Check engine
1 | Data: Maj 04 2008 08:23:36 |
Temat: Check engine | |
Autor: 'Tom N' | $A 2 |
Data: Maj 04 2008 10:25:42 | Temat: Re: Check engine | Autor: Daniel |
$A Pisz jak juz bedziesz wiedzial co sie zepsulo i ile to bedzie kosztowalo. Przy naprawie samochodow, gdzie koszty nie przekraczaja 1k zl, jest zakas pisania o tym na pl.pregierz ;) 3 |
Data: Maj 04 2008 10:48:52 | Temat: Re: Check engine | Autor: moon | 'Tom N' wrote: $A> Samochód jeździ normalnie, ale i tak jutro do serwisu, no to sie jutro dowiesz. sprawdx olej moon 4 |
Data: Maj 04 2008 11:38:23 | Temat: Re: Check engine | Autor: Habeck Colibretto | Dnia 04.05.2008, o godzinie 10.23.36, na pl.misc.samochody,pl.pregierz, Czyżby sonda lambda? U mnie właśnie lambda przy mniej więcej 80kkm. Lanos 1.5. -- Pozdrawiam, *Habeck* /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/ - Schutzbach 5 |
Data: Maj 04 2008 12:36:34 | Temat: Re: Check engine | Autor: Wojtek |
mam check engine. Miałem analogicznie w Accencie. Okazało się, że objawy ustąpiły po wymianie świec zapłonowych. Pozdrawiam Wojtek 6 |
Data: Maj 04 2008 10:42:39 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | Wojtek w Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości mam check engine.Miałem analogicznie w Accencie. 2000 km temu były wymieniane zgodnie z planem przeglądów, jak i rozrząd, i olej (jest tuż pod maximum na bagnecie). To, że po rozgrzaniu silnika podczas jazdy się check pojawia jest ciekawe... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 7 |
Data: Maj 04 2008 10:54:34 | Temat: Re: Check engine | Autor: Myjk | 'Tom N' napisać: jak i rozrząd Rozrząd po 60 kkm? :0 -- Pozdor Myjk http://emide.pl/xcl 8 |
Data: Maj 04 2008 13:20:25 | Temat: Re: Check engine | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Myjk, jak i rozrządRozrząd po 60 kkm? :0 Co w tym dziwnego? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 9 |
Data: Maj 04 2008 11:33:41 | Temat: Re: Check engine | Autor: Myjk | RoMan Mandziejewicz napisać: > Rozrząd po 60 kkm? :0 Możliwe że nic. Po prostu nie wiedziałem, że tak wcześnie się robi rozrząd... -- Pozdor Myjk http://emide.pl/xcl 10 |
Data: Maj 04 2008 11:39:33 | Temat: Re: Check engine | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 4 May 2008 11:33:41 +0000 (UTC), Myjk Po prostu nie wiedziałem, że tak wcześnie się robi rozrząd... Przecie 60kkm dla paska to raczej normalny resurs. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Maj 04 2008 11:35:58 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | RoMan Mandziejewicz w Hello Myjk, Sunday, May 4, 2008, 12:54:34 PM, you wrote: Co w tym dziwnego?jak i rozrządRozrząd po 60 kkm? :0 Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały na wstępie 90kkm, potem zmienili na 75kkm, a i tak przy 65-70kkm serwisy miały mnóstwo klientów gwarancyjnych z zerwanym paskiem. Ot taka specyfika zmiennych faz rozrządu, aboco :D -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 12 |
Data: Maj 04 2008 13:48:39 | Temat: Re: Check engine | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello 'Tom, Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały naCo w tym dziwnego?jak i rozrządRozrząd po 60 kkm? :0 Zmienili na 60 kkm. I słusznie. a i tak przy 65-70kkm serwisy miały Ale te silniki nie mają zmiennych faz rozrządu. To prędzej ma związek z napędzaniem pompy płynu chłodzącego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 13 |
Data: Maj 04 2008 12:04:22 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | RoMan Mandziejewicz w Hello 'Tom, Sunday, May 4, 2008, 1:35:58 PM, you wrote: Zmienili na 60 kkm. I słusznie.Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały naCo w tym dziwnego?jak i rozrządRozrząd po 60 kkm? :0 Ano :D a i tak przy 65-70kkm serwisy miałyAle te silniki nie mają zmiennych faz rozrządu. DOHC to nie podwójny wałek i związana z tym zmiana faz rozrządu? To prędzej ma związek z napędzaniem pompy płynu chłodzącego. Aboco :D -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 14 |
