Grupy dyskusyjne   »   Check engine

Check engine



1 Data: Maj 04 2008 08:23:36
Temat: Check engine
Autor: 'Tom N' 

$A

Zaświecił się w czwartek (1 maja) rano (oczywiście serwisy nieczynne), tak
mniej więcej gdy wskazówka temperatury ustabilizowała się po nagrzaniu
silnika. Zrobiłem reset (na lekko ciepłym silniku), potrzymałem na wolnych
obrotach do ponownego nagrzania i nie zaświecił się.
2 maja znowu to samo (oczywiście serwisy nieczynne), znowu reset, znowu
nagrzanie silnika i powtórka, nic nie świeci.
4 maja przejechałem ze 4 km (silnik sie nagrzał) i znowu mam check engine.

Czyżby sonda lambda?

Samochód jeździ normalnie, ale i tak jutro do serwisu, (Lacetti 1.8,
gwarancja, przebieg 62 000km)


CROSS:  pl.misc.samochody,pl.pregierz
  FUT:  pl.misc.samochody
--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]



2 Data: Maj 04 2008 10:25:42
Temat: Re: Check engine
Autor: Daniel 


Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości

$A



Pisz jak juz bedziesz wiedzial co sie zepsulo i ile to bedzie kosztowalo.
Przy naprawie samochodow, gdzie koszty nie przekraczaja 1k zl, jest zakas pisania o tym na pl.pregierz ;)

3 Data: Maj 04 2008 10:48:52
Temat: Re: Check engine
Autor: moon 

'Tom N' wrote:

$A
> Samochód jeździ normalnie, ale i tak jutro do serwisu,

no to sie jutro dowiesz.
sprawdx olej

moon

4 Data: Maj 04 2008 11:38:23
Temat: Re: Check engine
Autor: Habeck Colibretto 

Dnia 04.05.2008, o godzinie 10.23.36, na pl.misc.samochody,pl.pregierz,
'Tom N' napisał(a):

Czyżby sonda lambda?

Samochód jeździ normalnie, ale i tak jutro do serwisu, (Lacetti 1.8,
gwarancja, przebieg 62 000km)

U mnie właśnie lambda przy mniej więcej 80kkm. Lanos 1.5.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach

5 Data: Maj 04 2008 12:36:34
Temat: Re: Check engine
Autor: Wojtek 


Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości

mam check engine.

Miałem analogicznie w Accencie.
Okazało się, że objawy ustąpiły po wymianie świec zapłonowych.
Pozdrawiam
Wojtek

6 Data: Maj 04 2008 10:42:39
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

Wojtek w

Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości

mam check engine.
Miałem analogicznie w Accencie.
Okazało się, że objawy ustąpiły po wymianie świec zapłonowych.

2000 km temu były wymieniane zgodnie z planem przeglądów, jak i rozrząd, i
olej (jest tuż pod maximum na bagnecie).

To, że po rozgrzaniu silnika podczas jazdy się check pojawia jest ciekawe...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

7 Data: Maj 04 2008 10:54:34
Temat: Re: Check engine
Autor: Myjk 

'Tom N' napisać:

jak i rozrząd

Rozrząd po 60 kkm? :0

--
Pozdor Myjk
http://emide.pl/xcl

8 Data: Maj 04 2008 13:20:25
Temat: Re: Check engine
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Myjk,

Sunday, May 4, 2008, 12:54:34 PM, you wrote:

jak i rozrząd
Rozrząd po 60 kkm? :0

Co w tym dziwnego?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

9 Data: Maj 04 2008 11:33:41
Temat: Re: Check engine
Autor: Myjk 

RoMan Mandziejewicz napisać:

> Rozrząd po 60 kkm? :0

Co w tym dziwnego?

Możliwe że nic.
Po prostu nie wiedziałem, że tak wcześnie się robi rozrząd...

--
Pozdor Myjk
http://emide.pl/xcl

10 Data: Maj 04 2008 11:39:33
Temat: Re: Check engine
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 4 May 2008 11:33:41 +0000 (UTC), Myjk
 wrote:

Po prostu nie wiedziałem, że tak wcześnie się robi rozrząd...

 Przecie 60kkm dla paska to raczej normalny resurs.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

11 Data: Maj 04 2008 11:35:58
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

RoMan Mandziejewicz w

Hello Myjk,

Sunday, May 4, 2008, 12:54:34 PM, you wrote:

jak i rozrząd
Rozrząd po 60 kkm? :0
Co w tym dziwnego?

Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały na
wstępie 90kkm, potem zmienili na 75kkm, a i tak przy 65-70kkm serwisy miały
mnóstwo klientów gwarancyjnych z zerwanym paskiem.
Ot taka specyfika zmiennych faz rozrządu, aboco :D

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

12 Data: Maj 04 2008 13:48:39
Temat: Re: Check engine
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello 'Tom,

Sunday, May 4, 2008, 1:35:58 PM, you wrote:

jak i rozrząd
Rozrząd po 60 kkm? :0
Co w tym dziwnego?
Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały na
wstępie 90kkm, potem zmienili na 75kkm,

Zmienili na 60 kkm. I słusznie.

a i tak przy 65-70kkm serwisy miały
mnóstwo klientów gwarancyjnych z zerwanym paskiem.
Ot taka specyfika zmiennych faz rozrządu, aboco :D

Ale te silniki nie mają zmiennych faz rozrządu. To prędzej ma związek
z napędzaniem pompy płynu chłodzącego.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

13 Data: Maj 04 2008 12:04:22
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

RoMan Mandziejewicz w

Hello 'Tom,

Sunday, May 4, 2008, 1:35:58 PM, you wrote:

jak i rozrząd
Rozrząd po 60 kkm? :0
Co w tym dziwnego?
Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały na
wstępie 90kkm, potem zmienili na 75kkm,
Zmienili na 60 kkm. I słusznie.

Ano :D

a i tak przy 65-70kkm serwisy miały
mnóstwo klientów gwarancyjnych z zerwanym paskiem.
Ot taka specyfika zmiennych faz rozrządu, aboco :D
Ale te silniki nie mają zmiennych faz rozrządu.

DOHC to nie podwójny wałek i związana z tym zmiana faz rozrządu?

To prędzej ma związek z napędzaniem pompy płynu chłodzącego.

Aboco :D


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

14 Data: Maj 04 2008 14:07:09
Temat: Re: Check engine
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello 'Tom,

Sunday, May 4, 2008, 2:04:22 PM, you wrote:

jak i rozrząd
Rozrząd po 60 kkm? :0
Co w tym dziwnego?
Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały na
wstępie 90kkm, potem zmienili na 75kkm,
Zmienili na 60 kkm. I słusznie.
Ano :D
a i tak przy 65-70kkm serwisy miały
mnóstwo klientów gwarancyjnych z zerwanym paskiem.
Ot taka specyfika zmiennych faz rozrządu, aboco :D
Ale te silniki nie mają zmiennych faz rozrządu.
DOHC to nie podwójny wałek i związana z tym zmiana faz rozrządu?

DOHC to dwa wałki rozrządu w głowicy i nie ma to nic wspólnego ze
zmiennymi fazami rozrządu.

To prędzej ma związek z napędzaniem pompy płynu chłodzącego.
Aboco :D

A bo to, że przez dodatkowe, dość mocne ugięcie paska jest on szybciej
zużywany.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

15 Data: Maj 04 2008 12:28:37
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

RoMan Mandziejewicz w

Hello 'Tom,

Sunday, May 4, 2008, 2:04:22 PM, you wrote:

jak i rozrząd
Rozrząd po 60 kkm? :0
Co w tym dziwnego?
Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały na
wstępie 90kkm, potem zmienili na 75kkm,
Zmienili na 60 kkm. I słusznie.
Ano :D
a i tak przy 65-70kkm serwisy miały
mnóstwo klientów gwarancyjnych z zerwanym paskiem.
Ot taka specyfika zmiennych faz rozrządu, aboco :D
                                              ^^^^^^
Ale te silniki nie mają zmiennych faz rozrządu.
DOHC to nie podwójny wałek i związana z tym zmiana faz rozrządu?

