Grupy dyskusyjne   »   Ceny podzespołów do nowych diesli

Ceny podzespołów do nowych diesli



1 Data: Luty 19 2008 13:30:54
Temat: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Antonio 

Witam,
szukam szukam i jakoś nie moge znaleść :) . Wiecie co mnie intersuje? Sporo po drogach jeździ nowoczesnych diesli, tyle samo opinii aprobaty co odwrotnie, mnie zastanawia jedna rzecz, ponieważ wiadomo że diesel jest tańszy jeśli chodzi o spalanie, ile się oszczędza w stosunku do awarii które zdażą się lub nie. Robie sobie poprostu taki bilans :) . A więc ile kosztują "średnio do auta klasy kompakt" powiedzmy do popularnego TDI (105KM)
-pomopowtryskiwacze/układy wtryskowe
-turbina
-koło dwumasowe?
-coś jeszcze
a ile do TDCI(Ford), ile do CDTI, ile do DCI te trzy elementy, interesują mnie ceny poza ASO (bo wiadomo ze u nich to ceny są kosmiczne) część + robocizna, ile się płaci?



2 Data: Luty 19 2008 14:13:23
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Zbyszek 


Użytkownik "Antonio"  napisał w wiadomości

Witam,
szukam szukam i jakoś nie moge znaleść :) . Wiecie co mnie intersuje?
Sporo po drogach jeździ nowoczesnych diesli, tyle samo opinii aprobaty co
odwrotnie, mnie zastanawia jedna rzecz, ponieważ wiadomo że diesel jest
tańszy jeśli chodzi o spalanie, ile się oszczędza w stosunku do awarii
które zdażą się lub nie. Robie sobie poprostu taki bilans :) . A więc ile
kosztują "średnio do auta klasy kompakt" powiedzmy do popularnego TDI
(105KM)
-pomopowtryskiwacze/układy wtryskowe
-turbina
-koło dwumasowe?
-coś jeszcze
a ile do TDCI(Ford), ile do CDTI, ile do DCI te trzy elementy, interesują
mnie ceny poza ASO (bo wiadomo ze u nich to ceny są kosmiczne) część +
robocizna, ile się płaci?

Golf  III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM )  1998 r.
Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł ( wymiana po 220 kkm)
Pompa i wtryski jeszcze fabryczne
Turbina nieruszana
Głowica silnika nieruszana
Ale mam dopiero 310 kkm
Zbyszek

3 Data: Luty 19 2008 14:48:31
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Antonio 

Zbyszek pisze:

Golf  III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM )  1998 r.
Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł ( wymiana po 220 kkm)
Pompa i wtryski jeszcze fabryczne
Turbina nieruszana
Głowica silnika nieruszana
Ale mam dopiero 310 kkm
Zbyszek


Mam na myśli roczniki 2004 i powyżej, troche się ponoć nawet w TDI pozmieniało...

4 Data: Luty 19 2008 15:44:45
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Roki 

> Golf  III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM )  1998 r.

Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł

W markecie kupowałeś?:)
Dziwne, że Ci się chciało pisać 2999 zamiast napisać 3k.

5 Data: Luty 19 2008 23:23:31
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Zbyszek 


Użytkownik "Roki"  napisał w wiadomości

> Golf  III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM )  1998 r.
Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł

W markecie kupowałeś?:)
Dziwne, że Ci się chciało pisać 2999 zamiast napisać 3k.
....bo dokładnie tyle zapłaciłem w sklepie firmowym
      VW Chyliński  Warszawa

6 Data: Luty 19 2008 23:29:52
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Roki 


Dziwne, że Ci się chciało pisać 2999 zamiast napisać 3k.
....bo dokładnie tyle zapłaciłem w sklepie firmowym
     VW Chyliński  Warszawa

Domyślam się:) Tylko dziwnie to zabrzmiało. Tak jakbyś chciał grupie "podać
dalej" chwyt marketingowy dilera.

7 Data: Luty 19 2008 16:40:21
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: nowy140 



Golf  III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM )  1998 r.
Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł ( wymiana po 220 kkm)

niech to pryszczyca obejmie!
czy to kolo dwumasowe jest tez w wersjach z automatyczna skrzynia biegow?

8 Data: Luty 20 2008 21:14:43
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Hektor 

Użytkownik "nowy140"  napisał

Golf  III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM )  1998 r.
Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł ( wymiana po 220 kkm)

niech to pryszczyca obejmie!
czy to kolo dwumasowe jest tez w wersjach z automatyczna skrzynia biegow?

Nie ma.

9 Data: Luty 20 2008 21:32:19
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Przembo 

Użytkownik "Hektor"  napisał

Golf  III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM )  1998 r.
Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł ( wymiana po 220 kkm)

niech to pryszczyca obejmie!
czy to kolo dwumasowe jest tez w wersjach z automatyczna skrzynia biegow?

Nie ma.

To jaki trik jest zastosowany w DSG dla poprawy kultury pracy silnika? Bo w
starszych automatach nie ma z oczywistych wzgledow.

Pozdr

10 Data: Luty 21 2008 09:09:00
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: nowy140 


"Przembo"  wrote in message

Użytkownik "Hektor"  napisał
>>> Golf  III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM )  1998 r.
>>> Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł ( wymiana po 220 kkm)
>>
>> niech to pryszczyca obejmie!
>> czy to kolo dwumasowe jest tez w wersjach z automatyczna skrzynia
biegow?
>
> Nie ma.

To jaki trik jest zastosowany w DSG dla poprawy kultury pracy silnika? Bo
w
starszych automatach nie ma z oczywistych wzgledow.

Pozdr



powienienem scislej zadac to pytanie. mialem na mysli automaty z
konwerotrem, i odpowiadajacy pewnie tez tak przyjal. dsg to sprytna nakladka
na zwykla skrzynie - dokladnie na dwie skrzynie mechaniczne po 3 biegi
kazda..

11 Data: Luty 21 2008 10:09:30
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Przembo 

Użytkownik "nowy140"  napisał

powienienem scislej zadac to pytanie. mialem na mysli automaty z
konwerotrem, i odpowiadajacy pewnie tez tak przyjal. dsg to sprytna
nakladka
na zwykla skrzynie - dokladnie na dwie skrzynie mechaniczne po 3 biegi
kazda..

W zwyklej skrzyni role tlumikow drgan pelni plyn. A wtedy kiedy zaczyna
dzialac lockup drgania by nie wystepowaly. Swoja droga w TDI lockup dziala
na wszystkich biegach oprocz 1, wiec mozna przypuszczac ze awaria tego
sprzegielka bylaby kompensowana i drgania bylyby zniwelowane, a tak sie nie
dzieje.