Data: Maj 04 2008 14:07:09 | Temat: Re: Check engine | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello 'Tom, Ano :DZmienili na 60 kkm. I słusznie.Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały naCo w tym dziwnego?jak i rozrządRozrząd po 60 kkm? :0 DOHC to dwa wałki rozrządu w głowicy i nie ma to nic wspólnego ze zmiennymi fazami rozrządu. To prędzej ma związek z napędzaniem pompy płynu chłodzącego.Aboco :D A bo to, że przez dodatkowe, dość mocne ugięcie paska jest on szybciej zużywany. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 15 |
Data: Maj 04 2008 12:28:37 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | RoMan Mandziejewicz w Hello 'Tom, Sunday, May 4, 2008, 2:04:22 PM, you wrote: ^^^^^^Ano :DZmienili na 60 kkm. I słusznie.Jak sobie przypominam, to Holdeny 1.6 w Lanosach i Nubirach II miały naCo w tym dziwnego?jak i rozrządRozrząd po 60 kkm? :0 Ale te silniki nie mają zmiennych faz rozrządu.DOHC to nie podwójny wałek i związana z tym zmiana faz rozrządu? DOHC to dwa wałki rozrządu w głowicy i nie ma to nic wspólnego ze Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili przejścia na sterowanie pomiędzy wałkami, zwłaszcza w górę we wszystkich autach potrafię zauważyć "czkawkę" A bo toTo prędzej ma związek z napędzaniem pompy płynu chłodzącego.Aboco :D A nie zrozumiałeś. Aboco /innego/ :D że przez dodatkowe, dość mocne ugięcie paska jest on szybciej Patrząc na ugięcie w Nubirze II i Lacettim to jest niezła różnica ;) I pompa wody jest łatwiej dostępna. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 16 |
Data: Maj 04 2008 14:44:27 | Temat: Re: Check engine | Autor: MarcinJM | 'Tom N' pisze: Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwili Hę? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 17 |
Data: Maj 04 2008 12:48:36 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | MarcinJM w 'Tom N' pisze: Hę? Pociągnij kilka razy na 2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 18 |
Data: Maj 04 2008 14:56:41 | Temat: Re: Check engine | Autor: MarcinJM | 'Tom N' pisze: MarcinJM w Ale co zobacze? Mowimy o zwyklym DOHC? To jest uklad sztywny, jedyna czkawke moze wywolac komp, ktorego oprogramowanie przestawia go z trybu ekonomicznego na max moc. (cos jak w gaznikowcu uruchomienie drugiej gardzieli). -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 19 |
Data: Maj 04 2008 13:00:44 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | MarcinJM w 'Tom N' pisze: Ale co zobacze? Mowimy o zwyklym DOHC?'Tom N' pisze:Pociągnij kilka razy na 2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz. Mówimy o DOHC Holdena w Lanosie, Nubirze, Lacettim. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 20 |
Data: Maj 04 2008 15:08:29 | Temat: Re: Check engine | Autor: MarcinJM | 'Tom N' pisze: Ale co zobacze? Mowimy o zwyklym DOHC? No, i co w nich dostrzegasz? zwykle DOHC, bez zadnego wplywania na fazy rozrzadu. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 21 |
Data: Maj 04 2008 15:51:06 | Temat: Re: Check engine | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MarcinJM, Ale co zobacze? Mowimy o zwyklym DOHC?Pociągnij kilka razy na 2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz.Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwiliHę? Jest jeszcze VGIS. Ale on nie ma nic wspólnego z wałkami i paskie rozrządu - to układ sterowany podciśnieniowo. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 22 |
Data: Maj 04 2008 15:50:03 | Temat: Re: Check engine | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello 'Tom, Pociągnij kilka razy na 2, 3 i 4 biegu ponad 4000 obrotów to sam zobaczysz.Może to i nie pełne VVTI, ale IMO pasek w dupę i tak dostaje w chwiliHę? Coś Ci się pomyliło - w tych silnikach jest zmienna długość dolotu (VGIS) a nie zmienne fazy rozrządu. I niekoniecznie jest to ostro wyczuwalne. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 23 |
Data: Maj 04 2008 14:58:54 | Temat: Re: Check engine | Autor: MarcinJM | 'Tom N' pisze: (...)pasek w dupę i tak dostaje w chwili To powyzsze jeszcze bym poprosil objasnic, bo nie moge tego zrozumiec. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 24 |
Data: Maj 04 2008 13:14:10 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | MarcinJM w 'Tom N' pisze: To powyzsze jeszcze bym poprosil objasnic, bo nie moge tego zrozumiec. A sobie proś. Ja tam wcześniej taki akronim umieściłem nie bez powodu. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 25 |
