Grupy dyskusyjne   »   [SPAM] Chiptuning - kraków

[SPAM] Chiptuning - kraków





4 Data: Kwiecien 01 2008 16:28:30
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Grejon 

Kriso pisze:

Użytkownik "Piracik_"  napisał w wiadomości
2.     większą moc i moment (nawet do 35%),

3.     ewentualnie zmniejszamy nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy.
tak a swistak siedzi i zawija, wieksza moc polaczona z mniejszym spalaniem. bajki to sobie w lesie mozesz opowiadac spamerze

No mi akurat w audi po chipie mniej pali z 11 na 10,2 zeszlo przy dziennym trybie jazdy.

No niee no różnica powalająca (nie)całe 8%!!

Kriso


--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

5 Data: Kwiecien 01 2008 16:32:23
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości:

No niee no różnica powalająca (nie)całe 8%!!

Zdziwiłbyś się..
W polsce jeździ kilka 1.9 TDI które mają po tuningu > 240, > 250 PS i > 440 Nm i przy równej jeździe palą mniej ;]


--
Bugatti

V12 TDI

6 Data: Kwiecien 01 2008 16:47:50
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Grejon 

Bugatti pisze:

Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości:
No niee no różnica powalająca (nie)całe 8%!!

Zdziwiłbyś się..
W polsce jeździ kilka 1.9 TDI które mają po tuningu > 240, > 250 PS i > 440 Nm i przy równej jeździe palą mniej ;]

Wiesz, wszystko fajnie, tylko że gdyby moje auto zaczęło palić nie 8,5 a 8 to ja bym tej różnicy po prostu nie odczuł :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

7 Data: Kwiecien 01 2008 20:39:23
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Bugatti pisze:

Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości:
No niee no różnica powalająca (nie)całe 8%!!

Zdziwiłbyś się..
W polsce jeździ kilka 1.9 TDI które mają po tuningu > 240, > 250 PS i > 440 Nm i przy równej jeździe palą mniej ;]
A remont silnika i skrzyni robi się rutynowo - 2x w tygodniu.
Zamiast przy każdym uruchomieniu silnika - nowe przeguby półosi - gratis.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

9 Data: Kwiecien 02 2008 21:16:09
Temat: Re: Chiptuning - kraków
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

trudny pisze:

Cóż widać, że  twój kontakt z dieslami ograniczył się do poloneza 1.9
D
Ciekawe czego się czepiasz bardzo udanego XUD9 ? Co chcesz przez to powiedzieć? - czy tylko bawisz się w ś.p. Zbysia?

A co Ci naprawdę chodzi?
Większa moc nie bierze się z powietrza. Można ją osiągnąć wyłącznie zwiększając obciążenia mechaniczne silnika - czyli ciśnienie i temperaturę w cylindrze (cierpią na tym - blok/tuleja, głowica, śruby mocujące, gwinty mocujące wtryskiwacze i świece żarowe, gniazda zaworowe i zawory, oraz uszczelka) następnie tłoki (przegrzanie aż do wytopienia otworów i wyrabianie się gniazd pływających sworzni, o ile są), oraz ich pierścienie; Dalej tą podwyższoną moc przenoszą korbowody i ich panewki, wał korbowy i jego łożyska, sprzęgło, wszystkie koła zębate i na przegubach półosi kończąc.
Dodatkowo - jeszcze układ smarowania i chłodzenia muszą sobie poradzić ze zwiększoną ilością ciepła ...
O układzie rozrządu i doładowania już nie mówię...

Chyba nie chcesz powiedzieć, że takie zapasy wytrzymałości mają wszystkie seryjne silniki? I, że KAŻDYM układzie napędowym można podnieść bezkarnie moc o 50%? Takich zapasów wytrzymałości nie miały nawet ruskie czołgi pospiesznej wojennej produkcji.


--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

10 Data: Kwiecien 02 2008 21:58:30
Temat: Re: Chiptuning - kraków
Autor: axial 

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w
wiadomości

trudny pisze:
> Cóż widać, że  twój kontakt z dieslami ograniczył się do poloneza 1.9
> D
Ciekawe czego się czepiasz bardzo udanego XUD9 ? Co chcesz przez to
powiedzieć? - czy tylko bawisz się w ś.p. Zbysia?