DOHC to dwa wałki rozrządu w głowicy i nie ma to nic wspólnego ze
zmiennymi fazami rozrządu.

Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami, zwłaszcza w górę we wszystkich
autach potrafię zauważyć "czkawkę"

To prędzej ma związek z napędzaniem pompy płynu chłodzącego.
Aboco :D
A bo to

A nie zrozumiałeś. Aboco /innego/ :D

że przez dodatkowe, dość mocne ugięcie paska jest on szybciej
zużywany.

Patrząc na ugięcie w Nubirze II i Lacettim to jest niezła różnica ;) I pompa
wody jest łatwiej dostępna.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

16 Data: Maj 04 2008 14:44:27
Temat: Re: Check engine
Autor: MarcinJM 

'Tom N' pisze:

Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami, zwłaszcza w górę we wszystkich
autach potrafię zauważyć "czkawkę"

Hę?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

17 Data: Maj 04 2008 12:48:36
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

MarcinJM w

'Tom N' pisze:
Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami, zwłaszcza w górę we wszystkich
autach potrafię zauważyć "czkawkę"

Hę?

Pociągnij kilka razy na  2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

18 Data: Maj 04 2008 14:56:41
Temat: Re: Check engine
Autor: MarcinJM 

'Tom N' pisze:

MarcinJM w
'Tom N' pisze:
Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami, zwłaszcza w górę we wszystkich
autach potrafię zauważyć "czkawkę"

Hę?

Pociągnij kilka razy na  2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz.

Ale co zobacze? Mowimy o zwyklym DOHC?
To jest uklad sztywny, jedyna czkawke moze wywolac komp, ktorego oprogramowanie przestawia go z trybu ekonomicznego na max moc. (cos jak w gaznikowcu uruchomienie drugiej gardzieli).

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

19 Data: Maj 04 2008 13:00:44
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

MarcinJM w

'Tom N' pisze:
MarcinJM w

'Tom N' pisze:
Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami, zwłaszcza w górę we wszystkich
autach potrafię zauważyć "czkawkę"
Hę?
Pociągnij kilka razy na  2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz.
Ale co zobacze? Mowimy o zwyklym DOHC?

Mówimy o DOHC Holdena w Lanosie, Nubirze, Lacettim.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

20 Data: Maj 04 2008 15:08:29
Temat: Re: Check engine
Autor: MarcinJM 

'Tom N' pisze:

Ale co zobacze? Mowimy o zwyklym DOHC?

Mówimy o DOHC Holdena w Lanosie, Nubirze, Lacettim.

No, i co w nich dostrzegasz? zwykle DOHC, bez zadnego wplywania na fazy rozrzadu.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

21 Data: Maj 04 2008 15:51:06
Temat: Re: Check engine
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MarcinJM,

Sunday, May 4, 2008, 2:56:41 PM, you wrote:

Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami, zwłaszcza w górę we wszystkich
autach potrafię zauważyć "czkawkę"
Hę?
Pociągnij kilka razy na  2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz.
Ale co zobacze? Mowimy o zwyklym DOHC?
To jest uklad sztywny, jedyna czkawke moze wywolac komp, ktorego
oprogramowanie przestawia go z trybu ekonomicznego na max moc. (cos jak
w gaznikowcu uruchomienie drugiej gardzieli).

Jest jeszcze VGIS. Ale on nie ma nic wspólnego z wałkami i paskie
rozrządu - to układ sterowany podciśnieniowo.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

22 Data: Maj 04 2008 15:50:03
Temat: Re: Check engine
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello 'Tom,

Sunday, May 4, 2008, 2:48:36 PM, you wrote:

Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami, zwłaszcza w górę we wszystkich
autach potrafię zauważyć "czkawkę"
Hę?
Pociągnij kilka razy na  2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz.

Coś Ci się pomyliło - w tych silnikach jest zmienna długość dolotu
(VGIS) a nie zmienne fazy rozrządu. I niekoniecznie jest to ostro
wyczuwalne.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

23 Data: Maj 04 2008 14:58:54
Temat: Re: Check engine
Autor: MarcinJM 

'Tom N' pisze:

(...)pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami(..)

To powyzsze jeszcze bym poprosil objasnic, bo nie moge tego zrozumiec.


--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

24 Data: Maj 04 2008 13:14:10
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

MarcinJM w

'Tom N' pisze:
(...)pasek w dupę i tak dostaje w chwili
przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami(..)

To powyzsze jeszcze bym poprosil objasnic, bo nie moge tego zrozumiec.

A sobie proś. Ja tam wcześniej taki akronim umieściłem nie bez powodu.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

25 Data: Maj 04 2008 11:14:16
Temat: Re: Check engine
Autor: Wmak 

'Tom N'  napisał(a):




To, że po rozgrzaniu silnika podczas jazdy się check pojawia jest
ciekawe...

Sondy lambda osiągają właściwą temperaturę pracy, komputer wykrywa, że
któraś daje niewłaściwe napięcie i zapala "Check" - prawdopodobne.
Tester w stacji obsługi wyjaśni sprawę.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Maj 04 2008 12:47:15
Temat: Re: Check engine
Autor: Hants 

Sprawdz przewody sondy lambda.

27 Data: Maj 04 2008 12:05:41
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

Hants w

Sprawdz przewody sondy lambda.

Są całe, są podłączone -- resztę niech serwis sprawdza.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

28 Data: Maj 04 2008 19:44:18
Temat: Re: Check engine
Autor: Sonn 


Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości

$A


Ciach opis

Prawdopodobna przyczyna - woda w filtrze paliwa. Z czasem sama odparuje lub wyleci.
tak to jest jak się tankuje badziewne paliwo albo lata na kiepskim LPG

--
Człowiek dobrze wychowany, to taki,
który kota nazywa kotem
nawet wtedy jak na niego wlezie po ciemku.
Best regards - Sonn

29 Data: Maj 04 2008 19:30:36
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

Sonn w

Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości

$A
Ciach opis
Prawdopodobna przyczyna - woda w filtrze paliwa.

I mi samochód na wodzie jeździ i nie prycha

tak to jest jak się tankuje badziewne paliwo

Zwłaszcza, że tankuję praktycznie na dwóch stacjach i od ostatniego
tankowania przejechałem 200 km

albo lata na kiepskim LPG

Czy ja cos o gazie pisałem?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

30 Data: Maj 04 2008 19:51:19
Temat: Re: Check engine
Autor: Cyb 

On 4 May 2008 08:23:36 GMT, 'Tom N'
wrote:

CROSS:  pl.misc.samochody,pl.pregierz
 FUT:  pl.misc.samochody

szkoda ze nie na pl.listserv.chomor-l poslales..

a idz ty  na forum o lanosie (lacetti to chyba taki lanos z paroma
innymi blachami)
http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=lanos
a jak nie to poszukaj tam kacika o lacetti

pozdarwiam,
Cyb

31 Data: Maj 05 2008 09:35:29
Temat: Re: Check engine
Autor: Jumal 

Cyb pisze:


a idz ty  na forum o lanosie (lacetti to chyba taki lanos z paroma
innymi blachami)


Nubira

Pozdrawiam
Jumal

32 Data: Maj 04 2008 23:48:17
Temat: Re: Check engine
Autor: Jumal 

Dnia 4 May 2008 08:23:36 GMT, 'Tom N' napisał(a):

