[SPAM] Chiptuning - kraków
4 | Data: Kwiecien 01 2008 16:28:30 |
Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | |
Autor: Grejon | Kriso pisze: Użytkownik "Piracik_" napisał w wiadomości No niee no różnica powalająca (nie)całe 8%!! Kriso -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 5 |
Data: Kwiecien 01 2008 16:32:23 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Bugatti | Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości: No niee no różnica powalająca (nie)całe 8%!! Zdziwiłbyś się.. W polsce jeździ kilka 1.9 TDI które mają po tuningu > 240, > 250 PS i > 440 Nm i przy równej jeździe palą mniej ;] -- Bugatti V12 TDI 6 |
Data: Kwiecien 01 2008 16:47:50 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Grejon | Bugatti pisze: Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości: Wiesz, wszystko fajnie, tylko że gdyby moje auto zaczęło palić nie 8,5 a 8 to ja bym tej różnicy po prostu nie odczuł :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 7 |
Data: Kwiecien 01 2008 20:39:23 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Bugatti pisze: Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości:A remont silnika i skrzyni robi się rutynowo - 2x w tygodniu. Zamiast przy każdym uruchomieniu silnika - nowe przeguby półosi - gratis. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 9 |
Data: Kwiecien 02 2008 21:16:09 | Temat: Re: Chiptuning - kraków | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | trudny pisze: Cóż widać, że twój kontakt z dieslami ograniczył się do poloneza 1.9Ciekawe czego się czepiasz bardzo udanego XUD9 ? Co chcesz przez to powiedzieć? - czy tylko bawisz się w ś.p. Zbysia? A co Ci naprawdę chodzi? Większa moc nie bierze się z powietrza. Można ją osiągnąć wyłącznie zwiększając obciążenia mechaniczne silnika - czyli ciśnienie i temperaturę w cylindrze (cierpią na tym - blok/tuleja, głowica, śruby mocujące, gwinty mocujące wtryskiwacze i świece żarowe, gniazda zaworowe i zawory, oraz uszczelka) następnie tłoki (przegrzanie aż do wytopienia otworów i wyrabianie się gniazd pływających sworzni, o ile są), oraz ich pierścienie; Dalej tą podwyższoną moc przenoszą korbowody i ich panewki, wał korbowy i jego łożyska, sprzęgło, wszystkie koła zębate i na przegubach półosi kończąc. Dodatkowo - jeszcze układ smarowania i chłodzenia muszą sobie poradzić ze zwiększoną ilością ciepła ... O układzie rozrządu i doładowania już nie mówię... Chyba nie chcesz powiedzieć, że takie zapasy wytrzymałości mają wszystkie seryjne silniki? I, że KAŻDYM układzie napędowym można podnieść bezkarnie moc o 50%? Takich zapasów wytrzymałości nie miały nawet ruskie czołgi pospiesznej wojennej produkcji. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 10 |
Data: Kwiecien 02 2008 21:58:30 | Temat: Re: Chiptuning - kraków | Autor: axial | Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w trudny pisze:W pewnym sensie się mylisz :) Można ją osiągnąć wyłącznieTak, masz rację... tylko przy ich projektowaniu zakłada się duży margines bezpieczeństwa, nie słyszałem aby po profesjonalnym chipie poszło sprzęgło czy korbowód... Inną sprawą jest głupota kierowców, którzy "palą gumy" i startują z gazem w podłodze kilkadziesiąt razy dziennie. Ale tak to można zajeździć nawet seryjne autko... Dodatkowo - jeszcze układ smarowania i chłodzenia muszą sobie poradzićNiekoniecznie... bezpieczny (rozsądny) tuning polega na zwiększeniu sprawności silnika... Ilość ciepła nie rośnie a nawet maleje. Jest też tuning ekstermalny, ale robi się go wyłącznie na życzenie klienta i na jego odpowiedzialność... O układzie rozrządu i doładowania już nie mówię...Hy? Chyba nie chcesz powiedzieć, że takie zapasy wytrzymałości mają Nie w każdym, ale są silniki które mają rozpiętość mocy od 115 do 150 KM i różnią się tylko programem sterującym... Ten 150 konny podciągniesz o parę procent ale przy 115 koniach możesz dodać dużo.... Zobacz np. taką turbo benzynkę 2.0 TFSI.. moc od 170 do 240KM w serii. Fabryczni tunerzy (za odpowiednią opłatą) przerobią Ci autko z 170 na 240koni bez utraty fabrycznej gwarancji... ax 11 |