Wiec nie wskazuje jakoby takie rozwiazanie bylo stosowane. Chcialem rozebrac
dla zabawy konwerter, ale niestety kupno nowego nie bylo mozliwe, wiec sam
juz tego nie sprawdze. Jak nie zapomne to zapytam w zakladzie
specjalizujacym sie w naprawie automatow :)

Pozdr

12 Data: Luty 19 2008 16:25:18
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

...ile się oszczędza w stosunku do awarii które zdażą się lub nie.

Jak można zaoszczędzić na kosztach awarii, która się nie zdarzyła? ;-)
Pomijając oczywiście samo to, że jej nie było i nie ponosisz kosztów :-))).



Robie sobie poprostu taki bilans :) .

Myślisz że to ma głębszy sens? Zgodnie z prawem Murphiego i tak padnie Ci
coś innego niż przewidujesz...



więc ile kosztują "średnio do auta klasy kompakt" powiedzmy do popularnego
TDI (105KM)
-pomopowtryskiwacze/układy wtryskowe
-turbina
-koło dwumasowe?

Mam dokładnie taki motor. Przez 27 miesięcy podróżowania (85 tys km)
zaoszczędziłem na paliwie kilkanaście tysięcy zł (dla prównywalnego motoru
benz.). I myślę że pojeżdżę jeszcze sporo bez awarii, niedawno w ASO na
przeglądzie nie wyszły żadne niepokojące rzeczy. Auto za 2-2,5 roku
pogonię...



-coś jeszcze

Z tych "coś jeszcze" to dwie świece żarowe po niecałą stówkę z wymianą. Po
prostu auto odpalam znacznie więcej razy dziennie niż "norma przewiduje"
:-), być może dlatego...

13 Data: Luty 19 2008 16:38:10
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości news:

Przez 27 miesięcy podróżowania (85 tys km) zaoszczędziłem na paliwie kilkanaście tysięcy zł (dla prównywalnego motoru benz.).

Marzyciel.
Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to zaoszczędziłeś góra 8500 zł.
Do kilkunastu tys to jeszcze daleko.

14 Data: Luty 19 2008 23:53:57
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: doctore 


Marzyciel.
Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to
zaoszczędziłeś góra 8500 zł.
Do kilkunastu tys to jeszcze daleko.
E chyba mniej zaozczędził albo wcale. Bo trza brać różnicę w zakupie auta na
benzynkę i na ON. A ta jest spora . Chyba że składak to inna inszość:)

15 Data: Luty 20 2008 00:20:05
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: The_EaGle 

doctore pisze:

Marzyciel.
Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to zaoszczędziłeś góra 8500 zł.
Do kilkunastu tys to jeszcze daleko.
E chyba mniej zaozczędził albo wcale. Bo trza brać różnicę w zakupie auta na benzynkę i na ON. A ta jest spora . Chyba że składak to inna inszość:)

Odpsrzeda także drożej diesla niż benzyne więc ten argument jest bez sensu.

Pozdrawiam
Rafał

16 Data: Luty 20 2008 00:24:42
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: doctore 


Odpsrzeda także drożej diesla niż benzyne więc ten argument jest bez
sensu.
Tak tylko że różnica w cenie pomiędzy nimi po kilku latach też się znacznie
zmniejszy czyli zaoszczędzi mniej albo nic. Chyba że zrobi rewitalizację
fury to na pewno więcej włoży niż weźmie :)

17 Data: Luty 20 2008 09:58:33
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

Odpsrzeda także drożej diesla niż benzyne więc ten argument jest bez
sensu.

Tak jak i pozostałe ;-). Napisałem już że nie kupiłem diesla dlatego że mało
pali, ale dlatego żeby zobaczyć jaki jest. I nie interesuje mnie za bardzo
czy sprzedam go za 20, 30 czy 40 tys... W ogóle nie zakładam że sprzedam
auto korzystnie, po prostu sprzedam je i kupię nowe :-). I nie będę szukał
przez 3 miesiące klienta, który da mi za nie tysiąc złotych więcej...

18 Data: Luty 20 2008 09:55:04
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

E chyba mniej zaozczędził albo wcale.

W poprzedniej odpowiedzi wykazałem że jednak tak :-).


Bo trza brać różnicę w zakupie auta na benzynkę i na ON. A ta jest spora .

Szczerze mówiąc nie kupiłem diesla dla oszczędności :-). Chciałem zobaczyć
jak się go użytkuje i bardzo mi to odpowiada. Następny też będzie diesel. A
że przy okazji jest oszczędny to jeszcze lepiej. I nie patrz na to tak, że
zawsze musi być rachunek ekonomiczny... Ja po prostu chciałem takie auto i
takie kupiłem :-).

19 Data: Luty 20 2008 21:29:02
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Hektor 

Użytkownik "Robert J."  napisał


Szczerze mówiąc nie kupiłem diesla dla oszczędności :-). Chciałem zobaczyć jak się go użytkuje i bardzo mi to odpowiada.

A czym Cie ujal ten traktor oprócz zuzycia paliwa ?

Zbigniew Kordan

20 Data: Luty 20 2008 10:30:18
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "doctore"  napisał w wiadomości


Marzyciel.
Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to zaoszczędziłeś góra 8500 zł.
Do kilkunastu tys to jeszcze daleko.
E chyba mniej zaozczędził albo wcale. Bo trza brać różnicę w zakupie auta na benzynkę i na ON. A ta jest spora .

No tak, ale większą część tej różnicy odzyska przy sprzedaży.
Straci z niej tylko tyle ile utrata wartości auta.

21 Data: Luty 20 2008 21:18:45
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Hektor 

Użytkownik "Cavallino"  napisał

E chyba mniej zaozczędził albo wcale. Bo trza brać różnicę w zakupie auta na benzynkę i na ON. A ta jest spora .

No tak, ale większą część tej różnicy odzyska przy sprzedaży.
Straci z niej tylko tyle ile utrata wartości auta.

Chyba jednak mniejsza czesc, bo róznica w wielu autach uzywanych (pomiedzy benzyna a dieslem) jest troche wiecej niz symboliczna. Za to w przypadku nowych potrafi byc istotna.

Zbigniew Kordan

22 Data: Luty 20 2008 09:49:41
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to
zaoszczędziłeś góra 8500 zł.

Na ON jest ok. 20 zł/100 km. Auto pali ok. 5,5 l, nie moja wina że tak mało.
Silnik benzynowy o podobnych osiągach by palił pewnie 9 albo więcej, czyli
co najmniej 15 zł różnicy. Razy 83.000 km daje +- 12.500 :-))).



Do kilkunastu tys to jeszcze daleko.

Jak dla mnie nie bardzo...

23 Data: Luty 20 2008 10:35:50
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości

Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to zaoszczędziłeś góra 8500 zł.

Na ON jest ok. 20 zł/100 km. Auto pali ok. 5,5 l, nie moja wina że tak mało.

Taaa, już wiele razy słyszałem coś takiego, tyle że nigdy nie widziałem.
Kiedy kupowałem swojego diesla (1.6 115 KM) to porównywałem też Bravo JTD (1.9 120 KM).
Już przy jazdach próbnych było widać że Bravo pali więcej niż Kia.
A mnie zużycie rzędu 5,5 l to wychodzi, ale na trasie gdy mi się bardzo nie spieszy.

Więc albo jeździsz też tylko po trasie, albo moja średnia 6,5 ma więcej z prawdy.
Aż o tyle mniejsza i lżejasza Marea nie jest.

A więc - 25 zł/100 km (przy obecnych cenach).
Wiem ile leję.



Silnik benzynowy o podobnych osiągach by palił pewnie 9 albo więcej, czyli co najmniej 15 zł różnicy.

Tak właśnie założyłem - 9 l dla benzynki.
Dlatego różnica 10 zł.

Jeśli jeździsz tylko delikatnie po trasie i to benzyniak spali mniej, więc różnica pozostanie na tym samym poziomie.

24 Data: Luty 20 2008 15:13:40
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

Taaa, już wiele razy słyszałem coś takiego, tyle że nigdy nie widziałem.
A mnie zużycie rzędu 5,5 l to wychodzi, ale na trasie gdy mi się bardzo
nie spieszy.

Widzę że bardzo trudno Ci w to uwierzyć. Jeśli chcesz to zrobię Ci zdjęcie
wyświetlacza i zobaczysz tam średnie spalanie. Aktualnie jest 5,4. Mogę
nawet nakręcić filmik, choć pewnie będzie to trochę karkołomne :-). A jeżdżę
dość zróżnicowanie, do pracy, po mieście, poza miastem... średnio 100 km
dziennie. Jeżdżę po prostu normalnie, ani za szybko, ani za wolno. Do pracy
kawałek poza miastem jadę ok. 110-120... Jeśli wyzeruje się licznik i akurat
mam jazdę cały czas po Szczecinie to faktycznie spala ok. 6 wtedy, ale TYLKO
po mieście. Ja nie należę do szpeniów ruszających z piskiem tylko po to,
żeby gwałtownie hamować za 300 m na następnych światłach ;-)



Więc albo jeździsz też tylko po trasie, albo moja średnia 6,5 ma więcej z
prawdy.

Widać różnimy się stylem jazdy :-)

25 Data: Luty 20 2008 15:33:50
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości

Taaa, już wiele razy słyszałem coś takiego, tyle że nigdy nie widziałem.
A mnie zużycie rzędu 5,5 l to wychodzi, ale na trasie gdy mi się bardzo nie spieszy.

Widzę że bardzo trudno Ci w to uwierzyć. Jeśli chcesz to zrobię Ci zdjęcie wyświetlacza i zobaczysz tam średnie spalanie. Aktualnie jest 5,4.

To nic nie da.
Musielibyśmy zamienić się autami.
I jestem dziwnie spokojny że TDI paliłby 6,5 a CRDI 5,5.

Mój kuzyn też ze zdziwieniem odkrył że auto pali mu 6 a nie 5 l, gdy miał za zadanie jechać za mną.


Więc albo jeździsz też tylko po trasie, albo moja średnia 6,5 ma więcej z prawdy.

Widać różnimy się stylem jazdy :-)

Zapewne.
Nigdy mi tempo ciężarówek nie odpowiadało - a wtedy tylko takie wartości wychodzą.

26 Data: Luty 20 2008 15:43:40
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

Mój kuzyn też ze zdziwieniem odkrył że auto pali mu 6 a nie 5 l, gdy miał
za zadanie jechać za mną.

To żaden argument :-). Ja też potrafię spalić tym autem 7 czy nawet 8/100.
Tylko pytanie po co?



Zapewne.
Nigdy mi tempo ciężarówek nie odpowiadało - a wtedy tylko takie wartości
wychodzą.

Rzecz gustu :-). Poza tym ciężarówki nie śmigają raczej 120-130 w trasie...
Przynajmniej większość z nich :-). A w mieście jadąc dużo bardziej
"paliwożernie" praktycznie zyskuje się kilka minut :-).

27 Data: Luty 20 2008 15:49:40
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości

Mój kuzyn też ze zdziwieniem odkrył że auto pali mu 6 a nie 5 l, gdy miał za zadanie jechać za mną.

To żaden argument :-). Ja też potrafię spalić tym autem 7 czy nawet 8/100.

To po co piszesz że pali 5,5?
Jakbyś napisał 5,5-8, w zależności od stylu jazdy, to byłbyś wiarygodny.
A tak - sam widzisz.

Nigdy mi tempo ciężarówek nie odpowiadało - a wtedy tylko takie wartości wychodzą.

Rzecz gustu :-).

Ano.
Albo wiarygodności stwierdzenia "pali 5,5 l".

Poza tym ciężarówki nie śmigają raczej 120-130 w trasie...

Jeszcze kilka dni i z 200 będziesz jeździł. ;-)

28 Data: Luty 20 2008 15:58:18
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

To po co piszesz że pali 5,5?
Jakbyś napisał 5,5-8, w zależności od stylu jazdy, to byłbyś wiarygodny.
A tak - sam widzisz.

Ale mój styl jazdy jest jeden. To że potrafię tyle spalić nie znaczy że tak
jeżdżę na codzień :-). Jak masz w domu wzmacniacz 500 W to znaczy że bez
przerwy słuchasz go na maxa?



Albo wiarygodności stwierdzenia "pali 5,5 l".

Słuchaj... Szczerze mówiąc wisi mi czy wierzysz czy nie :-). Nie mam powodu
wykazywać czy udowadniać za wszelką cenę tej wartości.



Jeszcze kilka dni i z 200 będziesz jeździł. ;-)

Nie planuję :-). Ty możesz, jeśli Cię to dowartościuje :-)))

29 Data: Luty 20 2008 16:14:40
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości news:

Albo wiarygodności stwierdzenia "pali 5,5 l".

Słuchaj... Szczerze mówiąc wisi mi czy wierzysz czy nie :-).

Wierzę.
Ważne czy ktokolwiek przyglądający się tej dyskusji uwierzy bardziej w Twoje 5,5 l osiągane w bardzo specyficznych warunkach, czy w moje 6,5 przy normalnej eksploatacji.

Jeszcze kilka dni i z 200 będziesz jeździł. ;-)

Nie planuję :-).

Już Ci podskoczyło, a to tylko z godzinka minęła, idąc dalej dojdziesz do 200 spokojnie. ;-)

30 Data: Luty 20 2008 16:55:08
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

Wierzę.
Ważne czy ktokolwiek przyglądający się tej dyskusji uwierzy bardziej w
Twoje 5,5 l osiągane w bardzo specyficznych warunkach, czy w moje 6,5 przy
normalnej eksploatacji.