Zaświecił się w czwartek (1 maja) rano (oczywiście serwisy nieczynne), tak
....
Samochód jeździ normalnie, ale i tak jutro do serwisu, (Lacetti 1.8,
gwarancja, przebieg 62 000km)

Witamy w klubie. Lacetti 1.4 hatchback. Lampka regularnie co kilka
miesięcy. Aż do wymiany wadliwych zaworów. Good luck :)

Jumal
PS. W serwisie będą Ci wmawiać że lejesz podejrzanego autoramentu paliwo i
zawór się zatyka... Co jest mniej więcej prawdą za wyjątkiem przyczyn tego
zatykania :)

33 Data: Maj 05 2008 09:23:20
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

Jumal w

Dnia 4 May 2008 08:23:36 GMT, 'Tom N' napisał(a):

Zaświecił się w czwartek (1 maja) rano (oczywiście serwisy nieczynne), tak
...
Samochód jeździ normalnie, ale i tak jutro do serwisu, (Lacetti 1.8,
gwarancja, przebieg 62 000km)

Witamy w klubie. Lacetti 1.4 hatchback. Lampka regularnie co kilka
miesięcy. Aż do wymiany wadliwych zaworów.

Moja to 1.8, mam nadzieję, że to nie zawory :D

Good luck :)

Thx. Serwis umówiony na jutro, a chwilowo zakleiłem lampkę czarną taśmą :)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

34 Data: Maj 05 2008 11:47:16
Temat: Re: Check engine
Autor: Jumal 

'Tom N' pisze:

Witamy w klubie. Lacetti 1.4 hatchback. Lampka regularnie co kilka
miesięcy. Aż do wymiany wadliwych zaworów.

Moja to 1.8, mam nadzieję, że to nie zawory :D


Jak masz gwarancję, to wchodzi w zakres. Ponoć poszła seria z wadliwymi zaworami - moja już po gwarancji, ok 70kkm, na szczęście załatwili to w trakcie. Patrząc na przebieg to mógł być podobny okres produkcji (2004?)

Good luck :)

Thx. Serwis umówiony na jutro, a chwilowo zakleiłem lampkę czarną taśmą :)


Na serwisy trza uważać i odpowiednio z nimi rozmawiać. Przykład z 3miasta - do Motor Centrum w Gdańsku jeździłem kilka razy, zawsze czyścili zawór i kasowali błąd, rżnąc głupa że niby nic nie wiedzą i że paliwo kiepskie. Pudło, bo starałem się tankować z górnej półki na sprawdzonych stacjach. A w Serwis Haller w Gdyni - oczywiście że wiemy, znana sprawa, i zrobili. Najpierw jeden potem drugi. Nie wpadłbym na te zawory gdybym nie znalazł posta na jakimś forum na necie - niestety nie mam linka :( - gdzie gość opisał to zagadnienie. Co ciekawe ponoć dotyczyło hatchbacków 1.4 2004 ale może innym też się zdarzyło.

Jumal

35 Data: Maj 06 2008 07:12:26
Temat: Re: Check engine
Autor: 'Tom N' 

Jumal w

'Tom N' pisze:
Witamy w klubie. Lacetti 1.4 hatchback. Lampka regularnie co kilka
miesięcy. Aż do wymiany wadliwych zaworów.
Moja to 1.8, mam nadzieję, że to nie zawory :D
Jak masz gwarancję, to wchodzi w zakres.

Podobno sonda lambda -- oczywiście na gwarancji.

Ponoć poszła seria z wadliwymi
zaworami - moja już po gwarancji, ok 70kkm, na szczęście załatwili to w
trakcie. Patrząc na przebieg to mógł być podobny okres produkcji (2004?)

Wspomniałem o tym w serwisie -- wiedza znają błąd OIDP 302 wypadanie
zapłonów spowodowany felernymi zaworami wydechu.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Check engine



Grupy dyskusyjne