Data: Kwiecien 03 2008 12:18:38 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Rafal Lorenc | Wojciech Smagowicz [ZIWK] A remont silnika i skrzyni robi się rutynowo - 2x w tygodniu. Jasne, a świastak siedzi i zawija je w te sreberka - u mnie w tej chwili z 1,9 tdi jest 190pps, oczywiście nie samą modyfikacją elektroniczną ale również mechaniczną lecz takich problemów nie mam. Dobry tuner pociągnie momen dość wysoko czego nie poczuje napęd oraz skrzynia a moc standardowo w wyższych partiach obrotów. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 12 |
Data: Kwiecien 04 2008 23:24:08 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Rafal Lorenc pisze: Wojciech Smagowicz [ZIWK] na: pl.misc.samochody napisał/ła:Ano właśnie - modyfikacje MECHANICZNE - w wątku było pytanie o WYŁĄCZNIE modyfikację softu. No chyba, że wgraniem softu w cudowny i magiczny sposób zwiększa się np. powierzchnia styku okładzin tarczy sprzęgłowej? Dobry tuner pociągnie momen dość wysoko czego nie poczuje napęd oraz?? Skrzynia przystosowana (wg. producenta) do max momentu np. 250Nm - silnik seryjny kojarzony z tą skrzynią ma max. 200Nm - reszta to zapas na niedoskonałości produkcji masowej i zużycie. Teraz piszesz, że zwiększenie momentu silnika np. do 300Nm nie wpływa na mechanikę? Owszem, może działać - ale nie każdy egzemplarz, ale czy masz pewność że przez przebieg przewidziany przez producenta? Czy nie zmieli np. synchronizatorów po 50kkm? Kojarzenie skrzyni przewidzianej do momentu 350Nm z silnikiem o momencie 200Nm zostało mogło by zostać uznane przez księgowych za sabotaż; a tak można zaoszczędzić. np 20E na gorszym materiale i wykonaniu w szerszej tolerancji wymiarowej.... -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 13 |
Data: Kwiecien 05 2008 16:00:39 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: axial |
> Dobry tuner pociągnie momen dość wysoko czego nie poczuje napęd oraz Dobry tuner tego nie zrobi, chyba że sobie tego kategorycznie zażyczysz... Kojarzenie skrzyni przewidzianej do momentu 350Nm z silnikiem o momencie Raczej wykształcenia ekonomicznego nie masz :) Taniej jest wykonać milion jednakowych wałków/cylindrów/skrzyń biegów etc. o bardzo dobrej jakości niż 333tys. bardzo dobrych, 333 tys. gorszych i 333 tys. jeszcze gorszych... ax 14 |
Data: Kwiecien 05 2008 17:42:41 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | axial pisze: Raczej wykształcenia ekonomicznego nie masz :)Nie przeczę - nie jestem ekonomistą. Taniej jest wykonać milion jednakowych wałków/cylindrów/skrzyń biegów etc.Jeśli by tak podchodzić to czemu produkuje się taką gamę silników i skrzyń dla danego modelu? - nie mówiąc o innych elementach konstrukcyjnych.. Przecież już Henry Ford dla ułatwienia produkcji ograniczył się tylko do 1 modelu, w jednym kolorze - czarnego Forda T. Poza tym w tym samym typie skrzyni biegów występują różne przełożenia - w zależności od silnika, dla którego jest przeznaczona. A co stoi na przeszkodzie, aby skrzynię przeznaczoną do silnika o momencie 350Nm i sportowej charakterystyce, "z marszu" wyposażać np. w szersze synchronizatory, czy koła zębate o większych zębach, niż skrzynię emerycko-ekonomiczną dla najsłabszego silniczka? I tak są produkowane oddzielnie, więc co za problem? -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 15 |
Data: Kwiecien 05 2008 20:25:05 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: axial | Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w axial pisze:etc. > o bardzo dobrej jakości niż 333tys. bardzo dobrych, 333 tys. gorszych Właśnie, że się NIE produkuje... Różne elementy, mające różne oznaczenia katalogowe (dla zmyłki?) to te same części... Zobacz gamę silników np. grupy VW. To te same silniki jednak o innej mocy... Poza tym w tym samym typie skrzyni biegów występują różne przełożenia - Pewnych części nie da się "standaryzować" z powodu np. tego że Audi sprzedaje się na innych kapciach niż Golfy czy Polo.. więc i przełożenia muszą być różne.... Silniki właściwie różnią się tylko softem (i ew. osprzętem turbo) ax 16 |
Data: Kwiecien 05 2008 18:57:08 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Bugatti | Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomości: Skrzynia przystosowana (wg. producenta) do max momentu np. 250Nm - Aleś bzdurą pojechał...no chyba że tylko *teoretyzujesz*..to OK....ale jak może być 250 Nm skoro seryjnie w ARL (150 PS) jest 320 Nm... W TDI PD skrzynie są bardzo bardzo wytrzymałe....jedynie w silnikach 105 PS (w Golfie V) od 360 Nm skrzynie lubią się sypać (słyszałem że też w starszych Caddy z SDI sa też słabe) Ogólnie skrzynie 6 biegowe w ARL, ASZ, BPX, AJM są mówiąc szczerze *pancerne*...wytrzymują 450 Nm bez żadnych zgrzytów (tylko częściej wynieniać Olej i bangla) silnik seryjny kojarzony z tą skrzynią ma max. 200Nm - reszta to zapas na niedoskonałości produkcji masowej i zużycie. Pokaż mi obecnie (i 10 lat wstecz) takiego diesla któremu granica 200 Nm jest nie do przebicia Teraz piszesz, że zwiększenie momentu silnika np. do 300Nm nie wpływa na mechanikę? Owszem, może działać - ale nie każdy egzemplarz, ale czy masz pewność że przez przebieg przewidziany przez producenta? Czy nie zmieli np. synchronizatorów po 50kkm? Owszem ...są pewne granice dla wytrzymałości materiałów dla silników...np. Nie da się zrobić z 1.9 TDI 500 Nm do *jazdy codziennej*...na wyścigi nie ma problemu ale nie na codzień No i też wiadomo że nie każdy materiał z któego potem są zrobione komponęty auta zawsze będą zgodne z tym co zakłada producent...wiadomo są wadliwe podzespoły ale to się zdarza raz na kilka set tysięcy wyprod. części (zakłądając oczywiście) Pozdr. -- Bugatti V12 TDI 18 |
Data: Kwiecien 01 2008 14:05:56 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Brzezi | Wt, 01 kwi 2008 o 15:42 GMT, Piracik_ napisał(a):
Ale nie bylo napisane ze wszsytko za jednym razem..., mozna zostawiajac moc/moment na swoim poziomie, baz go zmniejszajac, doprowadzic do zmniejszenia zuzycia paliwa, albo tak jak juz ktos napisala, odpowiednie zwiekszenie moze tez dac taki rezultat... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ brzezi:~# uptime ] [ Ekg: #3781111 ][ 16:04:45 up 10 days, 19:29, 3 users, ] [ LinuxUser: #249916 ][ load average: 0.11, 0.08, 0.07 ] 19 |
Data: Kwiecien 01 2008 16:29:08 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Bugatti | Użytkownik "Piracik_" napisał w wiadomości: tak a swistak siedzi i zawija, wieksza moc polaczona z mniejszym spalaniem. bajki to sobie w lesie mozesz opowiadac spamerze Nie znasz się ...to się nie wypowiadaj... Owszem przy równej, spokojnej jeździe spalanie spada..nawet o 1 litr.. Ale przy ostej jeździe, butowaniu na maxa to wtedy spalanie wzrośnie w stosunku do Stage mode ;-)... Aczkolwiek tunner musi wiedzieć jaką ustawić dawkę i kąt wtrysku (i *inne* parametery) dla odpowiedniego pressure turbawki... -- Bugatti V12 TDI 21 |
Data: Kwiecien 02 2008 09:32:41 | Temat: Re: Chiptuning - kraków | Autor: fv | wrote: Btw - tdi 1.9 (105 KM pompowtryskiwacze) da się podciągnąć nawet do Mocnym programie powiadasz? LOL! ;-)) Może nie miałeś nic złego na myśli, ale mnie jako programistę trochę to zdanie rozwaliło :> - Panie kolego ile koni ma ten antywirus? - A ile pani pali ten Outlook? NMSP -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GS 500E Auto: Nissan Primera 2,0 22 |
Data: Kwiecien 02 2008 09:40:37 | Temat: Re: Chiptuning - kraków | Autor: Gabriel'Varius' |
- Panie kolego ile koni ma ten antywirus?Pytasz o "konie trojanskie"? :-) - A ile pani pali ten Outlook?Tego czegos normalny czlowiek nie uzywa, bo same problemy z tym softem :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 23 |
Data: Kwiecien 02 2008 10:23:17 | Temat: Re: Chiptuning - kraków [OT] | Autor: fv | Gabriel'Varius' wrote: - A ile pani pali ten Outlook?Tego czegos normalny czlowiek nie uzywa, bo same problemy z tym softem :-) Przecież napisałem że "pani" :P <ucieka> -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GS 500E Auto: Nissan Primera 2,0 24 |
Data: Kwiecien 02 2008 09:34:32 | Temat: Re: Chiptuning - kraków | Autor: Przemek |
25 |
Data: Kwiecien 02 2008 07:49:20 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: axial | Użytkownik "Piracik_" napisał w wiadomości spalaniem. bajki to sobie w lesie mozesz opowiadac spamerze ale z Ciebie fachura.... fiuu fiuu fiuuu... Pracujesz w ASO? :))) ax 26 |
Data: Kwiecien 03 2008 12:11:20 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Rafal Lorenc | Piracik_ tak a swistak siedzi i zawija, wieksza moc polaczona z mniejszym spalaniem. No to chyba Ty nie wiesz w jaki sposób modyfikuje się nowe diesle, nie paliwem kolego ale ciśnieniem doładowania. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 27 |
Data: Kwiecien 03 2008 15:14:42 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: fv | Rafal Lorenc wrote: Piracik_ O, przypadkiem zrobiło się ciekawie. Można dokładniej ten proces poznać? Zwiększamy ciśnienie doładowania, co podwyższa zawartość tlenu w mieszance -> Nie zmieniamy ilości paliwa -> Palimy zawory (skoro nie paliwo). Tak? Pytam bo nie wiem. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GS 500E Auto: Nissan Primera 2,0 28 |
Data: Kwiecien 03 2008 13:34:38 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Rafal Lorenc | fv O, przypadkiem zrobiło się ciekawie. Można dokładniej ten proces poznać? Kolego, jakbyś wiedział jak silniki diesla a dokładniej TDI są tłumione przez fabrykę małą ilością powietrza to byś tak nie pisał. Można to zaobserwować w bardzo łatwy sposób - program seryjny kopci jak cholera przy obciążeniu, zmieniony program - nic nie kopci. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 29 |
Data: Kwiecien 03 2008 15:33:04 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: fv | Rafal Lorenc wrote: fv A, to co innego. Kilka lat temu jak któryś tuner znał pojęcie (nie koniecznie rozumiał) "skład mieszanki paliwowo-powietrznej" to już był guru - dlatego pytałem ;) Trochę głupio że tak paliwo marnują, zamiast zmniejszyć zużycie, ale ja się nie znam - może to i lepiej... -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GS 500E Auto: Nissan Primera 2,0 30 |
Data: Kwiecien 03 2008 15:01:21 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Rafal Lorenc | fv A, to co innego. Kilka lat temu jak któryś tuner znał pojęcie (nie koniecznie W tej chwili leją paliwa jak głupie nie patrząc na ilość powietrza (jego temperaturę). Przytoczę przykład z życia, ibiza 1,9 tdi 130pps - seryjna, temperatura w dolocie sięga 110 stopni C w okolicach 3000rpm, po dodaniu powietrza a późniejsza wymiana intercoolera na większy zmienia kulturę pracy silnika i jego moc, która tak naprawdę od samego początku jest "tłumiona". Rozmawiąjać kiedyś z serwisantami ASO (mechanicy z wiedzą, nie partacze) mówili, że producent celowo ustawia tak parametry dawek aby auto nawet kopcąc jak cholera dojechało do serwisu, gdzie już nim się zajmą. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 31 |