A co Ci naprawdę chodzi?
Większa moc nie bierze się z powietrza.
W pewnym sensie się mylisz :)


Można ją osiągnąć wyłącznie
zwiększając obciążenia mechaniczne silnika - czyli ciśnienie i
temperaturę w cylindrze (cierpią na tym - blok/tuleja, głowica, śruby
mocujące, gwinty mocujące wtryskiwacze i świece żarowe, gniazda zaworowe
i zawory, oraz uszczelka) następnie tłoki (przegrzanie aż do wytopienia
otworów i wyrabianie się gniazd pływających sworzni, o ile są), oraz ich
pierścienie; Dalej tą podwyższoną moc przenoszą korbowody i ich panewki,
wał korbowy i jego łożyska, sprzęgło, wszystkie koła zębate i na
przegubach półosi kończąc.
Tak, masz rację...  tylko przy ich projektowaniu zakłada się duży
margines bezpieczeństwa, nie słyszałem aby po profesjonalnym
chipie poszło sprzęgło czy korbowód...
Inną sprawą jest głupota kierowców, którzy "palą gumy" i
startują z gazem w podłodze kilkadziesiąt razy dziennie.
Ale tak to można zajeździć nawet seryjne autko...


Dodatkowo - jeszcze układ smarowania i chłodzenia muszą sobie poradzić
ze zwiększoną ilością ciepła ...
Niekoniecznie... bezpieczny (rozsądny) tuning polega
na zwiększeniu sprawności silnika...
Ilość ciepła nie rośnie a nawet maleje.
Jest też tuning ekstermalny, ale robi się go
wyłącznie na życzenie klienta i na jego odpowiedzialność...

O układzie rozrządu i doładowania już nie mówię...
Hy?

Chyba nie chcesz powiedzieć, że takie zapasy wytrzymałości mają
wszystkie seryjne silniki? I, że KAŻDYM układzie napędowym można
podnieść bezkarnie moc o 50%? Takich zapasów wytrzymałości nie miały
nawet ruskie czołgi pospiesznej wojennej produkcji.

Nie w każdym, ale są silniki które mają rozpiętość mocy od 115 do
150 KM i różnią się tylko programem sterującym...
Ten 150 konny podciągniesz o parę procent ale
przy 115 koniach możesz dodać dużo....

Zobacz np. taką turbo benzynkę 2.0 TFSI.. moc od 170 do 240KM
w serii. Fabryczni tunerzy (za odpowiednią opłatą) przerobią
Ci autko z 170 na 240koni bez utraty fabrycznej gwarancji...

ax

11 Data: Kwiecien 03 2008 12:18:38
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Rafal Lorenc 

Wojciech Smagowicz [ZIWK] 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 A remont silnika i skrzyni robi się rutynowo - 2x w tygodniu.
 Zamiast przy każdym uruchomieniu silnika - nowe przeguby półosi - gratis.

Jasne, a świastak siedzi i zawija je w te sreberka - u mnie w tej chwili
z 1,9 tdi jest 190pps, oczywiście nie samą modyfikacją elektroniczną ale
również mechaniczną lecz takich problemów nie mam.
Dobry tuner pociągnie momen dość wysoko czego nie poczuje napęd oraz
skrzynia a moc standardowo w wyższych partiach obrotów.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

12 Data: Kwiecien 04 2008 23:24:08
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Rafal Lorenc pisze:

Wojciech Smagowicz [ZIWK]    na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 A remont silnika i skrzyni robi się rutynowo - 2x w tygodniu.
 Zamiast przy każdym uruchomieniu silnika - nowe przeguby półosi - gratis.

Jasne, a świastak siedzi i zawija je w te sreberka - u mnie w tej chwili
z 1,9 tdi jest 190pps, oczywiście nie samą modyfikacją elektroniczną ale
również mechaniczną lecz takich problemów nie mam.
Ano właśnie - modyfikacje MECHANICZNE - w wątku było pytanie o WYŁĄCZNIE modyfikację softu. No chyba, że wgraniem softu w cudowny i magiczny sposób zwiększa się np. powierzchnia styku okładzin tarczy sprzęgłowej?
Dobry tuner pociągnie momen dość wysoko czego nie poczuje napęd oraz
skrzynia a moc standardowo w wyższych partiach obrotów.
??
Skrzynia przystosowana (wg. producenta) do max momentu np. 250Nm - silnik seryjny kojarzony z tą skrzynią ma max. 200Nm - reszta to zapas na niedoskonałości produkcji masowej i zużycie.
Teraz piszesz, że zwiększenie momentu silnika np. do 300Nm nie wpływa na mechanikę? Owszem, może działać - ale nie każdy egzemplarz, ale czy masz pewność że przez przebieg przewidziany przez producenta? Czy nie zmieli np. synchronizatorów po 50kkm?
Kojarzenie skrzyni przewidzianej do momentu 350Nm z silnikiem o momencie 200Nm zostało mogło by zostać uznane przez księgowych za sabotaż; a tak można zaoszczędzić. np 20E na gorszym materiale i wykonaniu w szerszej tolerancji wymiarowej....