A to szczerze mówiąc też mnie nie obchodzi ;-). Dla mnie ważne że tak jest,
a kwestia wiary innych użytkowników tej grupy jest dla mnie drugorzędna...
;-))). Mogę napisać że pali 7 (pewnie przy deko mocniejszej nodze tyle by
spalił), bo tak pewnie chciałaby większość, ale po co mam tak pisać skoro
przy moim stylu jazdy to będzie nieprawdą?




Już Ci podskoczyło, a to tylko z godzinka minęła, idąc dalej dojdziesz do
200 spokojnie. ;-)

Ze 110-120 do 120-130. Faktycznie podskoczyło ;-). Niech będzie 110-130, nie
utrzymuję stałej prędkości z taką dokładnością. Zatem dla Twojego lepszego
samopoczucia podaję 110-130 ;-)))).

Ja kończę dysputę, bo staje się jałowa.
Pozdrawiam
RJ

31 Data: Luty 20 2008 16:34:03
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Mumin 

Robert J. pisze:

Taaa, już wiele razy słyszałem coś takiego, tyle że nigdy nie widziałem.
A mnie zużycie rzędu 5,5 l to wychodzi, ale na trasie gdy mi się bardzo nie spieszy.

Widzę że bardzo trudno Ci w to uwierzyć. Jeśli chcesz to zrobię Ci zdjęcie wyświetlacza i zobaczysz tam średnie spalanie. Aktualnie jest 5,4.

Tylko to co pokazuje wyświetlacz nie zawsze jest zgodne z prawdą.


--
Pozdrawiam,
Mumin

32 Data: Luty 20 2008 16:56:30
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

Tylko to co pokazuje wyświetlacz nie zawsze jest zgodne z prawdą.

Konfrontuję to z rzeczywistością przy każdym tankowaniu. Praktycznie zawsze
przejeżdżam ponad 900 km, a wlewam ok. 50 l.

33 Data: Luty 21 2008 09:08:29
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-02-20 16:34,  *Mumin* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Widzę że bardzo trudno Ci w to uwierzyć. Jeśli chcesz to zrobię Ci zdjęcie wyświetlacza i zobaczysz tam średnie spalanie. Aktualnie jest 5,4.

Tylko to co pokazuje wyświetlacz nie zawsze jest zgodne z prawdą.

W zasadzie masz rację :), ale u mnie na ten przykład jest to dosyć dokładne wskazanie.
Dla wprowadzenia w stan szoku szanownych dyskutantów dwa zdjęcia z wczoraj:
http://img141.imageshack.us/img141/7396/zdjcie006wy3.jpg
Zaraz po czyszczeniu filtra cząstek stałych - przed było 9.7 :)
100% miasto, a dokładnie 2x dziennie 7,5 km do i z pracy.
A to na dłuższym dystansie:
http://img141.imageshack.us/img141/9561/zdjcie007hu0.jpg
Tu spora część to DK1/DK8 - w sumie może 60% - reszta miasto.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

34 Data: Luty 21 2008 11:50:29
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Hektor 

Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał

Dla wprowadzenia w stan szoku szanownych dyskutantów dwa zdjęcia z wczoraj:
http://img141.imageshack.us/img141/7396/zdjcie006wy3.jpg
Zaraz po czyszczeniu filtra cząstek stałych - przed było 9.7 :)
100% miasto, a dokładnie 2x dziennie 7,5 km do i z pracy.
A to na dłuższym dystansie:
http://img141.imageshack.us/img141/9561/zdjcie007hu0.jpg
Tu spora część to DK1/DK8 - w sumie może 60% - reszta miasto.

Niby nie malo, ale fura nie nalezy do specjalnie malutkich. Jesli do tego poruszasz sie jak na mlodego czlowieka przystalo (czyli raczej bardziej niz mniej dynamicznie), to jest to jak najbardziej normalne zuzycie. To wersja 150 KM ?

Zbigniew Kordan

35 Data: Luty 21 2008 12:23:23
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-02-21 11:50,  *Hektor* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Niby nie malo, ale fura nie nalezy do specjalnie malutkich. Jesli do tego poruszasz sie jak na mlodego czlowieka przystalo (czyli raczej bardziej niz mniej dynamicznie), to jest to jak najbardziej normalne zuzycie. To wersja 150 KM ?

Ja młody? Dziękuję za komplement :)
To wersja 120KM i poruszam się na pewno nie emerycko, ale i nie specjalnie dynamicznie - po prostu droga do pracy jest jaka jest - krótka i kręta (dla znających Gliwice z Sikornika do Opla - cała nadzieja w obwodnicy...).
Jak sie staram to przy takiej trasie mam średnio około 9 l/100km - jak troszkę przycisnę lub jak ostatnio przytrafi się wypalanie filtra to jest jak jest :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

36 Data: Luty 21 2008 15:09:10
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: nowy140 

Ja młody? Dziękuję za komplement :)
To wersja 120KM i poruszam się na pewno nie emerycko, ale i nie
specjalnie dynamicznie - po prostu droga do pracy jest jaka jest -
krótka i kręta (dla znających Gliwice z Sikornika do Opla

O widze ze kolega pracuje w Oplu, sa tam teraz u was przyjecia do firmy?
Rozne sluchy po okolicy chodza....

37 Data: Luty 21 2008 15:16:32
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-02-21 15:09,  *nowy140* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

O widze ze kolega pracuje w Oplu, sa tam teraz u was przyjecia do firmy?
Rozne sluchy po okolicy chodza....

Nie pracuję w Oplu, tylko w budynkach Opla ;) - precyzyjniej na lakierni.
Przyjęć to raczej nie ma - ba nawet słyszałem o zwolnieniu 200 osób w niedługim czasie (raczej z agencji pracy tymczasowej) - a to wszystko przy okazji zwiększania produkcji :).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

38 Data: Luty 21 2008 16:57:34
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: J.F. 

On Thu, 21 Feb 2008 15:16:32 +0100,  Mirek Ptak wrote:

Nie pracuję w Oplu, tylko w budynkach Opla ;) - precyzyjniej na lakierni.
Przyjęć to raczej nie ma - ba nawet słyszałem o zwolnieniu 200 osób w
niedługim czasie (raczej z agencji pracy tymczasowej) - a to wszystko
przy okazji zwiększania produkcji :).

A jak w koncu wyszlo z ta praca w soboty ?

I jak opel zamierzal ustawic godziny pracy zeby zachowac 40h tydzien ?

J.

39 Data: Luty 22 2008 07:59:33
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-02-21 16:57,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie pracuję w Oplu, tylko w budynkach Opla ;) - precyzyjniej na lakierni.
Przyjęć to raczej nie ma - ba nawet słyszałem o zwolnieniu 200 osób w niedługim czasie (raczej z agencji pracy tymczasowej) - a to wszystko przy okazji zwiększania produkcji :).