Data: Kwiecien 04 2008 23:55:41 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Rafal Lorenc pisze: Tłumienie silnika brakiem powietrza - hmmm - czemu miało by to służyć?Trochę głupio że tak paliwo marnują, zamiast zmniejszyć zużycie, ale ja się nie Czy może intercooler nie był zapchany olejem popuszczanym przez sprężarkę? Wymiana intercoolera na większy - zwiększa masę powietrza. Czy w TDi przepływomierz i czujnik temperatury jest przed, czy za intercoolerem? Bo jeśli przed - świadczy to o mapach wtrysku opracowanych przez kowali, a nie inżynierów rozumiejących co się dzieje w silniku... A kultura pracy - T Rozmawiąjać kiedyś z serwisantami ASO (mechanicy z wiedzą, nie partacze)Ziemia na horyzoncie - Ameryka!! Normalne zjawisko dla świata<>TDi - większość silników Diesla sterowanych elektroniczne, ma tryb pracy awaryjny (a nawet 2) służące do dojazdu do serwisu. Pracują wtedy z minimalną dawką paliwa, przy dziwnym wyprzedzeniu wtrysku, aby tylko dać szczątkową moc. Jest on uruchamiany, gdy z czujników napłyną sprzeczne dane wskazujące na awarię w układzie. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 32 |
Data: Kwiecien 10 2008 07:07:41 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Rafal Lorenc | Wojciech Smagowicz [ZIWK] Tłumienie silnika brakiem powietrza - hmmm - czemu miało by to służyć? Nie był zlany olejem, był przysłonięty przez zderzak, kratki i halogen - czemu ma to służyć? Nie wiem zapytaj się inżynierów TDI. Wymiana intercoolera na większy - zwiększa masę powietrza. Nie odpowiem Ci na to pytanie bo nie wiem gdzie jest czujnik temperatury. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 33 |
Data: Kwiecien 10 2008 23:22:37 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Rafal Lorenc pisze: Nie był zlany olejem, był przysłonięty przez zderzak, kratki i halogen -Chodziło mi o olej WEWNĄTRZ intercoolera - jeśli zaczynają się wycieki z turbosprężarki to olej osiada wewnątrz kanałów i zmniejsza ich przepustowość, oraz pogarsza oddawanie ciepła przez powietrze kierowane dalej o cylindrów.
-- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 34 |
Data: Kwiecien 14 2008 16:49:37 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Rafal Lorenc | Wojciech Smagowicz [ZIWK] Chodziło mi o olej WEWNĄTRZ intercoolera - jeśli zaczynają się wycieki z No napisałem, nie był zlany olejem. Turbina nie puszcza ;-) Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 36 |
Data: Kwiecien 01 2008 19:15:00 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: V-Tec | Waldek Godel pisze: Dnia Tue, 1 Apr 2008 15:20:15 +0200, Z(a)miennik napisał(a): z tego co wiem, 30% to nie problem, oczywiście nie we wszystkich autach (kolega czipował 1.9TDI u mastersa ze 110KM na 148). -- Pozdr, W. 38 |
Data: Kwiecien 01 2008 21:23:31 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: V-Tec | Waldek Godel pisze: Dnia Tue, 01 Apr 2008 19:15:00 +0300, V-Tec napisał(a): masters raczej zawsze mierzy przed i po. -- pozdr., W. 39 |
Data: Kwiecien 01 2008 21:07:27 | Temat: Re: [SPAM] Chiptuning - kraków | Autor: Andrzej Grabowski | Waldek Godel napisał(a): Dnia Tue, 01 Apr 2008 19:15:00 +0300, V-Tec napisał(a): http://farm3.static.flickr.com/2174/2346615574_8a517da89a_o.jpg http://forum.octaviaclub.pl/files/octavia_program1a_220.jpg http://forum.octaviaclub.pl/files/20080130066_1_572.jpg http://img404.imageshack.us/my.php?image=scan2102002tv3.png -- Andrzej VRS |