--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

13 Data: Kwiecien 05 2008 16:00:39
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: axial 


Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w
wiadomości
(...)

> Dobry tuner pociągnie momen dość wysoko czego nie poczuje napęd oraz
> skrzynia a moc standardowo w wyższych partiach obrotów.
??
Skrzynia przystosowana (wg. producenta) do max momentu np. 250Nm -
silnik seryjny kojarzony z tą skrzynią ma max. 200Nm - reszta to zapas
na niedoskonałości produkcji masowej i zużycie.
Teraz piszesz, że zwiększenie momentu silnika np. do 300Nm nie wpływa na
mechanikę? Owszem, może działać - ale nie każdy egzemplarz, ale czy masz
pewność że przez przebieg przewidziany przez producenta? Czy nie zmieli
np. synchronizatorów po 50kkm?

Dobry tuner tego nie zrobi,
chyba że sobie tego kategorycznie zażyczysz...

Kojarzenie skrzyni przewidzianej do momentu 350Nm z silnikiem o momencie
200Nm zostało mogło by zostać uznane przez księgowych za sabotaż; a tak
można zaoszczędzić. np 20E na gorszym materiale i wykonaniu w szerszej
tolerancji wymiarowej....


Raczej wykształcenia ekonomicznego nie masz :)
Taniej jest wykonać milion jednakowych wałków/cylindrów/skrzyń biegów etc.
o bardzo dobrej jakości niż 333tys. bardzo dobrych, 333 tys. gorszych
i 333 tys. jeszcze gorszych...

ax

14 Data: Kwiecien 05 2008 17:42:41
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

axial pisze:

Raczej wykształcenia ekonomicznego nie masz :)
Nie przeczę - nie jestem ekonomistą.
Taniej jest wykonać milion jednakowych wałków/cylindrów/skrzyń biegów etc.
o bardzo dobrej jakości niż 333tys. bardzo dobrych, 333 tys. gorszych
i 333 tys. jeszcze gorszych...
Jeśli by tak podchodzić to czemu produkuje się taką gamę silników i skrzyń dla danego modelu? - nie mówiąc o innych elementach konstrukcyjnych.. Przecież już Henry Ford dla ułatwienia produkcji ograniczył się tylko do 1 modelu, w jednym kolorze - czarnego Forda T.

Poza tym w tym samym typie skrzyni biegów występują różne przełożenia - w zależności od silnika, dla którego jest przeznaczona. A co stoi na przeszkodzie, aby skrzynię przeznaczoną do silnika o momencie 350Nm i sportowej charakterystyce, "z marszu" wyposażać np. w szersze synchronizatory, czy koła zębate o większych zębach, niż skrzynię emerycko-ekonomiczną dla najsłabszego silniczka?
I tak są produkowane oddzielnie, więc co za problem?
--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

15 Data: Kwiecien 05 2008 20:25:05
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: axial 

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w
wiadomości

axial pisze:
> Raczej wykształcenia ekonomicznego nie masz :)
Nie przeczę - nie jestem ekonomistą.
> Taniej jest wykonać milion jednakowych wałków/cylindrów/skrzyń biegów
etc.
> o bardzo dobrej jakości niż 333tys. bardzo dobrych, 333 tys. gorszych
> i 333 tys. jeszcze gorszych...
Jeśli by tak podchodzić to czemu produkuje się taką gamę silników i
skrzyń dla danego modelu? - nie mówiąc o innych elementach
konstrukcyjnych.. Przecież już Henry Ford dla ułatwienia produkcji
ograniczył się tylko do 1 modelu, w jednym kolorze - czarnego Forda T.

Właśnie, że się NIE produkuje...
Różne elementy, mające różne oznaczenia katalogowe (dla zmyłki?)
to te same części...
Zobacz gamę silników np. grupy VW. To te same silniki
jednak o innej mocy...