A jak w koncu wyszlo z ta praca w soboty ?

Już dwie za mną - w tą nie idę (Opel pracuje), ale potem znowu do lipca.

I jak opel zamierzal ustawic godziny pracy zeby zachowac 40h tydzien ?

A niby czemu miałby to robić? to nie szpital :) Płacą za nadgodziny swoim ludziom.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

40 Data: Luty 27 2008 13:26:18
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: J.F. 

On Fri, 22 Feb 2008 07:59:33 +0100,  Mirek Ptak wrote:

Dnia 2008-02-21 16:57,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A jak w koncu wyszlo z ta praca w soboty ?

Już dwie za mną - w tą nie idę (Opel pracuje), ale potem znowu do lipca.

I jak opel zamierzal ustawic godziny pracy zeby zachowac 40h tydzien ?

A niby czemu miałby to robić? to nie szpital :) Płacą za nadgodziny
swoim ludziom.

Czyli ludzie pracuja po 6*8h i maja za to stosownie placone ?

To jest zgodne z kodeksem ?

J.

41 Data: Luty 27 2008 14:30:24
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-02-27 13:26,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

I jak opel zamierzal ustawic godziny pracy zeby zachowac 40h tydzien ?
A niby czemu miałby to robić? to nie szpital :) Płacą za nadgodziny swoim ludziom.

Czyli ludzie pracuja po 6*8h i maja za to stosownie placone ? To jest zgodne z kodeksem ?

No raczej tak - inaczej Solidarność by podniosła wrzawę, a tu zamiast tego były spory, ze jedna zmiana ma o jedna sobotę więcej ;) dlatego zamiast niej zrobili 3 soboty po 10h

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

42 Data: Luty 20 2008 10:36:50
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Poprawka - zasugerowałem się poprzednim postem, ale on był Rafała a nie Twoim, więc JTD i Marea wykreśl z mojego postu ;-)

43 Data: Luty 20 2008 10:46:40
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Heraklit 

Był 20 luty (środa), gdy o godzinie 9:49 *Robert J.* w pocie czoła
naskrobał(a):


Na ON jest ok. 20 zł/100 km. Auto pali ok. 5,5 l, nie moja wina że tak mało.
Silnik benzynowy o podobnych osiągach by palił pewnie 9 albo więcej, czyli
co najmniej 15 zł różnicy. Razy 83.000 km daje +- 12.500 :-))).
eeee, sprytnie: porównujesz jazdę auta na benzynę w mieście z jazdą auta
na ON na autostradzie.


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2008-02-20 10:44:56

44 Data: Luty 20 2008 10:47:43
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Heraklit"  napisał w wiadomości

Był 20 luty (środa), gdy o godzinie 9:49 *Robert J.* w pocie czoła
naskrobał(a):


Na ON jest ok. 20 zł/100 km. Auto pali ok. 5,5 l, nie moja wina że tak mało.
Silnik benzynowy o podobnych osiągach by palił pewnie 9 albo więcej, czyli
co najmniej 15 zł różnicy. Razy 83.000 km daje +- 12.500 :-))).
eeee, sprytnie: porównujesz jazdę auta na benzynę w mieście z jazdą auta
na ON na autostradzie.

Na autostradzie TDI to i 10 l pali.
Te 5,5 l to możliwe jest jak delikatnie będzie traktowałe pedał gazu wracając z wysokich gór. ;-)

45 Data: Luty 20 2008 15:20:03
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

Na autostradzie TDI to i 10 l pali.

I tyle mniej więcej palił jak wracałem z Francji. Przy prawie Vmax chwilowe
pokazywał właśnie na takim poziomie :-). Ciekawe ile by żłopał benzynowy?


Te 5,5 l to możliwe jest jak delikatnie będzie traktowałe pedał gazu
wracając z wysokich gór. ;-)

Pedał gazu traktuję normalnie, poruszam się płynnie. Na początku faktycznie
jeździłem z cięższą nogą :-). I palił więcej, nawet sporo.

46 Data: Luty 20 2008 15:36:02
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości

Na autostradzie TDI to i 10 l pali.

I tyle mniej więcej palił jak wracałem z Francji. Przy prawie Vmax chwilowe pokazywał właśnie na takim poziomie :-). Ciekawe ile by żłopał benzynowy?

Podobnie.
Punto HGT żłopało na autostradzie coś koło 11 l (normalnie 10 średnio).
Tyle że jego Vmax był pewnie sporo większy od TDI 105 KM.



Te 5,5 l to możliwe jest jak delikatnie będzie traktowałe pedał gazu wracając z wysokich gór. ;-)

Pedał gazu traktuję normalnie, poruszam się płynnie. Na początku faktycznie jeździłem z cięższą nogą :-). I palił więcej, nawet sporo.

i o tym mówię.
Mnie też się udało Ceedem zrobić na jakimś odcinku 4,5 l.
Ale normalnie to jest 1-1,5 litra więcej (na trasie).

47 Data: Luty 20 2008 15:50:44
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

i o tym mówię.
Mnie też się udało Ceedem zrobić na jakimś odcinku 4,5 l.
Ale normalnie to jest 1-1,5 litra więcej (na trasie).

Czyli właśnie te magiczne 5,5 l ;-))). Czasem dla zabawy jadę do pracy
kapeluszniczo (droga jest dość pusta, nie wk...wiam więc nikogo) i udaje się
zejść nawet do 4-4,2 l ;-))). Ale taka jazda 80 to nie dla mnie...
Nie zamierzam krytykować Twojego stylu jazdy, daleki jestem od tego. Ja w
trasie jadę najczęsciej ok 120-130, czasem trochę szybciej. A w mieście...
pewnie się uśmiejesz, ale przepisowo. No, prawie ;-). I tak niewiele zyskam
jadąc szybciej... Wyrosłem już z tego, żeby dla minuty czy dwóch ryzykować
raz że najdroższą fotkę świata, to na dodatek własne lub czyjeś zdrowie...
Dlatego właśnie auto pali mi tyle ile pali :-).
Pozdrawiam
RJ

48 Data: Luty 20 2008 16:12:36
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości

i o tym mówię.
Mnie też się udało Ceedem zrobić na jakimś odcinku 4,5 l.
Ale normalnie to jest 1-1,5 litra więcej (na trasie).

Czyli właśnie te magiczne 5,5 l ;-))).

Nie, to 5,5-6 l.
Tylko na trasie.
Średnio ok. 6,5 l i to bardzo dokładnie +- 0,2 l na 10 000.

I do głowy mi nie przyjdzie żeby podawać wartość 4,5 lub 5,5 jako "tyle pali"
Ważniejsza jest prawda niż jakieś dyrdymały w stylu "każda liszka swój ogonek chwali".

49 Data: Luty 20 2008 23:02:30
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: doctore 



Na autostradzie TDI to i 10 l pali.

