Grupy dyskusyjne   »   "Check Engine" - Astra 1,6 LPG

"Check Engine" - Astra 1,6 LPG



1 Data: Maj 04 2008 20:34:35
Temat: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: kN 

Witam,
problem dotyczy Astry F 1,6 8v LPG. Od jakiegos czasu notorycznie i ciagle
swieci mi sie Check Engine podczas jazdy na gazie. Wczesniej swiecil mi sie
baaaaaardzo sporadycznie i praktycznie nie wiedzialem o jego istnieniu.
Instalacja generacji "srubka" regulowana i przegladana regularnie. Czy jazda
ze swiecacym sie checkiem powoduje jakis ujemny wplyw na silnik? Co moze byc
przyczyna takiego ciaglego swiecenia sie kontrolki? Uszkodzenie sondy
lambda, czy moze to, ze jest to srubka a nie komputer sterujacy instalacja
gazowa?
Pozdrawiam
kN



2 Data: Maj 04 2008 20:36:15
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: R. 

kN pisze:

Witam,
problem dotyczy Astry F 1,6 8v LPG. Od jakiegos czasu notorycznie i ciagle swieci mi sie Check Engine podczas jazdy na gazie. Wczesniej swiecil mi sie baaaaaardzo sporadycznie i praktycznie nie wiedzialem o jego istnieniu. Instalacja generacji "srubka" regulowana i przegladana regularnie. Czy jazda ze swiecacym sie checkiem powoduje jakis ujemny wplyw na silnik? Co moze byc przyczyna takiego ciaglego swiecenia sie kontrolki? Uszkodzenie sondy lambda, czy moze to, ze jest to srubka a nie komputer sterujacy instalacja gazowa?

sprawdz błedy - opis jest np na mojej stronie z siga


--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks
|_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V                 >>> http://ujeb.pl/mazda323
PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++

3 Data: Maj 04 2008 20:57:46
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: zinek 


Użytkownik "kN"  napisał w wiadomości

Witam,
problem dotyczy Astry F 1,6 8v LPG. Od jakiegos czasu notorycznie i ciagle
swieci mi sie Check Engine podczas jazdy na gazie. Wczesniej swiecil mi
sie
baaaaaardzo sporadycznie i praktycznie nie wiedzialem o jego istnieniu.
Instalacja generacji "srubka" regulowana i przegladana regularnie. Czy
jazda
ze swiecacym sie checkiem powoduje jakis ujemny wplyw na silnik? Co moze
byc
przyczyna takiego ciaglego swiecenia sie kontrolki? Uszkodzenie sondy
lambda, czy moze to, ze jest to srubka a nie komputer sterujacy instalacja
gazowa?



tak jak kolega napisal - zczytac bledy - moze byc za uboga mieszanka moze
lambda padla - pomierz czujniki omomierzem ...
jedz na wymiane filterka i regulacje gazu .

4 Data: Maj 04 2008 21:35:58
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: P_ablo 


Użytkownik "zinek"  napisał w wiadomości



tak jak kolega napisal - zczytac bledy - moze byc za uboga mieszanka moze
lambda padla - pomierz czujniki omomierzem ...
jedz na wymiane filterka i regulacje gazu .


kN napisal, ze ma "srubke" co oznacza, ze musi miec emulator sondy lambda i
blad zapalac moze jedynie na benzynie - nie na gazie - na gazie dostaje
idealna sinusoide z emulatora i czy wogole sonda bedzie, czy tez nie to nie
ma wiekszego znaczenia..
Predzej cos sie dzieje z emulatorem wtryskiwaczy a tego poki nie pomierzy
omomierzem nie bedzie wiedzial.
Nie wiem jaka powinna byc rezystancja w wyrobach samochodopodobnych typu
daewoo ale pewnie nie odbiega od standardowej - 15 ohm - rezystor w
emulatorze moze miec od 100 do 250 ohm.

 Picasso

5 Data: Maj 04 2008 22:05:13
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: scream 

Dnia Sun, 4 May 2008 21:35:58 +0200, P_ablo napisał(a):

kN napisal, ze ma "srubke" co oznacza, ze musi miec emulator sondy lambda

Dlaczego MUSI miec?

Predzej cos sie dzieje z emulatorem wtryskiwaczy a tego poki nie pomierzy
omomierzem nie bedzie wiedzial.

J/w skad pewnosc ze ma emulator wtrysków?

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

6 Data: Maj 04 2008 22:10:55
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: P_ablo 


Użytkownik "scream"  napisał w wiadomości

Dnia Sun, 4 May 2008 21:35:58 +0200, P_ablo napisał(a):

kN napisal, ze ma "srubke" co oznacza, ze musi miec emulator sondy lambda

Dlaczego MUSI miec?


Wszystko ponizej 4 generacji przynajmniej powinno miec
, jak nie ma to gazownika na szkolenie trzeba wyslac.


J/w skad pewnosc ze ma emulator wtrysków?


Gaznikowca nie podejrzewam a przy mono emulator tez potrzebny.

Picasso

7 Data: Maj 04 2008 22:52:17
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: kN 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości


[...]


Gaznikowca nie podejrzewam a przy mono emulator tez potrzebny.

Witam,
jest to silnik o oznaczeniu X16SZR z jednopunktowym wtryskiem. Jak bylem u
gazownika wspomnial mi, ze Check musi sie swiecic, a jedynym wyjsciem bylby
montaz komputerka sterujacego i silniczka krokowego. Czy jest to
rzeczywiscie jedyne sluszne i uzasadnione wyjscie w tej sytuacji i przy tym
silniku? Czy montaz komputera na cos wplynie, np spalanie, prace silnika? Bo
jak rozumiem owa "srubka" niesie za soba raczej negatywne skutki i nic
dobrego silnikowi nie przynosi?
Pozdrawiam
kN

8 Data: Maj 04 2008 23:56:39
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: P_ablo 


Użytkownik "kN"  napisał w wiadomości



jest to silnik o oznaczeniu X16SZR z jednopunktowym wtryskiem. Jak bylem u
gazownika wspomnial mi, ze Check musi sie swiecic, a jedynym wyjsciem
bylby montaz komputerka sterujacego i silniczka krokowego. Czy jest to
rzeczywiscie jedyne sluszne i uzasadnione wyjscie w tej sytuacji i przy
tym silniku? Czy montaz komputera na cos wplynie, np spalanie, prace
silnika? Bo jak rozumiem owa "srubka" niesie za soba raczej negatywne
skutki i nic dobrego silnikowi nie przynosi?

Montowanie kontrolera sondy lambda ma sens! Zawsze to lepsze rozwiazanie niz
"srubka" - spalanie bedzie mniejsze ale nie w takim stopniu abys to
specjalnie odczul . Jesli ta instalacje masz dobrze ustawiona (dobry mikser
i regulacja) to komputer niewiele zmieni...
procz oczywiscie swiecacej denerwujacej kontrolki.
Jesli autko dobrze jedzie to swiecaca kontrolka na nic nie wplywa ale jesli
autko jest ustawione "na taryfe" - oszczednie i jedzie mulowato - to moze
palic gniazda zaworowe. IMHO kontroler sondy to jest to niezbedne minimum
przy starszych silnikach. Dobrze zalozona sekwencja to wymog owczesnych
silnikow z wtryskiem wielopunktowym ! Warto odzalowac pare stowek wiecej na
sekwencje i miec spokoj na dlugi czas, jedynym warunkiem jest unikanie
wtryskiwaczy matrixa/taurusa . Te sa wygodne dla instalatorow ale w
eksploatacji bywa z nimi wiele problemow...
Przy Twoim jednopunktowcu wypada zmontowac emulatory ale ich koszt jest
porownywalny z komputerkiem i silniczkiem krokowym. Niestety u gazownikow
miedzy "srubka" a "komputerkiem" roznica w cenie instalacji nie jest
adekwatna do roznicy w cenie zakupu zestawu... Przy sprzyjajacych wiatrach
sekwencja kosztuje ok 1200 zl (kit na 4 cylindry ze zbiornikiem) a za montaz
biora ponad 2100 zl... nie wiem skad te dniowki (900 zl) u gazownikow... ale
moze to dlatego, ze sekwencja przy montazu wymaga od nich ponadprzecietnego
myslenia...

Picasso

9 Data: Maj 05 2008 21:39:57
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: kN 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości


Użytkownik "kN"  napisał w wiadomości



jest to silnik o oznaczeniu X16SZR z jednopunktowym wtryskiem. Jak bylem
u gazownika wspomnial mi, ze Check musi sie swiecic, a jedynym wyjsciem
bylby montaz komputerka sterujacego i silniczka krokowego. Czy jest to
rzeczywiscie jedyne sluszne i uzasadnione wyjscie w tej sytuacji i przy
tym silniku? Czy montaz komputera na cos wplynie, np spalanie, prace
silnika? Bo jak rozumiem owa "srubka" niesie za soba raczej negatywne
skutki i nic dobrego silnikowi nie przynosi?