Poza tym w tym samym typie skrzyni biegów występują różne przełożenia -
w zależności od silnika, dla którego jest przeznaczona. A co stoi na
przeszkodzie, aby skrzynię przeznaczoną do silnika o momencie 350Nm i
sportowej charakterystyce, "z marszu" wyposażać np. w szersze
synchronizatory, czy koła zębate o większych zębach, niż skrzynię
emerycko-ekonomiczną dla najsłabszego silniczka?
I tak są produkowane oddzielnie, więc co za problem?

Pewnych części nie da się "standaryzować" z powodu np.
tego  że Audi sprzedaje się na innych kapciach niż Golfy
czy Polo.. więc i przełożenia muszą być różne....
Silniki właściwie różnią się tylko softem (i ew. osprzętem turbo)

ax

16 Data: Kwiecien 05 2008 18:57:08
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w wiadomości:

Skrzynia przystosowana (wg. producenta) do max momentu np. 250Nm -

Aleś bzdurą pojechał...no chyba że tylko *teoretyzujesz*..to OK....ale jak może być 250 Nm skoro seryjnie w ARL (150 PS) jest 320 Nm...
W TDI PD skrzynie są bardzo bardzo wytrzymałe....jedynie w silnikach 105 PS (w Golfie V) od 360 Nm skrzynie lubią się sypać (słyszałem że też w starszych Caddy z SDI sa też słabe)
Ogólnie skrzynie 6 biegowe w ARL, ASZ, BPX, AJM są mówiąc szczerze *pancerne*...wytrzymują 450 Nm bez żadnych zgrzytów (tylko częściej wynieniać Olej i bangla)

silnik seryjny kojarzony z tą skrzynią ma max. 200Nm - reszta to zapas na niedoskonałości produkcji masowej i zużycie.

Pokaż mi obecnie (i 10 lat wstecz) takiego diesla któremu granica 200 Nm jest nie do przebicia

Teraz piszesz, że zwiększenie momentu silnika np. do 300Nm nie wpływa na mechanikę? Owszem, może działać - ale nie każdy egzemplarz, ale czy masz pewność że przez przebieg przewidziany przez producenta? Czy nie zmieli np. synchronizatorów po 50kkm?
Kojarzenie skrzyni przewidzianej do momentu 350Nm z silnikiem o momencie 200Nm zostało mogło by zostać uznane przez księgowych za sabotaż; a tak można zaoszczędzić. np 20E na gorszym materiale i wykonaniu w szerszej tolerancji wymiarowej....

Owszem ...są pewne granice dla wytrzymałości materiałów dla silników...np. Nie da się zrobić z 1.9 TDI 500 Nm do *jazdy codziennej*...na wyścigi nie ma problemu ale nie na codzień
No i też wiadomo że nie każdy materiał z któego potem są zrobione komponęty auta zawsze będą zgodne z tym co zakłada producent...wiadomo są wadliwe podzespoły ale to się zdarza raz na kilka set tysięcy  wyprod. części (zakłądając oczywiście)

Pozdr.

--
Bugatti

V12 TDI

18 Data: Kwiecien 01 2008 14:05:56
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Brzezi 

Wt, 01 kwi 2008 o 15:42 GMT, Piracik_ napisał(a):


2.     większą moc i moment (nawet do 35%),

3.     ewentualnie zmniejszamy nieco zużycie paliwa przy niezmienionym
stylu jazdy.

tak a swistak siedzi i zawija, wieksza moc polaczona z mniejszym spalaniem.
bajki to sobie w lesie mozesz opowiadac spamerze

Ale nie bylo napisane ze wszsytko za jednym razem..., mozna zostawiajac
moc/moment na swoim poziomie, baz go zmniejszajac, doprowadzic do
zmniejszenia zuzycia paliwa, albo tak jak juz ktos napisala, odpowiednie
zwiekszenie moze tez dac taki rezultat...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111            ][   16:04:45 up 10 days, 19:29,  3 users,   ]
[ LinuxUser: #249916             ][   load average: 0.11, 0.08, 0.07          ]

19 Data: Kwiecien 01 2008 16:29:08
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Piracik_"  napisał w wiadomości:

tak a swistak siedzi i zawija, wieksza moc polaczona z mniejszym spalaniem. bajki to sobie w lesie mozesz opowiadac spamerze

Nie znasz się ...to się nie wypowiadaj...
Owszem przy równej, spokojnej jeździe spalanie spada..nawet o 1 litr..
Ale przy ostej jeździe, butowaniu na maxa to wtedy spalanie wzrośnie w stosunku do Stage mode ;-)...
Aczkolwiek tunner musi wiedzieć jaką ustawić dawkę i kąt wtrysku (i *inne* parametery) dla odpowiedniego pressure turbawki...