I tyle mniej więcej palił jak wracałem z Francji. Przy prawie Vmax
chwilowe pokazywał właśnie na takim poziomie :-). Ciekawe ile by żłopał
benzynowy?

Hm niewiele więcej Omega 3,2 benzynka autostrada niemiecka V= 200 km/h 11
literkow mi spaliła. Volvo V 70 2,5 TDI ta sama droga V=180 km/h  10
literków . A różnica w konikach ogromna bo 80 KM.

50 Data: Luty 21 2008 00:43:45
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: J.F. 

On Wed, 20 Feb 2008 23:02:30 +0100,  doctore wrote:

Hm niewiele więcej Omega 3,2 benzynka autostrada niemiecka V= 200 km/h 11
literkow mi spaliła.

To nie bylo 200.

J.

51 Data: Luty 20 2008 15:16:29
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Robert J. 

Na ON jest ok. 20 zł/100 km. Auto pali ok. 5,5 l, nie moja wina że tak
mało.
Silnik benzynowy o podobnych osiągach by palił pewnie 9 albo więcej,
czyli
co najmniej 15 zł różnicy. Razy 83.000 km daje +- 12.500 :-))).
eeee, sprytnie: porównujesz jazdę auta na benzynę w mieście z jazdą auta
na ON na autostradzie.

Wiesz? Moje poprzednie auto, benzynowe, raczej z dolnej półki (KIA) 1,5
pojemności, w mieście paliło ok. 9 l. Myślę że 2-litrowy (a chyba taki można
przyównać do 1,9 TDI) paliłby więcej, ale przyjąłem że nawet niech tyle
samo. Dlatego określiłem różnicę w kosztach 100 km na ok. 15 zł :-).
Pozdrawiam
RJ

52 Data: Luty 20 2008 00:19:13
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: The_EaGle 

Robert J. pisze:

Robie sobie poprostu taki bilans :) .

Myślisz że to ma głębszy sens? Zgodnie z prawem Murphiego i tak padnie Ci coś innego niż przewidujesz...

To nie są PRAWA Murphiego tylko Głupoty Murphiego i warto by było nie nazywać każdej bzdury PRAWEM :>. Z nauka to ten gość ma tyle współnego
co astrologia z astronomią.


Pozdrawiam
Rafał

53 Data: Luty 19 2008 16:41:40
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Antonio 

Tak mnie zastanawia jedna rzecz jeszcze, sporo sie ostatnio mówi o chipowaniu silników diesla [mi to nawet Pan w salonie zaproponował ze 105 na 140KM w 1.9TDI], ponoć nie zwiększa się nawet spalanie (taka była reklama hehe), no to kurde skąd się ta moc bierze dodatkowa, bo mnie uczono że nie ma nic za darmo :D, czy to jest różnica w zużywaniu się elementów silnika (turbina,wtryski), jakiego rzędu ze 300tys na 200tys km? czy moze z 300 na 100 kkm :D?

54 Data: Luty 19 2008 16:57:40
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Antonio" napisał w wiadomości:

Tak mnie zastanawia jedna rzecz jeszcze, sporo sie ostatnio mówi o chipowaniu silników diesla [mi to nawet Pan w salonie zaproponował ze 105 na 140KM w 1.9TDI], ponoć nie zwiększa się nawet spalanie (taka była reklama hehe), no to kurde skąd się ta moc bierze dodatkowa, bo mnie uczono że nie ma nic za darmo :D,

Radzę poczytać o chiptuningu. Ta dodatkowa mocz bierze się z przestawienia kątu wtrysku paliwa podczas wtłaczania go do komory spalania...mówiąc prościej ON zostaje wcześniej wtryśnięty do cylindra niż na orginalnej mapie bitowej opracowanej przez producenta...dawka paliwa pozostaje nie zmieniona...w pompowtyskiwaczach VW nie zmienia się siłe (czytaj ciśnienie wtrysku) paliwa...to można zrobić ale w Common Rail'ach...
W necie jest sporo projektów gdzie z 1.9 TDI ASZ (130 PS) lub ARL (150PS) wyciśnięto (i to do codziennej jazdy) ponad 250 PS i ponad 430 Nm....nawet na seryjnych pomopowtryskiwaczach...owszem zmieniano osprzęt (IC, turbo, wydech), wałek rozrządu o sporotwej charakterystyce...ale...(patrz niżej)

 czy to jest różnica w zużywaniu się elementów silnika (turbina,wtryski), jakiego rzędu ze 300tys na 200tys km? czy moze z 300 na 100 kkm :D?

....ale jeśli się dba o regularne wymiany oleju, filtrów i innych materiałów eksploatacyjnych to nie ma obaw o to iż coś się zepsuje...jak będziesz jeździł jak dziadek (PSJ) lub jak będziesz "pałował" auto na zimnym motorze to na własne życzenie masz awarie jak w banku ;)

Pozdr.

--
Bugatti

V12 TDI

55 Data: Luty 19 2008 17:12:40
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: J.F. 

On Tue, 19 Feb 2008 16:41:40 +0100,  Antonio wrote:

Tak mnie zastanawia jedna rzecz jeszcze, sporo sie ostatnio mówi o
chipowaniu silników diesla [mi to nawet Pan w salonie zaproponował ze
105 na 140KM w 1.9TDI], ponoć nie zwiększa się nawet spalanie (taka była
reklama hehe), no to kurde skąd się ta moc bierze dodatkowa, bo mnie
uczono że nie ma nic za darmo :D

Moc bierze sie z paliwa, ale na codzien nie uzywasz calej mocy,
tylko tyle ile trzeba. A wtedy turbodiesel moze nawet ma wieksza
sprawnosc niz fabryczny, bo chip podnosi cisnienie sprezarki.

Za to jak bedziesz wieksza moc wykorzystywal, to oczywiscie spalanie
wzrosnie, tak to jest jak sie jedzie 200 zamiast 180, albo wciska gaz
tylko po to zeby mocniej wcisnac hamulec.

czy to jest różnica w zużywaniu się
elementów silnika (turbina,wtryski), jakiego rzędu ze 300tys na 200tys
km? czy moze z 300 na 100 kkm :D?

Poprosimy o latwiejsze pytanie :-)

Ogolnie wzrastaja obciazenia, wiec rosnie zuzycie .. ale o ile ?
Szczegolnie ze czesto fabryka to robi i sprzedaje ten sam silnik
w dwoch wersjach :-)

J.

56 Data: Luty 19 2008 18:24:56
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Paweł 

Podejrzewam, ze kazda średnio poważna
awaria osprzetu silnika diesla spowoduje,
że oszczedności na ON, zrobią się ujemne ...
Ma ktoś samochod z common railem, w którym
nic nie siadło do 300 kkm ?