Montowanie kontrolera sondy lambda ma sens! Zawsze to lepsze rozwiazanie
niz "srubka" - spalanie bedzie mniejsze ale nie w takim stopniu abys to
specjalnie odczul . Jesli ta instalacje masz dobrze ustawiona (dobry
mikser i regulacja) to komputer niewiele zmieni...
procz oczywiscie swiecacej denerwujacej kontrolki.
Jesli autko dobrze jedzie to swiecaca kontrolka na nic nie wplywa ale
jesli autko jest ustawione "na taryfe" - oszczednie i jedzie mulowato - to
moze palic gniazda zaworowe. IMHO kontroler sondy to jest to niezbedne
minimum przy starszych silnikach. Dobrze zalozona sekwencja to wymog
owczesnych silnikow z wtryskiem wielopunktowym ! Warto odzalowac pare
stowek wiecej na sekwencje i miec spokoj na dlugi czas, jedynym warunkiem
jest unikanie wtryskiwaczy matrixa/taurusa . Te sa wygodne dla
instalatorow ale w eksploatacji bywa z nimi wiele problemow...
Przy Twoim jednopunktowcu wypada zmontowac emulatory ale ich koszt jest
porownywalny z komputerkiem i silniczkiem krokowym. Niestety u gazownikow
miedzy "srubka" a "komputerkiem" roznica w cenie instalacji nie jest
adekwatna do roznicy w cenie zakupu zestawu... Przy sprzyjajacych wiatrach
sekwencja kosztuje ok 1200 zl (kit na 4 cylindry ze zbiornikiem) a za
montaz biora ponad 2100 zl... nie wiem skad te dniowki (900 zl) u
gazownikow... ale moze to dlatego, ze sekwencja przy montazu wymaga od
nich ponadprzecietnego myslenia...

Witam,
dziekuje za obszerne wyjasnienie i mam pytanie odnosnie tego komputera
sterujacego. Jaki najlepiej wstawic do takiego silnika jak moj, tzn zeby byl
w miare najbardziej niezawodny i latwy w obsludze podczas przegladaow,
regulacji. Zdaje sobie sprawe, ze do takiego silnika nie wstawi sie jakiegos
sprzetu wysokiej klasy, niemniej jednak wole miec juz niejakie pojecie jadac
do gazownika, a pewnie sa tu wyroby lepsze i gorsze, jak wszedzie z reszta.
Pozdrawiam
kN

10 Data: Maj 06 2008 07:04:12
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: ^heÂŽsk^ 

On Mon, 5 May 2008 21:39:57 +0200, "kN"  wrote:
 [...]

dziekuje za obszerne wyjasnienie i mam pytanie odnosnie tego komputera
sterujacego. Jaki najlepiej wstawic do takiego silnika jak moj, tzn zeby byl
w miare najbardziej niezawodny i latwy w obsludze podczas przegladaow,
regulacji. Zdaje sobie sprawe, ze do takiego silnika nie wstawi sie jakiegos
sprzetu wysokiej klasy, niemniej jednak wole miec juz niejakie pojecie jadac
do gazownika, a pewnie sa tu wyroby lepsze i gorsze, jak wszedzie z reszta.


 wstaw bingo-m i po temacie.


--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

11 Data: Maj 04 2008 22:44:49
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: scream 

Dnia Sun, 4 May 2008 22:10:55 +0200, P_ablo napisał(a):

J/w skad pewnosc ze ma emulator wtrysków?
Gaznikowca nie podejrzewam a przy mono emulator tez potrzebny.

No widzisz, ja tez mam instalacje "na srubke", mam wtrysk a nie gaznik i
NIE MAM emulatora wtryskow.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

12 Data: Maj 04 2008 23:26:45
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: P_ablo 


Użytkownik "scream"  napisał w wiadomości


No widzisz, ja tez mam instalacje "na srubke", mam wtrysk a nie gaznik i
NIE MAM emulatora wtryskow.


Cos Ci musi te wtryski odciac...
Jesli odcina przekaznik i nie zglasza bledow to znaczy, ze tak moze byc.
Moze gazownik zastosowal partyzantke i przekaznik wlacza rezystor na + idacy
do wtryskiwaczy - zazwyczaj wtryskiwacze sa wysterowane - .

Picasso

13 Data: Maj 05 2008 01:03:50
Temat: Re: "Check Engine" - Astra 1,6 LPG
Autor: scream 

Dnia Sun, 4 May 2008 23:26:45 +0200, P_ablo napisał(a):

Cos Ci musi te wtryski odciac...
Jesli odcina przekaznik i nie zglasza bledow to znaczy, ze tak moze byc.

Odcina przekaznik i swieci sie "check engine", ale co z tego? Po prostu
komputer mysli, ze jest blad i nic pozatym.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

"Check Engine" - Astra 1,6 LPG



Grupy dyskusyjne