--
Bugatti

V12 TDI

21 Data: Kwiecien 02 2008 09:32:41
Temat: Re: Chiptuning - kraków
Autor: fv 

 wrote:

Btw - tdi 1.9 (105 KM pompowtryskiwacze) da się podciągnąć nawet do
150KM. To samo ARL 150 KM - granice 200 KM  są możliwe na mocnym
programie.

Mocnym programie powiadasz? LOL! ;-))

Może nie miałeś nic złego na myśli, ale mnie jako programistę trochę to
zdanie rozwaliło :>

- Panie kolego ile koni ma ten antywirus?
- A ile pani pali ten Outlook?


NMSP
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

22 Data: Kwiecien 02 2008 09:40:37
Temat: Re: Chiptuning - kraków
Autor: Gabriel'Varius' 


- Panie kolego ile koni ma ten antywirus?
Pytasz o "konie trojanskie"? :-)
- A ile pani pali ten Outlook?
Tego czegos normalny czlowiek nie uzywa, bo same problemy z tym softem :-)
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

23 Data: Kwiecien 02 2008 10:23:17
Temat: Re: Chiptuning - kraków [OT]
Autor: fv 

Gabriel'Varius' wrote:

- A ile pani pali ten Outlook?
Tego czegos normalny czlowiek nie uzywa, bo same problemy z tym softem :-)

Przecież napisałem że "pani" :P

<ucieka>
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

24 Data: Kwiecien 02 2008 09:34:32
Temat: Re: Chiptuning - kraków
Autor: Przemek 


Użytkownik Najpierw przeczytaj czym jest chiptuning trollu.To wykorzystanie do
możliwości technologicznych "zapasów" silnika.

Ale gdzie te zapasy technologiczne? Bo jak wejde na jakies forum tdi to jest mnostwo narzekan ze padaja po tunningu
dwumasy i sprzegla.

pzdr

25 Data: Kwiecien 02 2008 07:49:20
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: axial 

Użytkownik "Piracik_"  napisał w wiadomości


> 2.     większą moc i moment (nawet do 35%),
>
> 3.     ewentualnie zmniejszamy nieco zużycie paliwa przy niezmienionym
> stylu jazdy.

tak a swistak siedzi i zawija, wieksza moc polaczona z mniejszym
spalaniem.
bajki to sobie w lesie mozesz opowiadac spamerze

ale z Ciebie fachura....
fiuu fiuu fiuuu...

Pracujesz w ASO?
:)))


ax

26 Data: Kwiecien 03 2008 12:11:20
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Rafal Lorenc 

Piracik_ 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 tak a swistak siedzi i zawija, wieksza moc polaczona z mniejszym spalaniem.
 bajki to sobie w lesie mozesz opowiadac spamerze

No to chyba Ty nie wiesz w jaki sposób modyfikuje się nowe diesle, nie
paliwem kolego ale ciśnieniem doładowania.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

27 Data: Kwiecien 03 2008 15:14:42
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: fv 

Rafal Lorenc wrote:

Piracik_ 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:
tak a swistak siedzi i zawija, wieksza moc polaczona z mniejszym spalaniem.
bajki to sobie w lesie mozesz opowiadac spamerze
No to chyba Ty nie wiesz w jaki sposób modyfikuje się nowe diesle, nie
paliwem kolego ale ciśnieniem doładowania.

O, przypadkiem zrobiło się ciekawie. Można dokładniej ten proces poznać?

Zwiększamy ciśnienie doładowania, co podwyższa zawartość tlenu w mieszance ->
Nie zmieniamy ilości paliwa -> Palimy zawory (skoro nie paliwo).

Tak? Pytam bo nie wiem.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

28 Data: Kwiecien 03 2008 13:34:38
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Rafal Lorenc 

fv 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 O, przypadkiem zrobiło się ciekawie. Można dokładniej ten proces poznać?

 Zwiększamy ciśnienie doładowania, co podwyższa zawartość tlenu w mieszance ->
 Nie zmieniamy ilości paliwa -> Palimy zawory (skoro nie paliwo).