--
Laguna II 2.0 16v 2007 ESPrience
było Clio I 1.1 RN 1993

57 Data: Luty 20 2008 00:25:29
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: The_EaGle 

Paweł pisze:

Podejrzewam, ze kazda średnio poważna
awaria osprzetu silnika diesla spowoduje,
że oszczedności na ON, zrobią się ujemne ...
Ma ktoś samochod z common railem, w którym
nic nie siadło do 300 kkm ?

Ma ktoś samochód który przejechał 300kkm i nic mu nie siadło? :>
Dzis jechałem z taxiarzem mówił że passatem 600kkm 1.9TDI 105KM zrobił i sprzedał, po 250tys wymieniał sprzęgło i wtryski. Pytałem się czy to dużo jego zdaniem? Mówił że w zasadzie to tyle samo zrobił starym mondeo 1.8TD :P na orgninalnych wtryskach... choć zawieszenie kilka razy wymieniał...

Pozdrawiam
Rafał

58 Data: Luty 20 2008 08:53:31
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: nowy140 



Ma ktoś samochód który przejechał 300kkm i nic mu nie siadło? :>
Dzis jechałem z taxiarzem mówił że passatem 600kkm 1.9TDI 105KM zrobił i
sprzedał, po 250tys wymieniał sprzęgło i wtryski. Pytałem się czy to
dużo jego zdaniem? Mówił że w zasadzie to tyle samo zrobił starym mondeo
1.8TD :P na orgninalnych wtryskach... choć zawieszenie kilka razy
wymieniał...

Pozdrawiam
Rafał
        Prawie kazdy merc w 124 a juz na pewno kazdy w kolorze kosc sloniowa
i coraz wiecej okularow takze w wersji niby drogiej CDI. Taksiarze w
niemcowie jakos tak sprzedaja auta po >500 000 km i wchdoza w nowe.
A sprintery CDI? ja swojego pchnalem po 550 000, wtryski pierwsze, ale pompe
wymienili po 200 000 - 'cos' w baku sypalo opilkami i te rozwalily pompe
bijaca na szyne - ponoc wina paliwa ze niby benzyna w nim byla - to sprawa
poprzedniego wlasciciela jeszcze.
Ja tylko zalapalbym sie na wymiane lancucha rozrzadu - wbrew pozorom w
spriterze moze sie to skonczyc kwota 4 000, ale tak to nic. sama praca i
zachowanie silnika na dobrym oleju - pierwsza klasa. na zlym oleju bylo
slychac juz rozrzad...

59 Data: Luty 20 2008 08:41:29
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Rafal 

Podejrzewam, ze kazda średnio poważna
awaria osprzetu silnika diesla spowoduje,
że oszczedności na ON, zrobią się ujemne ...
Ma ktoś samochod z common railem, w którym
nic nie siadło do 300 kkm ?

300 tyś to nie (i zapewne tyle nie będę go trzymał) ale 140 tyś/ 7 lat to i
owszem - Fiat Marea weekend 1.9 JTD z 2001 roku - z okolic silnika i układu
wtryskowego nic się do tej pory nie działo (auto regularnie serwisowane, cały
czas w moich lub zony rękach). Dwumasówka cała (choć sprzęgło po wymianie, bez
przesady z ceną, oryginał w ASO 500zł), turbosprężarka nie daje powodow do
obaw, wtryski pracują (świece żarowe też) i wszystko wskazuje na to że mają się
dobrze, odpala bez najmniejszego problemu również na mrozie.

Już więcej problemów sprawia znacznie nowsza Croma z 1.9 JTD m-jet 150KM,
wymieniono na gwarancji cały kolektor dolotowy. gdyż zapieczeniu uległy jakieś
tam kierownice wskutek dopstawania sięsadzy - ponoć "choroba wieku dziecięcego"
i nowy kolektor ma już zmienioną konstrukcję (skutkowało błedem EOBD i
poleceniem z kompa udania siedo serwisu). Gdyby nie było na gwarancji to ten
kolektosr coś koło 2.5 tyś zł. Ale ta awaria miała i dobrą stronę: gdy
rozebrali silnik, przyuważyli i lekkie zapocenie przy pompie cieczy chłodzacej,
więc na gwarancji (przy przebiegu ok 50 tyś) wymienili także i tą pompę, a wraz
z nią - cały napęd rozrządu (pasek, rolki) - więc w ramach gwarancji dostałem
za free 50 tyś nowego przebiegu dla rozrządu :)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

60 Data: Luty 20 2008 18:35:02
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: J.F. 

On Tue, 19 Feb 2008 18:24:56 +0100,  Paweł wrote:

Podejrzewam, ze kazda średnio poważna
awaria osprzetu silnika diesla spowoduje,
że oszczedności na ON, zrobią się ujemne ...
Ma ktoś samochod z common railem, w którym
nic nie siadło do 300 kkm ?

Tylko ze po chipowaniu nie spodziewamy sie awarii osprzetu.
No chyba ze lozysk turbiny ..

J.

61 Data: Luty 19 2008 18:47:06
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Wiesiaczek 


Użytkownik "Antonio"  napisał w wiadomości

Witam,
szukam szukam i jakoś nie moge znaleść :) . Wiecie co mnie intersuje? Sporo po drogach jeździ nowoczesnych diesli, tyle samo opinii aprobaty co odwrotnie, mnie zastanawia jedna rzecz, ponieważ wiadomo że diesel jest tańszy jeśli chodzi o spalanie, ile się oszczędza w stosunku do awarii które zdażą się lub nie.
[ciach,  dalej już nie mogłem czytać ]

To jest polska grupa i bądź łaskaw pisać po polsku.

--
Pozdrawiam (dziś z Wawy) - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

62 Data: Luty 20 2008 17:16:00
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: B.P. (pobo) 

szukam szukam i jakoś nie moge znaleść :) . Wiecie co mnie intersuje?
Sporo po drogach jeździ nowoczesnych diesli, tyle samo opinii aprobaty co
odwrotnie, mnie zastanawia jedna rzecz, ponieważ wiadomo że diesel jest
tańszy jeśli chodzi o spalanie, ile się oszczędza w stosunku do awarii
które zdażą się lub nie. Robie sobie poprostu taki bilans :) ....


A nie zapomnij w tym bilansie uwzględnić, że przy przebiegu 500-600kkm w
benzyniaku będzie już drugi silnik :-/

pobo

63 Data: Luty 20 2008 17:45:10
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: KB 

B.P. (pobo) wrote:

szukam szukam i jakoś nie moge znaleść :) . Wiecie co mnie intersuje? Sporo po drogach jeździ nowoczesnych diesli, tyle samo opinii aprobaty co odwrotnie, mnie zastanawia jedna rzecz, ponieważ wiadomo że diesel jest tańszy jeśli chodzi o spalanie, ile się oszczędza w stosunku do awarii które zdażą się lub nie. Robie sobie poprostu taki bilans :) ....


