018 15:52:22 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: J.F. | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹci grup Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F. Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac To znowu zależy od sytuacji. Jak już wspominałem u mnie przerwy w dostawie Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia mozliwosci zakupu generatora :-) W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-) Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)I co, zatankował do pełna i nie miał potem chÄci worków z piaskiem nosiÄ? Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac. To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km :-) Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że siÄ nie opłacajÄJa z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zaczÄ łem siÄIMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo - Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje ~40gr/kWh. Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial. A niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi rocznie. W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba zasilac i wychodzi za darmo :-) To już wolÄ zamontowaÄ TPW2 i działaÄ w trybie j.w. łÄ dowaÄ w Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do pracy, i co - oddajesz do sieci ? Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac do 22 ? No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc No właĹnie, a jak ja jeżdżÄ 4km dziennie to nawet testowany niedawno miev Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ? A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :) Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie. No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, wiÄc nie wiesz na ile Znam za to spozycie Polski. No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do U nas jest inaczej myĹlisz? :P W przerwie meczu to sie piwo otwiera :-) Ja bym takÄ energiÄ wykorzystywał choÄby do Laptopa sobie kup z duza bateria :-P J. 55 |
Data: Luty 07 2018 23:02:40 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: J.F. | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹci grup Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F. Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia MożliwoĹci sÄ , codziennej potrzeby nie ma. W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-) To tak po polaczkowatemu? Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-) Nie praktykujÄ. ;P Poza tym jak jednym użyciem Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ? Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac. Ĺwietnie, ale nadal nie kupuje siÄ kosiarki żeby jeździÄ do pracy, a Ty Eee - wydaje mi sie, ze to Ty proponujesz kosiarke (tzn elektryczny samochod) na dojazd do pracy :-) Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje Przez ostatnie dwa lata w lato klimÄ w salonie włÄ czyłem może z 6x i szybko To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly fale upałow. Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do Taka jest idea. Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac Po co, skoro możesz wróciÄ bez doładowania w szczycie, po drodze jeszcze po Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ... balbym sie, ze nie dojade :-) Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ileTo musi byÄ koniecznie INTERES na skalÄ spekulacji żeby trzeba było robiÄ? zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ... chyba nie warto ryzykowac :-) A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)Ale nie użytkownika. Natomiast w domu, choÄby do szybkiego ładowania 3F, A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-) Znam za to spozycie Polski. Czy tam była mowa o całej Australii? Laptopa sobie kup z duza bateria :-PIrytujÄ mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ... J. 56 |
Data: Luty 08 2018 08:41:17 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Wed, 7 Feb 2018 23:02:40 +0100, J.F. Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-) JeĹli zrobisz komuĹ kuku, to swojemu, który to importuje i sprzedaje. Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ? Powinna, chyba że jej oleju nie dasz do żarcia. Ĺwietnie, ale nadal nie kupuje siÄ kosiarki żeby jeździÄ do pracy, aEee - wydaje mi sie, ze to Ty proponujesz kosiarke (tzn elektryczny Kosiarka to kosiarka a samochód to samochód. KosiarkÄ siÄ słabo jeździ do pracy, samochodem elektrycznym cudownie. :P Przez ostatnie dwa lata w lato klimÄ w salonie włÄ czyłem może z 6x iTo gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly W Warszawie. Pytanie gdzie Ty byłeĹ ostatnie dwa lata, bo o ile jeszcze 3-4 lata temu były upały że w basenie miałem wodÄ i po 32sC z samego słoĹca, tak ostatnie dwa lata ledwo było 24, do 26 w porywach. Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ... Ale jechałeĹ tym Nissanem, że twierdzisz że sprawny ma 80km zasiÄgu? No bo chyba nie chcesz siÄ opieraÄ na doĹwiadczeniu wspomnianego niedawno trupka, niewyklucozne że jakiegoĹ popowodziowego, przysłanego ze stanów który zakupił kolega jutubera? zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ... Tygodniowo 7 czyli kolejne 100km za darmo. :P A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-) W razie jakby zaszła potrzeba naładowania szybciej, albo wiÄcej. Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...Laptopa sobie kup z duza bateria :-PIrytujÄ mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego VGA :>>>> Z baterii w laptopie zasilisz też zewnÄtrzne monitory? :P -- Pozdor Myjk 57 |
Data: Luty 06 2018 12:11:23 | Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych | Autor: Myjk | Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F. Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia MożliwoĹci sÄ , codziennej potrzeby nie ma. W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-) To tak po polaczkowatemu? Nie praktykujÄ. ;P Poza tym jak jednym użyciem planujesz zajechaÄ generator? Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac. Ĺwietnie, ale nadal nie kupuje siÄ kosiarki żeby jeździÄ do pracy, a Ty uparcie taki schemat budujesz aby udowodniÄ swoje racje. Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje Przez ostatnie dwa lata w lato klimÄ w salonie włÄ czyłem może z 6x i szybko wyłÄ czyłem, bo marzłem. :P CzÄĹciej jej ostatnio używam do grzania w zimie -- tylko PV by mi jej raczej nie zasiliły poprzez ułomnoć tego systemu. Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do Taka jest idea. Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac Po co, skoro możesz wróciÄ bez doładowania w szczycie, po drodze jeszcze po zakupy podjechaÄ i dziecko odebraÄ ze szkoły? Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile To musi byÄ koniecznie INTERES na skalÄ spekulacji żeby trzeba było robiÄ? W moim mniemaniu ten pomysł ma równoważyÄ zużycie energii a nie jakieĹ przeraźliwe zyski przynosiÄ. A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :) Ale nie użytkownika. Natomiast w domu, choÄby do szybkiego ładowania 3F, faktycznie trzeba bÄdzie kupiÄ. Ciekawe czy TPW2 by coĹ poradził na to. :P Znam za to spozycie Polski. Czy tam była mowa o całej Australii? Laptopa sobie kup z duza bateria :-P IrytujÄ mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego podepnÄ swobodnie 3 monitory i jeszcze zagram np. w PUBG bez telepania oczu i który nie bÄdzie mi wył nad uchem. :> -- Pozdor Myjk |