 Tak? Pytam bo nie wiem.

Kolego, jakbyś wiedział jak silniki diesla a dokładniej TDI są tłumione
przez fabrykę małą ilością powietrza to byś tak nie pisał.
Można to zaobserwować w bardzo łatwy sposób - program seryjny kopci jak
cholera przy obciążeniu, zmieniony program - nic nie kopci.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

29 Data: Kwiecien 03 2008 15:33:04
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: fv 

Rafal Lorenc wrote:

fv 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:


O, przypadkiem zrobiło się ciekawie. Można dokładniej ten proces poznać?

Zwiększamy ciśnienie doładowania, co podwyższa zawartość tlenu w mieszance ->
Nie zmieniamy ilości paliwa -> Palimy zawory (skoro nie paliwo).

Tak? Pytam bo nie wiem.


Kolego, jakbyś wiedział jak silniki diesla a dokładniej TDI są tłumione
przez fabrykę małą ilością powietrza to byś tak nie pisał.
Można to zaobserwować w bardzo łatwy sposób - program seryjny kopci jak
cholera przy obciążeniu, zmieniony program - nic nie kopci.

A, to co innego. Kilka lat temu jak któryś tuner znał pojęcie (nie koniecznie
rozumiał) "skład mieszanki paliwowo-powietrznej" to już był guru - dlatego
pytałem ;)

Trochę głupio że tak paliwo marnują, zamiast zmniejszyć zużycie, ale ja się nie
znam - może to i lepiej...

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

30 Data: Kwiecien 03 2008 15:01:21
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Rafal Lorenc 

fv 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 A, to co innego. Kilka lat temu jak któryś tuner znał pojęcie (nie koniecznie
 rozumiał) "skład mieszanki paliwowo-powietrznej" to już był guru - dlatego
 pytałem ;)

 Trochę głupio że tak paliwo marnują, zamiast zmniejszyć zużycie, ale ja się nie
 znam - może to i lepiej...

W tej chwili leją paliwa jak głupie nie patrząc na ilość powietrza (jego
temperaturę). Przytoczę przykład z życia, ibiza 1,9 tdi 130pps -
seryjna, temperatura w dolocie sięga 110 stopni C w okolicach 3000rpm,
po dodaniu powietrza a późniejsza wymiana intercoolera na większy
zmienia kulturę pracy silnika i jego moc, która tak naprawdę od samego
początku jest "tłumiona".
Rozmawiąjać kiedyś z serwisantami ASO (mechanicy z wiedzą, nie partacze)
mówili, że producent celowo ustawia tak parametry dawek aby auto nawet
kopcąc jak cholera dojechało do serwisu, gdzie już nim się zajmą.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

31 Data: Kwiecien 04 2008 23:55:41
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Rafal Lorenc pisze:

 Trochę głupio że tak paliwo marnują, zamiast zmniejszyć zużycie, ale ja się nie
 znam - może to i lepiej...

W tej chwili leją paliwa jak głupie nie patrząc na ilość powietrza (jego
temperaturę). Przytoczę przykład z życia, ibiza 1,9 tdi 130pps -
seryjna, temperatura w dolocie sięga 110 stopni C w okolicach 3000rpm,
po dodaniu powietrza a późniejsza wymiana intercoolera na większy
zmienia kulturę pracy silnika i jego moc, która tak naprawdę od samego
początku jest "tłumiona".
Tłumienie silnika brakiem powietrza - hmmm - czemu miało by to służyć?
Czy może intercooler nie był zapchany olejem popuszczanym przez sprężarkę?

Wymiana intercoolera na większy - zwiększa masę powietrza.
Czy w TDi przepływomierz i czujnik temperatury jest przed, czy za intercoolerem?
Bo jeśli przed - świadczy to o mapach wtrysku opracowanych przez kowali, a nie inżynierów rozumiejących co się dzieje w silniku...
A kultura pracy - T

Rozmawiąjać kiedyś z serwisantami ASO (mechanicy z wiedzą, nie partacze)
mówili, że producent celowo ustawia tak parametry dawek aby auto nawet
kopcąc jak cholera dojechało do serwisu, gdzie już nim się zajmą.
Ziemia na horyzoncie - Ameryka!!
Normalne zjawisko dla świata<>TDi - większość silników Diesla sterowanych elektroniczne, ma tryb pracy awaryjny (a nawet 2) służące do dojazdu do serwisu. Pracują wtedy z minimalną dawką paliwa, przy dziwnym wyprzedzeniu wtrysku, aby tylko dać szczątkową moc.
Jest on uruchamiany, gdy z czujników napłyną sprzeczne dane wskazujące na awarię w układzie.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

32 Data: Kwiecien 10 2008 07:07:41
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Rafal Lorenc 

Wojciech Smagowicz [ZIWK] 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 Tłumienie silnika brakiem powietrza - hmmm - czemu miało by to służyć?
 Czy może intercooler nie był zapchany olejem popuszczanym przez sprężarkę?

Nie był zlany olejem, był przysłonięty przez zderzak, kratki i halogen -
czemu ma to służyć? Nie wiem zapytaj się inżynierów TDI.

 Wymiana intercoolera na większy - zwiększa masę powietrza.
 Czy w TDi przepływomierz i czujnik temperatury jest przed, czy za
 intercoolerem?

Nie odpowiem Ci na to pytanie bo nie wiem gdzie jest czujnik
temperatury.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

33 Data: Kwiecien 10 2008 23:22:37
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Rafal Lorenc pisze:

Nie był zlany olejem, był przysłonięty przez zderzak, kratki i halogen -
czemu ma to służyć? Nie wiem zapytaj się inżynierów TDI.
Chodziło mi o olej WEWNĄTRZ intercoolera - jeśli zaczynają się wycieki z turbosprężarki to olej osiada wewnątrz kanałów i zmniejsza ich przepustowość, oraz pogarsza oddawanie ciepła przez powietrze kierowane dalej o cylindrów.

 Wymiana intercoolera na większy - zwiększa masę powietrza.
 Czy w TDi przepływomierz i czujnik temperatury jest przed, czy za  intercoolerem?

Nie odpowiem Ci na to pytanie bo nie wiem gdzie jest czujnik
temperatury.


--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

34 Data: Kwiecien 14 2008 16:49:37
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Rafal Lorenc 

Wojciech Smagowicz [ZIWK] 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 Chodziło mi o olej WEWNĄTRZ intercoolera - jeśli zaczynają się wycieki z
 turbosprężarki to olej osiada wewnątrz kanałów i zmniejsza ich
 przepustowość, oraz pogarsza oddawanie ciepła przez powietrze kierowane
 dalej o cylindrów.

No napisałem, nie był zlany olejem. Turbina nie puszcza ;-)


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

36 Data: Kwiecien 01 2008 19:15:00
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: V-Tec 

Waldek Godel pisze:

Dnia Tue, 1 Apr 2008 15:20:15 +0200, Z(a)miennik napisał(a):

ELEKTRONICZNA  MODYFIKACJA SILNIKA

DO 30% WIĘCEJ MOCY


Bez kozery powiem pińset. Oczywiście magnetyzery montujecie?

z tego co wiem, 30% to nie problem, oczywiście nie we wszystkich autach (kolega czipował 1.9TDI u mastersa ze 110KM na 148).


--
Pozdr,
W.

38 Data: Kwiecien 01 2008 21:23:31
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: V-Tec 

Waldek Godel pisze:

Dnia Tue, 01 Apr 2008 19:15:00 +0300, V-Tec napisał(a):

z tego co wiem, 30% to nie problem, oczywiście nie we wszystkich autach (kolega czipował 1.9TDI u mastersa ze 110KM na 148).

z potwierdzeniem na hamowni? czy tylko bombastycznymi reklamami tjunerów?

masters raczej zawsze mierzy przed i po.


--
pozdr.,
W.

39 Data: Kwiecien 01 2008 21:07:27
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków
Autor: Andrzej Grabowski 

Waldek Godel  napisał(a):

Dnia Tue, 01 Apr 2008 19:15:00 +0300, V-Tec napisał(a):
z tego co wiem, 30% to nie problem, oczywiście nie we wszystkich autach
(kolega czipował 1.9TDI u mastersa ze 110KM na 148).
z potwierdzeniem na hamowni? czy tylko bombastycznymi reklamami tjunerów?

http://farm3.static.flickr.com/2174/2346615574_8a517da89a_o.jpg

http://forum.octaviaclub.pl/files/octavia_program1a_220.jpg

http://forum.octaviaclub.pl/files/20080130066_1_572.jpg

http://img404.imageshack.us/my.php?image=scan2102002tv3.png

--
Andrzej
VRS



Grupy dyskusyjne