A nie zapomnij w tym bilansie uwzględnić, że przy przebiegu 500-600kkm w benzyniaku będzie już drugi silnik :-/

pobo

Nie zapomnij uwzglednic ze przy przebiegu 500-600kkm bedzie juz drugi silnik takze dla diesla (mozie o nowych , nie o starych , dobrych dieslach, co i 1000kkm potrafily zrobic)

Pozdrowienia
Maverick

64 Data: Luty 20 2008 20:24:17
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: B.P. (pobo) 

Nie zapomnij uwzglednic ze przy przebiegu 500-600kkm bedzie juz drugi
silnik takze dla diesla (mozie o nowych , nie o starych , dobrych
dieslach, co i 1000kkm potrafily zrobic)

Nie przesadzaj, 1mln km moze nie zrobi, ale przebiegi diesla sa i tak 2 razy
wieksze od benzyniaka. Porównuj wspólczesne diesle do wspólczesnych
benzyniaków :-)
Dzisiejsze benzyniaki to produkcja z papieru i plastiku :-/   Jeszcze chwila
i nawet krzywki walka rozrzadu beda z plastiku jak w kosiarce :-(

pobo

65 Data: Luty 20 2008 21:39:32
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Hektor 

Użytkownik "B.P. (pobo)"  napisał

Nie przesadzaj, 1mln km moze nie zrobi, ale przebiegi diesla sa i tak 2 razy wieksze od benzyniaka. Porównuj wspólczesne diesle do wspólczesnych benzyniaków :-)
Dzisiejsze benzyniaki to produkcja z papieru i plastiku :-/   Jeszcze chwila i nawet krzywki walka rozrzadu beda z plastiku jak w kosiarce :-(

Straszne pierdoly piszesz. Stan który opisujesz to historie sprzed 30 lat. Dzisiejsze diesle to juz nie te wieczne konstrukcje, a silniki benzynowe (wolnossace i bez doladowania) praktycznie nie róznia sie od nich zywotnoscia. Inna sprawa, ze benzyniaki po prostu rzadziej dokonuja takich przebiegów, bo sa montowane w samochodach o innym przeznaczeniu.

ZK

66 Data: Luty 20 2008 22:50:17
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: B.P. (pobo) 

Inna sprawa, ze benzyniaki po prostu rzadziej dokonuja takich przebiegów,
bo sa montowane w samochodach o innym przeznaczeniu.

Taaa. Czym się różni Mondeo z silnikiem diesla od tych z silnikiem
benzynowym?

Odp: przeznaczeniem :D

Pyt: Pod jakim względem?

Odp: diesel nadaje się do robienia większych przebiegów...

Pyt: Dlaczego?

Odp: Bo jest trwalszy i tańszy w eksploatacji...



Masz benzyniaka :-)  (????)
pobo

67 Data: Luty 21 2008 11:57:54
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Hektor 

Użytkownik "B.P. (pobo)"  napisał

Taaa. Czym się różni Mondeo z silnikiem diesla od tych z silnikiem benzynowym?

Niczym sie nie rózni, ale trudniej wskazac silnik benzynowy który zrobil milion kilometrów, bo jesli ktos kupuje wóz z mysla o takich przebiegach to wybiera diesla. Pomimo to bez problemów znajdziesz benzyniaki (pedzone gazem) które mimo to robia podobne przebiegi.

Masz benzyniaka :-)  (????)

Rozumiem co sugerujesz. Mam i diesla i benzyne, i dlatego wlasnie na codzien (i wlasnej kieszeni) widze zalety i wady obu rozwiazan.

Zbigniew Kordan

68 Data: Luty 20 2008 23:17:05
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: The_EaGle 

Hektor pisze:

Użytkownik "B.P. (pobo)"  napisał

Nie przesadzaj, 1mln km moze nie zrobi, ale przebiegi diesla sa i tak 2 razy wieksze od benzyniaka. Porównuj wspólczesne diesle do wspólczesnych benzyniaków :-)
Dzisiejsze benzyniaki to produkcja z papieru i plastiku :-/   Jeszcze chwila i nawet krzywki walka rozrzadu beda z plastiku jak w kosiarce :-(

Straszne pierdoly piszesz. Stan który opisujesz to historie sprzed 30 lat. Dzisiejsze diesle to juz nie te wieczne konstrukcje, a silniki benzynowe (wolnossace i bez doladowania) praktycznie nie róznia sie od nich zywotnoscia. Inna sprawa, ze benzyniaki po prostu rzadziej dokonuja takich przebiegów, bo sa montowane w samochodach o innym przeznaczeniu.

Kazdy diesel bedzie zywotniejszy niz benzyna nie wazne czy to cr czy pw czy soft.W dieslu sa mniejsze obroty niz w silniku benzynowym a to wlasnie ma glowne przelozenie na zywotnosc silnika. Popatrz na silniki w tirach ktore po 1.5mln km robia do generalnego remontu. W dieslach wspolczesnych z CR moze pasc pompa (choc nie powinna) turbina jak sie zle ja eksploatuje oraz inny osprzet ale silniki diesla z przebiegiem 300-400tys nie sa niczym nadzwyczajnym w przypadku CR.  Dla beznyny
np 1.6 16v przebieg 200tys jest poważnym przebiegiem a w dieslu to 1/3 zywotnosci...

Pozdrawiam
Rafał

69 Data: Luty 20 2008 23:25:44
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: doctore 


 Dla beznyny

np 1.6 16v przebieg 200tys jest poważnym przebiegiem a w dieslu to 1/3
zywotnosci...
Tu bym polemizował bo jeżeli będzie to kiepski diesel 1,3 1,6 lub 1,7 to
wiele więcej niż  odpowiednik benzynowy nie przeleci bo to nie to co diesle
2,0 i powyżej.  Ale i benzynki powyżej 2 litrów ładne pare setek przelatują
bez problemu. Patrz silniki Volvo i  Merca.(te znam)

70 Data: Luty 21 2008 08:57:45
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 20 Feb 2008 17:16:00 +0100, "B.P. \(pobo\)"
 wrote:

A nie zapomnij w tym bilansie uwzględnić, że przy przebiegu 500-600kkm w
benzyniaku będzie już drugi silnik :-/

Ponieważ?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

71 Data: Luty 21 2008 12:00:37
Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli
Autor: Hektor 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał


A nie zapomnij w tym bilansie uwzględnić, że przy przebiegu 500-600kkm w
benzyniaku będzie już drugi silnik :-/

Ponieważ?

Poniewaz 25 lat temu maly pobo slyszal jak tata mówil, ze diesle sa trwalsze. I te tatowa opowiesc duzy pobo pielegnuje i przekazuje z ust do ust nastepnym pokoleniom.

Zbigniew Kordan

Ceny podzespołów do nowych diesli



Grupy dyskusyjne