Data: Maj 04 2008 11:14:16 | Temat: Re: Check engine | Autor: Wmak | 'Tom N' napisał(a): ciekawe... Sondy lambda osiągają właściwą temperaturę pracy, komputer wykrywa, że któraś daje niewłaściwe napięcie i zapala "Check" - prawdopodobne. Tester w stacji obsługi wyjaśni sprawę. Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Maj 04 2008 12:47:15 | Temat: Re: Check engine | Autor: Hants | Sprawdz przewody sondy lambda. 27 |
Data: Maj 04 2008 12:05:41 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | Hants w Sprawdz przewody sondy lambda. Są całe, są podłączone -- resztę niech serwis sprawdza. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 28 |
Data: Maj 04 2008 19:44:18 | Temat: Re: Check engine | Autor: Sonn |
$A Ciach opis Prawdopodobna przyczyna - woda w filtrze paliwa. Z czasem sama odparuje lub wyleci. tak to jest jak się tankuje badziewne paliwo albo lata na kiepskim LPG -- Człowiek dobrze wychowany, to taki, który kota nazywa kotem nawet wtedy jak na niego wlezie po ciemku. Best regards - Sonn 29 |
Data: Maj 04 2008 19:30:36 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | Sonn w Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości I mi samochód na wodzie jeździ i nie prycha tak to jest jak się tankuje badziewne paliwo Zwłaszcza, że tankuję praktycznie na dwóch stacjach i od ostatniego tankowania przejechałem 200 km albo lata na kiepskim LPG Czy ja cos o gazie pisałem? -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 30 |
Data: Maj 04 2008 19:51:19 | Temat: Re: Check engine | Autor: Cyb | On 4 May 2008 08:23:36 GMT, 'Tom N' CROSS: pl.misc.samochody,pl.pregierz szkoda ze nie na pl.listserv.chomor-l poslales.. a idz ty na forum o lanosie (lacetti to chyba taki lanos z paroma innymi blachami) http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=lanos a jak nie to poszukaj tam kacika o lacetti pozdarwiam, Cyb 31 |
Data: Maj 05 2008 09:35:29 | Temat: Re: Check engine | Autor: Jumal | Cyb pisze:
Nubira Pozdrawiam Jumal 32 |
Data: Maj 04 2008 23:48:17 | Temat: Re: Check engine | Autor: Jumal | Dnia 4 May 2008 08:23:36 GMT, 'Tom N' napisał(a): Zaświecił się w czwartek (1 maja) rano (oczywiście serwisy nieczynne), tak.... Samochód jeździ normalnie, ale i tak jutro do serwisu, (Lacetti 1.8, Witamy w klubie. Lacetti 1.4 hatchback. Lampka regularnie co kilka miesięcy. Aż do wymiany wadliwych zaworów. Good luck :) Jumal PS. W serwisie będą Ci wmawiać że lejesz podejrzanego autoramentu paliwo i zawór się zatyka... Co jest mniej więcej prawdą za wyjątkiem przyczyn tego zatykania :) 33 |
Data: Maj 05 2008 09:23:20 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | Jumal w Dnia 4 May 2008 08:23:36 GMT, 'Tom N' napisał(a): Zaświecił się w czwartek (1 maja) rano (oczywiście serwisy nieczynne), tak... Witamy w klubie. Lacetti 1.4 hatchback. Lampka regularnie co kilka Moja to 1.8, mam nadzieję, że to nie zawory :D Good luck :) Thx. Serwis umówiony na jutro, a chwilowo zakleiłem lampkę czarną taśmą :) -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 34 |
Data: Maj 05 2008 11:47:16 | Temat: Re: Check engine | Autor: Jumal | 'Tom N' pisze: Witamy w klubie. Lacetti 1.4 hatchback. Lampka regularnie co kilka Jak masz gwarancję, to wchodzi w zakres. Ponoć poszła seria z wadliwymi zaworami - moja już po gwarancji, ok 70kkm, na szczęście załatwili to w trakcie. Patrząc na przebieg to mógł być podobny okres produkcji (2004?) Good luck :) Na serwisy trza uważać i odpowiednio z nimi rozmawiać. Przykład z 3miasta - do Motor Centrum w Gdańsku jeździłem kilka razy, zawsze czyścili zawór i kasowali błąd, rżnąc głupa że niby nic nie wiedzą i że paliwo kiepskie. Pudło, bo starałem się tankować z górnej półki na sprawdzonych stacjach. A w Serwis Haller w Gdyni - oczywiście że wiemy, znana sprawa, i zrobili. Najpierw jeden potem drugi. Nie wpadłbym na te zawory gdybym nie znalazł posta na jakimś forum na necie - niestety nie mam linka :( - gdzie gość opisał to zagadnienie. Co ciekawe ponoć dotyczyło hatchbacków 1.4 2004 ale może innym też się zdarzyło. Jumal 35 |
Data: Maj 06 2008 07:12:26 | Temat: Re: Check engine | Autor: 'Tom N' | Jumal w 'Tom N' pisze: Podobno sonda lambda -- oczywiście na gwarancji. Ponoć poszła seria z wadliwymi Wspomniałem o tym w serwisie -- wiedza znają błąd OIDP 302 wypadanie zapłonów spowodowany felernymi zaworami wydechu. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |